Inhoud blog
  • 13-06-2012
  • 10.06.2012
  • Aankomst !!!
  • Ribadiso da Baixo O pedrouza
  • Palas de Rei Ribadiso de Baivo
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Ek verdwaal op die grootpad
    Van Wulpen naar Santiago de Compostella
    18-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aan de oevers van de Gironde

    Vandaag een wat koud e en regenachtige dag.  Om 14u30 aangekomen in Blaye.  Morgenvroeg om 7u30 de barc over de Gironde; Daarna wordt er een rustdag ingelast. Hulp van mijn engelbewaarders Sylvie en Monique met wie ik van maandag tot vandaag samen optrek.

    Speciaal voor Michel : Pons is een bezienswaardig stadje, en d etrappen van het kasteel zijn na een lange wandeling wel vermoeiend.

    Groeten aan iedereen.
    In Pons was het nog 1165 Km naar Compostela.

    En hier heerst Vauban !!

    Roger, pelgrim  onderweg.

    18-04-2012 om 16:14 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    15-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 maart 2012 - Chartres - Vetray en Besoule
    Om 7 uur maakt Etienne twee lekkere spiegeleieren klaar. Daarna even naar de bakker een brood halen. Vanavond moet ik voor eigen eten zorgen. Om 8 uur 5 vertrekken we. Etienne zal me door Chartres gidsen. Hij leidt mij langs de Euve en enkele wondere paden, 2,5 km lang. We nemen nog enkele foto's met zicht op de kathedraal. Aan het beeld van de pelgrim nemen we afscheid. Wat een wondere man, Etienne Batieb. Met of zonder Etienne, ik voel me 'batu'. Na anderhalf uur stappen stop ik bij de intermarché van Morancie, om wat toespijs te kopen. Na 7 km rond 10 uur ben ik voorbij de bebouwde kom en stap ik in het open veld tot Dammarie. Daar volgt een stop. Het gaat verder tot 12 uur, de honger zegt stoppen. Ik eet in open veld. Ik stuur mijn logeeradres een SMS, dat ik onderweg ben. In Fresnay - le Comte maak ik de volgende stop. Het is ondertussen 13 uur 13. Ik eet nog wat en neem de tijd om wat te rusten. Om 15 uur kom ik aan in Vetray en Besoule. Ik loop naar de kerk en kijk wat rond. Ik zie het bordje Mairie  en wanneer ik er naar toe loop, komt Eric - de burgemeester - me tegemoet. Hij heeft mijn SMS ontvangen. Hij tootn mij de slaapgelegenheid. Een bijgebouwtje met toilet en wastafel. Om te slapen krijg ik twee stukken mouse van 10 cm en een zelfopblaasbare matras. De matras wordt mijn dekbed.

    Het gemeentehuis wordt vernieuwd, de feestzaal moet nog voorzien worden van electriciteit. In de secretarie van het gemeentehuis maak ik een praatje. Een dame en twee mannen zijn aanwezig. Ik besliut om wat kaarten naar België te sturen. De dame is heel behulpzaam en geeft me een envelop. Er is geen postkantoor en de dame zal de envelop meenemen. Ik betaal de postzegels. Rond 17 uur drink ik een kopje koffie met hen. Daarna ben ik alleen voor de rest van de avond. Ik eet mijn boterhammen met kaas, drink veel water en leg mij te rusten. De twee stukken mouse vormen een stevige matras. Met het "dekbed" is het wat behelpen. Mijn voeten wikkel ik in mijn jas. Langzaam val ik in slaap.

    15-04-2012 om 22:40 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 maart 2012
    Vertrek om 7 uur 45, samen met Isabelle, die les geeft en de kinderen Antoine en Mathilde. Rémi, is reeds vertrokken, hij werkt aan het onderhoud van de weg bewijzering. Na zowat 5 km een eerste ontmoeting met... een haas. In Bouglainval maak ik een stop. In het gemeentehuis vraag ik de juiste weg. De man geeft mij een stevige handdruk en wenst me een goede reis. In Beschèret - le - Mauqot is de weg naar Paissivilles onderbroken. Er wordt aan gewerkt. Over een 200 tal meters waan ik mij een veldloper. Een tallut opklimmen, door de gewassen stappen en wat verder de helling glijdend weer naar beneden. In mijn jeugd aan veldlopen gedaan! Even verder zie ik voor het eerst de spitsen van de kathedraal van Chartres. Na 19,5 km bij het binnenkomen van Poissivilles is het 12 u 15. Tijd voor het middagmaal. In een bushokje aan de "Allée de Beuleause". Aan de chauffeur van de schoolbus vraag ik de verdere weg. Bij het binnenkomen van Paissivilles zie ik voor het eerst de kathedraal in zijn geheel. Het is nog zowat 10 km. Bij de eerste bar die ik tegenkom op zowat 6km te gaan stap ik naar binnen en bestel schweppes tonic. Ik vervolg mijn weg. Om 15 uur kom ik bij de kathedaal aan. Het bordje 'Toilettes' trekt mijn aandacht. Ik koop een plan van Chartes. In de kathedraal krijg ik een stempel. De dames zeggen dat de inkt op is, en ik vraag naar de stempel en adem er fors op. Zo krijg ik een mooie afdruk. Ik loop zowat in de kathedraal en probeer het labyrinth te lopen, maar de stoelen beletten het. In de kathedraal koop ik wat ansichtkaarten. Bij het buitenkomen ontmoet ik twee trekkers. Ze komen van Parijs naar Chartres, en gaan terug. Voor de kathedraal ligt er een plaat die aanduidt dat het nog 1645 km is naar Compostella. Ik ga op zoek naar l'association des amies de Saínt Jacques de Seine et Loire. Ik vind het niet direct en besluit naar mijn logeeradres te gaan. Ik word welkom geheten door Etienne Batut, 80 jaar oud en de vader van Isabelle uit Nagent le Roi. Ik vertel hen dat ik nr 14 Avenue de Plaisance niet heb gevonden. Hij besluit om er samen naar toe te gaan. We worden uitgenodigd bij Jacques Chevallet, de voorzitter. Hij vertelt dat hij te horen heeft gekregen, dat hij kanker heeft. Hij is zo vriendelijk om overnachtingen te regelen tot en met vrijdag in Vendóme. Om 20 uur eten we, en ik krijg de gelegenheid om mijn blog bij te werken. Om 22 uur slapen gaan in de voorziening die Etienne heeeft voorzien, toen zijn vrouw ( die aan parkinson is overleden) in de weekenden naar huis keam.

    15-04-2012 om 22:21 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 maart 2012
    Ik heb me laten verrassen door het zomeruur. Na het ontbijt neem ik afscheid van de kinderen en de volwassenen. Ze wensen me een goede tocht. Om 9 uur 25 verliet ik. Philip maakt nog even wat foto's en ik ben op weg. Na 4 km kom ik in Houdan aan. Na wat zoeken en vragen kom ik op de weg naar Dannemarie. Daar maak ik een stop. Om 12 uur 45 in Les Penthieu vind ik een bushokje om mijn middag boterhammen op te eten. Na 2 km stappen kom ik in Fendes op de D983 welke ik volg tot in Colombs, 5 km lang. Het is een dag van weinig ontmoetingen langs de weg. In Colombs zie ik twee mensen in de tuin. Ik vraag de weg richting Nagent. Ik ben op de juiste weg in het dorp. Na de brug is het nog enkele kilometers. Om 15 uur 15 kom ik aan in Nagent le Roi. Ik ga naar de kerk, loop rond de kerk en zie wat mensen. Ze blijken bezoekers te zijn. Ik loop verder en zie een plaatje "Maisons Pavoisse de secteur Nagent le Roi in Rue Chemin Neuf. Ik besluit hier navraag te doen. Ik bel aan, geen gehoor. In de tuin zie ik een jonge geestelijke in soutane. Hij regelt logement voor mij, en biedt te drinken aan. Een dame zal voor logement zorgen. Tijdens het wachten komen een paar jonge geestelijken mij begroeten. Er is een conferentie bezig; een lezing van een geestelijke die naar China is geweest. Na de conferentie komt Isabella naar mij toe. Bij haar zal ik logeren. Ongeveer 500 meter verder is het huis. daar word ik begroet door Rémi, Antoine en Mathilde. Na wat rust speel ik een spelletje met Rémi en Antoine. Na het avondeten krijg ik de gelegenheid om mijn blog bij te werken. Om 10 uur is het bedtijd.

    15-04-2012 om 21:29 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 maart 2012
    Om 5 voor 7 vertrokken met het idee om voor 12 uur in het gemeentehuis van Breval aan te komen. Vie St. Genevieve richting Gommencourt waarna een klim volgt richting Bennecourt, met een mooi zicht op de Seine-bochten. Achter mij ligt La Roche Guyon. Om 8 uur 30 steek ik de Seine over in Bonnière sur Seine. Op en neer ga de weg. Na 11 km wordt een stop gehouden. Ik volg de weg parallel aan de GR 26 en de aanwijzing is: nog 9 km naar Breval. Ik denk wel dat ik het haal. Met nog enkele stops tussendoor kom ik om 11 uur 40 aan in Breval. Na 21 km bereik ik het gemeentehuis, maar de twee dames weten geen logement in de omgeving en blijken verder ook niet bereid een inspanning te doen. Ze verwijzen me naar de "Presbytorie", maar die is op zaterdag gesloten. Ik ga terug naar het gemeentehuis, en de dames kijken  een beetje boos en zeggen dat ik gewoon mijn weg moet vervolgen naar Houdan. Na een kwartier rust begin ik mijn verdere toch. Rond 13 uur kom ik aan in Longnes. Bij de plaatselijke supermarkt koop ik een fles water. En vraag naar logement. Niets in de omgeving. Ik ga tot aan de kerk, waar ik mijn boterhammen opeet. Tegenover is er een bar, daar drink ik een kopje koffie en ga naar het toilet. Ik stel nogmaals de vraag. Een man, Eddy, zegt dat langs de weg naar Houdan wat gites zijn. Hij vergezelt mij. Na tweemaal neen, wegens overbezetting kloppen we aan bij een gite. Die blijkt gehuurd door een familie om de verjaardag van een van hen te vieren. Wanneer ik de vraag stel of er mogelijkheid voor een overnachting is, komt er een man naar voor en vraagt of ik Belg ben. Het blijkt ook een Belg te zijn die in Gent woont. Zijn naam is Philip uit de Dorpstraat in Gent. Hij maakt video-opnames van feesten. Hij is een lid van de familie. Die bestaat uit Bruno en zijn partner. De partner is de moeder van de vriendin van Philip. Philip heeft twee kinderen, Mathe van zeven en Mebil van nog geen jaar. Ook de broer van de vriendin is er met zijn amper anderhalve maand oude zoon. De broer, Sebastien, blijkt de jarige. Er is ook nog een neef met een zoontje Joseph, die naar mij toe kruipt, wanneer ik ga zitten. Ook de broer van Bruno is er met zijn Spaanse vrouw. Emmanuel is zijn naam en ze hebben een dochtertje Sylvie. Deze heeft een pop, die ze bij de haren achter zich aan sleept en overal laat liggen. 's Avonds komt ook nog de dochter van Bruno.

    Ze bieden me een slaapzak aan, die ik met plezier accepteer. Het is 15 uur en ik wordt nog bij de maaltijd betrokken. Ik kan een bad nemen en me opfrissen. 's Avonds is er het verjaardagsfeestje. Om 23 uur ga ik slapen.

    15-04-2012 om 20:58 geschreven door shadow  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)



    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 20/02-26/02 2012


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs