Inhoud blog
  • DE NAIS GAZETTE!
  • SUPPORT LEONARD PELTIER!
  • OPENDEUR-WEEKEND BIJ KRISJE VAN TONGEL IN MERKSPLAS
  • COWBOY EN INDIAAN SPELEN IS POPULAIR IN DUITSLAND.
  • PRESIDENT OBAMA ZAL WAARSCHIJNLIJK NOORD DAKOTA INDIAANS RESERVAAT BEZOEKEN IN JUNI
  • VRIJHEID VOOR LEONARD PELTIER EN ALLE POLITIEKE GEVANGENEN IN DE USA
  • MASTERS OF WAR
  • BRAZILIË :”PACIFICATIE” ONTKETENT TERREUR IN DE SLOPPENWIJKEN MET ALS DOEL DE ANTI-KAPITALISTISCHE SOCIALE BEWEGING MONDDOOD TE MAKEN!
  • JOURNEY THROUGH ROSEBUD (1971) FULL MOVIE
  • JIM PAGE – ANNA MAE PICTOU AQUASH
  • KLEE BENALLY IN FRANKRIJK
  • HIHANSUN WAKPA OYATE KAMP VOOR BESCHERMING TEGEN KEYSTONE TEERZANDEN PIJPLEIDING.
  • DE VOORTDURENDE FRAUDULEUZE VERVOLGING VAN LEONARD PELTIER
  • WWF – STAF VIRUNGA MET DOOD BEDREIGD DOOR BRITS OLIEBEDRIJF
  • VIDEO : BLACK MESA INWONER WERD TOEGANG TOT DE VERGADERING VAN PEABODY COAL AANDEELHOUDERS GEWEIGERD!
  • PSA VIDEO VOOR PELTIER
  • BOYCOTT VERKOOP VAN AIM ARTIKELEN OP EBAY !
  • MOHAWK NATION NEWS: CANADA ‘WREEKT’ VERMOORDE EN VERMISTE AFRIKAANSE MEISJES
  • MOHAWK NATION NEWS: NIEUW! GRATIS ‘GREAT LAW’ VIDEO
  • PEABODY COAL IN DE TOP 10 VAN DE GROOTSTE VERVUILERS VAN DE PLANEET !
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    THE NAIS GAZETTE
    INDIGENOUS RESISTANCE - HUMAN RIGHTS - ECO ACTIVISM - FREEDOM FOR LEONARD PELTIER
    INJUSTICE ANYWHERE IS A THREAT TO JUSTICE EVERYWHERE (Martin Luther King)
    29-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FREE LEONARD PELTIER
    AIM SONG


    Bijlagen:
    ">   

    29-06-2013 om 12:58 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEONARD PELTIER HEEFT UW HULP DRINGEND NODIG !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    LEONARD PELTIER HEEFT UW HULP NU NODIG !

    Zoals we hebben kunnen lezen in de verklaring die voorgelezen werd op 26 juni ll. op de Leonard Peltier dag in Oglala :

    “ Zoals mijn team u kan vertellen, mijn bloeddruk is hoog, mijn diabetes is uit de hand gelopen en veroorzaakt problemen met mijn zicht en ik heb veel pijn wanneer ik rondstap. Mijn medicatie werd me verschillende maanden geweigerd en doktersbezoeken zijn hier een zeldzaamheid. Ik werd getest op prostaat kanker en alhoewel men me nooit een duidelijke diagnose heeft meegedeeld vertellen mijn symptomen duidelijk dat er iets ernstig mis is. Recente problemen met kortademigheid en pijn in de borst bezorgen mij bijkomende stress. Ik kan u verzekeren, hier in de gevangenis kan je beter geen gezondheidsproblemen krijgen. Hier zijn we slechts een nummer” is het duidelijk dat Leonard Peltier onze hulp dringend nodig heeft.

    Lees de volledige boodschap in de Gazette gepubliceerd op 26 juni ll. :

    http://www.bloggen.be/natam/archief.php?ID=2260787

    Wat kunnen wij doen?

    - Teken de Avaaz petitie :

    http://www.avaaz.org/en/petition/Freedom_for_Leonard_Peltier_Grant_Clemency_Now/?wViFsab

    Contacteer het Witte Huis in Washington en vraag Obama een einde te maken aan Leonards gevangenschap :

    http://www.whitehouse.gov/contact

    Om meer te weten over de zaak Peltier, lees DOSSIER PELTIER

    Dit is een nederlandstalige uitgave van NAIS

    Prijs € 5 – email unciya@fulladsl.be

    Het welzijn en de vrijheid van Leonard is onze nummer 1 prioriteit!

    Dank voor uw hulp!

    Bonnie Walker –LPDOC

    Joan Rodriguez – LPDOC

    Geri Timmons – Ireland For Peltier

    Alice Holemans (NAIS) , chapter coördinator- Flanders Belgium



    BRENG LEONARD PELTIER THUIS

    NAIS trekt rond in Vlaanderen en omstreken met een “Leonard Peltier Awareness table”.

    Wij brengen info, films (Cointelpro 101, A Good Day to Die, Warrior, the Life ofLeonard Peltier, Incident at Oglala e.a.) en updates van de zaak Peltier en roepen op tot actie.

    Wij verkopen handgemaakte Native American –stijl objecten. De opbrengst van de verkoop gaat integraal naar het LPDOC voor de juridische bijstand van Leoanrd Peltier.

    Hoe kan u ons helpen?

    Wanneer er in uw buurt, vereniging, club,stad of dorp evenementen/Festivals worden georganiseerd waar NAIS met de stand aanwezig kan zijn, geef ons dan a.u.b. een seintje.


     

     

     

     

     

    29-06-2013 om 12:39 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEONARD PELTIER

    LEONARD PELTIER

     BRING HIM OUT

    Gepubliceerd op de 38th verjaardag van het vuurgevecht in het Pine Ridge reservaat.

    Dit anthem is bedoeld voor hen die genoeg hebben van de verwoesting van onze sacrale Aarde en onze inheemse broeders wiens leven en heilige tradities onbarmhartig geplunderd werden.

    Bijlagen:
    ">   

    29-06-2013 om 10:30 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OBAMA’S KLIMAATPLAN RECEPT VOOR VERDERE OPWARMING AARDE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    OBAMA’S KLIMAATPLAN RECEPT VOOR VERDERE OPWARMING AARDE

    Door: Lode Vanoost De Wereld/Morgen

    President Obama heeft een klimaatplan gelanceerd. Commentatoren verheugen zich over zijn “vernieuwd leiderschap”.

    De werkelijkheid blijkt andermaal minder prozaïsch. Obama’s klimaatplan is immers ‘too little too late’, een recept voor verdere opwarming van de aarde.

    Lees het volledige artikel : http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2013/06/28/obama-s-klimaatplan-recept-voor-verdere-opwarming-aarde

    29-06-2013 om 10:02 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE WERELD VOLGENS MONSANTO

    DE WERELD VOLGENS MONSANTO 

    Marie – Monique Robin, die al drie andere documentaires op haar naam heeft staan over biodiversiteit en patenten op leven, kwam daarbij steeds de naam Monsanto tegen en ging daarom op onderzoek naar het bedrijf zelf.

    Het boek is momenteel te koop aan de actieprijs van 6€ in de webshop van De WereldMorgen.

    http://shop.dewereldmorgen.be/

     

    Bijlagen:
    ">   

    29-06-2013 om 09:47 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DANCE RISE AND SHINE 4 WOMEN’S RIGHTS

    DANCE RISE AND SHINE 4 WOMEN’S RIGHTS

    Door An Lidia Thys

    Belly Dance Pacific op 30 juni!

    Wereldwijd buikdansen in het kader van geweld tegen vrouwen.

    United We Dance ! Let’s bellydancing 30 juni # VAW# bellydancepacific : http://t.co/6aFMluQbbW 

    Time to own that Belly & Body# stand with Wendy

    Bijlagen:
    ">   

    29-06-2013 om 09:33 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LANDGRABBING OF LANDJEPIK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    LANDGRABBING OF LANDJEPIK

    Door Luc Vankrunkelsven – De WereldMorgen

    Inpikken van grond is een oud zeer. In de koloniale tijd werden de beste gronden in Afrika, Azië en Latijns-Amerika opgeëist voor gewassen die Europa nodig had: suikerriet, cacao, koffie, rubber,...

    Is het nu zo anders?

    Ja, nu is het niet alleen meer Europa, maar ook China, India, Japan. Ja, Brazilië doet zelf ook mee in Afrika. Meestal gebeurt de roof in samenwerking met multinationals. Soms zelfs onder het mom van NGO’s.

    Lees het volledige artikel : http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2013/06/28/landgrabbing-landjepik

     

    28-06-2013 om 09:44 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RAZZIA IN HET KAMP VAN ‘ENBRIDGE LINE 9’ BEZETTTING

    RAZZIA IN HET KAMP VAN ‘ENBRIDGE LINE 9’ BEZETTTING

    18 GEARRESTEERD DOOR HAMILTON POLITIE

    Bron : Warrior publications : http://warriorpublications.wordpress.com/

    Door Tim Groves, Media Coop 26 juni 2013

    Woensdagmorgen rond ongeveer 7 uur vielen politieagenten het kamp ‘Swamp Line 9” binnen en begonnen meteen mensen te arresteren.

    Demonstranten hielden sinds donderdag 20 juni de site bezet , met als doel een Enbridge faciliteit - constructie  die cruciaal zal zijn in een plan van het bedrijf om olie te pompen van Sarnia tot Montreal, te blokkeren.

    Aanvankelijk hadden de arrestaties plaats aan ingang van het kamp waar de meesten van de demonstranten samengekomen waren. Op ongeveer 300 meter verder ketende een kleinere groep zich onmiddellijk vast aan een barricade die ze hadden opgericht buiten de constructie site.

    Om 7.20u, kort nadat de poort ontruimd was reed een poltiekonvooi richting barricade.

    Behalve de politiewagens reden er in het konvooi verschillende werktrucks, kraan en andere werktuigen.

    Om 7.23 kregen verschillende activisten die niet gearresteerd waren toestemming om met hun wagens te vertrekken.

    Volgens de laatste bevestigde berichten werden demonstranten vrijgelaten met boetes voor ‘tresspassing’, 6 mensen worden nog steeds vastgehouden.

    Lees: ooggetuigenverslag :http://www.mediacoop.ca/story/eye-witness-report-swamp-line-9-raided-police/18115

    Bijlagen:
    ">   

    27-06-2013 om 12:24 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RADIO 68
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26th ART ROCK SHOW : THE LAMPLIGHTER

    Op de speellijst : Anima Mundi e.a.......

    Zie het volledige programma : http://www.radio68.be/

    Bijlagen:
    ">   

    27-06-2013 om 11:25 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OBAMA RICHT ‘RAAD VOOR NATIVE AMERIKAANSE ZAKEN’ OP....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ...MAAR STELT NIET-INDIAAN AAN ALS VOORZITTER !

    DOOR BRENDA NORRELL – CENSORED NEWS

    President Obama creëerde vandaag (26 juni) de ‘White House Council on Native American Affairs.’

    Maar in de typische US paternalistische stijl werd de US minister van binnenlandse zaken als voorzitter van de nieuwe raad om de verdragen te respecteren aangesteld.

    De niet-indiaanse, van Britse afkomst minister van binnenlandse zaken, sally Jewell werkte voorheen in de olie en banking industrie.

    Zij heeft voor Mobil Oil in Oklahoma gewerkt.

    Ken Salazar, voormalig minister van binnenlandse zaken heeft dit jaar ontslag genomen nadat een memo gelekt was die aan het licht bracht dat Salazar en John Kyl, congreslid Arizona, van plan waren een Navajo waterrechten akkoord door te drukken via het Lame Duck Congress, nadat de Navajo onomwonden “NEEN" tegen het akkoord gezegd hadden.

    Het National Congress of American Indians, NCAI heeft in een verklaring  statement zijn steun gegeven aan Obama’s nieuwe Native American Council zonder de aanstelling van een niet-indiaan in vraag te stellen.

    Zie EXECUTIVE ORDER : http://bsnorrell.blogspot.be/2013/06/obama-creates-white-house-council-on.html#more

    27-06-2013 om 10:56 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JOHN PILGER : NSA LEKKEN TONEN NIEUW OPRUKKEND FASCISME
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    JOHN PILGER : NSA LEKKEN TONEN NIEUW OPRUKKEND FASCISME

    Door De WereldMorgen - vertaald door Bavo Vanoost.

    In zijn bekende recht –toe –recht -aan stijl klaagt de Brits -Australische journalist John Pilger het sluipend fascisme aan dat door de recente NSA -lekken werd blootgelegd. Dit is echter al veel langer aan de gang. Aan ons om ons erbij neer te leggen of er iets aan te doen :

    Lees het volledige artikel : http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2013/06/26/john-pilger-nsa-lekken-tonen-nieuw-oprukkend-fascisme


     

    27-06-2013 om 09:04 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEONARD PELTIER DAG
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    VANDAAG, 26 JUNI : LEONARD PELTIER DAG

    OGLALA COMMEMORATION COMMITTEE

    BOODSCHAP VAN LEONARD PELTIER VOORGELEZEN TIJDENS HET OGLALA HERDENKINGS EVENEMENT BIJ JUMPING BILL, PINE RIDGE

    Aan mijn familie en vrienden,

    Ik hoop dat alles goed is met u en dat u allen gezond en gelukkig bent.

    Voor diegenen die vandaag mee stappen beeld ik me in dat de zon u nog een beetje meer kleur geeft en ik ben zo trots op u allen.

    U weet dat, moest ik vrij zijn met u mee zou stappen, vooraan nog wel.

    In mijn gedachten ben ik bij u.

    Ik kan de saliegeur en het sweetgras vermengd met de geuren van fry bread en de aardappelsalade ruiken.

    De “Unci’s” (grootmoeders) zitten op de stoelen in de schaduw, waarschijnlijk plagen en lachen ze zoals zij alleen dat kunnen.

    In mijn gedachten zie ik u allemaal in de schaduw zitten op dekens op de harde droge grond, om een gemakkelijk plaatsje te zoeken.

    Ik kan kijken naar de plaats waar het oude kamp was en zie de plaats waar de jongens hout kapten en de plek waar de tuinen waren.

    Een droevig gevoel komt over me als ik de fundering zie waar ééns de hoeve van grootmoeder en grootvader Jumping Bull stond.

    Ik herinner mij de spelende kinderen , zo vrij van zorgen en gelukkig.

    Soms lijkt het allemaal zo lang geleden en soms lijkt het pas gisteren.

    Soms, wanneer ik alleen ben vraag ik me af waarom het leven toch zo hard was voor ons volk.

    Het is zo verwarrend waarom sommigen van ons eigen volk zich tegen ons keren. Komt het door geld? Macht? Hebzucht?

    Wij zijn toen naar hier gekomen omdat men ons gevraagd had om op te staan en de traditionele families ,die de oorspronkelijke instructies volgden zoals ze van generatie op generatie werden doorgegeven in onze schepping verhalen, te beschermen.

    Men heeft me verteld dat er nu een onderzoek zal zijn naar de moorden van meer dan zestig mensen die gedood werden tijdens het schrikbewind.

    Het is wraakroepend dat het meer dan 40 jaar geduurd heeft om te ontdekken dat een kogelgat in de rug in niets lijkt op een “natuurlijke” dood.

    Wij waren hier ook om het land te beschermen tegen verkrachting door de regering voor uranium.

    Wij hebben bewijzen van de chemische afvalplaatsen die achtergelaten werden op ons land zonder medeweten noch toestemming van onze leden; en de stralingslekken, 5 keer boven de veiligheidsnormen, die de aderen van onze moeder aarde vergiftigden en ons sacraal water in vergif veranderde waardoor onze vrouwen de kinderen die in hen groeiden verloren; en op de overlijdensberichten verscheen het woord kanker in de plaats van natuurlijke dood.

    Ik wil niet dat dit een boodschap wordt van kommer en kwel.

    Ik probeer aan onze jongeren een inzicht te geven dat we verder moeten gaan om alles wat sacraal is voor ons te beschermen; onze ouderen, onze vrouwen en onze kinderen, onze cultuur, onze manier van leven en elkaar.

    Steeds krijg ik de vraag over een update van mijn toestand en ik wil het proberen uit te leggen.

    Zoals mijn team u kan vertellen, mijn bloeddruk is hoog, mijn diabetes is uit de hand gelopen en veroorzaakt problemen met mijn zicht en ik heb heel veel pijn wanneer ik rondstap.

    Mijn medicatie werd me verschillende maanden geweigerd en doktersbezoeken zijn hier een zeldzaamheid.

    Ik werd getest op prostaatkanker en alhoewel men me nooit een duidelijke diagnose heeft meegedeeld zeggen mijn symptomen duidelijk dat er iets ernstig mis is.

    Recente problemen met kortademigheid en pijn in mijn borst bezorgen mij bijkomende stress.

    Ik kan u verzekeren, hier in de gevangenis kan je beter geen gezondheidsproblemen krijgen. Hier zijn we slechts een nummer.

    Het is maar goed dat ik geen medicatie moet krijgen om mijn gevoel voor humor op peil te houden, want dan was ik echt een vogel voor de kat.

    Komt nog bij dat mijn raadgevers in de gevangenis akkoord gingen met een overplaatsing naar een medium security gevangenis, dichter bij huis.

    De transfer werd door het bureau in Texas geweigerd, zonder opgave van reden.

    Wij hebben beroep aangetekend, maar wie weet hoe lang dat weer zal duren.

    Tot slot wil ik “pilamiyeya” (dank u) zeggen voor al jullie harde werk.

    Ik weet dat een evenement zoals dit organiseren een hels werk is.

    Het maakt me nederig te weten dat u de tijd neemt om niet enkel mij te herinneren maar alle krijgers die proberen om HIS STORY uit de HISTORIE te verwijderen door op te staan en ONZE geschiedenis te vertellen.

    Ik sta naast u in support voor het erkennen van onze inherent rechten, onze waarheid zoekers en onze sacrale manier van leven.

    Ik hoop dat diegenen die zich klaarmaken voor de zonnedans zullen voelen dat ik naast hen dans; in de inipi (zweethut) zal ik zijn en samen met jullie zingen.

    Maar zoals je wel kan raden, ik wordt moe.

    Ik wil nu enkel thuis zijn met mijn familie.

    Ik wil ontwaken met het geluid van de vogels die aan mijn raam zingen en de geur van “cowboy coffee” die uit de keuken komt in plaats van het geknars van celdeuren en het rinkelen van de cipiersleutels.

    AUB! Blijf vechten voor dat wat rechtvaardig is!

    Mitakuye Oassin.

    Doksha

     IN DE GEEST VAN CRAZY HORSE

    Leonard Peltier

     

     

     

    26-06-2013 om 09:26 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DOSSIER PELTIER - UITTREKSELS

    UITTREKSELS UIT DOSSIER PELTIER

    Een uitgave van NAIS

     PINE RIDGE

     THE REIGN OF TERROR

    HET SCHRIKBEWIND

    Gedurende drie jaar na de bezetting van Wounded Knee  1973 oefende het FBI een waar schrikbewind uit.

    AIM leiders en hun aanhangers werden intensief geschaduwd, herhaalde arrestaties werden zonder reden uitgevoerd en  pesterijen waren dagelijkse kost.

    Het FBI werkte nauw samen met Dick Wilson een lid van de tribale raad.

    De machtsgeile en corrupte Wilson oefende ,samen met zijn vigilantes , de “Guardians of the Oglala Nation “ (GOONs) met plezier het vuile werk van het FBI uit.

    Tijdens diezelfde periode voerde Cointelpro (*) een regelrechte oorlog tegen de American Indian Movement (AIM) compleet met doodseskaders, verdwijningen en moorden.Vergelijkbaar met de praktijken in landen zoals El Salvador en Guatemala.

    Tijdens dit schrikbewind werden 64 lokale Indianen vermoord en 350 werden, niet dodelijk maar ernstige lichamelijke schade toegebracht.

    Zo goed als alle slachtoffers waren aanhangers van het AIM of van hun bondgenoten ,de traditionele stamleden.

    Het FBI was bevoegd om de misdaden te onderzoeken,maar nooit werd er een moordzaak grondig onderzocht of opgelost. Het FBI deed ook geen moeite om het geweld in te tomen dat hun bondgenoten ,de GOON’s ten toon spreiden.

    Tegen die tijd steeg de spanning langs alle kanten hoog op en het zaad voor het “Incident at Oglala” op 26 juni 1975, werd gezaaid.


    (In mei 2000, toen de campagne voor Clemency voor Leonard Peltier op een hoogtepunt kwam heeft het FBI hun zogenaamde verklaringen (accounting) voor de onopgeloste moorden vrijgegeven. Ward Churchill heeft na een analyse de verklaringen weerlegt.)

    Zie: http://www.whoisleonardpeltier.info/reign.htm

    (*) COINTELPRO :  Een letterwoord voor Counter Intelligence Program, was een serie van geheime en illegale projecten uitgevoerd door het FBI om politieke organisaties te controleren,  te infiltreren en schade toe te brengen. 



    DODELIJKE SLACHTOFFERS VAN HET SCHRIKBEWIND !

     

     LEON L. SWIFT BIRD

    AIM lid - gedood door de GOON’s in Pine Ridge

    Onderzoek: nog steeds open

     

     LYDIA CUT GRASS

    AIM lid - gedood in Wounded Knee door de GOON’s

    Geen onderzoek geopend

     

    EDWARD J.MEANS

    AIM lid - gevonden in Pine Ridge Alley: doodgeslagen

    Geen onderzoek geopend

     

    BYRON DE SERSA

    Organisator van de Oglala Sioux burgerrechten organisatie en AIM supporter - vermoord door de GOON’s in Wanblee.

    Onderzoek resulteerde in de arrestatie van 2 GOON’s die tot 5 jaar gevangenis veroordeelt werden voor “doodslag”maar er slechts 2 van uitzaten.

    De aanklachten tegen GOON leiders Manny Wilson en Chuck Richards werden verworpen  op basis van “zelfverdediging” daar waar DeSersa ongewapend was toen hij gedood werd.

     

    ANNA MAE PICTOU – AQUASH

    AIM organisator - vermoord op Pine Ridge land. FBI betrokken in een poging om de doodsoorzaak te verbergen. Nog steeds probeert men de schuld op het AIM te schuiven.

    Geruchten gingen (en gaan nog) rond dat Aquash samenwerkte met de regering en een FBI informant was. Deze geruchten zijn NIET waar.

    De Aquash moord werd nooit opgelost!

     

    LENA R.SLOW BEAR

    AIM supporter- gedood in Oglala door GOON’s

    Geen onderzoek geopend

     

    EDWARD STANDING SOLDIER

    AIM lid - gedood nabij Pine Ridge door “onbekenden”.

    Geen onderzoek

     

    MARTIN MONTILEAUX

    Gedood in een Scenic, South Dakota bar.

    AIM leider Richard Marshall werd later valselijk beschuldigd voor de moord. Russell Means werd ook aangeklaagd maar vrijgesproken.

     

    HOBART HORSE

    AIM Lid- afgeranseld, beschoten en herhaaldelijk overreden met een auto in Sharp’s Corner.

    Geen onderzoek.

    STACY COTTER

    Doodgeschoten in een hinderlaag in Manderson.

    Geen onderzoek

     

    EDITH EAGLE HAWK EN HAAR TWEE KINDEREN

    AIM Supporter -gedood in een auto ongeval nadat zij van de weg gereden werd door Albert Coomes, een blanke vigilante . Coomes zelf werd ook gedood. GOON Mark Clifford die bij Coomes in de auto zat kon ontsnappen.

    Het onderzoek werd afgesloten zonder Clifford te ondervragen.

     

    CLEVELAND REDDEST

    AIM lid- gedood in Kyle door “onbekend(e) persoon of personen”.

    Geen onderzoek geopend.

     

    JEANETTE BISSONETTE

    AIM supporter- gedood door een sluipschutter in Pine Ridge. Poging om AIM-sters te linken aan de moord niet gelukt.

    Geen ander onderzoek.

     

     RICHARD EAGLE

    Kleinzoon van AIM supporter Gladys Bissonette werd gedood terwijl hij speelde met het wapen dat in huis lag als bescherming tegen de aanvallen van GOON’s

     

    HILDA R. GOOD BUFFALO

    AIM supporter- doodgestoken in Pine Ridge door GOON’s.

    Geen onderzoek.

     

    JANCINTA EAGLE DEER

    AIM lid – afgeranseld en overreden door auto. Laatst opgemerkt in gezelschap van federaal agent-provocateur Douglas Durham.

    Geen onderzoek.

     

    PRISCILLA WHITE PLUME

    AIM supporter gedood in Manderson door GOON’s.

    Geen onderzoek

     

    FRANK CLEARWATER

    AIM lid- gedood door zwaar machine geschut in Wounded Knee.

    Geen onderzoek

     

    ROXEINE ROARK

    AIM- supporter- doodgeschoten in Porcupine door “onbekende daders”.

    Onderzoek open nog steeds “hangende”.

     

    BUDDY LAMONT

    AIM lid – Getroffen door een M-16. Doodgebloed terwijl hij onder vuur gehouden werd.

    Geen onderzoek


     BETTY JO DUBRAY

     AIM supporter – Doodgeslagen in Martin, Zuid Dakota.

    Geen onderzoek

     

    MARVIN TWO TWO

    AIM supporter – doodgeschoten in Pine Ridge

    Geen onderzoek

     

    JULIA PRETTY HIPS

    AIM supporter gedood in Pine Ridge door “onbekende belagers”

    Geen onderzoek

     

    BEN SITTING UP

    AIM lid gedood in Wanblee door “onbekende belagers”.

    Geen onderzoek

     

    SAM AFRAID OF BEAR

    AIM supporter doodgeschoten in Pine Ridge

    Onderzoek nog steeds open.

     

    KENNETH LITTLE

    AIM supporter gedood in Pine Ridge door GOON’s.

    Onderzoek nog steeds “hangende”

     

    KEVIN HILL

    AIM supporter- gedood in Pine Ridge door “onbekende belagers”.

    Onderzoek nog steeds open.

     

    LEAH SPOTTED ELK

    AIM supporter gedood in Pine Ridge door GOON’s

     

    CLARENCE CROSS

    AIM supporter doodgeschoten in een hinderlaag van GOON’s. Ondanks de aanvallers herkend werden door ooggetuigen werd er een poging gedaan om zijn broer,Vernal Cross, die gewond werd in de hinderlaag, verdacht te maken.

    Geen verder onderzoek.

     

    JOSEPH STUNTZ KILLSRIGHT

    AIM lid – gedood door FBI sluipschutter tijdens het Oglala vuurgevecht.

    Geen onderzoek.

     

    BETTY MEANS

    AIM lid – gedood in Pine Ridge

    Geen onderzoek

     

    JAMES BRIGG YELLOWS

    Hartaanval veroorzaakt door een luchtaanval op zijn huis uitgevoerd door het FBI.

    Geen onderzoek

     

    ANDREW PAUL STEWART

    Neef van AIM geestelijke leider Leonard Crow Dog, gedood bij the GOON’s in Pine Ridge

     

    JULIUS BAD HEART BULL

    AIM supporter gedood in Oglala door onbekende persoon of personen.

    Geen onderzoek

     

    SANDRA WOUNDED FOOT

    AIM supporter gedood in Sharp’s Corners door “onbekende belagers”

    Geen onderzoek

     

    RANDY HUNTER

    AIM supporter gedood door onbekende groep(en).

    Onderzoek nog steeds open

     

    DENNIS LECOMPTE

    AIM lid gedood in Pine Ridge door GOON’s

    Geen onderzoek

     

     HOWARD BLUE BIRD

    AIM supporter gedood in Pine Ridge door GOON’s

    Geen onderzoek

     

    JIM LITTLE

    AIM supporter doodgetrapt door GOON’s in Oglala

    Geen onderzoek

     

    JACKSON WASHINGTON CUTT

    AIM lid- gedood in Parmalee door “onbekende individuen”

    Onderzoek nog steeds open

     

    ROBERT REDDY

    AIM lid doodgeschoten  in Kyle

    Geen onderzoek

     

    MELVIN SPIDER

    AIM lid – AIM supporter gedood in Porcupine, Zuid Dakota

    Geen onderzoek

     

    PHILIP BLACK ELK

    AIM supporter – omgekomen bij explosie van zijn huis.

    Geen onderzoek

     

    ALOYSIUS LONG SOLDIER

    AIM lid – gedood in Kyle door GOON’s

    Onderzoek : afgedaan door de BIA als ‘zelfmoord’

     

    PHILIP LITTLE CROW

    AIM supporter – doodgeranseld door GOON’s in Pine Ridge.

    Geen onderzoek

     

    PEDRO BISSONETTE

    AIM supporter en organisator van OSCRO vermoord door BIA politie/GOON’s.

    Lichaam weggehaald uit het reservaat voor autopsie.

    Geen onderzoek

     

     OLIVIA BINALS (BIANAS)

    AIM supporter gedood in Porcupine door “onbekende personen”

    Onderzoek nog steeds open

     

    JANICE BLACK BEAR

    AIM supporter gedood in Manderson door GOON’s

    Geen onderzoek

     

    MICHELLE TOBACCO

    AIM supporter – gedood in Pine Ridge door “onbekende personen”

    Geen onderzoek

     

     DELPHINE CROW DOG

    Zuster van geestelijke AIM leider Leonard Crow Dog- afgeranseld door de BIA politie en achtergelaten in een veld om te sterven.

    Geen onderzoek

     

    ELAINE WAGNER

    AIM supporter gedood in Pine Ridge door onbekende “persoon of personen”.

    Geen onderzoek

     

    ALLISON FAST HORSE

    AIM –supporter doodgeschoten nabij Pine Ridge door “onbekende belagers”.

    Geen onderzoek

     

    JOHN S.MOORE

    AIM supporter- 20 jaar oud en doodgestoken in Lincoln, Nebraska.

    Onderzoek: Met diepe steekwonden in nek een aangezicht  en over het hele lichaam steken en verwondingen werd de zaak geklasseerd als “zelfmoord”

     

    CARL PLENTY ARROWS, Sr

    AIM supporter doodgeschoten nabij Pine Ridge door “onbekende persoon of personen”

    Geen onderzoek

     

    FRANK LA POINTE

    AIM supporter gedood in Pine Ridge door GOON’s

    Geen onderzoek

     

    FLOYD S. BINALS

    AIM supporter gedood in Pine Ridge door GOON’s

    Geen onderzoek.

     

    YVETTE LORAINE LONE HILL –AIM supporter – geen onderzoek

     

     

     

    HET VUURGEVECHT OP 26 JUNI 1975

     Twee agenten van het FBI, Mr.Jack Coler en Mr.Ron Williams reden het grondgebied van de Jumping Bull Ranch  , een privaat eigendom in het Pine Ridge reservaat binnen. Zij reden in een wagen zonder kentekens, droegen burgerkledij en identificeerden zich niet als zijnde ‘politie’.

    De verklaring was later dat zij in volle achtervolging waren van Jimmy Eagle ,een jonge Indiaan die een paar versleten cowboy laarzen zou gestolen hebben.

    Op dat moment hadden leden van het AIM (American Indian Movement) hun kamp opgeslagen op het land van Jumping Bull.

    Zij waren daar op uitnodiging van de ouderen die om bescherming gevraagd hadden tegen het extreme geweld dat toen heerste in het reservaat.

    Ook  mensen die geen lid waren van het AIM waren aanwezig. Plots begon zonder gekende reden ,het vuren.

    Een familie met kleine kinderen zat gevangen in het kruisvuur. Mensen schreeuwden dat zij aangevallen werden en de aanwezige mannen spoeden zich het vuur te beantwoorden.

    Toen de schermutseling voorbij was waren de twee FBI agenten dood.

    De US overheid beweerde dat zij gewond waren en van dichtbij in het hoofd geschoten werden.

    Een jonge Indiaan Joe Stuntz Killsright (zie in Memoriam) lag ook dood.

    Hij was in het hoofd geschoten door een sluipschutter.

    Zijn dood werd nooit onderzocht!

    In een minimum van tijd werden 30 mannen, vrouwen en kinderen die aanwezig waren op de ranch omsingeld door 150 FBI agenten, SWAT (Special Weapons and Tactics), BIA en Lokale vigilantes (GOON’s) en het vuur werd geopend.

    Zij konden met moeite ontkomen onder onder een regen van kogels.

     

    Nasleep

    Het FBI begon onmiddellijk zijn onderzoek naar het vuurgevecht, het zogenaamde RESMURS onderzoek, en lanceerde meteen de grootste mensenjacht in de geschiedenis.

    Boze agenten namen het huis van Jumping Bull onder vuur en lieten niets heel. Persoonlijke bezittingen werden aan flarden geschoten.

    In de daaropvolgende dagen voerden FBI agenten in SWAT uitrusting terreur acties uit op  huizen van willekeurige bewoners van het Pine Ridge reservaat.

    Zij gingen verder met hun lange traditie van Media manipulatie ; lieten artikels plaatsen die het BIA (Bureau of Indian Affairs) in een positief daglicht stelden en bemoeide zich met publicatie van artikels van  “dissidenten” zoals Rev.Martin Luther King,Jr en het verspreiden van artikels die hele leugens en halve waarheden bevatten over het schietgevecht.

    Het FBI beweerde dat “ de agenten Coler en Williams vermoord werden in een koudbloedige hinderlaag door goedgetrainde guerrilla’s die zich verschanst hadden in geraffineerd ontwikkelde bunkers en vestingen,maar alvorens hen te doden hebben ze Willams laten smeken voor hun leven uit naam van Coler’s vrouw en kinderen.”

    Andere verslagen vermeldden dan weer dat de lichamen van de agenten “doorzeefd “werden met kogels.

    Deze berichten werden later door directeur Clarence Kelley ingetrokken toen de reporters - die tot twee dagen na het schietgevecht niet op Jumping Bull mochten komen- de waarheid begonnen te ontdekken.

    Selectieve vervolgingen

    Al heel vlug richtte het FBI zijn onderzoek op belangrijke AIM-sters waarvan ze wisten dat zij aanwezig waren tijdens de schietpartij, Leonard Peltier in het bijzonder.

    Het onderzoek kwam in een stroomversnelling, onderzoekers manipuleerden bewijsstukken, namen er stukken en beetjes uit en deden er alles aan om hun zaak hard te maken.

    Op korte tijd werden aanklachten uitgevaardigd tegen Leonard Peltier en zijn twee vrienden Dino Butler en Bob Robideau, die ook ter plaatse waren tijdens het gevecht.

    De aanklacht tegen een vierde man ,Jimmy Eagle, die geen AIM lid was werd later ingetrokken.

    (De aanklagers gaven later ,tijdens Peltier’s proces toe dat Jimmy Eagle zelfs niet in de buurt van het reservaat geweest was op de dag van de schietpartij.)

    Hoe dan ook, BFI documenten brachten nog later aan het licht dat de regering beslist had om die aanklacht te laten vallen zodat “ de federale overheid het volle gewicht van de aanklacht op Leonard Peltier kan richten”)

    Ondanks de aanwezigheid van vele anderen op Jumping Bull tijdens de bewuste dag, werd niemand anders grondig onderzocht tijdens het RESMURS onderzoek, zelfs  niet diegenen die beweerden ‘erbij geweest ‘te zijn en pochten dat zij de agenten hadden doodgeschoten.

    Niemand anders werd beschuldigd voor de dood van de twee FBI agenten.

    NAIS –LPDOC chapter Flanders,Belgium


    Bijlagen:
    ">   

    26-06-2013 om 09:15 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEONARD PELTIER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
     MORGEN, WOENSDAG 26 JUNI 2013

    LEONARD PELTIER DAG !

    LEES DE GAZETTE !

    25-06-2013 om 11:45 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SEMINOLE, OKLAHOMA : ‘KEYSTONE XL LOCKDOWN’ BLOKKADE

    Bron: Censored News :

    Constructie van Keystone XL pompstation gesloten in de tot nu toe grootste actie door Great Plains Tar Resistance.

    Negen mensen gearresteerd !

    24 juni 2013

     In de vroege ochtend blokkeerden vier mensen de constructie van een pompstation voor canada’s controversieel Keystone XL teerzanden pijplijn op Seminole land door zichzelf vast te keten aan de werktuigen tijden de grootste actie van de Great Plains Tar Sands Resistance.

    De actie van de groep om lijfelijk het constructieproces te verhinderen maakt deel uit van de poging om te voorkomen dat de Grote Vlakten vergiftigd worden door de gevaarlijke teerzanden infrastructuur.

    Tevens wilden zij aantonen dat directe confrontatie  met de bedrijven die profijt trekken uit de ecologische verwoestingen en vergiftiging van ontelbare gemeenschappen van “Alberta, Canada” tot de Golf, een noodzaak is.

    Meer op :  http://gptarsandsresistance.org/seminolepumpstation-2/

    ACTIVIST KROOP IN ENBRIDGE TAR SANDS PIJP IN MICHIGAN.

    Chris ‘The Whammer’ Wahmoff kroop in de vroege uurtjes in een  onderdeel van Enbridge’s Line 6B Pipe in ten zuiden van Marshall, Michigan, om de reconstructie van de lijn te stoppen.

    Chris gebruikte een skateboard om diep in de pijp te glijden waar hij tot ten minste vijf uur in de ochtend zal verblijven.

    Chris maakt deel uit van de Michigan Coalition Against Tar Sand (MI-CATS) , een grassroots groep die alle transport van teer zanden in Michigan wil stoppen.

     http://earthfirstnews.wordpress.com/2013/06/24/breaking-activist-has-climbed-inside-enbridge-tar-sands-pipe-in-michigan/

    Bijlagen:
    ">   

    25-06-2013 om 11:38 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MOHAWK NATION NEWS

    “SHE WHO SPEAK”

    Bron: Censored News: http://www.bsnorrell.blogspot.com

    De kracht van Kanienkehaka/ Mohawk  gebroken?

    Onze mannen waren verzwakt door de opzettelijke sociale en politieke afbraak, alcoholisme, oorlog, verzwakte lichamelijke en mentale gezondheid, preken over pacifisme, beperking van beweging, verlies van het land en economische rechten.

    Traditionele Haudenosaunee vrouwen spreken en stellen alles in vraag. Wij zijn de inherent houders van het land voor de komende generaties. Wij scheppen vrede door oorlog te reguleren. Geen oorlog kan uitgeroepen worden zonder dat de vrouwen drie keer geprobeerd hebben om tot een vreedzame oplossing te komen. Wij stellen de krijgers aan, definiëren het conflict en bemiddelen voor vrede.

    Toen de nieuwkomers zich realiseerden dat Haudenosaunee chiefs handelden op de aanbevelingen, in overeenstemming met het volk ,van de vrouwen  , stelden ze alles in het werk om dit krachtige verbond te breken. Er werd een beleid ontwikkeld om enkel met de mannen te onderhandelen over land, politieke en handelskwesties.

    Inheemse vrouwen staan voor veranderingen van hun cultuur en levensstijl. Zij verspreiden nog steeds wijsheid en inzicht. Het verbond met de aarde komt door de vrouwen. De mannen beschermen deze band. De sterke vrouwen als  fundamenten van de Haudenosaunee gemeenschap werden ontworteld.

    Het door de mannen gedomineerde hiërarchische systeem heeft zijn tol geëist van iedereen. De invallers zijn geschoold om ons niet te horen noch om ons te zien. Vrouwen als de matriarch van de aarde werden in een aan de man ondergeschikte rol gedwongen.

    Europese mannen voelden zich zeer ongemakkelijk wanneer ze met vrouwen te maken krijgen, vooral wanneer het over land -en bronnen eigendommen gaat. De kracht van het inheems vrouwenverbond vormden het obstakel. Het matriachale eigenaarsysteem werd het doelwit voor destructie. Een nieuw bewind van land dat vastgehouden werd door enkele buitenlandse bankiers en bedrijven entiteiten dat overeenstemde met het Europese hiërarchische wereldbeeld , werd gevestigd.

    Vrouwen ondedrukken betekent ons allen onderdrukken. Het “She No Speak” koloniale systeem is onverzettelijk, afstraffend en denigrerend voor vrouwen. Wij worden niet verondersteld de mannelijke autoriteit in vraag te stellen.

    Europeanen ondermijnden de krachten van de vrouwen door hun niet- inheemse religieuze invloed en de 'Indian Act' en 'Federal Indian Law' , bij ons gebracht door de kolonisten. Deze schending van onze rechtsregel dwong ons in een ondergeschikte positie in onze relaties tot de kolonisten. De belangrijkste steunpalen van de Kanienkehaka soevereiniteit werden ondermijnd.

    Wij hebben een Holocaust overleefd. Onze visies, plichten en verantwoordelijkheden hoeven niet goedgekeurd te worden door vreemde tribale en hun  ‘council Injun’ medeplichtigen.

    Het evenwicht tussen mannen en vrouwen is de uiteindelijke reden dat wij er vandaag nog steeds zijn en een belangrijke rol spelen.

    www.mohawknationnews.com

    25-06-2013 om 10:45 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.THE PEOPLE ARE REVOLTING !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    THE PEOPLE ARE REVOLTING !

     JOHN WATTS, LEON ROSSELSON, JIM HIGHTOWER...

    Welkom op de eerste aflevering van RADIO 68 !

    Radio 68 is een niet-commerciële en onafhankelijke internetradio die opkomt voor bepaalde types muziek en woord die je zelden of nooit hoort in een samenleving waar geld en glitter telt.

    Radio 68 wil ook de herinnering levend houden en focust daarom op zeldzame, vergeten, over het hoofd geziene, onterecht opzijgeschoven,niet commerciële en door de media verbannen artiesten, genres, muziekjes.

    Deze blog focust op het programma; “Het Vrije Vranke Woord/Real Free Speech”, een wekelijkse uitzending waarin het geëngageerde woord centraal staat: het klassieke of 21ste eeuwse linkse lied, protestsongs, commentaren, toespraken, debatten, vertellingen, poëzie. Zonder onderscheid van taal, genre stijl of tijd.

    Radio 68 kan je beluisteren op www.radio68.be.

    Lees het volledige artikel : http://www.dewereldmorgen.be/blogs/eddyb/2013/06/21/people-are-revolting-john-watts-leon-rosselson-jim-hightower


    Nota van NAIS

    Het spreekt vanzelf dat wij dit initiatief toejuichen!


     

    Bijlagen:
    ">   

    24-06-2013 om 10:29 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JOAN BAEZ BRENGT EREGROET AAN HET TURKSE VERZET


    JOAN BAEZ ZINGT 'IMAGINE' VAN JOHN LENNON.

    Bijlagen:
    ">   

    24-06-2013 om 09:45 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZAPATISTAS MARCOS SPREEKT VOOR POLITIEKE GEVANGENEN GOMEZ,PELTIER ,JAMAL, MANNING, ASSANGE EN MEER...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ZAPATISTAS MARCOS SPREEKT VOOR POLITIEKE GEVANGENEN GOMEZ,PELTIER ,JAMAL, MANNING, ASSANGE EN MEER...

    Onderstaand artikel is voor het eerst in het Spaans verschenen op 19 juni in Censored News  - http://www.bsnorrell.blogspot.be/ dan vertaald in het Duits op http://enlacezapatista.ezln.org.mx/2013/06/21/die-mitschulerinnen-und-mitschueler-ii-es-fehlen-die-politischen-gefangenen/

    En vervolgens uit het Duits vertaald in het Nederlands  door Hakata (NAIS)


    Aan de aanhangers van de Sexta in Mexico en in de rest van de wereld:

    Aan de leerlingen van de kleine Zapatistische school:

    Kameraden,

    Behalve de in de strijd gesneuvelden en de vermisten, zullen politieke gevangenen, die door allerlei juridische trucs in gevangenissen over heel de wereld zijn opgesloten of ergens onder politiek asiel leven, niet – en juist wel – aan deze kleine Zapatistische school deelnemen. Het zijn er duizenden over heel de wereld en onze woorden kunnen niet iedereen bereiken.

    Ondanks het feit dat we onze vrienden van het nationale netwerk tegen onderdrukking en voor solidariteit om hulp hebben gevraagd om zoveel mogelijk van hen te bereiken, zal dit niet voor iedereen lukken.

    Daarom zijn van de vele uitnodigingen die we hebben verstuurd, er ook verzonden aan diegenen, die niet alleen van het absurde van de poging om de Vrijheid op te sluiten getuigen, maar ook van waardig verzet en vastberadenheid, waaraan de cipiers, muren en tralies geen afbreuk kunnen doen.

    Hierbij zijn  onder andere :

    Alberto Patishtán Gómez.: Tot 60 jaar gevangenis veroordeeld, op 19 juni van dit jaar had hij reeds 13 jaar achter tralies verbracht. Zijn misdaad : hij is Mexicaan, uit de provincie Ciapas, autochtoon, leraar en sympathisant van de Zapatisten.  Alhoewel bewezen werd dat hij onterecht is veroordeeld, stelt justitie zijn vrijlating steeds uit.  Een regeringsambtenaar verklaarde : “Patishàn vrijlaten zou voor ons om twee redenen een slechte zaak zijn; we zouden openlijk toegeven dat ons rechtssysteem “shit” is  en we zouden andere gevangenen aanmoedigen om voor hun vrijheid te strijden. Ons zou dit geen voordeel brengen.  Het is beter om af te wachten tot diegenen die hiertegen in opstand komen, het beu worden en opgeven.” Maar wij weten dat het Mexicaanse rechtssysteem stinkt en dat diegenen die voor de vrijheid van politieke gevangenen vechten, niet moe worden, nooit…!

    Leonard Peltier : Sedert 37 jaar in de gevangenis.  Zijn misdaad : hij is lid van de stam van de Sioux Chippewa (Anishinabi Lakota)  en strijder voor de rechten van de oorspronkelijke bewoners van de USA.  Hij werd in 1976 gearresteerd en tot tweemaal levenslang veroordeeld (misschien omdat zijn beulen zeker wilden zijn dat hij nooit meer zou vrijkomen, levend of dood).  Hij werd ervan beschuldigd twee FBI-agenten te hebben vermoord.  Dit gebeurde op Pine Ridge, het sacrale land van de Sioux, in Zuid-Dakota, waar veel uranium en steenkool in de grond zit. Hij werd veroordeeld zonder enige directe bewijzen en ondanks het  feit dat er een akte met meer dan 10.000 bladzijden bestaat met duidelijke bewijzen van zijn onschuld.  De aanklacht van het FBI kan men zo samenvatten : “Iemand moet hiervoor boeten”.  Robert Redford maakte een film over deze zaak, maar die werd nooit in de Amerikaanse bioscoopzalen vertoond. Ondertussen hebben FBI-agenten, die in de film en TV-series steevast de “goeden” zijn, 250 Lakota’s vermoord.  Geen enkele van deze misdaden werd ooit onderzocht.

    Dit alles gebeurt in een land dat is ontstaan door diefstal van de oorspronkelijke bewoners.

    Mumia Abu Jamal : Burger van de Verenigde Staten van Amerika.  Sedert meer dan 30 jaar in de gevangenis.  Zijn misdaad : hij is journalist en activist voor de rechten van allen die vanwege hun huidskleur worden onderdrukt in de VSA.  Aanvankelijk ter dood veroordeeld maar die straf werd omgezet in levenslang.  Hij werd door blanken beschuldigd een blanke te hebben vermoord, blanken brachten hem voor het gerecht, blanken oordeelden over hem, blanken wilden hem terechtstellen en blanken zijn z’n cipiers.

    Dit alles gebeurt in een land dat ontstaan is door de uitbuiting, het zweet en het bloed van Afrikaanse slaven … maar natuurlijk hadden deze slaven geen blanke huid.

    Edward Poindexter en Mondo We Langa : Burgers van de Verenigde Staten van Amerika.  Hun misdaad : strijd voor de rechten van de Afro -Amerikaanse bevolking van de VSA.  Slachtoffers van het spionage -afweerprogramma COINTELPRO van het FBI.  Zij werden ervan beschuldigd in 1970 een politieagent te hebben vermoord door het tot ontploffing brengen van een koffer met dynamiet.  Alhoewel de werkelijke dader ondertussen een bekentenis had afgelegd, heeft het FBI bewijzen tegen deze twee activisten van de Zwarte Panter beweging vervalst en gemanipuleerd,

    Er zijn ontelbare juridische bewijzen van hun onschuld en toch zitten ze noch steeds in de gevangenis; in een land dat trots is op de redelijkheid en onpartijdigheid van zijn rechtssysteem.

    Bradley Manning : Model-soldaat van het Amerikaanse leger.  Zijn misdaad : het openbaar maken van een video die toont hoe Amerikaanse soldaten vanuit een helikopter Iraakse burgers vermoorden.  Twee van de slachtoffers waren journalisten.  Hij wordt er ook van beschuldigd het uitlekken van documenten over Amerikaans mensonwaardig gedrag in Afghanistan en Irak te hebben mogelijk gemaakt.  De hoofdaanklacht tegen Bradley Manning is echter “hulp aan de vijand”, deze kan de doodstraf tot gevolg hebben.  De waarheid aan het licht brengen, is dus hulp aan de vijand! 

    Dit gebeurt in een land dat continu de leugen verspreidt, dat het van alle kanten wordt bedreigd (Moslims, Aziaten, Latino’s, … kortom door de rest van de wereld).  Onlangs heeft een onderzoek van hun geheime dienst (lees spionage) ontdekt dat deze dreiging ook van Noord-Amerikanen uitgaat.

    Antonio Guerrero Rodriguez, Fernando González Llort, Gerardo Hernández Nordelo, Ramón Labañino Salazar en René González Sehwerert. : Deze vijf personen komen uit Cuba, het eerste vrije land van de Amerika’s.  Ze zijn gekend als “de 5 Cubanen”.  Hun misdaad : het doorgeven van informatie over plannen van terroristen die hun basis in Amerika hebben.  In juni 1998 stuurde Cuba aan het FBI het rapport van het onderzoek van de 5 Cubanen.  Dit rapport bevatte honderden bladzijden aan berichten, video- en audio opnames over de activiteiten van terroristen in de VSA.  In plaats van deze terroristische cellen op te doeken, heeft het FBI de 5 Cubanen gearresteerd; zij die het leven van honderden mensen hebben gered, vooral dan van toeristen die het doelwit van de terroristen waren.  Antonio is ingenieur, Fernando diplomaat, Gerardo karikaturist, Ramon econoom en René piloot.  Zij zitten nu voor spionage in de gevangenis, ondanks het feit dat zelfs de openbare aanklager op hun proces verklaarde dat de informatie die zij hadden verzameld, geen gevaar betekende voor de veiligheid van de VSA en dat Cuba geen bedreiging vormde.

    Dit alles gebeurde in het land van diegenen die beweren dat ze tegen internationaal terrorisme vechten.

    Maria Alyójina, Yekaterina Stanislávovna Samutsévich und NadezhdaTolokónnikova :  Russische staatsburgers, leden van de rockgroep Pussy Riot.  Hun misdaad : het aanklagen van de praktijken van Vladimir Putin en de rol van medeplichtigheid van de top van de Russisch Orthodoxe kerk hierbij.  Zij werden gearresteerd en opgesloten omdat zij in een kerk punkmuziek speelden.  In hun lied verzochten zij Moeder Maria om Putin  uit de Russische politiek te verdrijven.

    Dit gebeurt in een land dat er trots op is dat het zichzelf van de communistische tirannie heeft bevrijd.

    Gabriel Pombo da Silva : Anarchist, van overal en van nergens.  Sedert bijna 30 jaar heeft hij in meer dan 20 verschillende gevangenissen in Spanje en Duitsland gezeten.  Zijn misdaad : consequent zijn.  Aan zijn aanklagers zei hij : “Niets is droeviger dan een tevreden slaaf … een individu zonder het vermogen zich te herinneren en zonder waardigheid … het is beter om op het schavot te eindigen dan gedurende 100 jaar te leven in een vrijheid met voorwaarden, bepaald door angsten en leugens waarmee men ons heeft geïndoctrineerd.”   En als politiek gevangene weet hij “Ik weet dat het voor mij (zoals voor vele anderen) onmogelijk is om uit de gevangenis te geraken, waar ik ben door hun wetten … want het erkennen van deze wetten zou voor mij het opgeven van mijn politieke identiteit betekenen.  En wanneer men zijn politieke identiteit verloochent, verraad je niet alleen jezelf, maar ook al degenen door ons zijn voorgegaan in deze lange weg voor waardigheid en vrijheid.  Deze overwegingen hebben niets heldhaftigs en zijn ook niet de woorden van een martelaar (daarmee liggen de kerkhoven vol).  Ik geloof hierin, met heel mijn hart en daarom ben ik bereid het gelag te betalen : daarvoor dat ik coherent ben, met mezelf en met hetgeen ik denk en voel.”

    Waarom spreek ik over deze politieke gevangenen, zo weinig symbolisch en zo verschillend van elkaar?  Omdat voor ons Zapatisten vrijheid geen eigendom is van een ideologie, een politieke strekking of een ras.  In de video’s (*) kunnen jullie zien waarop wij ons baseren en ze zullen jullie helpen te luisteren, want zo leer je te begrijpen.  Het zijn 15 minuten die jullie een blik zullen geven in de vele gezichten van deze wereld.

    Behalve de hierboven genoemde personen, werden nog honderden politieke gevangenen in de kleine Zapatistische school uitgenodigd.  Aan iedereen hebben we een brief geschreven,  We hopen dat zij deze hebben ontvangen, net zoals de boeken, video- en audio opnames waarin wij ons verhaal vertellen.  Wij hopen dat zij de uitnodiging aannemen, niet omdat wij denken dat zij van ons moeten leren, maar omdat we hen duidelijk willen maken wat vrijheid hier betekent.

    (*) Video’s te bekijken op  http://enlacezapatista.ezln.org.mx/2013/06/19/ls-condiscipuls-ii-faltan-ls-ls-press-politics/@

    Bijlagen:
    ">   

    23-06-2013 om 14:12 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 JUNI , LEONARD PELTIER DAG

    De Oglala Commemoration , de LPDOC en de Oglala Lakota Tribe , kondigen aan dat 26 juni uitgeroepen is tot Leonard Peltier Dag.

    Oglala Sioux Tribe

    Office of the President

    A Presidential & Vice Presidential Proclamation

    Proclaiming June 26,2013 as Leonard Peltier Day

    Overwegende dat 26 juni een historische dag is voor het Pine Ridge reservaat, en

    Overwegende dat de Oglala Sioux Tribe het allergrootste respect heeft voor mensen die opkomen voor vrede, rechtvaardigheid en vrijheid, en

    Overwegende dat Leonard Peltier, een man die gevraagd werd om de traditionele ouderen en het Lakota Oyate (volk) te beschermen, zichzelf opgeofferd heeft, en

    Overwegende dat wij deze dag uitroepen zodat de Oyate en de wereld Leonard Peltier zullen kennen en eren en zullen onthouden dat wij, als een volk nog steeds voortgaan met het herstel, en

    Overwegende dat, ondanks Mr.Peltier dit historische moment niet zelf kan bijwonen, wij zijn werk om het herstel van een natie door mensenrechten, sociale rechten en ,nu over de hele wereld de inheemse rechten , moeten en zullen voortzetten.

    Derhalve, consistent met de gevestigde autoriteit kondigen wij, als President en Vice President van de Oglala Sioux Tribe, bij deze , 26 juni 2013 aan als een dag van huldiging voor Mr.Leonard Peltier en hierna iedere 26 juni.

    Ondertekend door President Bryan Brewer en Vice- President Thomas Poor Bear met het tribale zegel...

    23-06-2013 om 09:26 geschreven door Unciya  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Foto


    FREE PELTIER- WHEN INJUSTICE BECOMES LAW,PROTEST BECOMES DUTY - NO JUSTICE ON STOLEN LANDS
    Categorieën


    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs