Het blouw voor kerst met linker ~~*gedichten Myriam*~~
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Gastenboek
  • Fijne Paasdagen gewenst van ...Jack
  • Fijn carnavalsweekend ...De groetjes van Jack !
  • Gezellig weekend gewenst van Jack !!
  • Zondagavondgroetjes en een fijn begin van de nieuwe week ...Jack !
  • fijn weekend

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Image and video hosting by TinyPic
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Image and video hosting by TinyPic
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Foto



    Foto



    Foto



    Foto



    Foto



    Foto
    Foto
    Foto



    Foto



    Foto



    Foto



    Foto



    Foto
    Foto

     

     

    ~~*gedichten Myriam*~~

    04-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.***Canvas Winter***


    De sneeuw is zo mooi aan de bomen
    Wanneer opstapelen geleidelijk
    alle vokken uit de lucht vallen

    ******
    Alles is wit en kleur van de schors
    en een aantal vogels die schitteren als sterren
    in het midden van dezen blauwe hemel dag vertrokken

    ******
    Een roodborstje
    een tit
    oranje
    draai rond de kribbe

    ******
    En de grote weide is zo wit
    wit
    Als een zachte doek
    Als een doek Winter
    Wanneer het kleuren van het leven
    nooit verlaten

    ******
    Elodie Santos

    ******

    Liefs Myriam



    04-12-2016 om 00:12 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    » Reageer (1)
    03-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.



    Beste vrienden en vriendin ik ga terug een beetje bloggen ik heb een tijdje niet geblogd
    door gezondheid problemen ik dank jullie voor de velen bezoekjes
    Liefs Myriam

    03-12-2016 om 19:30 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    » Reageer (2)
    29-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.



    We zitten in de winter
    Liefs Myriam

    29-11-2016 om 00:00 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    » Reageer (0)
    19-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.~~*De dag*~~



    De wand is dun, men hoort zijn vader
    de tijd opwindend, de heel fijne dove
    steeds vleziger ademhaling van een machine
    wiens dagen sinds jaren geteld zijn


    een voorjaar is het maar voorgoed november
    een slachtmaan mak als brood
    de opgeheven zwaarte van een hamer


    het is alsof het handschrift aarzelt
    de pagina betrouwt, zich afvraagt wat het moet
    met al die klinkers scherven zekerheden


    het licht droogt op in inkt, het raam
    ziet enkel in, verhelend  dat de straat
    zich inslaapt in een kiek, de uitgang dicht-
     
    Liefs Myriam


    19-08-2016 om 00:00 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (7 Stemmen)
    » Reageer (28)
    11-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.~~~*Hoe het mij gaat*~~

    Hoe het mij gaat?

    ik bied je mijn verontschuldiging aan

    ik heb een tijd niet meer op blogronden geweest

    Sory daar voor ik dank iedereen die mij niet vergeten zijn

    en naar mijn blogje blijven komen daar ben ik heel dankbaar voor

    ik heb een tijdje het heel moeilijk gehad  maar nu gaat het beter met mij

    er is zo veel op korte tijd gebeurd dat ik het bloggen niet meer zag zeten

    Groetjes Myriam


    11-08-2016 om 12:52 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    » Reageer (5)
    30-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.~~*Berceuse*~~



    Zie mij aan met zachte ogen.
    Bewaar voor later het doffe staren,
    de kalme taxatie, de gene
    die wegkijkt en afglijdt.
    kom, leg je oog op mijn oog,

    Open de zwarte poort en laat mij
    dwalen in het donker, een rondgang
    langs de ramen en de muren van je hart.
    Dan zal ik zachtjes voor je zingen,
    een liedje van de wind en het wezen
    van de dingen

    En ik zal je aanzien met zachte ogen,
    Daal af in mijn zwarte domein,
    je zult daar veilig zijn.

    Liefs Myriam

    30-04-2016 om 00:00 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    » Reageer (30)
    15-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.~~*Waar ik naar verlang vandaaag...*~~




    Waar ik naar verlang vandaag
    een frisse zomerjurk te dragen
    met blote schouders, een uitgesneden
    hals en rug en vooral goed
    los om de heupen


    Waarmee ik dan de tuin in loop
    de zon schijnt warm, maar de wind
    houdt het draaglijk en brengt
    de jurk in beweging en dan


    ben jij er natuurlijk ook die
    de jurk al even mooi vindt en samen
    trekken we hem uit en hangen hem
    aan een tak


    en liggen te kijken in het gras naar
    zo' frisse zomerjurk in een boom, daar
    verlangen ik het meest naar vandaag.


    Liefs Myriam

    15-04-2016 om 00:00 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    » Reageer (46)
    07-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.~~*Wat is het goed aan 't hart van zacht verliefd te zijn*~~




    Wat is het goed aan 't hart van zacht verliefd te zijn,
    zijn luimen naar een verre' of naren lach te neten,
    en, te elken avond weer het kommer-brood gegeten,
    weer blij te mogen rijze' in iedren morgen- schijn,
    deed nieuwe liefde-lach het oude leed vergeten.


    ik weet niet wat geluk is; maar uw schoon gelaat
    is kalm, en maakt me blijde, en doet mijn leden rillen;
    en 'k lach, gelijk een kind dat door een water waadt,
    en vreemde vreugde in de ogen, aarzelt in den killen
    en ringlend- zilvren vloed die zijne voeten baadt.


    Want ik bemin u, vrouw; en zo mij dralend schromen
    slechts de ogen toe uw tegen- lachen is gemaakt:
    zo was ik als een kind dat, gerens-blij gekomen
    naar glanz' ge vruchten pracht in lomende avond bomen,
    beducht om zoveel schoon, geen enkle vrucht en raakt.


    Liefs Myriam

    07-04-2016 om 00:00 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    » Reageer (25)
    01-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.~~*De laatste dingen die ik wil bewaren....*~~



    De laatste dingen die ik wil bewaren
    Wanneer het stil wordt met de laatste koude
    zullen geluiden  zijn, innig onthouden
    uit de gewelven van mijn kinderjaren:
    het zwoegen van de blaasbalg, hamerslagen
    op ijzer zonder weergalm, aan mijn oren
    het ijselijk gekrijs van spijkerboren.


    En liefst van al in vroege voorjaarsdagen
    olieverf malend voor de klanten buiten
    mijn vaders molen rinkend in de ruiten.

    Liefs Myriam


    01-04-2016 om 00:00 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    » Reageer (19)
    18-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.~~*Een bittere navel*~~



    Onder de hoede van bergwind en God
    droogt de oogst in ark van Soajo, plooit
    het water haar loop naar de steen.

    Uitzicht op zoveel verbond klit ons
    aaneen; het huis en het bed
    staan gegrond op de rots.

    Op het helwit ligt gitzwart
    je schaduw gemorst, je geurt
    meer naar lichaam dan geest.

    Onder het raam in een andere
    hitte scheurt de haan eenmaal
    de stilte aan rafels, klooit
    de ram met ooi.

    Donker je haar en bitter je navel

    Liefs Myriam



    18-03-2016 om 00:00 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    » Reageer (47)
    09-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.~~*Het begin*~~



    Opeens zag zij hoe groot de wereld was
    Niets was zoals zij het verwacht had
    de dingen waren voller dan zij dacht

    en kleurrijker, al kijkend door het glas
    dat haar gevonden had zag zij de binnenkant
    van schelpen, wat daar doorheen bewoog

    was vorm en puur zichzelf en tegelijk
    een regenboog van mogelijkheden
    tot leven geblazen, verloren, hervonden

    nadat de eeuwen er hun parelmoer
    overheen penseelden, zo breekbaar als wat
    lag het daar, zomaar in haar hand.

    Liefs Myriam


    09-03-2016 om 00:00 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    » Reageer (30)
    04-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.~~*Het is een magere troost...*~~




    Het is een magere troost
    dat alles moet verdwijnen

    en ik hoe dan ook op een keer
    toch zou moeten missen, bij voorbeeld

    door de dood. ik hou van je, al
    kunnen we waarschijnlijk niet meer
    worden wat we vroeger waren of dachten
    te zijn. Geen verhalen, over afkeer,

    over waanzin of grote trouw: ik
    verlang naar toen terwijl
    ik ouder word. ik denk
    nog veel aan jou.

    Liefs Myriam

    04-03-2016 om 00:00 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    » Reageer (31)
    01-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.~~*Lente*~~



    Kinderen, geurend naar de aarde
    naar warm dieren, vluchtig groen,
    met snelle tranen in de ogen
    en snelle glimlach in de zon

    Jong meisje met je schrille jeugdlach
    je lichte huid en spits profiel
    teer buigend naar de lentekuikens
    in 't zonlicht, iriserend spel

    O man, wiens hart, door liefde uitgewoond
    doorvloeid wordt met de zilverkoude stromen,
    de jeugd, de vogelzang, de duisterrode bomen
    wiegend wijd uitgekamde kant in brede wind:

    de oude lente is gekomen

    Liefs Myriam



    01-03-2016 om 00:00 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    » Reageer (12)
    19-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.~~*Wolvin en wolf in 't winters ledikant...*~~



    Wolvin en wolf in 't winters ledikant
    als het gehuil des harten krimpt tot fluistren:
    uit de angsten ranken namen op in 't duister
    met in hun wijn de bloedsmaak van het lam.

    Als in de tijd van de ouders zijn de nachten,
    op 't huis gestapeld drukt het tempeluin;
    en waar een lichtstraal door een schaduw suist
    bederft de waan tot schimmel op de wanden.

    't Gedroomde kinderhandje slaapt in ons;
    zijn polsje klopt gelijk in nood de borst.
    der vogels die men treurig vrij moet laten.

    Samen, onder de vlag van 't beddelaken,
    als na een veldslag zijn wij opgebaard.
    Maria's hand rust op mijn grauwend haar.

    Liefs Myriam

    19-02-2016 om 00:00 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    » Reageer (40)
    11-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.~~*Eeuwigheid*~~


    Er zijn plekken
    waar ik zonder glimlach
    niet meer langs kan.
    Ooit is daar een grap
    verteld, een kus geroofd,
    iets voor het eerst gedacht.
    Ter hoogte van mijn oor,
    bijvoorbeeld,
    heb jij me op een nacht
    beloofd dat eeuwigheid
    een leugen is, maar dat het
    daarom tussen ons niet
    minder lang gaat duren.
    Meer woorden waren er
    niet nodig- een mond
    spreekt van zichzelf al mooi
    en huid heeft een geheugen.
    jij blijft mijn hals, mijn navel,
    mijn holte van mijn knie
    voor altijd bij.
    Zonder glimlach kan ik
    aan geen plek voorbij.

    Liefs Myriam


    11-02-2016 om 00:00 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    » Reageer (37)
    02-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.~~*Een goed huwelijk*~~


    Een goed huwelijk is meer dan alleen
    stil en ongedwongen alles voor elkander doen, zodat
    je op den duur elkander bee voorkomt. nee.

    Af en toe moet je ook eens communiceren
    over de dingen waar het werkelijk op aan komt in
    dit bestaan: brood voor het hart, van mens tot mens

    Spreken. vraagt bijvoorbeeld de liefste naar de zin
    van dit haar leven, antwoord dan:
    Dat is een goeie vraag, m'n lief---en zwijg.

    Liefs Myriam

    02-02-2016 om 00:00 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    » Reageer (33)
    21-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.~~*Zo is het goed*~~




    Zo is het goed

    Ik werp een steen:
    geen vogel vliegt op.
    je klakt met je tong:
    geen paard komt gedraafd.

    Ik zwijg, jij zwijgt.
    Maar we hebben
    niets van messen die zwijgen.

    Het verlies van één enkel vraagteken
    maakt ons beiden dakloos.

    Als je gaat spreken
    zal ik je mand moeten snoeren
    met de ademgarens waar ik aan hang.

    Liefs Myriam

    21-01-2016 om 00:00 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    » Reageer (54)
    17-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.~~*Wij maken langen dagen*~~




    Jij blijft mijn grote liefde
    In de maak, jij maakt
    Mijn nachten wachten wit
    Als dit papier, jij maakt me
    Zwart als een gat in het blad
    Gebrand van dit gedicht,
    Een vergezicht van niets:
    Van al het onvervulde.


    Jij bent mijn vragen , Jij bent
    Mijn bange vragen voor.
    Wij maken lange dagen.
    Die staan hier in de koor
    van hoog tot laag bijeen
    Te dansen in mijn keel

    Ik neem hier geen verhaal
    Op jou, ik haat het hiaat
    Dat ons heeft afgesproken.
    Ik blijf je grote liefde
    In nachten wachten wit
    Als dit papier, ik maak je
    Zwart als een gat in het blad
    Gebrand van dit gedicht.

    Liefs Myriam



    17-01-2016 om 00:00 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    » Reageer (31)
    13-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.~~*Hof van Eden*~~




    zij wil over het muurtje gluren
    waar de appelbomen bloeien.
    zij zet haar sandaal inmijn gevouwen handen
    maar schiet naar beneden.


    Zacht als een hondesmoet
    is het tussen haar benen
    warm en klam, voor ik loskom
    uit mijn gebeden.

    Liefs Myriam



    13-01-2016 om 00:00 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    » Reageer (20)
    12-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.~~*Aan een vriend*~~



    Ach, laten wij geen ogenblik bederven
    voor wie van ons het eerst zal moeten sterven,
    en laten wij nimmer praten
    van alles wat wij huichelde en haatten.
    Zo lang een vlerkgespreide leeuwerik blijft zingen
    vergeet zijn God ons al wat wij begingen,
    zolang we kersebomen zacht in bloei zien staan
    dan hebben wij niemand kwaad gedaan.
    Ach, laten wij het leed dat men ons deed, vergeten,
    God zal het allemaal wel weten,
    en laten we geen ogenblik bederven
    voor wie van ons het eerst zal moeten sterven.

    Liefs Myriam


    12-01-2016 om 00:00 geschreven door chika  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    » Reageer (4)


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs