Inhoud blog
  • Misa Dirty Sexy tip
  • Sweet Swirls
  • Black Valentine
  • Polka Dots in Blue
  • China Glaze Urban-Night
  • Black Tip Stickers
  • Double Pink
  • Half Gold
  • China Glaze Sea Spray
  • Rode Kanten Tip
  • Luxury Cherry Blossoms
  • Mojito Mix
  • Witte Rozen
  • French tip Teentjes
  • Green Ombré
  • Matte Magic Black Tip
  • Wat heb je nodig voor nailart?
  • Sexy Kant
  • China Glaze Electric Beat
  • Roze spons nailart
  • Essie mint candy apple
  • Easy Black
  • Purple Rose with Gold
  • Aqua Baby Rose
  • Winter Chique
  • Blue Reef Flowers
  • Bow, Dots & Stripes
  • Music Nails
  • Bordeaux Roos
  • No Water Marble
  • Chunky Glitter & Lace
  • Pink & Sweet
  • China Glaze Aqua Baby
  • Vintage Flowers
  • Tips bij Konad stempel nailart
  • Roze Ombré
  • Easy Yellow
  • Cherry French Tip
  • Cherry Tip Toe
  • China Glaze Something Sweet
  • Ombré versus Spons Nailart
  • China Glaze Lemon Fizz
  • Schattige Kersen
  • Kersenbloesems
  • Kersenbloesems Teentjes
  • Kersenbloesems Nailart Ring
  • Pretty Polish
  • Smart Nails Flower
  • Vergeelde nagels
  • Essie Blanc vs LA Girl Matte White vs China Glaze White on White
  • French Tip in Pink
  • Tip Toe in Pink
  • Goedkope stempel platen
  • Enchantra
  • Lace Corset
  • Color Club Factory Girl
  • China Glaze First Mate
  • Sea Spray Diamant
  • Lelie Teentjes
  • Lelies in Glitter
  • Cute Purple
  • China Glaze Fast Freeze Quick Dry spray
  • Groen met Kant
  • Swirly Flowers
  • French tip met blauwe bloemetjes
  • Girly Pink Tips
  • French Tip Stickers Zwart
  • Dark Blue Tip
  • Red Squares
  • Lacy Tip
  • Blauw Dambord
  • China Glaze Flyin'High
  • China Glaze Fifth Avenue
  • Elegante Roos
  • Angie nails
  • Oosters Geruit in Roze
  • Nailsupplies
  • Gold and Black
  • China Glaze City Siren
  • China Glaze Below Deck
  • Nagellakremovers
  • Multicolor polka dot teentjes
  • Vlinders met zilver
  • Sea Swirls
  • Lemon Plaid
  • Kant en kleur
  • Bordeaux rooster
  • Ilona's Nails
  • Mojito vlinders
  • Polka dot teentjes
  • Sunny French Tip
  • Sunny Tip Toe
  • Multicolor dots
  • French tip met strikje
  • Roze teentjes
  • Roze Bloemen
  • Electric Zilver
  • First Mate strikjes
  • French nails
  • Strikje en Polka dots
    Categorieën
  • Andere (22)
  • Favoriete webshops (9)
  • Kleur Swatches (14)
  • Konad M20 (4)
  • Konad M36 (4)
  • Konad M40 (1)
  • Konad M44 (3)
  • Konad M56 (9)
  • Konad M57 (6)
  • Konad M60 (5)
  • Konad M65 (1)
  • Konad M71 (5)
  • Konad M73 (1)
  • Konad M77 (2)
  • Konad M79 (3)
  • Konad M88 (1)
  • Konad M89 (3)
  • Ombré Nailart (9)
  • Zoeken in blog

    Nails & stuff
    Leuke nailart die u makkelijk zelf thuis kan doen
    04-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luxury Cherry Blossoms
     
    Als basecoat heb ik deze keer Seche Clear gebruikt. Voor je begint met uw nagels lakken of sponsen, is het altijd beter om een basecoat te gebruiken.
    Dan heb ik een goedkope make-up spons van de Action shop genomen. Hieronder zie je zo'n halve make-up spons, en daar nog een klein stukje afknippen.
     
    Als nagellak heb ik Essie Lapis of Luxury gebruikt. Een beetje nagellak op een stuk papier of karton doen, spons erin dippen, en een dunne laag over de hele nagel sponsen. Dit zou er ongeveer zoals onderstaande foto moeten uitzien.


    Tegen de tijd dat alle nagels gedaan zijn, is het droog, en kan je een tweede keer met de spons over de nagels gaan, maar nu enkel van de tip tot halverwege de nagel.


    Daarna de tip gewoon lakken met het borsteltje, en enkel onderaan de tip met de spons dippen (zonder nagellak erop) zodat het geheel mooi in elkaar overvloeit.
    De restjes nagellak wegdoen die op de huid zijn terecht gekomen. Je kan een penseel of oorstaafje in wat nagellakremover dippen, en zo alles schoonmaken. Eventueel kan je een base-topcoat opdoen, dat heb ik gedaan, en een andere dag verder doen met deze nailart.


    Voor de volgende stap heb ik witte fijne glitter gebruikt.

    Ik heb een beetje topcoat op een stuk papier gedaan, met de spons in de topcoat dippen, daarna in de glitter, en over de hele nagel.
    De onderstaande foto links is met de glitter, en de foto rechts is hoe het eruit ziet met een laag topcoat over de glitter.
     

    Nu beginnen we de takjes voor de kersenbloesems te tekenen. Dit heb ik met een bruine striper gedaan.


    Voor de bloemetjes heb ik een fijn nailart penseel gebruikt. Dan nog een klein stipje in het midden van elke bloem.
    Mijn bruine striper durft nogal eens uitlopen als ik topcoat erover doe, daarom heb ik voor de zekerheid een laag over de nailart gestempeld met een doorzichtige nagellak of topcoat. (http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2383658)

    De nailart afgewerkt met Poshé topcoat,en dit is het resultaat.

    Ik vind het mooi, en doe graag zo'n ombré met kersenbloesems, maar het kost wel wat werk en tijd. Eerder heb ik al kersenbloesems in een gele ombré gedaan (http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2268405).


    Categorie:Ombré Nailart
    Tags:Spons nailart, Ombre, Kersenbloesems
    >> Reageer (0)
    19-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mojito Mix

    Om te beginnen heb ik french tip guides op mijn nagels gekleefd.
    Je kunt deze bv vinden in het Kruidvat, maar ik herinner me nog dat die niet zo goedkoop waren, al weet ik de prijs nu niet meer. Ik gebruik de tip guides redelijk vaak, en heb ze heel goedkoop gevonden op Aliexpress     ( http://www.aliexpress.com/store/product/10Packs-Nail-Art-French-Tips-Forms-Guides-Sticker-Fringe-5685/100071_518036562.html ).

    Eenmaal de tip guides op de goede plaats kleven, heb ik basecoat op de tip van mijn nagels gedaan en die laten drogen. Dan heb ik een groene nagellak gebruikt op de tip, Essie Mojito Madness. Doe niet te weinig nagellak op, en die ook NIET laten drogen. Direct met een witte striper wat lijntjes in de groene nagellak gemaakt, met een fijn nail art penseel de kleuren wat mengen naar wens.
    Alles goed laten drogen, tip guide eraf, en een base-topcoat over de hele nagel gedaan.

    Je kunt ook nog wat glitter en bloemetjes erop doen. Seche Vite topcoat over de nagels en klaar.
    Met de glitters en bloemen kun je variëren naar wens.
       

       
        
    Het is eigenlijk een heel makkelijke en vlugge nailart. Ik ben er best wel tevreden mee, het is eens wat anders. Ik weet niet of het echt ombré is, maar lijkt er in ieder geval op.


    Categorie:Ombré Nailart
    Tags:Essie Mojito Madness, Ombré
    >> Reageer (0)
    18-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Green Ombré

    Deze nailart heb ik zelf gecreëerd, en is zeker één van mijn favorieten. Ik ben begonnen met een basecoat, en heb eenmaal die droog was, rechte tip guides op de nagels gekleefd. De rechte tipguides heb ik bij Enchantra gekocht: http://enchantra.com/konad-nailart-french-tip-toe.html



    Als de basecoat droog is, een laag Essie Turquoise & Caicos op de bovenste tip lakken, en laten drogen. Eventueel kan stap 1 (basecoat), stap 2 (tip guides) en stap 3 (eerste laag Turquoise & Caicos) overgeslagen worden. Ik heb deze keer tip guides gebruikt, omdat ik nogal last had van bevende handen. Maar als je die niet hebt, dan kun je dit gerust met de vrije hand doen, en daarna met een penseel in wat nagellak remover, en mooi opschonen. Die eerste laag Turquoise & Caicos is omdat het eindresultaat anders net iets te doorzichtig is naar mijn zin.
    Als je bovenstaande stappen wil overslaan, begin je met wat basecoat op het bovenste diagonale deel van de nagel te lakken, met de vrije hand, en die laat je drogen.
    De volgende stap is voor beide methodes hetzelfde:


      ( http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2282286 )

    Als kleurtje onderaan heb ik wat Essie Turquoise & Caicos opgedaan, en terwijl dit nog nat is, onmiddellijk bovenaan Misa Dirty Sexy Money opdoen. Onmiddellijk daarna, terwijl het geheel nog nat is, ga je met een dunne base- topcoat zoals bv China Glaze First & Last over de groene lakjes, zodat je het gewenste ombré effect krijgt. De twee groene nagellakjes zijn een mooie combinatie vind ik zelf, maar je kunt dit met gelijk welke kleuren doen die je mooi vindt passen bij elkaar.
    Indien je tip guides hebt gebruikt, mag je die er dan afdoen. Anders dip je een penseel in wat nagellak remover, en ga je over de nagel tot je de diagonale lijn krijgt en het onderste deel vrij is van nagellakrestjes. Eenmaal alles droog is, kun je eventueel nog een laag base-topcoat over de hele nagel doen.

      

    Daarna stempelen, en daarvoor heb ik Konad witte stempellak gebruikt en stempelplaat M26. De imageplate is zo'n goedkope namaak die ik bij Aliexpress heb gekocht ( http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2238452 ).
    Eventueel nog een rhinestone, Poshé topcoat en klaar.
    Om de nailart langer mooi te houden, kun je na een dag of 5-7 nog een laag topcoat opdoen.
    Deze nailart is eigenlijk makkelijker en minder tijdrovend dan gewoon lakken.


    Categorie:Ombré Nailart
    Tags:Konad M26, Ombré, Bloemen, Essie, Misa
    >> Reageer (0)
    16-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roze spons nailart
      
    Dit is een spons nailart, en indien je geen of weinig ervaring hebt met deze technieken, kun je meer uitleg vinden hier: http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2282286
    Ik heb de volgende lakjes gebruikt voor deze nailart: Essie Check-up (donkerroze), Essie Fiji  (lichtroze), China Glaze Frosty ( parelmoer wit ).

    Maar allereerst doe ik een basecoat op mijn nagels om die te beschermen. Daarna heb ik een laag witte nagellak opgedaan, omdat ik de kleuren goed wou laten uitkomen.
    Dan heb ik onderstaande methode geprobeerd om te sponsen:

    Maar de Essie nagellakken zijn iets anders van samenstelling dan China Glaze, en voor het sponsen zorgen deze Essie kleurtjes niet voor genoeg dekking als ik mijn gewone spons techniek gebruik. Ik dacht dat de witte basislaag ging helpen, maar de kleuren kwamen niet over zoals ik wou. Dus de nagellak direct op de spons gelakt, volgens onderstaande methode:


    En nu was het effect zoals ik wou, de roze kleuren komen mooi en duidelijk over.
    Daarna heb ik er nog een glitternagellak en een laag topcoat opgedaan.
     
    Dan met zwarte Konad stempellak, en imageplate of stempelplaat M3 de bloemetjes gestempeld. Nog wat witte stipjes met een dottingtool, en een laag Seche Vite topcoat.
    Ik vind het een leuke nailart, en je kunt eindeloos variëren met de kleuren. Ik kwam de onderstaande foto tegen, tijdens het shoppen op mardymakeupshop denk ik, en ik wou deze ook eens proberen. Het lukt even goed op kortere nagels of op lange nagels.




    Categorie:Ombré Nailart
    Tags:Konad M3,Ombré,Spons nailart,Bloemen
    >> Reageer (0)
    27-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roze Ombré
    Eerst doe ik zoals altijd een basecoat op mijn nagels. Dan begin ik met de ombré nagels, en daarvoor gebruik ik deze methode:

    ( http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2282286 )

    Voor deze roze ombré heb ik Essie Check-up (donkerroze) en Essie Fiji  (lichtroze) gebruikt. Ik heb hier ook de Seche Vite topcoat gebruikt voor het mengen om zo het ombré effect te creëren. Doordat dit een dikke topcoat is, creëert die wat textuur. Indien je liever minder of geen textuur wil, dan gebruik je beter een heel vloeibare topcoat, zoals die van Essence (Kruidvat).

    Om de gehele nailart wat te beschermen en langer mooi te houden, heb ik nadat alles droog was nog een laag Seche Vite topcoat opgedaan.

    Zoals je ziet, heb ik op iedere nagel een beetje een ander patroon geprobeerd. Op de wijsvinger in een v-vorm, de middenvinger is een diagonaal patroon, de ringvinger is nog iets anders, en op de pink heb ik in het midden een donkerroze cirkelachtige vorm gedaan met daarrond het lichtroze. Het is een beetje zoeken en speels uitproberen wat je nu het leukst vindt.


    Categorie:Ombré Nailart
    Tags:Ombré nailart
    >> Reageer (0)
    29-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ombré versus Spons Nailart
    Dit jaar is ombré helemaal in: ombré-haar, ombré-nagels,...Om dit ombré effect op de nagels te creëren, wordt vaak gebruik gemaakt van spons nail art. Is spons nailart dus hetzelfde als ombré? Ik weet het niet juist, maar ik denk dat je de techniek van de spons nailart kunt gebruiken om het ombré effect te creëren. Ik heb verschillende technieken uitgeprobeerd, zo krijg je een beetje een overzicht van de mogelijkheden.

    We beginnen met methode A:

                                 
    De nagellakken die ik hier heb gebruikt, van lichtblauw naar donkerder blauw zijn: Essie Borrowed & Blue - China Glaze Aqua Baby - China Glaze First Mate. Van elke kleur doe ik wat op papier (1), dan neem ik mijn spons erbij (2), dip de spons in de nagellak op het papier (3,4), en dan de spons op de nagel (5,6), en het effect zie je op foto 7. Op de foto hieronder kun je het eindresultaat nog beter zien, je kunt op de foto klikken om die groter te zien.

    Ik ben heel erg fan van het resultaat, het heeft een korrelig en zanderig effect, vooral als je het enkele keren over elkaar doet. Je kunt dit 2 of 3 keer herhalen, naar eigen wens. Het verspilt wel veel nagellak, dus ik zal deze methode niet gebruiken met mijn paar duurdere nagellakken, zoals die van Chanel.


    Methode B:

                                  
    De nagellakken, van lichtblauw naar donkerder blauw zijn ook hier: Essie Borrowed & Blue - China Glaze Aqua Baby - China Glaze First Mate. Je doet de nagelakken rechtstreeks op de spons (1,2), en dan druk je de spons op de nagel (3), het resultaat zie je op foto 4. Ook hieronder een foto waar je op kunt klikken, en het effect beter ziet.

    Persoonlijk houd ik meer van methode A, het effect op de nagel is iets korreliger. Maar je verspilt wel meer nagellak met die methode. Met methode B komen de kleuren feller uit, indien je dit wenst in uw specifieke nailart, is deze beter. En 1 keer met de spons op de nagel is voldoende met methode B. Ik denk dat ik de ene keer het ene effect zal verkiezen, en een andere keer het tweede effect.

    Uiteindelijk zijn er kleine verschillen in eindresultaat, en zeker met nog eens een topcoat erover. Op de foto's hieronder zie je beide nog eens naast elkaar. De eerste foto (links) is zonder topcoat, en de tweede foto (rechts) is met topcoat. De linker nagels zijn telkens met methode A, en de rechter met methode B.
      



    Methode C:

                      
    De nagellakken die ik hier heb gebruikt zijn: Essie Mint Candy Apple - China Glaze Lemon Fizz - Essie Blanc. Eerst doe je een basislaag op uw nagel, meestal kiest men voor een witte nagellak (1), dan doe je de kleurtjes voor het ombré effect op wat papier (2,3), neem de spons erbij (4), dip de spons in de nagellak (5), en op de nagel (6). Op de foto hieronder kun je het resultaat goed zien.

    De kleuren komen goed uit met deze methode, vergelijkbaar van eindresultaat met methode B. Maar om een goede vergelijking te maken, heb ik methode A ook nog eens met deze kleurtjes geprobeerd.


    Methode A:

                         
    De kleurtjes nagellak op papier lakken (1), de spons erbij nemen (2), de spons in de nagellak dippen (3), en op de nagel (4). Zie de foto hieronder om het resultaat beter te zien.

    Het is duidelijk dat methode A voor het meest korrelige effect zorgt, maar ook voor de minste dekking, en de kleuren komen het minst fel uit. Het is maar net wat je nodig hebt voor je nailart. Ik zal zeker de verschillende methodes gebruiken.

    Op de foto's hieronder zie je beide naast elkaar, linker foto zonder topcoat, rechter foto met topcoat. Op de eerste foto is de linker nagel methode A, en de rechter nagel methode C. Maar op de tweede foto staan ze omgekeerd, linker nagel is methode C, en rechter nagel methode A. Verwarrend, ik weet het, moest er rekening mee gehouden hebben toen ik de foto's maakte, maar is mij ontgaan.
       

    Zo zie je een beetje de verschillende effecten en methoden die je met spons nailart kunt bereiken, en hoe je leuke ombré nagels kunt maken.
    Methode A: nagellak op papier, dan op spons, en dan op nagel.
    Methode B: nagellak direct op de spons, en dan op de nagel.
    Methode C: laag witte nagellak op de nagel, laten drogen. Nagellak op papier, dan op spons, en op de nagel.


    Dit zijn eigenlijk ook ombré nagels, maar zonder spons, en het eindresultaat ziet er helemaal anders uit.
    Laten we dit methode D noemen:

              
    Hiervoor heb ik China Glaze Traffic Jam, Essie Blanc, en Seche Vite topcoat gebruikt. Eerst heb ik de witte nagellak losjes opgedaan, niet in een rechte lijn, maar dit kies je zelf (2,3), direct de tweede kleur opdoen (4,5), de Seche Vite topcoat erbij nemen (6), de topcoat over de nagel doen terwijl de nagellakken nog nat zijn (7), het resultaat zie je op foto 8 en 9.
    Ik heb ondervonden dat het belangrijk is om goed dekkende nagellak te gebruiken. Ik heb enkele keren moeten oefenen tot het wat beter lukte, het goed laten dooréén lopen of mengen van beide kleuren verliep niet altijd zoals ik het wou. Maar nu ik wat beter de techniek beheers, ben ik wel tevreden van het behaalde resultaat.

    Ik vond deze tutorial op internet, hier zie je nog eens hoe je deze variatie van ombré nagels kunt maken: http://beautybash.nl/tutorial-ombre-nagels-maken/



    Categorie:Ombré Nailart
    Tags:Spons nailart, Ombré
    >> Reageer (0)
    05-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kersenbloesems
    Na de ring en de teentjes in kersenbloesems, zijn nu de vingernagels aan de beurt.
    Link ring: http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2267140
    Link tenen:  http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2267820



    Eerst een basecoat, en dan het sponsen zoals bij de teentjes:


    Een topcoat daarover, en op zich vind ik de nagels zo al mooi
    .

    En dan de takjes met een bruine striper, zelfs zo vind ik het ook wel een mooie effect.


    Als laatste de bloemetjes en een laag topcoat.
      
    Ik vind dit trio van ring, teentjes en vingers echt wel leuk en geslaagd. Het was veel werk, en je hoeft het niet allemaal na elkaar te doen. Je kunt eerst de ring maken, een tijdje later de teentjes, die slijten ook minder vlug af dan de vingernagels. En een weekje na de teentjes, pas de vingers. Het is redelijk wat werk, maar ik ben blij met wat het geworden is. Helemaal anders dan al mijn andere nailarts, en heel zomers, al kan het een donkere winterdag misschien ook wel opfleuren.
    Ben benieuwd wat jullie vinden van mijn creatie...


    Categorie:Ombré Nailart
    Tags:Spons nailart, Ombre, Kersenbloesems
    >> Reageer (0)
    04-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kersenbloesems Teentjes

    Nadat ik de kersenbloesems nailart ring ( http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2267140 ) had gemaakt, ging ik aan de slag met mijn teentjes.

    Indien je de vingernagels en de teennagels in hetzelfde wil lakken, is het beter eerst de tenen te doen en dan pas de vingers. Als je eerst de vingers doet, en dan nagellakremover moet gebruiken voor je teentjes, en er komt toevallig wat op jouw vingernagels, dan zit je met een besmeurde nailart waar je zoveel werk aan hebt gehad, zou zonde zijn.
    Voor je begint met de nailart kun je eerst een voetverzorging doen, een scrub, nagels wat bijvijlen, voetjes met een hydraterende olie of crème insmeren, een basecoat op de teennagels...
    En dan begint het sponsen: ik heb een streep witte nagellak op een stukje papier gedaan, en daaronder twee strepen gele nagellak. Voor de witte nagellak is het belangrijk dat die een goede dekking heeft, dus best niet te doorzichtig. Ik heb Essie Blanc gebruikt. De gele nagellak is China Glaze Lemon Fizz.

    Bij spons nailart wordt er soms eerst een basislaag gelakt, bv een laag gewone witte nagellak, en dan daarover sponsen. Maar ik heb hier bewust gekozen om dit niet te doen, om het korrelige zanderige effect beter te zien. Ik heb geen foto's van mijn teennagels in deze stage van de nailart, maar hier zie je wat ik bedoel op mijn vingernagels:

    Na het sponsen, een topcoat erover. Daarna met een bruine striper de takjes tekenen. En bloemetjes in verschillende kleuren roze plus witte, twee lagen nagellak voor de bloemen. Stipje midden in de bloemetjes, alles goed laten drogen, en een laag Seche Vite topcoat erover, en klaar....
    Hier zie je nog wat foto's van de zomerse voetjes, past heel goed bij bruine sandalen trouwens.

       
       

    Categorie:Ombré Nailart
    Tags:Spons nailart, Ombre, Kersenbloesems
    >> Reageer (0)
    03-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kersenbloesems Nailart Ring


    Ik vind kersenbloesems heel mooi, en wou eens uitgebreide nailart maken geïnspireerd daarop.
       

    Eerst ben ik begonnen met de ring. Ik heb deze doorschijnende ring gekocht bij Dashica voor 1,25€  http://www.dashicabeautyshop.nl/c-1144388/nail-art-ringen/

    Ik wou eens iets anders doen dan stempelen, en had veel inspiratie. Ik besloot om de ring met de sponstechniek te lakken. Je kunt daarvoor speciale sponsjes voor nailart kopen: http://www.dashicabeautyshop.nl/c-1706208/sponge-nail-art/ .                 
    Maar een gewone spons die je gebruikt om ramen te wassen of een make-up sponsje kan evengoed. Knip die in stukjes zodat het handig is om op uw nagels of op de ring te gebruiken. Doe de nagellak op een stukje karton of papier of plastic, dip je sponsje erin, en dan op de ring of nagels.      

    Ik heb voor een gele nagellak gekozen, China Glaze Lemon Fizz als hoofdkleur. Ik heb dit over de hele ring gesponst, tot het ongeveer naar wens was. Langs de randen van de ring wou ik iets meer dekking, dus daar heb ik wat meer gesponst, plus heb ik daar ook enkele keren met wat witte nagellak gesponst, en dan weer een beetje geel. Eenmaal de tekening erop staat zie je die nuances niet echt meer, en ik heb geen foto genomen van de ring toen die enkel gesponst was, zonder de tekening erop. Dit was trouwens de allereerste keer dat ik eens de spons nailart gebruikte, dus het is een beetje proberen en zien wat je mooi vindt. Ik vond het heel leuk om te doen.
    Nadat de nagellak droog was, heb ik er een laag topcoat over gedaan, van een goedkoop merk, de kwaliteit hoeft niet zo goed te zijn als voor op de nagels vind ik. Zelfs met een topcoat erover zie je nog steeds het effect van de spons nailart.
    Voor de takjes van de kersenbloesems heb ik een bruine striper gebruikt. Indien je geen bruine striper hebt, kun je ook met een fijn striperpenseel en gewone bruine nagellak of acrylverf hetzelfde effect bereiken.

    Dan komt het leukste gedeelte, de kersenbloesems tekenen. Ik heb een klein nailart penseel gebruikt daarvoor. Het is heel eenvoudig om te doen.

    Ik heb de bloemetjes in een donkerroze en lichtroze gemaakt, en witte. Om de bloemetjes goed duidelijk te krijgen, ben ik er nog eens over gegaan met een tweede laagje. Dan nog een klein bruin stipje in het midden van elk bloemetje, met een kleine dottingtool of een tandenstoker.
    Bovenaan heb ik nog een goudkleurige vlinder gebruikt, ik vond die mooi passen. Nadat alles goed droog is, nog een laatste laag topcoat, en je hebt je eigen persoonlijke ring naar keuze.
    Voor mijn eerste nailart ring vind ik hem echt goed gelukt, ik ben heel tevreden ermee. En als ik hem na de zomer beu ben, dan haal ik alles eraf met nagellakremover, en maak een nieuwe. Hoe leuk is dit!

     
      


    Categorie:Ombré Nailart
    Tags:Spons nailart, Ombre, Nailart Ring, Kersenbloesems
    >> Reageer (0)


    English
    Archief per maand
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Links
  • Ilona's Nails
  • Nailsupplies.us
  • Nail budget store
  • CBC Beauty
  • Mardy Makeup Shop
  • Enchantra

  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    tbwa
    www.bloggen.be/tbwa

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs