Wedstrijdfoto's op : www.oypo.nl/lindavangansewinkel
Foto
Fijn dat jij hier op mijn blog terecht komt. Wat je hier voornamelijk zal vinden zijn mijn twee passie's: PAARDEN en FOTOGRAFIE ( en wel in deze volgorde ). Dat hoort dan ook zo als grootste supporter van onze zonen die de ponyclub onlangs zijn ontgroeid. En dan heb je ook nog de fotografie ... Lang, héél lang geleden (ik schat 23 jaar) gestart met een practica B100 foto's te maken zomaar voor de lol. En jaren later, dan nog veel meer foto's gaan maken van onze zoontjes als gewillige en fotogenieke slachtoffers. Zij vonden dat geweldig, en ik ook natuurlijk. Daarna stillekes overgeschakeld naar het fotograferen van communiekantjes van familie en enkele vrienden om vervolgens terecht te komen bij jumpingfoto's (van weeral diezelfde zonen ) op LRV wedstrijden. 
Momenteel werk ik digitaal, met een canon 30D en ben ik na 4 cursussen een fervent photoshopper. Ook ben ik gretig sparend om -die bijna onbetaalbare- witte telelens te kunnen aanschaffen vooralleer de out-door wedstrijden weer van start gaan.

Yihaa, m'n eerste artikel op mijn eigen blog is een feit! 

Ondergetekende Linda Vangansewinkel

 

Dit vraagt om een update.
Ondertussen zijn we zes (!!!) jaar verder en heeft onze Willem zijne tok aan de haak gehangen. Na zijn ( succesvolle) ponytijd vond hij het welletjes geweest. En Giel, die deed heel hard zijn best om studeren te combineren met trainingen en wedstrijden wat met hard werken  super is gelukt en ondertussen hebben allebei onze zonen hun diploma op zak. Me proud !!!
De photoshop blijf ik supergraag doen ook de cursussen digitale fotografie mogen wat mij betreft eindeloos doorgaan.  En mijn toestel dat werd lang geleden al vervangen door de 7D, die witte lens zit ook al in mijn fototas, samen met de splinternieuwe prime, 50 mm 1.4 art van sigma en voor wie deze getallekes latijn zijn, 't is gene prul...
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Inhoud blog
  • opnieuw ?
  • Paardjesuitpelt
  • Provinciale dressuurdag Heusden
  • Finito
  • Bigggg Problem
  • Nationale cross beknopt
  • Nationale cross Vechmaal
  • Foto's cross 2019
  • Cross Pelt
  • Cross Pelt 2
  • Een kampioen!!!
  • Nationaal
  • Cross Pelt
  • Provinciaal volledig geslaagd!!
  • Danny flikt het weeral!!
  • provinciaal vraagt supporters
  • Provinciale Dressuurtitels
  • Sportgala numero uno Pelt!
  • Een staande ovatie voor Eddy op het sportgala.
  • En dan de kersverse kampioenen 2018
  • Kampioenen 2017
  • Decennium 1 !!
  • update Flin
  • Keramiekmarkt Maaseik
  • Hulp gevraagd
  • :-(
  • 2019
  • Joppe 💖💖💖
  • Gouden teugel
  • afscheid van Cynthia
    Foto
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Webwinkel

    email mij via knop in
    rechterkolom voor prijzen
    .
    Vrijblijbend!

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    About horses and photo's ....... Meer foto's op www.oypo.nl/lindavangansewinkel
    Voor wie net als ik graag paarden ziet.
    En wie meeleeft met de paarden en ruiters van LRV St Martinus Overpelt zit hier aan het juiste adres.... Wie me om de een of andere reden wil bereiken, gebruik de email-mij-knop in de rechterkolom en u krijgt snel bericht terug.
    19-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ponykampioenen 2018
    Provinciaaal Kampioenschap Pony's 2018 te Bocholt.
    In BL een gouden dag voor Elise Ceyssens (Barr) en Noémi Vlekken (stijl)
    In CM dubbelgoud voor Ylona Thijs
    en in DM hetzelfde voor Aaron Tijskens
    PC Bocholt in het clubkampioenschap het sterkst:
    Tijskens Laure, Janssen Floor, Moris Tom en Tijskens Aaron
     









    19-02-2018 om 11:16 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Equitime! De primeur.


    Het was rond nieuwjaar ongeveer, dat ik vanuit Leuven de vraag kreeg om: in plaats van op zoek te gaan naar een item voor de volgende equitime pagina Limburg, of het misschien geen goed idee zou zijn dat zij mij zouden intervieuwen!!!???
    Geloof me, hiermee moest ik eerst lachen, ja echt hard lachen ... ikke  ... Linda ... who the f*** is Linda? In equitime, dat sjiek glossy paardenmagazine? Aan mijn sportieve prestaties heeft het zeker niet gelegen, echt niet.
    En deze eerste van't nieuwe jaar zou de primeur worden van de totaal vernieuwde Equitime "new style", helemaal gepimpt.

    Het zou dan gaan over mijn maandelijks verslagen en foto's voor pagina Limburg en toch ook wel een beetje over 't feit dat ik nu "hofleverancier" -zoals ik dat graag noem- mag zijn met mijn gouden teugel voor LRV/KBC/jumping Mechelen. Toen ik uitgegiecheld was heb ik toegestemd. Ook wel voor het feit dat voor gerenomeerde keramiekevents wel eens naar persartikels wordt gevraagd en tot nu kon ik zo nog niks voorleggen. Wie weet staat er straks ergens een deur op een kier voor mijn keramiek?
    Alé, nu weet ik dus ook hoe het voelt waar ik aan mee werk. Hoe ruiters zich voelen als er iets staat te verschijnen over hun geleverde prestatie, en hoe lang die weken kunnen duren tot dat nummer dan eindelijk in de bus valt.


    Prachtig is ie! 
    Sjieke zwarte achtergrond met de schimmel Garfield de Tijl, winnaar van de equitimeaward 2017 op de cover. Groter is ie ook, en mooi, echt mooi. Gelukkig werd besloten om opnieuw te kiezen voor de rechte rug, dat geeft deze lieveling véél meer egard dan de nietjes van voorheen. Egard, ik zocht even de synoniemen op: achting, aanzien, eerbied, ontzag. Klopt dus helemaal. Ook binnenin totaal nieuw: luchtig, fris, een mooie bruine letterkleur die matcht met ongeveer alle paardenfoto's. De koptekst, ook helemaal anders, meer transparant met een ikoontje per categorie in plaats van de kleurenbalk. En de artikels ik heb ze nog niet allemaal verslonden, behalve pagina 54, die heb ik al gezien. Toch wel trots nu... Nog meer Limburgers in deze editie van't warmbloedpaard van weleer, ook Lode Ceyssens en Geert Schepers kregen enkele pagina's. Da's leesvoer voor straks.

    Wat een reacties ik kreeg, en zoveel like-jes op facebook, echt zo leuk!! 
    Als pa dit nu ook eens kon zien ... "kollosaal" zou ie stamelen en hoofdschuddend op z'n knieën kletsen, zeker weten.

    Dank je wel Kris Van Steen! 

     








    14-02-2018 om 00:00 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.:-)
    Tadaaa...

    Echt leesbaar is het niet, kan maar tot 700 pix gaan hier.

    Eén kleine rechtzetting, onze deelname in Aken, op dat heilige gras konden we jammergenoeg onze Luca niet meenemen watn die stond nèt op dat moment met een blèèn. Maar dankzij Michel Gielkens kon Giel toch deelnemen. Hij mocht Abadan lenen en beleefde zo dit memorabele moment.
    Waarvoor nogmaals dank eh Michel ;-)

    13-02-2018 om 00:00 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Indoor Meeuwen
    Indoor Meeuwen, 

     
    altijd mooi als een combinatie uit de inrichtende club de winst kan pakken en dan in klasse Zwaar nog wel! Het zilver was ook voor Meeuwen voor Mathijs Ulenaers.
    Het was wel DE kans om nog extra punten bij mekaar te rijven. Want velen beslisten om te gaan springen in Bocholt op de Nationale jumping. 
    Onderandere Thomas Symons was na afloop wel heel content dat hij koos om in Meeuwen zijn Esteban aan de start te brengen. Met dubbelwinst in klasse Zwaar kon hij het maximum aan selectiepunten toevoegen.










    In Midden was het goud voor Leen Geysen net zoals in Licht, daar was Leen  in beide omlopen "the best".
    Honolulu ijzeren lindenhof.


    05-02-2018 om 11:06 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Danny in vorm in de breugelhoeve!!
    Afgelopen zondag heeft Danny Loos geknald op indoor in de breugelhoeve. 
    Met de horsies van het Gildenhof twee maal goud in klasse Zwaar asteblief! En alsof 't niks is, klasse Midden ook!






    De gildenhofhorsies...

    En Mildrid en hare Galoppeur de beste in Licht!


    31-01-2018 om 23:59 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn weebly site

    Sinds kort kan je de resultaten van digitale fotografie cursussen die ik volgde aan CVO Lino te Lommel bekijken op:

    https://lindavangansewinkel-cvo.weebly.com/

    31-01-2018 om 23:40 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Limburgers op de hengstenkeuring ...



    16. Pax van Buva


    43. P Quigraf van het Maarlo v. Quint 


    44. Picco v. Quint


    51. Pepitto van het Bokt v. Thunder


    52. Phoenix v. Toulon


    56. Pegasus v. Vannan

    70. Oberon v. Zorgvliet v. For Pleasure

    007 van het Bokt v. Quint

    21-01-2018 om 13:40 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."007 van het Bokt" op de keuring.
    Begrijpe wie begrijpen kan ...









    Dat ze deze jongen hebben laten schieten is zo jammer...









    Byebye mooie jongen.
    Als veulen kwam Bhondt bij ons op stal als maatje van Oxford. Echt heel graag voor hem gezorgd...

    21-01-2018 om 13:36 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.examenfoto's Herfst kleur
    Net zoals die van't unief hebben ook wij in januari ons examen :D
    Er werd het thema "Herfst" opgelegd. Wat betekende dat we niet tot 't laatste moment mochten wachten om in gang te schieten...
    Ziehier mijn reeks traditioneel herfst met zijn bijhorend kleurenpalet ...
    Maar er volgt ook een reeks in zw/w die mij meer aanspreekt.




    Flashy met ne speciale truc..













    Om af te sluiten de mooiste van allemaal in herfstlandschap, .... Jeaninne met Moon Juice.

    18-01-2018 om 08:19 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Examen herfst Zw / W
    Maar wat ook herfst is ...
    De eerste maandag van novenmber is reeds decennia lang een vaste waarde in het hollandse Hedel, de jaarlijkse paardenmarkt.
    Iedereen wie niet de plaats, weide, voeder heeft om hun paardje de hele winter te verzorgen komt ermee naar Hedel. Er is geen verkeersbord veilig of er staan paarden aangebonden ...

    Voor mij is ook dit "herfst" en sluit het naar mijn inziens mooi aan bij ons examenthema.
    En docent Marc bleek van 't zelfde gedacht  

















    18-01-2018 om 08:16 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Test site

    Voor wie de komende dagen niet weet wat te doen...

    In de les fotografie spendeerden we twee lessen aan weebly. Een kant en klaar pakket om zelf een website te bouwen.
    Zie hier de mijne ... met enkel en alleen foto's van modules fotografie die ik volg/volgde aan CVO Lino te Lommel. 
    U vindt hier foto's van de modules sinds 2015, van elke les een tiental beste foto's uitgeselecteerd. 

    Telkens naar beneden scrollen en via de groene knop rechtsboven geraak je in de resultaten van de verschillende schooljaren.
    Enjoy!

    lindavangansewinkel-cvo.weebly.com 

    15-01-2018 om 00:00 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mechelen editie 2017
    Met het aanbreken van't nieuwe jaar viel ook weer het doek over editie 2017 van jumping Mechelen.
    En ik was er ook op woensdag de 27e. De dag dat de gouden teugel dressuur ZZ werd verreden.
    Annelies Vanlooveren was in vorm want ze bezette rang 1 en 2 en mocht zo opnieuw de gouden teugeltrofee ontvangen en ik was getuige!

    Alle foto's op:
    https://www.oypo.nl/566F79BAB7F27D0E
















    Aaron Tijskens derde! 
    voor de dominatorfans onder ons ...


    02-01-2018 om 16:35 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sleutelrekje
    Van hetzelfde principe,
    ook hier paardenharen mee in de klei gebakken.




    26-12-2017 om 18:37 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kerst







    Warme kerstdagen
    dat 2018 gezond en geweldig mag zijn!!

    25-12-2017 om 09:58 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.effe druk met keramiek ...


    Wanneer het die tijd van het jaar is ... 



    Morgen is het weer zover. Dan verzamelt het mekka van de paardensport zich in Mechelen.
    En dankzij KBC mocht ik voor het tweede jaar voor de trofee "De Gouden Teugel" zorgen.
    En ja, keitrots ben ik daarop... aheuuum!


    Nog een trofee. De vereniging van paragliders vierde het éénjarigebestaan met een wisseltrofee, besteld chez moi. 
    Merciekes broer Benny! Was wel effe spannend maar de deadline werd toch gehaald, als was het nipt.





    En dan ...
    ALS AFSCHEID NEMEN ZWAAR VALT...
    Felina van het Steenputtenhof springt sinds twee maanden in heaven haar parcoursen in de gekende felinastyle. 
    Wedden dat ze ook daar alle goud bij mekaar rijft?


    Foto op hout.
    Keimooi, al zeg ik 't zelf.

    En dan nog een kadootje voor Neeltje...
    Hiervoor kreeg ik hulp van Giel, hij smokkelde stiekem een beetje staartharen van Felina mee die ik vervolgens onder de klei mengde en daarmee een beeld maakte.




    Snelle Felina vereeuwigd in dit beeld.
    Et voila! Dit is het resultaat! 


    Drie cirkels die symboliseren haar drie nationale titels, met bladgoud belegd.


    25-12-2017 om 00:00 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ponyindoor


    http://www.oypo.nl/B9C16FBAA1FC91FC
    De foto's van ponyindoor Overpelt staan (eindelijk) online.

    11-12-2017 om 15:40 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kampioenenhulde 2017


    Vrijdag werden alle sportkampioenen gehuldigd. Ook Sint Martinus Big riders en small riders waren er aanwezig. Zeer talrijk zelfs.
    De grootste ster was Eddy Loos, hij werd Provinciaal kampioen in de hoogste (!!) reeks van Gdressuur. En enkele weken later ook Nationaal kampioen. Wij zijn bijzonder trots. Ook Ester Janssenswillen werd prov kampioen Gdressuur3.




    Achttal Midden had een heel regelmatige zomer achter de rug. Ze wonnen zo ongeveer alles in Midden. Maar we gaan er niet alles bijvertellen ;-)

    In de ponyreeksen werden op het provinciaal kampioen:
    Jade Loos,
    Lien Eckelaers,
    Apolonia VD Ven,
    Pieternel Gijbels

    En nu hoop ik nog heel rap te kunnen beginnen met de fotobewerking van vorige week springindoor pony's te Overpelt. 
    Het is er nog steeds niet van gekomen, .... sorrrrry.

    10-12-2017 om 10:49 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kampioenen 2016

    Traditie.
    In die hoeveel jaar dat P.U.P. al bestaat is het een traditie geworden om hier de Overpeltse kampioenen te plaatsen. 
    Vanavond worden de nieuwe kampioenen in cultuurcentrum Palethe gehuldigd waarop mensen uit de vereniging ook welkom zijn. Om half 8 verzamelen aan de inkomhal.


    Maar traditiegetrouw plaatsen we vandaag ook de uittredende kampioenen, die van 2016 nog een laatste keer hun moment van glorie:
     


    Saartje, Tessa, Anissa, Lander, Lien Yari, Stijn en Stefanie Proficiat!!




    08-12-2017 om 15:07 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toch wel effe van mijn melk ...


    Wanneer de EQUITIME in de bus valt, dat momet ... ja dat is telkens weer iets speciaal, voor mij een beetje als Sinterklaas (hebtgem? Vandaag 6 dec) . Vraag 1 is natuurlijk "Hoe ziet pagina Limburg eruit" want we hebben wel graag dat dit goed is. Spurtje naar de brievenbus en YEP hij zat d'erbij. Sorry Leo De Vos, ik ben grote fan van jouw column maar eerst rap zien of pg regio Limburg oke is. En nogmaals een sorry dit keer voor Kris, 'k hoop dat ik je niet in de problemen bracht want het verslag voor het laatste nummer overschreed royaal de gebruikelijke pagina die ik voor Limburg mag vullen. De evaluatie van de achttallen "new style 2017" werd wat voller dan voorzien. 

    Terugblik 2017 was de rode draad doorheen het decembernummer. En wat ook een spijtige rode draad was, was het grote aantal malen dat er afscheid moest genomen binnen LRV. Wat ons weer katapulteert naar die zwarte zondagmiddag in april. Het spijtige ongeval van Jelle Mentens. Van Kris wist ik dat ook Fam Mentens een woordje tot de equitimelezers wilde richten. Een dank-je-wel. Mooie tekst met een verwijzing waaraan ik me totaal niet verwachtte en waarvan ik toch wel effe moest slikken.

    Dankjewel fam Mentens  ❤ blij dat dit voor jullie iets kon betekenen.







    06-12-2017 om 00:00 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.les bomproof
    Vandaag de 15e keer onder't zadel en het was de beste keer tot zover. Hij leert bij onze kleine grote jongen.
    Les 15: "wees bomproof dappere jongen"
    en het lukte supergoed! 












    19-11-2017 om 14:32 geschreven door Linda

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    SENNA the most bright and shining star in heaven, for always in my heart ....
    Foto


    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    De foto's die op deze blog worden geplaatst heb ik meer dan de helft verminderd in kwaliteit. Het zou anders véél te lang duren eer ze op jouw scherm verschijnen.
    Foto

    Foto



    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Gastenboek
  • proficiat dat ge verder doet
  • Heb een aangename lente zaterdag
  • Searching for the Breeder of my Horse
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • fijne zondag

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    daanboy
    www.bloggen.be/daanboy
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    tascha456
    www.bloggen.be/tascha4
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    cat4u
    www.bloggen.be/cat4u
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    klukowski
    www.bloggen.be/klukows

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • LRV
  • LRV web
  • De Warre Neeroeteren
  • Galop
  • Equester
  • een trouwkleed op maat

    Mijn favorieten
  • bloggen.be


  • Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs