Run to (New York) Marathon 2013
Running = FANTA-STIC!
Inhoud blog
  • maandoverzicht
  • Een zware (loop) week
  • loopjes week 1 2010
  • 2009 was Fantasic toch?
  • Wedstrijdjes 2010
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    08-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.loopjes week 1 2010

    De eerste week van januari zit er weer eens op.
    Wat hebben we zo al afgelopen in die week:
    1 januari: 4,10 km
    2 januari: 3,96 km
    3 januari: 5,53 km
    4 januari: 8.02 km
    5 januari: 8.00 km
    6 januari: 0.00 km
    7 januari: 3,78 km
    Totaal is dat samen: 33,39 km.

    Niet slecht voor een goed voornemen te zijn e! 1,2 en 7 januari waren start tot run lesjes, 3 januari was ik alleen gaan lopen, 4&5 januari was naar en van het werk gelopen. Die naar en van het werk waren zeer zwaar, koud, vroeg, maar ze deden
    wel deugd. Op die moment kan je ook goed zien hoe je presteert: 5 januari deed ik 's morgens naar 't werk er 42'53" over, dus een gemiddelde van 5'21"/ km terwijl ik de dag ervoor op 36'19" die afstand liep, dus een 4'32"/km. Het is bizar dat je op dat ogenblik wel denkt dat je even snel loopt dan anders. Voor de rest is het een rustige week geworden. Ik heb besloten om minder lang te lopen maar regelmatiger te gaan joggen. En dat voel ik nu wel, 6 van de 7 gaan lopen en geen blessures. Niet slecht zou ik zo zeggen. Vanavond met Stien gaan S2R'en, zaterdag 's morgens met Stien nog eens gaan S2R'en, 's middags waarschijnlijk zelf nog wat lopen en dan 's avonds met Killa nog een S2Rke om het weekend goed af te sluiten. Zondag ga ik ofwel alleen lopen ofwel de S2R van zaterdag met Stien doen, moeten ons weekend planning nog eens goed bekijken. Maandag ga ik met de fiets naar 't werk, lopend terug, dinsdag al lopend naar 't werk, S2R 's avonds. Woensdag is traditioneel rustdag omdat we dan les hebben, donderdag ga ik waarschijnlijk met Stien nog eens S2R'en en dan vrijdag ga ik over en weer lopen naar 't werk. Eens zien of ik daar mee omkan.

    Ik heb de fout gemaakt om in 't begin te hard van stapel te lopen vorig jaar, dit jaar loop ik frequenter maar luister ik beter naar mijn lichaam. Knie doet pijn? Pech dan gaan we niet lopen. Rustig aan alle een beetje opbouwen zodat we in vorm blijven voor de 10miles. Ik ga proberen het bloggen en lopen vol te houden, hoewel ik niet weet hoeveel trouwe lezers ik heb :D Als ik in maart nog zoveel loop, ga ik mij nieuw schoenen moeten gaan halen, moet alleen eens nadenken over welke schoenen ik dan ga kopen Nike zijn zalige schoenen, hoewel ik veel possitief hoor over asics. Ik denk dat ik eens langs het runninglab ga om eens te horen wat me dat kost om aangepaste schoenen te kopen.

    Wat mijn gewicht betreft: 78.5kg. Dus met andere woorden -1.5kg en gaaaaaaaan! :D
    Groetjes en een prettig weekend!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-01-2010, 18:15 geschreven door PacificRunner  
    05-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2009 was Fantasic toch?


    Een overzichtje








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-01-2010, 08:44 geschreven door PacificRunner  
    04-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijdjes 2010

    Tijdens 2010 staat er niet alleen de 10 miles op het programma.

    Voorlopig ziet mijn schema er als volgend uit/
    Killa en ik beginnen in februari met de lyra natuurlopen op zaterdag 13 februari te Lier. In maart is er een nieuwkomer in de runningtour namelijk Dwars door Dendermonde op 21 maart. In april gaan we in West Vlaanderen de kust onveilig maken op 11 april is het de Dwars door Oostende. Twee weken later, 25 april is het de 10 miles of Antwerp. Nadien zijn er een aantal tradities die je moet respecteren, 13 mei is het de Abdijentocht. Op 26 juni ga ik voor de 10 kilometer in de thuisbasis van Kristien, Geel. De laatste van dan is op 5 juli, de Classic in Tessenderlo.

    Daarna hang ik mijn loopschoenen niet aan de haak, maar ga ik vooral op duurlopen trainen. Want op 13 augustus is het de klassieker der lange afstand wandelen: den dodentocht. September is trouwmaand, dus ik vrees dat ik daar niet veel in ga kunnen lopen. Hoewel de loopkalender nog niet vast staat, denk ik dat het wel mogelijk is dat er in september ook
    gelopen gaat worden. In oktober is het traditie geworden om putte te bestormen. De 5de editie van de kermisloop (mijn 3de keer) zal op 11 oktober doorgaan. In november is er nog niets bekend, dus zal het nog even afwachten worden op de 11/11/11 acties. Op 19 december is het nog eens de Gaston Roelands in Brussel, hoewel ik daar een goede reden voor
    ga moeten hebben dit jaar om te gaan.

    Dus om even een overzichtje te geven:

    Maand Dag Plaats Naam Loop Kilometers
    Februari 13 Lier Lyra Natuurloop 10
    Maart 21 Dendermonde Dwars door Dendermonde 10
    April 11 Oostende Dwars door Oostende 10
    April 25 Antwerpen 10 miles of Antwerp 16
    Mei 13 Tongerlo Abdijentocht 15
    Juni 26 Geel Dwars door Geel 10
    Juli 5 Tessenderlo The classic 10
    Oktober 11 Putte Kermisloop 10
    December 19 Brussel Gaston Roelands 10

    Al zij die willen volgen: let's do it!

    Dus met ander woorden 101 kilometer aan wedstrijden lopen, dan moet ik
    nog maar 700 kilometer in mijn vrije tijd lopen om de 500 mijl te halen
    in 2010, eitje! :D

    Dit jaar zitten we aan dag 4, wanneer ik straks thuis kom zou ik ongeveer aan 22km moeten zitten, morgen dan nog eens 8km en dan nog eens 4 met Stien. Woensdag is het Franse les dus is het een rust dag. Donderdag nog eens 4,5 met Killa en zijn start to run, vrijdag en zondag nog eens twee keer 4,5km met Stien en zaterdag zal ik waarschijnlijk ook nog een toertje gaan doen van 5 km. Met andere woorden, de 10de januari zou ik op 50km moeten zitten, ik heb het gevoel dat het record van mei vorig jaar eraan gaat. Dit volhouden het hele jaar en we gaan een mooi en sportief jaar tegemoet!

    Groeten en tot blogs!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-01-2010, 14:01 geschreven door PacificRunner  
    03-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwjaarke zoete, een varken heeft vier voeten!
    Eerst en vooral, een geweldig 2010 gewenst aan alle lopers en alle minder-lopers! Zoals bij iedereen heb ik een hele hoop goede voornemens, onder andere "ik ga geen goede voornemens meer maken". Eén ervan is 70kg te wegen tegen de 25ste april, dat van vandaag nog 112 dagen is. 112 dagen, en dan nog... ja redelijk wat te gaan. Dus ben ik zo eens op zoek beginnen gaan naar wat voor mij de grootste caloriebommen zijn.

    Wij drinken ongeveer een 3 tal glazen wijn per dag, ik drink een 8 tal tassen koffie per dag en eet zoals elke normale mens 3 keer per dag.

    Dus hoeveel kcal zijn dat? Een glas witte wijn van 10 cl is 120kcal, een normaal glas witte wijn zit ongeveer op (75cl/5glazen) 15cl, dus is dat 180 kcal. Een Duvel waar ik me redelijk regelmatig aan bezondig, is ook al direct 175 kcal op 33cl. Rode wijn is op een glas van 15cl ongeveer 105 kcal. Ik drink mijn koffie zwart, wat resulteert in 0 kcal... ik begreep er niets van. Verder onderzoek leerde me dat koffie niet zo ongezond is dan dat mensen denken. Op de website www.koffieengezondheid.nl staat er veel informatie. Maar mijn grootste probleem met koffie is dat ik er teveel van drink en daardoor slecht slaap, minder goed kan concentreren en dan af en toe last heb van hartkloppingen. Dan maar over naar thee. Thee bevat anti-oxidanten, die dan weer goed zijn tegen kanker, goed voor het hart en vaten.

    Dus veel goede voornemens maar het belangrijkste is toch letten op wat ik eet en hoeveel kcal ik inneem. Dus bye bye tiramisu, bye bye chocomouse. Maar hello fruitsalade, smoothies en andere gezonde dingen! Een jaar geleden hebben we het boek "Slank in elk seizoen" gekocht van Ludo Hugaerts. Eindelijk een culinair boek dat moest aanzetten tot afslanken en ons toch niet beschouwd als culinaire debielen! W00t w00t zoals wij zouden zeggen. Een ander voordeel is dan weer dat we in Ekeren wonen, waardoor we minder kunnen drinken aangezien we nog een stuk naar huis moeten rijden. We zouden, volgens het boek, 3kg in 2 weken moeten kunnen afvallen. In dit eetplan neem je ongeveer 1500 kcal op per dag, terwijl je er ongeveer een 1900 verbrand per dag. Zonder dat je sport, gewoon lichte arbeid zoals een kantoor job. Aangezien ik ga proberen ook terug meer te fietsen en te lopen, zou ik per dag ongeveer een 2300 kcal moeten kunnen verbranden. Om 1kg lichaamsvet te verbranden heb je ongeveer een 7000 kcal nodig. Dus dat wil zeggen dat je met de combinatie van het eetplan en sporten ongeveer 10 dagen nodig hebt om 1kg lichaamsvet te verbranden. Daarbovenop moet je ook nog je slechte gewoontes er aftrekken, dus 3 glazen wijn/dag = 3780 kcal per week minder innemen ofwel 2kg/maand extra eraf! Jippiee! Daar haal ik mijn doel van 10 kg tegen de 10 miles.



    Maar geen dieet is een goed dieet zonder te gaan sporten. De afstand van bij ons thuis naar PPG is 8km, een 20 minuten fietsen of een drie kwariertjes lopen. 170 kcal bij het fietsen worden verbrand en een 3 kwartier lopen is dan weer goed voor een 800 kcal. Dus met andere woorden, als ik 's morgens naar 't werk fiets op maandag, al lopend terug kom, dinsdag andersom enzo verder, zou ik per week nog een 5000 kcal extra verbranden en dan nog eens een 40tal kilometer per week bij lopen. Waanzinnig zot plan! I love it! ik zou zonder problemen aan mijn verdubbeling van kilometers raken tegen dat ik een jaar loop. Nu dat lijkt me niet vol te houden, niet voor mijn knieën, niet aan dat tempo. Dus maak ik met mezelf de deal dat ik morgen met de fiets ga naar 't werk en terug al lopend, dinsdag al lopend naar 't werk en met de fiets terug. Dan de rest van de week met de fiets gaan en dan misschien vrijdag al lopend over en weer, ik zal wel zien. De voorbije drie dagen heb ik een 12km gelopen, dus een gemiddelde van 4km/ run. Vandaag ben ik alleen gaan lopen en na 5,5km had ik er genoeg van. De laatste tijd heb ik meer het gevoel dat alles boven de 5km er echt teveel aan is. Ik vrees dat mijn gewicht me daar meer parten speelt dan dat me lief is. Dus trainen, trainen en nog eens trainen!



    Alles komt goed in 2010, het kan niet anders na zo een kut jaar als 2009!



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-01-2010, 18:33 geschreven door  
    Archief per week
  • 08/02-14/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs