BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 58 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    11-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Review: Wilier Izoard XP

    In FIETS 4 van 2012 staat een lezerstest van een racefietsen van rond de 3500 euro. Tijdens de twee dagen durende test in zuid-Limburg lieten we een Wilier Izoard XP meelopen. Deze ‘yellow fluo’ Italiaan is net wat aangenamer geprijsd. We waren benieuwd hoe de fiets zou scoren.

    8500 gram

    De Izoard XP is een middenmodel. Boven de Izoard vinden we de Granturismo, Cento1SR en de Zero.7. De Granturismo komt binnenkort in een test in FIETS. En de Zero.7. ook. Hopen we! Goed, de Izoard XP. Een carbon monococque frame. In de maat XS, S, M, L, XL en XXL. 1170 gram licht (M), 400 gram voor de full voorvork. Het frame heeft een aflopende bovenbuis die lichtjes ‘gebold’ loopt.

    Athena 11-speed

    De onderbuis is oversized en komt uit in een bracket met ‘monobox’. De staande buis is bij het bracket geovaliseerd, bij de zadelpen gaat de pen over in een deels platte wishbone achterzijde. De liggende achtervork is S-bended. Het bracket heeft ‘gewoon’ BSA schroefdraad, de derailleurkabels lopen buitenlangs. De Izoard XP is los te koop ( € 999,-) of compleet met Veloce (€ 1699,-) of Athena (€ 1949,-).

    Zwart/Fluo

    Deze in de 2012 kleur van de Lampre ploeg uitgevoerde XP was met Athena 11-speed uitgevoerd. Aangevuld met heel veel ‘custom’ delen: FSA ‘Wilier’ compact crankstel, FSA ‘Wilier’ remmenset, FSA ‘Wilier’ zadelpen, stuurpen en compact stuur. En Miche 707 wielen, CST ‘Wilier’ banden, Miche 11/27 cassette en ketting en Selle Italia ‘Wilier’ zadel. Op de staande achtervork staan de sponsornamen van de ploeg!

    Loorberg, Slenaken, 28 februari en 1 maart 2013.

    Er waren twintig testers, tien van hen -Eli Sinteur, Paul Simons, Remco Veurink, Emil Uriot, Marloes van de Hei, Edwin van de Ven, Emil van der Wal, Johan Kruger, Björn Braun en Hendrik Uittenboogaard- vulden een formulier in. Elke fiets werd beoordeeld op vier punten zoals we dat in elke racetest doen: imago, kwaliteit, prijs/kwaliteit en praktijk. Punten werden er tussen de 0 en 10 gegeven. De punten werden opgeteld en naar rato gedeeld. Daar komt een eindcijfer uit. Bij de test in het magazine komen daar de meetwaarden nog bij; die verzorgden we zelf. Voor deze webtest hebben we alleen gekeken hoe de Izoard XP zich hield tussen de duurdere modellen.

    Dikke 8

    En dat viel mee! Imago gemiddeld een 8, prijs/kwaliteit verhouding 8,8, praktijk 8,2 en kwaliteit een 8.0. Als we de Izoard mee hadden laten lopen met de duurdere fietsen had deze bijna ‘gewonnen’… ‘Verrassend goed ‘overall’, zeker gezien de prijs’ Eli, ‘Alles kunner’ Paul en ook ‘lekker compact en wendbaar’. Johan: ‘klimt lekker’. ‘Doet niet onder voor alle andere fietsen die veel duurder zijn’ Emil. En: ‘Iets betere wielen en Ultegra (!) en je hebt een super fiets’. Er was inderdaad wat kritiek op de kleine knoppen van Campagnolo Athena ( o.a van Eli en Björn) , het hoge gewicht en daardoor wat ‘zwaar’ volgens Hendrik en Edwin. Ook: de ‘mismatch’ van het zadel en de rode naven en de rest van de Izoard XP. Maar Marloes stelt droog ‘je bent goed zichtbaar’. Hendrik vindt de Izoard XP een ‘goede uitstraling’ hebben. We eindigen met ‘eerlijk gezegd mis ik een verschil tussen de Wilier en bijvoorbeeld de Look of Janssen’. Kijk, die staat.

    Conclusie

    We hebben de Izoard ook nog even ‘ontleed’: het ‘L’ frame weegt 1250 gram. De torsiestijfheid van de Izoard XP is 90 Nm. En dat is ruim in orde. Tot slot. Het is een goede all round racer. Niet mega licht, wel betrouwbaar en ‘lekker’ afgemonteerd. De vele custom delen zijn niet beter dan ‘standaard’, maar wel extra opvallend. Verbetering? Iets betere banden en een lichter wielsetje. De Izoard XP is er ook in rood/wit en ‘mat zwart’. Info www.wagenberg2-wielers.nl.

    Foto’s Remco Veurink, Menno Grootjans

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Review: Koga A-Limited ‘Proto’

    Vooral carbon bij de Friese firma. Zo lijkt het tenminste. Verrassend is dat Koga –want daar praten we over- met een gloednieuw ‘high end’ 6069 aluminium model komt. Niet in de reguliere serie, wel bij de speciale modellen, de ‘Signature’ afdeling. We mochten een aantal weken op een eerste prototype rondrijden. Hier alvast onze eerste bevindingen.

    Geanodiseerd
    Koga blauw: dat is de A(luminium)-Limited. Niet gespoten, wel geanodiseerd. De bovenbuis is deels geovaliseerd en licht ‘sloping’, de staande buis rond, iets doorgebouwd naar boven en de onderbuis is flink oversized. Het bracket heeft geïntegreerde bracketlagers. De achtervorken zijn vrij slank en laag ‘aangezet’ achterzijde. De derailleurkabels lopen buitenlangs. De voorvork is een full carbon model met twee maten lagers.
    1290 gram
    Er zijn zeven maten: van 50 tot en met 66 centimeter. Koga geeft 1130 gram voor een los frame op, wij kwamen aan 1290 gram voor een 58 centimeter frame. De voorvork weegt slechts 390 gram. Onze Proto was uitgevoerd met de Ultegra 10-speed, nieuwe carbon FSA ‘K-Force stuur, stuurpen en zadelpen. Dikke FFWD F6R wielset, zwart/witte Ultremo ZX’s en een Selle Italia SLR zadel. Niet te flauw dus!

    7700 gram
    Compleet weegt deze Proto 7,7 kilo. Met een wielbasis van 1000 mm, zit en stuurhoek van 73 graden, een 408 mm lange achtervork en een sprong van 43 mm is de Koga heel standaard en gewoon ‘heel racy’ gebouwd. Dat zette zich ook voort op de weg. Er is eigenlijk niks raars aan op te merken. Dat wil zeggen: deze A-Limited rijdt niet als een ‘Proto’: hij rijdt als een volbloed aluminium racer. Maar dan met een extra dimensie door met name de FFWD wielen. Je hóórt jezelf als het ware langs komen. Je hoort het trouwens ook als de ketting net niet ‘lekker’ loopt.

    Stevig en stoer
    Rustte je je vroeger je GranRacer uit met een stel Spinergy’s of Cosmic’s, nu kun je dat doen met deze A-Limited. Daarnaast is het uiteraard een frame wat helemaal ‘up tot date’ is door de geïntegreerde bracketlagers en de balhoofdbuis met twee maten lagers. Aluminium hard? Nee. Deze ‘Proto’ is zowel licht als stijf – wij kwamen aan een torsiestijfheid van 115 Nm- en door de montage van een 27,2 mm zadelpen is de Koga ook nog goed comfortabel.
    Voor wie?
    Voor diegenen die geen carbon racer wil en bereid is om te investeren. Door het ‘Signature’ programma kom je wel op forse prijzen uit. Deze fiets kost zo al 4707 euro. In het kort: de A-Limied is een hele goede racer, prima afgemonteerd en biedt je als rijder veel stabiliteit en betrouwbaarheid. Vanaf pakweg 15 april kun je terecht op de website van Koga voor meer info. Zoals er al staat: ‘Hier alvast onze eerste bevindingen’. Wij komen nog terug op de A-Limited.
    Tekst Menno Grootjans, foto’s Remco Veurink
    www.koga-signature.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Review: Shimano XT PD-M780 pedalen

    Shimano heeft in de klikpedalen een rijke historie. Het SPD (Shimano Pedal System) systeem heeft zich in de loop der jaren sterk ontwikkeld. Ook fabrikanten als BBB en Ritchey gebruiken deze kliktechniek voor hun pedalen. Het PD-780 model is de tweede generatie MTB-pedalen van de Japanners, met een erg open constructie. Dit zorgt ervoor dat vuil zich minder snel kan ophopen. Het platform draait rondom een chroom-molybdeen as waaraan een aluminium huis wordt gemonteerd. Een setje pedalen brengt 339 gram op de weegschaal.
    Praktijk

    Monteren in je cranks gaat eenvoudig met een dikke 8mm imbus aan het uiteinde van de as. De eerste keer is het even testen hoe strak de veerspanning staat. Te strak? Dan draai je het kleine imbusboutje met goed voelbare klikjes los. Doe dit aan beide kanten van het pedaal evenveel. Voelt het vertrouwd? Dan doe je hetzelfde bij het andere pedaal. Inklikken gaat prettig en met een duidelijke klik. Je voelt dat je schoenplaat goed stabiel wordt ondersteund. Dit is wel zo prettig bij stevig aanzetten! Het lossend vermogen met vieze prut is erg goed. Alleen dikke vette klei wil het klikmechanisme nog wel eens een beetje verstoppen. Deze pedalen hebben we al een heel seizoen gebruikt. Bekijken we ze nu dan draaien ze nog als nieuw. De as is eventueel te demonteren voor onderhoud. Ook prettig, de veerspanning is niet merkbaar verandert. Wanneer je regelmatig in het terrein loopt, is het wel verstandig deze op tijd te vervangen.

    Niet de lichtste pedalen op de markt, daar staat een bewezen bedrijfszekerheid tegenover. Met de prettige in- en uitklikkracht gecombineerd met een goede ondersteuning is deze set een goede investering!Conclusie
    Shimano PD-M780 € 84,95
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Gezien: Vaypor+ schoen van Bont

    Bont heeft een nieuw topmodel in de collectie. De Vaypor+ weegt volgens de fabrikant 450 gram per paar en is vanaf maart verkrijgbaar in de winkel.

    Bont heeft een nieuw topmodel in de collectie. De Vaypor+ weegt volgens de fabrikant 450 gram per paar en is waarschijnlijk vanaf maart verkrijgbaar in de winkel.

    De Vaypor+ is gemaakt uit één stuk van geweven kunststof. De carbon zool gaat zo naadloos over in de van microfiber gemaakte schoen. Om gewicht te besparen is de zool slechts 4 millimeter dik. De nieuwe schoen heeft een draadsluiting van het merk Atop. Met een draaiknop kan de schoen op spanning worden gebracht. Volgens Bont is dit gedaan vanwege zowel de gewichtsbesparing als de aerodynamica.

    Opvallend is ook de plattere voorkant van de schoen. De tenen krijgen hierdoor meer ruimte, wat volgens Bont zorgt voor ontspannen voeten. De Vaypor+ is verkrijgbaar van maat 36 tot 47. Voor de meest gangbare maten zijn ook halve maten verkrijgbaar. Ook zijn er speciale versies voor zowel smalle als brede voeten. De Vaypor plus zal waarschijnlijk iets minder dan 300 euro gaan kosten.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    fi’zi:k presenteert teamzadels

    Net als in de afgelopen jaren heeft fi’zi:k een serie Team Editions zadels uitgebracht. In de collectie zitten negen zadels die door profploegen worden gebruikt. Ook het zadel van Blanco is in de serie opgenomen.Net als in de afgelopen jaren heeft fi’zi:k een serie Team Editions zadels uitgebracht. In de collectie zitten negen zadels die door profploegen worden gebruikt. Ook het zadel van Blanco is in de serie opgenomen.

    De team edition zadels worden geleverd met een bijpassend stuurlint: Superlight Tacky Touch met fi’zi:k logo. Het is zwart of wit afhankelijk van de kleur van het teamzadel. Het stuurlint biedt volgens fi’zi:k extra grip en is enkel beschikbaar in de Team Edition sets van 2013.

    De ploegen die in de collectie zijn opgenomen zijn: Astana, AG2R, Blanco, BMC, FDJ, Garmin, Cannondale, SKY en Androni Giocattoli. De Team Edition sets zijn vanaf april verkrijgbaar. Adviesprijs is € 199.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Trek Domane van Fabian Cancellara

    Fabian Cancellara was afgelopen zondag niet te houden in de Ronde van Vlaanderen. Hij won de klassieker voor de tweede keer. De Zwitser won deze keer op een Trek Domane 6.

    Cancellara is binnen de Radioshack-Nissan ploeg een buitenbeentje als het gaat om de keuze voor een fiets. Waar zijn ploeggenoten meestal kiezen voor de wat agressievere Madone, rijdt de Zwitser het hele jaar op een Domane. Cancellara verandert ook nauwelijks iets aan de afstelling van zijn fiets. De enige grote verandering is de 25mm brede FMB Parijs-Roubaix tube. Normaal rijdt Cancellara met smallere Schwalbes. Ook opvallend is de achterderailleur. Deze is voorzien van een oversized carbon kooi van Berner. In deze kooi zitten grotere derailleur wieltjes, wat volgens de fabrikant voor minder frictie zorgt.

    Verder is de Trek Domane van Cancellara redelijk standaard: een mechanische Shimano Dura-Ace 9000. Cancellara prefereert deze groep vooral op de kasseien.
    Bontracer is verantwoordelijk voor veel onderdelen: 50mm-hoge Aeolus 5 D3 carbon wielen, een 140mm-lange Race XXX Lite stuurpen, Team Issue zadel, en een 44cm-breed anatomisch vormgegeven stuur.


    Dat Cancellara ‘Spartacus’ als bijnaam heeft wordt bij het zien van de fiets ook wel duidelijk.

    Specificaties:
    Frame: Trek Domane 6-Series, 58cm ‘pro’ fit
    Vork: Trek IsoSpeed full carbon
    Balhoofd: Cane Creek Forty, 1 1/8-to-1 1/2″ taps toelopend
    Stuurpen: Bontrager Race XXX Lite, 140mm x -7°
    Stuur: Bontrager RL Anatomic, 44cm
    Stuurlint: Bontrager kurk
    Remmen: Shimano Dura-Ace BR-9000 met SwissStop Black Prince carbon remblokjes
    Shifters/ remgrepen: Shimano Dura-Ace STI Dual Control ST-9000
    Voorderailleur: Shimano Dura-Ace FD-9000
    Achterderailleur: Shimano Dura-Ace RD-9000 met kooi en wieltjes van Berner
    Cassette: Shimano Dura-Ace CS-9000, 11-25T
    Ketting: Shimano Dura-Ace CN-9000
    Crankset: Shimano Dura-Ace FC-9000, 175mm, 53/39T
    Bracket: Trek BB90 integrated w/ Enduro XD-15 lagers
    Pedalen: Speedplay Zero Titanium
    Wielen: Bontrager Aeolus 5 D3 tubes
    Banden: FMB Paris-Roubaix tubular, 25mm
    Zadel: Bontrager Team Issue
    Zadelpen: Bontrager Ride Tuned Carbon
    Bidonhouders: Trek BAT Cage (2)
    Computer: SRM PowerControl 7

    Maten Cancellara

    Lengte: 1.86m
    Gewicht: 82kg
    Zadelhoogte vanaf BB (c-t): 780mm
    Zadel setback: 90mm
    Zitbuislengte, c-t : 500mm
    Zitbuislengte, c-c: 485mm
    Punt Zadel tot stuur: 620mm
    Verval zadel/stuur: 110mm
    Balhoofdbuislengte: 150mm
    Bovenbuislengte: 567mm
    Gewicht fiets: 7.5kg
    Fabian Cancellara was afgelopen zondag niet te houden in de Ronde van Vlaanderen. Hij won de klassieker voor de tweede keer. De Zwitser won deze keer op een Trek Domane 6.
    Cancellara is binnen de Radioshack-Nissan ploeg een buitenbeentje als het gaat om de keuze voor een fiets. Waar zijn ploeggenoten meestal kiezen voor de wat agressievere Madone, rijdt de Zwitser het hele jaar op een Domane. Cancellara verandert ook nauwelijks iets aan de afstelling van zijn fiets. De enige grote verandering is de 25mm brede FMB Parijs-Roubaix tubes. Ook opvallend is de achterderailleur. Deze is voorzien van een oversized carbon kooi van Berner. In deze kooi zitten grotere derailleur wieltjes, wat volgens de fabrikant voor minder frictie zorgt.
    Verder is de Trek Domane van Cancellara redelijk standaard: een mechanische Shimano Dura-Ace 9000. Cancellara prefereert deze groep vooral op de kasseien.
    Bontracer is verantwoordelijk voor veel onderdelen: 50mm-hoge Aeolus 5 D3 carbon wielen, een 140mm-lange Race XXX Lite stuurpen, Team Issue zadel, en een 44cm-breed anatomisch vormgegeven stuur.

    Specificaties:

    Frame

    Trek Domane 6-Series, 58cm ‘pro’ fit

    Vork

    Trek IsoSpeed full carbon

    Balhoofd

    Cane Creek Forty, 1 1/8-to-1 1/2″ taps toelopend

    Stuurpen

    Bontrager Race XXX Lite, 140mm x -7°

    Stuur:

    Bontrager RL Anatomic, 44cm

    Stuurlint

    Bontrager kurk

    Remmen

    Shimano Dura-Ace BR-9000 met SwissStop Black Prince carbon remblokjes

    Shifters/ remgrepen:

    Shimano Dura-Ace STI Dual Control ST-9000

    Voorderailleur

    Shimano Dura-Ace FD-9000

    Achterderailleur

    Shimano Dura-Ace RD-9000 met kooi en wieltjes van Berner

    Cassette

    Shimano Dura-Ace CS-9000, 11-25T

    Ketting

    Shimano Dura-Ace CN-9000

    Crankset

    Shimano Dura-Ace FC-9000, 175mm, 53/39T

    Bracket

    Trek BB90 integrated w/ Enduro XD-15 lagers

    Pedalen

    Speedplay Zero Titanium

    Wielen

    Bontrager Aeolus 5 D3 tubes

    Banden

    FMB Paris-Roubaix tubular, 25mm

    Zadel

    Bontrager Team Issue

    Zadelpen

    Bontrager Ride Tuned Carbon

    Bidonhouders

    Trek BAT Cage (2)

    Computer

    SRM PowerControl 7

    Maten Cancellara

    Lengte:

    1.86m

    Gewicht

    82kg

    Zadelhoogte vanaf BB (c-t)

    780mm

    Zadel setback

    90mm

    Zitbuislengte, c-t

    500mm

    Zitbuislengte, c-c

    485mm

    Punt Zadel tot stuur:

    620mm

    Verval zadel/stuur

    110mm

    Balhoofdbuislengte:

    150mm

    Bovenbuislengte

    567mm

    Gewicht fiets

    7.5kg

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Ridley Fenix van Jürgen Roelandts

    Stijfheid, een laag gewicht en aerodynamisch voordeel zijn tegenwoordig de norm als het gaat om fietsen van profwielrenners. Op het eerste gezicht hoort de Ridley Fenix Classic niet in het profwereldje thuis. Toch weerhield het Jürgen Roelandts van Lotto-Belisol er niet van om op een Fenix Classic derde te worden in de Ronde van Vlaanderen.

    In een klassieker als de Ronde van Vlaanderen is het gewicht van de fiets van ondergeschikt belang. Duurzaamheid en comfort zijn op de kasseien belangrijker. Met 1200 gram behoort de Ridley niet tot de lichtste frames die op de markt verkrijgbaar zijn. De Belgische fietsenfabrikant introduceerde de fietst eerder dit jaar met een adviesprijs van 2699 euro. De Fenix is afgemonteerd met Campagnolo Chorus en een Rotor crankset. Compleet is deze Ridley ongeveer een derde goedkoper dan alleen al het Pinarello Dogma K frame dat ploegen als Sky en Movistar gebruiken.

    Kenmerken van de Ridley Fenix zijn een taps toelopend balhoofd:1 1/8-tot-1 ½, een in oversized BB30 bracket, kabels binnendoor, en ‘schokdemping’ in de zitbuis. Roelandts reed de Ronde van Vlaanderen met high end onderdelen op zijn fiets: een elektronische Campagnolo EPS schakelgroep, Bora Ultra Two carbon tubewielen met 25 mm Continental Competition Pro Limited ProTection banden.

    De Belg gebruikte verder een aluminium Zero 100 stuurpen, carbon fiber Superzero zadelpen, een aluminium Newton Shallow stuur (traditioneel, niet ergonomisch gebogen). Het stuur is 40 cm breed. Zonder computer weegt de fiets 7,72 kilo.

    Specificaties

    Frame: Ridley Fenix Classic, maat M
    Vork: Ridley Fenix Classic
    Balhoofd: FSA Orbit geïntegreerd 1 1/8-tot-1 1/2″ taps toelopend
    Stuurpen: Deda Zero 100, 130mm x -8°
    Stuur: Deda Newton Shallow, 40cm (c-c)
    Stuurlint: Lizard Skins DSP, (dubbel gewikkeld)
    Remmen: Campagnolo Record D Skeleton dual-pivot met remblokjes voor carbon-wielen
    Rem- en schakelgrepen: Campagnolo Ergopower Ultra-Shift Record EPS
    Derailleurs: Campagnolo Record EPS
    Cassette: Campagnolo Chorus 11 speed, 11-25T
    Ketting: Campagnolo Record 11 speed
    Cranks: Campagnolo Record Ultra-Torque 11 speed, 172.5mm, 53/39T
    Bracket: Campagnolo Record Ultra-Torque OS-Fit
    Pedalen: Look KéO 2 Max
    Wielen: Campagnolo Bora Ultra Two tube
    Banden: Continental Competition Pro Limited ProTection tube, 25mm
    Zadel: Selle San Marco Regale met Xsilite rails
    Zadelpen: Deda Superzero
    Bidonhouders: Tacx Tao aluminium (2)
    Computer: SRM PowerControl 7

    Maten

    Lengte: 1.85m
    Gewicht: 78kg
    Zadelhoogte vanaf bracket (c-t): 778mm
    Zadel setback: 70mm
    Zitbuislengte, c-t: 540mm
    Zitbuislengte, c-c: 500mm
    Puntje zadel tot stuur: 583mm
    Verval zadel-stuur: 106mm
    Balhoofdbuislengte: 175mm
    Bovenbuislengte: 565mm (horizontaal)
    Gewicht fiets: 7.72kg

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.34é wendelenrit

    34é Wendelenrit

    Voor het verlengde paasweekend kozen we ervoor om er even tussen uit te knijpen en het er eens goed van te nemen

    We kozen voor Hengelhoef in Houthalen –Helchteren een vakantiepark in het bosrijke Limburg vrijdag konden we al genieten van het tropisch zwembad met alles er op en er aan

    Zaterdag werd een shopping dagje in Genk en dit is echt een aanrader om in de middag terug het warme water op te zoeken: al was het soms zoeken naar het water…veel te veel volk

    Goed uitgerust konden we zondag op pad gaan met de racefiets voor een tochtje van 50km met startplaats Herk de Stad

    De camper lieten we staan op de camping en met de Bike ging het richting startplaats een 30km verder

    Langs schitterende fietspaden door bossen en heiden was het leuk fietsen al waren de temperaturen onder het vriespunt

    Nog maar goed en wel opgewarmd pech lekke band: niet mopperen en bandje wisselen en dan terug op pad

    Café lokaal Sportwereld in herk de stad konden we ons laten inscannen maar voor een stempeltje op ons Vlaams laureaat blad moesten we wachten tot na de rit

    Dan maar op pad voor 50km langs voor ons compleet onbekende wegen maar nu wel beminde wegen

    Schakkebroek, Metsteren en Duras om er een paar te noemen en dit afwisselden door bossen heiden en schitterende vergezichten en dit aan een gezapig tempo

    Een bevoorrading of stopplaats was niet voorzien (waar betalen we dan nog voor)en dit voor 2€ maar we lieten het niet aan ons hart komen

    Met nog 3km te gaan ….Lekke band en een ligt scheurtje in de buiten band de reparatie was snel gebeurd en we konden ons terug gaan opwarmen aan een koffie en een hard gekookt ei die we kregen voor onze Pasen

    Terug op pad voor de laatste 30km naar de camping en een 10tal kilometers verder terug een lekke band: buitenband nog iets meer gescheurd en de luchtbommetjes waren nu ook op

    En of dit nog niet genoeg was de fiets gps was ook plat: nu mocht het beginnen stoppen He

    Maar u raad het al nog geen 5km verder plat: geen bommetjes meer geen fietswinkels in buurt en dit voor een zondag

    Dan maar met een lekke voorband de tocht verder zetten: want anders zat er niet op

    Ergens ik weet niet waar haalde een wielertoerist ons in en deze bood ons zijn hulp aan: er zijn nog goede zielen op de wereld

    Ook wijsde hij ons de kortste weg naar hengelhoef aan: met meer schrik dan anders om niet terug lek te rijden reden we toch iets sneller dan normaal want elke kilometer dichter bij onze standplaats was meegenomen

    Dat we Bokrijk aan ons voorbij lieten gaan want veel goesting om eieren te gaan rapen in het domein hadden we niet

    Zonder lekke banden waren we terug aan de camper: klootte dag

    En u geloofd het nooit :de fiets was nog maar pas tegen de camper geplaatst  en terug hoorden we pssssssss ….lekke band ja genoeg was genoeg

    120km op teller en dit voor een zondag maar ondanks alle miserie hadden we toch een mooie rit achter de rug

    Snel nog even in jacuzzi om dan van de ronde van Vlaanderen te genieten: toch nog de aankomst gezien

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KEMMELBERG
    Klik op de afbeelding om de link te volgen KEMMELBERG
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GENT-WEVELGEM

    Gent-Wevelgem

     

    Op deze lente dag of wat er toch zou voor moeten doorgaan ging het richting West-Vlaanderen om terug een classic rit te rijden in het bijzonder Gent-Wevelgem

    De rit met de auto naar de startplaats was al een uitdaging op zich: sneeuw, regen en hagel dit beloofde niet veel goeds

    Een plaats om de wagen te stallen ging redelijk vlot al was het even zoeken

    Inschrijven en inscannen ging zeer vlot want de opkomst was ook hier niet denderend: met zo een weer is dit niet meer dan normaal

    Dan maar de baan op en dat viel mee de wind in de rug en lichtdalende wegen dit zou een gemakkelijk ritje worden

    5km ver en nog altijd wind mee de hartslag was nog steeds laag en de ademhaling was rustig ook al waren de vingers bijna gevoelloos en het gezicht aan het bevriezen

    Maar eens in de West-Vlaamse open velden met zijn lange smalle wegen was het gedaan met de pret

    Hier had de winter vrij spel regen, hagel en sneeuw werd ons deel maar de wind viel nog steeds mee

    Wevelgem, Moorsele, Vijfwegen en dan Dadizele langs attractie park Bellewaarde de grote baan over naar Geluwe

    Hier kregen we een eerste voorsmaakje van wat de terug zou worden: wind wind en nog eens wind

    Zonnebeke zo richting Passendale Langemark en Merkem waar we even konden op adem komen in de eerste bevoorradingpost lang konden we niet blijven want we hadden nog maar 40km op de meter staan

    Via de vele kleine dorpjes ging het naar Westouter voor de eerste klim (op papier toch) de ZWARTE en BERG was de eerste 2000meter en Max 10% als opwarmer kon deze tellen ook de Bellestraat en de Kleine Bergstraat kregen we te verwerken en dan onmiddellijk de BANENBERG op amper 300meter maar met zijn 20% toch een zware dobber

    Even op adem komen en dan richting Klijte en zo naar Kemmel met bijna 80km op het metertje begonnen de kilometers te wegen want wind en sneeuw begonnen ook hun tol te eisen

    De Kemmelberg kregen we te verwerken langs de langste kant

    Van Klijte richting Kemmel is het altijd vals plat dan de grote baan over in Kemmel dan rechts af via de kasseien van het marktpleintje even verpozen en dan via de betonbaan naar de top en dit steiler en steiler boven rechts afdraaien en dan begint het nog maar kasseien en 22% STIJGING dit kon tellen

    Nog was het niet gedaan want na de afdaling en 2km veldwegen konden we er terug aanbeginnen de Monteberg opnieuw 1300meters en 13% maar het was de laatste(op papier toch)en we konden beginnen aftellen nog 42 km te gaan

    Maar eens goed bijtanken in de tweede bevoorrading en dan richting Ieper voor ons het mooiste van deze rit

    Via de stadswallen van deze stad ging het richting centrum waar alle wegen voor ons werden afgezet

    Langs de grote markt en met als hoogtepunt de doortocht onder de MENENPOORT

    En dan was het gedaan met de pret

    Door het heuvelland ging het richting aankomst hier geen heuvels maar steeds vals plat en soms nog niet een klein beetje ook en dit samen met de wind die nu pal in het gezicht blies

    Afzien en nog eens afzien om toch maar aan deftig ritme aan te houden en deze 40km lang zonder ook maar een boom tegen te komen om even op adem te komen

    Eens Menen voorbij konden we de laatste kilometers aanvangen en daar waren we niet droevig om en eens onder de aankomst boog waar ook de prof onder rijden zat dit lood zware rit er eindelijk op

    Maar volgend jaar komen we terug

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

         

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    enzo_mc
    www.bloggen.be/enzo_mc
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    ricojournalistiek
    www.bloggen.be/ricojou
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!