Vrijdag, 6 maart 2009
Iedereen praatte of las een strip op de trein, zoals je normaal doet. Af en toe stopte de trein bij een station en stapten er een paar mensen op en anderen er weer af. Je had een heel mooi uitzicht vanuit de trein. We reden naar Antwerpen-Centraal, dat was het eindstation. Vlak daarvoor stopten we in Antwerpen-Berchem. In het supercoole station van Antwerpen-Centraal stapten we over in een trein met twee verdiepingen. Wij gingen op de tweede verdieping zitten. Tijdens de rit van Antwerpen-Centraal naar Brussel zagen we nog veel andere stations. We reden heel wat treinen voorbij. Toen we Brussel binnenreden, zagen we heel veel mooie klassieke gebouwen. Na ongeveer anderhalf uur kwamen we eindelijk aan.
Ruben
In het station was het heel druk. Er was vanalles te horen, te zien, te ruiken
We waren nog te vroeg om al naar de repetitie te gaan, daarom kregen we van de juffen leuke opdrachten. We gingen samen eens buiten kijken welke gebouwen je allemaal ziet in de omgeving van het station. Toen we terug naar binnen gingen, mochten we nog andere dingen zoeken. We mochten gaan kijken welke treinen we konden nemen om naar huis te gaan en om hoelaat we dan thuis zouden zijn. Na een tijdje gingen we weer op pad. We hadden ondertussen allemaal wel al een beetje honger. Daarom zijn we naar de Ravensteingalerij gewandeld en hebben we daar dan enkele boterhammetjes of een koek gegeten, met het prachtige uitzicht op de galerij. Ten slotte vertrokken we naar Le Palais des Beaux Arts,ook wel BOZAR genoemd.
Juf Nathalie (stagejuf 5a)
We zijn naar een repetitie van het Nationaal orkest van België gaan kijken. De zaal waar zij repeteerden, was heel mooi. In de zaal waren er heel veel kinderen van het middelbaar. Zij babbelden veel te veel. Wij waren natuurlijk het flinkst van de hele zaal. Soms babbelden zij zelfs tijdens de muziek. Enkele kinderen van onze klas waren bijna in slaap gevallen, waarschijnlijk omdat ze erg moe waren van de treinrit. Het was erg mooie muziek. Er was niet veel slagwerk in het stuk. Er stond achter het orkest een heel groot orgel. Het stuk was in 3 delen verdeeld, voor elk deel werd er uitleg gegeven. Deze uitleg werd in 2 talen gegeven, in het Frans en in het Nederlands. Toen het gedaan was, kon je vragen stellen aan de dirigent.
Ward en Joris
Na de repetitie vertrokken we weer naar het station en gingen we meteen naar het juiste perron. Joepie! We hadden weer een trein met twee verdiepingen. We zaten allemaal op de tweede verdieping. Op de trein aten we onze boterhammen verder op en lazen we in een boek, strip of krant. Bijna iedereen had een krant gevonden op de trein. In Mechelen reden we langs een heel lang kerkhof. In Antwerpen-Berchem moesten we overstappen op de trein naar Schelle. Deze trein was een gewone trein met een verdieping. Daarna wandelden we weer naar school en mochten we nog spelen op de speelplaats.
Lena
|