Inhoud blog
  • Open Brief aan Ariël Jacobs
  • Proficiat!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    De mailbox van Peter Linssen

    24-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Open Brief aan Ariël Jacobs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste Ariël Jacobs,

    Ik mag je graag. Echt en welgemeend. Daarom schrijf ik je. Omdat je mijn (voetbal)held bent.

    Onlangs, op een receptie waar we allebei waren, durfde ik bijna goeiedag komen zeggen. Bijna. Want de blik in je ogen verraadde onweer. Ik had dezelfde uitdrukking al waargenomen na een minder goede prestatie van je team. Dezelfde intensiteit als bij de journalist die het aandurft om een foute vraag te stellen op een moment dat daar niet toe geschikt was. Ik denk dat iedereen in de zaal  wel kon voelen dat je liever niet had dat ze in je buurt kwamen. ‘Laat me gerust ‘. Dat dacht je wellicht. Of dat dacht ik in jouw plaats.

    Daarom schrijf ik je dus. En ook omdat het niet goed gaat met je ploeg: Royal Sporting Club Anderlecht. De trots van onze hoofdstad en ver daarbuiten.

    Dat wist je wellicht tijdens het gezellige samenzijn ook al. Je voelde al aan je water dat ‘de jongens’ niet met voldoende gedrevenheid op het veld stonden. Niet tijdens de oefensessies en ook niet tijdens de wedstrijden.  Ik mag althans denken dat je daarom zo bezorgd keek de hele avond.

    Ik snap het wel. Als leider van de bende moet je op zoek naar een nieuwe gemeenschappelijke vijand. Een doel. Een uitdaging. Iets waarmee je de zure smaak van de uitschakeling voor het kampioenenbal kan doorspoelen. Een substituut. Vind dat maar eens voor spelers die even dachten dat ze mee gingen doen met het allerhoogste. Waar krijg je hen nog warm voor. Het zoveelste kampioenschap? De beker van België? ‘Ver’ geraken in de Europa League? Wie heeft daar nog zin in? Ik weet zeker dat je dit raadsel wel zal oplossen voor ons. Enkele weken geduld.

    1 ding moet je me eens uitleggen. Bij gelegenheid. Op de volgende receptie of zo. Als ik durf… Ik heb het dan niet over die keer tegen Zenit. Toen je Gillet een rij vooruit schoof en Rnic en Bernadez het vertrouwen gaf. Dat was pokeren en het had een meesterzet kunnen zijn. Achteraf bekeken.

    Nee, ik heb het over Jan Polak. Geen slecht woord over de Tjech. Zeker geen foute jongen. Té voorbeeldig soms lijkt het wel. Voor zover ik kan waarnemen natuurlijk. Bijna was hij weg bij je club. Maar hij bleek niet te deugen of te duur om zijn kwaliteiten te tonen onder de Turkse zon. Nu speelt weer bij Anderlecht. Elke week. Terwijl je succesformule net vorig jaar ontstond op het moment dat hij zich bezeerde. Hij was voor lange tijd gekwetst en je ploeg ging draaien als nooit tevoren.  Delirium. Ik weet niet hoe hij het doet maar ik verdenk hem ervan dat hij prutst met het evenwicht in je elftal.  Voetbal-tactisch of menselijk…

    Je staat onder vuur en daarom steek je het hart onder de riem. Maar ik maak me niet ongerust. Want jij bent een crack in je vak. De absolute top. Dat heb je mij al lang bewezen. Lukaku komt sterker terug dan tevoren. Boussoufa krijgt weer zin om te ballen. Jouw jongens worden Europees kampioen. Daar ga jij voor zorgen.

    Weg dus nu met die sombere gedachten en dat droeve gezicht. Vertel morgen gewoon met je grootste glimlach aan Jan Polak dat hij voor de rest van het seizoen bij Anderlecht niet meer aan de bak zal komen. Dan trakteer ik je volgende keer op een goed glas. Denk even na over wat een fantastische avond dat wel zal worden…

    Groeten

    Peter Linssen

    24-09-2010 om 16:06 geschreven door peter linssen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    Tags:Ariël Jacobs, Anderlecht, Jan Polak, RSCA, voetbal, trainer


    Archief per week
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs