E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Laatste commentaren
  • Goeie reis (JC)
        op Vrijdag onze fietsen laten zegenen voor een goede reis
  • fietsreis (marnix)
        op Belangrijke steden die ik passeer op mijn weg naar rome
  • Gastenboek
  • Veel succes gewenst
  • rome
  • Bewondering
  • Succes
  • Uit Ledegem

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Welkom op mijn blog!
    op de mtb uit Ledegem tot rome

    31-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 31/08/2016 Schellbronn - Tubingen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na een goede nachtrust opgestaan om 7 uur. ik kon nog niet veel vertellen over de toestand van mijn benen. terug alles op de fiets geladen en dan een ontbijt genomen aan de campingwinkel. rond 9 uur zaten we terug op de fiets, de eerste 6 km waren bergaf daar waar ik gisteren zoveel moeite had om boven te geraken. eenmaal terug beneden fietst ik in het langs de rivier de enz. het was vals plat en op en neer tot in Tubingen. weer waren de benen niet goed, ik fietste voortdurend op karakter en in het rood. van zodra het bergop ging deden de benen pijn. Het is echt geen pretje om zo te fietsen. Na veel gesukkel ben ik dan toch op de camping van Tubingen geraakt.   





    31-08-2016 om 00:00 geschreven door patje1955  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 30/08/2016 St Leon - Schellbronn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Deze morgen was er een prachtige zonsopgang boven het meer. nadat ik alles had opgeladen eventjes het boekje raadplegen waar de rit vandaag naar toe ging. Want vanaf nu was alles voor mij weer nieuw en ongekend. Ik had gelezen dat ik door veel bossen en natuurgebied moest. en ook was ik niet ik vorm mijn benen voelden zwaar aan en had niet veel kracht. het was nochtans een zware rit met veel hoogtemeters. in Pforzheim gestopt om een grote cola te drinken. dan terug op weg langs vele grintwegen en ook soms te voet naar boven. het was een mooie rit in de natuur door het bos. alleen wilde mijn lichaam niet mee werken. ik keek op het boekje waar ik een camping had en die was ongeveer 6 km uit mijn route. en het waren 6 lastige km's altijd bergop tot de camping. Ik heb zeker 3 km's te voet gedaan. Toen ik op de camping toe kwam was ik kapot. rap mijn tent opgezet en dan gaan kijken of ik kon eten. Er was een restaurant waar ik kon eten en ook een winkeltje om drank te kopen. ik voelde dat er iets niet klopte met mijn benen.( maar wat) te weinig gegeten, gedronken, geslapen, ik wist het niet. dan maar gaan slapen en hopen dat het morgen beter ging.

    30-08-2016 om 00:00 geschreven door patje1955  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag 29/08/2016 Leeheim-St Leon
    Tegen 8 uur kon ik vertrekken, eerst nog de sleutel afgeven om mijn 50 euro borg terug te krijgen. De uitbater was er niet het was zijn vrouw, normaal moest ik nog een nacht bijbetalen maar zij gaf me mijn borg terug en zei dat alles ok was. Ik zei natuurlijk ook niets en vertrok snel voor de man terug was. dan weer via het veer naar de overkant van de rijn om mijn weg verder te zetten. Ik kwam voorbij vele punten die ik nog kende van vorige keer. Worms, Ludwigshafen, Altrip, en natuurlijk Speyer waar Dany in de kliniek belande. Rap even gestopt aan de bank waar het vorige keer eindigde en dan weer verder naar mijn volgende overnachting. Eerst nog verkeerd gereden, maar na wat vragen toch op de camping aangekomen. Het was een camping aan een meer waar ze waterskiĆ«n aan een kabel die over het meer ging. Op de camping kon ik ook wat eten en iets drinken. vlug een douche genomen om al het vuil van onderweg af te spoelen. ik had toch nog altijd last van zadelpijn door de warmte. dan terug via wifi in contact met t'huis.  

    29-08-2016 om 00:00 geschreven door patje1955  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 28/08/2016 rustdag Leeheim
    Vandaag beslist om niet te fietsen. De temperaturen zouden weer oplopen boven de 30 Gr. Ik heb mij dan maar rustig gehouden en veel gerust. Er was weer veel volk op het strand aan het meer. volgens de uitbater was het de drukste dag van het jaar. je kon geen enkel vrij plaatsje meer vinden aan het water, ik bleef rustig aan mijn tentje en keek wat rond naar al die mensen. tegen rond 18 uur begon het wat te minderen en tegen 19 uur was bijna iedereen vertrokken. Morgen zouden de temperaturen 10 Gr minder zijn. Dat zal dan beter gaan om te fietsen. Morgen staan ongeveer 100 km op het programma. ben dan vroeg gaan slapen om fris te zijn.

    28-08-2016 om 00:00 geschreven door patje1955  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdag 27/08/2016 Saint Goar - Leeheim
    Deze nacht niet zo veel geslapen, veel lawaai van de auto's en ook van passerende treinen. was terug vroeg wakker en de was die ik te drogen had gehangen bij de gebuur was terug nat van den dauw. dan maar alles nat in een zak gestoken en achteren op de fiets gelegd. eerst de bestelde broodjes afgehaald in de camping winkel en dan vertrokken. een beetje verder gestopt om mijn broodjes op te eten. De zon was weeral volop aan het schijnen. Het was vandaag een lange rit als ik op planning wilde blijven. vandaag was het niet alleen mijn zadelpijn die me parten speelde maar ook de hitte, het kwik steeg tot 34 gr. het water in mijn drankpullen was warm. Onderweg kon ik in een Aldi vers water kopen en ook iets om te eten. er waren ook wat beklimmingen vandaag, niet zo erg maar door de warmte toch zwaar genoeg. In de namiddag had ik geluk ik kwam voorbij een ijssalon en daar heb ik gebruik van gemaakt om een banasplit te eten en een frisse cola te drinken. Rond 16 uur was ik in Nierstein waar ik met het veer naar de overkant van de rijn moest om op de camping te geraken. ik kende de camping nog van vorige keer. Toen ik op de camping aankwam was het heel druk er was daar juist uitgerekend deze avond een rock festival en er waren ook veel mensen aan het meer door de warmte. ik kende nog de weg en plaatste mijn tentje niet ver van het water. Ik kon ook nog een curry worst eten met frietjes en een biertje. Het festival duurde tot middernacht en dan kon ik slapen.   

    27-08-2016 om 00:00 geschreven door patje1955  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's van onderweg sommige komen van internet omdat ik niet overal kon stoppen.
    x

















    26-08-2016 om 00:00 geschreven door patje1955  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 26/08/2016 Remagen - Saint Goar
    zal weer moeten wennen om in de tent te slapen. om 6 uur al wakker en dacht we zullen maar opstaan terwijl het nog niet warm is en alles op de fiets laden. eerst nog naar de wc en wat verfrissen en dan beginnen afbreken en opladen. tegen 8 uur was ik vertrokken. het zag er naar uit dat het weer een warme dag ging worden. waar we de vorige keer niet konden rijden door te hoog water was het nu geen probleem. toen ik bijna in Koblenz had Bram ( de Nederlander van Remagen) mij bij gebeend. we zijn dan een tijdje samen gefietst maar eindelijk reed hij voor mij een beetje te snel. iets voorbij Koblenz zijn we gestopt om iets te eten. Ik had ook wat problemen met mijn fietszadel. Het stond niet goed afgesteld en ik had last van zadelpijn. Ik zei tegen bram dat hij niet moest wachten en zijn eigen rit moest rijden. ik stelde mijn zadel wat bij en hij vertrok. ik dacht ik zie hem wel nog onderweg. in gedachten had ik Bingen als bestemming om te overnachten. maar door mijn zadelpijn heb ik vroeger moeten stoppen. ik ben gestopt in St-Goar op de camping aan de rijn. ik kon me plaatsen langs een hokje met wc en douche. gemakkelijk zo moest bik niet ver gaan als het nodig was. ik had daar ook wifi zodat ik met thuis kon bellen via facetime. ik heb ook nog wat uitgewassen en gevraagd aan de voorburen of ik mijn was mocht drogen aan hun was rek. dat was geen probleem. ik ben dan ook iets gaan eten in het restaurant van de camping aan de overkant van de weg, we kregen extra korting als we op de camping stonden. ik heb daar een schnitzel met frietjes gegeten. rond 21 uur ben ik dan maar in mijn bedje gekropen. er was wel wat lawaai van de aanpalende weg. dan maar de oordoppen gebruikt.  

    26-08-2016 om 00:00 geschreven door patje1955  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 25/8/2016 /met auto tot Zulpich dan zulpich - Remagen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Vandaag begin ik aan reis nr 2. dit maal zal ik starten in Zulpich iets over Duren (D). ik start daar omdat ik daar een herkenningspunt heb om terug op de reichma's route te komen. mijn kozen Jean Claude is me deze morgen komen halen om mij naar daar te brengen. we zijn rond 8.30 uur vertrokken. via Doornik, Mons, Namen, Luik, Aachen, Duren naar Zulpich. De vorige keer dat ik hier was is bijna 3 maanden terug. Er was hier toen kermis en straatfeesten. nadat ik alles heb geladen op de fiets en afscheid heb genomen van mijn kozen zijn we terug vertrokken. het was warm en zwoel weer, ik wist dat ik ook enkele beklimmingen voor de wielen ging krijgen in het Eifelgebergte. alles verliep vlot, na enkele uren kwam ik aan de rijn, het water stond veel lager dan de vorige keer. In Remagen ben ik terug op de promenade iets gaan drinken zoals de vorige keer. Ik wist ook dat er een grote winkel was niet ver van de camping en ben daar wat drank en eten gaan halen voor de volgende dag. Op de camping stond ik bijna op de zelfde plaats als vorige keer. Rap tentje opgezet en dan gaan douchen. Toen ik terug was aan het tentje kwam ik in gesprek met een fietser uit Nederland ( Middelburg) hij was ook op weg naar Rome. Hij bood mij ook een vrap met groentjes en zalm aan. Alles kon hij niet opeten en hij zou het moeten weggooien anders, hebben nog wat gepraat en zijn dan in de kantine van de camping nog iets gaan drinken. Rond 22 uur zat ik in mijn slaapzak.

    25-08-2016 om 00:00 geschreven door patje1955  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-06-2016 om 17:27 geschreven door patje1955  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Totaal onverwacht terug thuis en nu erover na denken of ik nog de reis verderzet.
    Het doet raar om nu al terug thuis te zijn. Het is net dat ik in rome niet mag geraken. Eigenlijk ging ik vorig jaar gaan. Maar in april kwam ons mama ziek en het ging niet goed met haar gezondheid. Dan maar een jaartje uitstellen. Zodus dit jaar kon ik vertrekken. Slecht weer, overstromingen, pech, en dan broer Dany ziek. Terug niets. Zoveel pech in 12 dagen. Is dit een waarschuwing? Dan maar besloten om niet verder alleen te rijden, het weer dat ze voorspelden was niet goed in de komende weken. Nu zal ik erover eens nadenken wat ik zal doen. Ik heb nog september dat ik kan vertrekken of terug volgend jaar in mei. Alles laten bezinken en dan proberen de juiste beslissing te nemen. Als ik iets besloten heb laat ik het weten op de blog en op Facebook. Grt Patrick

    15-06-2016 om 00:00 geschreven door patje1955  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda




    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs