Inhoud blog
  • Blauwzweem ...
  • Een van mijn voorkeuren ..
  • Vroege zaaiproef ...
  • Parodia tuberculata
  • Een kleine Welkom
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Parodia
    Alles wat u ooit wil weten over ...
    30-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vroege zaaiproef ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Cactussen zaaien is dikwijls de passie van elke rechtgeaarde liefhebber. Zogauw het nieuwe jaar dus begint en de eerste zonnestralen door de winterse wolken priemen dan begint het te kriebelen. Dus kan ik het mij niet laten om nu reeds een eerste zaaiproef te doen met een aantal combinaties van zaaigronden. Helaas ben ik weer veel te haastig geweest ha ! Ondanks dat het zaden waren van de oogst van de planten in mijn verzameling heb ik ze niet voldoende ontsmet en na 5 dagen stond er reeds "haar" op ook beter bekend als draadschimmel. Een poging gedaan om nog snel een fungicide = schimmeldodend middel erop te strooien en nu wachten of al de jonge kiemplantjes niet "opgevreten" worden door de schimmel ...
    Eigenlijk zou het er moeten uitzien zoals op de foto ..

    30-01-2006 om 00:00 geschreven door Willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    28-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parodia tuberculata
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Afkomstig uit Bolivie, Departement Chuquisaca, Oropeza 5 Km van het vliegveld van Sucre. Een vertegenwoordiger uit de groep van de Protoparodias, redelijk kleine blijvende bolvormige tot zuilvormende planten. De groep waar deze toe behoort verspreid zich in een lange gordel van ongeveer ter hoogte van Sucre naar het Westen langs Otuyo, Yamparaez en Sotomayor. De plant is heel makkelijk te kweken en stelt geen bijzonder eisen. Groeit op een hoogte van 2700m en kan dus wel tegen een stootje. Werd vroeger bij ons dikwijls te koop aangeboden. De kleine zwarte 0,8mm grote zaden kiemen probleemloos. Officieel beschreven door Prof. M. Cardenas uit Cochabamba. Benoemd naar de wratachtige, bobbelachtige tuberkels en areolen.

    28-01-2006 om 22:29 geschreven door Willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een kleine Welkom
    Welkom op mijn blog site !

    De bedoeling is om op een vlotte manier wat beelden uit mijn cactusverzameling bijeen te brengen samen met wat kommentaar. De nadruk zal misschien liggen op fotos samen met begeleidende tekst met de bedoeling een repertorium te vormen om de planten ook daadwerkelijk te identificeren.

    De nadruk zal natuurlijk liggen op de soorten die in mijn verzameling staan en waar ik dus heel veel interesse voor heb, dus voornamelijk Parodia, Weingartia en Chileense cactussen met af en toe een buitenbeentje ...

    Natuurlijk kunnen daar vragen bij gesteld worden waarbij een poging kan gedaan worden om daar wat antwoorden bij te verzinnen.

    Vragen om een bepaalde plant te tonen kan natuurlijk ook.

    Dus vooruit met de geit ... veel plezier iedereen !

    mvg
    Willy

    28-01-2006 om 18:11 geschreven door Willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (16 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs