BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 58 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    11-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Review: Koga A-Limited ‘Proto’

    Vooral carbon bij de Friese firma. Zo lijkt het tenminste. Verrassend is dat Koga –want daar praten we over- met een gloednieuw ‘high end’ 6069 aluminium model komt. Niet in de reguliere serie, wel bij de speciale modellen, de ‘Signature’ afdeling. We mochten een aantal weken op een eerste prototype rondrijden. Hier alvast onze eerste bevindingen.

    Geanodiseerd
    Koga blauw: dat is de A(luminium)-Limited. Niet gespoten, wel geanodiseerd. De bovenbuis is deels geovaliseerd en licht ‘sloping’, de staande buis rond, iets doorgebouwd naar boven en de onderbuis is flink oversized. Het bracket heeft geïntegreerde bracketlagers. De achtervorken zijn vrij slank en laag ‘aangezet’ achterzijde. De derailleurkabels lopen buitenlangs. De voorvork is een full carbon model met twee maten lagers.
    1290 gram
    Er zijn zeven maten: van 50 tot en met 66 centimeter. Koga geeft 1130 gram voor een los frame op, wij kwamen aan 1290 gram voor een 58 centimeter frame. De voorvork weegt slechts 390 gram. Onze Proto was uitgevoerd met de Ultegra 10-speed, nieuwe carbon FSA ‘K-Force stuur, stuurpen en zadelpen. Dikke FFWD F6R wielset, zwart/witte Ultremo ZX’s en een Selle Italia SLR zadel. Niet te flauw dus!

    7700 gram
    Compleet weegt deze Proto 7,7 kilo. Met een wielbasis van 1000 mm, zit en stuurhoek van 73 graden, een 408 mm lange achtervork en een sprong van 43 mm is de Koga heel standaard en gewoon ‘heel racy’ gebouwd. Dat zette zich ook voort op de weg. Er is eigenlijk niks raars aan op te merken. Dat wil zeggen: deze A-Limited rijdt niet als een ‘Proto’: hij rijdt als een volbloed aluminium racer. Maar dan met een extra dimensie door met name de FFWD wielen. Je hóórt jezelf als het ware langs komen. Je hoort het trouwens ook als de ketting net niet ‘lekker’ loopt.

    Stevig en stoer
    Rustte je je vroeger je GranRacer uit met een stel Spinergy’s of Cosmic’s, nu kun je dat doen met deze A-Limited. Daarnaast is het uiteraard een frame wat helemaal ‘up tot date’ is door de geïntegreerde bracketlagers en de balhoofdbuis met twee maten lagers. Aluminium hard? Nee. Deze ‘Proto’ is zowel licht als stijf – wij kwamen aan een torsiestijfheid van 115 Nm- en door de montage van een 27,2 mm zadelpen is de Koga ook nog goed comfortabel.
    Voor wie?
    Voor diegenen die geen carbon racer wil en bereid is om te investeren. Door het ‘Signature’ programma kom je wel op forse prijzen uit. Deze fiets kost zo al 4707 euro. In het kort: de A-Limied is een hele goede racer, prima afgemonteerd en biedt je als rijder veel stabiliteit en betrouwbaarheid. Vanaf pakweg 15 april kun je terecht op de website van Koga voor meer info. Zoals er al staat: ‘Hier alvast onze eerste bevindingen’. Wij komen nog terug op de A-Limited.
    Tekst Menno Grootjans, foto’s Remco Veurink
    www.koga-signature.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Review: Shimano XT PD-M780 pedalen

    Shimano heeft in de klikpedalen een rijke historie. Het SPD (Shimano Pedal System) systeem heeft zich in de loop der jaren sterk ontwikkeld. Ook fabrikanten als BBB en Ritchey gebruiken deze kliktechniek voor hun pedalen. Het PD-780 model is de tweede generatie MTB-pedalen van de Japanners, met een erg open constructie. Dit zorgt ervoor dat vuil zich minder snel kan ophopen. Het platform draait rondom een chroom-molybdeen as waaraan een aluminium huis wordt gemonteerd. Een setje pedalen brengt 339 gram op de weegschaal.
    Praktijk

    Monteren in je cranks gaat eenvoudig met een dikke 8mm imbus aan het uiteinde van de as. De eerste keer is het even testen hoe strak de veerspanning staat. Te strak? Dan draai je het kleine imbusboutje met goed voelbare klikjes los. Doe dit aan beide kanten van het pedaal evenveel. Voelt het vertrouwd? Dan doe je hetzelfde bij het andere pedaal. Inklikken gaat prettig en met een duidelijke klik. Je voelt dat je schoenplaat goed stabiel wordt ondersteund. Dit is wel zo prettig bij stevig aanzetten! Het lossend vermogen met vieze prut is erg goed. Alleen dikke vette klei wil het klikmechanisme nog wel eens een beetje verstoppen. Deze pedalen hebben we al een heel seizoen gebruikt. Bekijken we ze nu dan draaien ze nog als nieuw. De as is eventueel te demonteren voor onderhoud. Ook prettig, de veerspanning is niet merkbaar verandert. Wanneer je regelmatig in het terrein loopt, is het wel verstandig deze op tijd te vervangen.

    Niet de lichtste pedalen op de markt, daar staat een bewezen bedrijfszekerheid tegenover. Met de prettige in- en uitklikkracht gecombineerd met een goede ondersteuning is deze set een goede investering!Conclusie
    Shimano PD-M780 € 84,95
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Gezien: Vaypor+ schoen van Bont

    Bont heeft een nieuw topmodel in de collectie. De Vaypor+ weegt volgens de fabrikant 450 gram per paar en is vanaf maart verkrijgbaar in de winkel.

    Bont heeft een nieuw topmodel in de collectie. De Vaypor+ weegt volgens de fabrikant 450 gram per paar en is waarschijnlijk vanaf maart verkrijgbaar in de winkel.

    De Vaypor+ is gemaakt uit één stuk van geweven kunststof. De carbon zool gaat zo naadloos over in de van microfiber gemaakte schoen. Om gewicht te besparen is de zool slechts 4 millimeter dik. De nieuwe schoen heeft een draadsluiting van het merk Atop. Met een draaiknop kan de schoen op spanning worden gebracht. Volgens Bont is dit gedaan vanwege zowel de gewichtsbesparing als de aerodynamica.

    Opvallend is ook de plattere voorkant van de schoen. De tenen krijgen hierdoor meer ruimte, wat volgens Bont zorgt voor ontspannen voeten. De Vaypor+ is verkrijgbaar van maat 36 tot 47. Voor de meest gangbare maten zijn ook halve maten verkrijgbaar. Ook zijn er speciale versies voor zowel smalle als brede voeten. De Vaypor plus zal waarschijnlijk iets minder dan 300 euro gaan kosten.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    fi’zi:k presenteert teamzadels

    Net als in de afgelopen jaren heeft fi’zi:k een serie Team Editions zadels uitgebracht. In de collectie zitten negen zadels die door profploegen worden gebruikt. Ook het zadel van Blanco is in de serie opgenomen.Net als in de afgelopen jaren heeft fi’zi:k een serie Team Editions zadels uitgebracht. In de collectie zitten negen zadels die door profploegen worden gebruikt. Ook het zadel van Blanco is in de serie opgenomen.

    De team edition zadels worden geleverd met een bijpassend stuurlint: Superlight Tacky Touch met fi’zi:k logo. Het is zwart of wit afhankelijk van de kleur van het teamzadel. Het stuurlint biedt volgens fi’zi:k extra grip en is enkel beschikbaar in de Team Edition sets van 2013.

    De ploegen die in de collectie zijn opgenomen zijn: Astana, AG2R, Blanco, BMC, FDJ, Garmin, Cannondale, SKY en Androni Giocattoli. De Team Edition sets zijn vanaf april verkrijgbaar. Adviesprijs is € 199.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Trek Domane van Fabian Cancellara

    Fabian Cancellara was afgelopen zondag niet te houden in de Ronde van Vlaanderen. Hij won de klassieker voor de tweede keer. De Zwitser won deze keer op een Trek Domane 6.

    Cancellara is binnen de Radioshack-Nissan ploeg een buitenbeentje als het gaat om de keuze voor een fiets. Waar zijn ploeggenoten meestal kiezen voor de wat agressievere Madone, rijdt de Zwitser het hele jaar op een Domane. Cancellara verandert ook nauwelijks iets aan de afstelling van zijn fiets. De enige grote verandering is de 25mm brede FMB Parijs-Roubaix tube. Normaal rijdt Cancellara met smallere Schwalbes. Ook opvallend is de achterderailleur. Deze is voorzien van een oversized carbon kooi van Berner. In deze kooi zitten grotere derailleur wieltjes, wat volgens de fabrikant voor minder frictie zorgt.

    Verder is de Trek Domane van Cancellara redelijk standaard: een mechanische Shimano Dura-Ace 9000. Cancellara prefereert deze groep vooral op de kasseien.
    Bontracer is verantwoordelijk voor veel onderdelen: 50mm-hoge Aeolus 5 D3 carbon wielen, een 140mm-lange Race XXX Lite stuurpen, Team Issue zadel, en een 44cm-breed anatomisch vormgegeven stuur.


    Dat Cancellara ‘Spartacus’ als bijnaam heeft wordt bij het zien van de fiets ook wel duidelijk.

    Specificaties:
    Frame: Trek Domane 6-Series, 58cm ‘pro’ fit
    Vork: Trek IsoSpeed full carbon
    Balhoofd: Cane Creek Forty, 1 1/8-to-1 1/2″ taps toelopend
    Stuurpen: Bontrager Race XXX Lite, 140mm x -7°
    Stuur: Bontrager RL Anatomic, 44cm
    Stuurlint: Bontrager kurk
    Remmen: Shimano Dura-Ace BR-9000 met SwissStop Black Prince carbon remblokjes
    Shifters/ remgrepen: Shimano Dura-Ace STI Dual Control ST-9000
    Voorderailleur: Shimano Dura-Ace FD-9000
    Achterderailleur: Shimano Dura-Ace RD-9000 met kooi en wieltjes van Berner
    Cassette: Shimano Dura-Ace CS-9000, 11-25T
    Ketting: Shimano Dura-Ace CN-9000
    Crankset: Shimano Dura-Ace FC-9000, 175mm, 53/39T
    Bracket: Trek BB90 integrated w/ Enduro XD-15 lagers
    Pedalen: Speedplay Zero Titanium
    Wielen: Bontrager Aeolus 5 D3 tubes
    Banden: FMB Paris-Roubaix tubular, 25mm
    Zadel: Bontrager Team Issue
    Zadelpen: Bontrager Ride Tuned Carbon
    Bidonhouders: Trek BAT Cage (2)
    Computer: SRM PowerControl 7

    Maten Cancellara

    Lengte: 1.86m
    Gewicht: 82kg
    Zadelhoogte vanaf BB (c-t): 780mm
    Zadel setback: 90mm
    Zitbuislengte, c-t : 500mm
    Zitbuislengte, c-c: 485mm
    Punt Zadel tot stuur: 620mm
    Verval zadel/stuur: 110mm
    Balhoofdbuislengte: 150mm
    Bovenbuislengte: 567mm
    Gewicht fiets: 7.5kg
    Fabian Cancellara was afgelopen zondag niet te houden in de Ronde van Vlaanderen. Hij won de klassieker voor de tweede keer. De Zwitser won deze keer op een Trek Domane 6.
    Cancellara is binnen de Radioshack-Nissan ploeg een buitenbeentje als het gaat om de keuze voor een fiets. Waar zijn ploeggenoten meestal kiezen voor de wat agressievere Madone, rijdt de Zwitser het hele jaar op een Domane. Cancellara verandert ook nauwelijks iets aan de afstelling van zijn fiets. De enige grote verandering is de 25mm brede FMB Parijs-Roubaix tubes. Ook opvallend is de achterderailleur. Deze is voorzien van een oversized carbon kooi van Berner. In deze kooi zitten grotere derailleur wieltjes, wat volgens de fabrikant voor minder frictie zorgt.
    Verder is de Trek Domane van Cancellara redelijk standaard: een mechanische Shimano Dura-Ace 9000. Cancellara prefereert deze groep vooral op de kasseien.
    Bontracer is verantwoordelijk voor veel onderdelen: 50mm-hoge Aeolus 5 D3 carbon wielen, een 140mm-lange Race XXX Lite stuurpen, Team Issue zadel, en een 44cm-breed anatomisch vormgegeven stuur.

    Specificaties:

    Frame

    Trek Domane 6-Series, 58cm ‘pro’ fit

    Vork

    Trek IsoSpeed full carbon

    Balhoofd

    Cane Creek Forty, 1 1/8-to-1 1/2″ taps toelopend

    Stuurpen

    Bontrager Race XXX Lite, 140mm x -7°

    Stuur:

    Bontrager RL Anatomic, 44cm

    Stuurlint

    Bontrager kurk

    Remmen

    Shimano Dura-Ace BR-9000 met SwissStop Black Prince carbon remblokjes

    Shifters/ remgrepen:

    Shimano Dura-Ace STI Dual Control ST-9000

    Voorderailleur

    Shimano Dura-Ace FD-9000

    Achterderailleur

    Shimano Dura-Ace RD-9000 met kooi en wieltjes van Berner

    Cassette

    Shimano Dura-Ace CS-9000, 11-25T

    Ketting

    Shimano Dura-Ace CN-9000

    Crankset

    Shimano Dura-Ace FC-9000, 175mm, 53/39T

    Bracket

    Trek BB90 integrated w/ Enduro XD-15 lagers

    Pedalen

    Speedplay Zero Titanium

    Wielen

    Bontrager Aeolus 5 D3 tubes

    Banden

    FMB Paris-Roubaix tubular, 25mm

    Zadel

    Bontrager Team Issue

    Zadelpen

    Bontrager Ride Tuned Carbon

    Bidonhouders

    Trek BAT Cage (2)

    Computer

    SRM PowerControl 7

    Maten Cancellara

    Lengte:

    1.86m

    Gewicht

    82kg

    Zadelhoogte vanaf BB (c-t)

    780mm

    Zadel setback

    90mm

    Zitbuislengte, c-t

    500mm

    Zitbuislengte, c-c

    485mm

    Punt Zadel tot stuur:

    620mm

    Verval zadel/stuur

    110mm

    Balhoofdbuislengte:

    150mm

    Bovenbuislengte

    567mm

    Gewicht fiets

    7.5kg

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Ridley Fenix van Jürgen Roelandts

    Stijfheid, een laag gewicht en aerodynamisch voordeel zijn tegenwoordig de norm als het gaat om fietsen van profwielrenners. Op het eerste gezicht hoort de Ridley Fenix Classic niet in het profwereldje thuis. Toch weerhield het Jürgen Roelandts van Lotto-Belisol er niet van om op een Fenix Classic derde te worden in de Ronde van Vlaanderen.

    In een klassieker als de Ronde van Vlaanderen is het gewicht van de fiets van ondergeschikt belang. Duurzaamheid en comfort zijn op de kasseien belangrijker. Met 1200 gram behoort de Ridley niet tot de lichtste frames die op de markt verkrijgbaar zijn. De Belgische fietsenfabrikant introduceerde de fietst eerder dit jaar met een adviesprijs van 2699 euro. De Fenix is afgemonteerd met Campagnolo Chorus en een Rotor crankset. Compleet is deze Ridley ongeveer een derde goedkoper dan alleen al het Pinarello Dogma K frame dat ploegen als Sky en Movistar gebruiken.

    Kenmerken van de Ridley Fenix zijn een taps toelopend balhoofd:1 1/8-tot-1 ½, een in oversized BB30 bracket, kabels binnendoor, en ‘schokdemping’ in de zitbuis. Roelandts reed de Ronde van Vlaanderen met high end onderdelen op zijn fiets: een elektronische Campagnolo EPS schakelgroep, Bora Ultra Two carbon tubewielen met 25 mm Continental Competition Pro Limited ProTection banden.

    De Belg gebruikte verder een aluminium Zero 100 stuurpen, carbon fiber Superzero zadelpen, een aluminium Newton Shallow stuur (traditioneel, niet ergonomisch gebogen). Het stuur is 40 cm breed. Zonder computer weegt de fiets 7,72 kilo.

    Specificaties

    Frame: Ridley Fenix Classic, maat M
    Vork: Ridley Fenix Classic
    Balhoofd: FSA Orbit geïntegreerd 1 1/8-tot-1 1/2″ taps toelopend
    Stuurpen: Deda Zero 100, 130mm x -8°
    Stuur: Deda Newton Shallow, 40cm (c-c)
    Stuurlint: Lizard Skins DSP, (dubbel gewikkeld)
    Remmen: Campagnolo Record D Skeleton dual-pivot met remblokjes voor carbon-wielen
    Rem- en schakelgrepen: Campagnolo Ergopower Ultra-Shift Record EPS
    Derailleurs: Campagnolo Record EPS
    Cassette: Campagnolo Chorus 11 speed, 11-25T
    Ketting: Campagnolo Record 11 speed
    Cranks: Campagnolo Record Ultra-Torque 11 speed, 172.5mm, 53/39T
    Bracket: Campagnolo Record Ultra-Torque OS-Fit
    Pedalen: Look KéO 2 Max
    Wielen: Campagnolo Bora Ultra Two tube
    Banden: Continental Competition Pro Limited ProTection tube, 25mm
    Zadel: Selle San Marco Regale met Xsilite rails
    Zadelpen: Deda Superzero
    Bidonhouders: Tacx Tao aluminium (2)
    Computer: SRM PowerControl 7

    Maten

    Lengte: 1.85m
    Gewicht: 78kg
    Zadelhoogte vanaf bracket (c-t): 778mm
    Zadel setback: 70mm
    Zitbuislengte, c-t: 540mm
    Zitbuislengte, c-c: 500mm
    Puntje zadel tot stuur: 583mm
    Verval zadel-stuur: 106mm
    Balhoofdbuislengte: 175mm
    Bovenbuislengte: 565mm (horizontaal)
    Gewicht fiets: 7.72kg

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.34é wendelenrit

    34é Wendelenrit

    Voor het verlengde paasweekend kozen we ervoor om er even tussen uit te knijpen en het er eens goed van te nemen

    We kozen voor Hengelhoef in Houthalen –Helchteren een vakantiepark in het bosrijke Limburg vrijdag konden we al genieten van het tropisch zwembad met alles er op en er aan

    Zaterdag werd een shopping dagje in Genk en dit is echt een aanrader om in de middag terug het warme water op te zoeken: al was het soms zoeken naar het water…veel te veel volk

    Goed uitgerust konden we zondag op pad gaan met de racefiets voor een tochtje van 50km met startplaats Herk de Stad

    De camper lieten we staan op de camping en met de Bike ging het richting startplaats een 30km verder

    Langs schitterende fietspaden door bossen en heiden was het leuk fietsen al waren de temperaturen onder het vriespunt

    Nog maar goed en wel opgewarmd pech lekke band: niet mopperen en bandje wisselen en dan terug op pad

    Café lokaal Sportwereld in herk de stad konden we ons laten inscannen maar voor een stempeltje op ons Vlaams laureaat blad moesten we wachten tot na de rit

    Dan maar op pad voor 50km langs voor ons compleet onbekende wegen maar nu wel beminde wegen

    Schakkebroek, Metsteren en Duras om er een paar te noemen en dit afwisselden door bossen heiden en schitterende vergezichten en dit aan een gezapig tempo

    Een bevoorrading of stopplaats was niet voorzien (waar betalen we dan nog voor)en dit voor 2€ maar we lieten het niet aan ons hart komen

    Met nog 3km te gaan ….Lekke band en een ligt scheurtje in de buiten band de reparatie was snel gebeurd en we konden ons terug gaan opwarmen aan een koffie en een hard gekookt ei die we kregen voor onze Pasen

    Terug op pad voor de laatste 30km naar de camping en een 10tal kilometers verder terug een lekke band: buitenband nog iets meer gescheurd en de luchtbommetjes waren nu ook op

    En of dit nog niet genoeg was de fiets gps was ook plat: nu mocht het beginnen stoppen He

    Maar u raad het al nog geen 5km verder plat: geen bommetjes meer geen fietswinkels in buurt en dit voor een zondag

    Dan maar met een lekke voorband de tocht verder zetten: want anders zat er niet op

    Ergens ik weet niet waar haalde een wielertoerist ons in en deze bood ons zijn hulp aan: er zijn nog goede zielen op de wereld

    Ook wijsde hij ons de kortste weg naar hengelhoef aan: met meer schrik dan anders om niet terug lek te rijden reden we toch iets sneller dan normaal want elke kilometer dichter bij onze standplaats was meegenomen

    Dat we Bokrijk aan ons voorbij lieten gaan want veel goesting om eieren te gaan rapen in het domein hadden we niet

    Zonder lekke banden waren we terug aan de camper: klootte dag

    En u geloofd het nooit :de fiets was nog maar pas tegen de camper geplaatst  en terug hoorden we pssssssss ….lekke band ja genoeg was genoeg

    120km op teller en dit voor een zondag maar ondanks alle miserie hadden we toch een mooie rit achter de rug

    Snel nog even in jacuzzi om dan van de ronde van Vlaanderen te genieten: toch nog de aankomst gezien

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KEMMELBERG
    Klik op de afbeelding om de link te volgen KEMMELBERG
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GENT-WEVELGEM

    Gent-Wevelgem

     

    Op deze lente dag of wat er toch zou voor moeten doorgaan ging het richting West-Vlaanderen om terug een classic rit te rijden in het bijzonder Gent-Wevelgem

    De rit met de auto naar de startplaats was al een uitdaging op zich: sneeuw, regen en hagel dit beloofde niet veel goeds

    Een plaats om de wagen te stallen ging redelijk vlot al was het even zoeken

    Inschrijven en inscannen ging zeer vlot want de opkomst was ook hier niet denderend: met zo een weer is dit niet meer dan normaal

    Dan maar de baan op en dat viel mee de wind in de rug en lichtdalende wegen dit zou een gemakkelijk ritje worden

    5km ver en nog altijd wind mee de hartslag was nog steeds laag en de ademhaling was rustig ook al waren de vingers bijna gevoelloos en het gezicht aan het bevriezen

    Maar eens in de West-Vlaamse open velden met zijn lange smalle wegen was het gedaan met de pret

    Hier had de winter vrij spel regen, hagel en sneeuw werd ons deel maar de wind viel nog steeds mee

    Wevelgem, Moorsele, Vijfwegen en dan Dadizele langs attractie park Bellewaarde de grote baan over naar Geluwe

    Hier kregen we een eerste voorsmaakje van wat de terug zou worden: wind wind en nog eens wind

    Zonnebeke zo richting Passendale Langemark en Merkem waar we even konden op adem komen in de eerste bevoorradingpost lang konden we niet blijven want we hadden nog maar 40km op de meter staan

    Via de vele kleine dorpjes ging het naar Westouter voor de eerste klim (op papier toch) de ZWARTE en BERG was de eerste 2000meter en Max 10% als opwarmer kon deze tellen ook de Bellestraat en de Kleine Bergstraat kregen we te verwerken en dan onmiddellijk de BANENBERG op amper 300meter maar met zijn 20% toch een zware dobber

    Even op adem komen en dan richting Klijte en zo naar Kemmel met bijna 80km op het metertje begonnen de kilometers te wegen want wind en sneeuw begonnen ook hun tol te eisen

    De Kemmelberg kregen we te verwerken langs de langste kant

    Van Klijte richting Kemmel is het altijd vals plat dan de grote baan over in Kemmel dan rechts af via de kasseien van het marktpleintje even verpozen en dan via de betonbaan naar de top en dit steiler en steiler boven rechts afdraaien en dan begint het nog maar kasseien en 22% STIJGING dit kon tellen

    Nog was het niet gedaan want na de afdaling en 2km veldwegen konden we er terug aanbeginnen de Monteberg opnieuw 1300meters en 13% maar het was de laatste(op papier toch)en we konden beginnen aftellen nog 42 km te gaan

    Maar eens goed bijtanken in de tweede bevoorrading en dan richting Ieper voor ons het mooiste van deze rit

    Via de stadswallen van deze stad ging het richting centrum waar alle wegen voor ons werden afgezet

    Langs de grote markt en met als hoogtepunt de doortocht onder de MENENPOORT

    En dan was het gedaan met de pret

    Door het heuvelland ging het richting aankomst hier geen heuvels maar steeds vals plat en soms nog niet een klein beetje ook en dit samen met de wind die nu pal in het gezicht blies

    Afzien en nog eens afzien om toch maar aan deftig ritme aan te houden en deze 40km lang zonder ook maar een boom tegen te komen om even op adem te komen

    Eens Menen voorbij konden we de laatste kilometers aanvangen en daar waren we niet droevig om en eens onder de aankomst boog waar ook de prof onder rijden zat dit lood zware rit er eindelijk op

    Maar volgend jaar komen we terug

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

         

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Omloop van Vlaanderen van zaterdag 16 maart afgelast

    Belga
    Op basis van een evaluatie van de huidige staat van het parcours en de weersvoorspellingen heeft de organisatie van de Omloop van Vlaanderen beslist om deze wielertoertocht te annuleren.
    Bekijk hier een filmpje van het besneeuwde parcours.

    In het belang van de veiligheid van de deelnemers wil de organisatie geen enkel risico nemen, zeker gezien de mogelijkheid voor aanvullende winterse neerslag en ijzel in de nacht van vrijdag op zaterdag.

    Deelnemers die reeds ingeschreven waren voor het event kunnen hun inschrijving overzetten naar de volgende editie van het event of naar een andere tocht van de bpost bank Cycling Tour. Deelnemers die hun inschrijving niet willen overzetten, kunnen het betaalde inschrijvingsgeld terugkrijgen.

    Ingeschreven deelnemers kunnen dit annulatieformulier gebruiken om hun voorkeursoptie aan te duiden.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Lifebeam: helm met hartslagmeter

    Niet langer met een band om het middel hoeven fietsen. Lifebeam heeft een apparaat ontwikkeld waarmee de hartslag via de helm kan worden gemeten. Het bedrijf wil gebruik maken van crowdfunding om de hartslagmeter op de markt te kunnen brengen.

    De helm met hartslagmeter meet de hartslag via het voorhoofd. In de helm is een apparaatje ingebouwd dat dit mogelijk maakt. De helm weegt hierdoor zo’n 50 gram extra. Via het ANT+ protocol is de hartslag af te lezen op een fietscomputer of smartphone.

    Lifebeam heeft het prototype van de hartslagmeter ingebouwd in een helm van Lazer, de Genesis. Het bedrijf wil het apparaat uiteindelijk op de markt brengen met behulp van crowdfunding. Lifebeam zegt hiervoor 50.000 dollar nodig te hebben, zo’n 38.000 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Zoek de ideale bandendruk

    Om het maximale uit je mountainbike te halen is de juiste bandendruk essentieel. Er zijn een hoop factoren die bepalen hoe hard je een band het beste op kunt pompen.

    Er zit een groot verschil tussen wegwielrennen en mountainbiken. In het wegwielrennen worden banden vaak heel hard opgepompt. In het mountainbiken is vaak het tegenovergesteld het geval. Om zo hard mogelijk te rijden is het vaak beter om weinig lucht in de banden te hebben.

    Voor de duidelijkheid: het maximaal aantal bar dat op de band staat aangegeven is niet het punt waarop een band nog net niet uit elkaar ploft. En niet elke band kan je even hard oppompen. Vaak is het hard oppompen van een band een grotere belasting voor de velg, dan voor de band zelf.

    Op mountainbikebanden wordt vaak ook een minimum bandendruk aangegeven. In de praktijk rijden veel fietsers met een nog lager aantal bar in de banden. Grofweg zijn er zes factoren die de ideale bandendruk bepalen.


    Gewicht

    Je gewicht bepaalt voor een deel hoe hard een band op de weg wordt gedrukt. Een fietser van 60 kilo kan een band met een druk van 2,4 bar (35 psi) te hard vinden. Een fietser van 113 kilo kan dezelfde druk juist weer te zacht vinden, omdat alle lucht tussen de velg en de band wordt weggedrukt. De band slijt dan sneller en een lekke band ligt op de loer.


    Inhoud


    Volume en druk gaan hand in hand. De inhoud van de band bepaalt hoe de druk aanvoelt. 2,4 bar in een band van 700×25 mm voelt aan als een te zacht opgepompte band, terwijl 2,4 bar in een 26×3.8 inch band voelt als een hard opgepompte band.


    Ondergrond

    Op welke ondergrond ga je fietsen? Is het een zanderig parcours, modderig of is het bezaaid met boomwortels en stenen? Bij mul zand pomp je zo weinig mogelijk lucht in de band, terwijl je bij een parcours met veel stenen, iets meer lucht in de band stopt om stootlekken te voorkomen.


    Rijstijl

    Ben je een stoemper die zoveel mogelijk rechtdoor rijdt? Of ben je een fietser die al slingerend zijn weg zoekt over het parcours? Als stoemper loop je een groter risico op lekke banden en is het dus verstandig om net ietsje meer lucht in je banden te stoppen.


    Velgbreedte

    Hoe breder de velg hoe minder lucht je in de band hoeft te stoppen. Een bredere velg geeft een band betere ondersteuning. Bij een dunnere velg loopt de band een groter risico tijdens het fietsen beschadigd te raken als er weinig lucht in zit.


    Samenstelling

    Het karkas van de band en de bijbehorende soepelheid is erg belangrijk. Bij banden wordt dat uitgedrukt in TPI (threads per inch). Banden met een hoog TPI zijn over het algemeen soepeler dan banden met een laag TPI en moeten wat harder worden opgepompt. Ook banden met versteviging aan de zijkant, kunnen over het algemeen iets midner hard worden opgepompt.


    Omdat de juiste bandendruk van veel factoren afhankelijk is, is de ideale bandendruk niet te geven. Uitproberen is daarom het devies. Probeer een keer uit om met zo min mogelijk druk in en band door het mulle zand te rijden. Rij je met weinig druk nu plotseling wel in één keer zonder af te stappen door de zandduinen?

    Soms is het zelfs beter om met minder druk in een band te rijden dan het minimum aantal bar dat door de fabrikant zelf wordt aanbevolen. Je zult merken dat je tijdens een tocht vaak met verschillende ondergronden te maken hebt. Het is dan zaak om wat betreft bandendruk het beste compromis te zoeken.

    Een fabrikant als Geax heeft een app ontwikkeld die je advies geeft over de beste bandendruk.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Koga wint designprijs ‘red dot award’

     

    De “red dot award: product design 2013” is toegekend aan de KOGA X29-Runner. De 37 leden van de internationale jury van deze designprijs waren onder de indruk van de innovatieve kracht van het ontwerp van deze mountainbike. De jury ontving dit jaar maar liefst 4.662 producten ter beoordeling in 19 verschillende categorieën. De KOGA X29-Runner won in de categorie “Leisure/Outdoor”.

    De prijsuitreiking vindt plaats op 1 juli 2013 als onderdeel van het traditionele red dot gala in Essen, Duitsland. De KOGA X29-Runner krijgt vervolgens een plaats in de speciale tentoonstelling van het red dot design museum. De KOGA X29-Runner is een lichtgewicht 29’er mountainbike. Aardig detail is de gorillakop die het frame en zadel siert. Aanleiding hiervoor was de gorilla genaamd Koga die vorig jaar ontsnapte uit de dierentuin van New York.

    De basis van de X29-Runner bestaat uit een handgebouwd smooth-welded frame van triple hardened en triple butted 7005 Aluminium. De fiets is voorzien van een tapered head tube, geïntegreerde headset, Press Fit BB en uitwisselbare derailleurpat. De Koga is afgemonteerd met onder meer een Deore XT achterderailleur, Shimano SLX 2013 componenten, Tektro Aurigo Pro schijfremmen en een 2 x 10 speed aandrijving.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Dwars door Vlaanderen

    Gedaan met kermiskoersen nu is en was het tijd voor het zwaardere werk vooral de Vlaamse klassiekers

    De weergoden lieten het terug afweten deze morgen want de lente temperaturen van de afgelopen week deed ons al dromen van korte fietsbroek en truitjes met korte mouwen

    Maar het werd terug langebroek en regenjas bovenhalen want met plensde regen ging het richting waregem: dit beloofde niet veel goeds

    Eens in waregem was het zoeken naar de startplaats want nergens waren de borden te zien waar de inschrijving was voorzien maar na even zoeken was dit opgelost

    Inschrijven en inscannen ging zeer vlot want vele wielerfans lieten het in eerste uur een beetje afweten

    Op deze koude regen dag kozen we toch voor de 95 km lange tocht ook al wisten we dat het een zware dobber zou worden

    Al vanaf de eerste kilometers wisten we het al hier zouden we niet veel vlakke wegen krijgen

    Na een paar kilometers ver waren we al in Wortegem-Petegem om dan verder te rijden naar Anzegem waar het eerste onbekende heuveltje lag de Kwadenbulk eens hier voorbij ging het nu richting Oudenaarde en dit op het parcours van de ronde van Vlaanderen die we nog veel zouden kruisen

    Eens door deze kleine stad begon de rit pas echt want in Ename hadden we prijs

    Eerst de kasseien van de Beaucarnestraat dan deze van Zwijndries met als afsluiter de klim van de Katteberg met zijn kleine kasseitjes: dit was naar adem happen

    Daarna de kasseien van Kerkgate om dan onze eerste bevoorrading te krijgen in Mater na 36km:even goed bijtanken was nu de bootschap want er kwam nog

    Van Mater ging het richting Horebeke en dan naar Schorisse en zo naar het en bekende beruchte Maarkekerkem te fietsen

    En wat ligt er in deze streek jawel de Eikenberg deze nijdige helling is een marteling voor mens en fiets maar boven even bekomen en alles was terug vergeten

    En waren we echt op het parcours van de ronde beland

    De Steenbeekdries dan de Holandstraat en het zwaarste moest dan nog komen want we waren in Zulzeke beland

    En hier kregen we de Oude Kwaremont te verwerken en dit tot op het einde en nog was het niet gedaan want eens boven op de nieuwe Kwaremont ging het links af en daar zagen we het eerste bord staan met daar op Patersberg

    En na een lange afdaling kregen we deze te verwerken en het was toch al een tijdje geleden dat we deze opreden: ook al hadden we een klein beetje schrik of deze er niet glad zou bij liggen door het vele regenwater

    Maar ook deze viel al bij al nog mee al blijft het een zware dobber

    Nu nog even goed bijtanken in onze tweede bevoorrading 68km voor we aan het derde en laatste konden beginnen

    Van Kerkhove ging het nu naar de voorlaatste klim in Tiegem met als hoogte punt het steilste stuk van het Vossenhol nu begonnen de kilometers stilaan te wegen maar we waren nog maar Anzegem

    Opnieuw ging het nu naar Wortegem-Petegem en waren we opnieuw vertrokken voor kilometers vals plat en slechte wegen voor we eindelijk aan onze laatste hindernis konden beginnen

    Met name Nokereberg niet te lang en niet te steil maar met 85km in de benen was het toch nog een zeer lastige klus

    Eindelijk gedaan met klimmen maar het vat moest leeg tot op de bodem want de laatste 10km kregen we wind op kop: en nog niet een klein beetje ook

    Met nog een paar kilometers door Waregem en we waren er vanaf

    Moe leeg maar zeer voldaan waren we terug aan de wagen en konden we de warme douche gaan opzoeken: heerlijk

    Nog even napraten en nagenieten en we konden terug kijken op onze eerste geslaagde klassieker

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.om van te dromen

    De Cannondale F29 van Marco Fontana

     

    Olympische bronzen medaillewinnaar Marco Fontana rijdt dit seizoen opnieuw op de Cannondale Factory Team F29. Hij heeft in de World Cups de beschikking over twee fietsen: eentje in de kleuren van de Italiaanse kampioen, en ééntje in de standaard teamkleuren.

    De carbon hardtail F29 heeft een 2013 Cannondale Lefty XLR vork met remote lockout en 70mm veerweg.Het is er één uit de nieuwste tak van de Lefty familie, hybride genoemd aangezien hij aan de ene kant op naaldlagers glijdt en aan de andere kant op een glijbus. Dit in tegenstelling tot conventionele Lefties, die alleen naaldlagers hebben. De binnenpoot is nu rond in plaats van vierkant en de rubber sok en het luchtfilter zijn verdwenen. (Al gebruikten de teamrijders die toch al niet, aangezien hun lefties na iedere race gereviseerd worden, red.) Het voordeel van het nieuwe systeem is dat, volgens Cannondale, de nieuwe vork zo goed is afgedicht dat er minder vocht en vuil kunnen binnendringen. (en de teamvorken niet meer iedere week uit elkaar hoeven, red.) Fontana werkt met het bedrijf 88 + voor het afstellen van zijn vork.

    De grootste veranderingen de fiets voor dit seizoen zijn de nieuwe SRAM aandrijving en de wielen.
    “Dit jaar gebruiken we de XX1, het systeem met elf tandwielen achter en slechts één voorblad’’ zegt Fontana. “Ik was vorig jaar al overgestapt op een 1×10’’. Hij heeft 36 tandjes voor 10 tot 42 tandjes achter. De Italiaan rijdt met carbonwielen met een hoge velg: XC29 velgen met DT Swiss 240S naven (Lefty-specifieke voor) en DT Aerolite spaken. Volgens Fontana’s mecanicien zijn de wielen 250 lichter dan zijn vorige set. Fontana maakt meestal gebruik van de Racing Ralph 2.1 banden van Schwalbe.

    Het stuur is van FSA, de K-Force (670 mm) bar, met een hoek van negen graden naar achteren en vier graden naar boven. De stuurpen is de Cannondale OPI. Ook het balhoofd is van deze Amerikaanse fabrikant.

    Fontana zegt de afstelling van zijn fiets regelmatig te veranderen. ‘’Het zadel iets naar voren, omhoog of naar achteren. Het gaat me om het gevoel’’, zegt de Italiaan. ‘’Ik verander ook wel eens de positie van de plaatjes op mijn schoenen’’.

    Fontana’s fiets weegt in totaal 8.45kg. Maar gewicht vindt de Italiaan niet alles zeggen. ‘’Het gaat vooral om de kwaliteit’’, zegt hij.

    Specificaties

    Frame Cannondale F29
    Maat Medium
    Achtervork Geen
    Voorvork: Fork Cannondale Lefty XLR Hybrid, 70mm veerweg, remote lock-out.
    Balhoofd: Cannondale SI headshock
    Steuurpen: Cannondale OPI (geïntegreerd)
    Stuur: FSA K-Force 670 mm, 9 graden backsweep, 4 graden upsweep
    Tape / gripsL Prologo
    Voorrem: Avid XX World Cup, 160mm schijf
    Achterrem : Avid XX World Cup, 140mm schijf
    Remhendels: Avid XX World Cup
    Voorderailleur: Geen
    Achterderailleur: SRAM XX1
    Shifters: SRAM XX1
    Cassette: SRAM XX1, 10-42T
    Ketting: SRAM XX1
    Crankstel : Cannondale SISL2 (met 36T kettingblad)
    Trapas: Cannondale SI, BB30
    Pedalen: Shimano SPD XTR
    Velgen: XC29
    Voornaaf: DT Swiss 240S, Lefty-specifieke
    Achternaaf: DT Swiss 240S
    Spaken: DT Aerolite
    Voorband: Schwalbe Racing Ralph 2.1 met Snakeskin
    Achterband: Schwalbe Racing Ralph 2.1 met Snakeskin
    Zadel: Prologo X0 CPC
    Zadelpen: FSA K-Force 27.2mm diameter
    Bidonhouders: Cannondale Alloy
    Computer: Mio Cyclo 105

    Maten

    Lengte: 1,72 m
    Gewicht : 68kg
    Zitbuis lengte, c-c 385 mm
    Zitbuis lengte, c-t 440 mm
    Zadelhoogte, BB (c-t) 710 mm
    Punt zadel tt stuur: 560 mm
    Bovenbuislengte: 590
    Totaal gewicht fiets: 8.45kg

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    heirnisrittenFoto
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    capella
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     


    Merida, de Big Seven


    In het kader van de presentatie van het Multivan Merida team heeft Merida de Big Seven voorgesteld, een carbon hardtail voor 27,5"-wielen. Dit model wordt nog niet gecommercialiseerd en is op dit moment enkel beschikbaar voor het team dat verder ook nog over de Big Nine (carbon 29er-hardtail) en de Big Ninety Nine (volledige carbon 29er) beschikt om te schitteren in de wereldbekerwedstrijden.

    De Big Seven is voorzien voor de catalogus van 2014 die vooral zal bestaan uit 27,5 en 29er-modellen. Het frame werd speciaal ontwikkeld voor 27,5"-wielen en het team-model is reeds uitgerust met de RockShox SID 27,5 die binnenkort beschikbaar zal zijn in de winkel. In onze editie die op 2 april verschijnt zullen we een volledige reportage wijden aan de presentatie van de fiets en van andere ontwikkelingen bij Merida.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De fietsen van team Cannondale

     

    Cannondale is met ingang van dit seizoen hoofdsponsor van een eigen World-Tour wielerploeg. De fietsenfabrikant nam het stokje over van Liquigas bij de ploeg van Peter Sagan en Ivan Basso. Het team rijdt in 2013 op de SuperSix EVO Hi-Mod.

    Deze Cannondale is afgemonteerd met onderdelen van SRAM, FSA, Vision en Fi’zi:k.
    .
    Specificaties

    Frame: Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
    Vork: Cannondale SuperSix EVO
    Balhoofd: Cannondale SuperSix EVO SL, 1.125″ to 1.25″ taps toelopend
    Stuurpen: FSA K-Force, SL-K or OS-99 CSI
    Stuur: FSA K-Force Light or Plasma
    Stuurlint: fi’zi:k
    Groep: SRAM Red
    Cassette: SRAM XG-1090
    Ketting: SRAM PC-1091
    Cranks: Cannondale Hollowgram SISL2 w/SRAM Red chainrings (53/39T)
    Bracket: SRAM PressFit 30
    Pedalen: Speedplay Zero Nanogram
    Wielen: Vision Metron 81, TC50 or TC 24
    Banden: Kenda (draadbanden en tubes)
    Zadels: fi’zi:k Aliante, Arione of Antares
    Zadelpen: FSA K-Force Light
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Lang verwacht en nu aangekondigd

    Het kon ook niet anders. Cannondale wedstrijdrijders zitten in een lastige positie. Kiezen voor de volgeveerde Scalpel betekent ouderwetse 26″wielen, maar in echt heftig terrein is een 29-er hardtail ook niet alles. En dat terwijl de grote concurrenten, Trek en vooral Specialized, al lang een volgeveerde wedstrijd 29-er hebben.

    Zie hier, de nieuwe, ultieme Cannondale wedstrijdbike, de Scalpel 29-er!

    Deze Scalpel is niet zomaar een opgerekte versie van de bestaande 26″versie. Die heeft achter zo’n 85mm veerweg, deze de volle 100. Om dat voor elkaar te krijgen heeft deze als eerste Scalpel een draaipunt achter het bracket in plaats van flexibele liggende achtervorken. De staande achtervorken flexen nog steeds en zijn in het midden zichtbaar afgeplat.
    Om de hele constructie stijf genoeg te maken voor een 29-er zijn voor de scharnierpunten steekassen toegepast, een oplossing die we kennen van de Cannondale All-Mountain fietsen.

    De vering voor wordt verzorgd door een Lefty. Aangezien de huidige 29-er Lefty slechts 90mm veerweg biedt moet ook dit een nieuw type zijn maar details ontbreken nog. In combinatie met het eigen Hollowgram crankstel weegt de hele fiets 9,7 kg, in standaard afmontage, maat Large. Aangezien de meeste teamrenners een maatje kleiner zijn, en er op de standaard onderdelen nog wel wat bezuinigd kan worden, zullen er binnenkort wel lichtere en nog exotischere versies gespot worden.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    godelieve
    www.bloggen.be/godelie
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    animaties
    www.bloggen.be/animati
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!