BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 58 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    24-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GENT-WEVELGEM

    Gent-Wevelgem

     

    Op deze lente dag of wat er toch zou voor moeten doorgaan ging het richting West-Vlaanderen om terug een classic rit te rijden in het bijzonder Gent-Wevelgem

    De rit met de auto naar de startplaats was al een uitdaging op zich: sneeuw, regen en hagel dit beloofde niet veel goeds

    Een plaats om de wagen te stallen ging redelijk vlot al was het even zoeken

    Inschrijven en inscannen ging zeer vlot want de opkomst was ook hier niet denderend: met zo een weer is dit niet meer dan normaal

    Dan maar de baan op en dat viel mee de wind in de rug en lichtdalende wegen dit zou een gemakkelijk ritje worden

    5km ver en nog altijd wind mee de hartslag was nog steeds laag en de ademhaling was rustig ook al waren de vingers bijna gevoelloos en het gezicht aan het bevriezen

    Maar eens in de West-Vlaamse open velden met zijn lange smalle wegen was het gedaan met de pret

    Hier had de winter vrij spel regen, hagel en sneeuw werd ons deel maar de wind viel nog steeds mee

    Wevelgem, Moorsele, Vijfwegen en dan Dadizele langs attractie park Bellewaarde de grote baan over naar Geluwe

    Hier kregen we een eerste voorsmaakje van wat de terug zou worden: wind wind en nog eens wind

    Zonnebeke zo richting Passendale Langemark en Merkem waar we even konden op adem komen in de eerste bevoorradingpost lang konden we niet blijven want we hadden nog maar 40km op de meter staan

    Via de vele kleine dorpjes ging het naar Westouter voor de eerste klim (op papier toch) de ZWARTE en BERG was de eerste 2000meter en Max 10% als opwarmer kon deze tellen ook de Bellestraat en de Kleine Bergstraat kregen we te verwerken en dan onmiddellijk de BANENBERG op amper 300meter maar met zijn 20% toch een zware dobber

    Even op adem komen en dan richting Klijte en zo naar Kemmel met bijna 80km op het metertje begonnen de kilometers te wegen want wind en sneeuw begonnen ook hun tol te eisen

    De Kemmelberg kregen we te verwerken langs de langste kant

    Van Klijte richting Kemmel is het altijd vals plat dan de grote baan over in Kemmel dan rechts af via de kasseien van het marktpleintje even verpozen en dan via de betonbaan naar de top en dit steiler en steiler boven rechts afdraaien en dan begint het nog maar kasseien en 22% STIJGING dit kon tellen

    Nog was het niet gedaan want na de afdaling en 2km veldwegen konden we er terug aanbeginnen de Monteberg opnieuw 1300meters en 13% maar het was de laatste(op papier toch)en we konden beginnen aftellen nog 42 km te gaan

    Maar eens goed bijtanken in de tweede bevoorrading en dan richting Ieper voor ons het mooiste van deze rit

    Via de stadswallen van deze stad ging het richting centrum waar alle wegen voor ons werden afgezet

    Langs de grote markt en met als hoogtepunt de doortocht onder de MENENPOORT

    En dan was het gedaan met de pret

    Door het heuvelland ging het richting aankomst hier geen heuvels maar steeds vals plat en soms nog niet een klein beetje ook en dit samen met de wind die nu pal in het gezicht blies

    Afzien en nog eens afzien om toch maar aan deftig ritme aan te houden en deze 40km lang zonder ook maar een boom tegen te komen om even op adem te komen

    Eens Menen voorbij konden we de laatste kilometers aanvangen en daar waren we niet droevig om en eens onder de aankomst boog waar ook de prof onder rijden zat dit lood zware rit er eindelijk op

    Maar volgend jaar komen we terug

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

         

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Omloop van Vlaanderen van zaterdag 16 maart afgelast

    Belga
    Op basis van een evaluatie van de huidige staat van het parcours en de weersvoorspellingen heeft de organisatie van de Omloop van Vlaanderen beslist om deze wielertoertocht te annuleren.
    Bekijk hier een filmpje van het besneeuwde parcours.

    In het belang van de veiligheid van de deelnemers wil de organisatie geen enkel risico nemen, zeker gezien de mogelijkheid voor aanvullende winterse neerslag en ijzel in de nacht van vrijdag op zaterdag.

    Deelnemers die reeds ingeschreven waren voor het event kunnen hun inschrijving overzetten naar de volgende editie van het event of naar een andere tocht van de bpost bank Cycling Tour. Deelnemers die hun inschrijving niet willen overzetten, kunnen het betaalde inschrijvingsgeld terugkrijgen.

    Ingeschreven deelnemers kunnen dit annulatieformulier gebruiken om hun voorkeursoptie aan te duiden.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Lifebeam: helm met hartslagmeter

    Niet langer met een band om het middel hoeven fietsen. Lifebeam heeft een apparaat ontwikkeld waarmee de hartslag via de helm kan worden gemeten. Het bedrijf wil gebruik maken van crowdfunding om de hartslagmeter op de markt te kunnen brengen.

    De helm met hartslagmeter meet de hartslag via het voorhoofd. In de helm is een apparaatje ingebouwd dat dit mogelijk maakt. De helm weegt hierdoor zo’n 50 gram extra. Via het ANT+ protocol is de hartslag af te lezen op een fietscomputer of smartphone.

    Lifebeam heeft het prototype van de hartslagmeter ingebouwd in een helm van Lazer, de Genesis. Het bedrijf wil het apparaat uiteindelijk op de markt brengen met behulp van crowdfunding. Lifebeam zegt hiervoor 50.000 dollar nodig te hebben, zo’n 38.000 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Zoek de ideale bandendruk

    Om het maximale uit je mountainbike te halen is de juiste bandendruk essentieel. Er zijn een hoop factoren die bepalen hoe hard je een band het beste op kunt pompen.

    Er zit een groot verschil tussen wegwielrennen en mountainbiken. In het wegwielrennen worden banden vaak heel hard opgepompt. In het mountainbiken is vaak het tegenovergesteld het geval. Om zo hard mogelijk te rijden is het vaak beter om weinig lucht in de banden te hebben.

    Voor de duidelijkheid: het maximaal aantal bar dat op de band staat aangegeven is niet het punt waarop een band nog net niet uit elkaar ploft. En niet elke band kan je even hard oppompen. Vaak is het hard oppompen van een band een grotere belasting voor de velg, dan voor de band zelf.

    Op mountainbikebanden wordt vaak ook een minimum bandendruk aangegeven. In de praktijk rijden veel fietsers met een nog lager aantal bar in de banden. Grofweg zijn er zes factoren die de ideale bandendruk bepalen.


    Gewicht

    Je gewicht bepaalt voor een deel hoe hard een band op de weg wordt gedrukt. Een fietser van 60 kilo kan een band met een druk van 2,4 bar (35 psi) te hard vinden. Een fietser van 113 kilo kan dezelfde druk juist weer te zacht vinden, omdat alle lucht tussen de velg en de band wordt weggedrukt. De band slijt dan sneller en een lekke band ligt op de loer.


    Inhoud


    Volume en druk gaan hand in hand. De inhoud van de band bepaalt hoe de druk aanvoelt. 2,4 bar in een band van 700×25 mm voelt aan als een te zacht opgepompte band, terwijl 2,4 bar in een 26×3.8 inch band voelt als een hard opgepompte band.


    Ondergrond

    Op welke ondergrond ga je fietsen? Is het een zanderig parcours, modderig of is het bezaaid met boomwortels en stenen? Bij mul zand pomp je zo weinig mogelijk lucht in de band, terwijl je bij een parcours met veel stenen, iets meer lucht in de band stopt om stootlekken te voorkomen.


    Rijstijl

    Ben je een stoemper die zoveel mogelijk rechtdoor rijdt? Of ben je een fietser die al slingerend zijn weg zoekt over het parcours? Als stoemper loop je een groter risico op lekke banden en is het dus verstandig om net ietsje meer lucht in je banden te stoppen.


    Velgbreedte

    Hoe breder de velg hoe minder lucht je in de band hoeft te stoppen. Een bredere velg geeft een band betere ondersteuning. Bij een dunnere velg loopt de band een groter risico tijdens het fietsen beschadigd te raken als er weinig lucht in zit.


    Samenstelling

    Het karkas van de band en de bijbehorende soepelheid is erg belangrijk. Bij banden wordt dat uitgedrukt in TPI (threads per inch). Banden met een hoog TPI zijn over het algemeen soepeler dan banden met een laag TPI en moeten wat harder worden opgepompt. Ook banden met versteviging aan de zijkant, kunnen over het algemeen iets midner hard worden opgepompt.


    Omdat de juiste bandendruk van veel factoren afhankelijk is, is de ideale bandendruk niet te geven. Uitproberen is daarom het devies. Probeer een keer uit om met zo min mogelijk druk in en band door het mulle zand te rijden. Rij je met weinig druk nu plotseling wel in één keer zonder af te stappen door de zandduinen?

    Soms is het zelfs beter om met minder druk in een band te rijden dan het minimum aantal bar dat door de fabrikant zelf wordt aanbevolen. Je zult merken dat je tijdens een tocht vaak met verschillende ondergronden te maken hebt. Het is dan zaak om wat betreft bandendruk het beste compromis te zoeken.

    Een fabrikant als Geax heeft een app ontwikkeld die je advies geeft over de beste bandendruk.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Koga wint designprijs ‘red dot award’

     

    De “red dot award: product design 2013” is toegekend aan de KOGA X29-Runner. De 37 leden van de internationale jury van deze designprijs waren onder de indruk van de innovatieve kracht van het ontwerp van deze mountainbike. De jury ontving dit jaar maar liefst 4.662 producten ter beoordeling in 19 verschillende categorieën. De KOGA X29-Runner won in de categorie “Leisure/Outdoor”.

    De prijsuitreiking vindt plaats op 1 juli 2013 als onderdeel van het traditionele red dot gala in Essen, Duitsland. De KOGA X29-Runner krijgt vervolgens een plaats in de speciale tentoonstelling van het red dot design museum. De KOGA X29-Runner is een lichtgewicht 29’er mountainbike. Aardig detail is de gorillakop die het frame en zadel siert. Aanleiding hiervoor was de gorilla genaamd Koga die vorig jaar ontsnapte uit de dierentuin van New York.

    De basis van de X29-Runner bestaat uit een handgebouwd smooth-welded frame van triple hardened en triple butted 7005 Aluminium. De fiets is voorzien van een tapered head tube, geïntegreerde headset, Press Fit BB en uitwisselbare derailleurpat. De Koga is afgemonteerd met onder meer een Deore XT achterderailleur, Shimano SLX 2013 componenten, Tektro Aurigo Pro schijfremmen en een 2 x 10 speed aandrijving.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Dwars door Vlaanderen

    Gedaan met kermiskoersen nu is en was het tijd voor het zwaardere werk vooral de Vlaamse klassiekers

    De weergoden lieten het terug afweten deze morgen want de lente temperaturen van de afgelopen week deed ons al dromen van korte fietsbroek en truitjes met korte mouwen

    Maar het werd terug langebroek en regenjas bovenhalen want met plensde regen ging het richting waregem: dit beloofde niet veel goeds

    Eens in waregem was het zoeken naar de startplaats want nergens waren de borden te zien waar de inschrijving was voorzien maar na even zoeken was dit opgelost

    Inschrijven en inscannen ging zeer vlot want vele wielerfans lieten het in eerste uur een beetje afweten

    Op deze koude regen dag kozen we toch voor de 95 km lange tocht ook al wisten we dat het een zware dobber zou worden

    Al vanaf de eerste kilometers wisten we het al hier zouden we niet veel vlakke wegen krijgen

    Na een paar kilometers ver waren we al in Wortegem-Petegem om dan verder te rijden naar Anzegem waar het eerste onbekende heuveltje lag de Kwadenbulk eens hier voorbij ging het nu richting Oudenaarde en dit op het parcours van de ronde van Vlaanderen die we nog veel zouden kruisen

    Eens door deze kleine stad begon de rit pas echt want in Ename hadden we prijs

    Eerst de kasseien van de Beaucarnestraat dan deze van Zwijndries met als afsluiter de klim van de Katteberg met zijn kleine kasseitjes: dit was naar adem happen

    Daarna de kasseien van Kerkgate om dan onze eerste bevoorrading te krijgen in Mater na 36km:even goed bijtanken was nu de bootschap want er kwam nog

    Van Mater ging het richting Horebeke en dan naar Schorisse en zo naar het en bekende beruchte Maarkekerkem te fietsen

    En wat ligt er in deze streek jawel de Eikenberg deze nijdige helling is een marteling voor mens en fiets maar boven even bekomen en alles was terug vergeten

    En waren we echt op het parcours van de ronde beland

    De Steenbeekdries dan de Holandstraat en het zwaarste moest dan nog komen want we waren in Zulzeke beland

    En hier kregen we de Oude Kwaremont te verwerken en dit tot op het einde en nog was het niet gedaan want eens boven op de nieuwe Kwaremont ging het links af en daar zagen we het eerste bord staan met daar op Patersberg

    En na een lange afdaling kregen we deze te verwerken en het was toch al een tijdje geleden dat we deze opreden: ook al hadden we een klein beetje schrik of deze er niet glad zou bij liggen door het vele regenwater

    Maar ook deze viel al bij al nog mee al blijft het een zware dobber

    Nu nog even goed bijtanken in onze tweede bevoorrading 68km voor we aan het derde en laatste konden beginnen

    Van Kerkhove ging het nu naar de voorlaatste klim in Tiegem met als hoogte punt het steilste stuk van het Vossenhol nu begonnen de kilometers stilaan te wegen maar we waren nog maar Anzegem

    Opnieuw ging het nu naar Wortegem-Petegem en waren we opnieuw vertrokken voor kilometers vals plat en slechte wegen voor we eindelijk aan onze laatste hindernis konden beginnen

    Met name Nokereberg niet te lang en niet te steil maar met 85km in de benen was het toch nog een zeer lastige klus

    Eindelijk gedaan met klimmen maar het vat moest leeg tot op de bodem want de laatste 10km kregen we wind op kop: en nog niet een klein beetje ook

    Met nog een paar kilometers door Waregem en we waren er vanaf

    Moe leeg maar zeer voldaan waren we terug aan de wagen en konden we de warme douche gaan opzoeken: heerlijk

    Nog even napraten en nagenieten en we konden terug kijken op onze eerste geslaagde klassieker

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.om van te dromen

    De Cannondale F29 van Marco Fontana

     

    Olympische bronzen medaillewinnaar Marco Fontana rijdt dit seizoen opnieuw op de Cannondale Factory Team F29. Hij heeft in de World Cups de beschikking over twee fietsen: eentje in de kleuren van de Italiaanse kampioen, en ééntje in de standaard teamkleuren.

    De carbon hardtail F29 heeft een 2013 Cannondale Lefty XLR vork met remote lockout en 70mm veerweg.Het is er één uit de nieuwste tak van de Lefty familie, hybride genoemd aangezien hij aan de ene kant op naaldlagers glijdt en aan de andere kant op een glijbus. Dit in tegenstelling tot conventionele Lefties, die alleen naaldlagers hebben. De binnenpoot is nu rond in plaats van vierkant en de rubber sok en het luchtfilter zijn verdwenen. (Al gebruikten de teamrijders die toch al niet, aangezien hun lefties na iedere race gereviseerd worden, red.) Het voordeel van het nieuwe systeem is dat, volgens Cannondale, de nieuwe vork zo goed is afgedicht dat er minder vocht en vuil kunnen binnendringen. (en de teamvorken niet meer iedere week uit elkaar hoeven, red.) Fontana werkt met het bedrijf 88 + voor het afstellen van zijn vork.

    De grootste veranderingen de fiets voor dit seizoen zijn de nieuwe SRAM aandrijving en de wielen.
    “Dit jaar gebruiken we de XX1, het systeem met elf tandwielen achter en slechts één voorblad’’ zegt Fontana. “Ik was vorig jaar al overgestapt op een 1×10’’. Hij heeft 36 tandjes voor 10 tot 42 tandjes achter. De Italiaan rijdt met carbonwielen met een hoge velg: XC29 velgen met DT Swiss 240S naven (Lefty-specifieke voor) en DT Aerolite spaken. Volgens Fontana’s mecanicien zijn de wielen 250 lichter dan zijn vorige set. Fontana maakt meestal gebruik van de Racing Ralph 2.1 banden van Schwalbe.

    Het stuur is van FSA, de K-Force (670 mm) bar, met een hoek van negen graden naar achteren en vier graden naar boven. De stuurpen is de Cannondale OPI. Ook het balhoofd is van deze Amerikaanse fabrikant.

    Fontana zegt de afstelling van zijn fiets regelmatig te veranderen. ‘’Het zadel iets naar voren, omhoog of naar achteren. Het gaat me om het gevoel’’, zegt de Italiaan. ‘’Ik verander ook wel eens de positie van de plaatjes op mijn schoenen’’.

    Fontana’s fiets weegt in totaal 8.45kg. Maar gewicht vindt de Italiaan niet alles zeggen. ‘’Het gaat vooral om de kwaliteit’’, zegt hij.

    Specificaties

    Frame Cannondale F29
    Maat Medium
    Achtervork Geen
    Voorvork: Fork Cannondale Lefty XLR Hybrid, 70mm veerweg, remote lock-out.
    Balhoofd: Cannondale SI headshock
    Steuurpen: Cannondale OPI (geïntegreerd)
    Stuur: FSA K-Force 670 mm, 9 graden backsweep, 4 graden upsweep
    Tape / gripsL Prologo
    Voorrem: Avid XX World Cup, 160mm schijf
    Achterrem : Avid XX World Cup, 140mm schijf
    Remhendels: Avid XX World Cup
    Voorderailleur: Geen
    Achterderailleur: SRAM XX1
    Shifters: SRAM XX1
    Cassette: SRAM XX1, 10-42T
    Ketting: SRAM XX1
    Crankstel : Cannondale SISL2 (met 36T kettingblad)
    Trapas: Cannondale SI, BB30
    Pedalen: Shimano SPD XTR
    Velgen: XC29
    Voornaaf: DT Swiss 240S, Lefty-specifieke
    Achternaaf: DT Swiss 240S
    Spaken: DT Aerolite
    Voorband: Schwalbe Racing Ralph 2.1 met Snakeskin
    Achterband: Schwalbe Racing Ralph 2.1 met Snakeskin
    Zadel: Prologo X0 CPC
    Zadelpen: FSA K-Force 27.2mm diameter
    Bidonhouders: Cannondale Alloy
    Computer: Mio Cyclo 105

    Maten

    Lengte: 1,72 m
    Gewicht : 68kg
    Zitbuis lengte, c-c 385 mm
    Zitbuis lengte, c-t 440 mm
    Zadelhoogte, BB (c-t) 710 mm
    Punt zadel tt stuur: 560 mm
    Bovenbuislengte: 590
    Totaal gewicht fiets: 8.45kg

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    heirnisrittenFoto
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    capella
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     


    Merida, de Big Seven


    In het kader van de presentatie van het Multivan Merida team heeft Merida de Big Seven voorgesteld, een carbon hardtail voor 27,5"-wielen. Dit model wordt nog niet gecommercialiseerd en is op dit moment enkel beschikbaar voor het team dat verder ook nog over de Big Nine (carbon 29er-hardtail) en de Big Ninety Nine (volledige carbon 29er) beschikt om te schitteren in de wereldbekerwedstrijden.

    De Big Seven is voorzien voor de catalogus van 2014 die vooral zal bestaan uit 27,5 en 29er-modellen. Het frame werd speciaal ontwikkeld voor 27,5"-wielen en het team-model is reeds uitgerust met de RockShox SID 27,5 die binnenkort beschikbaar zal zijn in de winkel. In onze editie die op 2 april verschijnt zullen we een volledige reportage wijden aan de presentatie van de fiets en van andere ontwikkelingen bij Merida.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De fietsen van team Cannondale

     

    Cannondale is met ingang van dit seizoen hoofdsponsor van een eigen World-Tour wielerploeg. De fietsenfabrikant nam het stokje over van Liquigas bij de ploeg van Peter Sagan en Ivan Basso. Het team rijdt in 2013 op de SuperSix EVO Hi-Mod.

    Deze Cannondale is afgemonteerd met onderdelen van SRAM, FSA, Vision en Fi’zi:k.
    .
    Specificaties

    Frame: Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
    Vork: Cannondale SuperSix EVO
    Balhoofd: Cannondale SuperSix EVO SL, 1.125″ to 1.25″ taps toelopend
    Stuurpen: FSA K-Force, SL-K or OS-99 CSI
    Stuur: FSA K-Force Light or Plasma
    Stuurlint: fi’zi:k
    Groep: SRAM Red
    Cassette: SRAM XG-1090
    Ketting: SRAM PC-1091
    Cranks: Cannondale Hollowgram SISL2 w/SRAM Red chainrings (53/39T)
    Bracket: SRAM PressFit 30
    Pedalen: Speedplay Zero Nanogram
    Wielen: Vision Metron 81, TC50 or TC 24
    Banden: Kenda (draadbanden en tubes)
    Zadels: fi’zi:k Aliante, Arione of Antares
    Zadelpen: FSA K-Force Light
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Lang verwacht en nu aangekondigd

    Het kon ook niet anders. Cannondale wedstrijdrijders zitten in een lastige positie. Kiezen voor de volgeveerde Scalpel betekent ouderwetse 26″wielen, maar in echt heftig terrein is een 29-er hardtail ook niet alles. En dat terwijl de grote concurrenten, Trek en vooral Specialized, al lang een volgeveerde wedstrijd 29-er hebben.

    Zie hier, de nieuwe, ultieme Cannondale wedstrijdbike, de Scalpel 29-er!

    Deze Scalpel is niet zomaar een opgerekte versie van de bestaande 26″versie. Die heeft achter zo’n 85mm veerweg, deze de volle 100. Om dat voor elkaar te krijgen heeft deze als eerste Scalpel een draaipunt achter het bracket in plaats van flexibele liggende achtervorken. De staande achtervorken flexen nog steeds en zijn in het midden zichtbaar afgeplat.
    Om de hele constructie stijf genoeg te maken voor een 29-er zijn voor de scharnierpunten steekassen toegepast, een oplossing die we kennen van de Cannondale All-Mountain fietsen.

    De vering voor wordt verzorgd door een Lefty. Aangezien de huidige 29-er Lefty slechts 90mm veerweg biedt moet ook dit een nieuw type zijn maar details ontbreken nog. In combinatie met het eigen Hollowgram crankstel weegt de hele fiets 9,7 kg, in standaard afmontage, maat Large. Aangezien de meeste teamrenners een maatje kleiner zijn, en er op de standaard onderdelen nog wel wat bezuinigd kan worden, zullen er binnenkort wel lichtere en nog exotischere versies gespot worden.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Review: Cannondale SuperX

    In FIETS 10 van 2012 stond een test van een aantal cyclocross fietsen. Waaronder deze Cannondale SuperX. Na de test trapten we een winter door met deze Amerikaan. Vijf maanden later kijken we hoe de C’dale nog even hoe de crosser de winter heeft doorstaan.

    Ruim 8 kilo

    Er is een aluminium crosser bij Cannondale en de carbon SuperX. 8, 50 kilo licht. De basis: BallisTec Hi-Mod carbon -zelfde ‘spul’ als bij sommige Cannondale MTB’s. 1120 gram licht, 480 gram voor de voorvork. Het frame heeft een bovenbuis die lichtjes naar achteren af loopt en aan de onderzijde plat is. De onderbuis is oversized en komt uit in een bracket met mannetje. Bovenlangs

    De staande buis is bij het bracket plat geovaliseerd, bij de zadelpen’lug’ bijna rond. De SuperX is afgemonteerd met Shimano Ultegra 10-speed, aangevuld met witte Mavic Ksyrium wielen, Continental banden, Cannondale delen, Fi’z:ik zadel en TRP remmen. De remkabel loopt bovenlangs de bovenbuis.

    46-36

    En een FSA crankstel met echte cross overbrenging. Twintig crossen en zo’n zestig uur tussendoor. Tel daarbij een twintigtal modderbaden, tien maal de hogedrukspuit (sorry C’dale), dertig emmers met sop en een spons (beter) en een flinke lading sneeuw in december en januari en dan heb je het wel zo’n beetje. Een crosser wordt kort maar hevig gebruikt. Dat overkwam de Cannondale SuperX ook deze winter. Keurig kwam hij de winter door.
    Remmen

    Wat werd er aan gedaan? Drie stel nieuwe remblokken –gewone, standaard blokken van een paar euro; ze slijten toch…. We hebben een aanvaring met een afzettingspaal gehad waardoor de voorrem een ‘tikje’ kreeg. Even rechtbuigen en toen remde de rem weer als vanouds. Verder af en toe een drup olie bij de ingang van de derailleur en achterremkabel en verder niet veel. Het balhoofdstel draait nog lekker rond al zouden we voor een volgend seizoen het hele spul schoonmaken en opnieuw invetten. De Ultegra ketting is nog lang niet versleten, evenals de kransjes en de FSA kettingbladen. We hebben de nogal zware Rapid Rob banden (met staaldraad) vervangen voor Challenge banden. Die zijn net een stuk soepeler en lichter (150 gram per stuk), omdat ze vouwbaar zijn.

    Krasjes


    De Ksyriums? Ook die draaien nog goed. Wel zijn de zwarte ‘geplakte’ decals her en der weggeremd. En je voelt natuurlijk de invloed van zand en troep op de remflanken. Maar ze zijn nog lang niet ‘dun’ geremd. Krasjes zie je op het crankstel en op de bovenbuis, net onder de remkabel. Logisch, omdat daar ook de bovenbuis wel eens vastgepakt werd. Ook op de onderzijde van de onderbuis is de lak iets doffer; daar ‘klapt’ de modder meestal het eerst tegenaan. Maar nergens is de lak nog echt aangetast. Ook niet op de liggende achtervork bijvoorbeeld. Wassen, opdrogen en af en toe in de spuit ‘was’ en klaar. Problemen? Alleen een klein probleem met de trapas lagers.

    Lagers

    Na drie maanden zat er speling op het FSA crankstel. Reden: de twee standaard gemonteerde lagers waren compleet op. Vol vuil en korrelig draaien. De oorzaak: de al genoemde modderbaden. Een setje standaard lagers kost € 30,-. Omwisselen is een eitje; al heb je er wel speciaal gereedschap voor nodig. Bij een detaillist moet je op zo’n € 20,- rekenen.

    Conclusie

    Lekker lichte crosser, strak en zeker. Mooi frame, goede voorvork. Prijs/kwaliteit verhouding? Redelijke afmontage voor een fiets van bijna 2600 euro. Minpunten zijn de te zware banden (foei…) en de standaard goedkope lagers. Wat zou mooi zijn? Hetzelfde frame, maar dan met 105 en een stel Aksium wielen met vouwbanden. Dan zou de SuperX net wat goedkoper aangeboden kunnen worden. Cannondale SuperX € 2599,-, www.cannondale.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Review: Pro Scio Alti

    Grappig: zodra ik een dijkje optrapte zag ik de ‘meters’ stijgen: van 2 naar maar liefst 6 meter. Juist, de nieuwe Pro Scio Alti computer geeft ook de hoogte aan. Trouwens, ook de percentage v.d. helling, begin van de hoogte, gemiddelde stijging, totaal hoogmeters en de totaal hoogtemeters omlaag. Leuke functies! Zo leverde de rit van Utrecht naar Tilburg 96 hoogtemeters in de plus en 80 in de min op.

    Wat zit er nog meer op? Temperatuur, de snelheid (huidig, gemiddeld, maximaal), een ‘auto start/stop’, de tijd, ritduur, afstand, totale rijtijd, ODO (totale afstand). En achtergrondverlichting, lege batterij indicator en je kunt drie wielmaten invoeren: race, 26 en 29 inch. De bediening gaat via twee knoppen. Het zijn wel ‘knoppen’: je moet wel drukken –het is geen ‘Di2’ knopje!
    De Scio Alti is draadloos; op de voorvork zit een opnemer. Met een mini-knopje om te testen of er nog stroom genoeg in de batterij zit. Het vastmaken gaat ofwel met ‘tie raps’ of met een soort ‘elastieken’. Kost allemaal ruim een kwartier als je een beetje handig bent.

    De instelling kost even wat tijd en zeker ook het wisselen tussen allerlei functies. Even wennen. Wat is de Scio Alti? Vooral een uitgebreide fietscomputer. Het is geen GPS, geen Garmin, Iphone of Mio. Het aflezen is makkelijk, ook in de zon. Het ‘schakelen’ tussen de functies gaat snel en betrouwbaar. Wel hebben we al een keer 99 km per uur gereden…. Even op hol dus! Iets wat met een draadloos apparaatje wel vaker gebeurt.
    O ja, wat is een Scio eigenlijk? De Scio is een instrument dat door therapeuten wordt gebruikt om energieën in het lichaam te meten en te beoordelen. Op basis van deze uitkomsten wordt Scio toegepast voor de behandeling van kwalen. Scio analyseert, verlicht en corrigeert de stressfactoren die ziektes en stoornissen in het lichaam kunnen veroorzaken.

    Ben je eenmaal gewend aan het apparaat, dan is het een prettig ‘ding’. Het is wel ‘gewoon’ een fietscomputer. En een goede ook. Wil je de data opslaan, dan moet je toch gewoon pen en papier pakken. Niks geen ‘modern gedoe’ als in de computer pluggen! Dat heeft ook wel zijn charme trouwens…

    De Scio Alti is er in twee kleuren en kost circa € 95,-. www.pro-bikegear.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Meer grip met Ergo Bar Ends van PRO

    Voor een betere controle over het fietsstuur lanceert PRO twee ergonomische grips. Het gaat om de Ergonomic Grips en de Anatomic Ergo Bar Ends. Deze onderdelen met zogeheten Dual Density rubber, zijn vormgegeven naar de vorm van de hand en geven volgens PRO daardoor meer comfort.

    De grips zijn eenvoudig te monteren met een een dubbele lock-on ring. De grips wegen 170 per set en zijn 135 mm breed. De bar ends wegen 130 gram per set. De onderdelen hebben een adviesprijs van 17 euro 95.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    PRO komt met nieuwe zadelreeks

     

    PRO komt met een nieuwe serie zadels. De Falcon, Turnix en Griffon hebben allemaal een carbon versterkte basisconstructie. Elk zadel past volgens de fabrikant bij een specifieke rijstijl.

    De Falcon is een vlak zadel voor rijders met een stabiele fietspositie. De Griffon is een gebogen zadel die rijders extra steun biedt bij het behouden van een efficiënte zitpositie. Turnix is een zadel met een geringe kromming. Speciaal voor mensen die vallen tussen de twee uitersten van de Falcon en de Griffon.

    PRO stelt bij de ontwikkeling van de serie zadels gebruik te hebben gemaakt van pasform-metingen van meer dan een miljoen rijders. De zadels zijn verkrijgbaar met een carbon of een titanium rail. Het gewicht van de zadels is 155 gram met een carbon raiil en 205 gram met een titanium rail.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Campa komt met ‘verjaardags’ groep

    Campagnolo heeft een speciale Super Record groep en twee nieuwe wielsets uitgebracht ter ere van het 80 jarig bestaan. De prijs van beide producten is nog niet bekend gemaakt.

    De 11 speed Super Recordgroep weegt volgens de Italiaanse onderdelenfabrikant 1.862 gram. Campagnolo zegt dat de groep anders is dan de standaard Super Record groep. Bij de limited edition ter ere van het 80 jarig bestaan zijn volgens de fabrikant vooral nieuwe afwerkingstechnieken gebruikt.

    Campagnolo heeft ook twee nieuwe wielsets uitgebracht. De ene set is full carbon, de andere set is van aluminium. De carbon wielset weegt 1310 gram. De wielen zijn voorzien van Campa’s CULT lagers, die volgens de Italianen 9 maal minder weerstand opleveren dan bij traditionele lagers. De alu wielset weegt 1590 gram, en is eveneens van CULT lagers voorzien.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    vlaamse label rit

    Finacom.jpg argenta.jpg
    etixx.jpg adams.jpg levela.jpg vleugels2.png
    ludopeeters.jpg zeelands.png vanas.png cam.jpg
    De Cyclo Ludo Peeters vindt in 2013 plaats op zaterdag 23 maart.
    Er zijn geen voorinschrijvingen mogelijk. Inschrijven kan enkel op zaterdag 23 maart 2013. Binnenkort volt meer info op deze website
    INSCHRIJVINGEN
    GEMEENTELIJK INSTITUUT BRASSCHAAT
    DOOR VERSTRAETELEI 50
    2930 BRASSCHAAT
    Voor de 60 km kan u ook inschrijven in Nijlen. Let op! De inschrijving voor de 60 km-rit gebeurt - net als vorig jaar - in "Café-Taverne Napoleonhoeve" gelegen te Nijlen, Hoeveweg 18 dat speciaal voor de gelegenheid wordt geopend! Signalisatie zal ter plaatse aangebracht worden
    60 km inschrijven tussen 07.00 u en 13.00 u
    90 km inschrijven in Brasschaat tussen 07.00 u en 10.00 u
    145 km inschrijven in Brasschaat tussen 07.00 u en 10.00 u
    Voor de 145 km zijn er 2 groepsstarten voorzien onder leiding van een groep RABC-wielertoeristen, met begeleiding van professionele mobiele seingevers en vergezeld van een volgwagen met reservemateriaal. Er start een groep om 8.00 uur en een tweede groep vertrekt om 8.30 uur. Het volstaat simpelweg je te laten opschrijven op een startblad bij de inschrijving.
    Omwille van de veiligheid én het verkeersreglement, zijn slechts 50 renners per groep toegelaten. De voorziene snelheid van de groep is 30 km/u.
    Vanzelfsprekend is individueel starten steeds toegelaten.
    Verder is in deze inschrijving inbegrepen:
    een perfect afgepijld parcours
    een routebeschrijving bij de start
    bevoorrading onderweg op de controleposten
    mechanische bijstand op de controleposten
    verwarmde douches en kleedkamers
    bewaakte fietsenparking
    ruime parkeergelegenheid
    een surprise bij het overschrijden van de aankomstlijn van de 145 km
    aanwezigheidstombola
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    het parcours voor de 80km
    Omloop van Vlaanderen - 79 km
    79 km
    KM Naam Lengte
    24,0 km Molendamstraat 300m
    27,9 km Mullemstraat 150m
    28,4 km Korte Aststraat - Den Ast 570m
    28,9 km Lange Aststraat 400m
    38,0 km Lange Munte 800 m
    41,5 km Makkegem 816 m
    46,9 km Molenberg 474 m
    50 km Borstekouterstraat 250m
    51,8 km Paddestraat 2,4 km
    54,5 km Sint-Martinusplein (Bev. 1)
    54,7 km Lippenhovestraat 1,2 km
    61,6 km Lange Munte 2,6 km
    66,7 km Molenweg 250m
    79 km
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Nieuw met start in MerelbekeOmloop van Vlaanderen 2013

    Op zaterdag 16 maart gaat de bpost bank cycling tour van start met de Omloop van Vlaanderen! Voor de vijfde editie van deze mooie tocht wordt er gestart aan de Gemeentelijke Hallen van Merelbeke.
    Deelnemers hebben opnieuw de keuze tussen 3 afstanden: 79 km, 116 km of de lange tocht van 149 km. Het parcours is uitdagend en afwisselend, maar heeft geen loodzware opeenvolging van hellingen en is daardoor de ideale voorbereiding op het nieuwe klassieke voorjaar.
    Schrijf je dus snel online in en geniet van het voordelige voorinschrijvingstarief.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    celebritynews
    www.bloggen.be/celebri
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    wetenschapnieuws
    www.bloggen.be/wetensc
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!