Foto
Inhoud blog
  • KLEINE VERANDERING !!!!!
  • Restaurant 't Convent Reninge
  • Restaurant Cromwell, Oostende
  • Restaurant Break-Out, Diegem
  • Restaurant - Brasserie Pascal, Oostende
  • Restaurant DE SLOEP in Oostende
  • Restaurant EL GRECO
  • Restaurant TWINZ Oosende
  • Restaurant HOF VAN CLEVE Kruishoutem
  • RESTAURANT BELUGA OOSTENDE
  • Restaurant 'T VISTRAPJE OOSTENDE
  • EXAMENDINER IN HOTEL-en BAKKERIJSCHOOL GENT
  • Restaurant CELESTE Praag
  • RESTAURANT HOF VAN LAARNE in Laarne
  • RESTAURANT RIGOLETTO Knokke
  • BAKWIJZEN VAN VLEES
  • STORIES TV over DESSERTWIJNEN
  • GASTRONOMIE-TIP op STORIES TV (Telenet Digitaal kanaal 40)
  • RESTAURANT LA TOISON D'OR Knokke
  • RESTAURANT ROYAL Blankenberge
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Over mijzelf
    Ik ben Patrick De Bouw, en gebruik soms ook wel de schuilnaam PDB.
    Ik ben een man en woon in Gent (Belgie) en mijn beroep is zelfstandige restaurantuitbater D'Ouwe Hoeve te Deurle en culinair adviseur bij Stories TV, Telenet kanaal 40.
    Ik ben geboren op 15/05/1957 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Eten en drinken, zeilen en muziek spelen.
    La Dolce Vita !!!!!
    Foto
    Patricks Gastronomische blog
    kritische recensies over restaurants door Patrick De Bouw
    Bespreking van mijn ervaringen in de culinaire wereld, gegroeid uit mijn professionele nieuwsgierigheid.
    01-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Restaurant HOF VAN CLEVE Kruishoutem

    Dinsdag 12 april 2011

    xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /> 

    Mijn zoon en ik hadden afgesproken om eens te gaan dineren bij het Hof van Cleve van Peter Goossens. Via enkele telefoontjes naar studievrienden van Frederick konden wij een tafeltje bemachtigen op dinsdagavond. Normaliter is er een wachttijd van enkele maanden.

    Wij werden onthaald door de dame des huizes en door een vriendelijke maitre die ons tafeltje aanwees.  Allemaal mooie ruime ronde tafels die of voor 4 personen of voor 2 personen werden ingedekt.
    Het is een mooi en strak en klein restaurant, met een wit - zwarte aankleding en slechts enkele  blikvangers aan de muur. Onder andere een mooi schilderij van Roger Raveel.

    De tafeltjes, allemaal ronde, van 2 en 4 personen waren sober ingedekt bij het binnekomen. De stoelen zijn zwartlederen stoel-zeteltjes die erg smal zijn. Het stoorde mij reeds aan de zijkant van mijn benen. Ik zat echt niet lekker, dus ik vraag me wat de reactie zou zijn van een heel zwaar iemand.

    Als aperitief nemen we een coupe Champagne Ruinart Rosé (30 euro per glas) en een droge Sherry (25 euro per glas).

    Hierbij krijgen we een hele resem lekkere hapjes. Speciaal, lekker van smaak en zeer mooi gepresenteerd. Ik schat een tiental hapjes per persoon. Dit was prima. We zaten wel in een 3 sterrenrestaurant hé.

    Wij nemen geen aangepaste wijnen, wegens een vroegere ontgoocheling in Oud Sluis, bij Sergio, waar we ronduit slechte wijnen kregen voor heel veel geld. Wij kiezen voor een Chassagne Montrachet (150 euro) en een Brunello van 2003 (160 euro). Die prijzen vielen nogal mee in een dergelijke zaak.

    We kozen voor het menu “Frisheid van de natuur”, prijs: 215 euro pp zonder wijnen.   Noordzeekrab, komkommer, erwten en kerrie bombay. Inktvis, paprika, pickles en venkel. Rode Poon, bellota, kokkels, groene selder. Ossenstaart, langoustines, wintertruffel en aardpeer. Melklam “Axuria-Pyreneeën, kerrie colombo, artisjok en rozemarijn. Als dessert vragen wij een kaasplankje en dat wordt met de “charriot” aangevoerd. Zeer lekkere kazen.

    Na de maaltijd kwam de Chef himself een verplicht nummertje maken en iedereen een handje schudden. Het viel ons wel op dat hij een glaasje te veel ophad en een beetje met een dubbele tong sprak. Een klassieke Horecakwaal?

    Mijn algemene indruk : prima lekker eten. Zeer vergezocht, maar fijn klaargemaakt, en echt een belevenis voor één keer.  De inrichting is zeer strak en niet gezellig. De stoelen zijn mijn inziens niet goed om een relaxe avond door te brengen.  Het personeel is redelijk stijf. Ik hou persoonlijk van iets meer lossere sfeer.

    Tot slot de prijs: 892 euro voor twee personen !

    Kijk ook eens op de mooie site van Hof Van Cleve:    http://www.hofvancleve.com/

     



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (2)

    02-02-2012
    Hof van Cleve 01-02-2012
    Verjaardag van mijn vriendin gevierd, aangenaam mooie zaak,
    Speciale smaken van verfijnde klasse, de 28ste verjaardag van vriendin zal ons bijblijven; genoten van de champagne, de éénvoud in meubilair, de panamarenko s vormen een meerwaarde, enkel P. G. niet gezien wat je eigenlijk toch wel verwacht in een sterrenzaak;

    02-02-2012 om 10:22 geschreven door Vanden Boer Kristof


    23-12-2011
    Hof van cleve ontchoogeling
    Vorige week zaterdag in Hof van Cleve gaan eten en waren heel ontchoogeld

    Daar ter plaatse goede ontvangst door zijn echtgenote van we hebben uiteindelijk 900 Euro betaald en hij was zelf niet aanwezig . zonder uitleg . Was ook al in Oud Sluis en wat een verschil we zijn daar blijven slapen + ontbijt  voor dezelfde prijs .Chapeau Sergio

    23-12-2011 om 14:57 geschreven door flieger




    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 09/04-15/04 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    onzenatuur
    www.bloggen.be/onzenat

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs