Rolf Wouters Advocaat Hofstraat 16 Houthalen tel . 011/52 52 70
Inhoud blog
  • link naar nieuwe site
  • Lancering nieuwe website
  • PROJECT 91 IN THE USA
  • Patrik Gallati naar Fischli Bike
  • Freelance-fotograaf Danny Zelck wordt officiële 'teamfotograaf' van het Granville Factory Team
  • Bike Inn 2014
  • Pascal Hossay naar Hard’n Bikers
  • Esther Süss denkt niet aan stoppen
  • Bart Brentjens komt ten val
  • Stop and Go
  • Velofollies 2014
  • Orange Monkey team
  • Zilver voor Mark Verloo
  • 24 u Finale Ligure
  • Winst voor Yorben Van Tichelt
  • Eva Lechner derde in Rome
  • Fietssportief Cup Landgraaf
  • Jonas Wellens pakt Limburgse titel
  • Todd Wells papa
  • Wereldbeker CX Rome
    Zoeken in blog

    Categorieën
  • Belgian GP (218)
  • BK (126)
  • BMX (744)
  • Crocodyle Trophy (53)
  • cross country (5668)
  • Downhill (728)
  • EK (141)
  • Eliminator (75)
  • Enduro (74)
  • Evenementen (919)
  • Flanders Cup (192)
  • Freeride (143)
  • Interview (71)
  • Kalender 2014 (248)
  • KIDS (348)
  • LMTB (170)
  • Marathon (1083)
  • meerdaagsen (593)
  • Nederland (54)
  • Olympische Spelen (90)
  • Produkten (201)
  • reglementen (40)
  • Strandraces (134)
  • Te Koop (17)
  • Trial (304)
  • varia (493)
  • veldrijden (379)
  • video (3)
  • Wallonia Cup (1)
  • WK (220)
  • World Cup (533)
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    MTB-LILY
    alles over mountainbiken en BMX
    met Lily en Chantal
    25-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jens Schuermans
    De Limburger aan het woord op Radio 1

    http://www.sporza.be/cm/1.1662221?view=popupPlayer




    Categorie:EK
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EK Bern
    Elite Heren

    Let op de massa, de sfeer en de 2 Belgen !!!

    http://www.youtube.com/watch?v=YOlATZrF6EA






    Categorie:EK
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Githa Michiels 15 de op EK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na haar 19de plaats in de wereldbeker van Val di Sole kon Githa Michiels  onmiddellijk  haar koffers pakken voor het Europees kampioenschap in Bern.

    Het was alweer enkele jaren geleden dat ze zich kon kwalificeren voor een groot kampioenschap en de Belgische supporters hadden bij de dames weer iemand om naar uit te kijken.

    " Bij de verkenning op donderdag kwam ik zwaar ten val op één van de jumps, dat resulteerde in lichte hersenschudding die me heel wat hoofdpijn bezorgde. Daarbij had ik ook last van mijn rug en nek." begint de Toka Print bikester uit Geel.
    " De dagen voorafgaande aan het EK lag ik dus in een donkere hotelkamer te rusten en hopen dat ik me op zondag beter zou voelen. Ik wist echt niet wat te verwachten na al de klappen die mijn lichaam te verduren had gekregen.

    Zoals altijd ging me voor 100% inzetten. Bij de start was het weer drummen en ik kon niet echt doen wat ik wou. Dus kon ik zoals gewoonlijk aan een heuse inhaalrace beginnen. In de eerste ronde kwam ik ten val op een drop en was ik weer helemaal door elkaar geschud. Ik strompelde wat verder en sprong weer op mijn fiets.

    Ik reed zo hard ik kon verder en begon in te halen. Niet simpel omdat ik tijd verloor op de technische stukken, rondes na elkaar gaf ik het beste van mezelf op de stukken waar ik me goed op voelde. In de helft van de wedstrijd had ik zelfs nog het zicht op de 12de plaats. Uiteindelijk kwam ik heel tevreden als 15de over de finish. Voor dit resultaat had ik voorhand willen tekenen.

    Ondanks een minder gunstige voorbereiding voelde ik toch dat het de goede weg uitgaat. De conditie komt stilaan op het gewenste niveau. Achteraf bekeken zijn er nog puntjes waaraan ik zeker kan werken in de toekomst om nog verder te groeien op internationaal niveau.

    Langs deze weg wil ik graag iedereen bedanken die me vorige week een hart onder de riem stak en voor me klaarstonden onder de moeilijke omstandigheden. Ook de vele aanmoedigingen van de Belgen daar aanwezig gaven me een goed gevoel.

    Zo kan ik mijn deelname aan het EK toch positief afsluiten." besluit de Belgische kampioene.


    Categorie:EK
    24-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.U23 Bern
    https://www.facebook.com/photo.php?v=4312185101183


     Jens Schuermans rijdt zich op de Gurten in Bern  naar het zilver.

    Categorie:EK
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EK Bern
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Na 2 eerder magere EK's in Slovakije en  Moskou,was Bern het neusje van de zalm.
    Massa's toeschouwers, sportieve hoogstandjes, en een perfecte organisatie maakten van het EK in Bern een wa ar succes. 
    250 vrijwilligers werden ingezet over 4 evenementen en dat alles resulteerde in een positieve balans, iets wat voor herhaling vatbaar is.

    De medailleoogst viel voor de Zwitsers wat tegen , 6 medailles wisten ze in de wacht te slepen. Het felbegeerde goud bleef uit, maar toch grepen ze 3 zilveren en 3 bronzen plakken . Het meest succesrijke land was Frankrijk met 3 gouden medailles en 7 medailles in het totaal.
    Na afloop kon  de organisatie van dit EK  goede cijfers voorleggen.
    Maar liefst 40.000 toeschouwers volgenden de wedstrijd op de verschillende plaatsen. Zondag waren er meer dan 15.000 enthousiaste  fans naar de Gurten afgezakt om het duel tussen Absalon en Schurter gade te slaan. Het goede weer droeg natuurlijk ook bij tot het succes, pas op zondag viel er lichte regen. De Team Relay en de Eliminator trokken veel volk en meer dan 2000 toeschouwers volgden zaterdag het trial gebeuren in de binnenstad. 
    " Dat is de toekomst! " zegt organisator  René Walker.
    De  EK website  kreeg gedurende de 4 dagen meer  dan 20.000 bezoekers.
    Zowel de renners, als de pers en de officielen toonden zich bijzonder enthousiast, en grote problemen bleven uit. Alles was tot in de puntjes geregeld en de sfeer was grandioos.
    In zijn dankwoord richtte René Walker zicht tot de vrijwilligers die volgens hem de 15 de gouden medaille verdienden. 
    Verder ging zijn dank uit naar de bedrijfswereld, de sponsors , naar de stad Bern en de gemeente Köniz.





    Categorie:EK
    23-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Absalon & Martinez
    Fransen onder elkaar!







    Categorie:EK
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Bern
    Foto's van zondag zijn online
    Klik hier rechts bij

    Mijn Favorieten
    MTB foto's
    2013 Bern EK dag 3















    Categorie:EK
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Julien Absalon wint EK eliten Bern
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 3 aanloop- en 7 grote ronden kregen de eliten in bern  voorgeschoteld. De kerseverse Europese Eliminator kampioen Daniel Federspiel reed bij wijze van ereronde de 2 eerste aanloopronden op kop.
    Sven Nys en Miguel Martinez, de oudsten uit het pak, stonden bijna op de laatste startrij , maar werkten zich vrij snel naar voor en nestelden zich vrij vlug in de top 10.
    Kevin Van Hoovels kwam  in de eerste ronde ongeveer als 30 ste voorbij.
    Nino Schurter nam Julien Absalon en Marco Aurelio Fontana mee.
    Thomas Litscher volgde na de 1ste ronde op 4 en Sven Nys wist zich naar de 5 de plaats te rijden en ook Miguel Martinez, 14 de in VaL di Sole , draaide vooraan mee.
    Zoals verwacht trokken Schurter en Absalon  in de 2 de ronde ten aan val  en Fontana moest enkele meters prijsgeven.
    Ondrej Cink zorgde voor de verrassing en reed op 4,  dus voor José Antonio Hermida ,Florian Vogel, Rudi Van Houts en Sven Nys uit .
    Fabian Giger en  de Oostenrijker Alexander Gehbauer maakten verder de top 10 uit. Kevin Van Hoovels zat  intussen rond de 25 ste stelling

    Massaal veel volk moedigden de renners aan, de sfeer was grandioos. Zelden meegemaakt!
    Absalon en Schurter losten elkaar geen vin en het kat en muis spelletje kon weer beginnen. De Italiaanse kampioen Fontana bleef hangen op 3 en de Tsjechische wereldkampioen U23 Onderj Cink hield stand op 4.
    Sven Nys zat in een groepje met 7  waarin ook Rudi Van Houts, Hermida  en  Florian Vogel reden.  Miguel Martinez had gas moeten terugnemen en reed nu  in het gezelschap van Versluys biker Kevin Van Hoovels zowat  rond de 25 ste plaats.
    De Spanjaard Hermida dreef het tempo in de achtervolgende groep op , maar Sven  Nys bleef  uitstekend meedraaien.

    Na 1 uur wedstrijd trok Julien Absalon ten aanval en  Nino Schurter moest hem enkele meters laten rijden .
    Was dit een teken aan de wand ??
    Schurter moest de Franse kampioen laten gaan .
    Met ruime voorsprong ging Absalon de laatste ronde in.  Nino Schurter  leek zich neer te leggen met de overmacht van de Fransman.
    Marco Aurelio Fontana kon zijn 3 de plaats veilig stellen, mar de strijd voor de vierde plaats was nog niet gestreden. Lukas Fluckiger, Jos Hermida, Ondrej Cink en Sven Nys  beoogden die vierde plaats;
    Na 1u32:21 won BMC biker Julien Absalon het EK   met 1min 53 voor de Zwitser Nino Schurter en de Italiaan Marco Aurelio Fontana. Lukas Fluckiger werd nog 4 de voor José Antonio Hermida en Sven Nys. De Tsjech Onderj Cink finishte als 7 de.
    Kevin Van Hoovels bolde als 16 de over de meet en wist Sergio Mantecon achter zich te houden.

    reacties :

    Sven Nys : " Ik verloor telkens in de afdalingen; die mannen nemen zoveel risico's . Ik ben echter tevredeEr had een 4 de plaats ingezeten, maar ik ben tevreden met de 6 de. Ik wilde in de laatste ronde alles geven, maar moest gas terugnemen. Op voorhand had ik voor getekend.
    In de start kon ik heel  goed opschuiven en ik kon herstellen waar het moest. Misschien had er  toch meer ingezeten." besloot Sven Nys.

    Kevin Van Hoovels : " Ik had al een paar dagen een slecht gevoel, last van evenwichtsstoornissen. Ik deed het in de afdalingen rustiog aan.
    Op zich is de 16 de plaats niet slecht. Ik had me in de start wat rustig gehouden en op zo'n parcours kon je moeilijk opschuiven. Ik had gehoopt op top 20 en dat is gelukt. Nu richting BK en WK. Daar ga ik proberen goed te zijn. " aldus de Versluys biker.

    Miguel Martinez : " Dit was een mooie comback. Na Val di Sole ben ik tevreden. Ik had rugproblemen en moest wat gas terug nemen.Ondanks het feit dat ik achteraan moest starten ben ik 19 de geworden. Ik ben tevreden over het resultaat al had ik op een plaats in de top 10 gehoopt." zei de 37 jarige Fransman.

    Julien Absalon : " Ik rij graag in Zwitserland en had vandaag voor supporters.Het was een mooie omloop en veel pulbiek. Halfkoers heb ik aangevallen en kon meteen wegrijden. Ik ben erg blij met het goud. Nu een weekje vakantie en dan ligt de focus op de volgende wedstrijden. "aluds de kersverse kampioen.

    Nino Schurter : " Ik vertrok snel en voelde me goed.In het begbin kon ik met Julien mee. Maar hij was sterker en halfkoers reed hij van me weg. Hij was agressiever in de beklimmingen en ik ben dus tgevreden met het zilver. Het was mooi zo voor eigen plubliek, maar Julien was sterker ; Mijn volgend doel in het Zwitsers kampioenschap en dan de World Cups in Andorra en Mont St Anne. Ik doe dit jaar geen hoogtestage; ik ga eens iets anders proberen en eens kijken wat het geeft. Blijkbaar ben ik in eigen land altijd tweede. In Lugano, in Champery en nu hier weer tweede. Het zou misschien iets beter gaan met iets  minder stress." aldus de Zwitser.

    Marco Aurelio Fontana : " Het nam dit jaar geen goede start, in de eerste Swiss Cup kwam ik ten val en bezeerde mijn arm.MTB is zwaar en na zeen blessure is het moeilijk om terug te keren. Het gaat wel iedere week iets beter. Ik werd 7 de in Val di Sole ; dat was al redelijk, maar dit lag me beter. Ik ben dus blij dat ik er terug sta. Ook ik ga een weekje rusten , want ik zou toch graag nog eens een grote wedstrijd winnen. Ik ben al blij dat de problemen met mijn arm achter de rug zijn, want de sleutelbeenbreuk van Manuel Fumic  was veel erger."







    Categorie:EK
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Tanja Zakelj wint EK dames Bern

    45 dames gingen in de regen van start voor 1 aanloop en 6 ronden.
    Al de favorieten zaten meteen vooraan en Eva Lechner nam meteen het initiatief.
    Nash, Stirnemann,  Zakelj,  Leumann , Bresset en Kalentiva lieten haar echter niet begaan en vormden een kopgroep van 6. De Pools Maja Wlosczocska hing op 7 en Githa Michiels op 17.
    Intussen was de zon opnieuw van de partij en trokken 5 dames ten aanval.
    Zakelj, Leumann, Lechner, Nash en Bresset gingen voor de medailles. De Poolse Wloszczowska  reed op 6 maar liep toch al behoorlijk wat achterstand op.
    Na 3 rondes  zat de Russin Irina Kalentieva op 7 , Katrin Stirnemann op 8, Esther Suss  9 en de Oostenrijkse Lisi Osl op 10; Githa Michiels was opgerukt  naar de 13 de plaats en hield de Duitse Hanna Klein achter zich.
    Bij het ingaan van de 4 de ronde vond de Poolse Giant bikester de aansluiting bij de kopgroep.Voorlopig stond op de Sloveens Tanja Zakelj geen maat. De winnares van Nove Mesto had alles perfect onder controle en zette er de pees op.  Eva Lechner volgde  op een 30 tal meter terwijl Wloszczowska  met  Katerina Nash en Katrin  Leumann de strijd voerde voor het brons. Olympisch kampioene Julie Bresset moest  de rol lossen en de leiders laten gaan.
    Githa Michiels( Toka Print )  had een super dag en wist zich op plaats 13 te handhaven.
    Tanja Zakelj ging zeker van haar zaak de laatste ronde in. Lechner bleef op koers voor zilver, maar  Katerina Nash  en Wlosczcowska gingen op zoek naar het brons.  Githa Michiels moest na een uitsterkende wedstrijd  enkele plaatsen prijsgeven .
    De  Poolse kreeg vleugels  en  ging  resoluut voor die derde plaats, en verwees daarmee de Tsjechische Luna Pro bikester naar de 4 de plaats. De Zwitserse Katrin Leumann werd vijfde.

    Met de Sloveense vlag in de hand bolde Tanja Zakelj na anderhalf uur wedstrijd over de meet en pakte het Europees goud bij de vrouwen. Voor de Italiaanse Eva Lechner was het zilver en  Maja Wlosczcowska reed zich naar brons. Met haar vierde plaats greep Katerina Nash naast het podium in Bern. Kathrin Leumann finishte op 5, Esther Suss klopte  Julie Bresset nog en legde zo beslag op de 6 de plaats.
    Githa Michiels kwam verdienstelijk als 15 de binnen.

    reactie ;
    Githa Michiels : " Dat had ik echt niet verwacht.De eerste rond ben ik hard gevallen en dan direkt herpakt. Ik verloor wel op de technische stukken, maar in de beklimming  was ik goed. Daar kon ik veel goed maken.Van de conditie heb ik geen klagen en ik was al blij dat ik geen hoofpijn meer had. Nu zien we verder." aldus de Belgische kampioene uit Geel.




    Categorie:EK
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zilver voor Jens Schuermans
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor het eerst verschenen  dreigende wolken boven Bern en de regen bleef niet uit.
    65 beloften ging om 8u30 van start voor 3 aanloopronden en 6 grote ronden. Onze landgenoten namen allen een redelijk start en zaten bij de 20 eersten. De Duitser Julian Schelb kreeg meteen na de start kettingproblemen en kon een ereplaats vergeten.
    Bij het bruggetje kwam de eerste opstopping en Ruben Scheire was een van de eersten die tevoet stond. Jeff Luyten had de 3 aanloopronden het best verteerd, maar Bats, Scheire en Schuermans zaten niet ver.
    De Italiaan Nicholas Pettina nam het peloton op sleeptouw en er kwam een lichte afscheiding tussen de 6 eersten. Alle Belgen zaten in de top 20.
    Voor eigen publiek wist Reto Indergand de leiding over te nemen . In de tweede ronde zakte de Italiaan Pettina naar 2 en zat de Tsjech Jan Nesvabda  op 3. Jeff Luyen reed in 7 de stelling en  Jens Schuermans was aan een opmars bezig.
    Een trio met de Fransman Jodan Sarrou, Retro Indergand en Pettina  zat vooraan, daartussen de Brit Grant Ferguson, terwijl  daarachter de Nederlander Michiel Van der Heyden een achtervolgende trio met Jeff Luyten en  Jens Schuermans aanvoerde.  Ruben Scheire telde we na 3 ronden op 15 en Didier Bats op 16 .
    Grant Ferguson reed het gatop de leiders dicht en ook Michiel Van der Heijden kon de aansluiting bewerkstelligen. De Nederlander bracht Jens Schuermans  mee naar de loplopers. Jeff Luyten reed enkele meters verder op de 8 ste plaats.

    Na goed 1 uur wedstrijd kregen we vier leiders.Michiel van der Heijden had de aansluiting  niet kunnen maken en werd op de hielen gezeten door Jens Schuermans. Jeef Luyten bleef op 8 hangen.
    De  loplopers kwamen allen terug samen en met zeven gingen ze de volgende ronde in . Jens Schuermans toonde zich bijzonder gretig en alles was opnieuw mogelijk.
    Sarrou ging op kop de laatste ronde in  Versluys biker Jens Schuermans ontketende.
     Hij ging Michiel VDH en Ferguson voorbij en maakte jacht op  Reto Indergand.In de slotfase kwam de Limburger uit Maasmechelen in het wiel van de Zwitser Indergand en ging opzoek naar het brons.
    Sarrou was weg , maar de rest kwam weer samen en het bleef spannend tot het einde. Schuermans ging samen met Michiel Van der Heijden de strijd voor het zilver aan, maar  Michiel VDH schoot uit zijn pedaal, verloor de kadans en verspeelde zijn kans.
    Jordan Sarrou bouwde zijn voorsprong nog uit en won het goud bij de beloften, geheel onverwacht werd onze landgenoot Jens Schuermans tweede voor de Fransman Hugo Drechou. De ondankbare 4 de plek was voor de Nederlander Van der Heijden.
    Voor Jeff Luyten  ging het op het laatst iets te snel ;  hij eidigde op 9; Ruben Scheire op 11 en Didier Bats op 14.

    reacties :
    Jens Schuermans : "  Ik ben 3 keer gevallen en dus superblij met zilver. In de start ging het al mis.En in de voorlaatste rond ging mijn band van de velg af. Ik schoof goed op, maar wou me niet opblazen. Ik wist dat ik me moest sparen voor in de slotronde. Toen ik bij de kopgroep kwam geloofde ik er weer in. Ik ging aan de leiding van de achtervolger handen want wou als eerste bij de drop komen. Ik heb enkele foutjes gemaakt, maar Sarrou was duidelijk de sterkste vandaag. "

    Didier Bats : " Ik ben blij met de 14 de stek. Zeker na al de pech van de afgelopen weken. Ik ben content dat het weer goed ging."

    Markus Schulte Lunzum : " Ik had een slechte dag .Ik heb in het begin geprobeerd , maar had geen goede benen. Maar dat is koers."

    uitslagen op ; http://mtb2013.r.mikatiming.ch/2013/?pid=search




    Categorie:EK
    22-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EK Bern
    morgen Live te volgen hier en op 

    http://www.mtb.westside.ch/

    vanaf 8u15

    Categorie:EK
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's EK Bern
    de foto's van dag 2 staan er op

    klik hier rechts

    Mijn Favorieten
    MTB Foto's
    2013 Bern EK dag 2

















    Categorie:EK
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.U23 Dames EK titel voor Jana Belomoina
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Prachtige omgeving, mooi weer, veel volk, veel muziek en  veel, heel veel ambiance in Bern.De organisatie was effenaf voortreffelijk.
    Het EK voor dames ging om half 3 voor 6 ronden van start.
    Publiekslieveling Jolanda Neff en Lena Putz namen een bliksemsnelle start.  De Nederlandse Anne Terpstra ging vrijwel als laatste van start , maar rukte in de aanloopronde  al op naar de 8 ste plaats.

    Vooraan pakte de Zwitserse Giant bikester Jolanda Neff het commando, maar werd snel afgewisseld door de Oekraiense Jana Belomoina van het Superior Brentjens team. De afscheiding kwam er vrijwel onmiddellijk en Neff en Belomonia trokken er gezamelijk  vandoor.
    De Zweedse Jenny Rissveds  reed op 3 voor de Zwitserse  Andrea Waldis, de Duitse Helen Gobert  en Anne Terpstra.

    In de tweede ronde vond Jana Belomoina de juiste kadans en ging er alleen vandoor. Jolanda Neff, aangemoedigd door duizende Zwitsers
    was op achtervolgen aangewezen. De Zweedse Jenny Rissveds oogde na de Eliminator van vrijdag bijzonder fris en reed in derde stelling.
    Andrea Waldis en Helen Grobert werden achterna gezeten door een bijzonder sterke Anne Terpstra.
    Lisa Mittenbauer , Ekatarina Anoshina , Linda Indergant en de Noorse Ingrid Jacobsen maakten de top 10 volledig.

    Belomoina oogde zeer sterk en bleef buiten schot
    In de derde ronde kon Jenny Rissveds de Zwitserse wereldkampioene U23 bijbenen , de Zweedse nestelde zich in het wiel van de Jolanda Neff. Helen Grobert  bleef vierde voor Andrea Waldis.
    De Russische Ekatarina Anoshina  schoof op naar plaats 6 , de Oostenrijkse Lisa Mittenbauer volgde nu op 7 en Anne Terpstra moest wat bekomen van de geleverde inspanningen en zakte naar 8.
    Annefleur Kalvenhaar moest voorlopig vrede nemen met de 23 ste plaats.

    Met behoorlijk wat voorsprong ging de Oekrainse de laatste ronde in, maar voor het zilver werd het spannend. Jenny Risseds nam afstand van Neff en ging resoluut voor het zilver.  Maar ook Helen Grobert had uitzicht op een medaille, Grobert kwam in het wiel van >Neff en voor het brons werd gevochten op het scherp van de snee.
    Jana Belomonia won in 1u20:38 en pakte het Europees goud. Jenny Rissveds, gisteren goed voor goud in de Eliminator, pakte 1min 13 het zilver en Helen Grobert ( Focus)  snoepte het brons weg.
    Voor eigen volk werd Jolanda Neff vierde voor de Oostenrijkse Lisa Mitterbauer. Anne Terpstra werd verdienstelijk 8 ste, Annefleur Kalvenhaar 21 ste.

    reacties :
    Jenny Rissveds : " Ik ben moe, maar ik voelde me na gisteren al moe.Ik vond dit een mooie omloop, vrij technisch. Mijn doel was top 10 dus ik ben heel tevreden met mijn tweede medaille." aldus de Zweedse.

    Anne Terpstra : " Ik kwam niet zo snel weg, waarschijnlijk  zat de Eliminotor van gisteren nog in mijn benen. De eerste ronde voelde ik me super en ook de tweede rond ging het vlot. maar in de derde ronde kreeg ik de weerbots. Het heeft me echt moeite gekost om die 8 ste plaats veilig te stellen. Maar ik ben tevreden." zei de Nederlandse van het Superior Brentjens team.

    Helen Grobert : " Ik ben zo tevreden en blij. Dit is mijn eerste medaille in de U23 reeks. Dit had ik echt niet verwacht. Ik heb in de laatste ronden alles gegeven en stil gehoopt dat ik Jolanda voorbij kon geraken; en dat is ook gelukt. Ik ben dolgelukkig." besloot de Duitse.

    Jana Belomoina ( Superior Brentjens ) : " Ik ben heel blij. Europees kampioene worden is heel mooi. Vorig jaar in Moskou ben ik gevallen en dit maakt dus veel goed. Jolanda was heel sterk, maar dit keer had ik het geluk aan mijn kant. Ik was vandaag sterker dan Jolanda ; ik heb gecontroleerd en in de derde ronde ben ik er volop voor gegaan. Ik wist dat ik Jolanda aankon .

    Jolanda Neff: " Ik wist eigenlijk niet wat ik moest verwachten in de reeks U23 omdat ik tot nu toe bij de elite dames reed .Ik wou mijn eigen tempo rijden en toen mijn concurrente me voorbij reed, kon ik niet mee.Misschien was het toch niet zo'n goede beslissing om voor de Eliminator te passen; Jenny Rissveds won gisteren het goud en bewees dat het mogelijk is om twee dagen na elkaar goed te presteren." 

    top 10
    1.Jana Belomoina Oekr
    2.Jenny Rissveds Zwe
    3. Helen Grobert D
    4. Jolanda Neff ZEwi
    5. Andrea Waldis Zwi
    6. Lisa Mitterbauer Oostr
    7. Ekaterina Anoshina Rus
    8. Anne Terpstra Ned
    9. Linda Indergand Zwi
    10. Lena Putz D






    Categorie:EK
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lukas Baum wint EK juniores in Bern
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ongeveer 80 juniores gingen in ideale omstandigheden van start voor de aanloop en 5 ronden. Er was veel ambiance op de Gurten in Bern en startklim verliep vlot.
    Vooral de Nederlander Milan Vader was snel weg ;  ook Kjell Van den Boogert  verteerde de start goed   ennhing ronde de 13 de plaats.
    Onze enige landgenoot  Mathieu Dehaeze zat in dit internationale gezelschap  rond de 25 ste plaats.
    Een vijftal met de Italiaan Gioele Bertolini, de Duitser Lukas Baum, de Denen Niels Rasmussen en Louis Bendixen,  en de Fransman Romain Boutet ging er in de eerste ronde vandoor. De Tsjcech Jan Vastl volgde op 8, Piotr Konwa op 11 , Milan Vader op 15 en Kjell Van de Boogert zat op 20. Voor Mathieu Dehaeze lag het tempo iets  te hoog, de Versluys biker verhuisde naar de 34 ste  plek.

    Het leek of Milan Vader problemen had en  bij Kjell Van den Boogert ging de ketting eraf.
    Vooraan bleef het vijftal goed samen, Milan Vader kwam  na 2 ronden op 14 voorbij, Mathieu Dehaeze vond het goede ritme en reed naar de 25 ste plek en Kjell VdB moest rond de 30 stelling zijn wedstrijd verder zetten.

    In de derde ronde viel het vijftal vooraan uiteen; Gioele Bertolini en Lukas Baum  konden de 2 Denen en de Fransman Boutet  eraf rijden. De Fransman stond even tevoet met stukken en de 2 Denen  Rasmussen en Bendixen konden van de situatie profiteren. Milan Vader werkte zich op naar de 10 de stelling en Mathieu Dehaeze dook weer de top 20 binnen. Kjell Van den Boogert reed zich intussen naar de 24 ste stek.

    Lukas Baum was in de beklimming duidelijk de sterkste. Hij kon op één ronde van het einde de Italiaan Bertolini lossen.
    Mahieu Dehaeze zette zijn opmars verder en vocht zich naar de 17 de plaats.

    Het EK voor juniores werd gewonnen door de Duitser Lukas Baum, Gioele Bertolini was goed voor zilver en de Deen Niels Rasmussen kreeg het brons. Milan  Vader werd nog mooi 9 de en Mathieu Dehaeze 13 de . Kjell VDB eindigde verdienstelijk op 20.

    reacties :
    Lukas Baum : " Ik wist dat ik goede benen had, ik kwam sterk uit de start en voelde me goed. Toen ik in de kopgroep van 5 zat, wist ik dat er een medaillie inzat. Ik merkte het in de beklimmingen. Ik had er vertrouwen in. Ik heb de laatste tijd veel en goed getraind en was mentaal ook sterk.
    De Italiaan was in de afdalingen erg sterk, maar in de beklimmingen minder,dus ik wist dat ik het daar moest doen. Ik was ook al 3 de in Nove Mesto." zei een gemotioneerde Duitser.

    Milan Vader : " In de start kon ik mij niet inhouden. De ambiance was super en dat motiveerde me. Maar dat heb ik moeten bekopen. Na die felle start heb ik moeten overgeven. Nadien kon ik weeer goed opschuiven. , maar ik moest zien dat ik me niet opblies. Vooral in de laatste ronde ging het super goed. Ik spurtte voor de 8ste plaats, maar ging even onderuit. Zo werd ik uiteindelijk dan nog 9 de. Ik ben tevreden en hou er een goed gevoel aan over." zei de eerstejaars Nederlander.

    Mathieu Dehaeze : " In de start viel er eentje tegen mij aan en toen ging het echt niet meer vooruit. Ik voelde mijn rug weer, maar gelukkig ging dat iedere ronde beter. De omstandigheden waren nu niet optimaal, maar met een betere start had de top 10 er in gezeten."en dat kon coach Filip Meirhaeghe enkel maar beamen.

    uitslagen : http://mtb2013.r.mikatiming.ch/2013/?pid=list

    top 10

    1. Lukas Baum D
    2. Gioele Bertolini It
    3. Niels Rasmussen Den
    4. Romain Boutet Fr
    5. Louis Bendixen Den
    6. Georg Egger D
    7. Neilo Perrin Ganier Fr
    8. Jan Vastl Tsj
    9. Milan Vader Ned
    10 Piotr Konwa P



    Categorie:EK
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europees goud voor Malene Degn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met 45  stonden ze aan de start voor het EK in Bern. De dames juniores gingen  op de Gurten voor de aanloop plus 3 ronden.
    Voorlopig enkel een blauwe hemel boven Bern.
    Na de eerste pittige beklimming zat de Duitse Sofia Wiedenroth op kop. De Nederlandse meisjes Annemarie Worst en Marlo Koevoet vertokken respectievelijk in 9 de en 20 ste stelling.
    In de eerste ronde nam de Deense Malene Degn de leiding over  en Wiedenroth zakte naar de 4 de stelling. Annemarie Wost  kon zich naar plaats 7 opwerken en Marlo Koevoet kon zich voorlopig in de top 20 handhaven.

    De Deense Degn liep al snel uit tot 30 sec; de Zwitserse Alessandra Keller en een Russin zaten samen in de achtervolging.
    Wiedenroth,  Emilie Collmb , Nadja Heigl en Giant bikester  Annemarie Worst zaten na de 2 de ronde  nog steeds in de top 10.

    Met 36 sec ging de Deense Degn de laatste ronde in. De Zwitserse Keller zat na een val van de Russin op 7 , Emilie Collomb kwam op 3  en Sofia Wiedenroth  nog steeds op 4. De Duitse begon echter aan een opmars . De zege en het goud  ging naar een sterke Malene Degn, Sofia Wiederoth pakte nog het zilver voor de Zwitserse Alessandra Keller. Anniemarie Worst eindigde mooi als 8 ste.

    reacties :
    Sofia Wiedenroth
    " Het was zeer zwaar. De fans hebben me naar voor geschreeuwd. Ik had er eerst geen goed oog op en na de val van de Russin, nam ik de 'Chicken Run' maar dat was geen nadeel voor mij. Ik bennheel blij met het zilver, want ik had het echt niet verwacht.
    Ik heb in de laatste ronde wel alles gegeven, want dat hoort zo in een EK."

    Malene Degn :  Het was technisch en daar hou ik van. Zo heb ik de beklimmingen graag. Ik heb geen enkele keer de chicken run genomen. Ik wou in het begin vooraan zitten en dat is gelukt. Als je eens wat voorsprong heb, is het moeilijker voor de concurrentie om terug te komen."

    Annemarie Worst : " Ik ben heel tevreden met de 8 ste plaats.Ik heb de drop gereden. Het was een raar, maar leuk parcours.Vorige week in Val di Sole was ik 7 de, ik had dus gehoopt op een plaats in de top 10. Maar  je weet natuurlijk nooit wat het gaat worden. Het ging echt goed ;ook op de moeilijk struk. Top 10 was de ambitie en ik ben erg tevreden over het resultaat." besluit de Nederlandse.

    Marlo Koevoet : " Ik was best zenuwachtig, maar ben alweer een ervaring rijker. In de laatste ronde heb ik echt kunnen genieten; toen ging het wat beter. Het was heel zwaar, het was achter een stuk lopen. Ik val wel buiten de top 20."

    top

    1. Malene Degn Den
    2. Sofie Wiedenroth D
    3. Alessandra Keller Zwi
    4. Emilie Commomb Ita
    5. Sarah Bauer D
    6. Dina Hordiuk Oekr
    7. Rebecca Rudolf von Rohr Zwi
    8. Annemarie Worst Ned
    9. Meda Petrusauskaite Let
    10. Chiara Teocchi Ita

    volledige resulaten : http://www.mtb2013.ch/startlistenresultate/






    Categorie:EK
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EK Bern
    EK Sprokkels :  
    -Githa Michiels  is net al vele anderen op training  ten val gekomen , maar stelt het  goed. De omloop is volgens kenners niet te onderschatten en zelfs de heren hebben het moeilijk met de drops.

    - Om zich volop te kunnen voorbereiden op het WK marathon in het Oostenrijkse Kirschberg , neemt de Tjech Jaroslav Kulhavy niet deel aan dit EK.

    -Vannacht heeft het geregend in Bern; wat het gevolg zal zijn op de omloop,valt af te wachten. Men verwacht hier  voor zaterdag bewolkt maar droog weer.

    De foto's van de Eliminator in Bern zijn online :

    klik hier rechts
    Mijn Favorieten
    MTB Foto's
    2013 Bern dag 1







    Categorie:EK
    21-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goud voor Daniel Federspiel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het zonovergoten Bern verwelkomde  ons voor het EK Eliminator in de oude binnenstad.
    Grote afwezige was wereldkampioene Alexandra Engen, die met een verkoudheid aan de kant stond.
    Bij de vrouwen liet de Zwitserse Katrin Stirnemann de beste kwalificatietijd optekenen. Ze was sneller dan Nadine Rieder, Ramona Forchini en de Nederlandse Anne Terpstra.

    Bij de heren toonde Thomas Litscher zijn ambities door  zich als  snelste  te kwalificeren .Onze landgenoot Fabrice Mels zette de 17 de tijd neer en ging naar de 1/8 finales en kreeg daar  de  sterke Zwitsers Thomas  Litscher en Stefan  Peter tegen.
    De enige Belg in dit bonte gezelschap nam een matige start , maar kwam op het technische stuk geheel onverwacht op kop  te zitten.
    Met 2 Zwitsers op vinkenslag leek juist dat een uitzichtloze positie.
    Maar Fabrice Mels liet zich door de twee thuisrijders niet in de luren leggen en ging voluit. Thomas Litscher  zette nog  aan , maar viel stil op het einde en trok aan het kortste eind. Vroegtijdig kwam er dus een einde aan de droom van de Multivan Merida biker, die zijn ontgoocheling niet onder stoelen of banken stak.Ook wereldkampioen Ralph Naf kreeg van hetzelfde laken een broek en haalde de volgende ronde niet.
     Sprintspecialisten Kenta Gallagher ,Miha Halzer,  Jan Nesvada, Sepp Freiburghaus, ,Simon Gegeheimer en Daniel Fedserspiel gingen wel naar de kwart finales. 
    In de 1/4 finale kreeg Mels de Sloveen Miha Halzer , Julian Schelb en Stefan Peter tegen. Er werd gestreden tot op de meet en Halzer en Stefan Peter mochten verder; Fabrice Mels haalde halve finale niet.
    " Ik kwam maar 20 cm tekort. Ik heb gegokt en verloren. Ik keek om en vertrok, maar het bleek de verkeerde keuze. Maar ik heb gedaan wat ik kon. " zei Mels na afloop.
    Oa. Marcel Wildhaber ,  Kenta Gallagher , Simon Gegeheimer overleefden de kwartfinales en gingen verder.

    Zo kwamen Freiburghaus, Federspiel  , Stefan Peter en Miha  Halzer elkaar in de grote finale tegen.
    De Oostenrijker Daniel Federspiel ( Otztal -Scott)  toonde zich berensterk en klopte de  Sloveen Miha Halzer. De Zwitserse Thomus biker Sepp  Freiburghaus kreeg voor eigen volk het brons omgehangen. De vierde plaats was voor Stefan Peter, terwijl de Brit  Kenta Gallagher( Superior Brentjens ) de kleine finale won, voor de Duitser Simon Gegenheimer en Marcel Wildhaber.

    Bij de vrouwen  domineerde de Zweedse Jenny Rissveds  ; ze haalde het goud voor de Zwiterse Katrin Stirnemann( Haibike) en de 19 jarige Ramona Forchini . De Francaise Cedile Ravanel- Rode moest vrede nemen met de vierde plaats op het EK Eliminator in Bern.
    De Nederlandse Anne Terpstra eindigde als 8 ste. De Noorse Ingrid Jacobson won de kleine finale bij de vrouwen

    reacties :
    Jenny Rissveds :
    " Ik wist dat de 2 Zwiterse dames aan één koord zouden trekken ; ik ging dsus vroeg weg. Ik had direkt 50 m en ik wist dat ik moest doorgaan. Ik voelde me sterk en kon me vooraan handhaven. Het was een goede zaak om donderdag  ook de Team Relay te rijden. Het was een uitstekende voorbereiding en het was zeker niet teveel;" aldus de nieuwe Europese kampioene.

    Sepp Freiburghaus :
    " Na Val di Sole ben ik met het brons heel tevreden Een medaille op het EK is super, en  de andere 2 waren sterker."

    Daniel Federspiel :
     " Dit had ik niet verwacht. Het doel was de finale halen. Ik heb me op Sepp geconcentreed en niet op Miha. Ik zat aan de limiet, maar ben wel erg gelukkig met het goud."


    uitslagen :

    http://mtb2013.r.mikatiming.ch/2013/?pid=reports




    Categorie:EK
    20-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Italie wint EK Team Relay
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In Zwitersland opende het EK met de Team Relay.Vier renners, eentje  uit elke categorie gingen van start voor 2 rondjes van iets meer dan 2 km in het hartje van Bern. 
    Rudi Van Houts startte als eerste voor Nederland, Markus Schulte Lunzum vertrok voor Duitland , Emil Lindgren voor Zweden , Marco Aurelio Fontana voor Italie, en Reto Indergrand  voor het organiserende land.

    Reto Indergand vertrok sterk, maar al snel nam Duitsland de leiding over.  Markus Schulte Lunzum  werd als eerste afgelost door Simon Gegenheimer .  Italie mocht als tweede vertrekken ; Maxime Marotte reed Frankrijk naar de 3 de plaats. Zweden en Nederland gingen slecht van start en ontgoochelden .
    Voor Frankrijk ging Jordan Sarrou  als tweede het veld in. Italie zond na Fontana de jonge Gioele Bertolini op pad.

    In de derde ronde werden een aantal dames ingezet ,maar  Eva Lechner, Jolanda Neff, Nadine Rieder en Katerina Nash kregen het lastig tegen de mannen.
    Frankrijk kwam sterk opzetten, pakte de leiding over van Italie, maar  met Olympisch kampioene Julie Bresset als laatste vertrekker werd het een grote gok. 
    Bresset,  pas terug na haar sleutelbeenbreuk,  ging voor Frankrijk als laatste  het veld in, terwijl de Italiaan Gerhard Kerschbaumer de Italiaanse kampioene Eva Lechner afloste en als tweede van start ging voor de laatste run.
    Verder namen Annie Last , Moritz Milatz, Michiel van der Heijden ,Onderj Cink en Nino Schurter die laatste ronde voor hun rekening.

    Wereldkampioen Nino Schurter begon met 50 sec achterstand in zijn inhaalrace.
    Italie met nam het commando van Frankrijk over. Julie Bresset kreeg het immers lastig en verloor veel tijd. Voor eigen volk spurtte Schurter zich naar nummer 2 en verwees Tsjechie met Ondrej Cink naar de derde plaats.
    Kerschbaumer weerde zich heftig en alhoewel Nino Schurter zich de ziel uit het lijf reed , ging het goud naar Italie.
    Net als vorig jaar  in Moskou was het goud voor Italie, met  Marco Aurelio  Fontana, Gioele Bertolini,  Eva Lechner en  Gerhard Kerschbaumer.  
    Voor Zwitserland  kregen Reto Indergand, Dominic Grab , Jolanda Neff en Nino Schurter het zilver en voor Tsjechie met oa Katerina Nash, Jan Vastl en Ondrej Cink  was het brons.

    Frankrijk eindigde op nummer 4 en Duitsland moest vrede nemen met de 5 de plaats.
    Zweden , één van de favorieten werd pas 6 de op het EK in Bern.
    Nederland met  Rudi Van Houts, Michiel  Van der Heijden,  Kjell Van den Boogert en  Annefleur Kalvenhaar finishte als 8 ste.

    uitslag :

    1 Italia (FONTANA, BERTOLINI , LECHNER , KERSCHBAUMER ) 00:32:44
    2 Zwitserland (INDERGAND , GRAB , NEFF , SCHURTER )00:33:02
    3 Tsjechie  (NESVADBA , VASTL , NASH , CINK ) 00:33:14
    4 Frankrijk  (MAROTTE , SARROU , PERRIN GANIER , BRESSET ) 00:33:37
    5 Duitsland (SCHULTE-LÜNZUM , BAUM , RIEDER , MILATZ ) 00:33:53
    6 Zweden 00:34:06
    7 Oekraine 00:34:12
    8 Nederland 00:34:27
    9 Slovenie 00:34:36
    10 Oostenrijk 00:34:39
    11 Gr Brit  00:34:52
    12 Spanje 00:34:55
    13 Portugal 00:36:26


    Categorie:EK
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Annefleur Kalvenhaar in opmars
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In het Zwitserse Bern doet de Nederlandse  Annefleur  Kalvenhaar de komende dagen mee aan de Europese kampioenschappen . Ze draait daarbij een dubbel programma, want de 19 jarige Kalvenhaar komt niet alleen zaterdag in actie in de cross country wedstrijd  U23  , ook donderdag 20 juni  gaat ze van start . Samen met Rudi Van Houts, Michiel Vder Heijden en Kjell Van den Boogert start ze in de Team Relay.
    "Ik ben daar helemaal klaar voor. Het lijkt me super gaaf om te doen en ik heb zin om door de straten van Bern te knallen ." laat ze vanuit de Zwitserse hoofdstad  weten.

    Zaterdag is dan de individuele cross country wedstrijd en natuurlijk hoopt de Giant bikester  ook daar op een mooi resultaat. "Het parcours is erg gaaf. Het ligt bovenop een berg, waar we met een gondel naartoe moeten. Ze hebben twee behoorlijk grote drops gebouwd die het parcours best heftig maken, maar dat gaat me goed af." aldus de Nederlandse kampioene uit Wierden.

    http://mtb.westside.ch/


    Categorie:EK
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europees kampioenschap Bern
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wereldkampioen Ralph Naf gaat in Bern van start in het sprintnummer. Nadat hij in  april voor de 2 de maal aan zijn hand geopereerd werd, was zijn deelname aan het EK lange tijd onzeker.
    "Als hij zijn stuur kan vasthouden, is alles mogelijk." zei de Zwitserse bondscoach Bruno Diethelm, die  de 33 jarige BMC biker selecteerde voor het eerste EK Eliminator in Bern.

    Zijn teamgenoten Lukas Flückiger en Julien Absalon maken zondag jacht op de Europse trui , die dit jaar om de schouders van de Duitse BMC biker Moritz Milatz hing.  De Duitse titelverdediger  zal dus binnen zijn eigen team heel wat concurrentie ondervinden.




    Categorie:EK


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Mijn favorieten
  • MTB foto's

  • Blog als favoriet !

    Archief per jaar
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 1973
  • 1972
  • 1971
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs