Zo fijn, Lyna weer in de perenklas na enkele dagen ziekenhuis. Ze vertelt over het prikje in haar hand en over oma, opa, moeke en vake die langskwamen met cadeautjes Dat verzacht het verdriet natuurlijk Ze krijgt meteen haar vriendschapsarmbandje van Cara want ook wij hebben aan Lyna gedacht.
Na onze praatronde kijken we naar foto's van onze speelhoekjes.
De juf heeft foto's gemaakt van Jules terwijl hij in de hoeken aan het spelen was. We mogen elk een foto uitkiezen en dan proberen we te verwoorden welk hoekje het is en vervolgens mag één kleuter het hoekje tonen.
De juf vertelt dan ook aan welke afspraken wij ons moeten houden om in dat hoekje te mogen spelen. Pffff, wel veel hoor! We hangen de foto's aan het keuzebord en dan moeten we onze oogjes dichtdoen om heel goed na te denken waar wij willen spelen.
Sommige vriendjes kunnen precies beter nadenken met hun oogjes open, hihi!
Vandaag mogen we aan onze werktafel experimenteren met verfdotters.
Wat staat er nu op onze blokkenmat zag je mijn kapoentjes, na de speeltijd, zich afvragen?
Juf Carla gaat Tik Tak spelen. Gespannen zitten ze te kijken tot het spektakel begint... tik-tak-tik-tak-tik-tak
De wijzer gaat heen en weer totdat er 2 deurtjes opengaan. Tik Tak is een bekend Belgisch kinderprogramma dat opgenomen werd van 1981 tot 1991 door de toenmalige BRT nu VRT. Het programma werd uitgedacht door Mil Lenssens, die op het idee kwam toen hij enkele kinderen geboeid zag kijken naar een lotto-trekking. De voorspelbare, repetitieve-mix van kleuren, beweging en muzikale thema's verwerkte hij samen in een kinderprogramma. Deze keer in het thema : De hoekjes van mijn klas. Een toren bouwen (blokkenmat)
Het verfpotje schildert ...een peer! ( Want wij zitten in de perenklas )
Ik gebruik het ook om (nieuwe) technieken uit te beelden. Wat kan ik met plasticine doen? Kneden, worstje rollen, balletje rollen,...
Schuivende bekers. Onder één beker verstopt de juf een voorwerp en dan wisselen de bekers van plaats. Onder welke beker zit de auto?
Hoe maak ik een puzzel?
De schaartjesdans, een dansende schaar knipt een peer ( Aan onze werktafel mogen wij ook knippen )
De popjes eten en drinken geven en dan slapen leggen. (zo spelen we in de poppenhoek)
Opruimen : de blokken in de juiste doos gooien (volgens kleur)
Tot slot komt Jules nog even kiekeboe spelen
Als Tik Tak gedaan is gaan de deurtjes weer dicht.
Zoals jullie kunnen zien is het een soort tafelpoppenkast gebaseerd op het toenmalige programma. Met op de achtergrond echte Tik Tak muziek komen knuffels en andere materialen tot leven. Het is een aaneenschakeling van verrassingen en special-effects waarbij het visuele telt en niet het verhaal. Tijdens de voorstelling was het muisstil, af en toe hoorde ik iemand zeggen :" Nog eens!" Zo dat was het voor vandaag. Geniet van een zonnige vrije namiddag en tot morgen.
Hoera! Iedereen was deze morgen goedgezind. Dan maar meteen aan de slag. Juf Carla wilde wel eens weten wat er allemaal in onze boekentas zit. Dus wij naar de zaal om onze tas erbij te halen.
Amai, zoveel mooie boekentassen. Wie heeft welke boekentas dat willen wij wel graag weten. We herkennen een Uitje, een Cars-tas, een eendje, een Maya-de-bij tas en maar liefst 3 Bumba-boekentassen. Wie weet wat er in onze boekentas zit? Zullen we even piepen? We vinden een H&W-boekje, brooddozen, een flesje water, knuffeltjes, tutjes maar ook ons fruit.
We hebben natuurlijk niet alleen gekeken maar we hadden ook van alles te vertellen. Als onze tasjes weer op hun plaats staan gaan we aan het werk.
Na het schilderen natuurlijk handen wassen.
Na de speeltijd een muzikale activiteit : bewegen op muziek met onze eigen boekentas. We beginnen met een bewegingslied van Jules om in de "mood" te geraken. "Hup en hup en 1 en 2. Hup en hup en Jules gaat mee. Hup en hup en 1 en 2. Hup en hup doe jij ook mee?"
We stappen tussen de boekentassen op muziek en als de muziek stopt gaan we snel naast onze boekentas zitten. Als de muziek stopt zoeken we onze eigen boekentas tussen die van vriendjes. Zo volgen er nog verschillende opdrachtjes.
Tot slot gaan we naast onze boekentas liggen terwijl de juf een relaxatie-liedje opzet en dan komt ze ons kriebelen, hihi! Spelplezier in de hoeken :
Even wat vroeger naar buiten zodat we de speelplaats voor ons alleen hebben.
Eerst fijn aan elkaar vertellen over onze weekendactiviteiten.
Matteo vertelde over Minka. Wie is Minka?
"Een poes" wist hij ons te vertellen en toen hebben we ons fotoalbum erbij gehaald en inderdaad we vonden een foto van Minka de poes. Maar we mochten niet te lang palaveren want al snel was meester Leroy er om ons mee te nemen naar de sportzaal. Vandaag weer heel wat nieuwe uitdagingen, maar we voerden ze uit met de glimlach.
Omdat we eerst op de speelplaats waren mochten wij onder begeleiding van de meester de fietsjes uit de garage rijden.
Na de speeltijd gingen we samen met de juf naar de klas. "ZOVEEL ROMMEL": riep de juf! "Wie heeft dat gedaan?" Niemand wist er iets van tot we een heel klein stemmetje hoorden. Het was Jules. Hij zat met verf en penseel op de mat. Mag Jules schilderen op de mat? NEE roepen mijn pagadders in koor.
Oh, en hij heeft ook met zand gespeeld op de puzzeltafel. Dat mag ook niet. En kijk eens er liggen boekjes op de plasticine-tafel, alle puzzels liggen op de spelletjestafel en het servies ligt op onze bouwtafel, foei, foei, Jules!
Gelukkig weten mijn kapoentjes wel waar we mogen puzzelen en bouwen en schilderen en zij zetten alles op de juiste plaats. Op deze manier leren we de hoekjes kennen en hun functie.
Zeg Jules jij hebt wel een mooi schilderwerk gemaakt. Hoe heb je dat gedaan. Jules legt uit : " Eerst verf uitrollen dan met je vinger tekenen en tot slot een blad er over leggen, wrijven en weer eraf halen."
Ik ook, ik ook, riepen mijn kapoentjes in koor. Dus gingen we aan de slag.
Spelen in de hoekjes :
Namiddag speelden we samen een spel. We bouwden samen een toren voor Jules. Eerst draaien aan het kleurenwiel en dan een blokje zoeken met dezelfde kleur. Juf Carla was aangenaam verrast want dit ging zeer goed. De kleur benoemen was soms nog moeilijk maar dat komt nog wel.
Vrijdag was een speciale dag in onze school. In het lager onderwijs was er een anti-pestdag en ook de kindertuin wilde deelnemen aan dit project. Kleuters pesten wel niet maar plagen en elkaar pijn doen komt wel voor. Vandaar het thema : " VRIENDJESDAG " Deze morgen speelde juf Carla poppenkast voor haar vriendjes Natuurlijk in het thema van vandaag. Eerst zingen we een liedje : " Jan klaassen, Jan Klaassen, Jan Klaassen ben je thuis? Doe open dat gordijntje en kom dan met Katrijntje. Jan Klaassen, Jan Klaassen, Jan Klaassen ben je thuis?" Dan komt Jan Klaassen tevoorschijn en maakt even een babbeltje met zijn aandachtig publiek.
De eerste keer speel ik zonder decor. Zo weten de kleuters dat juf Carla niet weg is maar wel achter de poppenkast zit. Het verhaal ging over delen. Katrien wilde eerst haar speelgoed niet delen met Joris maar na tussenkomst van mama gelukkig wel. Eind goed, al goed. Of mijn kapoentjes het spannend vonden? Kijk maar naar de foto's. Hun gezichtjes spreken boekdelen.
Na de poppenkast stelt Jules voor om een vriendschapsarmbandje te maken. Wat een goed idee!
We maken er allemaal ééntje om straks aan ons vriendje te geven. IJverig gaan we aan de slag.
De armbandjes zijn klaar.
Wie krijgt er als eerste een armbandje? Onze lieve klasvriend, Jules. Oh en nog een dikke kus van Sylana.
Daarna mogen we elk een armbandje kiezen om aan een vriendje te geven. Juf Carla helpt even met vastmaken.
En ook voor Lyna hebben mijn kapoentjes een armbandje gemaakt want zij was vandaag niet op school. Kijk Lyna deze is voor jou
Gelukkig! Voor juf Els en juf Carla is er ook een armbandje. Mijn schatjes zijn ons niet vergeten!
Nu zijn we allemaal "Dikke" vrienden van elkaar en dat verdient een dansje. Zoveel vriendjes bij elkaar klap in je handen en draai nu maar. Jij bent mijn vriend, ik stuur je een zoen laat ons samen een dansje doen. Traaa-la lala lala liere traa-la lala lal la (x2)
In de hoekjes speelden we mooi samen zoals echte vrienden.
Ook Bo is een vriend van de perenklas. Telkens er iets stuk gaat in ons klasje is Bo er op 1 2 3 om het te maken. Daarom ook voor jou Bo een armbandje... Oeps een beetje te klein! Niet erg hoor we maken er ééntje op maat.
Juf Carla kon merken dat het de laatste schooldag van de schoolweek was. Niet alleen aan zichzelf (juf was ook moe ) maar ook aan haar kapoentjes. Daarom geen afsluitactiviteit niet meer maar wel eventjes langer buitenspelen in het zonnetje.
Na het zingen van ons "Goedemorgenlied" riep Jules opeens : "Willen jullie weten wat er allemaal in mijn boekentas zit?" Dat moest Jules geen twee keer vragen natuurlijk. Mijn kleutertjes piepten om beurt in de boekentas en verwoorden wat zij gevonden hadden. Wat zit er in de brooddoos? Waarom heeft Jules een onderbroekje in zijn boekentas? Waarom heeft Jules een knuffel en tutje bij?
Na onze taalactiviteit zijn we op verkenning geweest in onze school. Eerst gingen we op bezoek in de kleuterklasjes bij juf Kathleen en juf Caroline.
Dan met de trap naar het eerste studiejaar bij juf Isabelle.
En in het zesde leerjaar bij meester Jo. Hier mochten we zelfs op het smartbord tekenen en Lars mocht even de meester zijn tot groot jolijt van de leerlingen van het zesde!
Even pauze nemen in de "Boekenmonsterklas" Lekker knus bij elkaar op kussens kijken we samen in een boek van Hopla.
Voorzichtig weer via de trap naar beneden en dan aankloppen bij.. Mijnheer de directeur
Gelukkig voor onze directeur hebben wij even geholpen met het in orde brengen van de vele paperassen.
Na ons fruitmoment was het tijd om te sporten met meester Koen. Vandaag had de meester een omloop klaargezet. Klimmen, klauteren, schuiven en sluipen onder de grote mat... De kapoentjes doen het allemaal even graag.
Namiddag kwamen er kleuters van de derde kleuterklas in onze klas spelen. Zij vonden het super leuk om weer in het perenklasje te zijn.
Als we een beetje ziek of moe zijn is er altijd nog de zetel van de juf met een dekentje en wat extra aandacht!
We sluiten onze dag af met een rustgevend verhaal.
Milan mag voor het eerst naar school. In zijn boekentas neemt hij zijn knuffel en een appel mee. Juf Nele heet hem hartelijk welkom en laat hem zien waar hij zijn jas kan ophangen. In de klas vertelt ze een verhaal en daarna moet iedereen gaan plassen. De kinderen mogen buiten spelen op de speelplaats en daarna in de klas. Ze mogen kiezen in welke speelhoek ze spelen. Milan speelt met Wout, en ze moeten samen ook weer alles opruimen. Daarna maken ze nog een mooie tekening, die Milan na school aan mama mag geven.
Een leuk prentenboek met flapjes, om achter te piepen, zeer leuk voor peuters.
Aan onze werktafel mochten we experimenteren met waterverf.
Torens bouwen met houten blokken
Beertjes sorteren volgens kleur
Andere hoekjes :
Na de speeltijd een bewegingslesje met balletjes. De foto's zijn helaas niet veelzeggend omdat scherpe foto's maken van kleuters in beweging niet goed lukt.
Als ons klasje mooi opgeruimd is zingen we samen nog enkele liedjes zoals : "Hansje en Grietje" Maar de juf zingt de namen van de kleuters van onze klas en dan hebben mijn kapoentjes grote pret!
Ook van "2 handjes op de tafel" Tijdens dit liedje trommelen wij met onze vuistjes : op onze knieën, op onze buik maar ook op onze wangen en hoofd.
Nu jassen aandoen en we zijn klaar om naar huis te gaan.
Kijk eens hoe flink we 's morgens reeds in het kringetje zitten.
We zoeken ons kenteken en hangen het peertje in de boom.
Dan laat de juf een hele grote tekening zien. We kijken er aandachtig naar en de juf wacht op reactie ...
Maar tevergeefs mijn kapoentjes zwijgen in alle talen dat had de juf niet verwacht dus begint zij zelf te vertellen. "Ik zie iemand op de tekening die wij kennen. Zien jullie dat jongetje ook?" "Ja, Jules!" Oef we zijn vertrokken! Gelukkig maar want de bedoeling van een praatplaat is wel dat we vertellen over wat we zien en denken bij de tekening.
Mijn kapoentjes merken op dat Jules op de speelplaats is en daarom hebben we ook eens naar onze speelplaats gekeken.
Nu fijn in de hoekjes spelen
Na de speeltijd speelden we een speelliedje : "In de kelder is het donker." Eén vriendje zit op een stoeltje en doet zijn handen voor zijn ogen. De andere maken een kring rond de stoel en zingen samen : "In de kelder is het donker laat het daar maar donker zijn..." Als het liedje uit is roepen we samen "Lieve ...(naam kleuter) koekoe!" En dan mag het kindje op de stoel ook piepen
Namiddag hoekenspel :
Het laatste uurtje verscheen meester Koen opeens! Oei, juf Carla wilde nog een verhaaltje vertellen maar was helemaal vergeten dat haar kindjes vandaag een extra uurtje sport hadden. Geen probleem dan vertellen we het verhaal morgen wel. Nu kon juf Carla haar klasje reeds stofzuigen want deze avond komt er hoog bezoek en dan moet ons klasje helemaal spik en span zijn. Weer terug in de klas drinken we nog van ons water en kijken we nog eventjes naar een Bumba-verhaaaltje terwijl de juf de pampertjes nakijkt. En meester Koen? Die kijkt ook mee naar Bumba
Nog een fijne avond en strakjes, ... lekker slapen!
Deze morgen was juf Carla zeer nieuwsgierig of de vriendjes van de perenklas hun kenteken nog kenden. Ja hoor, geen probleem.
De juf wilde graag weten wie er iets leuk gedaan had tijdens het weekend? Ja, klonk het in koor. Wat bleek 3 kindjes waren naar de kermis geweest en de juf ook! Matteo had in de brandweerauto gezeten, Lyna had met de auto gereden en Sylana won een mooie gitaar.
Na onze praatronde hebben we fruit gegeten want om 9u30 komt meester Leroy ons halen om te sporten. Meester Leroy is niet alleen in de sportzaal hij heeft een sportvriend en zijn naam is Benny Eerst hebben we kennisgemaakt met Benny en dan kon de pret beginnen.
Vandaag sporten met een hoepel. Lopen door de zaal en op een afgesproken signaal weer in de hoepel gaan staan of zitten of erdoor kruipen. We hebben flink meegedaan met alle oefeningen, BRAVO!!!!
Aan het einde van de les hebben we de meester geholpen met het opruimen van de hoepels en dan kregen we een high-five van Benny.
Na de speeltijd mochten we schilderen met onze vingers. Maar meteen kwam er verzet. Mijn kapoentjes wilden helemaal niet schilderen met hun vingers. Zij vroegen een borstel. Geen probleem dan schilderen we met de verfknotsen. We kregen gele en groene verf want juf Carla zal er peertjes uit knippen als ons werkje volledig droog is.
Sommige kindjes schilderen andere spelen in de hoekjes :
Namiddag werkten en speelden we gewoon verder.
Om onze dag af te sluiten speelden we een geheugenspelletje : "Wat is er weg?" Juf Carla zocht 4 voorwerpen uit 4 verschillende hoekjes nl. een schepje, een auto, een verfknots en een puzzelstuk. Eerst hebben we alles grondig bekeken. Wat is het? Welke kleur heeft het, uit welk hoekje komt het, enz... Dan stopte de juf alles onder een doek en haalde stiekem één voorwerp weg. Mijn kapoentjes moesten natuurlijk raden wat er weg was.
Niet makkelijk hoor zo aan het einde van de dag als we moe beginnen te worden. Maar met wat hulp van de juf hebben we alles kunnen raden. Daaaaag, tot morgen!
's Morgens eerst onze kentekentjes in de perenboom hangen. Wat kennen mijn kapoentjes hun kenteken al goed!
Dan vertelt de juf een verhaal van klasvriendje Jules. Jules maakt kennis met de juf. De juf stelt zich voor en vraagt aan de kleuters hun naam. Ook Jules wil van alles weten over de juf zoals of haar mama haar komt afhalen of zij ook een boekentas heeft met een knuffel, waarom ze niet huilt als ze voor de eerste keer naar school komt.
"Wat gaan we nu doen?" vroeg een ijverig vriendje. Wij gaan plakken met lijm. Meteen waren alle stoeltjes aan onze werktafel bezet. Helaas heeft de juf maar één foto kunnen maken want zij had haar handen vol met al die kliederende kindjes.
Na de speeltijd mochten we voor de eerste keer gaan sporten met meester Koen. Juf Wies gaat elke keer mee om een handje toe te steken als er iemand een plasje moet doen. Juf Carla heeft op dat moment overleg met de zorgcoördinator.
De eerste keer is altijd spannend maar dat was nergens voor nodig want mijn kapoentjes hadden de grootste pret. Namiddag is het steeds rustig vermits enkele vriendjes thuis nog een dutje gaan doen. In de klas is een samenwerkende vennootschap aan het werk de juf rolt worstjes, de kindjes snijden ze in stukjes.
We sluiten de dag af met enkele speelliedjes nl. "Hansje en Grietje die gingen naar de school. Het was er zo fijn en het was er zo mooi." "Twee handjes in de zij" en "Deze vuist op deze vuist."
Voor we naar huis vertrekken plukken we ons peertje uit de boom en dan zijn we klaar om naar huis te gaan.
Vandaag reeds alle vriendjes in de kring om samen te zingen.
De juf had vandaag een mand bij met... peren. Wij zijn de kindjes van de perenklas dan moeten we het toch eens over peren hebben. We mogen ze uit de mand nemen (dan voelen we de vorm) en terwijl komen zeer spontaan de reacties waarop de juf hoopt... over de kleur, dik of dun, klein of groot, veel of weinig peren.
Proeven hebben we ook gedaan en de conversatie ging dan over het steeltje afdoen, de peer schillen, de pitten en hmm, lekker of ik lust het niet
Dan ging het richting hoekjes : Aan onze knutseltafel lag alles klaar om te stempelen met dotters. Eerst een kleur kiezen en dan aan de slag want de boekentas kan wel een kleurtje gebruiken.
Wie niet aan het stempelen was mocht in een ander hoekje spelen.
Eén kindje wilde vandaag de juf foppen. Heel blij kwam ze vertellen :" Ik heb een appeltje bij." "Oh, lekker!" zegt de juf nietsvermoedend. Maar toen de juf het appeldoosje opendeed bleek er een fop-appeltje in te zitten, hihi, gekke Lyna! Gelukkig had ze ook echte druiven bij.
Ook bewegen in de zaal doen mijn kapoentjes graag.
Maar dan moet er opgeruimd worden. Eerst vlot het niet zo goed. Dan zegt juf Carla : "Wie flink helpt krijgt een smiley van de juf" Op één twee drie is alles opgeruimd. Sommige kindjes helpen de duploblokken opruimen andere ruimen de plasticine op en zo is ons klasje weer netjes.
Alle kindjes krijgen een smileystempel! Maar dan vraagt er ééntje krijg ik nu mijn smartie en iemand anders vraagt krijg ik nu mijn snoepje? Oeps, blijkbaar een klein misverstand. Maar uiteindelijk gaan mijn kapoentjes toch tevreden naar huis.
Deze morgen toen de deur van onze klas openging liepen bijna al mijn kapoentjes naar de zandtafel. Elk schooljaar opnieuw stel ik vast dat deze hoek de meeste favoriete hoek is bij peuters.
Toch wilde juf Carla graag haar "Goedemorgen " zingen. Gelukkig kon ze al enkele kapoentjes overtuigen om mee te doen. Na het zingen mochten ze dan voor de eerste keer hun kenteken omdraaien. Maar welk was het nu ook al weer? Geen probleem dan draaien we toch gewoon alle peertjes om totdat we onze foto gevonden hebben. Terwijl oefenen we de namen van onze klasgenootjes.
Wat gaan we nu doen? Hoogtijd om aan de slag te gaan. Vandaag mogen jullie schilderen Joepie, dat willen ze allemaal wel ... behalve ééntje. Zij wilde liever wachten met schilderen totdat ze "groot" was. Juf Carla heeft haar best gedaan om haar te overtuigen om toch te schilderen. Maar helaas pindakaas dus proberen we morgen nog een keer.
Terwijl 2 kindjes schilderden mochten de andere in de hoekjes spelen. De dames gingen winkelen en namen hun baby mee.
Bij juf Wies ( kinderverzorgster komt dins- en donderdagvoormiddag) leerden we balletjes rollen van plasticine.
Namiddag zong juf Carla van "Hansje en Grietje" We kregen allemaal een Hansje en een Grietje en lieten ze dansen terwijl de juf het liedje zong.
Nu nog wat in de hoekjes spelen.
Enora reeg voor juf Carla een mooie ketting. Dus maakten we een selfie Cara wilde ook graag een foto van haar met de juf dus dan doen we dat.
Juf Carla was ook nieuwsgierig naar onze foto's. Dus even samenzitten en gezellig keuvelen over wie staat er op de foto en wat zijn ze aan het doen? Nu weet juf Carla al véél meer!!!
Nu was het tijd om de boterhamdozen weg te stoppen. En op één twee drie had de juf helpers die het werk helemaal overnamen. Vermits de juf toen werkloos was nam ze maar weer enkele foto's.
En wat zien we als we onze boterhamdoos wegstoppen? "Mijn konijn" Ohh snel even knuffelen
Nog even in de zaal met fietsjes, auto's en brommers rijden.
Even bijtanken!
Als afsluiter van de dag een verhaaltje van Piet Piraat.
Slaaplekker allemaal en komen jullie morgen terug? "Das zeker" kreeg de juf te horen, hihi! Gelukkig
Gedaan met ons luilekker leventje! Vanaf vandaag gaan we er weer tegenaan. Een eerste schooldag is steeds onwennig voor de peuters, voor de juf maar ook voor de mama's en papa's. Toch is de juf heel tevreden over deze eerste schooldag want er waren wel wat traantjes maar eens alle mama's en papa's naar huis waren, waren ook de traantjes snel opgedroogd en kon de pret beginnen. Spelend in de hoekjes hebben we kennisgemaakt met elkaar. Zullen wij ons eventjes voorstellen?
Matteo Lars
Sylana Enora
Lyna
Farid Cara
Axel Yarno
Van al dat spelen krijgen we honger. Hmm, lekker fruit, yoghurt of een boterham. Vanaf morgen kunnen jullie het tussendoortje in het stoffen zakje stoppen.
Tussendoor mochten we een kentekentje kiezen. Sommige pagaddertjes wisten het dadelijk anderen moesten wat langer nadenken voor ze een kenteken vonden naar wens. Eens gevonden, dan mochten ze het in de perenboom hangen.
Juf Carla was zeer nieuwsgierig naar ons eerste huiswerk. Zij was zeer verrast om onze mooie kunstwerkjes te zien. Ze kregen ook meteen een plaatsje aan de muur.
Ook boterhammen eten in de refter ging super vlot.
Namiddag mochten we een ijsje gaan eten, dankzij het oudercomité. Jammie, zo lekker! IJs eten :Arrow: vieze snoetjes :Arrow: mooie foto's, hihi!
Twee lieve meisjes die tijdens de speeltijd aan het raam naar binnen piepen en heel lief "Juffrouw Carla roepen!"
Na de laatste speeltijd nog eens flink water drinken.
En dan was het verhaaltjestijd.
Ziezo, dat was het voor onze eerste schooldag. Slaaplekker kapoentjes en tot morgen!
Dag, lieve vriendjes! Zo spannend Nog één nachtje slapen en dan mogen jullie "Voor het eerst naar school!"
Jules en juf Carla hebben hun best gedaan om het perenklasje super gezellig te maken zodat jullie je snel thuis zullen voelen. Willen jullie al even piepen in het perenklasje? Dat kan Kijk maar...
Hopelijk hebben jullie er evenveel zin in als Jules en de juf. Tot morgen, lieve vriendjes! xxx juf Carla