De huurovereenkomst wordt pas van kracht op het ogenblik dat de huur en de waarborg betaald zijn. De waarborg dient betaald te worden bij het ondertekening van de huurovereenkomst.De huur dient betaald te zijn uiterlijk 14 dagen voor de afgesproken datum door storting op rekening 785-5502308-85
Voor praktische schikkingen dient de huurder minstens twee dagen op voorhand contact op te nemen met de mevr. Rita Smitt e-mail rita.smitt@hotmail.be
Het eventueel nog verschuldigde saldo van de onkosten dient betaald te worden binnen de acht dagen na de eindafrekening, bij gebreke waarvan van rechtswege een nalatigheidsintrest van 7% verschuldigd is vanaf datum van de afrekening.
De huurder mag zijn materieel slechts op de dag van de geplande activiteit afladen en onderbrengen in de gehuurde lokalen en diendt dit uiterlijk de eerstvolgende dag terug af te halen voor 13 uur.
Bij gebruik van geluids -lichtinstallaties of andere, dient de huurder rekening te houden met het maximum beschikbaar vermogen of capaciteit (vraag vooraf advies). De geluidsterkte mag de gemeentelijke toegelaten decibels niet overschrijden.
De huurders en inrichters van de voorziene actieviteit dienen zich administratief in orde te stellen met SABAM, de nodige formaliteiten te vervullen voor de afleveringen door de accijnzen van een tapvergunning, en alle andere eventueel voor de activiteit vereiste vergunningen aan te vragen.
Tafels dienen na gebruik afgeruimd en gereiningd te worden. De tafels en stoelen, zowel in de grote als in de kleine zaal, dienen na afloop van de activiteit terug geplaatst te worden zoals oorspronkelijk. Ingeval van tekortkoming hierop zal een bijkomende vergoeding worden aangerekend.
De beschadiging van meubelair of inrichting, verlies of gebroken keukengerei (borden, glazen, bestek, enz.) zal bijkomend aangerekend worden.
Na gebruik van de keuken zal de gastoevoer van de fournuizen en friteuse afgesloten te worden. Na gebruik van de friteuse (inhoud 10 l) dient deze volledig leeggemaakt en gereinigd te worden. De gebruikte oliƫn en vette, alle etensresten, lege flessen, dozen en ander afval dient na de afloop van de activiteit door de huurder dezelfde avond nog mee genomen te worden.
Na afloop van de activiteit zal de huurder de gehuurde lokalen dienen uit te borstelen, en alle vuil en afval dienen mee te nemen.
Bij het verlaten van de lokalen moeten alle lichten gedoofd worden en moeten de stekkers van alle elektrische toestellen uit de stopcontacten getrokken zijn. De vensters en deuren dienen zorgvuldig gesloten te worden.
De bier - en drankvoorrading dienen te gebeuren via drankencentrale KEFO Vervoortstraat 7 Diest ( tel.013 / 31 36 52) Het gebruik van de tapinstallatie en de aankoppeling van biervaten dient te gebeuren door bevoegde personen. Indien vastgesteld wordt dat er drank worden geschonken die niet afkomstig is van voornoemde drankcentrale zal de waarborg integraal worden ingehouden en een bijkomende vergoeding worden gevraagd.
De uitgangen en nooduitgangen van de verhuurde lokalen dienen te allen tijde vrij van hindernissen gehouden te worden en toegankelijk te zijn voor de hulpdiensten. Voor de uitgang mogen geen voertuigen geparkeerd worden.
De huurder dient in het bezit te zijn van een GSM, dit toestel moet tijdens de activitei steeds beschikbaar zijn.
De huurder en inrichters van de voorziene activiteit dienen hun burgerlijke aansprakelijkheid en die van hun aangestelde te laten verzekeren bij een erkende verzekeringsmaatschappij.
VZW Ons Tehuis kan in geen enkel geval, uit welke hoofde ook, aansprakelijk gesteld worden voor schade veroorzaakt, of fouten begaan, door de huurders of inrichters van de geplande aktiviteit, of hun aangestelde of degenen waar zij het toezicht over waarnemen.
VZW Ons Tehuis kan evenmin verantwoordelijk gesteld worden voor gebeurlijke ongevallen, noch voor diefstal of verdwijning van kledingsstukken, installaties, voorwerpen e.d.