Marnix en de compostela
Inhoud blog
  • Mansilla de Mulas - Leon 20 km
  • El Burgo Ranero - Mansilla de Las Mulas 19 km
  • Sahagun - el Burgo Ranero 18 km
  • Calzadilla de la Cueza - Sagahun 21 km
  • Villacazar de Singa - Cazadilla de la Curza 27 km
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    22-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iterga de la Vega - Villacazar de Singa
    Vandaag viel er niet veel te beleven, lange wegen tussen de groene velden met een brandende zon boven ons hoofd. Ons verblijf was wel heel bijzonder (zie foto) en het eten was verrassend lekker

    Bijlagen:
    20170522_155626.jpg (1.5 MB)   

    22-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hontanas - Itero de la Vega
    Alweer te laat vertrokken vanmorgen. Het was de bedoeling om 05.00 u te vertrekken om de zonsopgang te bekijken. Uiteindelijk zijn we om 06.00 u vertrokken. Onderweg passeerden we de ruïne van San Anton en dat bleek een albergue te zijn. Voor mij een nieuwe ontdekking. Het was helemaal in de spirit van de camino want er was geen electriciteit, geen warm water en geen wi-fi maar het zag er wel heel gezellig uit. Het was echter nog maar tien uur dus te vroeg om daar te verblijven maar de Hospitaleria vertelde ons dat er verder een gelijkaardige albergue was. Helemaal uitgeput zijn we daar om 15.00 aaangekomen. Eerst zijn we in het nabije dorp iets gegeten want we  hadden grote honger en dinner was pas om 19.00 u. Vooraf werden we verwelkomt in de kapel en werden onze voeten gewassen. Het eten was verrukkelijk, een vijf gangenmenu met overvloed aan wijn en dat allemaal voor een donatie. Na de gebruikelijke anekdotes zijn we uiteindelijk op de zoldervloer gaan slapen.

    21-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    20-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tardajos - Hontanas 23 km
    Vanmorgen ben ik op mijn eentje vertrokken voor de naar mijn gevoel de mooiste maar meest uitdagende tocht in de camino. Het was heel mooi weer en er was voorlopig niemand op mijn pad.
    Ik heb de tijd genomen om de natuur te bewonderen en alles waar te nemen tot in de details. Het was verbluffend mooi maar ik moest opschieten waar în Hontanas is en favoriete verblijf plaats voor pelgrims. Ik ben om 11.30 u aangekomen en het was enorm druk. Van wat die pelgri
    's duiken ik weet het soms niet maar omdat ik buiten het centrum een heel rustig en netjes verblijf heb gevonden heb ik besloten om ondanks het vroege tijdstip hier toch te blijven.


    20-05-2017, 17:42 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    19-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Burgos - Tardajos 10 km
    Na zowat een uur rondtoeren in Burgos heb ik mijn plan gewijzigd. Eigenlijk had ik Burgos al genoeg gezien en besloot ik om na de middag toch nog te vertrekken. Om een plaats te vinden heb ik een collega pelgrim gebeld en gevraagd of hij een bed voor mij kon reserveren in de plaats waar hij zat. Uiteindelijk bleek dat Tardajos te zijn dat viel dus goed mee. Ik moest me dus niet opjagen en heb de trip in mijn eentje op mijn gemak afgelegd. De weg was een opwarmertje voor de meseta die morgen zo goed als begint en dat is niet mijn favoriete terrein en het ziet er naar uit dat het warm gaat worden. Maar dat is voor morgen en in camino termen uitgedrukt morgen is pas morgen.

    19-05-2017, 15:26 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    18-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ages - Burgos 24 km
    Vanmorgen was het een en al chaos op de kamer. Men had slecht weer afgegeven en iedereen wou nog tijdig în Burgos zijn. Volgens mijn een idioot idee dus ben ik maar in mijn bed blijven liggen. Nog geen uur later begon het flink te regenen met donder en bliksem. De regen viel met bakken uit de lucht en tot overmaat van ramp viel de electriciteit nog uit in de albergue ook. Daar zit je dan te wachten. Uiteindelijk dan toch in de regen vertrokken. Uiteraard waren alle albergues bij aankomst in Burgos al bezet en heb ik dan maar een hotel opgezocht in de hoop een goede nacht te hebben. Dat was echter een utopie want ik heb de hele nacht liggen luisteren op een lekkende waterkraan. Gelukkig is het morgen een rustdag en hoef ik alleen maar uit te kijken naar een fatsoenlijke albergue en gaan we het rustig aan doen. 

    18-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    17-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Villambistia - Ages 21 km
    Vanmorgen pas om 07.00 u vertrokken. Eigenlijk te laat want in Ages zou een overnachting wel eens een probleem kunnen worden. Onderweg een goed gesprek gehad met Hans en Lola. In Villafranca hebben we dan gegeten na zowat 12 km en wat drank opgeslagen om de Montes de Oca aan te pakken. Uiteindelijk zijn we niet optijd aangekomen in Ages want 10 minuten later was alles volgeboekt. Daar hebben we onze vriend Marc weer tegen het lijf gelopen en hebben we de namiddag doorgebracht met een goed glaasje wijn en en bocadillo. Een kanjer van een brood,het avondeten hebben we maar overgeslagen.

    17-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Granon - Villambistia 24 km
    De nacht was een nachtmerrie, werkelijk geen oog dicht gedaan. Hoe dan ook vandaag stond er een trip op het programma naar Villambistia en dat hebben we geweten ook. We sleepten ons allemaal vooruit. Na enige kilometers kregen ik een Japanner aan de haak en hoopte ik op die manier een beetje afleiding te hebben. De man deed zijn best om zijn hele leven en zijn bewondering voor Belgie te vertellen en ik probeerde mijn best te doen om hem te begrijpen maar het mocht niet baten. Ik heb hem dan achtergelaten en verder gegaan op zoek naar de volgende. Het werd Hans met zijn dochter Lola uit Bremen. Goed uitgeput zijn we uiteindelijk aanbeland in een rustige albergue met een heel goed restaurantje aan de overkant.  We kregen zelfbereide macaroni voorgeschoteld en als hoofdgerecht coq au vin. We waren met 16 pelgrims en we hadden eten voor 32 man.We hebben heel wat afgelachen want 1 van onze groep leek mede door zijn snor en zijn gedrag sprekend op inspecteur Poirot. Na onze alom bekende flan zijn we met z'n allen naar ons bed getrokken.

    16-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    15-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Azofra - Granon 22 km
    Vanmorgen vroeg vertrokken om de zonsopkomst te bekijken. Voor het overige viel er niet veel te beleven. Het was een mooi pad met mooie vergezichten maar dat was het dan ook. Onze overnachting in de toren van de kerk was het hoogtepunt van de dag. Nadat we onze matras op de zolder hadden uitgekozen en een douche hadden genomen konden we aan de bereiding van het avondeten beginnen.
    Iedereen moest zijn bijdrage leveren. Wij hadden als taak de wortelen te pellen en te raspen voor een argentijnse schotel. Gelukkig dat we die wortelen nog hadden want uitgezonderd een gekookt ei en wat gekookkte mais hebben we niet veel gezien. Dankzijonzevriend Gaill konden we onze honger vergeten want die wist ons middels de nodige wijn alles ter vertellen over de aardlagen van onze planeet en de ondergrondse aardstralingen. Uiteindelijk zijn we met pijn in onze kaakbeen van het lachen om 23.00u in ons geimproviseerd bed gekropen. Eigenlijk te laat voor een pelgrim maar of dat morgen zijn invloed gaat hebben, ik hoop van niet.

    15-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    14-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ventosa - Azofra
    Vandaag is het een korte etappe geworden. Als het zo doorgaat ga ik ondanks de geruime tijd die ik heb nooit op tijd aankomen în Leon. Hoe dan ook vandaag blijf Ik hier want een ex caminovriend gaat hier vanavond zijn intrede doen. Dat word een blij weerzien.  Onderweg heb ik voordurend gewandeld met een man uit Duitsland. Hij wist me alles te vertellen over de periode voor en na de Berlijnse muur en van zijn deelnames aan de wereldwijdse triatlons.
    Zelf heb ik niet veel moeten zeggen maar het was wel boeiend. Ik heb voor de veranderong laar eenseen slaapplaats gezocht in een albergue municipale (refugio). Na de was en plas heb ik me gewend tot een bescheiden plaatselijk barretje om iets te eten. Veel keuze was er niet hetzij een tortilla of niets. Ik kreeg het gezelschap van een man uit Vancouver en na een paar servezas zijn we naar onze kamer getrokken in afwachting van mijn nieuw camino gezelschap. Morgen gaan we dan gezamelijk verder richting Santa Domingo denk ik. Ik ben van plan om vroeg te vertrekken want het is behoorlijk warm en naar verluidt word het nog warmer. Dat beloofd in het vooruitzicht van de gevreesde meseta.

    14-05-2017, 18:20 Geschreven door marnix  
    Reageren (2)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    13-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logrono - Ventosa 21 km
    Vandaag was het dus even wennen.Carine is richting huiswaarts en ben ik dus in een leegte terecht gekomen. Het wordt even aanpassen. Bovendien is mijn eerste caminovriend Georges omwille van blessures ook huiswaarts gegaan. Daar bovenop moest ik vandaag een traject afleggen dat ik de afgelopen dagen al twee keer had gedaan. Uiteindelijk viel het allemaal nogal mee en ben ik nog verder gegaan dan gedacht. Veel viel er niet te beleven alleen dat iedereen aan het racen is om een slaapplaats te vinden. Voorlopig doe ik daar niet aan mee en lukt het me tot zover om iets te vinden. Ik zit natuurlijk wel in een dorp waar niks te beleven valt maar uiteindelijk is het toch al laat. 

    13-05-2017, 21:17 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    11-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustdag Logrono
    Vanacht was het weer patat hoor onze buurman zat blijkbaar zonder hout en heeft zijn kettingzaag eens op gang getrokken. Het was zo erg dat een kamergenoot de man om 01.00 u ging wakker maken om hem uit te leggen hoe hij moest gaan liggen om niet te snurken. Veel heeft het echter niet opgebracht.
    Morgen gaat Carine naar huis. We hadden ons voorgenomen lekker uit te slapen vandaag en ons culinair te laten verwennen. Dat uitslapen is afgezien van het snurken best gelukt maar het culinaire gedeelte is aardig misgelopen. Het ontbijt stelde niks voor, twee sneetjes geroosterd brood met een cupje confituur en een half kopje koffie. Een tweede kopje behoorde niet tot de mogelijkheden want het spreekwoord zegt hier "geen water geen koffie". We hebben ons dan maar verzoend met beetje fruitsap uit zo een kartonnen doosje met een strootje. Om 10 uur zijn we dan het stad ingedoken en na twee uur rondzwerven zijn we met grote honger een restaurantje binnengestapt. Om te eten zou je denken maar dat was dan wel zonder de spanjaarden gerekend. De restaurants gaan hier blijkbaar maar om 1 uur open zelfs iets drinken was er niet bij. Uiteindeljk zijn we dan om 2.00 u toch aan tafel gegaan om iets te eten. Carine bestelde iets van vis en ik bestelde een chutleton zijnde een entrecote en een pilsje. Om te beginnen kwamen ze met een hele fles wijn af en heb ik het pilsje nooit gezien. Na enige minuten kwam de kok ons vertellen dat er blijkbaar wat problemen waren met onze bestelling maar dat hijzelf voor een goed alternatief zou zorgen. Uiteindelijk kregen we een gezamelijk bordje tonijn met wat schelletjes tomaat, wat olijfolie, 1 olijf en een beetje ajuin waar geen smaak meer inzat. Nadien kregen we 5 gehaktballen gepresenteerd met wat brood. Toen dachten we dat de vis en de entrecote zou komen maar het was de ober die kwam vragen wat voor dessert we zouden nemen. We hebben uiteindelijk maar de rekening gevraagd.Nu zitten we op onze nieuwe lokatie te wachten tot het onweer voorbij is. Dit verblijf beloofd ook al niet veel goeds want we horen het wisselgeld op de vloer vallen bij de buren. Dat beloofd dus voor deze nacht. Ik denk dat Carine het nu wel heeft gehad en dat ze hunkert om naar huis te gaan. Ik moet nog even en ga morgen beginnen meteen tochtje naar Navarrete (voor de tweede keer).
    Tot dan

    11-05-2017, 20:39 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    10-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Navarette - Ventosa - Navarrete 19 km
    Vandaag was het voor Carine de laatste tocht en zouden we het rustig aan doen. Een trip van 7,5 km naar Ventosa leek ons een leuke afsluiter. Om reden dat ze vrijdagmorgen in Logrono de bus moet nemen naar Madrid zouden niet te ver meer lopen. În Ventosa zouden we dan terugkeren met de bus naar Logrono. Aangekomen in Ventosa bleek dat we 4 uur moesten wachten op de bus. Om reden dat we dan geen slaapplaats meer zouden vinden zij we dan maar weer te voet teruggekeerd naar Navarette en daar hebben we dan de bus genomen naar Logrono. Al bij al een vreemde dag dus maar zo gaat dat nu in de camino. Uiteindelijk hebben we onderdak gevonden in en hostel. Morgen gaan we nog wat rondtoeren in Logrono maar vanaf vrijdag moet ik dan toch enkele kilometertjes gaan malen als ik nog op tijd in Leon wil zijn maar eerst gaan we vrijdagmorgen Carine op de goede rails zetten richting Boekhoute.
     

    10-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    09-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logrono - Navarrete 13 km

    Gisterenavond zijn we nog op stap geweest met Christel uit Gent om wat tapas te eten. Een leuke meid jammer dat ze vandaag al terug naar huis gaat. Om reden dat ze goed Spaans kan hebben we in haar hostel nog geprobeerd de reisdocumenten van carine in orde te brengen maar dat is om een of andere reden niet gelukt.Vandaag zouden we een bezoek brengen aan George in Santa Domingo maar dat is gezien de omstandigheden verzet naar Burgos. Het werd uiteindelijk een kort ritje van 13 km naar Navarette. Ja zo gaat dat nu eenmaal op de camino je moet niet te veel plannen maken.Naar mijn gevoel een heel rustig en gezellig dorpje met veel mogelijkheden. Onderweg zijn we door het prachtige park van la Grajera gegaan en onze ogen flink de kost gegeven dank zij de talrijke eekhoorns. Onderweg ook nog eens langs geweest bij het plaatstelijke toeristenbureau om de weersverwachtingen op te vragen (zie foto).  Aangekomen in Navarette hebben we eerst een potje bier gedronken en wat stokbrood met sardines gegeten. Dat was smullen zeg en voor zo een prijsje,  je acht het niet voor mogelijk. Nadien zijn we op zoek gegaan naar een slaapplaats. Voor de verandering en met veel meeval zijn we deze keer terechtgekomen in een prachtige Bed and Breakfast. Terwijl ze onze kleren wassen en drogen zijn we naar de Bar Depotivo gegaan om te reserveren voor vanavond en ja Martine je geloofd het of niet ik sta hier nu voor de 3e keer en het is weer gesloten. Ik heb de uitbater nog gesproken maar tevergeefs ook de uitbater van onze B & B (een goeie vriend van hem)heeft nog een poging gedaan maar het mocht niet baten. Uiteindelijk zijn we dan op aanrader van onze huisbaas naar de Molina getrokken zijnde een goede tapaszaak. Morgen word de rit nog korter want Carine heeft inmiddels veel last aan haar schouder. Waarschijnlijk wordt het voor haar de laatste etappe en moeten we terugkeren naar het busstation van Logronos. Zaterdag ga ik daar dan weer vertrekken en de afstand naar Ventosa dus twee keer doen maar wie weet lukt het dan in Bar Depotivo. Wordt vervolgd.

    Marnix

    Bijlagen:
    20170509_101125.jpg (1.5 MB)   

    09-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    08-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Viana - Logrones 9,50 km
    De snurkers zijn weer komen opdagen. Zowel rechts,links. voor en achter ons bed een en al snurkers Het werd dus een vreselijke nacht  gelukkig hadden we maar een tocht van 10 km voor de boeg. Aangekomen in Logronos hebben we een goede hostel gevonden en zullen we hopelijk nog eens een goede nachtrust hebben. In de namiddag hebben we het busstation opgezocht want morgen gaan we George begroeten in Santa Domingo. Na een terrasje hebben we nog wat andere voorzieningen getroffen voor de terugreis van Carine. 's Avonds zijn we dan met Christel naar een tapasbar gegaan en hebben we een gezellige,leerrijke en interessante avond beleefd. We hebben het uitvoerig gehad over de gezondheidszorg en we zien haar zeker terug op onze avonden van het praatcafé. Jammer
    dat ze nu net morgen naar huis gaat. En wij gaan nu ons bed opzoeken want morgen word het een drukke dag.

    08-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Tags:B
    07-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Los Arcos - Viana 18,50 km
    Vanmorgen zijn we om 06.00 u wakker geworden door de vele pelgrims die vetrokken en wellicht bang waren om een slaaplaats te vinden. Wij hebben ons nog een keer gedraaid en gewacht tot de drukte over was en ons op het gemakje  klaargemaakt. Eerst goed ingesmeerd want het is goed warm de laatste dagen vervolgens nog een chocolade koek bij de plaatselijke bakker en weg waren we. De eerste helft was adembenemend mooi. We hebben dan ook ruimschoots de tijd genomen om van de mooie panorama s te genieten het gezang van de vogels. Bovendien waren we praktisch de gehele tijd alleen op pad. Het tweede gedeelte was iets saai maar dankzij enkele sportieve en muzikale spanjaarden hebben ook dat weer overleefd. Totaal uitgeput zijn we de eerste beste albergue binnengestapt en hadden we gelijk prijs. Na een Spaanse siësta zijn we nog het stad ingegeven en afscheid genomen van Eva, wolf en Jean onze Fransman in hun albergue. Daar ontmoette toevallig Christel uit Gent. Omwille van het feit dat het bedtijd was hebben we afgesproken morgen in Logronos. 

    07-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    06-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Estella - Los Arcos 22 km
    Vanmorgen zijn we weer vroeg opgestaan want dat is ons gisteren wel goed bevallen. Dat vroeg vertrekken is wel gemakkelijk maar dat was wel zonder de concierge gerekend want de deur was om 06.30 nog op slot tot ergenis van vele pelgrims.. Uiteindelijk konden we om 7u 00 vertrekken richting Los Arcos. Onderweg splitste de route in twee en hebben we gekozen om de wijnfontein in Irache te bezoeken We hadden al voor de tweede keer pech want het wijnkraantje ging pas lopen om 08.00 U. Dat was nog 20 minuten en dat was te lang en zijn we maar verder gegaan
    Inmiddels kennen we al heel wat pelgrims en bijgevolg loop je altijd wel iemand tegen het lijf. Na het bezoek aan het wijnkasteel van Montjardin zijn we iets gaan eten en kwamen we twee vriendinnen uit Nederland tegen. Na een stevige bocadillo hebben we de 13 km lange afdaling aangevat in de brandende zon en een hevige wind. Van het weer hebben we zeker geen klagen want van collega's horen we dat het in Logrono al 2 twee dagen flink regent en waait. Zodoende gaan we onze rit van morgen naar Logrono maar een beetje inkorten en halt houden in Viana.  
    Wat het morgen wordt hoor je wel.

    Tot dan.

    06-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    05-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peunta la Reine - Estella 22 km

    Vanmorgenvroeg om 06.00 u vertrokken en je acht het niet voor mogelijk maar we hebben goed geslapen. Het was een zeer rustige en zeer propere albergue met slechts 20 pelgrims maar het eten stelde niks voor. We zijn dan ook zonder ontbijt vertrokken in de hoop op korte afstand een barretje te vinden. Na ongeveer 5 km hebben we een oud kroegje gevonden en heeft de cafebaas een heerlijke tortilla met omelet en pepers voor ons klaargemaakt. Men had regen afgegeven maar die bleef voorlopig uit. Het was ongeveer 12.00 u toen we in het zeer gezellig dorpje Lorca aankwamen en dan begon het te druppelen maar het stelde niet veel voor. Vorig jaar moeten we het daar wel heel bont gemaakt hebben want de eigenaar kende me nog. Deze keer zijn we daar niet gebleven want het was nog veel te vroeg. We zijn uiteindelijk In Estella beland, een dorp dat me nog onbekend was. We gaan even douchen en de was doen en dan de stad verkennen met Eva en Wolf. Morgen gaan we er nog een flinke lap op geven naar Los Arcos want daarna geven ze 4 dagen heel slecht weer af. We zitten stilaan in de druivenstreek maar de druivelaars zien er niet zo best uit en hebben te lijden gehad van de vorst zo te zien. Maar dat doet niets af van de prachtige omgeving natuurlijk en dat is constant genieten. We kijken al uit naar morgen. Tot dan.

    05-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    04-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uterga - Peunte la Reina 8 km
    Het wordt nu toch stilaan tijd dat we eens een goede nachtrust hebben want ook deze keer was het een drama. De snurkers zijn god zij dank nog steeds zoek maar de bedden waren nog erger. Bovendien vinden sommige mensen (hoofdzakelijk Amerikanen) het niet erg om de nachtrust van kamergenoten te verstoren. Maar goed het hoort er waarschijnlijk bij. We hebben dan ook besloten om niet te ver te lopen en een lokatie te zoeken met niet teveel pelgrims. Uiteindelijk zijn we weliswaar middels een flinke klim beland in een afgelegen albergue in Puente la Reina waar het heel rustig is en volgens de plaatselijke bevolking heel goed is (albergue Apostel).
    Hopelijk lukt het deze keer wel want morgen willen er een flinke lap op geven richting Estella.

    04-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    03-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pamplona - Uterga 16 km
    Om 7u30 gestart richting Uterga, een korte etappe maar wel een pittige met op het einde de beklimming van de Alton del Perdon.  Vooraleer te ontbijten zij we eerst de stad uitgegaan om na 1 uur stappen een heerlijke bocadillo te eten met een omelet en spek. Zo een bocadillo had ik nog zelden gegeten. We hadden geen haast want het was amper 15 km stappen. De tocht van 25 km naar Pamplona en de daaropvolgende rustdag heeft ons blijkbaar geen deugd gedaan want we sleepten ons vooruit. Het was heel druk op de route. Op een zeker moment telde ik 50 pelgrims, een nooit gezien fenomeen. Ik ben dan maar vooruit gaan lopen om ons te verzekeren van een slaapplaats. Uiteindelijk heb ik in albergue del Perdon op de valreep een bed gevonden. Na de was zijn we met onze Australische kamergenoten Glenn en Shauna op het terras gaan kuieren. Nadien hebben Viviane uit Rotterdam en Eva uit Berlijn ons vergezeld voor het avondeten. Het was een gezellige bende maar om 22.00 begonnen de vakluizen te bijten zijn we maar gaan slapen. Al bij al was het weer een mooie dag en hebben we genoten van de prachtige omgeving en het mooie weer.

    03-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    02-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustdag Pamplona
    Ondanks dat er niks op de agenda stond vandaag toch maar om 06.00 u opgestaan gelijktijdig met de andere pelgrims (lag al 4 uur te koekeloeren vandaar). Wat opvalt is dat alle snurkers dit jaar massaal zijn thuis gebleven geloof ik want we hebben er bijzonder weinig last van. Niettemin blijven het meestal korte nachten of misschien kan ik beter zeggen lange nachten want slapen is en blijft nog altijd een probleem.
    Vanmorgen afscheid genomen van George en afspraak gemaakt om later weer contact  te nemen. Na een rustig ontbijt (tortilla uiteraard en baguette met spek) richting toeristisch bureau. We zouden vanavond gaan slapen in een alberque waar ik tijdens de vorige editie al heb geslapen maar de uitbater dacht daar wel anders over. Blijkbaar kan je geen 2 keer in dezelfde plaats in een alberque slapen. Ondanks enig aandringen moesten we toch versassen.
    Na een uurtje zoeken zijn we uiteindelijk terechtgekomen in een bescheiden Hostel. Inmiddels was het al middag en zijn we Pamplona gaan verkennen om uiteindelijk om 3 uur in de tapasbar te belanden. Ik moet eerlijk zeggen een drankje en af en toe zo een tapasje onder het geklets met collega pelgrims dat valt best mee. Om 19.00 u zijn we dan maar aar onze kamer gegaan ons voor te bereiden op de trip van morgen naar Iterga. Weliswaar een korte trip maar wel een pittige. Hoe dan ook dat zijn  zorgen voor morgen,de conditie is goed en we verwachten geen problemen
    Tot de volgende

    02-05-2017, 19:30 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Archief per week
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs