Santiago there I come again
Inhoud blog
  • Santiago
  • Muxia - Faro - Finesterre 44 km
  • Hospital - Muxia 29 km
  • Santa Maria - Hospital 19 km
  • Negreira - Santa Maria 19 km

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    07-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hospital - Muxia 29 km
    Na amper twee uur slapen ben ik om 06.00 u vertrokken naar Muxia. Er lag op mijn kamer een Nederlander die alleen maar snurkte als hij wijn dronk. Ik zag hem gisterenavond een hele fles wijn uitdrinken met als gevolg dat ik vannacht al mijn hebben en houden kon oppakken en in de inkomhal kon gaan slapen.Het is dus een heel slopende rit geworden vandaag maar wel een hele mooie.Het was prachtig weer en ik heb welgeteld 3 pelgrims gezien. De tocht naar Muxia staat slecht aangegeven en ik had verder ook enkele documentatie bij. Maar ik wou kost wat kost het einde van route bereiken en dat is dan ook gebeurd. Onderweg ergens midden in het onbekende kwam ik bij een Monasterie terecht uit het jaar 1200. Ik heb daar een rondleiding gekregen en dat was echt wel de moeite. Een aantal pelgrims hadden een overeenkomst voor tien jaar dat ze daar kosteloos mochten verblijven mits onderhoud van het gebouw.  Elkeen had zijn functie zo was er een smid, een schrijnwerker,een kok, een tuinier,enkele muzikanten etcetera.  Alles werd bekostigd met giften van bezoekende pelgrims en eventuele overnachtingen. Het was allemaal heel primitief maar uiterst gezellig en echt bewonderingswaardig. Ze kweekten alles zelf en konden voorzien in hun eigen behoeften. Om 14.00 u na een heel lekker bakje koffie ben ik dan weer vertrokken om na veel omwegen uiteindelijk om 16.00 u in Muxia aan te komen. Eerst een slaping gezocht en dan heb ik maar een van de vele visrestauranties in dit vissersdorp bezocht voor een eerste deftige maaltijd. Daarna heb ik nog een korte wandeling gemaakt langsheen de kaai. Nu nog even een deugddoend bad en dan bed in denk ik want morgen is het richting Finesterre.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs