Inhoud blog
  • Misa Dirty Sexy tip
  • Sweet Swirls
  • Black Valentine
  • Polka Dots in Blue
  • China Glaze Urban-Night
  • Black Tip Stickers
  • Double Pink
  • Half Gold
  • China Glaze Sea Spray
  • Rode Kanten Tip
  • Luxury Cherry Blossoms
  • Mojito Mix
  • Witte Rozen
  • French tip Teentjes
  • Green Ombré
  • Matte Magic Black Tip
  • Wat heb je nodig voor nailart?
  • Sexy Kant
  • China Glaze Electric Beat
  • Roze spons nailart
  • Essie mint candy apple
  • Easy Black
  • Purple Rose with Gold
  • Aqua Baby Rose
  • Winter Chique
  • Blue Reef Flowers
  • Bow, Dots & Stripes
  • Music Nails
  • Bordeaux Roos
  • No Water Marble
  • Chunky Glitter & Lace
  • Pink & Sweet
  • China Glaze Aqua Baby
  • Vintage Flowers
  • Tips bij Konad stempel nailart
  • Roze Ombré
  • Easy Yellow
  • Cherry French Tip
  • Cherry Tip Toe
  • China Glaze Something Sweet
  • Ombré versus Spons Nailart
  • China Glaze Lemon Fizz
  • Schattige Kersen
  • Kersenbloesems
  • Kersenbloesems Teentjes
  • Kersenbloesems Nailart Ring
  • Pretty Polish
  • Smart Nails Flower
  • Vergeelde nagels
  • Essie Blanc vs LA Girl Matte White vs China Glaze White on White
  • French Tip in Pink
  • Tip Toe in Pink
  • Goedkope stempel platen
  • Enchantra
  • Lace Corset
  • Color Club Factory Girl
  • China Glaze First Mate
  • Sea Spray Diamant
  • Lelie Teentjes
  • Lelies in Glitter
  • Cute Purple
  • China Glaze Fast Freeze Quick Dry spray
  • Groen met Kant
  • Swirly Flowers
  • French tip met blauwe bloemetjes
  • Girly Pink Tips
  • French Tip Stickers Zwart
  • Dark Blue Tip
  • Red Squares
  • Lacy Tip
  • Blauw Dambord
  • China Glaze Flyin'High
  • China Glaze Fifth Avenue
  • Elegante Roos
  • Angie nails
  • Oosters Geruit in Roze
  • Nailsupplies
  • Gold and Black
  • China Glaze City Siren
  • China Glaze Below Deck
  • Nagellakremovers
  • Multicolor polka dot teentjes
  • Vlinders met zilver
  • Sea Swirls
  • Lemon Plaid
  • Kant en kleur
  • Bordeaux rooster
  • Ilona's Nails
  • Mojito vlinders
  • Polka dot teentjes
  • Sunny French Tip
  • Sunny Tip Toe
  • Multicolor dots
  • French tip met strikje
  • Roze teentjes
  • Roze Bloemen
  • Electric Zilver
  • First Mate strikjes
  • French nails
  • Strikje en Polka dots
    Categorieën
  • Andere (22)
  • Favoriete webshops (9)
  • Kleur Swatches (14)
  • Konad M20 (4)
  • Konad M36 (4)
  • Konad M40 (1)
  • Konad M44 (3)
  • Konad M56 (9)
  • Konad M57 (6)
  • Konad M60 (5)
  • Konad M65 (1)
  • Konad M71 (5)
  • Konad M73 (1)
  • Konad M77 (2)
  • Konad M79 (3)
  • Konad M88 (1)
  • Konad M89 (3)
  • Ombré Nailart (9)
  • Zoeken in blog

    Nails & stuff
    Leuke nailart die u makkelijk zelf thuis kan doen
    28-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat heb je nodig voor nailart?
    Als je begint met nailart en niet goed weet wat je nu best aankoopt van spulletjes, dan kan ik je enkele tips geven.
    Er zijn enkele algemene dingen die heel handig zijn, zoals bv een dottingtool, striperpenselen en nailart penselen.


    Goedkope maar goede dottingtools kun je onder andere vinden bij cbc beauty (http://www.cbc-beauty.nl/epages/62037437.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62037437/Products/DTS-01 ) of Aliexpress (http://www.aliexpress.com/item/5Pcs-Set-2-Way-Nail-Art-Tool-Marbleizing-Dotting-Pen-Gift-1932/648157673.html ). Deze verkoper op Aliexpress is heel betrouwbaar, ik heb er al vaak besteld, en ontvang mijn bestelling altijd na 12 dagen, wat heel redelijk is voor die prijzen.
    Ook de penselen kun je voor een goede prijs vinden bij beide webshops.


    Striperpenselen: http://www.cbc-beauty.nl/epages/62037437.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62037437/Products/NPS-01
    http://www.aliexpress.com/store/product/3-X-Nail-Art-Acrylic-Tips-Ongle-Liner-Painting-Drawing-Brush-Pen-3605/100071_425380870.html  (Dit is dezelfde verkoper op Aliexpress zoals van de dottingtools, dus betrouwbaar).



    Nailart penselen: http://www.cbc-beauty.nl/epages/62037437.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62037437/Products/NPS-02
    http://www.nailbudgetstore.com/nagelproducten/penselen/nail-art-penselen/3-nailart-penselen.html.
    De nailart penselen zul je op Aliexpress ook wel vinden, maar ik heb ze niet gevonden bij de verkopers waar ik al bij gekocht heb.
    Je kunt al deze producten ook op vele andere webshops vinden, maar ik heb de indruk dat de prijzen nogal kunnen verschillen.

    Ook een pincet, tip guides ( http://www.aliexpress.com/store/product/10Packs-Nail-Art-French-Tips-Forms-Guides-Sticker-Fringe-5685/100071_518036562.html) en penseel om nagellak restjes mooi weg te doen met remover. In plaats van het penseel kun je daarvoor ook oorstokjes gebruiken, maar een penseel kun je telkens hergebruiken.



    Rhinestones of steentjes, en zoveel andere kleine versieringen die bestaan voor op de nagels, vind je in overvloed op nailart webshops. Voor zo'n kleine spulletjes, vind ik Ilona's Nails één van de betere. Een heel groot aanbod en voor heel kleine prijsjes.



    Een goede topcoat doet ook veel en kan je nailart er laten uitzien alsof het valse nagels zijn of gelnagels.
    Mijn favoriete topcoats zijn de sneldrogende zoals Seche Vite en Poshé, en met een voorkeur voor Poshé topcoat. Omdat die hier nogal moeilijk te vinden zijn, of redelijk duur als je ze vindt, koop ik mijn topcoats vaak bij Nailsupplies uit Amerika.

     


    Indien je ook wilt stempelen op uw nagels, kun je hiervoor best spulletjes van Konad kopen, maar dat is mijn voorkeur. Misschien dat er andere merken te vinden zijn, die zeker even goed zijn. Maar mijn ervaring met Konad is dat die van heel goede kwaliteit zijn. Hier vind je nog wat extra tips in verband met stempelen: http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2383658
    Om te stempelen heb je zeker een stempel nodig met scraper.

    Je koopt ook best speciale stempel nagellak van Konad, om te beginnen raad ik zeker wit en zwart aan.
    Dan heb je ook nog stempelplaten met figuurtjes die je op uw nagels kan stempelen, die worden vaak imageplates genoemd. Er is een grote collectie met stempelplaten beschikbaar, de M56 en M57 van Konad zijn heel populaire stempelplaten om mee te beginnen. Je kunt al heel wat verschillende nailarts maken met deze twee.
      

    Je kunt Konad in vele webshops vinden, zoals Nailbudgetstore, Stempelnagels.nl , Mardymakeupshop.nl , ...
    Indien je graag en veel stempelt, en Konad iets te duur vindt, dan zijn er ook goedkope namaak Konad imageplates te vinden. Onder andere bij Ilona's Nails, of natuurlijk op Aliexpress ( http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2238452 ).

    Hopelijk vond je dit artikel hulpvol, en als je nog bijkomende vragen hebt, kan je me altijd een berichtje sturen.



    Categorie:Favoriete webshops
    Tags:Nailart, Konad, Stempelen, Materiaal
    >> Reageer (0)
    05-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sexy Kant

    Als basecoat heb ik  China Glaze First & Last gebruikt. Om de beige kleur te bekomen, heb ik eerst 2 lagen witte nagellak, China Glaze White on White, opgedaan. Daarna 3 lagen doorzichtige beige nagellak, China Glaze I. Voor ik begin met stempelen, eerst nog een laag topcoat China Glaze First&Last.
    De volgende dag ben ik dan begonnen met het stempelen. Daarvoor heb ik eerst Konad zwarte stempellak en imageplate M71 gebruikt. Dit ziet er dan uit zoals de ringvinger op onderstaande foto.

    Laten drogen, en daarna nog eens met zwarte stempel lak, maar deze keer imageplate M57.
    Met Seche Vite topcoat een doorzichtige laag erover stempelen, zodat de nailart niet uitloopt. Of een andere sneldrogende topcoat, afhankelijk wat je staan hebt. ( http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2383658 )
    Tenslotte deze mooie nailart afwerken met een laag Poshé topcoat.

    Ik heb deze nailart niet zelf uitgevonden, maar vond deze foto op internet.

    Op de foto is Chanel nagellak gebruikt, en hoewel ik die heel mooi vind van kleur, had ik nu geen geld voor zo'n duur Chanel lakje. Maar met mijn doorzichtige beige nagellak over een witte, behaal ik zo goed als hetzelfde resultaat. Mijn China Glaze nagellak bestel ik bijna altijd via Nailsupplies ( http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2093996 ), dus komt heel wat goedkoper uit dan het Chanel lakje, waar ze al gauw een 20€ voor een flesje vragen.


    Categorie:Konad M57
    Tags:Konad M57, Konad M71, China Glaze, Kant
    >> Reageer (0)
    25-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.China Glaze Electric Beat

    China Glaze Electric Beat is een blauwe nagellak, met een heel licht paars lavendel tintje. Ik had hem liever iets zuiverder blauw gehad. Als ik er op valse nagels mee bezig ben, en nailart ideetjes oefen, dan ben ik altijd heel erg fan van deze kleur, maar eenmaal ik het dan op mijn nagels heb, ik weet het niet, ik ben niet overtuigd. Misschien past het niet helemaal bij mijn huidtype.
    De kwaliteit van de nagellak is wel heel erg goed. Smeert goed uit, de dekking is ok, niet te dik of te dun, een heel aangename nagellak.
    Normaal zijn twee lagen wel voldoende, maar als je wat langere nagels hebt, kan het zijn dat je met twee lagen het wit van de nagels nog wat ziet soms. Hangt er een beetje van af hoe dik je de nagellak hebt gebruikt. Als er nog nailart over komt, is twee lagen voldoende.
    Ik heb drie lagen opgedaan, en Seche Vite topcoat erover. De witte tippen van mijn nagels zie je er niet echt meer doorheen.


    Categorie:Kleur Swatches
    Tags:China Glaze Electric Beat, Swatch
    >> Reageer (0)
    16-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roze spons nailart
      
    Dit is een spons nailart, en indien je geen of weinig ervaring hebt met deze technieken, kun je meer uitleg vinden hier: http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2282286
    Ik heb de volgende lakjes gebruikt voor deze nailart: Essie Check-up (donkerroze), Essie Fiji  (lichtroze), China Glaze Frosty ( parelmoer wit ).

    Maar allereerst doe ik een basecoat op mijn nagels om die te beschermen. Daarna heb ik een laag witte nagellak opgedaan, omdat ik de kleuren goed wou laten uitkomen.
    Dan heb ik onderstaande methode geprobeerd om te sponsen:

    Maar de Essie nagellakken zijn iets anders van samenstelling dan China Glaze, en voor het sponsen zorgen deze Essie kleurtjes niet voor genoeg dekking als ik mijn gewone spons techniek gebruik. Ik dacht dat de witte basislaag ging helpen, maar de kleuren kwamen niet over zoals ik wou. Dus de nagellak direct op de spons gelakt, volgens onderstaande methode:


    En nu was het effect zoals ik wou, de roze kleuren komen mooi en duidelijk over.
    Daarna heb ik er nog een glitternagellak en een laag topcoat opgedaan.
     
    Dan met zwarte Konad stempellak, en imageplate of stempelplaat M3 de bloemetjes gestempeld. Nog wat witte stipjes met een dottingtool, en een laag Seche Vite topcoat.
    Ik vind het een leuke nailart, en je kunt eindeloos variëren met de kleuren. Ik kwam de onderstaande foto tegen, tijdens het shoppen op mardymakeupshop denk ik, en ik wou deze ook eens proberen. Het lukt even goed op kortere nagels of op lange nagels.




    Categorie:Ombré Nailart
    Tags:Konad M3,Ombré,Spons nailart,Bloemen
    >> Reageer (0)
    10-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Essie mint candy apple
      
    Dit is mijn kleurenswatch van Essie mint candy apple. Het is een goede nagellak, aangenaam in gebruik, en smeert vlotjes uit. Deze mintkleur zorgt voor een heel goede dekking, en 2 lagen zijn voldoende.
    Persoonlijk vind ik het een iets te felle muntkleur, in klaarlichte dag zelfs een beetje neon of fluo mint. Ik vind de kleur mooier 's avonds met het licht van lampen in huis, zoals op onderstaande foto.



    Categorie:Kleur Swatches
    Tags:Swatch,Essie mint candy apple
    >> Reageer (0)
    11-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Easy Black

    Om te beginnen doe ik een basecoat op mijn nagels. Daarna Konad zwarte stempellak en  imageplate M89 op de tip.

    Eventueel doorzichtig erover stempelen met Seche Vite, zeker zwarte stempellak loopt makkelijk uit. ( http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2383658 )
    Na het stempelen, heb ik nog een soort glitter nagellak erover gelakt, Golden Rose Scale Effect nr. 08. Ik heb die een tijdje geleden bij Ilona's Nails gekocht, maar ik weet niet of het nog bestaat. Zorg er zeker voor als je deze gebruikt om er een basecoat onder te gebruiken, want het is met die schilfer glittertjes echt moeilijk om van uw nagels te verwijderen.



    Indien je de Golden Rose niet vindt, denk ik dat iets gelijkaardig China Glaze Luxe and Lush is. Het glitter effect zorgt voor deze nailart echt voor een meerwaarde, zonder vind ik het persoonlijk ietsje saai. Op de ringvinger heb ik een bloemetjes sticker gekleefd. Topcoat erover en klaar.
    Het is een heel gemakkelijke nailart, neemt erg weinig tijd in beslag en kun je met alle soorten outfits combineren. Een goede 'All round' basis nailart.


    Categorie:Konad M89
    Tags:Konad M89, French tip
    >> Reageer (0)
    23-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Purple Rose with Gold
     
    Om te beginnen heb ik een basecoat opgedaan, om verkleuring van mijn nagels tegen te gaan. Daarna heb ik 2 lagen China Glaze White on White opgedaan, en dit is echt een heel goede nagellak, zo aangenaam in gebruik. Je kan gelijk welke witte nagellak gebruiken die je toevallig staan hebt natuurlijk. Daarna een topcoat, voor als ik foutjes met het stempelen zou maken, dan moet ik niet helemaal opnieuw beginnen lakken.
    Om te stempelen heb ik eerst image plate of stempel plaat M44 gebruikt, en gouden acrylverf. Maar als je gouden stempel lak hebt van Konad, is die nog beter, die had ik op de moment van deze nailart nog niet, maar heb ik intussen wel aangekocht.
    Eén van de M44 image plates die ik heb, komt van Aliexpress ( http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2238452 ), en daarmee lukte het niet om het rooster met de acrylverf te stempelen, het was een vage vlek in de plaats. De andere namaak M44 die ik heb, komt van Ilona's Nails, en daarmee lukte het wel. Toen de gouden roosters gestempeld waren, heb ik voor de zekerheid nog een topcoat erover gedaan, met die acrylverf wou ik niet het risico lopen dat als ik iets erover stempelde het niet goed zou overkomen, of het zou uitsmeren en ik dan opnieuw moest beginnen en zo, dus een laag topcoat erover gedaan.
    Dan heb ik de paarse rozen gestempeld, en daarvoor heb je Konad stempel plaat M36 nodig. Ik heb niet van elke kleur een speciale stempel lak staan, en China Glaze Urban Night is een paarse nagellak die ik al eerder heb gebruikt om te stempelen, en die doet het altijd heel erg goed.
    Als topcoat heb ik Seche Vite gebruikt, en klaar.
    Deze nailart is een vintage motief, ik vind het wel iets hebben. Op tv had ik één of ander mode programma gezien, en daar zag ik de combinatie van goud, paars en wit. Ik vond deze kleuren combinatie heel mooi.




    Categorie:Konad M36
    Tags:Konad M36, Konad M44, Bloemen, Rozen
    >> Reageer (0)
    22-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aqua Baby Rose

    Eerst heb ik een basecoat op mijn nagels gedaan, en daarna 2 lagen China Glaze Aqua Baby. Om te stempelen heb ik stempel plaat M79 en Mash witte stempellak gebruikt. De Mash stempellak is van mindere kwaliteit dan Konad, en stempelt veel lichter van kleur.
    Zie de foto hieronder van een plastic nagel met Konad in de plaats van Mash. Maar voor dit ontwerp vond ik het niet zo erg dat het wit minder fel gestempeld is, en ik moet mijn flesje toch eens gebruiken, zou zonde zijn van het geld om het gewoon weg te gooien. Bij sommige ontwerpen vind ik het wel nodig dat het wit goed doorkomt.

    Om af te werken heb ik nog wat rhinestones en wat glitter rondjes gebruikt, en een topcoat erover. Dit is een heel makkelijke nailart, en kan je op gelijk welke kleur stempelen, is altijd net iets anders. Bijvoorbeeld op een donkerpaarse nagellak of een bordeaux is deze nailart iets meer klassevol en minder jeugdig dan op dit blauw. Is dus voor alle leeftijden geschikt...


    Categorie:Konad M79
    Tags:Konad M79, China Glaze Aqua Baby
    >> Reageer (0)
    24-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winter Chique

    Deze nailart is heel geschikt voor in de herfst of winterperiode. Lekker casual met een jeans of zo, en chique voor op een feest met een mooie jurk. Je kunt variëren met hoeveel rhinestones en kleine beads je de nailart wil doen, ik toon hieronder verschillende mogelijkheden. Mijn favoriete variant is zowat tussenin, en met een laag matte topcoat erboven, deze foto zie je bovenaan dit artikel.
    Maar we beginnen dus zowiezo met een basecoat, en daarna 2 lagen China Glaze Below Deck, en daar een topcoat over. Om te stempelen heb ik Konad witte stempellak en image plate M60 gebruikt. En als je dit hebt gedaan, ziet het resultaat er zo uit:

    Is op zich al een mooie nailart, en die kun je zo laten, maar dan best wel nog een laag topcoat boven het gestempelde deel doen, want anders zal het niet lang mooi blijven. Je kunt er ook voor kiezen om slechts één nagel met steentjes te versieren, en meestal neemt men dan de ringvinger. Daar heb ik een rhinestone voor gebruikt, en enkele zilverkleurige beads. Ik dacht dat dit wel mooi zou zijn met een matte topcoat erop, en heb daarvoor China Glaze Matte Magic gebruikt. Hieronder zie je een voorbeeld zonder de Matte Magic, en één met. Als je op de foto's klikt, zie je een vergrote versie en kun je de details beter zien en vergelijken.
     
    ( zonder matte topcoat)                                   (met een matte topcoat)

    Indien je nog meer rhinestones en beads wil, kun je de andere nagels ook nog doen. Dit is dan al minder casual, en meer geschikt voor tijdens de feestdagen of een huwelijksfeest of iets dergelijks. Of als je gewoon houdt van bling bling, dan kan dat ook natuurlijk, maar persoonlijk vind ik het iets te veel. Hieronder zie je opnieuw de foto's, de ene is afgewerkt met een glanzende sneldrogende topcoat van Poshé, en de andere is terug met China Glaze Matte Magic, de matte topcoat.
     
    (met Poshé topcoat)                                   (met Matte Magic topcoat)



    Categorie:Konad M60
    Tags:Konad M60, China Glaze Below Deck
    >> Reageer (0)
    12-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blue Reef Flowers
      
    ( Recente versie)                                                         ( Oude versie)

    Deze nailart is dezelfde zoals de eerste die ik op mijn blog heb gezet, nu al meer dan een jaar geleden. Het was pas mijn tweede nailart ooit, vroeger lakte ik mijn nagels heel af en toe met een effen kleurtje. Maar eenmaal ik de wereld van nailart had ontdekt, was ik niet meer te stoppen. En deze specifieke nailart was dus de motivatie. Als je de oude foto bekijkt naast de nieuwe, dan zie je dat ik al een stuk beter ben geworden. Door veel te oefenen krijg je mooiere nailart. Ook doordat ik nu meer weet van de verschillende producten voor nagels die overal te vinden zijn, wordt het eindresultaat beïnvloed. Bijvoorbeeld in de recente versie van deze nailart, heb ik Poshé topcoat gebruikt, en die maakt het geheel al een stuk mooier, een goed topcoat doet veel. De gestempelde bloemetjes zijn wel iets mooier gelukt op mijn eerste versie, toen gebruikte ik nog sterkere nagellakremover om alles proper te maken, maar de geur ervan was erg storend. Nu gebruik ik nagellak remover van Mr. Nail (http://www.mardymakeupshop.nl/a-25619536/nagellak-remover-accessoires/mr-nail-nagellak-remover-5-geuren-150-ml ), en die reinigt iets minder goed, maar er is geen storende geur meer binnenshuis, en dus verkies ik die. Maar door de foto's nu naast elkaar te zien, moet ik misschien toch nog eens een sterkere remover kopen, om voor fijne stempels te gebruiken, en zo eens zien of dit inderdaad zorgt voor een beter resultaat. Ik zou niet direct weten wat de oorzaak ervan anders kan zijn. Hier vind je de tutorial voor deze nailart : http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2429103


    Categorie:Konad M20
    Tags:Konad M20, French Tip, Bloemen
    >> Reageer (0)
    04-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bow, Dots & Stripes
      
    Dit is nog een nailart die ik heb uitgeprobeerd van Meliney, het is de moeite om haar werk eens te bekijken als je een fan bent van mooie nailart. Het youtube filmpje voor deze specifieke nailart vind je op: http://www.youtube.com/watch?v=MpR47gnkKvY&feature=c4-overview-vl&list=PL86F1425312E49E1A
    Net zoals in het filmpje start ik met een basecoat, daarna China Glaze Sea Spray, en een topcoat.
    Maar vanaf dat punt ben ik anders te werk gegaan. Ik heb Konad stempelplaat M79 gebruikt, en met Konad zwarte stempel nagellak heb ik het rooster met de stipjes op mijn nagels gestempeld.
    Daarna gebruik ik een zwarte striper om de tip af te lijnen en op te vullen. Op dezelfde manier zoals in de video. Eenmaal de zwarte tip droog is, heb ik met een witte striper lijntjes op de zwarte tip gemaakt.
    Als alles goed droog was, heb ik met een doorzichtige topcoat nog eens over de hele nagel gestempeld, zodat het niet uitloopt, want vooral als ik met zwart stempel en dan topcoat erover doe, loopt het bijna altijd uit. ( http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2383658 )
    Om af te werken nog een fimo strikje op de juiste plaats kleven, en Seche Vite topcoat over de hele nagel. Met een dikke topcoat zoals Seche zal de fimo toch langer blijven zitten, met dunnere topcoats komt de fimo vlug los.
    Ik ben dus iets anders te werk gegaan dan Meliney in het filmpje, het is maar welke methode en stijl je verkiest. Ik dacht dat deze nailart eigenlijk veel te druk ging zijn eenmaal alle nagels klaar waren, maar ik was aangenaam verrast, en vindt de nailart mooi uitvallen.


    Categorie:Konad M79
    Tags:Konad M79, Fimo strikje, China Glaze Sea Spray
    >> Reageer (0)
    01-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Music Nails
    Starten met een basecoat, daarna twee lagen witte nagellak. Ik heb hier Essie Blanc gebruikt, een goed dekkende witte lak. En nog een topcoat erover. Om te stempelen heb ik plaat M73 gebruikt, zo'n goedkope stempel plaat ( http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2238452 )
    En ik ben niet tevreden over dit muziekpatroon, het stempelt niet duidelijk.
    Ik heb zwarte stempel lak van Konad gebruikt, en die is super van kwaliteit, dus daaraan zal het niet liggen. Meerdere keren heb ik moeten opnieuw proberen om de stempels nog zo goed te krijgen als op de foto, en zelfs die zijn nog steeds niet erg goed.

    Ik heb de nailart proberen wat mooier te maken door de pianotoetsen met zwarte nagellak te bedekken. Het resultaat vind ik zo al beter, en het is weer eens wat anders dan bloemetjes en vlinders, of polka dots.



    Categorie:Konad M73
    Tags:Konad, M73, Essie Blanc
    >> Reageer (0)
    19-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bordeaux Roos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze nailart is heel toegankelijk voor iedere leeftijd of gelegenheid, winter of zomer. Ik vind het een heel all-round nailart, niet heel speciaal, maar ik vond hem mooi in zijn eenvoud. Net zoals je een witte french tip zou maken, maak je die in een rode kleur. Mijn bordeaux nagellak is China Glaze City Siren.
    In dit specifiek geval had ik eerst een laag nail whitener van WIC Herome op mijn nagels gedaan, dan een rode tip, dan een laag Rimmel base- topcoat daarover. Op mijn wijsvinger had ik een laag van die nail whitener ook over de rode tip gedaan, in plaats van de Rimmel base-topcoat, daardoor dat deze nagel een iets andere tint rood heeft.
    Voor het bloemetje heb ik plaat M40 gebruikt. Zo'n goedkope stempelplaat, en het resultaat van deze bloem is niet super, maar voldoende voor mij.
    ( http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2238452 ) Mijn witte Konad stempel lak was hier ook op zijn laatste van het flesje, dus dit kan de kwaliteit van de gestempelde rozen wel wat beïnvloed hebben. Nadat de bloemen erop stonden, heb ik met een base of topcoat een effen laag over de bloem gestempeld, zo loopt de stempel lak niet uit, wat vroeger heel erg vaak gebeurde bij mij. ( http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2383658 ) Heel eventjes laten drogen, en een laag Seche Vite topcoat erover. Wie een beetje meer bling wil, kan nog een rhinestone in het midden van de bloem plaatsen.

    Categorie:Konad M40
    Tags:Konad, M40, Bloemen, French Tip
    >> Reageer (1)
    09-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.No Water Marble
      
    Dit is één van mijn favoriete nailarts tot nu toe. Het is makkelijk en neemt niet teveel tijd in beslag. Ik wou dat ik deze nailart zelf had bedacht, maar dit is niet het geval. Deze nailart is van http://www.meliney.com , en je kunt het filmpje vinden op  http://www.youtube.com/watch?v=rUtpxFUJaK4. Ik ben fan van haar nailarts, en probeer er regelmatig één uit.
    Zoals gewoonlijk heb ik eerst een basecoat op mijn nagels gedaan om die te beschermen tegen verkleuring en zo.
    Als kleurtje van nagellak heb ik Essie Turquoise & Caicos gebruikt, een geweldig leuke kleur. Ik heb geen tip guides gebruikt, maar net zoals in de video tutorial met de vrije hand. Je kunt er natuurlijk gebruiken als je wil. Soms gebruik ik er, soms niet, is een beetje afhankelijk van mijn vaste hand...



    Voor de lijnen heb ik een witte striper van Lemax gebruikt. Dit is een goede striper die ik bij http://www.mardymakeupshop.nl/c-743185/nagellak-striper-lemax/  heb gekocht. Met een tandenstoker kun je het water marble patroon maken. Aan mijn linkerhand heb ik per nagel telkens 3 strepen met een tandenstoker gemaakt, en rechts 4 strepen. Ik heb een lichte voorkeur voor 3 strepen. Zie de foto's bovenaan dit artikel. Maar waar was mijn vaste hand toen ik de lijnen moest trekken, je kunt zien dat ze niet helemaal recht zijn. Het was ook de allereerste keer dat ik deze nailart deed, misschien na wat meer oefenen dat het iets vlotter lukt. Maar dit zijn details die niemand ziet, enkel van heel dichtbij zoals op een close-up foto valt het op.
    Ik heb de nailart afgewerkt met ronde gouden metal studs van 2mm, en op de pink van 1,5 mm. Dan ook nog gouden glitter vierkantjes onderaan. De metal studs en glitter heb ik bij Glamournagelproducten.nl gekocht :
    http://www.glamournagelproducten.nl/webshop/nailart/metallic-studs/p-1/41180--metallic-studs-goud-2mm-rond.html , http://www.glamournagelproducten.nl/webshop/nailart/diamond-collection/p-1/40434--diamond-collection-nr-5.html



    Categorie:Andere
    Tags:Essie Turquoise & Caicos, No Water Marble
    >> Reageer (0)
    27-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chunky Glitter & Lace

    Om te beginnen heb ik een rechte tip guide op de nagel geplaatst. Dit zijn normaal french tip guides voor op de teentjes, maar die gebruik ik evengoed op de vingernagels natuurlijk. Je kunt ze onder andere vinden bij Enchantra : http://enchantra.com/french-tip-toe


    Indien je geen zo'n rechte tip guides liggen hebt, kun je het ook met gewone plakband proberen, of zelfs met de vrije hand.
    Dan heb ik basecoat op de tip gedaan, en daarna een laag witte nagellak.
    Vervolgens wou ik mijn nieuwe aankopen eens uitproberen, als eerste de China Glaze I, waarvan ik twee lagen heb opgedaan. Dit is een beige erg doorschijnende nagellak, vandaar dat ik er eerst een laag witte nagellak heb onder gedaan.
    Als het droog was, heb ik de french tip guide er voorzichtig af gedaan, en een base-top coat over de hele nagel. Ikzelf heb de nagels dan zo gelaten, en de dag erna pas verder gedaan.
    Dan heb ik mijn nieuw aangekochte China Glaze Razzle Me Dazzle Me over de tip gedaan. Dit is een soort glitter met stukjes en reepjes.
    Onder de tip heb ik een soort kant gestempeld. Voor het stempelen heb ik Konad witte stempellak gebruikt, en M88. Nadat de figuur erop gestempeld is, heb ik nog eens een doorzichtige laag erover gestempeld, zodat het niet uitloopt als ik er mijn Poshé topcoat als laatste op doe. Deze nailart komt iets leuker over in het echt dan op de foto, vind ik.


    Categorie:Konad M88
    Tags:Konad M88, Kant, Glitter
    >> Reageer (0)
    18-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pink & Sweet
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een basecoat heb ik China Glaze Something Sweet opgedaan, een lichtroze nagellak. Dan heb ik er een laag Rimmel base-topcoat opgedaan, om de basis te beschermen. Op de roze nagellak maak je een witte french tip, met of zonder tip guide stickers. Indien je wel tip guide stickers gebruikt, kunnen er soms wat lijmresten op uw nagellak achter blijven, maar doordat die met een topcoat is beschermd, kun je met een beetje remover normaal de restjes lijm verwijderen zonder de roze nagellak te beschadigen. Maar je kunt de witte tip ook met de vrije hand proberen. Nadat de witte tip goed droog is, heb ik er met China Glaze Fifth Avenue, een donkerder roze, enkele stippen opgedaan met een dottingtool. Daarna een beetje topcoat op het fimo strikje doen, en die op de juiste plaats drukken. Nog een goede topcoat erover, en je bent klaar. Ik heb zoals meestal de Seche Vite topcoat gebruikt.

    Categorie:Andere
    Tags:China Glaze Something Sweet, Polka Dots, Fimo strikje
    >> Reageer (0)
    09-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.China Glaze Aqua Baby

    China Glaze Aqua Baby is minder dekkend dan je zou denken als je het flesje ziet. Na 2 à 3 lagen zie je nog heel lichtjes het wit van de natuurlijke nagel. De kleur is ook anders op valse plastic nagels, en er zijn nog eens kleine verschillen per soort valse nagel. En op de natuurlijke nagels, is de kleur dan ook nog eens iets anders.
    Deze nagellak is wel makkelijk in gebruik, smeert goed en vloeiend uit. Het is een mooi blauw, ietwat fel. Het is gewoon niet de kleur die ik wou.


    Van onder naar boven, heb ik op de pink 1 laag gelakt, op de ringvinger 2 lagen, dan 3 lagen op de middenvinger, en tenslotte 4 lagen op de wijsvinger.

    Als je swatches op het internet bekijkt, lijkt die erg op China Glaze Shower Together. Net zoals bij de meeste nagellakken die ik overweeg om te kopen, heb ik ook voor de Aqua Baby swatches op het internet opgezocht. En deze vond ik erg mooi :

    Op deze foto zie je onder andere ook de China Glaze Flyin' High die ik al eerder heb besproken. In het echt is die helemaal anders dan op deze foto, bij de Aqua Baby is dit ook een beetje zo. Toch zijn de verschillen van de foto en in het echt, kleiner dan bij de Flyin' High. De Aqua Baby blijft een blauwe nagellak, gewoon een andere tint blauw. In het echt vind ik de kleur ook weer iets minder mooi. Ik had de kleur iets anders gewenst, niet echt lichter, maar een ander soort blauw. Ik denk eraan om de volgende keer de Shower Together eens te kopen, maar twijfel nog.


    Categorie:Kleur Swatches
    Tags:China Glaze Aqua Baby
    >> Reageer (0)
    05-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vintage Flowers

    Deze nailart had ik gezien op een voorbeeld foto van Konad.

    Het zag er leuk uit en niet al te moeilijk. Op mijn teentjes heb ik de volledige nagels gedaan met deze nailart, en op de vingers heb ik er een french tip versie van gemaakt, enkel de ringvingers heb ik dan weer volledig gedaan.
    Ik start met een basecoat om mijn nagels te beschermen en ervoor te zorgen dat ze niet geel worden. Dan indien gewenst een tip maken, met of zonder tip guides, soms gebruik ik die maar soms doe ik het ook zonder. Nu heb ik wel tip guides gebruikt.
    Daarna gebruik je een groene nagellak, ik heb Milani Dress Maker gekozen. Dit is een redelijk doorzichtige nagellak, dus drie à vier lagen waren nodig. Eenmaal de groene nagellak droog is, doe ik er een topcoat over. Indien het stempelen dan wat moeilijk gaat, kun je de foutjes verwijderen en hoef je de groene kleur niet opnieuw te doen.
    Om te stempelen heb ik Konad imageplate M36 gebruikt. In de voorbeeldfoto van Konad lijkt er een felblauwe stempellak gebruikt, maar aangezien ik geen blauwe stempellak staan heb momenteel, heb ik iets anders gezocht. Ik heb enkele van mijn gewone nagellakken geprobeerd, en de donkerblauwe kwam het best over. De blauwe nagellak die ik hier heb gebruikt om te stempelen is China Glaze First Mate.
    Na het stempelen van de roosjes, heb ik in het midden van iedere bloem een glitter gekleefd, of een mini hexagon. Die heb ik met een dottingtool en wat base-topcoat op zijn plaats gebracht. Nadat alles droog was, heb ik er een laag Seche Vite topcoat over gedaan om de nailart wat langer te beschermen.
    Ik ben best tevreden met het resultaat, het is eens iets helemaal anders, en ik ben erg fan van de vintage look, zoals een oud behangpapier. Ik denk dat deze nailart mooi kan zijn in verschillende kleurcombinaties: wit met rode roosjes, wit met paarse roosjes, wit met gouden roosjes, groen met rode roosjes, blauw met witte roosjes,... Misschien zelfs zwart met witte roosjes, maar of dit mijn stijl is, weet ik niet echt. Als jij deze nailart eens maakt in een ander kleurcombinatie dan ik hier gedaan heb, dan mag je zeker een foto doorsturen daarvan, ik zet die met veel plezier op de blog. Ik ben altijd benieuwd hoe een nailart eruit ziet in andere kleuren, kan vaak voor een heel ander effect zorgen.

       


    Categorie:Konad M36
    Tags:Konad M36, Bloemen, Rozen
    >> Reageer (0)
    04-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips bij Konad stempel nailart
    Ik heb het stempelen op nagels nu ruim een jaar geleden voor het eerst ontdekt, en ik heb al heel veel geoefend en opgezocht. Er zijn enkele handige tips die ik met jullie wil delen.
    - Eén van de dingen die je zeker nodig hebt, is een stempel. Ik heb er ééntje van Konad en die is van goede kwaliteit, ik weet dat er ook andere merken beschikbaar zijn, maar over de kwaliteit daarvan weet ik niks.


    In het begin dat ik mijn stempel gebruikte, kwam mijn sjabloon of nagellak nooit volledig op de stempel. Toen heb ik die een beetje gevijld, voorzichtig met een lichte vijl, enkele keren geprobeerd tot die perfect stempelde. Sindsdien nooit geen problemen meer gehad met mijn stempel, ik ben er tevreden mee. Misschien dat ik mij wel eens zo'n dubbelzijdige stempel aanschaf, want een kleine stempel is wel handig voor kleine nagels, zoals op de kleine teentjes.



    - Meestal krijg je bij de aankoop van een stempel ook een schraper.

    Ik gebruik die niet zo graag omdat die wel eens de stempel platen durft beschadigen en krassen nalaat. In een youtube filmpje had ik eens gezien dat die dame een oude bankkaart gebruikte in de plaats van de schraper. En sindsdien gebruik ik ook een oude bankkaart, en die doet precies wat ik ervan verwacht, werkt prima en laat geen krassen na, is ook makkelijker proper te krijgen dan die schraper.

    - Nadat ik de stempel op mijn nagels heb over gebracht, laat ik die meestal nog een tijdje drogen, en doe er dan een topcoat over. Maar met gelijk welke topcoat, ook de speciale van Konad, loopt mijn stempel heel erg vaak uit, zelfs al laat ik het een hele dag drogen. Dit vind ik altijd zo'n zonde van al het werk, dus ik wou hier een oplossing voor. Met de Seche Vite topcoat is het net iets beter dan met andere topcoats, maar niet goed genoeg. Ik heb onlangs een heel goede tip gelezen, en die werkt echt.
    Eenmaal je de gewenste figuur op de nagel hebt gestempeld, neem je nog eens uw stempelplaat erbij, en ook een gewone doorzichtige nagellak of base-of topcoat, zolang het maar doorzichtig is. Dan doe je wat van die doorzichtige nagellak op de stempelplaat, maar niet op een figuurtje, op een deel van de stempel plaat waar niets op staat, helemaal glad. Daar doe je wat van die doorzichtige lak op, brengt die over op uw stempel, en dan op het gestempelde deel op uw nagel.

    Nog heel eventjes laten drogen, en je kan er topcoat over doen zonder dat het nog uitloopt. Met de Seche Vite topcoat loopt het dan niet meer uit, maar sommige topcoats blijven moeilijk doen, heb ik onlangs gemerkt. Misschien dat de kwaliteit van de doorzichtige nagellak die je over uw figuur stempelt ook een rol speelt. Best om dit eens uit te testen met de spulletjes die jij thuis hebt staan. Oké het is wat extra werk, maar dit heb ik er zeker voor over als ik zo'n goed resultaat heb, en niet de helft van de nagels moet herdoen.

    - De Konad stempellakken zijn heel erg goed om te stempelen, dit spreekt vanzelf. Andere merken van stempellak zijn niet altijd zo goed van kwaliteit. Toch is het ook aan te raden eens wat gewone nagellakken uit te proberen om te stempelen, ik ben vaak verbaasd van de goede resultaten.Vooral van de China Glaze nagellak zijn er veel die heel goed stempelen ook. Om in het wit en zwart te stempelen gebruik ik wel liefst de speciale stempellakken van Konad. Indien je acrylverf hebt voor nailart, probeer die ook eens om te stempelen. In mijn ervaring lukt het vaak ook erg goed met die acrylverf.

    Dit zijn enkele tips die voor mij het stempelen heel wat aangenamer hebben gemaakt. Op volgende link vindt je nog enkele bijkomende tips die kunnen helpen: http://www.nailbudgetstore.com/index.php?action=extra&extra=A_f_a_q__konad&lang=NL
    Op www.nailbudgetstore.com, of  www.mardymakeupshop.nl   kun je terecht voor een stempel en schraper, Konad stempel lakken en stempel platen, en nog zoveel meer. Maar er zijn heel wat webshops die deze artikelen aanbieden.


    Categorie:Andere
    Tags:Konad, Stempel nailart
    >> Reageer (0)
    27-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roze Ombré
    Eerst doe ik zoals altijd een basecoat op mijn nagels. Dan begin ik met de ombré nagels, en daarvoor gebruik ik deze methode:

    ( http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2282286 )

    Voor deze roze ombré heb ik Essie Check-up (donkerroze) en Essie Fiji  (lichtroze) gebruikt. Ik heb hier ook de Seche Vite topcoat gebruikt voor het mengen om zo het ombré effect te creëren. Doordat dit een dikke topcoat is, creëert die wat textuur. Indien je liever minder of geen textuur wil, dan gebruik je beter een heel vloeibare topcoat, zoals die van Essence (Kruidvat).

    Om de gehele nailart wat te beschermen en langer mooi te houden, heb ik nadat alles droog was nog een laag Seche Vite topcoat opgedaan.

    Zoals je ziet, heb ik op iedere nagel een beetje een ander patroon geprobeerd. Op de wijsvinger in een v-vorm, de middenvinger is een diagonaal patroon, de ringvinger is nog iets anders, en op de pink heb ik in het midden een donkerroze cirkelachtige vorm gedaan met daarrond het lichtroze. Het is een beetje zoeken en speels uitproberen wat je nu het leukst vindt.


    Categorie:Ombré Nailart
    Tags:Ombré nailart
    >> Reageer (0)


    English
    Archief per maand
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Links
  • Ilona's Nails
  • Nailsupplies.us
  • Nail budget store
  • CBC Beauty
  • Mardy Makeup Shop
  • Enchantra

  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    broedereverard
    www.bloggen.be/broeder

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs