Inhoud blog
  • Werkplekleren dag 5
  • Werkplekleren dag 4
  • Werkplekleren dag 3
  • Werkplekleren dag 2
  • Werkplekleren dag 1
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Werkplekleren oktober 2015

    30-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werkplekleren dag 5
    Het eerste wat ik weer deed was koffie zetten. Daarna keek ik mee met Sofie want zij was de prestaties van de bedienden aan het doorgeven aan Securex via HR Online 10. 
    Daarna hield ik me gewoon bezig met het Microsoft Dynamics CRM want ik kon Sofie even niet helpen. Ik macht dan uiteindelijk samen met de andere stagiair de archiefdozen waar ik gisteren mee begonnen was verder afwerken. Ik moest hem tonen hoe het moest omdat ik dat wel al wist. 
    Na de middagpauze hebben Sofie en ik nog aankoopfacturen ingeboekt in Navision. Omdat Sofie druk in de weer was met de lonen had ik besloten de lijst van bedrijven verder in te geven. 
    Ik vond het een zeer leerrijke week !

    30-10-2015 om 18:23 geschreven door Nieke De Vuyst  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werkplekleren dag 4
    Voor we toekwamen zagen we de truck van Coca-Cola voorbij rijden dus wisten we dat de levering die ik maandag had besteld was toegekomen. Omdat er nog niemand aanwezig was in het bedrijf hadden ze de levering gewoon aan de ingang gezet. Het eerste wat ik dus deed als we toekwamen was het wegzetten van de levering en controleren of deze klopte. 

    Daarna hield ik me zoals de voorbije dagen opnieuw bezig met de gegevens van bedrijven in te geven in Microsoft Dynamics CRM. Dan mocht ik beginnen met het natellen van de kas en het geld van de drankautomaat. Als ik daarmee klaar was heb ik de drankautomaat opgevuld met de geleverde goederen van Coca-Cola. Toen ik er net mee klaar was kwam de levering van Colivery toe, ook deze had ik maandag besteld. Het volgende wat ik dus deed was de levering controleren en alles wegzetten. 

    Zoals de afgelopen dagen heb ik dan ook weer de post verdeelt en uitgedeeld. Ook hebben Sofie en ik nog wat boekingen gedaan in Exact.

    Na de middag heb ik nog wat in Microsoft Dynamics DRM gewerkt omdat Sofie zich even moest bezighouden met een klusje voor haar baas. Als ze daarmee klaar was hebben we samen aankoopfacturen geboekt, zij zat er bij om te kijken of ik niets fout deed. Ook hebben we financiële dagboeken bijgeboekt en de lijst van openstaande klanten/leveranciers nagekeken. Dit alles deden we in Navision. Daarna hebben we betalingen verzonden via Isabel 6. 

    Als laatste heb ik al wat archiefdozen gemaakt met aankoopfacturen, verkoopfacuren, dagboeken en ... van 2014. Hier moet ik morgen nog wat aan verder werken.

    29-10-2015 om 18:43 geschreven door Nieke De Vuyst  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werkplekleren dag 3
    Vandaag was het eigenlijk een zeer rustige dag. Om de dag te beginnen zette ik zoals gewoonlijk eerst koffie. Daarna hield ik me terug bezig met het ingeven van de gegevens van bedrijven in Microsoft Dynamics. De lijst van al die bedrijven is wel 7 pagina's lang, dus ik zal er de komende dagen nog aan moeten werken.

    Sofie heeft mij dan getoond hoe ik het aankoopdagboek en financieel dagboek ingeef in Exact. Dit programma is eigenlijk makkelijker dan het programma waar we gisteren mee gewerkt hadden (Navision). Na de boekingen mocht ik de facturen klasseren.

    Daarna heb ik terug de post verdeeld en uitgedeeld. De brieven die aan Sofie toe behoorden heb ik dan zoals de voorbije dagen geopend. De facturen mocht ik markeren en op hun juiste plaats leggen. Voor de resterende tijd heb ik me nog wat bezig gehouden met het ingeven van de gegevens.

    28-10-2015 om 19:03 geschreven door Nieke De Vuyst  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werkplekleren dag 2
    Dag 2 was een zeer leerrijke dag. Zoals ik gisteren al zei is Sofie haar eerste taak steeds koffie zetten, dat heb ik dan vandaag ook als eerste werk op mij genomen. Terwijl Sofie bezig was met iets waar ik haar niet mee kon helpen, heb ik me even bezig gehouden met het ingeven van de gegevens van bedrijven in Microsoft Dynamics. 

    Ondertussen was de post aangekomen, ik heb deze weer verdeeld en uitgedeeld. Na het uitdelen van de post heeft Sofie me getoond hoe ik aankoopfacturen moet ingeven in Navision. Nadat ze me alles had uitgelegd was het aan mij. Eerst moest ik de facturen die nog niet gemarkeerd waren markeren en daarna inboeken. Na de aankoopfacturen hebben we bankuittreksels ingeboekt in een financieel dagboek. Ook de diverse boekingen hebben we ingeboekt, maar dan in het diversendagboek. Daarna hielden we ons nog bezig met de vereffening van klanten- en leveranciersposten.

    De tijd vloog voorbij en de middagpauze was er sneller dan verwacht. Na de middagpauze heb ik me ongeveer nog een uur bezig gehouden met het ingeven van de gegevens van bedrijven. Omdat het na een uur toch al wat begon tegen te steken vroeg ik aan Sofie of ik me met iets anders mocht bezighouden. Ik mocht dan de afdrukken van de maandelijkse dagboeken controleren. Ik moest kijken of alle dagboeken aanwezig waren per aankoopdagboek, verkoopdagboek en zo voort ... Zo moest ik dat doen voor 3 verschillende bedrijven.

    27-10-2015 om 19:40 geschreven door Nieke De Vuyst  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werkplekleren dag 1

    Om de dag te starten heeft Sofie, mijn mentor, me een rondleiding gegeven doorheen het gebouw. Ze toonde me waar de leveringen toekomen, waar alles wordt gearchiveerd, waar de vergaderzalen zijn en zo voort. Het volgende wat we deden was koffie zetten, dat is telkens Sofie haar eerste taak. Na het zetten van de koffie controleerden we de voorraad zoals koffiepoeder, water, koekjes, … en plaatsten we een bestelling bij Coca-Cola en Colivery. Ook liet Sofie me zien hoe de broodjes voor het personeel voor ’s middags worden besteld. Als dat allemaal gebeurd was heeft Sofie mij de historiek dat achter het bedrijf schuilt uitgelegd.


    Om verscheidene zaken in orde te brengen met de verzekering moest ik aankoopfacturen opzoeken in de archiefdozen. Eens ik de facturen gevonden had ging ik ze kopiëren. Ik moest dan ook nog enkele map ruggen maken zodat alle mappen ordelijk in de kast konden gezet worden en ze snel terug te vinden zijn. Nadat de postbode de post had gebracht mocht ik de binnenkomende post verdelen en weg brengen naar de betreffende personen. De brieven die voor Sofie waren mocht ik openen. Bij facturen moest ik er een stempel opzetten met de datum van vandaag en ook het factuurnummer, de factuurdatum en het eindbedrag markeren.


    Van 12u tot 12u30 hadden we middagpauze. Na de middagpauze mocht ik de net aangekomen levering controleren of deze volledig klopte. Het volgende waar ik me mee mocht bezig houden was het ingeven van bedrijven/adressen in Microsoft Dynamics CRM. Dat is zeker geen klusje waar je op meteen mee klaar bent. Daarom zal ik deze week er af en toe nog wat aan verder moeten werken. Als laatste hebben Sofie en ik samen de verlofkalenders aangepast volgens de inhaalrust en het wettelijk verlof. Het was al een zeer leerrijke dag.

    26-10-2015 om 18:28 geschreven door Nieke De Vuyst  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/niekedv

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    19-10-2015 om 10:01 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)

    Archief per week
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs