BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 64 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    21-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.supermooi
    supermooi07
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Longplus: het geheime wapen van Traksel

    Bobbie Traksel twitterde de afgelopen dagen al geheimzinning over zijn geheime wapen. Nu heeft hij het onthuld. In de Omloop het Nieuwsblad wil hij zaterdag een apparaatje gebruiken dat de lucht verwarmt die hij inademt: de Lungplus.

    Het ademhalingsapparaat komt uit Finland en wordt al gebruikt door langlaufers. Traksel denkt er voordeel van te hebben omdat het zaterdag opnieuw koud zal zijn. “Het is een mondgedragen vochtigheids- en warmtewisselaar waarvan je de werking kan vergelijken met die van een radiator in een auto”, zegt Traksel in het Nieuwsblad. ” Het vermindert ook de kans op een bronchitis”.

    Traksel sukkelde vorig jaar lang met zijn luchtwegen. Sindsdien gebruikt hij de Lungplus tijdens trainingen. Traksel won enkele jaren terug Kuurne – Brussel – Kuurne. Dat was in koude omstandigheden. De Longplus is ondermeer te verkrijgen via Wieleradvies

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    20-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Frame: vrijetijdsschoen van sidi

     

    Het is geen fietsschoen. Wel een schoen voor de vrije tijd. Sidi heeft met de Frame een schoen uitgebracht die qua uiterlijk wel wat van een fietsschoen wegheeft.

    ‘’Je hoeft geen fietser te zijn om ze te dragen’’, zegt Sidi over de schoen. De schoen is verkrijgbaar in drie kleursettingen: wit/zilver, zwart/fluoriserend geel en zwart/zilver. De schoen is verkrijgbaar van maat 37 tot en met 47.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Eclipse: lichtste binnenbanden ter wereld

    Rutteman is sinds dit jaar verdeler van het merk Eclipse. Dit Zwitserse bedrijf zegt de lichtste binnenbanden ter wereld te maken.

    Onze collega’s van Future legden de bandjes op de weegschaal. Een standaard binnenbandje voor een racewiel (700×18-25c) komt op 36 gram. Dat is weliswaar 7 gram meer dan de fabrikant zelf beweert, het is nog altijd veruit de lichtste band die we kennen. Een bandje voor een MTB 29-er komt volgens ons op 62 gram .

    De bandjes zijn gemaakt van materiaal dat lijkt op het materiaal waarvan opblaasbadjes voor kinderen zijn gemaakt. De bandjes zijn erg rekbaar. Volgens de fabrikant zorgen de bandjes tevens voor een langere rolweerstand.

    Toch zijn er ook nadelen aan de bandjes. Ze zijn niet geschikt voor wielen met carbon velgen. De temperatuur van deze velgen kan te hoog oplopen, waardoor de bandjes kunnen knappen. De Eclipse binnenbandjes voor racewielen kosten iets minder dan 50 euro per stuk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    18-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.



    nieuwe racefiets voor amper 499



    Nieuwe racefiets hiker 2000 nu 499€ | diksmuide, W-vlaanderen

    Prijs € 499
    Bekeken 172 keer
    Email deze adverteerder

    Ja u ziet het goed een nieuwe racefiets van top-kwaliteit voor een lage prijs

    daarom hoef je geen ocassie/tweedehands te kopen !!!!

    *****mythical campagnolo mixte xenon trippel *****

    frame: aluminium 7005

    stuurpen en stuur: itm road racing

    derailleur voor en achter: campagnolo xenon

    shifters:campagnolo xenon

    cassette: miche/campa 9 of 10v

    wielen: stevige mooie zwart luxe

    crankstel: prohweel compact 50-39-30t

    banden: cst

    zadel bassano mission 5

    kleur :rood-wit

    verschillende kaderhoogtes verkrijgbaar : 47-50-52-55-58 c/t

    gewicht 10,600gr

    met 1 jaar fabrieksgarantie

    made in italia

    fietsen-stragier.be
    admiraal ronarchstraat 27
    diksmuide 8600
    0497/40.50.54
    051/50.03.77

    Nieuwe racefiets hiker 2000 nu 499€ werd geplaatst in de rubriek Racefietsen te koop

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Zipp komt met kleine versie 404

     

    In het mountainbiken is de 650 wielmaat sinds kort erg populair. Op de weg zie je de 650 bijna nergens meer. Toch presenteert Zipp een draadband versie van de 404 wielen: De 650c Zipp 404 Firecrest.

    Op de weg is 700 of 28 inch de standaardmaat voor wielen. Toch kan het rijden met 650 wielen voor kleine renners voordelig zijn. In de triathlon zijn er enkele athleten die dit doen. Nadeel is dat rijden met kleinere wielen ook betekent dat er een ander frame nodig is. En juist frames voor 650 wielen zijn er niet zo veel.

    De Australische triathlete Mirinda Carfrae is 1 meter 60. Zij reed het WK Ironman vorig jaar met kleine wielen en een speciaal voor haar door Felt gemaakte fiets.

    “Een kleine maat frame moet de geometrie aanpassen aan 28 inch wielen’’, zegt David Ripley van Zipp. ‘’Nadeel is dat de fiets hierdoor wat zenuwachtiger stuurt. Ik denk dat kleine fietsers, kleinere frames nodig hebben met kleinere wielen’’.

    De Zipp 650c 404 Firecrest Carbon wielen voor draadbanden hebben een 58mm hoge velg. Een wielset heeft een adviesprijs van 2525 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Impact, nieuwe bril van BBB

    BBB heeft een nieuwe fietsbril uitgebracht, de Impact. De bril is vooral geschikt voor mensen met een wat smaller gezicht. Kenmerkend aan de Impact is het geventileerde open ontwerp. Deze constructie biedt bescherming tegen regen en wind, en toch is er voldoende ventilatie die voorkomt dat de bril beslaat.

    De brilpootrubbers zijn zo aangepast dat deze uitwisselbaar zijn met die van de Select. Er zijn zeven beschikbare lenzen. De Impact heeft een instelbaar rubberen neusstuk. Het frame is gemaakt van het zogeheten Grilamid kunsstof en daardoor praktisch onbreekbaar. De bril wordt geleverd inclusief opbergbox. Het basismodel heeft een adviesverkoopprijs van € 89,95

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Ridley Fenix Classic voor Parijs Roubaix

     

    Ridley heeft een speciale fiets ontwikkeld voor Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen. Het gaat om een speciale versie van de Fenix, de Fenix Classic. De fiets is volgens de fabrikant ontworpen om de schokken van het rijden op kasseien beter op te vangen.

    De Ridley Fenix werd vorig jaar geïntroduceerd. De versie voor de profs heeft de titel Classic meegekregen. Jochen Bessemans van Ridley: “Het is een fiets die zeer stijf, sterk en duurzaam is door de oversized diamantvormige buizen, maar tegelijk comfort biedt doordat de vorm van de staande achtervork trillingen absorbeert en stabiliteit brengt’’. De fiets wordt gebruik door de renners van Lotto-Belisol.

    De Fenix is één van de vier fietsen waar Lotto-Belisol momenteel de beschikking heeft. De ploeg rijdt ook op de aero fiets Noah Fast, het klimmodel Helium SL en de Dean tijdritfiets.

    De Fenix Classic is ook in de winkel verkrijgbaar. Het design is hetzelfde als van de fiets van de profs. De Classic is afgemonteerd met Campagnolo Chorus en een Rotor-cranck. Om het comfort te verhogen, krijgt de fiets het dikkere 4ZA ‘comfort’ stuurlint en 25 mm Continental GrandPrix 4-Season banden. De versterkte flanken en de dubbele Vectran breakerlaag van deze band, geven volgens Ridley een hogere bescherming tegen lekrijden. Adviesprijs: 2.699 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Felt F serie FRD van John Degenkolb

     

    De wielerploeg Argos-Shimano reed afgelopen seizoen op de Felt F1. Hoewel deze fiets ook voor dit seizoen de officiele teamfiets is, hebben we sprinter John Degenkolb inmiddels op een nieuw model gespot. De Felt F serie FRD. Deze fiets zou stijver en lichter zijn dan het vorige model, door de toepassing van ander carbon.
    De FRD is gemaakt van zogeheten UHC Nano TeXtreme. Dit carbon bestaat dunne laagjes. Volgens Felt kunnen door deze techniek meer carbonvezels in de fiets worden verwerkt, terwijl er minder relatief zware hars nodig is om de carbonlaagjes te verbinden. Het gevolg is een stijver en lichter frame.
    Degenkolb rijdt op een 54 cm frame met een taps toelopende balhoofdbuis (1.125 “tot 1,5″), interne routing specifiek voor Shimano Di2, koolstofvezel drop-outs en een schroefdraad trapashuis.

    Specificaties:
    Frame: Felt F1 FRD, UHC Nano TeXtreme carbon fiber, 54cm
    Vork: Felt Road UHC Ultimate+Nano carbon fiber, taps toelopend 1 1/8”tot-1 1/2″
    Balhoofd: PRO RI-11 geintegreerd, 1 1/8-to-1 1/2″ taps toelopend.
    Stuurpen: PRO Vibe Team Issue, 130mm x -10°
    Stuur: PRO Vibe Team Issue
    Stuurlint: PRO
    Remmen: Shimano Dura-Ace BR-9000
    Rem- en schakelgrepen: Shimano Dura-Ace Di2 STI Dual Control ST-9070 (met sprint shifters)
    Voorderailleur: Shimano Dura-Ace Di2 FD-9070
    Achterderailleur: Shimano Dura-Ace Di2 RD-9070
    Cassette: Shimano Dura-Ace CS-9000
    Ketting: Shimano Dura-Ace CN-9000
    Cranks: SRM Wireless PowerMeter DuraAce 175mm, 53/39T
    Bracket: BB30-met-24mm adapter
    Pedalen: Shimano Dura-Ace SPD-SL PD-9000
    Voorwiel: Shimano Dura-Ace WH-9000-C50-TU
    Achterwiel: Shimano Dura-Ace WH-9000-C75-TU
    Banden: Vittoria
    Zadel: PRO Turnix Ti
    Zadelpen: PRO Vibe
    Bidonhouders: Elite Pase Custom Carbon (2)
    Computer: SRM PowerControl 7

    Maten:
    Lengte: 1.80m
    Gewicht: 77kg
    Zadelhoogte vanaf bracket (c-t): 728mm
    Zadel setback: 66mm
    Zitbuislengte, c-t: 520mm
    Zitbuislengte, c-c: 472mm
    Puntje zadel tot stuur: 584mm
    Verval zadel-stuur: 113mm
    Balhoofdbuislengte: 120mm
    Bovenbuislengte: 545mm

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    13-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Merida Scultura SL

     

    Even een kort bericht vanaf Mallorca. We zijn hier voor de introductie van de nieuwe fietsen van Team Lampre-Merida.

    En ‘en passant’ konden we ook een rondje maken op de ‘burger’ uitvoering van de SL, de Sultura 907. Zelfde frame als waar de profs mee koersen. HM carbon, BB 386 Evo, Dura-Ace 9000, Mavic carbon, FSA, Selle Italia. 6,60 kilo licht. Indrukwekkend fietsje! In FIETS 3 meer nieuws over de team fiets en een test van de Italiaans-Taiwanese samenwerking. We kennen geen Taiwanees of Italiaans dus dan maar gewoon op z’n Ollands: mooi spul!

    En dit is de Team Replica, de Scultura Comp 905. Ook groen en fuchsia, maar net iets minder ‘schreeuwend’. Met Ultegra Di2, FSA en Fulcrum 7,30 kilo.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De fiets van de toekomst”

     

    Dit is mogelijk de fiets van de toekomst. De ‘Dream Machine’ heeft de Design en Innovatie prijs gewonnen van de fietsbeurs in Taipei, de Taipei International Cycle Show. Deze beurs wordt volgende maand gehouden.
    De ‘Dream Machine’ combineert conceptueel design met bestaande onderdelen van ondermeer Vision, FSA, Selle Italia, Vittoria en SRAM. De fiets is ontworpen door het Italiaanse ontwerpbureau Jonny Mole Design. Hoofddesigner is Jonny Moletta. Hij noemt zijn ontwerp ”futuristisch maar bruikbaar”.
    Het frame bestaat uit een benedenbuis doorloopt van de stuurpen tot in de achtervork. Het doel is om de fiets zo stijver en aerodynamischer te maken. De benedenbuis heeft ook een ingebouwde bidon- en batterijhouder. In de stuurpen zit ruimte om een computer te plaatsen en deze zo uit de wind te houden. Hoewel SRAM niet als partner in het project genoemd wordt, zitten er wel onderdelen van het bedrijf op de fiets. We vermoeden zelfs dat er gebruik gemaakt wordt van de nieuwste discremmen van de Amerikaanse fabrikant.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bedenk naam nieuwe Schwalbe band

     

    Racing Ralph, Nobby Nic, Rocket Ron. MTB banden van Schwalbe zijn bekend om hun aparte namen. Voor de naam van een nieuwe Enduro band, heeft Schwalbe een wedstrijd uitgeschreven. Iedereen die een naam bedenkt, kan deze via Facebook inzenden. De wedstrijd loopt tot 25 februari. Een jury nomineert een aantal namen, de uiteindelijke winnaar wordt via Facebook gekozen. De winnaar wint een AMS 150 Cube Action Team fiets. Voor alle finalisten is er een band, gelabeld met de door hen bedachte naam.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen heirnis ritten
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    04-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Speciale Sidi Wire’s voor team Cannondale

    Peter Sagan en zijn ploeggenoten van Cannondale, hebben dit seizoen de beschikking over speciaal door Sidi gemaakte fietschoenen: de Cannondale Pro Cycling Team Limited Edition. De schoen is gebaseerd op het topmodel van Sidi, de Wire.

    Peter Sagan werd in de afgelopen Tour de France al met een prototype van de Wire gespot. De Team Limited Edition beschikt over een ventilerende carbonzool. Ook is de schoen uitgerust met het Tecno-3 System. Met dit sluitsysteem kan de pasvorm rondom de hele voet worden aangepast.De Limited Edition heeft een adviesprijs van 395 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Colnago Prestige van Sven Nijs

    Sven Nijs werd afgelopen weekend wereldkampioen veldrijden op een Colnago Prestige. Deze fiets is al enkele jaren op de markt. Ook voormalig wereldkampioen Niels Albert rijdt op deze Colnago.

    Het frame bestaat uit een monocoque voorkant van beneden-, zit, en bovenbuis plus balhoofd. De achtervork is apart op het frame gezet, via zogeheten lugs. De dropouts zijn van aluminium. Opvallend is het extra bochtje tussen de bovenbuis en de zitbuis. Het idee erachter is dat het frame hierdoor beter schokken absorbeert en de renner meer comfort heeft. Het balhoofd is traditioneel recht: 1 1/8”. Tegenwoordig zijn de meeste balhoofden taps toelopend. Volgens fietsbouwers geeft een taps toelopend balhoofd meer controle bij het sturen.

    De consumentenversie van de Colnago Presige heeft standaard de mogelijkheid om er schijfremmen op te monteren. De fiets van Nijs heeft deze optie niet. De toppers in het veldrijden kiezen allemaal voor cantilevers, omdat deze lichter zijn dan schijfremmen.

    Shimano 7970

    Qua afmontage gebruikt Sven Nijs niet het nieuwste van het nieuwste. Zijn elektronische schakelgroep van Shimano is de 7970, de carbon tubewielen zijn Dura Ace WH 7900 C35. Ook de XTR pedalen zijn niet van de nieuwste versie: de M970. De meeste veldrijders vinden deze versie prettiger in dan de nieuwere variant, omdat deze beter zou presteren in de modder.

    Dat de Colnago veel te lijden heeft in de cross, is goed te zien. De modder heeft op de cranks het bovenste laagje eraf gesleten. Ook zijn er op het frame diverse krassen te zien. Nijs maakt gebruik van verschillende soorten tubes. Op het WK van afgelopen zaterdag wisselden de meeste renners van de zogeheten Birds naar de Rhino’s. De Rhino is de band die het best tot zijn recht komt in de modder. Op de foto staat de Dugast Typhoon.
    Het zadel op de Colnago is een Selle Italia SLR Team Edition. Nijs maakt geen gebruik van een wattagemeter. Zijn fiets weegt 7,68 kilo. Dat is licht, maar niet de lichtste fiets in het veld.

    Specificaties

    Frame: Colnago Prestige, 56cm
    Vork Colnago Cross Carbon, balhoofd 1 1/8″
    Balhoofd: Colnago, 1 1/8″
    Stuurpen: PRO PLT, 120mm x -6°
    Stuur: PRO Vibe Round, 44cm (c-c)
    Stuurlint: Colnago cork
    Remmen: Shimano CX70 cantilever met Shimano remblokjes voor carbon wielen.
    Rem- en schakelgrepen: Shimano Dura-Ace Di2 STI Dual Control ST-7970
    Voorderailleur: Shimano Dura-Ace Di2 FD-7970
    Achterderailleur: Shimano Dura-Ace Di2 RD-7970
    Cassette: Shimano Dura-Ace CS-7900, 12-27T
    Ketting: Shimano Dura-Ace CN-7901
    Cranks: Shimano Dura-Ace FC-7900, 172.5mm, 46/39T
    Bracket: Shimano Dura-Ace SM-BB7900
    Pedalen: Shimano XTR PD-M970
    Wielen: Shimano Dura-Ace WH-7900-C35-TU
    Banden: Dugast Typhoon tubes, 33mm
    Wielen: Selle Italia SLR Team Edition
    Zadelpen: PRO Vibe

    Maten:

    Lengte: 1.81m
    Gewicht: 70kg
    Zadelhoogte vanaf bracket (c-t): 765mm
    Zadel setback 73mm
    Zitbuislengte (c-t): 560mm
    Zitbuislengte (c-c): 540mm
    Puntje zadel tot stuur: 567mm
    Verval zadel/stuur: 83mm
    Bedenbuislengte: 148mm
    Bovenbuislengte: 550mm
    Gewicht fiets: 7.68kg

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    30-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Wilier Triestina Twinblade van team Columbia

    Team Colombia rijdt dit seizoen op fietsen van Wilier. In tijdritten hebben de renners uit deze ploeg de beschikking over de Wilier Triestina Twinblade.

    De Twinblade is ontworpen op zo min mogelijk luchtweerstand. De vork en de liggende achtervork zijn dik en lopen breed uit. Volgens Wilier is dit gedaan om deze delen ze ver mogelijk bij de turbulente lucht van de draaiende wielen weg te houden. De achterrem is achter het bracket geplaatst, in een omhulsel van carbon. De voorrem is achter de voorvork geplaatst. Het dropout systeem voor het achterwiel heeft vier bouten om het wiel precies uit te lijnen.

    De Wilier Twinblad heeft een geïntegreerde zadelpen. De stelbout hiervoor is verwerkt in de bovenbuis. De Twinblad maakt waarschijnlijk zijn debuut op 7 februari in de ploegentijdrit van de Ronde van de Middellandse Zee. Team Columbia rijdt komend seizoen met SRAM. Op de foto zien we nog enkele onderdelen van Shimano.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Vittoria verwacht ‘fietsbanden revolutie’

    Vittoria heeft in Thailand een onderzoekscentrum geopend dat onderzoek gaat doen naar de toepasbaarheid van grapheen in fietsbanden. Grapheen is een ultra dunne vorm van carbon. Twee onderzoekers wonnen voor de ontdekking van dit materiaal in 2010 de Nobelprijs.

    Grapheen werd enkele jaren terug gepresenteerd als een soort wonder materiaal. Grapheen is slechts één atoom dik. Het zou toepassingsvormen hebben in ondermeer energiegeleiding en de verbetering van de duurzaamheid en kracht van veel samengestelde materialen. Volgens Vittoria heeft het materiaal grote potentie om fietsbanden zowel langer mee te laten gaan als hun rolweerstand te verbeteren. Ook zou het materiaal voor meer grip kunnen zorgen.

    Het onderzoekscentrum in Thailand heeft volgens de bandenfabrikant ongeveer 8 miljoen euro gekost. Vittoria heeft een joint venture gesloten met het bedrijf Directa plus. Dit bedrijf zou een toepassingsvorm van graphene voor banden hebben ontwikkeld. Deze toepassing, G+ genaamd, wil Vittoria toepassen in zowel tubes als binnen- en buitenbanden. Directeur Rudie Campagne van Vittoria verwacht veel van het nieuwe lab. ”Graphene zal ons helpen een revolutie te veroorzaken als het gaat om het maken van de lichtste en snelste banden te wereld”.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.velofollies fotos 2
    deel 2

















    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.velofollies fotos

    fotos velofollies









    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    25-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Pinarello Dogma 2 van Geraint Thomas

     

    Terwijl Movistar in de Tour Down Under op de nieuwe Pinarello Dogma 2 rijdt, de Dogma 65.1 Think2, moet Geraint Thomas het bij Team Sky met een ouder model doen. De Brit rijdt net als zijn ploeggenoten op de fiets van vorig jaar. Thomas rijdt op een standaard 56 frame in de kleuren van zijn ploeg. Het asymetrische ontwerp van de fiets is kenmerkend voor de Dogma. Volgens Pinarello zorgt de aparte vorm van het frame voor bijzondere rijeigenschappen: stijfheid en scherp kunnen sturen.
    Thomas heeft wat betreft afmontage de beschikking over dure spulletjes. Toch heeft hij niet het nieuwste van het nieuwste op zijn fiets zitten. De electronische schakelgroep van Shimano is de 7970 groep en niet de nieuwe 11 speeld Di2 9070. De wielen zijn ook van Shimano en zaken als stuurpen en stuur zijn van PRO, een zustermerk van de Japanse onderdelenfabrikant. Thomas rijdt bijvoorbeeld met een anatomisch gevormd stuur: de PRO Vibe 7s Anatomic.
    Specificaties:

    Frame: Pinarello Dogma 2, 56cm
    Vork: Pinarello Dogma
    Balhoofd: Pinarello taps toelopend 1 1/8in to 1 1/2in
    Stuurpen: Vibe Carbon, 130mm x -6 graden
    Stuur: PRO Vibe 7s Anatomic
    Tape: PRO Smart Silicon
    Remmen: Shimano Dura-Ace BR-7900
    Rem- en schakelgrepen: Shimano Dura-Ace Di2 STI Dual Control ST-7970
    Voorderailleur: Shimano Dura-Ace Di2 FD-7970
    Achterderailleur: Shimano Dura-Ace Di2 RD-7970
    Cassette: Shimano Dura-Ace CS-7900, 11-25T
    Ketting: Shimano Dura-Ace CN-7900
    Cranks: SRM Wireless PowerMeter Shimano Dura-Ace Compatible, 175mm, 53/39T
    Bracket: Shimano Dura-Ace SM-BB7900
    Pedalen: Shimano Dura-Ace SPD-SL PD-7900
    Wielen: Shimano Dura-Ace WH-9000-C50-TU
    Banden: Veloflex Carbon tubes.
    Zadel: Fizik Arione CX
    Zadelpen: Pinarello Dogma 2
    Bidonhouders: Elite Custom Race (2)
    Computer: SRM PowerControl 7

    Maten:
    Lengte: 1.83m
    Gewicht: 70kg
    Zadelhoogte vanaf bracket (c-t): 795mm
    Zadel setback: 85mm
    Zitbuislengte, c-c: 530mm
    Afstand punt zadel tot stuur (c): 599mm
    Hoogteverschil zadel tot bovenkant balhoofdbuis: 126mm
    Langte benedenbuis: 165mm
    Bovenbuislengte: 565mm
    Gewicht fiets: 7.76kg

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    belgiumkayakvisser
    www.bloggen.be/belgium
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    sport_voeding_goedkoop
    www.bloggen.be/sport_v
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs