In dreams ...
Foto

Archief per jaar
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008

    Zoeken in blog



    Paikea's dromendagboek
    Ik hou van dromen. Niet zozeer om ze te kunnen ontcijferen of analyseren, want voor mij is het al voldoende om mijn dromen gewoon te kunnen 'zien'. Ik ben ervan overtuigd dat mijn onderbewuste precies weet wat er moet gebeuren en wat het moet doen voor mij om in evenwicht te blijven. Het enige wat ik moet doen, is voelen wat er binnenin mij omgaat... en dat is nu net wat soms zo moeilijk is. Dromen brengen me dichter bij mezelf. Laten datgene los wat me in de echte wereld vasthoudt en laten me voelen wat het is om vrij te zijn in mijn eigen hoofd...
    17-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom 275: otter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik ben ergens aan het wandelen en zie een otter samen met een dolfijn in een plas water. Ik wil onopgemerkt een foto maken, maar kom daarbij iets te dicht in de buurt en de otter heeft mij gespot en kijkt mijn richting uit. Ze hebben beiden geen al te vriendelijke blik in hun ogen. Ik voel dat ik daar niet te lang meer mag blijven staan, maar ik probeer toch nog mijn foto vast te krijgen. Ik zoom in op de otter en terwijl ik 'klik' voor de foto springt de otter uit het water en komt me achterna. De foto geeft een wazig beeld. Ik begin te rennen, maar tot mijn verbazing blijft de otter me achterna rennen. Hij is erg kwaad en hapt in mijn jeansbroek. Ik voel zijn scherpe tanden rakelings langs mijn been. Ik blijf verder rennen met de otter aan mijn broekspijp in de hoop dat hij gaat lossen.
    Later zit ik op de trein en zie ik vanuit het raam plots een giraf. Hij zit vast in een gesloten omheining naast een groot magazijn. Ik zie dan aan de andere kant van het magazijn nog meer dieren opgesloten zitten. Velen. Ik weet niet meer precies welke, maar ik denk onder andere nog olifanten en varkens. Er merk dat er activisten zijn geweest want er hangen spandoeken aan de buitenwand van het magazijn voor de bevrijding van de dieren. Ik krijg plots in mijn hoofd een beeld te zien van de binnenkant van een grote container vol plastic afval waar levende dieren gewoon bovenop mee worden weggeworpen.


    14-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom 274: The Joker
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik had mijn deur op slot gedaan om goed te kunnen slapen zonder gestoord te worden, maar een oudere man met een geverfd 'Joker' gezicht was mijn slaapkamer (van ouderlijk huis waar ik sliep als kind) binnengedrongen. Hij stond face to face heel kort voor mij. Ik probeerde te ontsnappen, maar dat ging niet zo vlot omdat ik eerst het slot van mijn deur terug moest zien open te krijgen terwijl die freak naast mij stond.
    Uiteindelijk kreeg ik hem open en vluchtte de living in waar ik aan mijn familie vertelde wat er gebeurd was. Zonder iets te zeggen stond mijn broer op uit de zetel en liep naar mijn slaapkamer met een uitdrukking op zijn gezicht dat hij die man eens op zijn plaats zou gaan zetten.
    Even later liep ik hem achterna de gang op om te gaan kijken wat er aan't gebeuren was, maar ik zag mijn broer niet meer en plots stond die 'Joker' in onze keuken.


    06-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom 273: einde van de wereld
    Het is nacht. Wetenschappers hebben onderzocht dat de wereld op dit moment zal stoppen met bestaan. Ik ben samen met een nicht en vriendin die ik beiden al heel lang niet meer heb gezien. We zitten in een auto. Ik draai het dak open en ga recht staan. Met mijn rug leun ik achterover, leg mijn hoofd op het dak neer en geniet van de heldere sterrenhemel. Er lijkt plots vuurwerk te zijn heel ver boven ons, maar zonder geluid. Ik ben bewonderd door de schoonheid van de lucht. Ik vraag aan mijn nicht of zij erin gelooft dat de wereld zal stoppen. We zijn er beiden van overtuigd.
    Even later ben ik met mijn moeder en mijn neef op een marktje. Het is nu licht buiten, maar het lijkt nog steeds dezelfde laatste dag. Ik vraag aan hun allebei als er één ding zou zijn dat zij anders zouden hebben gedaan in hun leven, wat dat zou zijn. Mijn neef zijn antwoord is dat hij de was-regeling met zijn lief anders zou hebben gedaan. Zij in het weekend en hij door de week, omdat hij dan meer personen kent in het wassalon. Mijn moeder stuurt een berichtje dat ze naar de maan zou gaan. Ikzelf bedenk me dat ik spijt heb dat ik niet meer tijd heb doorgebracht met een aantal mensen en geen ruzie met hun zou hebben gehad. Niemand stelt me de vraag terug, dus ik hou het antwoord voor mezelf.


    25-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom 272: campervan
    Ik woon (tijdelijk?) in een soort van oude campervan, maar heel klein. Er staat enkel een kleine vierkante opblaas matras in. 's Avonds ben ik in het donker te voet onderweg naar mijn van en een paar mannen die ik kruis op straat roepen mij vuile woorden na. Ik begin sneller te wandelen tot ik aankom aan mijn van. Ik moet via de 'koffer' erin kruipen, maar de van kan deels enkel afgesloten worden met gordijntjes en gaas. Ik voel me een beetje onveilig.
    De volgende ochtend passeer ik toevallig mijn oude werkplek. Die is nu overgenomen door nieuwe eigenaars. Ik besluit om binnen een kijkje te gaan nemen, maar het voelt heel raar aan omdat alles er anders uit ziet. Ik voel wat heimwee naar mijn oude vertrouwde plek.


    18-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Droom 271: een net van kwallen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mijn vader en ik vliegen mee in een klein vliegtuigje/helikopter. We vliegen boven de oceaan en zien hoe kwallen jagen in groep. Vanuit de lucht zien we ze vlak onder het wateroppervlak samenspannen en één heel groot oppervlak van kwallen vormen. Ik zie de cirkel van de rand van het kwallenoppervlak enorm snel groeien in diameter. Vanuit de lucht kan ik goed zien hoe groot het is. Ze vormen een soort net van kwallen, en als ze klaar zijn klapt het kwallennet naar onderen dicht en zitten alle vissen die erin zitten gevangen.
    We vliegen erna verder, ik weet niet in welk land we zijn, maar er zijn veel hoge bomen. We vliegen kort boven/door de bomen en als we bijna aan de rand zijn van het bomengebied, zien we plots en gigantische klif waar heel diep onder ons een ander groot bomengebied begint. We vliegen onzeker langs de klif af naar beneden en ik merk plots het huis op tussen de bomen waar we moeten zijn.


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs