Peter in Griekenland
@ hellenic wildlife hospital (ekpaz)
Inhoud blog
  • Athene
  • Tweede week
  • Proficiat!
  • Eerste week
  • Aankomst te Ekpaz
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    21-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Athene

    Op 20/11 ben ik samen met Thanos en Pavlos (grote baas), na een lift van 2 Grieken, meegereisd met de flying dolphin (snelle boot) naar Piraeus, om dan vandaaruit met de trein naar Athene (station Omonia) te reizen.

    Na een uurtje in Athene rondgetsjoold te hebben en me een hostel gevonden te hebben voor de mooie prijs van 12 euro (Easy hotel), plan ik een trip naar de acropolis. Hier ontmoet ik Rosa Hertzberg van Friezland, die hier op een tussenstop is met haar vliegtuig naar Zuid-Afrika. Samen hebben we de omgeving uitgekamd en van de Griekse lekernijen geproefd . Na haar vertrek ben ik dan nog naar de uitgaansbuurt in Athene getrokken (Exarhia). Had ik het op voorhand geweten had ik me geen hotel geboekt ...

    Na een kort dutje en intussen 21/11 heb ik m'n trip in Athene verder gezet:
    Opeenvolgend heb ik volgende zaken gezien/ bezocht
    - Ag. Georgios => hoogste punt van Athene vanwaaruit je een prachtig zicht hebt met hierbijaansluitend het lykabettos theater.
    - Kitsiki square
    - Olympisch stadium (Panathinaiko stadium).
    - Herodes Attikus Odeon
    - Acropolis
    - Anios Pagos & Metamorphosis
    - Ancient Agora
    - Tempel van Hephaestus
    - Pnyka en het observatorium
    - Keramikos
    - Archeologisch museum

    Na dit alles had ik het gevoel genoeg van Athene gezien te hebben en ben ik m'n terugweg begonnen.
    Tijdens de boottocht op weg naar Aegina ben ik nog op een horde vrouwelijke Koreanen gestoten die kostte wat kost met mij op de foto wilden!
    Zojuist heb ik mezelf een fiets gehuurd voor deze week om het eiland hier wat beter te leren kennen.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-11-2008, 18:41 geschreven door Peter  
    20-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweede week
    Op 15/11 hadden we pokeravond en zijn we voor het eerst nogal zwaar in de drank gevlogen ... Dit alles speelde in mijn voordeel waardoor ik gros van de spelletjes won .

    Ik zwoor de dag erna om vroeg m'n nest in te duiken, maar het had niet mogen zijn. Pavlov vertrok die avond voor anderhalve maand naar athene, waar hij acts zal opvoeren met poppen.
    Na het werk gingen we naar Egina; waar we rond 21u eindigden in de english bar ... hetgeen wellicht m'n eerste en laatste keer geweest zal zijn aangezien ik in hem in de vroege uurtjes met m'n zatte kloten in (onbewust weliswaar) afgetrapt had zonder te betalen.

    Op 18/11 mocht ik voor het eerst alle buizerds in de clinic vangen en voederen.
    Die avond vertrok Rita terug naar Finland maar beloofde om terug te komen in de lente.
    Die avond heb ik pannenkoeken gebakken en met wat assistentie van ullah en wat Vergina bier een kunstwerkje gemaakt bestaande uit patatten en uien.

    Op 19/11 heb ik m'n eerste wespensteek opgelopen.
    Die avond heb ik ook voor het eerst Bruno (Rotweiller) meegenomen voor een wandeling, nu Pavlov weg is heb ik me die taak opgelegd.
    Na de wandeling hebben we nog wat buiten gezeten, en mede door goedkope rode wijn (0.82 euro voor een liter), zwaar doorgegaan met een helse kater tot gevolg. Het viel me dan nog tegen ook dat ik net deze morgen alleen de meat chopping moest doen in de walgende geur va nontdooide oude kippen.

    Diezelfde morgen kregen we ook te horen dat we wildere en nieuwe katten moesten vangen voor castratie en sterilisatie. Ik en Steven hadden ons met enkele vallen opgesteld met enkele vallen en handschoenen aan de meat chop area waar de zware gevallen komen. Na veel bloedvergiet vooral aan Stevens zijde, die wellicht enkele dagen out zal zijn, kwam Eva ons vertellen dat ze van dag gemist zijn waarop ze alle katten terug vrijliet en we ze maandag terug mogen vangen ... Begrijpe wie kan.

    Zo dadelijk vertrek ik naar Athene tot morgenavond (vrijdag 21/11).
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-11-2008, 00:00 geschreven door Peter  
    Archief per week
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs