Inhoud blog
  • De laatste loodjes
  • Benzinetank -Naftbak
  • Opspaken????
  • zoektocht naar velgen
  • Polieren
  • Ontroesten
  • En nu maar schuren
  • Nieuwe Sachsonette???
  • Demolition
  • blokje terug tip top
  • 1e werk, motor moet draaien
  • Paris Sport: Was da?
  • De AANVANG
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Paris-Sport
    heb jij ook een Paris Sport of weet je er gewoon iets meer van
    deze blog is nog steeds "under contsruction"
    24-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opspaken????

    Ik maakte van mijn velgen een spaakschema met het gedacht die klus zelf te klaren en daarna gewoon te laten richten bij de plaatselijke fietsenmaker.

    Dit leek allemaal vrij simpel maar was het kompleet niet!!  Ik kreeg het wiel met de beste wil van de wereld nog niet gecentreerd……  Dan maar langs bij de fietsenmaker…  4 fietsenmakers gedaan en geen enkele die eraan wou beginnen.  Ook collega’s- oldtimer liefhebbers lukte het niet .  Via via kwam ik terecht bij Ketelslegers in Schoonbeek - Beverst.  Dit is een 70er die nog niet wil stoppen met het “fietsenmaker” zijn.  Op 45 min zijn beide velgen gespaakt.

       

     

     Hij heeft zelf vroeger nog Paris-Sport’s verkocht.  Hij  bezorgt mij ook een nieuw stuur, een origineel achterlicht, zadelpen en snelbinder.  Hij vond het tof om nog eens aan zo iets te werken… Ik krijg van hem ook nog een unieke bronzen fietsbel!!!!  Er bestaan nog echte stielmannen en goede mensen.  

     

    24-01-2009 om 22:31 geschreven door bjodeke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zoektocht naar velgen

    De velgen onder de brommer waren zeer gehavend , deuken, krom chrome weggevreten,  ook de spaken dienden vervangen te worden.. 

     
    Dus maar zoeken op internet bij verschillende sites.  Maar nergens een 26inch velg te vinden.  Ook bij de verschillende beurzen weinig succes Tot in op de beurs in Wieze.  Louis Zels had daar toevallig 3 nieuwe velgen liggen (uit Italië).  Met 2 heb ik genoeg en voor 140€ zijn we weer een stap verder.. nu nog de spaken. 

     Enkele weken later op de beurs in Leuven staat  de stand van FAAK-TILLMANNS, een standje met hoofdzakelijk spaken.  Gelukkig had ik de oude spaken bij..  Zij vertelden mij dat er 3 verschillende lengtes in mijn spaken zaten...  Ik dacht dat het allemaal dezelfde maat was.

     Doordat deze mensen zo vriendelijk en behulpzaam waren heb ik enkele dagen daarna een bestelling geplaatst bij  www.faak-tillmanns.com4 dagen later een pakketje in de bus met daarin mijn nieuwe (chrome) spaken en nippels. Superservice!

    24-01-2009 om 21:29 geschreven door bjodeke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (9 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Polieren

    Op de beurs in Wieze kocht ik ook een groene en rode polierblok, polijstborstel schuurborstels enz...  Het leek mij het proberen waard aangezien verchromen heel wat geld kost.
    De naven van de velgen waren origineel gespoten in een soort grijs/groene lak... het leek mij mooier om deze dus te polieren... Moest het toch mislukken waren ze toch al klaar om te laten spuiten.  Dus begonnen met de schuurborstel op de boormachine, daarna met de hand geschuurd vanaf korrel 400 tot korrel 1200... Daarna met polijstmiddel en de Dremel afgewerkt...  Vele uren en dagen later het eerste resultaat

    Ik denk dat het resultaat niet zo slecht is ....

    vol goede moed komen ook de handvaten en enkele kleinere delen aan bod


    Nu dit allemaal wel meeviel besloot ik ook het kettingdeksel van de motor onder handen te nemen... ik vond deze nieuwe occasie op het oldtimer/bromfiets/treffen in Wellen voor 5€


    Alles werd goed ontvet, daarna voorzien van een hechtingslaag, gespoten met hittebestendige vernis (moesten de remtrommels zo heet worden) en vervolgens afgebakken op 200° in de oven.....
    Tip: Als je dit zelf ook wil proberen en geen ruzie wilt met je wederhelft,  bak de onderdelen dan af in een oude oven en niet degene in je keuken.... Geur en rookontwikkeling zijn nl niet te vermijden....

     

     

    24-01-2009 om 00:00 geschreven door bjodeke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)


    Archief per week
  • 13/04-19/04 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto


    Ik zou graag Marcel Kolen willen bedanken voor alle hulp, zonder hem zou ik zover niet gekomen zijn!!!!!

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs