Inhoud blog
  • 13-06-2012
  • 10.06.2012
  • Aankomst !!!
  • Ribadiso da Baixo O pedrouza
  • Palas de Rei Ribadiso de Baivo
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Ek verdwaal op die grootpad
    Van Wulpen naar Santiago de Compostella
    26-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 mei Leon naar Villadangos del Paramo
    Langs de Kathedraal  en Sint Isidorius naar Sint Marco, over vers gespoten straten. De oude pelgrimsbrug over en een tocht van een uur door de voorsteden van Leon. In La Virgen del Camino een stop en eenbezoek aan de moderne pelgrimskerk. Dan is er een keuze, de alternatieve route of de gewone route. Ik ga naar Valverde de la Virgen, een pad evenwijdig aan de weg. De ooievaars begroeten me vanuit de toren, wel 6 stuks,
    In San Miguel del Camino kom ik even op adem. Ik smeer er mijn boterham en verorber hem met Tonic.
    Om 12 u 30 kom ik in Villadangos del Paramo en bij het binnenkomen, kan ik zo de Albergue binnenlopen.
    Ik maak er kennis met een Spanjaard, die heeft meegewerkt aan de realisatie van de metro in Brussel.
    Wanneer ik om 117 uur de stad inloopt ontmoet ik Gunter, een duitser die met zijn vrouw de Camino loopt. Hij heeft eerder al voor mij een foto genomen en hij herkende mij.
    Rond 18 uur dreigde het even met een vlaagje, maar die is voorbij gegaan.

    Pelgrim onderweg

    Roger

    26-05-2012 om 18:49 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pinksteren - pentecote - pingsten whit sunday - pentecoste
    In nomini Patri et Filio et Spiritus Sanctus . Amen

    De geest is neergedaald over de Camino, en ik wil iedereen op deze Camino danken voor de vriendelijkheid, de hulp de humor die ik mag ontvangen.

    The Holly Gest is on the Camino and I thanks all you who help me, for your kindnes, your friendschip en your humour.

    Le Sainte Esprit est sur le Camino, et je vous mercie, tous qui est qvec moi sur la route pour votre aide et votre amitie.

    Die Geist ist mit uns auf der Camino. Ich danke Ihren for ihre hilfe and ihre freundschaft.

    Roger

    26-05-2012 om 14:22 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    25-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de leeuw van vlaanderen slaapt in Leon

    7 u 05 vertrek uit Manisilla de las Mulas. Door de Jacobuspoort de stad in en over een middeleeuwse brug de stad uit. Volg een voetpad van keizels en zand voor 5 km. In Villamoros de manislla even wat drinken . Daarna verder een eind over de grote weg en via een brug kom ik Puente de Villarente binnen. Na een half uur gaat het even weer over een voetpad, weg van de hoofdweg. In Accabueja eet ik mijn appel.  Carlos steekt mij voorbij, in Puente zijn we even samen op de foto gegaan.  Nu volgt een klim naar Alto de Portillo. Bover is het nog een viertal km naar Leon. Eerst nog wat bruggetje over een wirwar van autowegen en om 11 uur kom ik in Puente del Castro. In een supermarche ga ik mijn middagmaal sprokkelen. Op de parking, in de schaduw eet ik.  Om 12 uur kom ik bij de albergue, en wordt er begroet door bekenden.  Daarna ga ik de stad in.

    7 h05 je part. Je travers la ville, qui j´entre par la porte de St Jacques. Apres une demi heure je quite par un pont mediavalle.Le sentier est au long de la route. Apres 5 km je m´arette et je vois des connus.  La route se continue et le pont pour entrer a Puente nést pas asser large, pour les voitures et les piedrons. Apres Puente vient une petite collin en j´arrive a 4 km. Je traversse des autooute avec des petite ponts, specialement pour le Camino. 11 h je mange sur un parking d´une supermarche.  !2 h je suis dan l´aubergue. Apres je visitte la ville, et je vois des connus.

    Le pelerin en route
    de pelgrim onderweg

    Roger


    25-05-2012 om 17:09 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's

    Hierbij de "uitgepakte" en bijgewerkte foto's van de zip file van 23 mei.

    Groetjes, Hugo


    Eten met Christina, Eric , Christen en Andrea



    Onderweg met de Italiaanse hospitalero


    Andrea en ik


    San Martin de Fromista


    Met het ´schoenenmeisje´


    Pelgrimszegen op zondag in Santa Maria Carion de los Condes


    Calzadilla de la Cuente






    24-05-2012 om 20:57 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.naar Mansilla de las Mulas
    6 u 30 met de handdruk van de hospitaliero de deur uit. Na 500 meter , en voorbij de vijver begint het voetpad evenwijdig aan de weg. 13 km, en vier dalletjes en na 1u30 een stop voor een appeltje kom ik om 9 uur in Reliegos. Op het terra zitten Mary, Tom en Britta.  Nog 7 km te gaan. Om 11 u 30 kom ik in Mansilla de las Mulas. Het is een vlakke etappe, weinig afwisseling, rechts in de verte een bergketen en af en toe een glimp van een voorbijrijdende trein. Bij de albergue el jardino del Camino besluit ik te stoppen voor vandaag. Ik tref er Fernand, de canadees. Samen laten we onze was in de machine doen. 14 uur ga ik de stad in. Er zijn nederlandse fietspelgrims. Ondermeer een echtpaar uit Wijnadsrade, en we kennen de zelfde personen. Wijnandsrade, daar heb ik gewerkt.  Ik zie ook Marc uit Knokke weer. Als ik wat drinkt op het terras, komt ook Sora, een koreaans meisje mij groeten. Ze wil een foto, om door te sturen naar de koreaanse gang.Om 17u30 ga ik het historisch musseum bezoeken. om 19 uur wordt he t dinner opgediend.

    Pelgrim onderweg groet jullie en denk aan jullie

    Roger

    24-05-2012 om 19:04 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 mei naar El Burgo Ramero
    7 u 05 de deur uit in Sahagun. Na een kwartier aan de rand van de stad over de rivier Cea. Een licht glooiende weg over een hobbelig voetpad, breng mij om 10 uur in Berciamos del Real Camino.  Daar zit Britta (deense uit Stockholm) en even later komen ook Jose (colombiaan die in NY woont) en Elisabeth (een spaanse meid) rust nemen. Ik praat even met Jose.  Daarna gaat het verder, 3 pelgrims halen mij in, en rond km 14 is er een vogel-kijk plaats bij de Laguna. Ik ga even kijken. Ook de drie zijn er.  Wanneer ik verder ga, haalt een van de drie mij in. Het is een jonge mied uit Leiden, die Esther heet.  Ook 4 belgen fietsen voorbij.  Om 12 uur ben ik in El burgo Romero en bij de Albergue zie ik wat bekenden.

    7h05 je quite Sahagun. La route d´aujourdhui est sur un sentier a cote de la route. Apres 10 km je suis en Berciamos del Real Camino. Sur le terasse je le touve Britta (denoise) et peut apres arrivenet Jose (colombian) et Elisabeth (spanisch) on se parle un peut. Je continue et 3 pelerin me passent. Apres 14 km, on peut regarder des oiseaux sur la laguna. On regarde.  Peut apres une jeune fille me passe, elle est Hollandaise et elle s´apelle Esther. A 12 h je suis a El Burgo Romero. Fin d e marche pour aujourd´hui.

    groeten en een knuffel van Roger pelgrim onderweg
    je vous embrasse, Roger pelerin en route

    23-05-2012 om 14:43 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een foto impressie
    1 : Catrojeriz
    2 : eten met Christina, Eric , Christen en Andrea
    3 : top van de mesetas
    4 : met de italiaanse hospitalero onderweg
    5 : Andrea en ik
    6 : San Martin Fromista
    7 : met het ´schoenenmeisje´
    8 : pelgtimszegen zondag Santa Maria Carion de los Condes
    9 : Calzadilla de la Cuente

    De "uitgepakte" en bijgewerkte foto's van de zip file zijn te vinden in een nieuw bericht van 24 mei.

    Groetjes, Hugo

    Bijlagen:
    fotos.zip (8 MB)   

    23-05-2012 om 00:00 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 mei naar Sahagun
    7 u 10 d e mist hangt boven het dal. De eerste kilometers gaan paralel aan d ehoofdweg, In Terradillos de los Templarios stop ik voor het ontbijt in de albergue  Jacques de Molay.  Dan gaat de weg verder als een kiezelweg, even een eindje over de asfaltweg en dan gaat het naar Moratinos. Om 10 uur ben ik in San Nicolas del real Camino.  Een verfrissing en een kop koffie gaan erin. Het is nog ongeveer 7 km. De weg is een hobbelig voetpad evenwijdg aan d ehoofdweg. Op 3 km van Sahagum kom ik in de provincie Leon. De weg buigt af naar Erimita de la Virgen del puente. Er zijn restauratie werkzaamheden voorzien. Om 11 uu 15 kom ik in Sahagun, en wordt er begroet door Andrea en Christianne,  Ik ga naar de Albergue de Peregrinos Cluny. Het is even wachten, ze is nog niet open. Ik wqcht samen met een deense vrouwelijke pelgrim, die ik reeds enkele dagen zie en een Amerikaanse. Onderwijl komen twee nederlandse fietspelgrims voorbij en een antwerpse dame op d efiets. Ze houden even halt en een foto wordt genomen. Om 15 uur ga ik even de stad in. Ik zie Stephan en Nina voorbij trekken (twee jonge duitsers die ik al vaker hebt ontmoet). Tijdens deze dag moet ik denken aan de vrienden die jarig zijn, Claire en Anastatia.

    pelgrim onderweg  Roger

    22-05-2012 om 16:19 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe foto's
    Hierbij twee foto's die Roger vandaag plaatste op zijn faceboek pagina.

    Groetjes, Hugo


    Castrojeriz



    Boven op de Meseta

    21-05-2012 om 20:03 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 mei
    7u10 verlaat ik de Albergue, ga samen met Kim de deur uit. Kim noteert even mijn naam in haar computertje. Ik loop ongeveer 800 meter door de stad, en kom bij de rivier die ik oversteek om 10 minuten later bij het Klooster San Zillio voorbij te gaan.  Nu begint een tocht door de ¨leegte¨, 15 km lang. eerst enkele kilometers geasfalteerde weg, en dan over een kaarsrecht pad. Helemaal niets. De campos. Ik kruis waat veedrijverspaden, waar een zeldzaam plantengroei is. Na 15 km doemt de kerktoren van Calzadilla de la Cueza op. Het is 11 uur en aan de bar besluit ik boterhammen te eten.  Ik groet wat bekenden en om 11 u 30 ga ik verder. Het pad loopt nu parallel aan de hoofdweg. Het is fris vandaag, maar de wind is niet zo hard. En ... het regent niet !!  Met nog 3 km te gaan, stijgt de weg lichtjes, en op 1km van het einde bij de afdaling zie ik Ledigos het eindpunt voor vandaag. 24 km door de ¨pramo´. Slaapplaats ia Albergue El Palamar.  Er zijn bekenden die ik enkele dagen niet gezien heb.  De keuken is er heel klein, een tafel en vier stoelen, een aanrecht en dus beurtrol.

    7 h10 en route. Aujourd´hui une route dans les Campos, sans abri, sans rien. Apres 15 km je suis en Calzaldilla de la Cueza.  11 heures, temps pour mes tartines.  Il rest eencore 6 km . Une chantier, au long de la route. Les derniers 3 km sont montant. Et la, apres 5 heure 30 d eroute je vois Ledigos, le point finit pour aujourd´hui. Dans les aubergue, je trouve des amies de quelque jours.

    Hello my friends,
    to day is a long walk, 15 km, without any bar. I take a break In Calzaldilla de la Cuenta. And than 6 km more to Ledigos, finisch for to day.

    Groeten na een dag waarbij je kon nadenken, aan d e mensen thuis, aan iedereen.
    Bonjour apres une marche a la quelle etat plain d etemps de refllechir et de prier.

    Roger, pelgrim onderweg   pelerin en route

    21-05-2012 om 16:15 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    20-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 mei naar Carrion de los Condes
    Na een gezamelijk ontbijt, vetrek ik om 7 uur. Na een half uur kom ik langs hetkanaal : Canal de Cabilla. Het brede arrden voetpad loopt parrallel tot in Fromista. Ik loop nar de Kerk San Martin, en dan wat drinken in een bar.  Daar verleen ik eerste hulp aan een ... schoen.  Nu gaat verder evenwijdig aan d ehoofdweg.  Her aarden wandelpad is wat oneffen, Om 11 uur in  Villametero de Campos eet ik mijn boterham met Morzilla pate. Het is nog 10 km te gaan.  Om 14 uur kom ik Carrion de los Condes aan en ga bij de kerk van Santa Maria naar de Albergue, bij de zusters. Ook mijn tafelgenoten zijn aangekomen.

    Apres le petite dejene, avec les autres, je part a 7 h. Apres une demi heure, j´arrive a Cana de Cabilla.  Le sentier est parallel a la Canal, jus´que a Fromista. Je visite l´Eglise Saint Martin, mais ce nést pas ouverte. Je continu, maintenant ces parallel a la route. Le sentier est pas bien plat.
    J´entre A Villametero de Compos et je mange mon tartine avec du pate de morzilla.  Il y a encore 10 km.  A 14 heures, j´arrive a Carrion de los Condes. Je suis dans l´aubergue a cote de l´eglise de Santa Maria.

    Groeten aan iedereen
    Bonjour a tous

    pelgrim onderweg
    le pelerin en route
    Roger

    20-05-2012 om 17:47 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 mei Castrojeriz naar Boadella de Camino
    De lucht is overtrokken wanneer ik om 6 u 50 op pad ga. Na een halfuur begint de klim, 1030 meter lang, stijgt 10%.  Een half uur duur het voor ik boven ben. Ik moet even op adem komen. Dan begint de afdaling, een stuk van 300 meter met 18 % niveau verschil.  Het is oppassen. Alhoewel de weg mij bekend is, ben ik nog steeds verwonderd. Bij Erimita de Sain Nicolsa maak ik een praatje met de hospetalier. Hij is een italiaanse vrijwilliger.  Ik zie ook beelden van de vorige reis voor me, Pier, Allain en Luc op de bank.  Het gaat verder en over de brug kom ik in de provincie Palencia: I tero de la Vega is de bar Tahu gesloten. De weg is breed en onverhard, licht stijgend. Er e blijken geslaagd, want er worden foto´s van genomen.  21 uur ga ik naar bed.
    Groeten van een pelgrim onderweg

    Roger

    20-05-2012 om 17:30 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)



    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 20/02-26/02 2012


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs