Foto
Inhoud blog
  • KLEINE VERANDERING !!!!!
  • Restaurant 't Convent Reninge
  • Restaurant Cromwell, Oostende
  • Restaurant Break-Out, Diegem
  • Restaurant - Brasserie Pascal, Oostende
  • Restaurant DE SLOEP in Oostende
  • Restaurant EL GRECO
  • Restaurant TWINZ Oosende
  • Restaurant HOF VAN CLEVE Kruishoutem
  • RESTAURANT BELUGA OOSTENDE
  • Restaurant 'T VISTRAPJE OOSTENDE
  • EXAMENDINER IN HOTEL-en BAKKERIJSCHOOL GENT
  • Restaurant CELESTE Praag
  • RESTAURANT HOF VAN LAARNE in Laarne
  • RESTAURANT RIGOLETTO Knokke
  • BAKWIJZEN VAN VLEES
  • STORIES TV over DESSERTWIJNEN
  • GASTRONOMIE-TIP op STORIES TV (Telenet Digitaal kanaal 40)
  • RESTAURANT LA TOISON D'OR Knokke
  • RESTAURANT ROYAL Blankenberge
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Over mijzelf
    Ik ben Patrick De Bouw, en gebruik soms ook wel de schuilnaam PDB.
    Ik ben een man en woon in Gent (Belgie) en mijn beroep is zelfstandige restaurantuitbater D'Ouwe Hoeve te Deurle en culinair adviseur bij Stories TV, Telenet kanaal 40.
    Ik ben geboren op 15/05/1957 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Eten en drinken, zeilen en muziek spelen.
    La Dolce Vita !!!!!
    Foto
    Patricks Gastronomische blog
    kritische recensies over restaurants door Patrick De Bouw
    Bespreking van mijn ervaringen in de culinaire wereld, gegroeid uit mijn professionele nieuwsgierigheid.
    16-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Restaurant Cromwell, Oostende
    Donderdag 15 december 2011.
    Wat een gezellig etentje moest worden, eindigde in een ware nachtmerrie.
    Met 4 personen gaan we binnen in het restaurant op het Wapenplein in Oostende, Cromwell. Een mooie zaak, met een mooie veranda volledig in kwaliteitsvol wit hout. Het personeel was zeer vriendelijk, alhoewel een beetje gemaakt vriendelijk, maar liever zo dan omgekeerd.
    We bestellen daar eerst een aperitiefje, Sherry, Picon Vin Blanc, Martini. Een lekker bordje met brood en rillette, was het hapje.
    Twee van de vier gasten kozen voor het menu, de andere twee kozen à la carte, en dat was geen probleem.
    Het eten was lekker, niks op aan te merken. We waren hier al eerder geweest en hadden eveneens een zeer positieve ervaring.
    Toen het hoofdgerecht werd afgeruimd gingen twee van onze tafelgasten buiten een sigaret roken.  Een arbeider van een bouwfirma veronderstel ik, kwam binnen met een tube silicone. De ober vroeg ons om op te staan en even ergens anders te gaan zitten omdat men het raam waar we  voor zaten moest dicht spuiten. Ik vroeg om daar even mee te wachten tot we klaar waren met het menu. Er zat ook een kaasbordje bij, dat we nog moesten krijgen. We zijn toen aan de tafel ernaast gaan zitten, maar dat was blijkbaar ook niet volgens de zin van de ober, want deze was nog helemaal ingedekt voor 4 personen. Het was zeer vreemd dat er onderhoudswerken werden uitgevoerd in een restaurant, waar gasten zitten te eten.  Toen ik daar iets van zei werd dat weggewuifd met de vreemde uitleg, dat die firma niet op een ander moment kon komen. Toch wel bizar, midden in een diner, eigenlijk tussen de soep en de patatten. 
    De sfeer was ondertussen volledig verziekt, en ik heb de rest van mijn menu niet meer opgegeten. We betaalden de rekening, en zelfs toen kon er geen verontschuldiging af.
    Toch was de rekening vrij pittig. 256,60 euro voor 4 personen. Voor deze prijs verwacht je wel wat meer respect.
    Als je, zoals wij, elke dag bezig bent met gasten te verwennen, verwacht je van een collega toch een beetje het zelfde. Er kan iets mis gaan, maar dat moet dan professioneel worden opgelost. Ik voelde mij echt vernederd en onze hele avond was geflopt.  
    Dit restaurant laten wij voorlopig maar wat links liggen, want de gast wordt daar niet respectvol behandeld.


    16-12-2011 om 11:31 geschreven door Patrick De Bouw  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (9 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Restaurant Break-Out, Diegem
    Woensdag 14 december 2011
    Op familiebezoek in Diegem, bij Zaventem en mijn broer en ik gingen iets eten naast de kerk van Diegem. De Break-Out. Deze zaak is ondergebracht in het oude parocohie of gemeenschapsgebouw. 
    Ik schrok wel toen ik binnenkwam, want wat er langs de buitenzijde een ouder gebouw uitziet, was langs de binnenkant een hyper moderne Lounge. Mooi strak interieur met rood en zwart als basiskleuren. Smaakvol ingericht.
    Een jong meisje zei ons dat we een tafeltje van twee mochten kiezen. De tafeltjes aan de buitenkant waren allemaal ingenomen. Enkel nog een paar tafeltjes in het midden waren vrij. We kiezen een tafeltje en krijgen de kaarten. Redelijk veel kaarten. Drankenkaart, eetkaart, suggestiekaart, etc. Maar wel origineel gebracht.
    Wij kiezen beide voor een vissoepje als voorgerecht. Als hoofdgerecht kiest mijn broer voor een "Salade Folle" en ikzelf voor de scampi's in een pitige tomatensaus.  Om te drinken kiezen we een Chianti.  De wijn was lekker, niets verkeerd mee. En de prijs was ook zeer gunstig, namelijk 35 euro.
    Het voorgerecht was netjes gepresenteerd. Niet te groot, maar wel op een onderbord, met een potje kaas, een potje rouille en twee toastjes bij. De vissoep was zeer lekker. Het was een romige soep, met heel veel stukjes vis. Perfect.
    Het hoofdgerecht werd gebracht en de scampi's waren iets minder. De presentatie was niet zo mooi en de (lekkere) pasta werd zo een beetje op de tafel gegooid.  Het waren geen tijgersacmpi's en het darmkanaal was niet verwijderd. Dat zie je aan de ronde vorm. Toch was de saus lekker en de kaas die ik gevraagd had, maar vergeten werd, maakte het gerechtje af. De "salade folle" van mijn broer zag er zeer lekker uit. Een mooi slabordje met een lekkere vinaigrette en daarop de gerookte eendenborst, de zalm, de foie, etc. Kortom een geslaagde maaltijd.
    Wij mogen terugkijken op een geslaagde avond. En de rekening, viel ook reuze-mee. 86,70 euro voor voorgerecht, hoofdgerecht, wijn en koffie. Een echte aanrader.

    16-12-2011 om 10:40 geschreven door Patrick De Bouw  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 09/04-15/04 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    overgewicht
    www.bloggen.be/overgew

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs