'DEADPOINT - GEHOORZAAMHEID - JUST IN TIME'
 Welkom

Nieuws

Kalender 2008-2009

Foto's

Stok

Zwaardvorm 
       met tekst van Walter
      over de Zwaardvorm

 Studiemateriaal

 Artikels

Stage verslagen 
     

Links 
      met you tube filmpjes

verslag van een verjaardag

over pedalen... enz...
15-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een geslaagd verrassingsfeest voor onze enige echte onvervangbare Walter!
 



Hier nog een reeks foto's van Walters verrassingsparty!

Hij zal die zeker nooit vergeten!

Veel plezier met de foto's!

Ivonne
















 

 

Hallo allemaal,

 

Ik wil met klem ontkennen dat het mijn bedoeling was om het stuk taart van Lief af te pakken. Ik was alleen maar aan het uitleggen hoe je met taart de applicatie van “pak de tijger bij de staart en scheidt de manen van het paard” kan demonstreren aan de leerlingen van het 1° niveau.

 

Lief en ik zijn serieuze mensen. Lief heeft me dan ook geen mep gegeven maar gedemonstreerd hoe je de beweging “mooie dame draait het spinnenwiel met de ogen” als antwoord kan bieden op een dergelijke aanval. 

 

Bij deze wil ik dan ook de ernst waarmee Lief en ik onze taak als leraar aan tonen  en de laster die wordt verspreidt via foto’s de kop induwen.

 

We zien trouwens allemaal op de beelden wie er het meeste taart heeft genomen, nietwaar Ivonne?

 

 Nog allemaal mijn ernstige groeten

 

En inderdaad onze Walter mag nog een paar keer 65 worden

 

 Gie

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dag Iedereen

 

Normaal reageer ik niet op zulke aantijgingen, maar deze keer kan ik niet anders dan hevig reageren!

 

Schijn bedriegt, het lijkt alleen maar alsof ik met het grootste stuk ben gaan lopen…De ware toedracht meen ik hier even te moeten toelichten.

 

Plots kwam Lief naar mij toe en  zei dat ze me een mooie applicatie van “zoemende bijen om de oren” wou demonstreren, maar dat ze daarvoor beide handen vrij moest hebben. Blij als een gek dat ik was dat ik van zo een ernstige lerares een prachtige les ging krijgen, was ik zo vrij even haar stukje taart vast te houden…En inderdaad, toen ik de taart vasthield, dacht ik bij mezelf :” wat een groot stuk taart…”

 

De rest is geschiedenis, Plots draaide lief zich om en gaf Gie een klap om de oren vanuit het niets! Een prachtige fa-jing, een enorme ontlading!!!Gevoed door afwisselend stimuleren van de voetnierpuntjes, via de benen, heup,ren mai en du mai, recht (alez cirkelvormig; de lijn in de cirkel zoekend…)naar daar waar Gie het niet verwachtte…

 

Ik ben onschuldig, ik beklemtoon dat ik hier niets mee te maken heb, maar het was wel een oelewapper van kaliber dat Lief gaf…Ik weet nu zeker dat ik haar nooit of te nooit nog zal tegenspreken en steeds met twee woorden zal spreken tegen haar…

 

Daarna heb ik braaf haar groot stuk teruggegeven en ben ik alles gaan vertellen tegen Walter, ne!

 

Philippe

 

 Tja, en onze Walter mag van mij nog een onpaar keer 65 worden,Gie, dat is één keer meer dan gij zei.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

En nu ga ik nog iets vertellen he…

 

Ik weet waarom Andre plots zoveel begon te drinken…

 

Hij was net voor die klap onbeleefd geweest tegen Lief…De arme man had lief beschuldigd van diefstal van zijn stukje taart, kijk maar naar het lege bordje.Je zou voor minder moed indrinken…

 

Oh ja, euh Lief…De volgende lessen kan ik niet aanwezig zijn, ik ga een verre buitenlandse reis maken,

 

Groetjes

 

Philippe

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Niet te geloven wat er allemaal op zo'n onschuldige verjaardagsparty gebeurt!

Ja dat komt ervan als je jarenlang tai chi volgt - zeker in de school van Walter!

Maar, euh, wie heeft nu eigenlijk dat groot stuk taart van Philippe/Lief opgegeten???

En ik begrijp nu ook waarom Gie zo stilletjes was tijdens de les. Ge zoudt voor minder na zo'n fajing oplawaai van Lief.

Gie, voortaan beter uit haar buurt blijven hé? En heel braafjes 'ja mevrouw Lief' en 'nee mevrouw Lief' zeggen....

En vooral géén gevaarlijke demonstraties meer! Veiligheidshalve eerst haar toestemming vragen...

Een goeie raad van

Ivonne

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Beste Philippe,

 

 

 

  je hebt mijn bericht verkeerd begrepen.  Iedereen wist van je nobele bedoelingen met het grote stuk taart van Lief.  Wat ik wel gezien  heb (en velen samen met mij) maar wat niet op de beelden wordt vertoont is een andere persoon die met een groot (nog groter dan het uwe) stuk taart stilletjes in een hoekje zat te genieten.  Iemand die zelden zelf op de foto's verschijnt omdat ze zelf de camera gebruikt.  Ik wil geen namen noemen maar Ivonne weet over wie ik het heb.   Bovendien kan Lief me onmogelijk geraakt hebben, op de foto is duidelijk te zien dat mijne yin al lang gevallen was voor ze me kon raken en ik dus meesterlijk ontweken heb wat om me af kwam. Hetgeen je zag was Roland, die enige gelijkenis met me vertoont, die de stoot incasseerde

 

 in de  hoop dat hiermee alle misverstanden zijn uit de weg geruimd

 

verblijf ik inmiddels

 

hoogachtend

 

Gie

 

 

Ps :  hebben we teveel tijd, of genieten we gewoon van de onozeliteiten van dit verhaal?  bende ongeregelden, de walter moest  het weten hij zou nogal lachen. 

 

Alle inwoners van carthago zijn leugenaars

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Beste Vrienden,

 

 

Zoals jullie ongetwijfeld reeds hebben begrepen geeft Gie hieronder een correcte weergave

van de feiten zoals ze zich voordeden op de genoemde anderzijds heuglijke avond.

 

 Inderdaad heb ik de slag gericht naar Gie, met altruïsme en een - zij het nu - zere kaak

opgevangen.  Hij zou hetzelfde voor mij hebben gedaan.  Immers, we lijken op mekaar ?

 

 En zeg nu ook zelf, voor de zijdezachte hard als staal beroering van Lief gaat éénieder toch

met graagte door de knieën.

 

 

 

Met gezwollen groeten,

 

Roland

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ocherm Roland, een gezwollen kaak? Ijs leggen, jong, ijs leggen, dat helpt!

Misschien dat ons Lydie ook nog een remedie heeft. Masseren van de linkerteen bijvoorbeeld.

En de zoemende bijen rond de oren, zijn die al verdwenen?

Maar Lief toch, wat heb je allemaal uitgericht die avond? En dat op Walter zijn verjaardagsfeest!

Dat hadden we helemaal niet afgesproken. Ik had nog zo gezegd: alléén taart en géén demonstraties.

Als Walter nog eens 65 wordt, moeten we dat toch beter organiseren.

Allee, wat moet hij nu wel denken van zijn studenten?

Ik vrees dat we het lelijk verbrod hebben voor de rest van het jaar.

Amaai!

Ivonne

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Beste vrienden,

 

Bewaar aub de kalmte, jullie zijn de pedalen  kwijt.

 

Katelijn heeft dat groot stuk taart meegenomen.  En daarmee uit.

 

Walter.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Beste vrienden

 

Walter zegt dat we onze kalmte moeten bewaren, maar ipv rust stelt hij nog meer intriges aan de kaak.

 

Eerst en vooral komt nu de ware schuldige, met name; Katelijn, uit de bus! En wij die dachten dat zij zoiets nooit zou doen, bovendien zijn nu ook de pedalen nog kwijt!!!!

 

Ok , waar zijn ze? Wie heeft ze? En vooral…Welke pedalen???

 

Philippe, groet u allen

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

OK, even de toestand resumeren.

Het raadsel is bijna opgelost:

1) Katelijn heeft het groot stuk taart meegenomen

2) Lief heeft Roland een mep gegeven omdat Gie die handig ontweek

3) Nu zijn we enkel nog de pedalen kwijt. Die moeten we wel zien terug te vinden voor woensdag zodat Walter weer aan normale studenten kan lesgeven...

Iemand een idee waar onze pedalen zijn???

Ivonne

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dat is verstandige praat Ivonne!

Eindelijk.

Walter

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dag Alemaal,

 

Walter, jij wilt me uit mijn hol lokken zeker? Is het niet veiliger van wat afstand te houden.

Ik was wel zuinig met de taart. De reden; ik durfde  niet aanvallen en heb maar wat staan giezen.

Als gevolg daarvan heb ik mijn groot stuk taart gemist. Mag ik dan vragen wie met mijn stuk is gaan lopen?

Katelijn

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dag Katlijn,

 

Sorry, spijtige zaak.  Maar ik heb het ook maar van Suzy en van Lydie vernomen.

"Jos was getuige dat je " geen derde keer durfde aan te vallen en deed alsof je stond te giezen"  -Zeiden ze.

Maar, zoiets  is niet geloven en  ik vermoed dat BOB DEBLIER met uw stuk is gaan lopen.

Hij is zich van geen kwaad bewust. Zegt hij.

Welke ellende toch.

Walter.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Inderdaad, welke ellende toch.

En dat alleen maar omdat Walter eindelijk 65 geworden is.

Had hij daar nu echt geen jaar mee kunnen wachten?

Nu zijn we allemaal ons pedalen kwijt.

Amaai, dat gaat woensdag nogal wat worden in de les...

Ocherme Walter!

Ivonne

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ja, en onderschat de rol van Ria en Alida hierin niet, ogenschijnlijk hebben ze er niets mee te maken, maar uit goede bron heb ik vernomen dat zij de “steukers” waren…

 

Ze zouden Gie op slechte ideeën gebracht hebben…’t is maar van horen zeggen dat ik dat weet, hoor.

 

En waar was Liesbeth die avond???Fietsen??? met welke pedalen????

 

En bevat taart niet veel suikers? Wat heb je nodig voor zware sportprestaties? Juist ja…

 

Jaja, het zit veeeeel ingewikkelder in elkaar, dan aanvankelijk gedacht, beste vrienden…

 

Niet dat ik wil “steuken”,he?.

 

Ik was in ieder geval mijn handen in onschuld,

 

Met vriendelijke groeten

 

Philippe


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo allemaal,

Hier de oudste dochter van Ria (Jessica). Ik heb gehoord van het onderzoek dat loopt naar aanleiding van de dubieuze verdwijning van een stuk taart. Aangezien ik rechtvaardigheid hoog in het vaandel draag, zie ik het als mijn plicht jullie verdere inlichtingen te verschaffen over het gedrag van mijn moeder.

Ik heb gehoord dat er vermoedens bestaan dat zij een van de aanstokers van het misdrijf was, en hoewel ik geen ooggetuige ben, weet ik uit jarenlange ervaring dat zij hier zeker toe in staat is!

Ter illustratie een paar voorbeelden uit haar jeugd:

Bewijsstuk 1: tijdens een van haar lessen in de middelbare school deed een leerkracht ooit de uitspraak dat al degenen die daar zo babbelden in de les maar eens naar voren moesten komen. Mijn moeders reactie: ‘Niet allemaal tegelijk!’ Nu vraag ik jullie: Als dat geen poging tot oproer is!

Bewijsstuk 2: vraag mijn moeder maar eens naar het voorval met de gracht met netels in. Ze zal ongetwijfeld uitroepen dat haar jongere zus daar hoogstpersoonlijk zelf in gefietst is. Alsof zo’n kind zoiets zou doen.

U ziet, beste mensen, dat er zeker aanleidingen genoeg zijn om de betrokkenheid van mijn moeder in het huidige misdrijf want nader onder de loep te nemen!

Aan u om actie te ondernemen,

Met groeten,

Oudste dochter Jessica

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dag Jessica,

Tragisch is dat, maar zulke dingen verwonderen ons niet. Een triestige jeugd gehad? Groot gelijk die miserie aan het licht te brengen want anders blijft ge er toch maar mee zitten en daar kunt ge op latere leeftijd iets van krijgen.

Je moeder is van een goed ras, maar ze moet op geleerd worden. Wij aarzelen nog om actie te ondernemen, want je moeder zal (zoals altijd) alweer "een goede parlé " hebben. Niets gehoord , niets gezien....wedden?

Wij verzamelen bewijzen en dan pakken wij ze stoemelings op het onverwachts. Zij is een tartomane (vakjargon voor taartzuchtige), maar het ergste is dat zij dat helemaal niet nodig heeft want jullie komen thuis niets te kort.

Dank voor de informatie....ook namens Katelijn.

Walter.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lap

Maak dat mee…

Zes jaar aan gewerkt…

Zestien uur baringsweeën…

Bijna 28 jaar al mijn liefde, tijd, geld en energie in gestoken…

En dan dit…

Stank voor dank…

Terwijl ik even van mijn computer weg was om die pedalen voor jullie te zoeken….

Mijn reputatie helemaal naar de knoppen…

En ik lust geeneens taart….

Ria

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste collega’s,

Wie had kunnen denken dat mijn eenvoudig mailtje over een stuk taart zoveel beroering zou teweeg brengen. Als nu zelfs familieleden betrokken raken en hun eigen moeder gaan beschuldigen zegt dit toch wel iets over de eigenheid van de mensen in de groep. Men kan zich de filosofische vraag stellen of er een rechtstreeks verband is aan te tonen tussen de psychische kenmerken (bv mythomanie, kleptomanie, manisch-depressief en/of dipsomanie) van de deelnemers en tai chi chuan.

Natuurlijk brengt het beoefenen van deze bewegingskunst een hele hoop energie op gang. En de gevolgen kunnen nefast zijn als deze niet onder controle kan worden gehouden (onnozeliteiten, dwaze opmerkingen, elkaar aanvallen enz.) maar dan legt men de verantwoordelijkheid bij het proces van de tai chi en vergeet men de invloed van de beoefenaars zelf.

Het is volgens mij duidelijk gesteld door Walter (natuurlijk) het gaat er om de pedalen terug te vinden en zo de yin en yang beweging, die duidelijk bij het fietsen aanwezig is terug te kanaliseren. Ik stel dan ook voor dat vanavond iedereen met de fiets naar de les komt. Voor mij persoonlijk wordt dit een groot probleem, maar ik ben bereid zelf 98 km te fietsen in het belang van de groepsdynamiek. Tot natuurlijk de ware dader van de diefstal van de pedalen de moed vindt om zichzelf aan te geven.

Ik wil niemand met de vinger wijzen, maar volgens mij is op de allereerst groepsfoto die we van Ivonne kregen toegezonden al duidelijk te zien welke twee figuren er achteraan in de groep met iets anders bezig waren. Kijk zelf hoe twee figuren duidelijk naar beneden kijken omdat ze de pedalen aan het wegstoppen waren en hoe ik zelf samen met de jonge man met paardenstaart (ik ken helaas zijn naam niet) getuigen zijn van de diefstal. Omdat ik mezelf niet langer in gevaar wil brengen en ook de sympathieke jonge man, raad ik U aan zelf de conclusies uit deze foto te trekken.

Met bevreesde groeten

Gie

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste Ria,

Als gediplomeerd gezins- en relatietherapeut wil ik je graag mijn diensten aanbieden om de kloof die nu in je gezin is ontstaan door toedoen van de slechte karakters uit de tai chi bende te dichten.

Ik schrijf U en uw dochter alvast heel veel slagroom, boterroom en chocoladesaus voor, dit zijn uitstekende vulmiddelen voor kloven in gezinnen.

Groetjes

Gie

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bedankt Gie,

Alleen vrees ik dat we dan de komende weken spectaculair gewicht zullen toenemen…

En daar worden we ook niet vrolijker van…

Wat een ellende…

Ik zal dus ook maar beginnen fietsen…

Vanuit Lummen is het maar een twintigtal kilometers…

Alles voor de goede zaak…

Ria,
 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Wordt ongetwijfeld vervolgd....




TIPS

Iedereen die iets kan bijdragen tot het oplossen van dit mysterie... (alle tips zijn welkom...)



Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs