Santiago here I come
Inhoud blog
  • Monte de Gozo - SANTIAGO DE COMPOSTELA (6 km)
  • Melide - Monte de Gozo (44 km)
  • Palas de Rei - Melide (12 km)
  • Portomarrin - Palas de Rei (22 km)
  • Samos - Portomarrin (34 km)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    23-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Monte de Gozo - SANTIAGO DE COMPOSTELA (6 km)
    SANTIAGO HERE I AM !!!!
    De laatste kilometers zitten erop.  Om 10u20 mijn intrede gedaan op het plein aan de kathedraal. Nog geen twee minuten later begroette ik al de eerste collega en het hield maar niet op. het was echt aanschuiven om elkaar te feliciteren, te kussen en te omhelsen. Heerlijke momenten.
    Uiteindelijk zijn we met een hele club gaan eten in een hotel dat onze vrienden Steven en Richard hadden gereserveerd. Het was een geweldig 
    moment en de champagne smaakte heerlijk. Ze waren blij dat ik van de partij was want ze vroegen zich al af waar zit onze Belg eigenlijk (dienen met zijne speciale pyjama). Ik had het een beetje als een verrassing gehouden. Maar het onvermijdelijk kwam eraan. Sommige mensen vertrekken morgen. Het afscheid was bijzonder emotioneel maar ik weet zeker dat het voor velen hier niet bij blijft. Met de rest zijn we dan nog even naar het muziekfestival gegaan dat hier dit weekend plaatsvind en uiteindelijk zijn we om 24.00 u naar de Monastere getrokken en met een goed gevoel gaan slapen. Morgen is het shoppingdag en zondag ga ik me voorbereiden op de terugreis. Vermoedelijk kom ik maandag om 20.00 u  aan in Gent St Pieters met een levensverhaal.
    Dit is het laatste verslag op mijn blok want mijn camino zit er op en de twee resterende dagen wil ik optimaal benutten samen met met collega´s
    Tot slot wil ik al mijn trouwe volgers op mijn blok bedanken voor de steun en medeleven dat ik mocht ondervinden. Het gaf me een prettig gevoel en steun om door te gaan. Mocht er iemand gekwetst zijn omwille van één of andere tekortkoming mijnentwege, gelieve mij te verontschuldigen Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk contact te houden met iedereen en dat was niet altijd even makkelijk. Ook vanwege het vele werk hier ivm mijn project en dat was zeker niet onbelangrijk.  Allemaal bedankt en tot ziens.
    Groetjes vanuit Santiago.

    groetjes
    Marnix

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    23-10-2014, 00:00 geschreven door Marnix  
    Reacties (4)
    22-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Melide - Monte de Gozo (44 km)
    War een dag, wat een dag!! Die massage gisteren heeft me toch wel vleugels gegeven. Vanmorgen vertrokken in het donker (7u30) met de bedoeling te eindigen in Pedrouzo. Maar in de camino weet je nooit he, de verrassingen liggen gewoon om het hoekje te wachten. Het begon vrij rustig, een mooie rustige wandeling en af en toe een gesprekje met een collega uiteraard. Het avontuur begon eigenlijk toen ik om 17u30 aankwam in Pedrouzo. 
    Het pension dat ik voor ogen had was gesloten en toen ik belde kreeg ik geen gehoor. Toen kwam ineens het idee op om door te gaan naar Monte de Go00zo, 19 km verder. Gezien het tijdstip was dat niet zo evident maar in de camino moet je soms snelle beslissingen nemen en er dan gewoon voor gaan. Dat heb ik dan ook gedaan, op naar Monte de Gozo dus. Ik heb het mij niet beklaagd, het was niets koud, het stromende water en de zon die scheen door de bomen waardoor we een geweldige kleurscharkering te zien kregen, echt geweldig (en geen enkele pelgrim te bespeuren).Ik ben daar om halfnegen zowat aangekomen (in den donkeren) en kreeg nog een bed. Manuel (de uitbater) vertelde me dat ik geluk had en dat alles aan spotprijzen was vandaag. Ik vroeg hem naar de prijs voor morgen maar dat wist hij nog niet (ik denk ook een spotprijs). Een bed hadden we dus al maar nu nog even zorgen voor de inwendige mens want dat was al een tijdje
    geleden. Gelukkig dineren ze hier laat in Spanje en was er hier een bar-restaurantje. 
    Daar opaf natuurlijk. Ik kwam in een gezelschap van meerdere plaatselijke oudere inwoners welke vergroeid met de dagelijkse porties pelegrinos.
    Ik bestelde me een pizza met eieren en champignons en dronk ondertussen een stevige pot bier. Ik kreeg als toemaatje wat olijven en inktvis
    (gebruikelijk hier) in afwachting van mijn pizza. Ondertussen was er op de TV een champignons league wedstrijd van start gegaan. De bazin kwam me na een tijdje inlichten dat er geen eieren meer waren en dat het nog een tijdje kon duren. Ik zei haar dat het geen probleem was aangezien de voetbal (volgens mij zijn ze bij een nabijgelegen boertje nog om de eieren gegaan). In afwachting van, kreeg ik nog een stukje taart en wat olijven.Nadien kreeg iedereen nog wat van die noten die ze bij ons aan de papegaai geven. Nou ik zal U zeggen in één ogenblijk veranderde dat cafe in een kooi met papegaaien mijn gedacht.Op één,twee.drie lag de vloer vol met schelpen. Uiteindelijk kwamen ze met mijn pizza aandraven, wat een joekel zeg en wat lekker. Ik had eigenlijk al zoveel binnen, ik wist zeker dat ik dat niet meer ging opeten (en ik kan goed eten he en zeker na zo´n dag). Niet getreurd op het einde van de rit werd alles netjes ingepakt  voor morgen.
    Moe maar blij ben ik dan de douche en mijn bed gaan opzoeken en dat in de wetenschap dat we morgen na 7 weken nog eens gaan uitslapen,de tijd gaan nemen om te ontbijten en dan............richting Santiago.  Jawel nog 6 km!!! En dan mijn vrienden hier opzoeken en een feestje bouwen denk ik. Kijk er echt naar uit.Hoe dat verloopt vertel ik later wel eens, want hoe de dag van morgen er gaat uitzien weet ik echt niet.
    Als U morgen geen verslag ontvangt, sorry,sorry.sorry

    See you soon (I think)

    Marnix


     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    22-10-2014, 21:56 geschreven door Marnix  
    Reacties (4)
    21-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Palas de Rei - Melide (12 km)
    Wat ik al vreesde gisteren is vanmiddag geschied. Vanmorgen toen ik vertrok ging het nog goed maar tegen de middag gingen mijn benen toch een beetje protesteren. Om alle onheil te voorkomen ben ik maar gestopt in Melide. Vanavond krijg ik hier een massage en dat zal moeten volstaan om de komende 3 dagen de resterende 52 km te stappen. Ik heb met mijn collegas om 19.00 u afgesproken in Santiago en dat moet lukken. Er is trouwens op vrijdagavond een kunst- en muziekfestival in Santioga en dat gaan we nog even meepikken natuurlijk.
    Vanavond wordt het dus vroeg slapen en hoe het verder verloopt hoor je morgen weer.

    Groetjes

    marnix


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    21-10-2014, 17:28 geschreven door Marnix  
    Reacties (3)
    20-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Portomarrin - Palas de Rei (22 km)
    Wat deze dag betreft kan ik heel kort zijn. Het was afzien,afzien en nog eens afzien. Ik weet niet wat er gaande was maar iedereen had het enorm lastig. Ze sleepten zich allemaal vooruit vandaag.  Ik denk dat iedereen zo een beetje naar het einde snakt Iedereen is moe, en stapt op zijn eentje verder en heeft blijkbaar geen behoefte meer om nog veel praatjes te maken. Tenzij de Spanjaarden natuurlijk maar die zijn pas aan hun (korte) camino begonnen. Ik heb vernomen dat de eerste van mijn caminovrienden morgen al aankomen in Santiago. Vermoedelijk zal ik vrijdag aankomen en dan is het partytime denk ik. Maar eerst moet ik nog 62 km afhaspelen.
    Tot morgen.
    Marnix

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    20-10-2014, 00:00 geschreven door Marnix  
    Reacties (1)
    19-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Samos - Portomarrin (34 km)
    Vanmorgen vroeg vertrokken, het was nog donker maar in het centrum is dat geen probleem (koplamp verloren). Toen ik de bergen introk begon het stilaan klaar te worden en konden we weer genieten van de ochtendstond Ik was alleen en hoorde enkel de vogels die wakker werden, het stromend water en de watervalletjes Wandelend van het ene dorpje naar het andere (een kapelletje en twee á drie huisjes),en wetende dat je wandeld voor het goede doel ALS DAT GEEN GOED GEVOEL GEEFT WAT DAN WEL? Even halt gehouden in een barretje voor een koffie. Eerst moest wel de vleermuis de weg gewezen worden naar buiten Niet zo eenvoudig als dat beestje niet naar buiten wil. Ik wou van de gelegenheid gebruik maken om mijn notities even bij te werken en toen kantelde de stemming. Ik heb gisteren mijn notitieboekje ergens achtergelaten en toen vlogen er toch meerdere heiligen door de bar. De monnikken hebben me gisteren dan wel gezegend maar zijn me toch niet zo gunstig gezind geloof ik. Uiteindelijk zag het er naar uit dat het een rustige lange dag zou worden Maar het zou de camino niet zijn mocht er niks bijzonders gebeuren. Als je de verrassing niet meer verwacht dan komt ze opdagen. Ik was vrij laat aangekomen in Portomarrin en vooraleer ik een slaping had gevonden en gedoucht had, was het 20.00u. Ik ging een restaurantje opzoeken en bestelde de kaart. Enkele seconden later komt Antoine,Dominique,Ben, Johanna en de hele club aangedraaft: Ze gingen in één of andere albergue gaan koken en ze stonden erop dat ik meeging. Er was geen onderkomen aan ik moest mee.
    Ik had geen ingredienten bij me maar dat was geen excuus. Toen we een keuken hadden gevonden en een aperitief hadden gedronken zijn we van start gegaan.Op het menu stond een italiaanse macaroni met kaas en ham en als nagerecht een franse crêpe. We waren met negenen en allemaal van verschillende nationaliteit Ik was veruit de oudste, ze waren allemaal tussen de 25 en 35 jaar, maar ze hebben me goed onderhouden. Het was weer een moment om te koesteren. Om 23.30u is iedereen dan weer naar zijn stekje gegaan om een beetje te slapen en morgen steken we weer van wal en zien we wel weer.

    gr,

    Marnix

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    19-10-2014, 00:00 geschreven door Marnix  
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto
    Een interessant adres?

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs