Santiago there I come again
Inhoud blog
  • Santiago
  • Muxia - Faro - Finesterre 44 km
  • Hospital - Muxia 29 km
  • Santa Maria - Hospital 19 km
  • Negreira - Santa Maria 19 km

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    04-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Santiago - Negreira 23 km
    Vanmorgen een heerlijk ontbijt genomen in het hotel en na een heerlijk bad voor een laatste keer naar de mis geweest in de kathedraal. Na de mis afscheid genomen van Bart en samen met Mathiss vertrokken richting Finesterre. De eerste etappe is geĆ«indigd in Negreira. Het was een lastige tocht want we gingen ervan uit dat het van nu af vlak zou zijn.  Dat was een totale misrekening en bovendien hadden we geen eten en niet genoeg drinken mee. Aangekomen Negreira eerst maar eens uitgekeken naar een restaurant maar ook dat bleek een misrekening te zijn want er was niks warms te verkrijgen. Uiteindelijk zijn we gaan slapen met een salade mixtape en wat stokbrood.

    04-06-2016, 00:00 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    03-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Santiago
    Vandaag een dagje rondgelopen in Santiago en afscheid genomen van enkele collega's. Voor het overige mijn verblijf geregeld tegen het moment dat ik terug kom van Muxia en dat was niet zo eenvoudig want alles bleek volgeboekt. Uiteindelijk toch iets gevonden maar het was inmiddels wel tijd geworden om iets te gaan eten. Ik had eigenlijk in een eerder stadium afspraak gemaakt met Bart om in Santiago iets te gaan eten maar dat is misgelopen. Ik ben wel na vele dagen Matiss tegen het lijf gelopen. Dat was een prettig weerzien en we hebben afgesproken om morgen gezamenlijk de tocht naar Finesterre aan te vatten. Met Bart heb ik inmiddels afgesproken om morgen op de Plaza de Galicie nog een pilsje te drinken vooraleer onze wegen uit mekaar gaan.
    Dus morgen word het nog een luie dag denk ik maar daarna moet ik er weer tegenaan en met 
    veel plezier want ik vind het nog steeds boeiend.

    Marnix

    03-06-2016, 00:00 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    02-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Santa - Irene - Santiago 23 km
    Na de verwenningskuur van gisteren en een goede nachtrust vanmorgen om 6.00 u vertrokken. Het eerste uur waren er geen pelgrims te bespeuren, de meeste hebben het wel gehad denk ik en blijven nu wat langer in hun bed liggen. Het werd al vrij snel licht en dat is altijd mooi om zien en als toetje kreeg ik nog een reuze hert te zien die mijn pad kruiste. Persoonlijk vind ik de laatste week de mooiste van de camino (zie foto's) alleen is de sfeer wat minder want de meeste zitten wel op hun tandvlees. Om 12.00 ben ik dan in Santiago aangekomen en eerst maar eens mijn intrek genomen in het hotelletje van vorige keer. Voor vandaag kon ik nog een kamer krijgen maar voor de 9e juni niet meer. Dan maar uitgekeken naar iets anders maar alles blijkt hier volgeboekt, dus voorlopig geen onderkomen die dag en om in Santiago nu in een albergue of municipale te gaan slapen dat zie ik niet zitten. Maar goed dat is dan een probleem voor later eerst nu maar een wat vrienden gaan opzoeken. Al gauw trof ik Jacqueline en Kristi aan, tenminste ik had ze niet gezien maar ze riepen mij terug. Samen wat gegeten en een afspraak gemaakt voor vanavond Later heb ik Suzy en Michael (zijn altijd en overal die twee) en Claudia nog aangetroffen. Zij wist me nog te vertellen dat Bart ook in town was maar ik heb hem niet gezien. Gelukkig hebben we later  de avond per mail nog iets kunnen afspreken voor morgen. Ik ben wel blij want met Bart kon ik het wel goed vinden. Het is wel  de valreep want morgen trek ik weer mijn schoenen aan richting Finesterre want de tijd word kostbaar. Tot morgen

    02-06-2016, 00:00 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    01-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Melide - Santa Irene 30 km
    Vanmorgen vertrokken met de bedoeling naar Pedrouzo te gaan. Het plan is zoals meestal niet uitgekomen maar het is een heel mooie trip geworden. Bos in en bos uit dat was wel welkom met deze temperaturen. Maar gezien de hitte en de weinige eet- en drankgelegenheden was Pedrouzo wel iets te ver gegrepen. Op zeker moment zagen mijn voeten het niet meer zitten en dacht ik het eerste beste verblijf met een restaurantje is het mijne. Het zag er niet uit,  vervallen en slordig maar het kon me niet deren. Het werd een albergue met 20 bedden en wat bleek ik was de enige en het was al 18.00 u. De eigenares was een hele lieve dame en deed haar uiterste best voor mij. Het eten was bijzonder lekker (8 zelfgemaakte garnaalkroketten en een koude schotel daar kon je niet overkijken) en een luxueuze badkamer met inloopdouche. Dit bewijst nog maar eens dat je niet altijd in die bekende steden hoeft te zijn. Nu ga ik slapen want ik val bijna omver van de slaap en morgen doen we onze intrede in Santiago
    (Nog 24 km)
    Wel te rusten
    Marnix

    01-06-2016, 21:34 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    31-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hospital de la Cruz - Melide 23 km
    Vannacht na een  lange tijd weer eens mijn onderkomen gezocht in een albergue. Ik had een kamertje van 4 met drie amerikanen waarvan  1 tijdelijke snurker. Het slapen viel wel mee maar toen ze vroegen vanwaar ik was viel de communicatie stil. Ze hadden het niet zo gesteld op de belgen geloof ik. Ik ben dan maar alleen het stad in getrokken om pulpo (octopus) te gang eten. Het werd een gezellige bende met 3 Portugese meiden die pas hun eerste camino dag hadden beleefd. Ze hebben dan ook uitvoerig gebruik gemaakt van mijn ervaring en mij hiervoor rijkelijk bediend met wijn. Op mijn tocht viel er maar 1 noemenswaardig feit te vermelden. Toen ik een kerkje passeerde dacht ik dat de mis bezig was. Het was echter een Corsicaanse pelgrim die met veel overgave een lied stond te zingen. Ik kreeg er echt kippenvel van en bij het buitengaan moest iedere pelgrim naar zijn zakdoek zoeken. Het was echt aangrijpend.
    Ik heb die man om de tekst gevraagd en hij gaat het mij vertalen en mailen. Vanavond heb ik een goed pensionnetje, nogal primitief maar wel rustig en morgen gaan we beginnen aan de laatste 50 km naar Santiago.
    Tot dan
    Marnix

    31-05-2016, 00:00 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    30-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Barbadelo - Hospital de la Cruz 28 km
    Na een ontspannende dag in een prachtig verblijf vol moed weer vertrokken. Het is een saaie dag geworden, niks te beleven en iedereen begint een beetje op zijn tandvlees te zitten. Een ola en een buen camino kan er nog net af maar dan heb je het wel gehad. Ik heb dan maar met een boertje de koeien naar de wei gebracht. Dat is eigenlijk het enige vermeldingswaardige feit afgezien van het feit dat ik s'avonds een gezellige avond had met een man uit Keulen en goed heb gegeten.
    Hopelijk is er morgen een beetje meer animo in de tent.

    Marnix

    30-05-2016, 00:00 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Tags:feit da
    29-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.??????? - Barbadelo 12 KM
    Ik hoorde onze vriend inderdaad om 4 uur opstaan. Ik had nog geen oog dichtgedaan en hij vertrok al. Ik heb me nog een keer gedraaid en heb toch nog een paar uur geslapen. Om 8 uur een stevige koffie gedronken en in de gietende regen vertrokken. Ik wist precies waar naartoe, een albergue waar ik vorige keer wilde verblijven maar toen was er geen plaats. Het was amper 12 km ver maar dat kwam goed uit in zo een weer en weinig slaap. Om 10.30 u was ik daar al en had meteen een bed. Na zo een nacht was deze plek de ideale stop. Ik ben nu heerlijk aan het niksen,mijn spullen aan het ordenen en lekker aan het genieten van een heerlijk verblijf in een rustige omgeving en morgen zien we wel of zoals de spanjaarden zeggen manjana, manjana.
    Bye,bye
    Marnix

    29-05-2016, 15:59 geschreven door Marnix  

    Reageer (1)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Tags:E nog paar uur geslapen. wist een plaats waar ik de albergueHNa eeevn deenheerlojkiy heerlikl verblijf in een eben ordennuas ot waar ik daate vorige keer wilde verblijven maar geen plaats was
    Archief per week
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs