Sponsoren
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Links
  • Triathlonshop
  • FFwd wheels
  • Atriac
  • Tam 185
  • Vtdl
  • Lukas Dejonghe
  • Jolien Lewyllie
  • Wannes Swinnen
  • Familie Jurgens
  • 185
    Archief per maand
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 05-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 07-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 01-2010
  • 10-2009
  • 09-2009
    Zoeken in blog

    Triatleet Peter Denteneer
    Atleet van het 185 team
    13-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1/4de niet-stayer Geel
    Op zondag 8mei ging de 1ste echte triatlon in Belgie van start. Om 15u45 doken alle heren het water in voor de 1500m zwemproef. Ik startte goed en kon vrij snel vooraan zwemmen. Ik zwom de 1ste 200m alleen maar besloot daarna toch in de voeten van Willem Brems en Kjell De Hertog te zwemme. Ik had geen problemen om mee te gaan en na een zeer snelle tijd van 16'40" kroop ik als 3de ( op 1" van de 1ste weliswaar) uit het water. Mijn fiets stond redelijk ver in de wisselzone dus ik had tijd genoeg om naar mijn fiets te lopen. Ik deed een goede wissel maar juist op het moment dat ik wilde vertrekken zag ik dat ik mijn nummer nog niet aangedaan had. Doordat ik mijn nummer langs de verkeerde kant van mijn stuur had gehangen ( de kant vanwaar ik dus niet kwam aangelopen) was ik deze vergeten aan te doen. Hierdoor verloor ik veel tijd en dus ook de kop van de wedstrijd. Ik zat toch nog in een goed groepje met  Bart Colpaert en Kjell De hertog en kon hiein goed volgen. Maar op het einde van de 1ste ronde zagen we Willem voor ons rijden en en ik wilde er per se naar toe fietsen. Dit had echter wat te veel krachten gekost en na het optrekken van een 180graden bocht moest ik passen. De benen blokkeerde volledig en ik zag de groep zo weg fietsen. Omdat ik nog steeds veel voorsprong had besloot ik niet te wachten en op mijn eentje door te fietsen. Dit was achteraf gezien een domme beslissing omdat in de groep achter mij veel sterkere fietsers zaten. Doordat ik te hard had gefiets kon ik zelfs niet meer aanpikken bij deze groep en na 40km kwam ik binnen in het 3de peleton. Maar door de hitte en de zware benen die ik had van te fietsen zat er geen snelle looptijd meer in. In tegendeel zelfs, ik liep zo traag dat er mensen van het 4de peleton me ook nog voorbijstaken waardoor ik pas als 19de over de finish kwam. Na de goede loopconditie van de voorbije maanden was het wel even slikken toen ik de looptijd zag. Ik had gehoopt dat ik zelfs na een zware fietsbeurt toch nog kon rekenen op goede loopbenen;.Spijtig genoeg was dit niet het geval maar dit zal ook wel een deeltje aan het weer liggen ( warmer als 30graden) waar ik niet zo goed tegen kan.

    De volgende triatlon is op 29Mei in de 1ste Bundesliga van het seizoen.

    Groetjes,
    Peter


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs