• Dag 7 ; dinsdag 3 augustus 2010
  • Dag 6 maandag 2 augustus 2010
  • Dag 5 ; zondag 1 augustus 2010
  • Dag 4 ; Zaterdag 31 juli 2010
  • Dag 3 ; vrijdag 30 juli 2010

Verlof Paul en Janique

29-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2 Donderdag 29 juli 2010

Zeven uur en de wekker liep af, het deed een beetje raar voor mij om gewekt te worden met het nieuws in het Duits, als je gewoon bent wakker te worden met een Vlaamse radio zender. Maar geen probleem, het wakker worden blijft hetzelfde. Na de gebruikelijke ochtend rituelen begaven we ons naar het restaurant voor het ontbijt. Dat smaakte zeer goed, zeker niets op aan te merken. Vlug nog eens naar onze kamer om het fototoestel en dergelijke op te halen en aan onze dag te beginnen. Toen we buitenkwamen viel het op, zo fris, amper 15 °. Maar geen probleem we maken er het beste van. Deze dag zou ons naar de Moezel brengen, nl naar Bernkastel-Keus. Ooit hadden we daar op een camping gestaan. De GPS leidde ons naar de juiste plaats en een parking was snel gevonden. Enkel de regenwolken kwamen meer en meer boven ons hoofd te hangen. Nu en dan kwamen enkele druppels naar beneden. Dus vlug ergens schuilen in het mooie stadje. Eén van de beste plaatsen is de kerk, dan zie je meteen ook nog eens het mooie interieur. Dat viel best mee. We overlegden wat we gingen doen nu het meer begon te regenen. Maar toch kozen we om het kasteel te bezoeken, wat er nog van overbleef eigenlijk. In plaats van te voet reden we omhoog. De auto op de parking achtergelaten en dan begon eerst een afdaling om wat later aan een korte maar krachtige beklimming te beginnen. Wat een mooi uitzicht, niet te geloven. We liepen ook midden de wijngaarden. Aangekomen in het kasteel begon het zo erg te regenen en het liep al tegen de middag dat we besloten daar te blijven om te middagmalen.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Wat later begonnen we aan de klim naar onze auto doch wat aangesterkt door het eten. We hadden enkele folders meegenomen uit het toerisme kantoor en daar zat een plaats in die we destijds ook al eens bezochten, nl een vliegtuigmuseum alwaar ook een Concorde staat. De GPS gaf een 45 tal km aan. Dus geen probleem en op weg waren we. Over bergen en dalen bereikten we ons doel. Het museum is zowel binnen als buiten met als hoogtepunt de Concorde die omgebouwd werd tot cafetaria. Daar genoten we van een frisdrankje in de heerlijke vliegtuigzetels. Aan het toestel en de cocpit te zien was het toestel waarschijnlijk één van de eerste.

De namiddag begon in te korten en we besloten naar Bitburg te rijden, nog zo’n xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />79 km om enkele inkopen te doen en dan terug te keren naar het hotel. Spijtig genoeg was het nu geen weder om buiten op de terras te zitten genieten. Doch ikzelf trotseerde de frisse temperatuur voor aan dit verslag te schrijven. Voor deze avond zal het na het avondmaal rustig onder ons tweetjes een filmpje bekijken zijn op de laptop om dan zalig ons oogjes te gaan sluiten en te dromen van de mooie dag.

Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?

• 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010

Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!