Inhoud blog
  • vervolg 52 : Koraal
  • vervolg 51 : Mozaïek
  • vervolg 50 : emotioneel doolhof
  • vervolg 49: Bodemloos bestaan
  • vervolg 47 : Monding
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mama gezocht!
    Hechtingsproblematiek, taboe, borderlinepersoonlijkheidsproblematiek , verleden , copingmechanismes, patronen doorbreken , erkenning/ontkenning
    01-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedichtje van mij
    Als verdriet een hoogtepunt bereikt 
    En pijn nog nooit zo diep raakte, 
    Als eenzaamheid een veiligheid wordt 
    En stilte je enige vriend, 
    Als verlangen de kop wordt ingedrukt 
    En de nacht je omsluiert met gemis . 
    Vraag ik me af 
    Hoe het zou zijn 
    Niet te beseffen dat je hebt bestaan .
    Verleden slechts een uitwisbaar verhaaltje was en 
    Heden geen druk gaf naar geluk 
    Dat toekomst een zorg minder werd
    En  emotie nooit bestond .
    Snoerde ik  ratio de  mond 
    Dan denk ik dat ik slechts 
    Een schim wil zijn 
    Tussen realiteit en de eindigheid .

    01-04-2018 om 00:54 geschreven door Penta1985  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg 2 :Mijn eerste herinnering/ trauma
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 4 jaar moet  ik geweest zijn, aangezien mijn broertje nog een baby  was en hoogstens een jaar oud . 
    Het jaar 1989 , de tijd van VTM, tien om te zien , rad van fortuin en tik tak dat voor het nieuws kwam . 
    Ik herinner me het appartementje waar we woonde nog heel goed , hoe de indeling was, welk nachtlampje ik had ( namelijk een olifantjes van zachte plastiek met een zoete geur ) . 
    Ik had als kleuter al een fascinatie voor griezelfilms. 
    Wanneer er toevallig eentje opstond , kon ik het ook niet laten ( al was het met mijn handen voor mijn ogen  ) om toch te blijven zien . 
    De dramatische muziek en schelle geluiden die weergalmde door de woonkamer , trokken  mijn aandacht en nieuwsgierig als ik was , bleef ik kijken.  
    Het maakte dat ik me als kind, vooral 's avonds heel erg angstig voelde  omdat kinderen realiteit en film nu eenmaal moeilijk kunnen scheiden  . 

    Die bewuste avond , voelde ik me weer enorm angstig . 
    Het was bedtijd en tien  om te zien  speelde toen op de televisie.  
    Ik haalde alles uit de kast om toch  maar langer op te kunnen blijven , maar niets leek te werken.  Ik ben een keer of 3 mijn bed uitgekomen richting de woonkamer  om te vragen of ik toch niet mee tv mocht komen kijken  en toen dat niet hielp, heb ik ook nog gezegd dat ik bang was . Maar niets mocht baten, ik moest en zou mijn bed in gaan!
    Op mijn kamer was een terrasdeur of een raam ( dat gedeelte weet ik niet helemaal meer zeker ) , het was buiten redelijk hard aan het waaien   en elk geluidje dat ik hoorde, deed mijn hartje sneller bonzen . 
    Ik was verschrikkelijk angstig , was ervan overtuigd dat er spoken of andere griezelige wezens onder mijn bed vandaan zouden komen om me mee te nemen naar een andere duistere wereld of erger , me zouden pijn doen en vermoorden . 
    Het klinkt misschien dramatisch, maar de fantasie van kleine kinderen , is zo levendig en in zijn of haar beleving zo echt , dat het lijkt of alles op dat moment mogelijk is en enkel het ergste staat te wachten . 

    Toen ik herhaaldelijk getik op de ruiten hoorde ( blijkbaar waren het de wasspelden van de waslijn die door de wind  tegen het raam tikte) , kon ik het niet meer houden . 
    Ik begon luidop te huilen en in paniek om mama te roepen . 
    Toen de deur met een smak werd opengeduwd, dacht ik dat de redding nabij was en dat mama me zou komen troosten , me zou weghalen van de onveiligheid en me bij haar in de zetel nemen om te troosten.  
    Maar dat was het het allerminste.  
    Voor ik het goed en wel besefte, klemde een stevige hand zich rond mijn keel , trok me een aantal centimeters in de lucht en bonkte me met mijn hoofd hard tegen de muur.  
    Nu is het gedaan !!! Ga slapen en ik wil geen kik meer horen !!! Het was de stem van mijn vader , een afgetrainde bodybuilder , die duidelijk zijn eigen kracht niet kende . 
    Door het verschieten en de pijn die ik voelde , plaste ik in mijn pyamabroek . 
    Ik was letterlijk in shock en kon geen woord meer uitbrengen.  
    De monsters die in mijn fantasie zo gruwelijk waren en beangstigend, waren niets tegen het gevoel van angst dat ik zonet had ervaren  . 

    De mensen die me moesten beschermen en troosten, waren zonet de mensen geworden waar ik schrik voor had.  Het vertrouwen dat ik moest hebben in ouders die liefdevol , begripvol en troostend waren , was op dat ogenblik helemaal van de kaart geveegd in minder dan 2 minuten tijd . 
    Uiteindelijk ben ik blijkbaar wel in slaap gevallen , hoe vreemd het allemaal ook klinkt, ik moest een manier zien te vinden om mezelf te kunnen troosten en tot rust roepen . 

    De volgende ochtend , kwam mijn vader mijn kamer binnen met de vraag of ik mama mee naar haar werk wou gaan doen . 
    Het was nog vroeg en ik was nog verschrikkelijk moe vanwege  de korte nacht en alle emoties die ik toen had ervaren , dus ik zei nee . 
    Ik hoorde de deur van de gang nog dichtgaan en op dat eigenste ogenblik , voelde ik weer een enorme angst door mijn lichaam gaan . 
    Ik stapte uit bed en ging richting de slaapkamer van mijn ouders.  
    Daar lag mijn babybroertje ( hoogstens een jaar oud) , vredig te slapen . 
    Ik nam hem uit zijn bedje en ging met hem in mijn armen de living in . 
    Ik opende het raam ,dat gelukkig op het gelijkvloers was , en kroop met mijn broertje naar buiten  . Ik heb toen aangebeld bij de buurvrouw ,die gelukkig genoeg thuis was , met de vraag of ik daar met mijn broertje naar binnen mocht . 
    Wat ik me nog herinner is dat ik rustig aan het spelen was en me veilig voelde toen ik daar was . Of ik deze buurvrouw heel goed kende , herinner ik me niet meer . 

    Het gevoel van veiligheid was snel voorbij toen de deurbel ging . 
    Mijn vader die waarschijnlijk doodongerust moest geweest zijn, maar ook rood van schaamte omdat je nu eenmaal 2 kleine kinderen van die leeftijd niet alleen laat ( ook niet voor een kwartiertje omdat dat gemakkelijk is en omdat het helemaal fout had kunnen aflopen ), nam ons mee naar het appartement . 
    Eens daar , was hij furieus en begon hij te roepen tegen me . Het ene pak rammel na het andere volgde en weer eens uit schrik , plaste ik in mijn broek . Dit maakte hem natuurlijk nog kwader , want het was een schooldag en nu moest hij me nog in bad steken ook . 

    Onderweg naar de kleuterschool kon ik maar niet stoppen  met snikken. 
    Mijn vader vroeg herhaaldelijk om ermee te stoppen , goed wetende dat hij anders van andere ouders of de leerkracht de vraag zou krijgen  wat me zo verdrietig maakte . De kordate toon  waarom hij me aansprak en de angst voor hem , maakte dat ik mijn tranen onmiddellijk weer inslikte . 

    Ik stelde me later vaak de vraag waarom ik het zo moeilijk had om mijn emoties aan andere mensen te tonen , maar eigenlijk is hiermee de basis gelegd.  
    Emoties waren voor mij een teken van zwakte , het veranderde niets aan mijn behoeftes  en deden me nog meer in de problemen komen  . 
    Tot zover mijn eerste herinnering . 

    Wordt vervolgd!

    01-04-2018 om 00:00 geschreven door Penta1985  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.






    31-03-2018 om 23:19 geschreven door Penta1985  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.




    31-03-2018 om 22:19 geschreven door Penta1985  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vervolg : 


    17 jaar oud was ik , zwanger van mijn eerste kindje en dat was ook het enige wat me recht hield in het leven . 
    Een aantal maanden  vooraleer ik zwanger  werd , was ik opgenomen met een zware depressie . 
    Het was een gedwongen opname , niemand had me nog in de hand en ikzelf zag het leven niet meer Zitten. 
    Van mijn 14 jaar was ik van thuis weggegaan  omdat de situatie daar gewoon niet houdbaar was .
    De vele ruzies thuis , de onveiligheid , het onvoorspelbare, de agressie en ik die zo gesloten  was geworden dat mijn enige leefwereld degene op mijn kamer was geworden  . 

    Uren zat ik te studeren om maar niet bij mijn ouders te moeten zijn . 
    Mijn biologische moeder kwam naar mij met haar problemen van emotionele en seksuele aard . Hoe jong ik ook mocht zijn toen , ik probeerde haar zo goed en  zo kwaad mogelijk te helpen  door in te praten  op haar.  Zeggen dat ze beter kon scheiden van mijn vader omdat hij agressief werd , haar geen liefde en genegenheid gaf, haar dwong tot seks omdat hij anders lastig werd  enz . Ik wist alles van hen . 
    Het ene moment was ik nog eventjes het kind dat met de barbies aan het spelen was in een fantasiewereld en het andere moment was ik plots de vriendin, psychologe , raadgever en verzorger van mijn eigen moeder . 
    Op die leeftijd denk je er niet zo over na , je doet gewoon  wat je denkt dat goed is en juist.  Je bent loyaal aan je ouder omdat je als kind niet beter weet en je mama graag ziet . 

    Mijn moeder dronk , ze dronk veel om niet te moeten voelen of juist om zich goed te voelen . 
    Mijn vader was een persoon die dan naar mij kwam en zei : " amai je moeder is weeral aan het zuipen hoor , ze is weer niet te doen ! , en daarna schonk hij haar glas weer bij om maar een figuurlijke stok te hebben om mee te slaan ! 
    Om naar de buitenwereld te kunnen klagen  over hoe slecht hij het had en wat voor harde werker hij wel was . 
    De keren dat ik mijn moeder heb zien overgeven boven de wc-pot , ik ben echt de tel kwijt . Ik hoorde het als ik in mijn bed lag of zag machteloos toe wanneer ik toevallig in de badkamer moest zijn . 
    De verbale en fysieke agressie tussen mijn ouders, was iets wat ik als kind enorm beangstigend vond.  
    Wanneer stopte de ruzie ? zou er geslagen worden ? Ging mama weer dronken met de wagen vertrekken en wanneer kwam ze terug? Waarom nam ze me niet met haar mee en liet ze me thuis bij papa die sowieso al onveilig voelde ? 
    Zoveel vragen die in een fractie van een seconde door een kinderhoofd spoken maar waar geen antwoord op kwam . 
    Bovendien had ik een broertje die 3 jaar jonger was en waar ik me op zo'n momenten probeerde over te ontfermen ,
    Hem kalmeerde , niet teveel lawaai maken want papa kan er niet tegen, enz.

    Ik denk dat vluchten naar mijn kamer , vluchten in een fantasiewereld uiteindelijk mijn redding zijn geweest . 
    Ik en mijn broer konden uren buiten spelen , kampen bouwen of op avontuur gaan door een verlaten bouwvallig huis binnen  te gaan en zo onze fantasie de vrije loop te laten .  Die momenten waren nodig om een beetje luchtigheid aan heel de situatie te geven . Buiten  spelen  was in die tijd zo fijn en spannend . 
    De band die ik voelde naar mijn broer was er nochtans geen met veel liefde van mijn kant uit .  
    Mijn broertje was degene die nooit iets fout kon doen , het lievelingetje van de mama en degene waar de meeste aandacht naar uit ging . 
    Mijn moeder heeft ooit letterlijk tegen mij gezegd ; ik had altijd liever een zoon willen hebben dan een dochter  ! Heel eerlijk gesproken moet ik zeggen, maar niet iets wat je tegen een kind zegt dat al van nature onzeker is en zich tekort voelt gedaan . 
    Het brak mijn hart , dat ik nooit goed genoeg zou zijn voor mijn moeder ondanks dat ik toch steeds emotioneel probeerde voor haar klaar te staan .

    De dag dat mijn broertje werd geboren en ik in het moederhuis kennis ging maken , is me verteld geweest dat ik als 3 jarige in de couveuse ben gekropen ( toen mijn broertje er niet in lag uiteraard ) om maar aan te tonen dat ik er ook nog was . 
    Ik was helemaal niet blij dat er ineens een " indringer" bij was gekomen , een kleine huiler die alle aandacht en liefde zomaar toegewezen kreeg en niets verkeerd kon doen . 
    Ik was blijkbaar ook helemaal anders van karakter dan mijn broer , ik was het " rotjong, het moeilijke kind dat men met niets kon straffen .
    Gelukkig werd ik dan " gedropt " bij mijn oma met de woorden ; " hier,  trek je plan met dat rotkind ! " en mijn oma die wonderbaarlijk geen problemen met mij ondervond en waar ik me wel geliefd voelde was telkens blij dat ik er was .
    Ik ben bijna grootgebracht bij mijn oma ,zo goed als elk weekend zat ik daar . 
    Ze bakte dan cakes of koekjes , was naaister  van beroep en liet me gewoon even kind zijn en me welkom voelen  . 
    Moest ik haar niet hebben gehad , ik denk dat mijn verdedigingsmechanismes niet hadden gewerkt en het mentaal op latere leeftijd nog erger had geweest. 

    Wordt vervolgd! 





    31-03-2018 om 00:00 geschreven door Penta1985  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Tags:Mama, ruzie, drank ,agressie,
    >> Reageer (0)
    30-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mama gezocht !!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Hoi allemaal , 
    mijn is Chloe , ik ben 33 jaar oud en mama van 4 fantastische kinderen.
    Nu zal je misschien denken : " nog maar 33 jaar oud en al 4 kinderen ??? "
    Eigenlijk is dit al een deel van het verhaal op zich .
    Ik wil jullie meenemen in mijn verhaal en hoe ik het leven heb ervaren met een depressie en een borderlinepersoonlijkheidsproblematiek/ angststoornis , geen-bodem syndroom ...enz
    Het oneindig-lijkend gemis aan moederliefde , de patronen die ik heb ontwikkeld in mijn jeugd om te "overleven" en de erkenning van mensen waarvan ik het het minst had verwacht . 
    Maar ook  de moeilijkheid om mensen emotioneel toe te laten in mijn belevingswereld en het uiten van deze emoties .

    Het is mijn eerste blog en ik hoop het een beetje goed te kunnen doen .
    Schrijven en dingen verwoorden is nooit echt een probleem geweest voor mij , maar eerlijk gezegd ben ik angstig om dit alles te delen en wie weet welke reacties  erop gaan komen ?

    Ik ben geboren op 9  februari , een rasechte waterman dus 😉.
    Van mijn prille jeugd , weet ik eigenlijk vele meer dan lief voor me is .
    Vanaf de leeftijd van 4 jaar , heb ik herinneringen die ik liefst van al zou willen verwijderen/resetten  uit mijn geheugen , maar ze maken wel dat ik mezelf en mijn gedragingen in mijn opgroeien beter ben beginnen begrijpen.

    Om van achteren naar voor te beginnen , want ik ben een ware zalm ( altijd tegen de stroom in ) en een rebel in hart in nieren lol ,
    wil ik jullie vertellen dat ik net een dagbehandeling van 18 maanden heb afgerond .
    Een dagbehandeling in groep , wat voor mij absoluut geen evidentie was , maar na de zoveelste depressie met angsten die mijn leven bepaalde , de drang in mij om constant bezig te zijn en alles perfect in de hand te houden binnen mijn huishouden en langs de andere kant de uitputting die maakte dat ik constant moe was en in bed wou gaan liggen , maakte dat ik geen andere keuze had .
    Ik kon en wou op deze manier echt niet verder .
    Ik was een emotioneel wrak , nam xanax alsof het smarties warenn dronk wijn/cava om te verdoven en de antidepressiva die ik al jaren ervoor nam , leek plots niet meer te werken .
    Dus ergens was ik zowel blij als ontzettend bang om een dagbehandeling op te starten en me open te stellen voor een hele groep .
    De therapieeen die ik ervoor had gehad , waren allemaal individueel of ambulant . Als ik het moeilijk had , wendde ik me tot een psycholoog of een psychiater of tot een ander soort antidepressiva in samenspraak met mijn huisdokter .

    Mijn lieve man thuis , wist het ook allemaal niet goed meer . 
    Ondanks dat ik alles had om gelukkig te zijn , 4 lieve kinderen , een man die me op handen droeg en door zijn rug-problematiek alle dagen thuis was  , een leuk huurhuisje , dieren , liefde en aandacht op de eerste plaats , toch miste ik iets fundamenteels in mijn leven !
    Ik wist goed genoeg wat dit was , want vanaf mijn 8 jaar en misschien zelfs nog vroeger , gebeurde er iets in mijn leven wat ik toen helemaal niet begreep .
    Ik bond me aan 1 bepaalde vrouw , soms een leerkracht , soms iemand van een jeugdbeweging en op latere leeftijd een vrouw uit de hulpverlening .
    Op die momenten , die soms maanden en zelfs jaren konden aanslepen , voelde ik me de ene moment euforisch als deze vrouw aanwezig was .
    Ik voelde me geliefd , gezien , intens gelukkig en dat kon plotseling omslaan in pijnlijk gemis , tranen , buikpijn , obsessieve gedachte aan deze persoon , als deze persoon er niet was .
    Ik klampte me krampachtig vast aan deze persoon ook al begreep ik toen nog niet waarom .
    Ik zou alles gedaan hebben om het gevoel van euforie maar te kunnen behouden .
    Het uiteindelijke doel ervan was om een mama voor mij alleen te hebben , om het gemis van al die jaren in te kunnen halen en me weer compleet te kunnen voelen .
    Zonder mama had ik geen bestaansrecht !
    1 bepaalde kronkel in mijn hoofd was ervan overtuigd , dat als zelfs mijn eigen mama me niet graag kon zien , niemand op deze aardbol me graag kon zien en dat het leven zonder een mama dus voor mij geen zin had .
    Later ben ik beginnen begrijpen , na de nodige opzoekingen , verhalen van andere mensen , projecties , reflecteren en mensen toelaten in mijn belevingswereld , waarom dit zo belangrijk voor me was en waarom het me had laten "overleven" in mijn jeugd en mijn prille volwassen leven .

    Ik kan niet exact zeggen hoeveel mama's er de revue zijn gepasseerd , misschien een 10-tal , die maakte dat ik me een momentje heel gelukkig voelde , maar ook zij konden niet aan mijn vraag voldoen . Ook al waren er bepaalde moederfiguren die ondanks hun werk als bv leerkracht of hulpverlener wel mee in mijn vraag waren gegaan , het was nooit genoeg voor me  Ik was achterdochtig , zocht naar bevestigingen die zouden maken dat ze me toch in de steek zouden laten , of me niet graag genoeg zagen 
    Ik realiseer me nu meer dan ooit , dat ik het ook voor deze mensen niet altijd gemakkelijk heb gemaakt 
    Vele dingen zijn echter nooit bewust kwetsend of aftastend geweest
    Ik leefde letterlijk in mijn hoofd , samen met de ideale mama die me mijn gemiste liefde/affectie wel kon geven .
    Dat de realiteit hierin vrijwel altijd teleurstellend moest zijn , werd vaak heel duidelijk. 
    Niemand kan aan de verwachting voldoen om de ideale mama te zijn , laat staan voor een meisje dat niet eens je eigen dochter is , ook al zou je dit willen !
    Toen ik op mijn 17 jaar bewust mama werd , dacht ik dat dit gemis aan liefde verleden tijd zou worden .
    Ik had immers een klein meisje in mijn armen , een onschuldig puur wezentje dat al mijn liefde en aandacht zou krijgen en zeker niet het gemis en pijn zou moeten ervaren dat ik destijds had moeten meemaken .
    Hoe jong ik ook mocht zijn , gestopt met school , geen werk of appartementje , ik had een doel , een missie dat ik tot een goed einde zou brengen !
    Ik zou voor mijn kleine meid mijn leven geven en niemand zou haar ooit kwetsen .
    Vreemd en tegelijkertijd zo natuurlijk om op deze manier te denken .
    Het was 1 van de vele patronen om voor mezelf niet te moeten voelen hoe het verleden me geraakt had , dit wou ik ook niet inzien .
    Er was maar 1 weg en dat was de weg recht vooruit ! 

    Wordt vervolgd :)

    30-03-2018 om 00:00 geschreven door Penta1985  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)


    Archief per week
  • 03/09-09/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Gastenboek
  • Een warme zomerse zondag avond toegewenst.
  • Een aangenamezonnig zaterdag toegewenst
  • Een goeie zondag toegewenst.

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Categorieën

    Blog als favoriet !


    Foto

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Hechting

  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    dagdroom
    www.bloggen.be/dagdroo
    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Chloe, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Penta1985.
    Ik ben een vrouw en woon in (België ) en mijn beroep is Opleiding jeugdzorg/gehandicaptenzorg.
    Ik ben geboren op 09/02/1985 en ben nu dus 39 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Psychologie/filosofie , schrijven , kunst, dagdromen😉.
    Mama van 4 geweldige kinderen 🤗🤗🤗🤗 + een fantastische man die me steunt door dik en dun
    Laatste commentaren
  • Goedemiddag toegewenst (bemoedigendewoorden)
        op mama gezocht !!!
  • Strijd (Marianne Prins)
        op Vervolg 17 : onzekere tijden
  • Stilte (Marianne Prins)
        op Vervolg 16 : de laatste dag
  • Verschil (Marianne Prins)
        op Vervolg 9 ; mijn 14de verjaardag
  • Automutulatie (Marianne Prins)
        op Vervolg 7 : automutilatie
  • Mijn Verwondering (Marianne Prins)
        op Vervolg 5 : Begin van de overdracht
  • Knap (Marianne)
        op mama gezocht !!!
  • Laatste commentaren
  • Goedemiddag toegewenst (bemoedigendewoorden)
        op mama gezocht !!!
  • Strijd (Marianne Prins)
        op Vervolg 17 : onzekere tijden
  • Stilte (Marianne Prins)
        op Vervolg 16 : de laatste dag
  • Verschil (Marianne Prins)
        op Vervolg 9 ; mijn 14de verjaardag
  • Automutulatie (Marianne Prins)
        op Vervolg 7 : automutilatie
  • Mijn Verwondering (Marianne Prins)
        op Vervolg 5 : Begin van de overdracht
  • Knap (Marianne)
        op mama gezocht !!!
  • Inhoud blog
  • vervolg 52 : Koraal
  • vervolg 51 : Mozaïek
  • vervolg 50 : emotioneel doolhof
  • vervolg 49: Bodemloos bestaan
  • vervolg 47 : Monding
  • vervolg 47 : postnatale depressie
  • Vervolg 46 ; Yulian
  • vervolg 45 : geboorte en dood
  • vervolg 44 : ken je grenzen
  • vervolg 43 : De diagnose
  • vervolg 42 : De schuldige
  • Kunst : Marilyn Monroe
  • vervolg 41 : Killian
  • kunst : Grenzeloze liefde
  • vervolg 40 : vroeggeboorte
  • vervolg 39 : Leven in sneltempo
  • vervolg 38 : Ronny
  • vervolg 37 : Den witte hof
  • vervolg 36 : De spreekwoordelijke druppel
  • Kunst : no words needed
  • vervolg 35 : ondoordachtzame naïviteit
  • Vervolg 34 ; ilana
  • Vervolg 33 : partnergeweld deel 2
  • Kunstwerk : for someone speciale
  • Vervolg 32 : partnergeweld
  • Gedicht : grenzen ten tijde van gemis
  • Vervolg 31 : verlatingsangst
  • Vervolg 30 : Maité
  • Zie me graag
  • True love
  • Peinzend
  • Verbinding
  • Gedicht : een dipje ?
  • Creatieve vrijheid
  • Aanvaarding ?
  • Vervolg 29 : De bevalling
  • Vervolg 28 : Sven
  • Vervolg 27 : Steun uit onverwachte hoek
  • Vervolg 26 : De mooiste dag
  • Cover voor boek ?
  • Eternal Desire
  • Vervolg 25 : Geert
  • Vervolg 24 : Tweesprong
  • Art made by me ☺
  • Art made by me ☺
  • Vervolg 23 : collocatie
  • Beeldende kunst, wat betekent goede zorg voor mij
  • How depression feels like ...
  • Vervolg 22 : Hang on
  • The storm within my soul
  • Vervolg 21 : Mortsel
  • Gedicht : Verdwaald
  • Gedicht : mijn Hemel
  • Vervolg 20 : balanceren op de grens
  • Vervolg 19 : mijn tante en nonkel
  • Gedicht : mijn bewondering voor jou
  • Vervolg 18 : beslissing jeugdrechtbank
  • Gedicht: you , me , fantasy
  • Gedicht : mijn hart
  • Vervolg 17 : onzekere tijden
  • Vervolg 16 : de laatste dag
  • Vervolg 15 : de zwarte wolk
  • Vervolg 14 :Kortenberg Leuven
  • Vervolg 13 : depressie
  • Gedicht : als ik er niet meer ben
  • Vervolg 12 : Patrick
  • Vervolg 11 : De Vlinderkens
  • Vervolg 10 ; van wankel naar houvast
  • Vervolg 9 ; mijn 14de verjaardag
  • Vervolg 8 : innerlijke criticus
  • Vervolg 7 : automutilatie
  • Vervolg 6 : 5de leerjaar Els
  • Vervolg 5 : Begin van de overdracht
  • Parentificatie vervolg 4
  • Vervolg 3 : verloop van mijn jeugd
  • Gedicht 3
  • Gedicht 2
  • Gedichtje van mij
  • Vervolg 2 :Mijn eerste herinnering/ trauma
  • Vervolg 1
  • mama gezocht !!!

    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    Inhoud blog
  • vervolg 52 : Koraal
  • vervolg 51 : Mozaïek
  • vervolg 50 : emotioneel doolhof
  • vervolg 49: Bodemloos bestaan
  • vervolg 47 : Monding
  • vervolg 47 : postnatale depressie
  • Vervolg 46 ; Yulian
  • vervolg 45 : geboorte en dood
  • vervolg 44 : ken je grenzen
  • vervolg 43 : De diagnose
  • vervolg 42 : De schuldige
  • Kunst : Marilyn Monroe
  • vervolg 41 : Killian
  • kunst : Grenzeloze liefde
  • vervolg 40 : vroeggeboorte
  • vervolg 39 : Leven in sneltempo
  • vervolg 38 : Ronny
  • vervolg 37 : Den witte hof
  • vervolg 36 : De spreekwoordelijke druppel
  • Kunst : no words needed
  • vervolg 35 : ondoordachtzame naïviteit
  • Vervolg 34 ; ilana
  • Vervolg 33 : partnergeweld deel 2
  • Kunstwerk : for someone speciale
  • Vervolg 32 : partnergeweld
  • Gedicht : grenzen ten tijde van gemis
  • Vervolg 31 : verlatingsangst
  • Vervolg 30 : Maité
  • Zie me graag
  • True love
  • Peinzend
  • Verbinding
  • Gedicht : een dipje ?
  • Creatieve vrijheid
  • Aanvaarding ?
  • Vervolg 29 : De bevalling
  • Vervolg 28 : Sven
  • Vervolg 27 : Steun uit onverwachte hoek
  • Vervolg 26 : De mooiste dag
  • Cover voor boek ?
  • Eternal Desire
  • Vervolg 25 : Geert
  • Vervolg 24 : Tweesprong
  • Art made by me ☺
  • Art made by me ☺
  • Vervolg 23 : collocatie
  • Beeldende kunst, wat betekent goede zorg voor mij
  • How depression feels like ...
  • Vervolg 22 : Hang on
  • The storm within my soul

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs