Inhoud blog
  • 13-06-2012
  • 10.06.2012
  • Aankomst !!!
  • Ribadiso da Baixo O pedrouza
  • Palas de Rei Ribadiso de Baivo
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Ek verdwaal op die grootpad
    Van Wulpen naar Santiago de Compostella
    12-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 mei op bekende wegen
    Deze morgen om 6 u 45 vertrokken.  In Azorfa zie ik wat bekenden.  Ik hou halt op het pleintje tegenover de Bar Sevilla. Bekend bij de mensen van NEOS.  Even verder zijn er spaanse pelgrims, die een foto van mij willen. Ik moet lachen omdat feit.  Het gaat verder over een aarde weg tussen de velden. na 2 en een half uur wandelen neem ik een break. Op dit moment komt Thornwald voorbij, die in Azforza ontbijten was toen ik daar voorbijkwam. Om 10 u 15 ben ik bij het golfterrein, ga naar de bar en bestel een schwepps en een grote kop koffie met warme melk.  Dan komt Edeltraud binnen. Het is nog zowat 7 km.  2 km door de bebouwde kom, en dan een aardeweg die wat hobbelig is tussen de velden, licht klimmend.  Plots zie ik de toren van Domingo de la calzada, maar het is nog een half uur. Rond 12 uur kom ik voorbij de loodsen, het ruikt er nog altijd naar aardapplen, maar er is voor het ogenblik geen voorraad. Al enkele dagen zie ik sneeuw op de toppen van de bergen, ook vandaag teon ik buiten Azorfa kwam.  Om 12uur30 ben ik in de auberge.  Het is feest in Domingo de la calzada. Etr staan mensen in de straten en er is muziek. Om 14 uur loop ik even de stad in.  Ik neem wat foto s. Om 15 uur kan ik de kathedraal bezichtigen, maar kan niet bij de eieren.  Ik kan de toren beklimmen en heb een mooi uitzicht.
    Onderweg was ik ingedachten bij de groep met wie ik de weg al gelopen heb, en ook bij mijn ouders, die vandaaag 67 jaar getrouwd zijn.

    Le matin, 6 heure 45  je m en va. Sur une route bien connue. Je rempli mon bouteille d eau, a la fontaine sur le place en fance de Bar Sevilla.
    Je marche sur des route de terre, mais pas bien plat. Il y a de connu qui me passe. Dans le bar de terrain du golf, je prend un repos.
    Il y a encore 7 km, montant, mais quand je vois le toure de kathedrale, je sais que j arriverai .  Il y des fetes a Domingo de La Calzada. L Auberge n est pas loin de kathedrale, et les gens sont devant la porte  A 14 heure je visite la ville. A 15 heures je peut visiter la kathedrale.
    Le coq et la poule sont bien dans leur petite cage.  Je monte le tour, et j ai une vue exeptionelle sur la route des prochain jours.
    Aujourd hui, mes parents seront feter leur 67 jour de mariage, et je pense a eu pendant la route.

    groeten van pelgrim onderweg  Roger
    je vous salute  Roger

    12-05-2012 om 16:48 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog meer nieuwe foto's, deel 2

    Nog meer nieuwe foto's die ik vandaag van Pelgrim Roger kreeg.
    De beelden zijn genomen vanaf St Jean Pied de Port tot Najera (aankomstplaats vandaag).

    Groetjes, Hugo

    Onderweg met Michelle (Ierse)



    Indische mevrouw Gwendoline in Jesu en Maria, Pamplona



    Bodega Irrache



    Jac, Ierse jongen zingend met gitaar



    Eten bij de stuwmeer



    Kerk van Navarette, binnen



    Bij de Roelandsberg, verhaal van de reus

    11-05-2012 om 23:23 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog meer nieuwe foto's, deel 1
    Nog meer nieuwe foto's die ik vandaag van Pelgrim Roger kreeg.
    De beelden zijn genomen vanaf St Jean Pied de Port tot Najera (aankomstplaats vandaag).

    Groetjes, Hugo

    Aankomst in Saint Jean Pied de Port


    Onderweg naar Ronsevalles bij OLV


    De juiste weg


    Ergens onderweg


    Monument voor de pelgrims op weg naar Puente la Reina


    Eunate


    Puente la Reina

    11-05-2012 om 23:08 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe foto's
    Beste,

    Hierbiij een nieuwe reeks foto's die ik vandaag van Pelgrim Roger ontving.

    Geniet ervan !

    Groetjes, Hugo

    Met Tsjechische meisjes

    Eddy en Eric uit Limburg 



    Rosetta, hospitalière in Los Arcos


    Soyean, Koreaanse

    De stier langs de autoweg binnekomen Navarrete



    Ji Ye en Eun Hye pootje badend

     

    11-05-2012 om 20:38 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.in Najera
    Korte tocht vandaag, in Vutura begroet door bekenden. Een klim tussen de keien, met een wonderlijk uitzicht als gevolg, Nieuwe ontmoetingen,  John uit nederland, Harry uit nederland  en wat reeds bekenden, maar nu ken ik d enaam  Nina en Stephan uit Duitsland . Vanaf d eRoelandsberg gezelschap van Luc uit Herrent.  Ga in de stad het klooster bezoeken en wat eten.  Morgen naar San Domingo de la Calzada.

    Une route court aujour d hui.  Une coline entre des pierres, avec une vue eceptionelle. Des nouveau connaisance, Harry et John d hollande. Je va visiter le monastry. Thornwald vient de dire bonjour, il est swedisch.
    Demain je va a San Domingo de la Calzada.

    Een pelgrim onderweg
    Un pelerin en route

    groet en knuffel
    un bonjour en je vous embrasse

    Roger

    11-05-2012 om 16:25 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    10-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Viana - Navarrete
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Om 7 u 30 ben ik bijna als laatste vertrokken.  Na 1 km een boom over het pad, die ze aan het vellen waren. Wat acrobatie.  3 km een kapel voor olv, jammer nog niet open. Het is een warme dag. De weg is goed begaanbaar  en na 7km is er het winkeltje van de oude Felicita, ze stempel het boekje en verkoop me een hoesje voor het boekje.  Het gaat verder naar Lugrano, hoofdstad van Rioja.  Ik loop tussen wijnvelden. In de stad dreigt het wat mis te gaan met de route. Vandaag leek ik de enige pelgrim, iedereeen was vroeg vertrokken.  In Lugrano ga ik naar d ekerk Santiago en bekijk het beeldhouwwerk van Sint Jacob de Morendoder.  Bij het parlement drink ik wat en dan ga het in de winkelstraten verkeerd.  Wordt op de goede weg gezet door vriendelijke spanjaarden, waarvan er eentje ooit op vakantie in Belgie is geweest.  Nu is de weg makkelijker te vinden. Het gaat naar het stuwmeer. Daar zie ik voor de derde of vierde keer Nico, een nederlandse man die ik al dagen heb gezien, maar van wie ik pas gisteren  zijn naam weet.  Om 14 uur kom ik in Navarrette. Ik ga naar d eauberge en treft er Edeltraud aan, een duitse dame die ik ook in Zirbiri getroffen heb. Ik ga in de stad eten.
    Pelgrim Roger groet jullie

    Foto (Hugo): Sint Jacob de Morendoder in Logroño.

    10-05-2012 om 23:52 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.met mooi weer naar Viana 9mei
    Redelijke gemakkelijke tocht. 19 km,  na 12 km een afdaling van 10 %.  Mooie vergezichten, alleen na 10 km gaf de batterij van mijn fototoestel aan dat die leeg is..
    Viana is een oud stadje met vestingsmuren en nauwe straatjes, waar de zon nauwelijks doorkoomt. Heerlijk fris.
    Een paar nieuwe sokken gekocht, er zijn gaten in de andere. Veel bekenden, en met de fransen maak ik een grapje :  Les feancais sont pris par les Holland(er)ais.
    Oude bekenden zeggen ; we herkennen je niet s avonds.
    Veel praten en luisteren, en onderweg denken aan het mooie en dankbaar zijn.
    Pelgrim onderweg

    Aujour hui, un marche facile. Bien apres 10 km, une descende de 10 %. Beaucoup des belles vues, autour.  Arrive a Viana, une ville tres ancien avec des fortresses. 
    L eglise est ouvert a 8 heure, je voudrais voire.  Beuacoup de temps pour penser a vous autres, pendent le marche.

    je vous embrasse

    Roger, pelerin

    09-05-2012 om 18:44 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.komende dagen
      9 mei Los Arcos -----     Viana                                            19 km
    10 mei Viana --------        Navarrete                                      23 km
    11 mei  Navarrete ----       Najera                                          20 km
    12 mei  Najera  -----         Santa Domingo de la Calzada        21 km


    dit is wat ik hoop de komende dagen te wandelen, indachtig de wijze raad van jullie.
    Ce sont les etappes des prochain jours.

    Roger

    08-05-2012 om 17:26 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wijn, duitse pelgrims en vlaamse hospetilarero
    De dag is regenachtig, droog bij het vertrek maar na een uurtje pesterige regen. Vandaag is het wijndag, bodega Irache na 3 km. Daarna een keuze   over de berg of door het dal. Ik kies het dal. Ook Oliver (tafelgenoot en duitser de eerste dag in Ronsevalle) en Thomas kiezen die weg.  3 km door het bos, daarna een aard (ige )hellig die de laatste 500 meter modderig is. Daar ontmoet ik Ota, een duitse dame uit Berlijn. Heeft al vaker de camino gelopen: Modderige afdaling, soms glijdend (gelukkig niet uitgelijden). In Lyquin eet ik boterhammen in d ebar.  Een kleuter kijkt vol belangstelling.  Opa wil een foto, ik neem de kleute rop mijn knie, stribbelt wat tegen, maar d efoto komt er. Oliver maakt met mijn toestel een foto. Dan gaat het verder, nog 11 km. Goed begaanbare weg, licht dalend en stijgend.  Ontmoet bekenden.  Jack komt op een moment zingend gitaar spelend voorbij.  Een oude spaanse man eet met mij een stuk van mijn appel. Hij toont hoe fit hij nog is, en ga terug in de richting waar hij vandaag kwam. Los Arcos  nog 3 km.  In de refuge zijn de antwerpenaars aangekomen. Wanneer ik binnen wil gaan, wordt ik in het spaans gevraagd mijn schoenen uit te doen;  ik antwoord, je mag het ook in het vlaams zeggen.  De hospitalero zijn vrijwilligers van het vlaams genoodschap .  Ik ontmoet ook mijn Indische dame, en mijn tjechische meisjes.  Om 8 uur vanavond is er pelgrimsmis,  daarvoor ga ik eten.

    Le jour commence avec la pluie. Heureusement  a 11 heures la pluie s arrette.  Apres 3 km , il y a fontaine du vin.  Bodega Irrache.  Apres 3 km sur les petites route dans le bois. Je voir les amies allemand, Oliver, Thomas et  Gunther.  La route devient large mais monte toujours.  La dernieree 500 meter dans la terre moye, trampe, glissante a la sommet.
    Dans le bar, un petit garcon trouve mon chapeau interresant. Grand pere prend une photograph.
    Loa Arcos est derriere le colline, et c est jusque a 500 metrque on vois les premierre maison:  Je suis dan l auberge qui est geree par le Vlaams genootschap voor Compostella, donc je suis j ai les flamand.  Ce soir a 8 heures messe de pelerin

    ik groet jullie allemaal
    bonjour a tous

    Roger plegrim onderweg

    08-05-2012 om 17:13 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Puente la Reine
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hierbij een foto van de brug in Puente la Reine.

    Groetjes, Hugo

    07-05-2012 om 22:46 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Estella
    16 uur aangekomen in Estella. De hele dag mooi weer, aangename wandeling. Nieuw mensen en oude kennissen. Tjechische jonge dames willen met me op de foto.  Eric en Eddy de hele dag gezien.  Wonderlijke natuur.  De erimitate Sainto Michael arcangelo bezocht.  Sober, maar een rustpunt.
    Het was d e dag van de bruggen.  Eerste brug in Piente la Reine, daarna  verschillende middeleeuwse bruggetjes.
    In Estella op een nederlandse campingwagen " gebotst", stondt midden in de weg.  Zochten een camping. Een praatje gemaakt.
    verder alles goed.

    16 heure, arrive a Estella. Un jour tranquille avec de beau temps. Un jour des ponts , Piente la Reine, le fameus point et en route des petites pont mediavalle.
    tout va bien

    Roger


    07-05-2012 om 22:43 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ermita de Eunate
    Hierbij een paar afbeeldingen van de Ermita de Eunate kapel waarvan Roger vandaag eindelijk de binnenzijde gezien heeft.







    Roger, intussen ben je op min of meer "bekend" terrein gekomen met wellicht genoeg wegaanduidingen. "Ek verdwaal op die grootpad" zal nu dit meer letterlijk te nemen zijn !
    Je bent heel goed bezig, hou je goed en geniet van alles om je heen.

    Groetjes, Hugo

    06-05-2012 om 22:43 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.op bekend terrein

     Om  7u45 ga ik de deur uit. De stad slaapt nog maar  een wakkere  mevrouw roept mij een halt toe wanneer ik in het park te ver doorloop.
    Na anderhalf uur kom ik in CizorMinor,  groet er bekenden, Richard, Ekzel (deen)Gunther  en Thornwal.  Eet een  broodje  en ga verder:  Ik beleef in gedachten het spiritmoment op het grasplein.  De weg is nu bekend,  alhoewel er veel verbeterd is.6 km klimmen,bij het dorpje halfweg wordt een broodje gekocht en opgegeten. Ik maak kennismet4 belgen, uit het antwerpse,De twee mannen in de slaapruimte in Pamplona, zijn twee belgen, Eddy uit Bree  en Eric uitBilzen.  12u30kom ik boven bij het monument voor de pelgrim.  Na het drinken van een ijsthee, begin ik aan de afdaling.Om 14u15 ga ik richtingEUNATE, Om 15  uur ben iker,het begint wat te regenen.  Pas om 16 uur gaat de kerk open.  De hospitalier is zo vriendelijk om de kerk te openen. Er komt een spaans pelgrimsechtpaar aan en die gaan mee binnen.Eindelijk zie ik de kerk van binnen. De 2 voorgaande keren was het sluitingsdag.  Ik maak  een praatje met het spaans echtpaar.  Dan gaat het verder, in Obbanna komen Eric en Eddy net aan.  Vandaag kamperen zij.  Het begint te regenene en ik stap de laatste km door.Bij auberge Jakeu wordt ik begroet door de Ierse man die in Saint Jean Pied de Port de foto nam. Ik besluit in deze auberge te overnachten.  Er komen nog bekenden.  Het restaurant is vandaag gesloten  wegenskommunie feesten.
    Om20uurkan ik in de stad etenen,  pelgrimsmenu.


    Aujourd hui,  jai faite une route qui m etait bien connue, parceque je l ai fait 2 fois avant..
    Je vois beaucoup des gens connu.  Je va a EUNATE  pour  regarde l eglise.
    Il pleut les derniers km.  J arive a l auberge  Jakeu,

    tout va bien

    je vous embrasse

    Roger,pelerin  en route

    06-05-2012 om 19:57 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oudere berichten
    Oudere berichten kunnen gelezen worden door onderaan rechts op het scherm "Archief per week" aan te klikken.
    Wanneer men de week 20/2 tot 26/2 aanklikt dan ziet men onderaan de geplande weg van Roger. Er rekening mede houden dat Roger momenteel 2 dagen vooruit is op deze planning.

    Groetjes, Hugo

    06-05-2012 om 00:23 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)



    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 20/02-26/02 2012


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs