De weg naar de hel van het noorden
Foto
Inhoud blog
  • Verslag + foto's
  • De laatste
  • Klaar voor de strijd
  • Terug van weggeweest
  • Ook voor mij is het rusten
    Mijn favorieten
  • Buienradar
  • JMP Cycling
  • Pro-bikeshop
  • Trainingslog Dirk
  • 08-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag + foto's
    Eventjes een kort berichtje.

    We hebben alle 4 de finish gehaald in echte Parijs-Roubaix weersomstandigheden (regen, hagel, donder en bliksem).

    Uitgebreid verslag en foto's later.

    Een zéér tevreden Roubaike

    Dirk
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    08-06-2010, 14:00 geschreven door Admin  
    04-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste
    Gisteren ben ik voor de laatste keer naar Hingene geweest. Het is daar dat ik toch tijdens de laatste maanden de basis heb gelegd voor het rijden op kasseien. In de gemeente van mijn collega Jokke woont, heb ik toch enorm veel zeet en zelf bloed achter gelaten want rijden zonder handschoen, zorgt voor blaren. Het was hier dat ik gisteren mijn materiaalkeuze de laatste keer heb uitgetest. Voor de "Hel van het Noorden" heb ik gekozen om 25mm banden te steken ipv de klassieke 23mm. Het voordeel hiervan is dat je toch iets meer comfort gaat hebben tijdens het rijden over de kasseien. Als je weet dat we 58km kasseien onder onze wielen gaan gepresenteerd krijgen en dit in de laatste 162km (eerste 97km in licht glooiend) dan denk ik dat een beetje comfort zeker geen overbodige luxi is
     
    Dus gisteren rond 18u30 stond ik met mijn auto aan de kasseistrook met mijn bolide in de koffer. De bedoeling was om de juiste bandenspanning te zoeken voor zondag. Want bandenspanning is een zéér individueel iets en waar dan ook de meeste gekke verhalen overdoen. Ik ben begonnen met zowel vooraan als achteraan 6kg. Na een kort stukje te hebben gefiets met deze spannig was het duidelijk dat deze spanning niet de juist was want ik spong naar alle kanten en dat mag totaal  niet de bedoeling zijn. Na nog een 4tal keer te hebben veranderd heb ik uiteindelijk de beslissing genomen om vooraan en achteraan 4kg te zetten. Dit geeft mij echt het beste gevoel en comfort.
    Met deze bandenspanning in de wielen heb ik dan uiteindelijk 2 lusjes gedaan tegen het tempo en hartslag waarover ik van plan ben over de kasseien te rijden en ik moet zeggen dat dit echt een aangenaam gevoel gaf. Ik voelde mij echt een Cancellara flyer die de kasseien amper aanraakt en niet het gevoel heeft dat hij over kasseien aan het rijden is. Access to succes is through the mind Dus dat zit al goed !.  
    .

    Respect voor Roubaix heb ik zeker maar schrik niet

    Als nu nog de weergoden ons een beetje goed gezind zouden willen zijn op zondag (voorspeling http://france.lachainemeteo.com/meteo/cambronne-les-ribecourt/france/prevision_meteo_cambronne-les-ribecourt_france_ville_17421_2.php?param=temps&zoom=2)
    Zoals je kan zien gaan we in de namiddag een serieuze kans hebben om onweer. Laten we hopen dat we dan dan al binnen zijn tegen dat dit onweer gaat losbarsten. Daar gaan mijn collega fietsers wel voor zorgen (tempo maken gasten en Annick). 
    Ah langs de andere kant maakt dit deze rit nog iets historiser dan dat ze al was nietwaar..

    Vandaag ga ik alles klaar maken (zakjes vullen met drinken en eten erin; nummers erop zetten zodat de soigneurs weten welke zakje eerste enz.), fiets een laatste Daily Check geven (om in het vakjargon te blijven van mijn BrusselsAirlines collega's), kleren wegsteken en zorgen dat we de superbeentjes van de 1mei (Superklassieker) zeker in mijn sportzak steken..

    Morgenvroeg 7u40 pik ik Johan op om de minibus te halen en dan de rest van de groep om 11uur aan de loods.

    Groetjes en aan alle 2250 collega fietsers die zondag starten, VEEL SUC6

    Dirk (Flandrien)


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-06-2010, 12:47 geschreven door Admin  
    03-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klaar voor de strijd
    Jaja, het is bijna zover
    Vorige week hebben mijn beentjes de laatste kilometers als training gekregen. Ik ben er klaar voor zowel fysiek als mentaal 
    Een fijne rit de Bilzen Classic was de afsluiter !!!

    Mijn carbonfietske staat klaar voor de helle tocht, zonder enige zware aanpassingen zal ik deze tocht afwerken.
    Enkel ga ik mijn bandenspanning naar 6kg brengen.

    Voor de rest zou ik mijn collega ROUBAIKES veel succes willen wensen voor zondag, en vergeet vooral jullie zonnecreme niet.

    Greetz

    Kiki



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-06-2010, 08:02 geschreven door Admin  
    01-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug van weggeweest
    Hey Bloggers,

    ik weet het, veel te lang geleden dat ik iets van mij heb laten horen. Om verhaal kort te houden - ik had het niet slechter kunnen uitkiezen maar vorige week maandagnacht ben ik ontzettend ziek geworden. Het weekend ervoor was Lotte, de jongste dochter eveneens ziek (overgeven, buikloop). Het kind wist met haar pijn en leed geen blijf en op z'n moment is er maar één persoon die haar kan troosten en dat is papa. Dus van de geplande km's kwam niets in huis want als het gaat om je kids dan is alles anders van ondergeschikt belang. Door het weining slaap, het 24/7 bij Lotte te zijn moest het gewoon zo zijn dat ook "ik" ziek werd. Dus van maandag- op dinsdagnacht was het mijn buurt om de toilet voor een heel lange periode gezelschap te houden. Alles wat ik probeerde om mijn lichaam niet te doen uitdrogen kwam er binnen de kortste keren ofwel van boven of van onder eruit. Voila, meer details ga ik jullie besparen. Het feit dat ik niets kon eten zorgde ervoor dat ik mij zo zwak als een vod voelde. Niet eten betekende ook verlies van kg's en ook dat was juist niet de bedoeling vermits ik ook daarin reeds redelijk scherp was. Ik heb dus heel de week thuis geweest en dus met het weekend ervoor inbegrepen 7dagen geen fiets gevoeld (wat niet echt ideaal is in de laatste rechte lijn naar Roubaix).

    Vrijdagavond ben ik toch vertrokken voor het weekend naar de Eifel, dit was reeds maanden op voorhand vastgelegd. Dit was een weekendje dat mijn buddy Frank had georganniseerd voor de GO-FiT groep (fitness) waar hij eigenaar van is. Een 2tal ritten stonden er op het programma in het schitterd gebied van Butgenbach. Dag 1 was 135km met 2020mtr hoogte - vertrokken met een klein hartje heb ik deze rit toch naar behoren gedaan maar vere van het niveau dat ik een aantal weken ervoor in de Superklassieker had. Maar achter de oorzaak moest ik niet lang zoeken nietwaar, plus ik had mij voorgenomen en Frank had mij dit ook opgedragen, om nooit in het rood te rijden. Dag 2 heb ik niet meer gereden vermits het enorm aan het regenen was en ik totaal geen risico wou nemen. De bedoeling was om toch een ritje te doen al was het maar voor het kopje nietwaar.

    Sinds zondag kan ik opnieuw normaal eten en beginnen mijn darmen ook opnieuw hun normale ritme van werken te volgend. Vandaag heb ik nog met Frank een klein 70km gereden om toch wat spanning op de spieren te houden. Donderdag ga ik nog een klein toertje van een 50tal km's doen met 2x de kasseilus in Hinge. Ook ga ik morgen de fiets volledig Fine Tune (25mm banden - extra stuurlint) en de juist bandenspanning erop zetten (vooraan 6 - achteraan 7).

    Ik ben er ook van overtuigd dat mijn collega Roubaikes er volledig klaar voor zijn, iedere op zijn eigen manier

    Wat betreft de dankwoordjes van Johan en Kim ---- graag gedaan gasten, het was ook voor mij eh. En als ik dat aan jullie overlaat dan slaap ik misschien in een vakensstal en dat zou ik toch niet willen. Nee, serieus ---- echt graag gedaan en zonder moeite. Ook wil ik Kris en Pat op voorhand bedanken om ervoor te zorgen dat wij, rijders, ons geen zorgen hoeven te maken voor vervoer, materiaal, drinken en ondersteuning.

    Voila, dat zal het zijn. Er rest mij enkel nog veel rusten - Carboloaden en vooral geniet van iedere kassei die ik ga voelen. En geloof mij vrij het gaan er veel zijn


    Dirk
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-06-2010, 21:38 geschreven door Admin  
    31-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ook voor mij is het rusten
    Zoals mijn maatje kiki heb ik deze week nog zoveel mogelijk proberen fietsen,nu gaat de riem eraf tot zondag.Het is niet gelopen zoals voorzien maar heb toch nog wat km kunnen doen zodat mijn collega's hopelijk niet teveel op mij zullen moeten wachten.Ik heb deze week genoeg km gedaan en hoop nu op supercompensatie op zondag.De weersvoorspelling ziet er in ieder geval prachtig uit wat toch al zeer belangrijk is om deze tocht te kunnen aanvangen,bij regen zie ik dit zeker niet zitten daar het dan te gevaarlijk wordt.Dus nu rusten en hopen op een stel goede benen op zondag .Ik wil zeker vooraf onze twee begeleiders kris en patrick al bedanken om zich zondag een ganse dag op te offeren ,zodat alles goed verloopt en ons technische bijstand te verlenen in geval van pech,alsook dirk(flandrien) die alle reservaties en de volledige organisatie op hem heeft genomen.We zullen jullie op maandag 8 juni ons verhaal van de hel van het noorden zeker mededelen.Iedereen alvast bedankt voor het lezen van onze blog.

    greetz

    jokke
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-05-2010, 20:18 geschreven door Admin  
    25-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatse trainingsweek
    De laatste trainingsweek gaan nu in, het streefdoel komt nabij.
    Zoals jullie al enige tijd aan het volgen zijn, weten jullie dat volgende week zondag onze Helletocht zal plaatsvinden

    Daarom nog een stevige trainigsweek en dan RUSTEN RUSTEN en RUSTEN

    Ik ben alvast begonnen deze week met een stevige 130km, dankzij de aanhoudende NW vand de afgelopen maanden vool je zo een tochtje toch wel in de benen. Ik heb eindelijk mijn zomeroutfit eens kunnen dragen en heb natuurlijk als gevolg een mooi kleurtje op de armen

    Keep you informed

    Greetz

    Kim
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-05-2010, 15:45 geschreven door Admin  
    03-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainingsrit

    Uiteindelijk zijn we er in geslaagd om toch gezamelijk een ritje te doen - alleen ons Annick was er niet bij. Dit had gekozen om eindelijk op fietstage te vertrekken naar Sicilie (normaal had ze vorige week reeds moeten weggeweest zijn maar één of andere vulkaan had wat anders in gedachte voor haar).Spijtig want ik had graag de volledige groep eens bij mekaar gehad - kwestie van de juist teambuilding te creëren nietwaar.

    Ikzelf was reeds van vrijdag vertrokken met de mobilhome samen met Frank. Zo konden wij toch wat langer in ons bedje liggen en vooral rustig wakker worden
    Klokslag 08u30 stonden zowel Kim als Johan aan de mobilhome en konden we vertrekken richting inschrijven. Nadat we onze nummers hadden bevestigd  konden we vertrekken voor onze 172km rit. Dat het een zware rit zou worden wisten we al een hele tijd maar dat de weersgoden er nog een schepje bij zouden doen dat was niet opgenomen in onze planning. Het was vooral Aeolus, griekse god van de wind, die er een schepje bij deed vanuit het zuidwesten. De wind stond dus vanaf de start tot aan roubiax in ons nadeel, alsof de 8 beklimmingen met onderandere Koppenberg, Kwaremont, Paterberg, Taaienberg,Leberg, Molenberg,Stationberg, Hotand en de Mont Saint Aubert als toetje nog niet zwaar genoeg is.

    De eerste berg van de dag was dus de koppenberg, hier zouden we dus al onmiddellijk de eerste hindernis van de dag tegenkomen, namelijk de BV die voor ons gestart waren. Het was namelijk zo dat wij niet voorbij deze "oud" wielrenners mochten fietsen om de hellingen. Dat je de koppenberg niet op een slakke tempotje naar boven moet rijden dat zouden ze toch moeten weten nietwaar. Sommige van deze renner moesten noodgedwongen een voetje aan de grond zetten, hierdoor werd natuurlijk ook de achterliggende meute ook gehinderd en moest zelfs ondergetekende een voetje aan de grond zetten. Enkel Kim en Frank konden in één trek de top bereiken. Tijdens de beklimming van de kwaremont was het van hetzelfde laken een broek als werd er deze keer geen voet aan de grond gezet. Hierna hebben we de beslissing genomen om voor de BV te gaan rijden.

    Na de paterberg werd het duidelijk dat mijn buddy Frank een off dag tegemoet zou gaan want na iedere beklimming lag hij een stukje achter. Bij de eerste bevoorrading, die super was qua koekjes en ander lekkers, zei Frank dat we moesten verder rijden en dat hij ging wachten om een aantal klanten van de Fitness die later gestart waren. Deze lang stop is bij sommige onder ons niet echt goed bekomen (wat ook te begrijpen is, spieren worden koud, ritme is uit het lichaam).

    Met ons 4'tjes (ondertussen was er ook nog een Pfaff'ke aangesloten, Christof (vriend van Kim)) dreven we het tempo op en reden we richting de eerste kasseistrook "Carrefoud de l'Arbe". Deze strook is één van de kasseistroken die met 5steren beschreven staat in het routeboek van Parijs Roubaix. De laatste weken heb ik toch wat kasseitjes gereden maar wat ik toen zag en vooral voelde dat is echt niet te beschrijven. Zo slecht dat deze strook lag, niet te doen. Ik ga toch proberen om jullie een idee te geven van hoe ze er bij ligt.... je neemt een vrachtwagen met zand en je rijdt met de kipbak naar boven over een strook van 3.3km en laat het zand gewoon vallen. Daarna neem je diezelfde vrachtwagen maar nu gevuld met kasseien. Ook deze laat je gewoon over die strook rijden en laat de kasseien gewoon vallen waar ze vallen. En dat is het
    Nee, de kasseien worden niet aangetrild. Ieder van ons 4 reed op zijn eigen tempo over deze strook - de ene al iets beter dan de andere

    Na 5u30 reden we de legendarische piste van roubaix op - Kim en Johan sleurde er nog een sprintje uit, terwijl ik met knikkende knietjes naar boven reed om te kijken hoe stijl dit wel was. Ik moet zeggen dat dit wel héél stijl is want ik maakte dat ik beneden was - niet te begrijpen hoe die toppers dat doen om hier een sprint tegen 60per uur te doen.

    Buikje gevuld (lekker koeken), busjes gevuld trokken we voor de laatse 40km langs de Schelde richting Oudenaarde. Vermits we heel de rit de wind tegen hadden gehad wisten we dat het nu "eindelijk" eens in ons voordeel zou zijn  Bij ons vertrek in roubaix sloten we aan bij 2 collega fietsers die ook zoals wij nog 40km voor de boeg hadden. Het leek ons ideaal om ons wagonnetje aan deze trein te hangen. Zo gebeurt, zo gedaan. Nadat deze jongens de eerste 8km voor hun rekening hadden genomen sprak ik met Kim af om een ketting te vormen zodat iedreen een stukje van het kopwerk zou doen (om de 2km). Kim zette zich op kop en dreef met de wind in de rug de snelheid op naar 35. Na 2km was het mijn beurt maar toen ik mijn deel van het werk had gedaan was het opnieuw Kim die mij de kop nam. Toen ik achterom keek zag ik tot mijn verbazing dat we onze 2 reisgezellen achter hadden gelaten (waarvoor mijn excusses) en dus met onze viertjes waren (kim,johan,christof en mezelf). Christof zijn blik schreef boekdelen - Kim had hem uitgenodigd voor een leuk ritje (vrees voor Kim dat Christof hem niet meer gaat geloven). Johan zijn beentjes hadden last van de vele km'tjes de voorbije weken en eveneens had hij net voor Roubaix wat last van krampen in zijn quadriceps. Doch is het zo dat je de echte flandriens niet zomaar stuk krijgt want plots was het Johan die de kop voor zijn rekening nam en mijn garmin eventjes de kluts liet kwijt spelen door plots richting 38per uur op te trekken. Zo hebben we nog eventjes verder gedaan maar uiteindelijk met nog 10km hebben we besloten om deze laatste km's op souplesse af te werken en het herstel reeds in te zetten. Na 6u41 en 172km op de teller waren wij blij om opnieuw in Oudernaarde te zijn. Nadat we afscheid hadden genomen van Christof trokken we richting mobilhome waar ik Johan een lekker recupshake heb leren kennen. Kim had ondertussen de van hem ook al binnen en was zich ondertussen al aan het klaarmaken op richting huiswaarts te trekken. 
    Na nog eventjes kort nagepraat te hebben over deze prachtig rit vertrokken zowel Johan als Kim naar huis en zat er voor mij niets anders op dan te wachten op mijn mateke Frank. Deze kwan na ongeveer 1u30 later toe aan de mobilhome en had de rit eveneens tot een goed eind gebracht.
    Na de rit richting Willebroek heb ik volledig laten gaan bij JacksPlace (lokaal frituur). Na 6854 verbruikte calorieën was ik in de veronderstelling dat ik dat wel verdiend had

    Het was een superrit, met superhellingen en superkasseien. Met super veel wind maar vooral met super "fiets"collega's en ja ik moet het toegeven, met "super"benen

    Dirk 


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-05-2010, 00:00 geschreven door Admin  
    26-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekoverzicht
    Beste Roubaikes,

    kan ik het nog verbergen ? Nee, ik kan het niet meer verbergen! Wil ik het nog verbergen ? Het antwoord is vrij simpel ... Ja, liefst nog een 3tal weken maar de kleurschakeringen om mijn lichaam verraden alles. Deze Roubailleur heeft de laatste weken veel op zijn carbonne ros gezeten (meer dan op ....) Dat de vormcurve de juiste richting wijst is ook iets wat we niet meer kunnen verbergen al moet ik eerlijk toegeven dat de beentjes deze ochtend behoorlijk zwaar en vermoeid aanvoelde. Natuurlijk moet ik niet ver zoeken achter de oorzaak - zaterdag ben ik op mijn ééntje richting Knokke vertrokken langs de smokkelroute (+ knooppunten). De zon als mijn trouwe en welgekomen medgezel, de wind die geregeld liet verstaan dat hij de sterkste is/was en altijd zal blijven en de Ipol die zorgde dat het tempo gelijkmatig bleef. Dat de vele trainingsuren in de winter en de voorbije weken hun vruchten beginnen af te werpen merk ik ook aan aflijning van de spieren op de benen. Want laat ik eerlijk zijn een beetje ijdelheid is nooit ver weg bij mij  Dus het mooie bruin kleurtje om armen en benen, de kuitspieren die zich beter en beter naar boven komen, de quadricepts die stevig en krachtig bovenop ligt zijn allemaal signalen dat D-day niet veraf zijn.
    De cijfertjes voor de liefhebbers : 165km - 5hr46 - gem hr 141
    De bedoeling was om de dag erna opnieuw richting Willebroek te rijden maar 's morgensvroeg heb ik beslist om samen met het vrouwtje met de auto naar huis te rijden. De reden voor deze verandering van plan is dat ik vergeten was om mijn energiedrank en gels mee te geven en zonder deze rij ik niet naar huis. Dus eens thuis en al mijn spulletjes gepakt te hebben ben ik opnieuw de fiets opgesprongen. Het trainingsdoel was om 20km op te warmen en dan 4x de kasseilus te doen in Hingen en 30km uit te fietsen. De kasseistroken beginnen echt goed te gaan, ontspannen handjes op het stuur, tempo constant en vooral hartslag onder controle (net onder mijn omslagpunt - (166)). Het was wel zo dat de bandenspanning nog op 8kg stond dus eigenlijk iets teveel voor op de kasseien (6.5kg). Maar geen geklaag hoor - het was wel iets meer botsen van kassei tot kassei maar we hadden onze fiets onder controle. Eens terug thuis, snel mijn recupshake naar binnen - douche en languit op de zetel voor LBL. Nu blijkbaar moet ik toch moei geweest zijn want tussen km 70 en km 30 heb ik een stuk gemist Dat gilbert de beste in de groep was was meer dan duidelijk maar tegen een "Super (ex dopingfraudeur) man / trein" is weinig te doen. Al blijf ik erbij dat indien hij een ploeggenoot bij zich had gehad dat het wel had kunnen lukken. Maar niet getreurd - ooit wint hij "zijn" koers wel.

    Volgende week zaterdag gaan we eindelijk met 3/4 van de P-R groep een ritje doen (Annick is op fietsvakantie). Samen met Kim en Johan en mijn vast trainingmakker Frank rijden wij de Superklassieker. Deze bundeld de hellingzone van de Ronde van Vlaanderen en 4 kasseistroken van Parijs Roubaix. De aankomst is op de piste van Roubaix en dus een prima gelegenheid om eens te testen hoe we ervoor staan. Dat het zwaar gaat zijn daar ben ik van overtuigd maar schrik heb ik er zeker niet van (respect daarentegen wel). Ik kijk er zeker naar uit

    voila dat was het weer voor vandaag

    Dirk


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-04-2010, 09:29 geschreven door Admin  
    20-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The gods must be crazy - pavé du carrefour de l'arbre
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit gewoon een tussendoortje voor diegene die het nog niet zouden weten waar wij aan begonnen zijn.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-04-2010, 18:21 geschreven door Admin  
    06-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vorige week + begin deze week
    Vorige week dinsdag was de laatste dag dat ik de fiets van dichtbij heb gezien. Net zoals bij Kiki sloeg ook bij mij de buikgriep hardnekkig toe - vrijdag was ik zo zwak dat het zelfs niet mogelijk was om naar 't werk te gaan. Dus qua km's was het echt een week om snel te vergeten maar het is beter om nu ziek te worden dan later op het seizoen.
    Zondag ben ik op uitnodiging van de voorzitter van de zwemclub waar ik coach gaan kijken naar de RVV. Dat de voorzitter connectie heeft dat wist ik wel maar dat hij connectie had met de Muur van Geraardsbergen dat is wel echt indrukwekkend. Vrienden van hem hebben een pracht van een villaa staan op de Muur en waar beter kan je staan dan op het breekpunt van de Ronde. Alles was perfect geregeld - TV, drank, eten en goed gezelschap. De sfeer was super en neem van mij aan dat Vlaanderen echt wielergek is. Eerst kwamen de vrouwen voorbij maar dat was eigenlijk een afknapper van formaat - buiten misschien één of twee hadden die allemaal last van overgewicht. Als ik dat vergelijk met mijn zwemster dan leken die wielervrouwen echt dikke olifanten (sorry voor mijn woorden maar ik was echt geschokkeerd). Plus de snelheid dat ze dan de Muur opkwamen was niet echt wat je mag verwachten van "top"wielrenners. Wat een verschil  als je dan een klein uurtje mater de TGVtrein Boonen - 'Spartacus" Cancellara ziet  voorbij flitsen - want neem van mij aan het was echt flitsen. Gewoonweg kippevel kreeg ik op dat moment - kort gevolgd door het groepje Gilbert, Leukemans en Miller die zeker niet moesten onderdoen que snelheid. Maar het moment moest nog komen - niemand anders dan The Boss (Amstrong), met de handjes los op het stuur, trok het achtervolgende peleton over de muur. Terwijl iedereen in zijn wiel met de mond wijd open zat, zat Lance ontspannen op zijn fiets naar boven te rijden. Je kong echt niet merken aan zijn gezicht of hij nu à bloc zat of dat hij op controle aan het racen was. Neem het van mij aan Lance kwam niet zomaar eventejs was kasseitjes testen voor de 2de rit van de Tour de France. Ik zeg niet dat hij de Tour gaat winnen maar Contador gaat het niet cadeau krijgen. No Way

    Maandagmiddag ben ik eidnelijk opnieuw mijn fiets opgekropen om samen met Frank en Domi een 100km ritje te gaan doen in de buurt van Asse. Het eerst wat ons opviel was de enorme wind die er stond (2-3 beaufort) best pittig. We hadden afgesproken om op iedere helling tegen onze overslagpunt te gaan - kwestie om een beetje intensiteit in de rit te steken. Zo gezegd zo gedaan was het niet zo dat ik tijdens de laatste helling Frank probeerde te counteren er plots een kramp in mijn beide quadriceps schoot Waarschijnlijk doro het veel te weinig te drinken tijdens de rit. Dus de rest van de rit op mijn klein verzetje naar huis gereden - thuis mijn recupshake gedronken en na de welverdiende douche de Born Muscule relax op de spieren en klaar is kees. 's Avond nog lekker gaan eten met dominique en de vrouwtjes en ik moet je niet vertellen dat we alles tot het laatste stukje hebben opgegeten.

    Deze ochtend had ik opnieuw afgesproken met Franky Boy om een ritje te doen. We hadden afgesproken op de N16 ter hoogte van Eikenvliet want we zouden de kasseistrook in de omgeving van Wintam - Eikenvliet eens gaan verkennen. De kasseistrook (Edmond Vleminckxstraat - Notelaersdreef 1.5km). Best een leuke strook waarbij de E. Vleminckstraat redelijk goed licht en de notelaersdreef iets slechter). De eerste keer zijn we er op een rustig tempo overgereden om eens te voelen. Het leuke aan deze strook is dat je perfect een lus kan maken na de kasseistrook van 3km. Uiteindelijk zijn we er 7x overgedonderd tegen 80% - we hadden ook de bandenspanning een beetje aangepast (voor 6kg - achter 6.5kg). Deze spanning was voor mij prima - had de fiets prima onder controle. Het enige waar ik last van had waren mijn handen - door de wrijvingen werd het ontzettend warm aan de binnenkant van mijn handen - dus hier ga ik nog iets moeten opvinden. Na deze kennismaking zijn we gewoon rustig via het jaagpad (Scheldedijk) naar huis gereden. Thuis gekomen rustig iets gegeten en  mijn andere fiets genomen en richting werk gereden. Dus tegen dat ik vanavond thuis ben zal ik opnieuw een klein 90km op de teller staan. Wat is het echt genieten om in korte broek en korte mouwtjes te kunnen fietsen. Nu alleen nog die wind die iets meer moet gaan ligggen en alles komt goed.

    Suc6 aan al mijn andere roubaikes met de trainingen en laat maar weten wanneer we een gezamelijk ritje kunnen doen,

    Dirk
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    06-04-2010, 00:00 geschreven door Admin  
    Archief per week
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 07/12-13/12 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
    E-mail ons

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.


    Km stand sinds 01/06/2009

    "The Mighty Flandrien"


    Totaal sinds jun '09 8168 km
    Totaal sinds Jan '10 5055
    km
     Totaal Mei'10 730 km

     


    " Kiki"


    totaal sinds dec '09
    Buiten 3715km,
    Tackx 694km


    totaal4409km


    "jokke"


    totaal sinds jan '10

    3325km            








    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs