Deze morgen bij het binnengaan van de klas merkten mijn kleuters onmiddellijk op dat er vlaggetjes hingen boven onze vertelhoek. De juf had ze geknipt van de schilderwerkjes die we in de loop van de week gemaakt hadden voor de verjaardag van Jules. Ook de verjaardagstoel stond klaar voor Jules.
Waw! Jules kreeg heel veel verjaardagkaarten, zo mooi! We hebben ze samen opengemaakt en alle lieve wensen gelezen. Daarna heeft de juf alle kaartjes opgehangen zo kan Jules er nog naar kijken. Dankjewel lieve pennevrienden voor jullie medewerking.
Na het bewonderen van de kaartjes was het nu tijd om er de taart bij te halen met kaarsjes natuurlijk. Jules heeft met de hulp van ons allemaal de kaarsjes uitgeblazen.
Jules had ook een pakje bij voor de klas en Alexander en Thomas mochten even helpen met uitpakken.
We kregen een prentenboek over een jarige spin " Jonnie"
Overal waar Jonnie komt maakt iedereen zich gillend uit de voeten, zelfs als hij jarig is en wil trakteren met een lekkere taart. Dan eet hij de taart maar helemaal in zijn ééntje op! Jonnie is een hele lieve spin , maar niemand weet het, alleen wij.
De juf heeft het verhaal verteld en daarna mocht Jules op zijn beurt een cadeautje kiezen uit de cadeautjesdoos van de juf.
Jules vindt kiezen moeilijk. Zou hij een auto kiezen of een eendje ? Neen, hij koos een schaar want Jules wil graag leren knippen. Nu was het tijd om in de zaal te dansen en te zingen van : " Lang zal hij leven, lang zal hij leven in de gloria,..." HIEPPERDE PIEP, HOERA!
Ei, ei, ei, wij zijn zo blij dat er iemand jarig is en dat ben jij! Kriebel, kriebel, Jules en een dikke kus, PROFICIAT!
Jules krijgt ook nog een mooi album met daarin een tekening van alle vriendjes van de klas, een mooie herinnering van deze speciale dag.
Daarna mochten we lekker smullen van al het lekkers dat Jules meebracht. HMMM! Cake voor ons mag er elke dag wel iemand jarig zijn.
Zo vieren de peuters van de perenklas hun jarige vriendjes, leuk, hé! We sloten deze feestelijke dag af met zeepbellen prikken en een kringspel, wat is er weg.
Jullie zullen wel gemerkt hebben op de foto's dat er vandaag nog een juf in ons perenklasje was. Wel dat is juf Lieselotte zij kwam vandaag kennismaken met ons want zij zal één week in oktober en één week in november stage komen doen. We kijken er al naar uit!
Deze morgen keken we samen met Jules hoeveel keer we nog moeten slapen tot de verjaardag van ons vriendje. Nog maar één keer slapen. Maar Jules begon ineens te wenen.
Maar Jules toch ben je dan niet blij dat er morgen een feestje is voor jou? Natuurlijk wel maar Jules vertelde ons dat er kaarsjes op de taart staan als je jarig bent en hij kan niet blazen. Ocharme toch! Dan zullen wij je dat wel leren, Jules. We hebben samen geoefend met watjes en pluimpjes wegblazen.
Maar natuurlijk oefenden wij ook met echte verjaardagkaarsjes. 1 2 3, blazen Jules, nee Jules harder blazen! kijk zo. We hebben het zo dikwijls moeten voordoen dat we er duizelig van werden
Wij hebben het allemaal eens voorgedaan en toen kon Jules het ook.
Dan even bijkomen tijdens spel in de hoekjes.
Samen naar een verjaardagfeest gaan.
Tot slot nog een verhaal van : " Kleine beer is jarig "
Kleine Beer kijkt heel erg uit naar zijn verjaardag. Dan krijg je immers cadeautjes, de kamer hangt vol slingers en al je vriendjes komen op bezoek. Maar eerst is Giraf jarig, dan is Big jarig. En dan ook nog Konijn. En allemaal krijgen ze mooie cadeautjes, die kleine Beer zelf ook wel graag zou willen
Een feestelijk verhaal over een heel klein beetje jaloers zijn... Zorg maar dat jullie goed uitgeslapen zijn want morgen is het feest in onze klas voor jarige Jules. Slaaplekker!
Vandaag hebben we flink gesport met onze meester. Het was reuzefijn, vooral het sluipen onder de matten was een hele uitdaging. Maar mijn sportieve peuters deinzen voor niets terug.
Toen we terug in het klasje kwamen zagen we onmiddelijk dat er met tafels en stoelen geschoven was. Juf Carla had alles klaargezet om voor ons Tik Tak te spelen. "Gaan we TV kijken" vroegen mijn kindjes. Nee hoor de juf gaat zelf Tik Tak spelen voor jullie. Tijdens de voorstelling was het muisstil, af en toe hoorde ik iemand zeggen :" Oh,dat is mooi!"
Namiddag mochten we op grote bladen papier met verfdotters tekenen daar zal de juf dan vlagjes van knippen om donderdag onze klas mee te versieren. Psssssst niets tegen Jules zeggen! Het is een verrassing.
Na het tekenen waren onze tafels een beetje vies maar enkele flinke meisjes stelden zelf voor om ze proper te maken en de verfdotters op te ruimen.
Na de laatste speeltijd heeft juf Carla nog een verhaaltje vertelt over jarige Jules. Dat was het voor vandaag, tot morgen!
Deze week vieren we feest in de perenklas want Jules is donderdag 27/9 jarig. Bij een verjaardag horen een taart met kaarsjes, een cadeautje, zang en dans. Allemaal geen probleem daar zorgt de juf voor. MAAR kaartjes krijgen als je jarig bent is superleuk. Daarom zou ik willen vragen of jullie een kaartje willen schrijven naar onze jarige Jules. Zijn adres is : Jules Van De Perenklas. Zonneveldweg 9 3830 Wellen. Hartelijk dank!
Deze morgen, terwijl onze hersentjes nog fris waren, hebben we onze kleurenkennis en onze telcapaciteiten wat geoefend. Met de kleurenwijzer en gekleurde boekentassen gingen we aan de slag. Een lange trein maken met de boekentassen net zoals wij gisteren deden in de zaal. Maar ook de boekentassen tellen, nog héél moeilijk! We draaiden ook aan de wijzer en zochten dan een boekentas met dezelfde kleur.
Tijdens hoekenwerk mocht iederéén om beurt een toren van blokjes plakken voor Jules. Deze opdracht nam de rest van de dag in beslag. Maar we doen het vandaag rustig aan want de juf heeft gemerkt dat vele peutertjes toch wel vermoeid zijn op het einde van de week. ( en de juf ook ) Ons hoekenspel van vandaag :
Volgende week gaan we feesten want Jules is jarig op donderdag 27 september en Nore en Finn zijn jarig op 29 september maar we vieren hen op vrijdag 28 september. We hebben dus leuke vooruitzichten. Fijn weekend allemaal!
Op donderdag gaan we sportief van start. Meester Koen bouwde een omloop die we moesten afleggen; al kruipend, glijdend, klimmend enz... Glijden onder de benen van meester Koen is natuurlijk het leukst!
Tot slot nog even relaxen op de dikke mat. Euh?!!! Is dit relaxen meester Koen? Het lijkt eerder op ravotten. In ieder geval mijn kapoentjes vonden het super leuk.
Terug naar de klas dan. Maar oei, oei wat heeft Jules nu weer uitgespookt? Mag Jules schilderen aan de puzzeltafel? NEE roepen mijn pagadders in koor. Nore toont Jules waar het wel mag.
Oh, en hij heeft ook met zand gespeeld in de bouwhoek. Dat mag ook niet. En kijk eens er liggen blokken in de zandtafel en puzzels op de speelmat. Gelukkig weten mijn kapoentjes wel waar we mogen puzzelen en bouwen en schilderen. Op deze manier leren we de hoekjes kennen en hun functie. ( en dan nu een grappig gevolg van deze activiteit : In de namiddag vroeg juf Carla :" "Wie heeft er zoveel zand op de grond gegooid?" Daarop zei ne slimmerik :" Dat is Jules geweest!" Toen heeft de juf haar moeten omdraaien! )
Namiddag speelden we verder in de hoekjes.
De laatste activiteit is helaas niet kunnen doorgaan want mijn kapoentjes waren moe, een beetje zeurderig en er waren ook enkele sanitaire ongelukjes. Gelukkig is het morgen onze laatste schooldag van deze week en dan kunnen mijn kapoentjes twee daagjes rusten. Tot morgen! Slaaplekker.
Vanaf vandaag stelt de juf alle activiteiten die we gaan doen voor met foto's op onze Juleskalender. Telkens er een activiteit voorbij is schuift onze Jules één plaatsje op en zo kunnen we zelf "lezen" wat we vervolgens gaan doen. Zo komen we ook te weten of het vandaag een groot of een klein schooltje is. ( boterhammen eten of niet ). Elke woensdag het eerste uurtje van de dag zal juf Kathleen ook in ons perenklasje zijn om samen met juf Carla alle kapoentjes goed te observeren en dan noteren wat zij kunnen of nog niet kunnen. Mijn kapoentjes genieten van de aandacht die zij dan krijgen van de juf.
Na de hele uitleg gedaan te hebben wilden mijn kapoentjes naar onze speelhoeken. We schilderden vandaag een Hansje en een Grietje met waterverf. Juf Carla zal er stokpopjes van maken zo kunnen we dan samen zingen van "Hansje en Grietje die gingen naar de school."
Opeens hoorden we Jules roepen in de zaal. De deugniet had alle boekentassen op een hoopje gegooid en zat er bovenop. Foei Jules! Alle vriendjes maakten een boze vinger.
Nu waren we toch in de zaal dan maar bewegen op muziek! We zochten onze boekentas en vertelden aan elkaar welk kenteken we hebben. Wat weten ze dat al goed!
We maakten ook een lange trein met onze boekentassen en ernaast een lange trein met alle vriendjes erin. Hoera onze trein is het langst!
Tsjoeke tsjoek zo stapten we naar onze klas om daar ons klein schooltje af te sluiten met een verhaaltje van "Nina en Tom"
Ons eerste versje geleerd vandaag! Met mijn boekentas - tas - tas ga ik naar de klas - klas - klas. Vriendjes groot en klein ( foto wij zijn groot en Jules is klein ) en Jules zal er één van zijn!
Na ons versje was meester Koen daar voor ons sportief uurtje. Meester Koen had in de sportzaal ook hoekjes gemaakt net zoals in de klas. Het waren geen speelhoekjes, wel bewegingshoekjes. Met balletjes naar verschillende doelen gooien, kegels omgooien met ballen, balletjes gooien naar een doel waar ze bleven plakken.
Oef daar worden we moe van! Even relaxen...
Na de speeltijd schilderden we samen met de juf ons vriendje Jules. Eerst samen goed kijken wat we allemaal moeten schilderen. Hoofd, armen, buik, benen, voeten,...
Twee kindjes kunnen tegelijk schilderen de anderen moeten even hun beurt afwachten. Na het schilderen wassen we flink onze handen.
Na onze middagpauze gaan we verder met hoekenwerk want verschillende vriendjes zijn nog niet aan de beurt geweest.
Voor we naar huisgaan mochten we nog even naar de teletubbies kijken want na het schilderen heeft de juf véél opruimwerk.
Deze morgen hebben we voor de eerste keer onze daglijn in orde gebracht. Vanaf nu kunnen we gaan piepen op onze kalender om te weten wat onze volgende activiteit zal zijn.
Als eerste activiteit is er een bewegingslesje voorzien in de sportzaal maar deze keer met juf Carla. Op maandagvoormidddag is de zaal vrij en daar wil de juf regelmatig gebruik van maken.
We gaan bewegen op muziek met onze eigen boekentas. We beginnen met een bewegingslied van Jules om in de "mood" te geraken. "Hup en hup en 1 en 2. Hup en hup en Jules gaat mee. Hup en hup en 1 en 2. Hup en hup doe jij ook mee?"
We stappen tussen de boekentassen op muziek en als de muziek stopt gaan we snel naast onze boekentas zitten. Als de muziek stopt zoeken we onze eigen boekentas tussen die van vriendjes. Zo volgen er nog verschillende opdrachtjes.
Tot slot gaan we naast onze boekentas liggen terwijl de juf een relaxatie-liedje opzet en dan komt ze onze kriebelen, hihi!
Na de speeltijd kijken we naar foto's van onze speelhoekjes. We proberen te verwoorden welk hoekje het is en vervolgens mag één kleuter het hoekje tonen.
Na deze activiteit gaan we natuurlijk spelen in de verschillende hoekjes.
Namiddag spelen we eerst nog eens ons speellied : "Zoveel vriendjes bij elkaar"
Dan weer fijn spelen in de hoekjes.
Voor we gaan buitenspelen heeft de juf nog een verhaaltje verteld over Fien die afscheid moet nemen van mama als ze naar het klasje gaat.
Voor we naar huisgaan zingen we nog van "Hansje en Grietje" Wat hebben we een plezier! Maar zeker als de juf niet Hansje en Grietje maar Mauro en Nore zingt of Alexander en Lina.
Deze morgen zijn we muzikaal van start gegaan. We hebben allemaal ons hoedje van papier opgezet en zongen en dansten samen het liedje : " 1 2 3 4, hoedje van, hoedje van. 1 2 3 4, hoedje van papier!"
In de hoekjes was het leuk. De juf heeft vandaag veel meegespeeld en mijn kleutertjes vonden het zeer fijn.
We mochten ook in de zaal spelen.
"Kom papa, we gaan winkelen en papa volgde gedwee, na het winkelen waren papa en mama moe en keken ze samen in ons fotoalbum.
In de namiddag gaan enkele vriendjes een dutje doen en of ze het nodig hebben... kijk zelf maar.
Op donderdag gaan we na onze kalenders steeds sporten met onze meester Koen. Eerst samen met de meester onze spieren flink opwarmen om dan te komen tot de kern van de les namelijk "Springen." We moesten in de hoepels springen, op de matjes springen en over het touw springen.
Als afsluiter mochten we een partijtje touwtrekken spelen... alle kleuters tegen de meester!
Toen we na de speeltijd terug in ons klasje waren had de juf alles klaargezet om poppenkast te spelen. Eerst zingen we een liedje : " Jan klaassen, Jan Klaassen, Jan Klaassen ben je thuis? Doe open dat gordijntje en kom dan met Katrijntje. Jan Klaassen, Jan Klaassen, Jan Klaassen ben je thuis?"
Dan komt Jan Klaassen tevoorschijn en maakt even een babbeltje met zijn aandachtig publiek. De eerste keer speel ik zonder decor. Zo weten de kleuters dat juf Carla niet weg is maar wel achter de poppenkast zit. Het verhaal ging over delen. Katrien wilde eerst haar speelgoed niet delen met Joris maar na tussenkomst van oma gelukkig wel. Eind goed, al goed. Of mijn kapoentjes het spannend vonden? Kijk maar naar de foto's. Hun gezichtjes spreken boekdelen.
Tijdens hoekenwerk schilderden we met waterverf een " Hansje en Grietje "
Voor we naar huisgingen en toen alle flesjes reeds in de boekentassen zaten riep er iemand ik heb dorst. Dus juf Carla haalt een beker met wat water en plots hebben al mijn kapoentjes dorst! Zou die mooie beker ervoor iets tussen zitten? Dus allemaal een beker met water, slik!
Toen bleef er geen tijd meer over voor een spelletje dan maar een filmpje van de teletubbies.
Vandaag zijn we gestart met een praatplaat van Jules. Eerst moesten we aandachtig kijken zonder iets te vertellen en na een tijdje mochten we dan om beurt vertellen wat we op de prent zagen. Niet zo makkelijk hoor om de juiste woordjes te vinden maar samen is het ons goed gelukt, oef!
We deden ook Jules na die wuifde naar mama bij het afscheid nemen.
Nu was het hoekjestijd. Sommige kleuters waren nog niet aan de beurt geweest om een plakwerkje te maken.
Wie dat wel reeds had kunnen doen mocht een speelhoekje kiezen. Ook in de zaal konden ze spelen met rollend materiaal zoals buggy's, brommers en auto's, enz...
Achter elkaar rijden en dan ook samen naar buiten kijken naar Patrick die het gras aan het maaien was.
Dan was het reeds tijd om op te ruimen. De juf hielp in de bouwhoek, de poppenhoek, de puzzelhoek en was zo fier dat iederéén goed hielp. MAAR! De juf had niet gezien dat terwijl enkele deugnieten in de zandhoek aan het gooien waren met zand! Zucht met als gevolg héél véél borstelwerk!
Gelukkig was juf Kathleen er en terwijl zij met mijn kapoenen het spelletje "Wat is er weg speelde?" heeft juf Carla het zand weer bij elkaar geborsteld. " Sapperloodjes" zegt de juf dan! Hi hi.
Deze morgen was onze Jules zeer goed gezind! Hij was superblij met zijn hoedje van papier. De mama van Jules had het hoedje voor Jules gemaakt nadat ze het verhaal van Karel verteld had :
Karel gaat voor het eerst naar school. Wanneer mama gedag zegt begint hij heel erg te huilen. Maar wanneer de juffrouw poppenkast speelt is zijn verdriet snel over. Samen met Ali maakt hij een hoedje van papier waar de juf hun naam opschrijft. Hij drinkt een flesje melk en hij speelt met Ali in de blokkenhoek. Karel is verbaasd wanneer mama er al is. Bij het afscheid nemen zwaait hij iedereen enthousiast uit en ziet hij de nieuwe schooldag blij tegemoet. Joepie! Morgen mag hij weer naar school!
Na ons verhaal mochten we eerst gaan sporten met meester Koen. We legden met z'n allen een omloop af. Ergens op klimmen, of afglijden, ergens onderdoor kruipen,... we mochten het allemaal doen vandaag.
Na de speeltijd wilden we zelf een hoedje van papier te maken. Met schilderpapier en verfdotters gingen we aan de slag. 1 2 3 4, hoedje van papier!
ook in de andere hoekjes was het leuk, kijk maar...
Namiddag leerden we een nieuw speelliedje nl. " Zoveel vriendjes bij elkaar." Dit is voor kleutertjes van deze leeftijd niet zo makkelijk, want zij moeten een kring vormen en dan alle bewegingen correct nadoen. Maar door het dikwijls te herhalen lukt het wel.
Na de laatste speeltijd speelden we samen een kringspel. 4 voorwerpen op een tafel en de juf legt er een doek over. Alle oogjes dicht en terwijl neemt de juf één voorwerp weg. Nu maar raden wat verdwenen is. Goed zo, de rode stift!
Helaas konden onze hoedjes vandaag niet mee naar huis want het regende en de juf wou niet riskeren dat haar kindjes als regenboogmannetjes naar huis zouden gaan.
Hopen dat het morgen droog blijft! Bye,bye, kapoentjes!
Vanaf vandaag gaan we er tegenaan! Gedaan met lanterfanten vanaf nu echte activiteiten. Ook Jules was van de partij en zat netjes tussen de andere vriendjes. Flink hoor, Jules!
Jules was zo fier op zijn nieuwe boekentas dat hij ze aan alle vriendjes wilde tonen. Maar wat zat er allemaal in? Dat wilde wij wel eens weten. Samen keken we in de boekentas... We vonden een brooddoos, een onderbroekje, een knuffel, een tutje, een koekje en een appelsien. Mijn kapoentjes vertelden ook wat zij zoal in hun boekentas hadden.
Nu gingen we richting hoekjes. Vandaag mochten we plakken met lijm. Sommige kapoentjes hielden van het kliederen met lijm anderen vonden het toch maar een beetje vies.
Namiddag speelden we samen een spel. We bouwden samen een toren voor Jules. Eerst draaien aan het kleurenwiel en dan een blokje zoeken met dezelfde kleur. Juf Carla was aangenaam verrast want dit ging zeer goed. De kleur benoemen was nog te moeilijk maar dat komt nog wel.
Tot slot van de dag zongen we samen enkele speelliedjes namelijk : "Deze vuist op deze vuist..." "Rinke ranke rijnen..." "Waar is duimpje?" en als afsluiter " Tot morgen Jules, tot morgen juf..."
Juf Carla kon merken dat het de laatste schooldag was van de eerste schoolweek. Niet alleen aan zichzelf (juf was ook moe ) maar ook haar kapoentjes waren vermoeid. Maar samen zingen en leuke dingen doen, doet ons snel onze moeheid vergeten. Voor de speeltijd speelden we in onze hoekjes want sommige vriendjes waren nog niet aan de beurt geweest om een boekentas te stempelen.
Na de speeltijd zijn we op verkenning geweest in onze school. We gingen op zoek naar de klasjes van broers en zusjes of andere bekenden maar ook de directeur brachten we een bezoekje. We mochten zelfs helpen met het in orde brengen van de vele paperassen. Er moest nog een stempel op. Dat kunnen de kindjes van de perenklas ook!
De juf heeft vandaag veel foto's gemaakt daarom deel twee in een nieuw bericht hieronder.
Namiddag trokken we naar onze speelweide. Nu het nog zo mooi weer is willen we daar nog van profiteren. Met onze koekjes en flesjes water gaan we samen op weg. Sommige wilden graag eerst knabbelen anderen hadden meer interesse voor het speeltuig.
Het was een fijn begin van het schooljaar! Juf Carla is zekerdat we het samen fijn zullen hebben. Hopelijk denken mijn kapoentjes er ook zo over. Geniet nu maar allemaal van het weekend want volgens onze weermannen zal het warm worden, ideaal om onze batterijen op te laden. Tot maandag! x x x
Onze kentekens omdraaien gaat nu reeds veel vlotter en we zitten nu ook al allemaal samen in de vertelkring om elkaar goedemorgen te wensen. De juf is blij! Vandaag hebben we na ons vertelmoment onmiddelijk ons stukje fruit gegeten want dan was meester Koen er al om sportief te doen. Eerst verzamelen we op een bank en dan krijgen we onze opdracht te horen.
De doelstelling was snel reageren op een signaal. Meester Koen zei : " We stappen door de zaal als je het fluitje hoort ga je zo snel mogelijk op een mat staan." Of "We lopen door de zaal als je het fluitje hoort ga je zo snel mogelijk op een mat zitten, liggen (met of zonder balletje).
Amai! We zijn niet alleen sportief maar we moeten ook flink nadenken. Daarna konden we met meester Koen, rustig de speelplaats verkennen, zonder alle andere kleuters.
Na de speeltijd gingen we aan het werk in onze klas. Boekentas stempelen of boetseren, in de zandtafel spelen, enz...
Enkele kleuters speelden in de zaal met fietsjes, brommers en auto's.
Voor we naar huisgingen vertelde juf Carla nog een verhaaltje van " Dikkie Dik."
Deze morgen waren alle kentekentjes in orde dus konden we het omdraaien voor de eerste keer inoefenen. De juf zong onze naam en dan maar op zoek naar het juiste kenteken en omdraaien.
Vandaag gingen we ook voor de eerste keer aan de slag met verf. We stempelden met kurk een boekentas. De andere vriendjes speelden in de andere hoekjes.
Na de speeltijd mochten we voor de eerste keer gaan sporten met meester Koen. Ook juf Kathleen ging mee sporten, terwijl juf Carla op overleg was met de zorgcoördinator.
Zo dat was het voor vandaag! Een fijne namiddag en tot morgen.
Niet te geloven maar vandaag maar slechts enkele traantjes bij het afscheid en ze waren zo opgedroogd. Al mijn kapoentjes kwamen reeds gezellig bij de juf in de vertelkring zitten om samen "Goedemorgen te zingen". We hebben het enkele keren gezongen om het goed in te oefenen.
En omdat liedjes zingen zo leuk is hebben we er nog enkele gezongen nl. "Hansje en Grietje" en "2 handjes op de tafel"
Daarna gingen we richting hoekjes. We bouwden met de duplo, speelden met plasticine, enz...
Na de speeltijd was het verhaaltjestijd dus verzamelden wij allemaal in onze kring en toen vertelde de juf een verhaaltje van hondje Dribbel. "Dribbel voor 't eerst naar school."
In de namiddag gaan enkele kleutertjes naar huis en 4 vriendjes doen een dutje op school. Daaaag, lieve vriendjes, geniet nog van het zonnetje en tot morgen!
Aan alle vriendjes van "De Eik" Ik wens jullie een hele leuke start van het nieuwe schooljaar!
Gedaan met ons luilekker leventje! Vanaf vandaag gaan we er weer tegenaan. Een eerste schooldag is steeds onwennig voor de peuters,voor de juf maar ook voor de mama's en papa's. Toch is de juf heel tevreden over deze eerste schooldag want er waren wel wat traantjes maar eens alle mama's en papa's naar huis waren, waren ook de traantjes snel opgedroogd. Volop foto's maken voor deze blog is vandaag niet helemaal gelukt want 17 nieuwe peuters vragen veel aandacht en dat krijgt natuurlijk voorrang. Toch heb ik hier en daar de kans gekregen om een foto te maken zodat jullie iets te weten kunnen komen over onze de avonturen in de perenklas.
Ook in de eetzaal waren we zeer flink, de meeste kindjes hebben zeer goed gegeten.
Namiddag speelden we nog in de hoekjes
en voor het naar huisgaan vertelde de juf het verhaal van Milan.
We hebben ook nog gezongen van "Hansje en Grietje."
Ziezo dat was het voor onze eerste dag. Slaaplekker kapoentjes en tot morgen!