• Dag 2
  • Hotels
  • Dag 18
  • Dag 17
  • Dag 16
  • Dag 15
  • Dag 14
  • Dag 13
  • Dag 12
  • Dag 11
  • Dag 10
  • Dag 9
  • Dag 8
  • Dag 7
  • Dag 6
  • Dag 5
  • Dag 4
  • Dag 3
  • Dag 1 vertrek

Amerika
    Onze Amerika reis 2005
    27-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 1 vertrek

Maandag 8 augustus '05

Putte- Stabroek -Los Angeles

Op maandag 08 augustus was het eindelijk zover: we vertrokken naar wat hopelijk een droomreis ging worden.Tijdens de laatste week hebben wij nog beslist om met de trein vanuit Kapellen naar Zaventem af te reizen en dit om eventuele files te vermijden .Met de trein naar de luchthaven viel eigenlijk wel mee.Hiervoor moesten wij slechts eenmaal overstappen in Brussel Noord.We moesten eerst nog onze tickets laten veranderen bij United airlines.Daarna naar de balie om in te checken.Tijdens de in-check moesten we eerst nog de nodige vragen beantwoorden zoals: wat ga je doen? waar overnachten?wie heeft de koffers gepakt? wie was erbij tijdens het pakken?enz.Toen zijn we door de douane gegaan en stonden we al stukje dichter bij ons reisdoel. Een eerste controle van de handbagage door de scanner en daarna nog eens aan de gate.Ons vertrek was voorzien vanuit Brussel om 12u25.

Ons vervoer naar Washington Dulles

De vliegreis ging vlot en na aankomst in Washington Dulles moesten we nog een keer door de douane.Na de stempel in ons paspoort,de vingerafdruk,de irisscan en de nodige vragen en controle konden we onze reis verder zetten naar Los Angeles.Rond 20u00 plaatselijke tijd zijn we toen geland op LAX.De bagage opgehaald en in een busje naar de autoverhuurder Alamo.Daar stonden verschillende auto's waaruit je mocht kiezen in je prijscategorie.Onze keus viel op een beige Chevrolet Impala 4 deurs.Naar onze europese maatstaven was dit een grote en luxueuse auto maar met een on-praktische koffer.Het was wel even wennen om met een amerikaanse auto te rijden . In het donker moesten we het hotel Marriott gaan zoeken maar na een beetje omweg zijn we er toch geraakt. Na de incheck direct naar onze kamers en daarna nog een sandwich (met frietjes)gegeten in het restaurant van het hotel.Onze eerste dag was lang door het vliegen en het tijdsverschil dus kropen we moe in ons Queens size bed op Amerikaanse bodem.

Onze Chevy Impala

27-04-2006 om 00:00 geschreven door Peter

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 3

Woensdag 10 augustus '05

Los Angeles-Palm Springs

Om 8u15 zijn we vanuit het hotel vertrokken.Ons ontbijt hebben we genomen bij IHOP die bekend staan voor hun pancakes. Voor onze maatstaven is dit redelijk zwaar om zo vroeg in de dag al pannekoeken met de bijbehorende sauzen te eten .Onze eerste stop was in Long Beach om de Queen Mary te bekijken.

Queen Mary in Long Beach gefotografeerd vanuit de yachthaven

Daarna naar het centrum aan de overkant waar een mooie yachthaven is .Onderweg naar Palm Springs zijn we nog gestopt bij het outlet center van Cabazon met Nike,Timberland enz . In Palm Springs logeerden we in het Best Western hotel en zijn we daar direkt na aankomst een beetje verkoeling gaan zoeken in het zwembad, maar echt afkoelen deed het water niet .Een beetje buiten de stad ligt de Aeral tramway die je naar hoogte van 2500 m brengt.

Aeral tramway en uitzicht over Palm Springs

Daarboven was het een stuk frisser dan in de stad en van daaruit had men een prachtig uitzicht over de hele streek. Terug beneden was het al donker en zijn we gaan eten in de Village Pub, wat heel gezellig was met live muziek op de achtergrond. Het was nog altijd broeiheet maar door het nevelsysteem op het terras was het heel aangenaam om te zitten.Voor het slapengaan hebben we nog eventjes wat gewandeld en zijn zo het standbeeld van Sonny Bono(van Cher) tegengekomen die in Palm Springs nog een tijdje burgemeester is geweest. Persoonlijk vind ik Palm Springs aangenaam en mooi.Het was wel spijtig dat in de zomer er niet zoveel te zien was omdat het hoogseizoen er in de winter ligt.Er waren daardoor verschillende zaken gesloten.

vandaag gereden

180 miles

27-04-2006 om 16:56 geschreven door Peter

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 4

Donderdag 11 augustus '05

Palm Springs-Laughlin

Om 8u45 zijn we vertrokken, nadat we eerst een klein ontbijtje met toastjes en koffie hebben genomen aan de rand van het zwembad.Omdat er vandaag een tocht door een national park op het programma stond , hebben we eerst nog enkele inkopen gedaan voor onze lunch. Op weg naar het Joshua tree park, via de state route 62, hebben we voor de eerste keer moeten tanken.Omdat het een ander systeem is als bij ons,( eerst tanken dan betalen ), hadden we voor alle zekerheid het toch maar eerst gevraagd aan een Amerikaan die daar ook stond.Voor het tanken moet je er namelijk eerst betalen ,of als je met een bankkaart betaald moet je soms een zipp code inbrengen.Nog een praatje gedaan met de vriendelijke man nadat we de gebruikelijke openingszin van de Amerikanen hadden beantwoord nl: Where are you from? Bij de inkom aan de westkant van het nationale park ,hebben we onze parkpass gekocht voor $50 voor een gans jaar met onbeperkte toegang tot alle parken. De weg die we moesten volgen om ons naar Keys View te brengen heet Park Boulevard. Daar had men een prachtig uitzicht . Onderweg stond er een fietser naar iets op de grond te staren,wij zijn ook gestopt en wat bleek ? Er lag een dode slang op de kant van de weg.Volgens de man was het een Sidewinder en was ze nog niet zo lang dood, misschien een uur of 3 ,4.

Vervolgens zijn we langs de noord uitgang uit het park gereden.Onze bedoeling was om via Vidal junction op die zelfde sr 62 naar Parkerdam en zo naar Lake Havasu city te rijden en om dan aan te komen in Laughlin.In Lake Havasu city staat een brug die origineel uit Londen komt en die ze verplaatst hebben naar Amerika.Dit leek ons wel de moeite om te bezoeken maar een wegversperring deed roet in het eten gooien.Net buiten Twentynine Palms was de weg afgesloten en moesten we op het plaatselijke vliegveldje een andere route gaan vragen . Op onze landkaart was namelijk geen andere weg te vinden.De vriendelijke man zei ons dat we het volgende kruispunt moesten nemen richting Amboy.Deze weg bracht ons naar een stuk Historic Route 66 die lang was maar zeker de moeite waard.Door de brievenbussen langs de kant van de weg merkten we dat er in dit eenzaam, maar zeer mooi landschap, nog af en toe mensen wonen. Hier zal men zeker niet veel lawaai hebben van zijn buren omdat er lange afstanden tussen liggen.Aangekomen in Laughlin was het bloedheet maar ons hotel vinden was zeker niet moeilijk .Vanuit de verte zie je ze nl.allemaal naast elkaar aan de Coloradorivier staan.De stad ademt een beetje de sfeer van Las Vegas maar veel kleiner.Wij logeerden in hotel Flamingo Hilton ,een groot hotel met een echte goksfeer.Onze kamer was heel mooi met zicht op de rivier en het zwembad.

s'Avonds hebben we gegeten van het buffet van het hotel. Het eten in zulke gokhotels is doorgaans niet zo heel erg duur en men kan zoveel eten en drinken als men wil.Na de maaltijd hebben we onze benen nog even gestrekt en zijn we de andere hotels eens gaan bekijken.Het was altijd aangenaam om ergens binnen te stappen omdat het buiten net leek of ze met een haardroger in je nek stonden te blazen. Door de airco op onze kamer was het toch aangenaam om te slapen .

vandaag gereden

244 miles

27-04-2006 om 16:56 geschreven door Peter

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 5

Vrijdag 12 augustus '05

Laughlin-Williams

Ons ontbijt hebben we genomen in het hotel met een buffet waar men niet met honger van tafel zal komen.Men kon pancakes,fruit,diverse eieren,taartjes en zoveel meer kiezen.Rond 9 u zaten we in de auto op weg naar het stadje Oatman dat gelegen is langs route 66 .Via Bullhead city reden we de bergen in naar het oude spookstadje.Het centrum was 1 straat met langs beide kanten winkeltjes in oude cowboystijl.Er liepen ezels los door de straat die het gewend zijn om door de toeristen geaaid te worden.In een winkeltje groeide zelfs een heel grote cactus door het dak

.Het was er al net zo warm als de vorige dag nl 100° F of +/- 44° C in de schaduw.De inwoners waren heel vriendelijk en enkele hadden wel zin in een praatje met een buitenlander.De weg naar Kingman kronkelde zich door de bergen naar beneden met soms prachtige uitzichten over de vallei.Daar aangekomen reden we verder naar onze eindbestemming over de route 66 die door het Hulupai indianen reservaat loopt.Onderweg kregen we een ander weertje, de zon was verdwenen en het begon te regenen in Peach Springs.Het stadje Seligman wil de mythe van route 66 nog in ere houden door het zo authentiek mogelijk te houden.

Dat is zeker gelukt bij 2 broers die een winkeltje annex kapperszaak uitbaten met allerlei snuisterijen uit vervlogen tijden.In Williams was er een fikse plensbui geweest toen wij er aankwamen.Het was een stuk frisser dan de dag ervoor .In de hoofdstraat zijn enkele shops waar men iets van indianen kan kopen maar er zijn ook de typische jaren 50 eetgelegenheden.Rond 7 u s'avonds is er geregeld een gunfight in mainstreet.Dit verteld de historie op een plezierige wijze van de stad, uitgebeeld door enkele cowboys. Ons avondeten hebben we genomen bij Twisters en dat bestond uit Burger route 66 en Chili dog.Door de sfeer uit de jaren 50 voelden we ons zo weggeplukt uit de film Grease. Daarna nog een wandelingetje naar ons hotel en hup ons bed in.

vandaag gereden:

193 miles

27-04-2006 om 16:56 geschreven door Peter

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 6

Zaterdag 13 augustus '05

Williams-Lake Powell

Ons ontbijt namen we in Route 66 Diner,een typisch jaren 50 restaurant.Het bestond uit French toast,cereals en natuurlijk pancakes. Om 8u20 zijn we dan vertrokken naar de Grand Canyon. De regenbui was weggetrokken dus was het een prachtige dag voor een helicoptervlucht.Op het vliegveld van Tusayan had men de keuze tussen verschillende maatschappijen maar we kozen voor Papillon,de grootste die de meeste helicopters hebben.Omdat de vlucht niet gereserveerd was moesten we anderhalf uur wachten tot het onze beurt was .Het wachten was zeker de moeite waard .Omdat er plaats was voor 6 deden we de vlucht met een spaans gezin met 1 dochter.Met knappe muziek op de achtergrond vlogen we over de canyon.Het was een kippevelmoment,echt indrukwekkend.Men heeft al zoveel foto's,films en dokumentaires op tv gezien maar men kan het toch nooit zo weer geven zoals men het met zijn eigen ogen ziet.We hadden enkel de pech dat ze onze commentaar in de hoofdtelefoon hadden verwisseld met het spaans en het andere gezin kreeg het nederlands.Het half uurtje in de lucht moest niet langer duren, want we werden een beetje misselijk.

Na een bezoekje aan het visitor center zijn we het park binnengereden.Dit national park is zeer goed georganiseerd met wandelpaden en view points waarnaar men met busjes kan rijden en zelfs een dorpje met supermarkt enz.Het uitzicht was indrukwekkend,men kan zo naast de afgrond wandelen maar daar had ik toch wel wat moeite mee.

Omdat het weer terug slechter was geworden met bliksem en een beetje regen hebben we het busje genomen naar Hopi Point maar zijn dan direct terug naar onze auto gekeerd. Om richting Lake Powell te rijden moesten we de oostkant van het park nemen . Onderweg was er een beetje sneeuw gevallen in de bossen.Nog even gestopt bij een oude indianentoren waaruit men beter de coloradorivier kon zien stromen in de diepte Het was nog een lange weg door Navajo indianen gebied, dat zeer dun bevolkt was .Het landschap leek net weggeplukt uit een western.We konden op elk moment een indiaan in vol ornaat op zijn paard tegenkomen.Om echte indianen te zien moest je stoppen bij de kraampjes langs de kant van de weg.Daar stonden Navajo vrouwen hun waar te verkopen aan voorbijkomende toeristen.

Het was al 7 uur toen we in Page aankwamen .Na onze incheck in het hotel zijn we gaan eten in het steakhouse aan de overkant van de weg. Omdat in de verte een onweer op komst was hadden we een tafel binnen genomen.Ons diner bestond uit steak voor Peter en Spare ribs voor Levi en mij.We hadden bijna gedaan met eten toen onze Levi plots een muis over de zetel achter ons zag lopen.Eerst dacht ik dat het om een grap ging, maar het was echt.De groep naast ons die nog moesten bestellen hadden het ook gezien en gingen al naar buiten.De serveerster deed een poging om ze te vangen maar zonder resultaat.De manager werd er bijgehaald maar die was zeer onvriendelijk ,(waarschijnlijk omdat we buitenlanders waren)Het leek wel de normaalste zaak dat er muizen over de zetels liepen in een restaurant.Na veel tumult hebben we toch vermindering op onze rekening gekregen,omdat men ons de tip had gegeven om bij het minste te klagen over service in restaurants, winkels enz in Amerika. Aan de receptioniste van ons hotel hebben we nog gevraagd of dit de normale gang van zake is in dit land .Zij vertelde dat een Amerikaan waarschijnlijk zijn rekening helemaal niet moest betalen, uit schrik voor een rechtzaak. Na dit tumulteuze einde van de dag toch nog lekker geslapen.

gereden deze dag

210 miles

27-04-2006 om 16:57 geschreven door Peter

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 7

Zondag 14 augustus '05

Lake Powell-ST George

Vandaag konden we in het hotel een klein ontbijt nemen dat bestond uit toast met confituur en koffie of thee.In de kleine ontbijtruimte was het erg druk ,maar zo hadden we toch al iets om de dag mee te starten.Na een bezoekje aan de supermarkt reden we rond 9 u naar de Glenn Canyon Dam .Vanuit ons hotel (Quality Inn) hadden we een mooi zicht over de dam en het meer, dus ver was het niet.Door tijdsgebrek hebben we geen bezoekje aan de dam gebracht,maar zijn we het nationale park van Lake Powell ingereden. Dit park bestaat uit een kunstmatig meer met een lengte van 298km lang.Het heeft felblauw water dat mooi afsteekt tegen de oranje bergen en kloven.We zijn gereden tot in Wahweap Marina .Dit is een haventje waar je boten kan huren om het hele gebied te verkennen.Natuurlijk zijn er ook vele kajakkers en jet skiers op het meer.

Maar door ons drukke tijdsschema moesten wij ons beperken tot wat pootjebaden in het helder ,warm water (.Spijtig genoeg.) Om onze weg te vervolgen namen we de US-89 north naar Kanab in de staat Utah.Op deze weg waanden we ons in het echte wilde westen met af en toe een huis.We stonden in twijfel om Zion park te bezoeken of Bryce Canyon. Om Bryce canyon te bereiken was een heel eind rond , maar besloten toch die kilometers te doen.Bij aankomst in het park hebben we het ons zeker niet beklaagd.Het is nog indrukwekkender dan Grand Canyon, en dat was al zo mooi.Bij zonneschijn moet het nog mooier zijn ,maar wij hadden pech dat het lichtjes regende.Het park is redelijk hoog gelegen zodat je weleens last kan hebben van de ijle lucht.

Na het bezoek aan Bryce Canyon reden we via route 14 naar Cedar City.Deze prachtige weg bracht ons door het Dixie National Forrest met verschillende meren waaronder Lake Navajo.Het was er wel berekoud onderweg,dit in tegenstelling met St George waar we s'avonds nog hebben gezwommen.Na het eten zijn we een prachtige mormoonse kerk gaan bezoeken, waar we veel uitleg kregen over het mormoonse geloof .Met een Nederlandstalige bijbel op zak gingen we terug naar het hotel voor een welverdiende nachtrust .

332 miles

27-04-2006 om 17:00 geschreven door Peter

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 8

Maandag 15 augustus

St George-Las Vegas

In St George hebben we een stevig ontbijt genomen bij Denny's dat bestond uit schintzel of roerei en spek,pancakes en scones.In de outlet stores hebben we nog even geshopt voor we op weg gingen naar Las Vegas.In ons hotel (CircusCircus) konden we direkt op onze kamer en hebben we ons geinstalleerd voor de volgende 2 dagen. Eerst hebben we ons hotel verkend ,wat al veel tijd in beslag nam.In het hotel is nl een indoor pretpark met vele attracties speciaal voor kinderen o.a. een roetsjbaan.

Op de Strip hebben we het ene na het andere hotel verkend zoals Ceasar's Palace,Treasure Island en The Mirage. Allemaal hadden ze wel iets speciaals maar The Venetian was toch wel het indrukwekkendst.Het was gewoonweg prachtig met de gondels op de kanalen en het San Marco plein bij avondlicht( terwijl buiten de zon scheen)

Bij Madame Tussaud hebben we tussen de beroemdheden gewandeld waaronder Bono van U2,Frank Sinatra,Lady Diana,Beyonce,Brad Pitt enz. Het plezante was dat je ze mocht aanraken om fotos te maken.s'Avonds waren we nog net op tijd voor het buffet om 10 u in ons hotel ging sluiten .Voor een vaste prijs mocht je daar zoveel eten en drinken als je op kon.Na nog even een gokje gewaagd te hebben op een slotmachine zijn we toen maar in ons bed gekropen,moe van het vele wandelen over de Strip.

128 miles

27-04-2006 om 17:38 geschreven door Peter

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 9

Dinsdag 16 augustus '05

Las Vegas

Vandaag stond er een hele dag Las Vegas op het programma.Na een stevig ontbijt aan het buffet reden we richting outlet shopping center ,dat een beetje buiten de stad gelegen is.Daar hebben we enkele dingen gekocht bij Tommy Hilfiger, dat er spotgoedkoop is. Ook jeans van Levi's is er best betaalbaar.Na genoeg geshopt te hebben zijn we terug enkele hotels gaan bezoeken zoals New York New York,MGM Grand,Excalibur,Luxor,Paris Paris en Mandalay Bay.De hotels in Las Vegas hebben allemaal wel hun eigen sfeer en bezienswaardigheden.

De ene heeft een rollercoaster, de andere piramides en één zelfs een eiffeltoren in t klein met bijbehorende arc de triomphe.Omdat we nogal fans zijn van Hard Rock Cafe moesten we dat natuurlijk ook een bezoekje brengen.s'Avonds laat hebben we ons nog eens laten gaan aan het groot buffet van het hotel. Met een overvolle maag zijn we dan maar ons bed ingekropen.

27-04-2006 om 17:40 geschreven door Peter

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 10

Las Vegas-Fresno

Woensdag 17 augustus 05

Vroeg opgestaan want we hadden een lange dag voor de boeg.Na nog eens een stevig ontbijt in het hotel, zoals de dag ervoor, zijn we rond 8 u vertrokken richting Death Valley.Met de waarschuwingen in het achterhoofd hebben we eerst de auto volgetankt en hebben we nog het nodige drinken aangeschaft. Via Pahrump reden we na een 200 tal kilometers Death Valley binnen.

Bij Zabriskie Piont konden we voor de eerste keer kennismaken met dit speciaal stukje op aarde.Het is een prachtig uitkijkpunt over de vallei en de omliggende bergen.Het visitors center ligt in Furnace Creek waar men allerlei info kon opdoen over dit speciale landschap.In Stove Pipe Wells zijn we gestopt om een beetje te eten maar het was er zo heet dat we vlug terug in onze auto met airco gestapt zijn.

Op deze plaats stopten ook enkele auto's die gedeeltelijk ingepakt waren .Vermoedelijk ging het hier om modellen die nog niet op de markt waren maar die ze hier aan het testen waren in extreme omstandigheden. De weg die we verder moesten volgen bracht ons langs prachtige duinen.Omdat we van een grote hoogte kwamen moesten we die ook terug afdalen .Dit was een lange ,steile weg door een canyon waar men verplicht werd om de airco af te zetten.Door het voortdurend afremmen hebben we een paar keer de banden tot rust moeten laten komen.Na Death Valley hadden we nog een lange weg af te leggen om ons hotel te bereiken.Op onze weg lag het industriestadje Trona waar we eventjes gestopt zijn.Nabij het stadje Ridgecrest is een legerbasis gelegen dus vlogen er regelmatig straaljagers over het gebied.De route 178 naar Bakersfield was een weg door het gebergte met een stop aan het Isabella meer.Het was er zalig om eventjes te relaxen met onze voeten in't water.

Dat dachten ook vele amerikanen met hun plezierbootjes op het water.Zo konden we ook nog te hulp schieten bij een ouder koppel die aan de aanlegsteiger wilden aanmeren.De weg door de canyon liep naast de Kern river.Het was prachtig om te zien maar minder om de afgrond naast je te zien voorbij glijden tijdens het rijden.

Wat een geluk dat er af en toe een plekje was om de achterliggende auto's te laten voorgaan want die maakten je wel zenuwachtig.De route van Bakersfield tot in Fresno(route 99)is een snelweg langs vele boomgaarden,olijfbomen en wijngaarden, dus dat schoot een beetje op .Bij Carl jr in Visalia hebben we vlug wat gegeten omdat het anders te laat werd.In Fresno aangekomen begon het al te schemeren en door een te vroege afslag te nemen zaten we in een verkeerd deel van de stad zodat we ons hotel niet direkt vonden.Omdat we bij een drive inn van Mc Donalds politie zagen staan, wilden we daar de weg vragen.Maar hij deed teken dat we niet dichterbij mochten komen.Wat bleek? hij stond met de revolver in de aanslag om de man in de auto eens duchtig te ondervragen.In een mum van tijd stonden er 3 a 4 agenten rond de auto met getrokken pistolen.Wat er daarna gebeurde hebben we niet afgewacht omdat het ons te spannend werd,maar de amerikanen keken er nog niet van op.Die zullen meer gewoon zijn .Toen we bij ons hotel aankwamen was het al 9 u en omdat we de buurt niet zo vertrouwden zijn we maar direkt naar onze hotelkamer gegaan.Het was een te lange dag in de auto door de grote afstand die we moesten overbruggen.

499 miles

27-04-2006 om 17:41 geschreven door Peter

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 11

Fresno-Modesto

Donderdag 18 augustus '05

Na het ontbijt in het hotel zijn we om 9 u vertrokken naar Yosemite National Park.Aan de ingang was er een kleine file om het park in te rijden maar met ons pasje konden we zo passeren.Omdat we Sequoia National Park niet konden bezoeken zijn we naar Mariposa Grove gereden, dat bekend staat om zijn sequoia bomen .Daar kon je een wandeling maken langs de reuze bomen met de bekendste genaamd 'Grizzly Giant' Met zijn 64 meter hoogte is dit de oudste boom in het woud.

Langs een mooi plekje aan een riviertje zijn we gestopt om te lunchen en eventjes te pootje baden.De trekpleisters van het park zijn él capitan(een rots die zeer gekend is bij bergbeklimmers)en de watervallen.Op die plekken is er dan ook een drukte van belang om de mooiste foto's te kunnen maken.Het is een park waar men vele wandelingen kan maken, maar door tijdgebrek moeten wij daar van af zien.

In het hotel aangekomen hebben we nog even van het zwembad en jaccuzi geprofiteerd .Bij Damians hebben we daarna lekker Mexicaans gegeten.Na weer een goed gevulde dag zijn we voldaan kunnen gaan slapen