Inhoud blog
  • Quinoa lunch salade
  • De eeuwige kwestie van "wat ga ik deze middag eten"?
  • When I move on
  • All the small things
  • Our song
    Blog als favoriet !
    Categorieën
  • Aperitief (0)
  • Dessert (0)
  • Drankjes (0)
  • Foto's (20)
  • Hoofdgerecht (0)
  • Lunch (2)
  • Recepten (16)
  • Soep (0)
  • Voorgerecht (0)
  • E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Laatste commentaren
  • Terug (kristin)
        op Our song
  • taste (kristin)
        op Perzikcrumble met perzikken van de buurvrouw
  • Vraagske (kristin)
        op oud fabrieksgebouw
  • Merci (Nienna)
        op Testen nieuwe lens
  • d'halle (kristin)
        op Testen nieuwe lens
  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Created by Rozemarijn
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    chihuahualiefhebber
    www.bloggen.be/chihuah
    Nienna's Place

    08-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.When I move on
    When I move on, does that mean I can't think about you anymore?
    I learned that I can still think about you, it doesn't hurt that much like it used to.

    When I move on, does that mean I can't talk about you anymore?
    I don't talk that much about you, but you're there, in my mind.

    When I move on, does that mean I stop loving you?
    I don't stop loving you, I just love you differently, gratefull that we met, thankfull for the times we had.

    When I move on, does that mean I stop remembering the times we had together?
    I still remember the times we had, with a smile on my face I think about our good days.
    I remember the bad days too, when at first, I only wanted to keep the good memories and block the bad.
    The bad days make just as much part of our history as the good days, I get that now.

    I try to move on, it doesn't happen all at once, little by little I made progress, over the years I learned to let go.
    Let go of the guilt, the pain, the heartache,...

    Every once in a while, I get cought up with my memories, I loose myself in the memories, I think that's allowed.
    In the end, I think I'll be just fine...

    08-02-2011 om 14:31 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.All the small things
    All the small things,
    All the small things of you,
    All the small things about you,

    What if one day I wake up and don't remember?
    What if I forget?

    Forget how much fun we had while we hung out. How easy it was to have fun.

    Forget how you lost yourself playing the guitar, how I loved to see you playing tunes on that thing...

    Forget how you stood there, waiting 'till I came out of school, your bike parked and your helmet hanging on the steering wheel, you leaning against your bike, smoking a cigarette, being cool,...

    Forget how you could ramble on and on about your bike, technical stuff that I didn't understand, but I smiled, and loved how passionate you were.

    Forget how you smelled when you worked on your bike, when you were just awake before we saw eachother.

    Forget how you got to me, time and time again, even though I tried my best to shut you out.

    Forget how you looked at me with that smile on your face when I was doing what I do, overanalysing everything.

    Forget how you looked at me, smiled, and said: stop thinking with your head and listen to your heart.

    I'm scared, that I'll lose the small things, they're all I have left of you.
    I even lost the only picture I had of us, it was in my wallet when it got stolen...

    I didn't care about the money, the ID-card, or whatever else was in there, all I cared about was the picture...

    What if I forget?

    08-02-2011 om 14:11 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Our song
    When I hear our song on the radio,
    I remember how you asked me to dance, for the very first time...
    We didn't stop untill the music stopped playing...

    You, my secret crush, my tough biker with the long hair and the blue eyes,...
    I had a crush on you for months...
    And then, you finally asked me to dance, a dream came true...
    I shivered, not knowing what to say, how to act...
    But you, you looked at me and said: don't be nervous, I don't bite.
    And you smiled that beautiful smile that you could get anyone doing anything you wanted,...

    We could talk for hours, about everything and nothing,...
    We could sit there, listening to music, without saying a word,
    just the nearness of eachother was enough to make us feel comfortable.

    You made me feel safe when things got rough, like nothing or no-one could ever harm me if you were near.
    I could take on the world, just as long as I felt your presence.

    Thank you, for all that you've been for me, I'll always remember...

    07-02-2011 om 15:42 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.It's been a while...
    It's been a while since I last saw you...
    And still, I remember looking in your eyes like yesterday.
    I remember how the color changed depending on your mood,
    I remember how you could smile with your eyes...

    It's been a while since we last talked...
    Yet, I still remember the tremor in your voice when you feeled insecure...
    I still hear you whispering sweet words in my ear...

    It's been a while since we last hugged,...
    I still can recall how you smelled, the mix of your perfume, the cigarette smoke, the vague smell of beer when you went out the night before, and the smell of leather and motorbikes.
    When I pass someone in the street who wears your perfume, I have to resist to run to him and cuddle up in his arms, pretend he's you and forget the world.

    It's been a while since we kissed,...
    I can still feel your lips touching mine, your hair brushing against my face and the tingling where your stubble beard touched my face.

    It's been a while... but, I have to go on...
    Live life, trying to be happy, because you can't anymore.
    It's not because I go on, that I'll forget all the times we had together.

    07-02-2011 om 15:31 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Salie
    Nienna's kruidentuintje herbergt onder andere een salieplant.
    De plant staat duidelijk op haar plek, en laat dit merken door alomtegenwoordig te zijn.

    Ondertussen heb ik de collega's, de buren en vrienden al (soms tegen wil en dank in) bossen salie gegeven.

    Nog steeds staat de plant in vol ornaat, dus, wie interesse heeft in salie, stuur een berichtje!

    Groetjes,

    Nienna

    22-09-2010 om 17:33 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    08-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Perzikcrumble met perzikken van de buurvrouw
    Vandaag kwam ik thuis en stond er een krat perzikken aan de voordeur.

    Na onderzoek bleek dat de perzikken van de overbuurvrouw afkomstig waren. De boom is dit jaar heel vrijgevig, zo blijkt.

    Maar de perzikken hadden al kneuzingen, van te vallen, dus heb ik de zwaarst beschadigde exemplaren er uit gehaald en er een crumble mee gemaakt.

    Schil de perzikken, snijd ze in stukken, plof ze in een ovenschotel, neem het deeg van de aalbessencrumle en assembleer de schotel.

    Plaats de schotel in een voorverwarmde oven op 180° gedurende een 40 minuten, iets meer of minder, naargelang je oven.

    Smakelijk!

    08-09-2010 om 20:37 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Recepten
    05-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oud fabrieksgebouw
    Beste lezers,

    Vandaag zou ik jullie iets willen vragen...

    Voor de fotografieles zouden we graag is proeven van de tak Urban fotografie (verlaten gebouwen van binnenuit fotograferen).

    Hiervoor zoeken we dus een verlaten gebouw, dat we op een legale manier zouden mogen betreden (dus met toestemming van de eigenaar).

    We zouden met een tiental personen zijn, en beloven niets (verder) af te breken.

    Heb jij zo'n gebouw ergens ten lande, ten velde staan, of ken je iemand die zo'n gebouw in bezit heeft, stuur me een emailtje.

    Alvast bedankt!

    Nienna

    05-09-2010 om 20:52 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aalbessencocktail
    Gisteravond waren mijn oom, tante, neef, vrouw van neef en hun dochtertje uitgenodigd voor een barbeque.
    Ik stond in voor het aperitief, wat (alweer) de aalbessencocktail was.
    Opnieuw werd hij de hemel in geprezen, samen met nog enkele goedbedoelde suggesties.
    Deze hebben we allemaal meteen uitgeprobeerd, om tot de conclusie te komen dat de originele versie toch nog altijd het beste is.

    Er is gespeeld geweest met de hoeveelheid cointreau, maar teveel is nu eenmaal teveel.
    En de limonade hebben we ook is vervangen door cava, maar het zoete van de witte limonade zorgt voor het goede evenwicht met de aalbessen blijkbaar.

    Verder deze week, na nogmaals confituur te maken, en nog enkele kennissen te bedienen van een royale hoeveelheid aalbessen, ga ik de rest van de aalbessen plukken, wassen, pureren met de mixer en nadat het sap gezeefd is (en vervolgens lang genoeg laten staan zodat er onderaan in de kom een dikke laag bezinksel ligt, dit bezinksel laat je onderaan, giet voorzichtig het doorschijnende sap in een kom waar je het wil bewaren.) ga ik het proberen invriezen, om het cocktailseizoen hopelijk tot het einde van de zomer te trekken...

    01-08-2010 om 15:41 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Recepten
    26-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frambozenrum - Frambozenmojito
    Update voor de frambozenrum: Vrijdagnamiddag heb ik de frambozen uit de rum gezeefd. Bij de rum heb ik een flinke scheut suikersiroop gegoten, en nog een dag laten koelen in de ijskast.

    Dit goedje blijkt lekker te zijn, volgens de proefkonijnen, maar heel sterk.

    Nu, volgens ons moet dit heel lekker zijn om te gebruiken als basis voor mojito, frambozen en munt gaan perfect samen, net als frambozen en limoen, hoewel ik niet zoveel limoen zou gebruiken als in een gewone mojito. En dit goedje aanvullen met goed gekoeld spuitwater.

    Dit lijkt mij een goede aperitief!

    Ik zal de non-alcoholische versie proberen, wanneer één van jullie lezers daar op het WereldWijdeWeb de versie met alcohol maakt, laat mij vooral weten of het lekker smaakt!

    Gezondheid!




    26-07-2010 om 17:38 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Recepten
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spelletjesnamiddag - Gevulde paprika met quinoa
    Omdat 1 "verplicht" boek per maand nu eenmaal wat veel is om tegenwoordig uitgelezen te krijgen, schranken we al een ganse tijd, een maand boekbespreking, een maand spelletjes.

    Deze maand was het aan mij om de spelletjesnamiddag te organiseren.

    Op het menu stond:
    - Gevulde paprika met quinoa, salade en ciabattabrood
    - Vanille-ijs met zelfgemaakte frambozencoulis en slagroom

    Voor de paprika's heb ik 2 halve paprika's per persoon gerekend.

    Benodigdheden:
    - 1 rode paprika per persoon
    - 70 gr quinoa per persoon
    - 1 groentenbouillonblokje
    - gedroogde tomaten
    - 1 ui
    - 1 teentje knoflook
    - olijfolie
    - balsamicocrème (ingekookte balsamico-azijn)
    - Italiaanse kruiden (salie, rozemarijn, citroentijm)
    - afbakciabatta (1 per persoon)
    - gemengde sla

    Bereiding:
    - Bak de ciabata's in de oven, zoals op de verpakking staat.
    - Zet het water op om te koken, samen met het groentenbouillonblokje.
    - Spoel de quinoa grondig onder stromend water, als je dit niet doet, zal de quinoa bitter smaken.
    - wanneer het water kookt, giet je de quinoa in het kokend water, laat 12 minuten koken en giet dan af, spoel meteen met koud water.
    - Terwijl de quinoa kookt, reinig je de paprika's, snijd je ze in twee en verwijdert de zaadlijsten.
    - Schik de paprika's in een ovenschotel.
    - Bak de fijngesnipperde ui en het geperste lookteentje glazig in olijfolie.
    - Voeg de fijngesneden (verse) kruiden toe, roer nog even om voor je de quinoa en de fijngesneden gedroogde tomaten erbij voegt.
    - Kruid met peper en zout, voeg er de balsamicocrème naar smaak aan toe.
    - Roer nog even goed om voor je dit mengsel in de paprika's schept.
    - Verwarm de oven voor op 200°C.
    - Wanneer de paprika's gevuld zijn, vul je de rest van de ovenschotel bij met water (tot ongeveer halverwege de paprika's).
    - Indien je wenst, kan je hier de overschot van je verse kruiden in leggen, (ik pluk altijd teveel verse kruiden, vandaar)
    - Bedek de ovenschotel met aluminiumfolie, zodat er een soort van stoomzakje ontstaat.
    - Laat de paprika's 45 minuten in de voorverwarmde oven staan.
    - De paprika's stomen nu in het water met de kruiden gaar, er is geen risico op aanbranden, en ik heb mijn handen vrij om spelletjes te spelen.

    De frambozencoulis, dat is een ander verhaal.
    Sorbet maken zonder ijsmachine is niet zo handig heb ik gemerkt.
    Na elk uur polshoogte te gaan nemen in de diepvriezer, was ik het zo beu, dat ik na 4 x te gaan kijken de moeite niet meer deed.
    Met als gevolg dat de sorbet dus gewoon een blok gekleurd ijs is geworden, totaal niet schepbaar.

    Maar, niet getreurd, deze mislukte sorbet is nog steeds een heerlijke frambozencoulis!

    Ik heb de frambozen gepureerd, aan de kook gebracht met water en suiker, en limoensap bijgevoegd. Dit was het plan voor de sorbet natuurlijk.

    Maar gezien dat de sorbet gewoon één groot ijsblok is geworden, heb ik de "sorbet" laten ontdooien en gebruikt als coulis bij ambachtelijk gemaakt vanille-ijs en slagroom.

    Een heerlijk dessert om een toffe zondag mee af te sluiten.

    26-07-2010 om 17:36 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Recepten
    19-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Experiment met frambozen
    Naast de aalbessen die hun rode, overvloedige aanwezigheid duidelijk kenbaar maken in de tuin, zijn ook de frambozen sterk aanwezig.

    Na al ettelijke kilo's verdeeld te hebben onder familie, vrienden en collega's, en natuurlijk zelf opgesmuld te hebben, ben ik aan het experimenteren geslagen.

    Ik heb er limonade mee gemaakt:

    Een grote hoop frambozen plukken, wassen en controleren op eventuele ongenode gasten en mixen in een kom.

    Deze coulis van frambozen schep je in een groot glas (denk Kriekglas) en daar doe je 2 eetlepels suikersiroop bij, enkele fijngestampte muntblaadjes en leng je aan met (alweer) citroenlimonade (of Sprite, of 7-up).

    Een extra touch wordt verkregen als je er een scheutje cointreau bijgiet. (restjes opwerken van de ladiesnight).

    De rest van de coulis staat klaar om morgen verwerkt te worden tot frambozensorbet, waarschijnlijk probeer ik gezamelijk ook is een aalbessensorbet.

    Het experiment van vandaag is frambozenrum.

    Vorig jaar hadden we al frambozen opgelegd in wodka (een grote bokaal vullen voor 1/3 met gewassen, rijpe en gezonde frambozen) en na een weekje was de wodka klaar voor gebruik, en een hit in de omgeving.
    Toen de wodka op was, en de in wodka geweekte frambozen over waren (die worden wit trouwens, als ze lang in wodka liggen, dus niet schrikken!) besloot mijn moeder om de wodkaframbozen bij de sangria voor de barbeque te gieten.

    Natuurlijk hoeft niet gezegd dat onze gasten hun feestneus al ophadden voor het aperitief afgelopen was! (ondanks de vele hapjes die erbij werden geserveerd).

    Maar terug naar de frambozenrum.

    Mijn plan is om de frambozen, schoongemaakt en in stukjes getrokken (om in de fles te passen) een week te laten weken in de rum, en om zaterdag de frambozenrum door een vergiet te gieten (om de pitjes te verwijderen die ik onvermijdelijk heb gecreëerd door ze in stukken te trekken om door de flessenhals te passen). Ik had een fles rum staan die voor 3/4e gevuld was, daar heb ik frambozen bijgevoegd tot de rum bijna uit de fles ging lopen (3/4e van de fles is gevuld met stukjes framboos).

    Nu dagelijks nog is de fles omdraaien, om goed te mengen, het resultaat zal ik zaterdag weten, hopelijk is het een even groot succes als de frambozenwodka!



    19-07-2010 om 22:46 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Recepten
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aalbessen cocktail en fruitige bruschetta's op de ladiesnight
    Laatst was ik gastvrouw van een heuse Sex and The City ladiesnight.

    Natuurlijk wou ik de klassieke "Sex and The City" cocktail maken, cosmopolitan.
    Maar aangezien ik zoveel rijpe aalbessen in de tuin heb staan, besloot ik om mijn eigen variant van een cosmopolitan te maken.

    Vermoedelijk schiet er niet zoveel meer over van het originele recept, maar smaken deed het allessinds!

    Ik trok vol goede moed naar de aalbessenstruik, waarvan de takken afhingen van de rijpe aalbessen, en daar plukte ik een groot vergiet aalbessen.

    Later werden de bessen gewassen, gecontroleerd op hun gezondheid en van hun steeltjes geritst.

    Om vervolgens in een grote kom te belanden, samen met een mixer op volle kracht.

    Eens alles gemixt was, heb ik het gezeefd.

    Een goede tip van een vriendin: vergiet boven kom plaatsen, de aalbessenmassa in het vergiet doen, een klein bordje met een groot, zwaar blik erop doet de rest.

    Regelmatig is de pulp uit het vergiet halen, en enkele lepels verse aalbessenmassa in het vergiet voegen.

    En zo door, tot de volledige massa gezeefd is.

    De kleur is donkerroze, bijna rood.

    Deze massa liet ik goed koelen in de koelkast, terwijl ook de cointreau koud stond, toen perstte ik een 4 tal limoenen uit.

    En dan, op het laatste, voor de ladies in vol ornaat hun entree maakten, goot ik alles samen, aalbessensap, cointreau, limoensap en een fles citroenlimonade.

    De verhoudingen maakte ik op smaak, gezien ik niet zo houd van sterk doorsmakende alcohol, was het voornamelijk aalbessensap, limonade en limoensap.

    De lekkerste cosmopolitan ooit! (Volgens mijn bescheiden mening, natuurlijk.)

    Natuurlijk was er ook fingerfood ter plaatse, enfin, dat was de bedoeling, maar is lichtjes anders uitgedraaid

    Het was dodelijk warm, dus besloot ik om het voornamelijk in een fruitige sfeer te houden.

    Er was:
    - Cubaanse Ananas (verse, rijpe, zoete ananas in blokjes gesneden met een rode ui, chilipoeder en koriander)
    - Carpaccio van gele en groene kiwi (rijpe kiwi's van beide kleuren in dunne schijfjes snijden en dakpansgewijs op een bord leggen, besprenkelen met een vinaigrette van honing en limoensap)
    - Tartaar van mango en munt (een rijpe mango in kleine blokjes snijden en mengen met verse, fijngesneden munt)
    - Avocado met limoensap, olijfolie en versgemalen peper en zout, ideaal met kerstomaatjes.

    Dit alles serveerde ik met sneetjes geroosterd Prokorn brood en verse kaas (zoals Philadelphiakaas).

    Reken maar dat de ladies gesmuld hebben!

    In de ganse heksenketel waarin je je bevindt als je gastvrouw bent, ben ik vergeten om foto's te maken, maar ik zal zeker en vast proberen om de recepten later duidelijker op te schrijven en bijhorende foto's te plaatsen, want het was in mijn ogen zeker en vast voor herhaling vatbaar!

    19-07-2010 om 22:29 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Recepten
    29-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Recepten aalbessen
    In mijn tuin staat een grote aalbessenstruik, vol met piepkleine besjes in wording...

    Nu, puur eet ik die besjes niet zo graag, ze zijn nogal zuur voor mij.

    Ik vroeg me af of iemand van jullie lekkere recepten heeft om aalbessen in te verwerken?

    Alvast bedankt!

    Nienna

    29-04-2010 om 22:55 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    24-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Papegaai in Harry Malter familie park
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze morgen zijn we met de fotografieles op uitstap geweest naar het Harry Malter familie park in Heusden bij Gent.
    Dit is één van mijn favoriete foto's van deze morgen.

    24-04-2010 om 21:05 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Foto's
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tulpen uit de tuin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een triptiekje van foto's die ik deze namiddag in de tuin genomen heb.

    24-04-2010 om 20:58 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Foto's
    15-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorcross Roosdaal
    Vorige zaterdag was er hier in de buurt een heuse motorcrosswedstrijd.
    En omdat we voor de avondschool fotografie een opdracht hebben voor sportfotografie, besloot ik om hierheen te trekken.
    Het was in elk geval een grote uitdaging om er correcte foto's te kunnen nemen.
    Ziehier het resultaat na een serieuze selectie.




























    15-04-2010 om 19:56 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Foto's
    10-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kip à la Adella (Spaanse rijstschotel met kip)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit recept is één van de toppers hier thuis. Het recept komt van mijn tante, die Spaanse roots had en die jammergenoeg al jaren overleden is.
    Je kan de kip vervangen door kalkoen, of door Quorn als je Donderdag Veggiedag volgt, of gewoon vegetariër bent.

    Deze hoeveelheden zijn voor 2 personen:
    - 2 kalkoenlapjes of 2 halve kipfilets, in blokjes gesneden
    - 1 rode paprika, in blokjes gesneden
    - 1 groene paprika, in blokjes gesneden
    - 1 tomaat, het tomaatvlees in blokjes gesneden
    - 1 bouillonblokje, ik gebruik steeds groentenbouillonblokjes
    - 1 sjalot, fijngesnipperd
    - 1 teentje look, uitgeperst
    - 1 soeptas rijst
    - 1 potje saffraanpoeder (of 1/2 tl saffraandraadjes)
    - 2 el chilisaus
    - olijfolie of boter om de kip in aan te braden

    Bereiding:
    - Breng een kom water aan de kook en voeg de rijst toe. Indien je saffraandraadjes gebruikt, doe je deze nu in het water.
    - Bak de kip aan in de olie of boter, tot de blokjes goudbruin zijn
    - Voeg de sjalot en look toe en laat eventjes stoven.
    - Voeg de paprika's en tomaat toe, samen met het verkruimeld bouillonblokje.
    - Terwijl de kip met groenten verder gaar sudderen, kruid je dit met de chilisaus, peper en zout.
    - Wanneer de rijst gaar is, giet je hem af en doe je de rijst in een serveerkom, wanneer je saffraanpoeder gebruikt, roer je het poeder nu door de rijst. Schep de kip en groenten nu onder de rijst.
    - Klaar!

    Smakelijk!

    P.S. Je kan eventueel ook nog een fijngesneden wortel bij de groenten voegen.
    P.P.S. Indien je van pikant houd, kan je er een snuifje chilipoeder bijvoegen, voor een pikantere smaak.

    10-04-2010 om 19:15 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Recepten
    08-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zelfgemaakte hamburgers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaren geleden zag ik op tv Jamie Oliver zelf hamburgers maken, zijn beroemde Elvis burger.
    Ikzelf, nu eenmaal in het bezit van het Fast-Food gen, heb een zwak voor hamburgerrestaurants, mijn vader ook, maar mijn moeder die heeft er een bloedhekel aan.
    Dus, ideale moment om dit zelf is te proberen.
    Vlug-vlug de ingrediënten genoteerd en de wagen ingesprongen op weg naar de dichtstbijzijnde supermarkt om inkopen te gaan doen.

    's Avonds, toen de papa thuiskwam en de voorbereidingen van de hamburgers zag staan, zag hij de avondmaaltijd wel helemaal zitten.

    Bon, sinds die bewuste avond, jaren geleden, gaan we niet meer naar hamburgerrestaurants, kopen we geen klaargemaakte hamburgers meer, maar maak ik steeds grote hoeveelheden hamburgers die ik invries. Want onze pa wil geen andere hamburgers meer eten.

    In die jaren is het recept van Jamie natuurlijk aangepast naar onze smaak, dit is mijn versie:

    Voor de hamburgers (voor ongeveer 20 burgers):
    - 1 kg gemengd gehakt (varkens-rundsgehakt)
    - 1/2 kg americain (gemalen rundsvlees)
    - 1 rode chilipeper, zaadjes en zaadlijsten verwijderd en fijngesnipperd
    - 1/2 rode ui, fijngesnipperd
    - 1 ei, losgeklopt
    - 1 handvol paneermeel
    - 1 tl zachte mosterd, of als je van de pittige smaak van mosterd houdt, kan je experimenteren met graantjesmosterd of dijonmosterd.
    - 1 el vers geraspte parmezaanse kaas
    - 1/2 tl gemalen nootmuskaat
    - 1/2 el gedroogde rozemarijn
    - 1/2 el gedroogde oregano
    - 1 tl worchesterchiresaus
    - enkele druppels tabasco
    - peper en zout

    Voor het garnituur:
    - 1 krop ijsbergsla
    - 2 tomaten, in schijfjes gesneden
    - schijfjes zoet-zure augurken
    - gedroogde uien
    - saus (ik hou van mammoetsaus, mijn vader houdt van een mengsel van mayonaise en tomatenketchup)
    - hamburgerbroodjes, of ciabatabroodjes als je liever de Italiaanse tour op gaat.

    Optioneel:
    - sneetjes smeltkaas indien je er een echte cheeseburger van wilt maken.

    Bereiding:
    Doe alle ingrediënten voor de hamburgers in een kom en meng goed. Indien het mengsel nog te 'nat' is, kan je er nog wat meer paneermeel bij doen.
    Neem een handvol gehaktmengsel, rol het in een balletje, en druk het plat op het aanrecht, zo vorm je hamburgers.
    Indien je de hamburgers wenst in te vriezen, dan raad ik je aan om tussen de lagen hamburgers bakpapier te leggen, dit is wat vettig en voorkomt dat de burgers aan het papier vriezen.

    Bak de hamburgers aan in boter of olijfolie, rooster de broodjes tot ze goudbruin zijn en garneer met de sla, saus, gedroogde ui, augurk, tomaat...
    Indien je smeltkaas gebruikt, ben je beter dat je dit net onder je hamburger of boven je hamburger legt, zodat de kaas heerlijk smelt door de warmte van de hamburger.

    Smakelijk

    08-04-2010 om 00:00 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Recepten
    06-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onderstaande cartoon vond ik heel erg leuk!

    06-03-2010 om 15:18 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carnaval Aalst 2010
    Hieronder een verzameling van allerhande foto's van gisteren.

    Zoals gewoonlijk in Aalst zijn politiekers, BV's en het koningshuis vaak kop van jut.

    De Pfafs werden op de korrel genomen.



    Fabiola kon natuurlijk ook niet ontbreken, meerdere malen werd zij gesignaleerd tijdens de carnavalsstoet.
    Een keer in het paars, met kruk én paarse pluimenhoed.


    En in een beige mantelpakje gehesen, geflankeerd door Willem Tell, waarmee ze ook spontaan een dansje plaçeerde op de grote markt.




    Een groep kaartte ook de overvolle bejaardentehuizen aan.



    Een groep heeft denk ik de locale bloemenwinkel leeggeplunderd als het op mos aankomt... Ik denk dat ze de groendienst uitbeeldden.
    Persoonlijk vond ik deze wagen de origineelste, heb nog geen carnavalswagen gezien die volledig met mos bedekt was.
    Maar deze groep verliest "sympathiepunten" bij mij omdat één van hen een fles drank over mij (en vooral mijn fototoestel) gooide.





    Mijn prijs voor meest onconfortabel kostuum gaat naar volgende groep, die het ganse traject op stelten hebben afgelegd.
    Kostuums waren trouwens héél mooi afgewerkt. Indrukwekkend.



    En ook dit is carnaval Aalst, het hekelen van Dendermonde, en vooral het Paard van Dendermonde.




    Op zoek naar Maria wordt in Aalst: Op zoek naar Ria!



    Gisteren heb ik vooral kleurtjes gezien in Aalst, héél héél erg veel kleurrijke kostuums.













    15-02-2010 om 19:55 geschreven door Nienna Tasartir  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Foto's
    Tags:carnaval, aalst, sfeerbeelden, carnaval aalst 2010


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs