Santiago there I come again
Inhoud blog
  • Santiago
  • Muxia - Faro - Finesterre 44 km
  • Hospital - Muxia 29 km
  • Santa Maria - Hospital 19 km
  • Negreira - Santa Maria 19 km

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    28-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hospital de la Condesa - ??????? 25 km (?)
    Vanmorgen om half acht vertrokken in de regen en zonder eten,drinken en geld (vergeten tanken). Onderweg heel wat pelgrims gezien met natte sokken en doorweekte schoenen. Ik kwam ook Suzy en Michael nog tegen, een koppel waarmee ik in St Jean gestart ben. Michael was een beetje ziek blijkbaar en Suzy haar voeten zatten ingepakt in twee plastiekzakken. Ik heb haar mijn galochessen geleend en ze was er zeer blij mee. Ik zie ze later wel terug.   In triacastela aangekomen eerst maar eens een bank opgezocht. Gelukkig was er wel geteld 1 bank en je kon nog pinnen ook want het was weekend blijkbaar. Stel je voor dat het geld op was of de automaat defect was dan had ik wel degelijk een probleem gehad. Hier moest ik kiezen tussen twee routes, de ene ging naar Samos en de andere ging door een dal met een voor mij onbekende bestemming. Ik heb de tweede optie genomen om reden dat ik de vorige keer lang genoeg in Samos ben geweest. Het was een mooie trip van het ene kleine dorpje naar het andere maar uiteraard weinig voorzieningen. Om half vijf heb ik mijn intrek genomen in een zeer mooi pension. Er zat welgeteld 1 pelgrim. Toen ik hem aansprak bleek het nog een Amsterdammer te zijn ook. Ik dacht gelijk eindelijk eens wat gezelschap de komen dagen maar al gauw bleek dat niet zo te zijn. Hij vertrok iedere morgen om 4 uur en deed dagelijks meer dan 50 km. Als je het mij vraagt een stupide onderneming. Hoe dan ook we hebben wel een gezellige avond gehad en zijn na een stevig potje bier zowat om 23 uur gaan slapen. Of dat gelukt is hoor je morgen wel.

    28-05-2016, 00:00 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    27-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vega de Valcarce - Hospital de la Condesa 19 km
    Vanmorgen zowat de laatste vertrokken in Vega denk ik. Na die toch wel zware trip van gisteren wou ik het vandaag iets rustiger aandoen. Het was toch maar een tochtje van 12 km klimmen vandaag dus so what,er kon dus niet veel mislopen. Dat is daarom wel even anders uitgedraaid. Toen ik O Cebreiro aankwam was het er ongelooflijk druk van de toeristen (bussen) met als gevolg geen bed voor vanavond. Niettemin heb ik mijn tijd genomen om rustig te eten en nog wat te genieten van het zonnetje. Noodgedwongen dan maar verder en net zoals vorige keer sloeg het weer helemaal om hier in die bergen. Bij de eerste albergue aangeklopt en zoals verwacht ook daar geen plaats. Toen ik vroeg om de volgende albergues even te bellen om te reserveren bleek alles al vol te zitten. Voor het eerst in mijn camino geschiedenis heb ik dan maar aangeklopt bij een boertje. Dat is wel een bijzondere ervaring. Ik slaap vannacht boven de koeien en mijn wekker zal ik niet moeten zetten denk ik want de haan zal wel zijn werk doen.
    Toen ik daarnet wilde gaan douchen kwam hij zeggen dat ik wat minder water moest gebruiken want de afvoer kon het ergens niet slinken. Vanavond gaan we paella eten wist hij me te vertellen en morgen zou ik een paar koeken meekrijgen. Dat neem ik in dank aan want er is hier in dat dorp van 4 huizen groot helemaal niks. Op die manier kan ik morgen dan op tijd vertrekken. Naar waar? Moeilijk te zeggen. Maar we zien wel. In ieder geval ik ben nu blij dat ik iets heb want het regent pijpestelen. 

    Tot morgen

    Marnix

    Bijlagen:
    20160527_171632.jpg (2.2 MB)   

    27-05-2016, 18:33 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Tags: de laatst eerstvolgende albergue
    26-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cacabelos - Vegas de Valcarce 26 km
    Vanmorgen om half acht rustig aangezet in het gezelschap van Bart voor een tocht die alle kanten uitkon. Hoewel wij mekaar al veelvuldig hadden ontmoet waren het de eerste km die we samen stapten. Na acht km werd het tijd om breakfast te nemen hetgeen ons de gelegenheid gaf om te overwegen welke route we zouden nemen. We moesten kiezen tussen de gemakkelijke route die evenwijdig liep met de autobaan of een alternatieve route de zogenaamde camino dure. Bart koos voor de makkelijke weg maar ik verkoos de bergen in te trekken. Twee jaar terug heb ik die makkelijke weg gedaan en daar vond ik maar niks aan. De start verliep een beetje chaotisch want ik kon het begin niet vinden. Na 5 km ronddolen ben ik dan maar naar het infobureau voor toerisme geweest om een plattegrond. Mijn keuze is de juiste geweest. Het was een zeer zware klim van zowat 4 uur maar het was ongelooflijk mooi (zie fotos). Ik heb mijn tijd genomen en er echt van genoten. Dit is zeker een herhaling waard.  Slechts op het einde van de beklimming was er een auberge, gelukkig want ik zag ze vliegen zulle.  De middagmaaltijd stond volledig in het teken van de kastanjes. Het boertje had kastanjebrood gebakken en een kastanjeliqueur gemaakt. We (7 pelgrims allemaal van een verschillende nationaliteit) hebben ons daar goed vermaakt moet ik zeggen. Om half drie uiteindelijk de tocht verder gezet richting La Faba. Dat bleek uiteindelijk een beetje te hoog gegrepen gezien die zware tocht.ik ben dan in Vegas de Valcarce gestopt omdat ik hetzelfde pensionnetje van voorheen weer kon krijgen.
    Toen ik het stadje ging verkennen kwam Bart weer uit het iets opdagen.  We hebben samen nog een uurtje genoten van het mooie weer en zijn dan om een stevige maaltijd geweest in het vooruitzicht van de zware tocht naar O Cebreiro mij favoriete stekje. Ook niet bepaald de gemakkelijkste etappe dus ga ik nu maar vlug slapen. Tot morgen.
    Marnix

    Bijlagen:
    20160526_114101.jpg (2.5 MB)   
    20160526_120343.jpg (2.3 MB)   
    20160526_122031.jpg (2.7 MB)   
    20160526_130435.jpg (2 MB)   

    26-05-2016, 00:00 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Molinesca - Cacabelo 18 km
    De wekker stond op 5u45 vanmorgen, het is uiteindelijk 07.00 u geworden. Reden : het slechte weer. Men had nochtans goed weer voorspeld maar uiteindelijk heeft het de hele dag geregend. Ik had het dan ook na 18 km bekeken en ben neergestreken op een terrasje in Cacabelo.

    26-05-2016, 00:00 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    24-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foncebadon - Molinesca 21 km
    Vanmorgen kon ik niet uit mijn bed. ik had zo een goed bed en heb zo goed geslapen en heb nog een beetje nagekomen. Uiteindelijk om 8 uur vertrokken richting Ponferrada. Het is een geweldig mooie tocht geworden en ik heb er mijn tijd voor genomen, op mijn eentje in mijn favoriete berglandschap. Rustige omgeving, prachtig landschap, de kleuren en een heerlijk zonnetje. Dit is echt genieten !!! Ik wist dat ik een probleem zou krijgen om een bed te vinden maar het kon me niet deren, hier moest ik volop voor gaan. Rond de middag heb ik de Cruz de Ferro bereikt.
    Het hoogste punt op de camino. Zoals gebruikelijk mijn steen achtergelaten en mijn wens. Die Cruz de Ferro is toch wel een vrij bijzondere emotionele plek. Zo huiswerk gemaakt en weer verder. Om 2 uur begon het echter te regenen.
    Maar dat is hier niet verwonderlijk het weer zal er hier niet verbeteren denk ik. Ik heb Ponferrada dan maar uit mijn hoofd gezet en ben blijven steken in Molinesca. Heb een pensionnetje genomen aan een riviertje bij een hele vriendelijke dame. Mijn collegas zijn zowat 8 km verder maar morgen sta ik dan maar wat vroeger op en dan zie ik ze morgenavond wel ergens. Nu ga ik even genieten van deze mooie stad en eens een forel gaan eten vanavond, ik heb zonet iemand ontmoet uit Canada en ze zag het wel zitten om mee te gaan. Volgens mij word het gezellig.

    Groetjes

    MARNIX

    24-05-2016, 17:25 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    23-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Astorga - Foncebadon 27 km
    De nacht was een grote ellende. Ons Franse kamergenoot had blijkbaar een beetje te diep in het glas gekeken en heeft zowat de hele nacht liggen zingen en verhalen verteld. Om 6 uur ben ik dan maar opgestaan en vertrokken naar mijn favoriete terrein het hooggebergte. Het is een geweldige dag geworden.  Onder een stralend zonnetje en  op mijn eentje richting Rabanal in een prachtige omgeving. Ongelooflijk panorama met al die fauna en flora, daar krijg je echt een kick van. In Rabanal ben ik nog even langs gegaan bij onze landgenoot uit Grimbergen maar hij was niet thuis
    Ondanks dat er geen pelgrims te bespeuren waren bleek alles toch volgeboekt. Er zat dus niks anders op dan 5 km verder gaan naar Foncebadon, alvast een goede opwarmer voor morgen. Daar aangekomen had ik direct een kamer. Toen de interne keuken was gedaan ging ik naar het terras en wie zit er daar, jawel onze vriend uit Grimbergen. Weer 1 van die toevallige gebeurtenissen die zich met regelmaat voordoen in de camino. Jammer dat hij al een beetje beschonken was want hij was met een medeburger van 86 jaar naar Astorga geweest om zijn pensioen.  Ik weet niet of er nog veel overschiet van dat pensioen. Voor de rest hebben we met onze kleine clubje weer gezellig en vrolijk gegeten vanavond en nu gaan we slapen.

    23-05-2016, 22:14 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Tags:en nu gaan we slapen
    22-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Villar de Mazzarife - Astorga 31 km
    De albergue gisteren was goed maar er was bij de buren een plechtige communiefeest. Het duurde zowat tot 00.00 u en sommige jongeren vonden het nodig om met de auto een beetje te racen door de dorpskern. Evengoed vanmorgen om half zeven vertrokken in de regen en een ijzige wind. Het parcours was niet zo overweldigend maar het is de bedoeling om wat kilometers te maken anders geraak ik te ver achterop op mijn schema. Ik geloof dat ik vandaag geen 3 pelgrims heb gezien, de Koreanen zijn ineens allemaal verdwenen evenals de spanjaarden. Ik heb gisteren natuurlijk een route genomen die niet in de gids stond en dat was wel eens plezant. Ben om 14u00 aangekomen in Astorga toch zat alles bijna volgeboekt. Ik deel vanavond mijn kamer met een Fransman, een Noorse en een snurkende Amerikaan.
    Nu nog even gaan eten met Claudia. Zij is nog zowat de enige die overblijft van onze groep. Bart zit hier ook, die kan ik misschien ook nog uitnodigen,van Matiss is niets meer te horen.

    Tot morgen

    Marnix

    22-05-2016, 22:16 geschreven door Marnix  

    Reageer (1)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Tags: eventjes kilometers vandaag de bedoeling om wat kilometers te de ik te ver mij nietn gisszijn gezien chgeen ema
    Archief per week
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs