Santiago here I come
Inhoud blog
  • Monte de Gozo - SANTIAGO DE COMPOSTELA (6 km)
  • Melide - Monte de Gozo (44 km)
  • Palas de Rei - Melide (12 km)
  • Portomarrin - Palas de Rei (22 km)
  • Samos - Portomarrin (34 km)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    14-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ponferrada - Villafranca del Bierzo (23 km)
    De nacht was een nachtmerrie. Om 10.00 u ging het licht uit en 10 miniuten later kwam er nog iemand binnen. Dan weet je al hoe laat het is, 5 minuten later lag hij al te snurken naast mij. Ik heb mijn spullen dan maar bij mekaar genomen en verhuist naar de keuken. Kort daarop kwam een broeder of zoiets de wasmachine aanzetten en begon hij al de ingeleverde was te doen. De wasmachine was mijn  gedacht een beetje verouderd ofwel zat de trommel los. Dus weer verhuizen, deze keer naar de bibliotheek. Volgens mij vertrouwden die broeders het niet meer want er kwam er daar ook enen slapen en wat raad je hij snurkt toch wek zeker. Dus geen oog dicht gedaan he vannacht. Dan maar vroeg uit bed en om 6 uur nog eens naar het kasteel van de tempeliers. Ik wou nog eens een foto nemen als het verlicht was.
    Wat denk je?  Geen verlichting. Het zat dus duidelijk niet mee de laatste uren. 
    Dan maar vertrokken naar Villafranco. Het was goed weer en het landschap was weer verbluffend mooi. In cacabelos nog een museumpje meegepikt en nog wat rondgetoerd. Een gezellig stadje maar soms vraag ik me af als al die oude mensen overleden zijn en er komen hier geen jonge mensen opdagen wat er dan met die dorpen gaat gebeuren. Volgens mij verdwijnen die van de kaart. Hier en daar zijn de gebouwen nu al een ruine  of het scheelt niet veel. Ik heb Rita nog even gebeld om te luisteren waar ze zat. Ze kwam te ver achter en het was goed weer dus besloot ik maar verder te gaan naar Villafranco. Om half drie was ik op mijn bestemming. Een mooie stad en een gezellige alberge (tot nu toe want het is nog geen bedtijd he).
    Of het inderdaad gezellig blijft hoor je morgen weer, nu ga ik een pintje pakken. En ´t zal smaken zulle


    Marnix





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (2)

    26-12-2015
    Caminando

    Good lucky on your sexy caminando mirakel



    26-12-2015, 01:47 geschreven door willems michael
    14-10-2014
    Amai geen chance !!!

    Dag Marnix,

    Je hebt toch echt geen geluk ... met je medeslapers, hoor ! Misschien heb je een ingebouwde magneet voor snurkers ??

    Als je nog eens zin hebt om bij de broeders te gaan slapen ... moet je een ommetje via Samos nemen ... prachtige weg qua natuur en super-rustig ... !!! Het klooster is imposant ... de albergue die erin gebouwd zit ... eerder primitief ! Een rondleiding in het klooster is een aanrader !

    Een tipje : we keerden in augustus van Santiago terug naar Zaventem ( rechtstreeks ) met "Vueling" .... een Spaanse goedkope vliegtuigmaatschappij, die pas enkele maanden vanuit SdC vliegt ! We waren heel tevreden over hun aanpak en service, heel wat beter dan Ryanair !

    Je nadert met rasse schreden je doel, hé !!! Met een speling van nog 5 dagen in Santiago ... is het de bedoeling om nog naar Finisterra te stappen ????

    Blijf je goed amuseren .... babbelen .....en vooral genieten !!!

    Gr

    M

     

     



    14-10-2014, 16:17 geschreven door martine
    Archief per week
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto
    Een interessant adres?

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs