Inhoud blog
  • 2 blogs voor de prijs van 1
  • Een schitterend einde en goed begin
  • Het gevreesde jaar 2
  • Over fuifbeesten en startende triathleten
  • Het is beslist !
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Van Roth, via Nice, Klagenfurt en Lanzarote terug naar Roth
    Zot zijn doet soms toch zeer
    29-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Extra Nieuwseditie !!!

    Nog exact 100 dagen !!! Tijd dus om even stil te staan en een korte blog neer te tikken. Want niet alleen de dagen, weken en maanden schieten voorbij, ook mijn blogs hier. Het is al 130 dagen geleden dat ik mijn eerste stappen in de blogwereld zette en aarzelend 'Als kleine jongen droomde ik ervan...' schreef. Mijn pagina hebben jullie meer dan 1300 keer aangeklikt. (Momenteel 1318 maar op het moment dat je dit leest zal er dus al minstens1tje bijgekomen zijn hé). Volgens de statistieken die ik hier kan inkijken, heb ik niet enkel in België lezers maar ook in Nederland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland , Oostenrijk (Danke Sandra) en in Spanje (Maar daar zitten mijn ouders voor een groot deel voor iets tussen). Inderdaad, Big Brother is watching you. Weinig blijft voor de heren en dames van 'bloggen.be' verborgen.

    Dit is ook al mijn 22ste bijdrage ondertussen en ook dit doe ik nog steeds graag. Naast de steeds langer wordende trainingen is dit deel gaan uitmaken van mijn Code Roth avontuur. En waar ik in het begin vooral voor vreesde, namelijk het niet volhouden van deze blog door gebrek aan inspiratie, is tot nu toe gelukkig ongegrond gebleken.

    Een andere reden waarom ik ondertussen ook graag schrijf, zijn de vele positieve reacties die ik van jullie krijg. Het is altijd prettig als iemand me een compliment geeft over mijn blog, of me een toffe mail schrijft met een reactie op mijn avonturen. In de mate van het mogelijke, probeer ik ook rekening te houden met de dingen die jullie me over mijn blog vertellen, nietwaar Danielle . Ik heb ook bijgeleerd. Door die uitgebreide statistieken ben ik ook te weten gekomen dat een opvallende titel voor mijn blog meer lezers aantrekt. Had ik eigenlijk wel moeten weten.

    Maar nu heb ik jullie en ook mezelf genoeg bewierookt. Back to business. Deze week zitten 4 van mijn 7 Code Roth collega's in Lanzarote om er onder leiding van Luc te trainen. Ik kon er jammer genoeg niet bijzijn. Af en toe moet er een beetje gewerkt worden en gisteren moest ik bijvoorbeeld in Brussel zijn voor de voorstelling van een nieuw model, de C4 Aircross, die Citroëneind april lanceert. Mijn 8 km lopen heb ik dus gisteren in alle vroegte gedaan en mooi de zon zien opkomen terwijl ik op de dijk liep. Prachtig !

    Maar wat ik deze week moet doen, is blijkbaar klein bier met wat mijn collega's op stage te verwerken krijgen. Wim stuurt me af en toe een mail met hoe hard Luc hen afbeult. Ik ga als ze terug zijn wel een serieuze trainingsachterstand met hen hebben, vermoed ik zo. Gelukkig is het weer hier ook schitterend zodat ik straks om 17 uur nog kan beginnen aan mijn 80 km fietsen. Zaterdag moet ik trouwens 120 km fietsen en ik ga vermoedelijk eens de overzet in Breskens nemen en een rondje rond het Veerse Meer, de Zeelandbrug en de afsluitdijk maken. Mocht iemand zin hebben om mee te rijden, altijd welkom ! Normaal rij ik altijd 140 kilometer op het parcours van de Ronde op de zaterdag voor de grote dag, maar het lijkt me veiliger om me nu niet tussen meer dan 10.000 fietsers te gaan tussenwringen. Volgend jaar ben ik er wel weer bij !

    Nog een kleine anekdote uit het bestaan van een Code Roth atleet : 2 weken geleden was Tom Testeron aan het trainen om bodybuilder te worden. De scene die blijkbaar het meest bijgebleven is, is die waarop hij voedingsproducten en supplementen ging inkopen voor een gigantisch bedrag en hoe hij achteraf al die 'pillen' moest innemen. Een heel bekend en vertrouwd beeld ! Naast isotone dorstlesser, sportrepen en gels voor tijdens het sporten, recovery shake voor na het sporten moet/kan/mag ik nog een hele serie voedingssupplementen en vitaminen nemen, al dan niet op doktersvoorschrift : Vitamine D, mariadistel (voor een beter werkende lever), visolie (met vitamine E, voor soepele gewrichten en een betere cholesterolspiegel), Multimax sportvitaminen en mineralen, HMB100 (spierversterker), magnesium (tegen de krampen) en tenslotte Bififlor (voor de darmen). Alles samen 10 pillen !!! Gelukkig kost mij dat geen 5.000 € zoals Tom op televisie maar krijgen wij al onze produkten van Etixx, onze sponsor.

    Een positief gevolg van dit alles is ook dat ik tot nu toe zelden of nooit (eerder nooit) sojaprodukten at of dronk. En nu drink ik een paar liter vanille soja per week in mijn recovery shake. Heel lekker ! Mijn schoonbroer Alain, die bij Alpro werkt, zal tevreden zijn !

    Voor een blogje tussendoor, om van die 100 dagen die me resten te vieren, is het toch nog behoorlijk lang geworden. Bedankt allemaal in ieder geval voor de steun, op alle mogelijke manieren ! De volgende 100 dagen worden heel spannend !!!

    29-03-2012 om 14:40 geschreven door Peter Code Roth II  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    26-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niets speciaals te melden

     Nog 103 dagen ... dus nog een goede 3 maanden te gaan en het is al zover.

    Ik zie mezelf nog staan aan de start van de Zwintriathlon, een kleine 7 maanden geleden. Ik had daags voordien een telefoontje gehad van Peter Callant met de vraag of ik eventueel geïnteresseerd was om deel te nemen aan een 2de jaargang van Code Roth. Vol twijfels maar ook vol goesting. Wat volgde, weten jullie ondertussen al wel. Al die maanden zijn voorbijgevlogen en ondertussen heb ik al 155 km gezwommen, 800 km gelopen en 2900 km gefietst. En dat tijdens wintermaanden waarin ik normaal weinig of niets doe.

    En ik geniet er nog elke dag van, hoe hectisch het soms ook is. Zaterdag bijvoorbeeld ben ik eerst gaan werken, daarna 100 km gaan fietsen om me dan snel piekfijn uit te dossen voor het galabal van de Lions in Blankenberge. Een beetje stress om overal netjes op tijd te zijn was er wel. Maar zondag dan had ik min of meer een rustdag met enkel 16 km lopen op het programma. Ik heb zelf eens kunnen uitslapen, dat was ook al een eeuwigheid geleden.

    Verder valt er niets speciaals te melden. Alles gaat gewoon zijn gangetje met werken en trainen, een quizavond in de Cubano op donderdagavond, veel water en vruchtensappen in plaats van cola en verder nog steeds geen alcohol en chocolade. En dat alles gaat makkelijker dan ik dacht. Dat 3 maanden volhouden lijkt me al een stuk makkelijker dan een week geleden. Nu ja, uitdagingen zullen er nog genoeg komen in de volgende maanden.

    Een kleine hint daarvoor kreeg ik zaterdag al van Luc. Hij stuurde me een mail met mijn programma voor deze week. Daar staat een stuk meer fietsen op dan in de laatste weken (320 km wat ongeveer het dubbel is van vorige week) maar ongeveer hetzelfde aantal kilometers lopen. Op mijn vraag of dat normaal was, antwoordde hij me dat dit alles nog maar een voorbereiding is op de Ironman training die in mei begint ... slik ... 'nog maar een voorbereiding'.

    Nu ja, de volgende maanden, hoe zwaar ook, zullen dus voorbij vliegen met eind april een week stage in Lanzarotte met daarin een kwart triathlon als training. In mei is er de halve triathlon van Leuven en daarna de stage in de Ardeche bij Vacancesoleil. Vanuit de Ardeche gaat het dan naar de Mont Ventoux waar ik door Callant verzekeringen uitgenodigd ben om deze legende te gaan beklimmen. Ben eens benieuwd of dat beter zal gaan dan bij vroegere beklimmingen. En een week later is het dan de kwarttriathlon van Brugge. Daarna blijven er nog 3 weken tot aan de start in Roth.

    Veel werk dus nog voor de boeg ! Maar ik blijf ernaar uitkijken en van genieten en probeer me aan de regels te houden. Dat dat niet altijd makkelijk is heb ik zaterdag ondervonden. Ik was rustig mijn 100 km op de fiets aan het afmalen toen ik op een stuk tegenwind voorbijgevlogen werd door iemand op een tijdritfiets. Ja natuurlijk ! Volgen maar ! Ik heb me gedurende 15 km in zijn wiel genesteld en aan snelheden tussen de 36 en 42 km/uur heb ik hem kunnen volgen langs het Schipdonkkanaal. Naar mijn 2 protesterende pootjes heb ik niet echt geluisterd maar na 15 km dwongen ze me min of meer toch om te gehoorzamen. Tijdens de 30 km die nog overbleven is het tussen hen en mij niet echt meer goed gekomen. Misschien moet ik volgende keer toch proberen gewoon rustig mijn eigen tempo te rijden maar sommige goede voornemens zijn makkelijker te volgen dan anderen.

    Tot volgende week ! Hoe mijn blog dan zal beginnen laat zich al raden. Dan zal immers die 1 verdwenen zijn van het aantal dagen ...

    26-03-2012 om 11:31 geschreven door Peter Code Roth II  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Foto

    Archief per week
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 10/12-16/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs