Rolf Wouters Advocaat Hofstraat 16 Houthalen tel . 011/52 52 70
Inhoud blog
  • link naar nieuwe site
  • Lancering nieuwe website
  • PROJECT 91 IN THE USA
  • Patrik Gallati naar Fischli Bike
  • Freelance-fotograaf Danny Zelck wordt officiële 'teamfotograaf' van het Granville Factory Team
  • Bike Inn 2014
  • Pascal Hossay naar Hard’n Bikers
  • Esther Süss denkt niet aan stoppen
  • Bart Brentjens komt ten val
  • Stop and Go
  • Velofollies 2014
  • Orange Monkey team
  • Zilver voor Mark Verloo
  • 24 u Finale Ligure
  • Winst voor Yorben Van Tichelt
  • Eva Lechner derde in Rome
  • Fietssportief Cup Landgraaf
  • Jonas Wellens pakt Limburgse titel
  • Todd Wells papa
  • Wereldbeker CX Rome
    Zoeken in blog

    Categorieën
  • Belgian GP (218)
  • BK (126)
  • BMX (744)
  • Crocodyle Trophy (53)
  • cross country (5668)
  • Downhill (728)
  • EK (141)
  • Eliminator (75)
  • Enduro (74)
  • Evenementen (919)
  • Flanders Cup (192)
  • Freeride (143)
  • Interview (71)
  • Kalender 2014 (248)
  • KIDS (348)
  • LMTB (170)
  • Marathon (1083)
  • meerdaagsen (593)
  • Nederland (54)
  • Olympische Spelen (90)
  • Produkten (201)
  • reglementen (40)
  • Strandraces (134)
  • Te Koop (17)
  • Trial (304)
  • varia (493)
  • veldrijden (379)
  • video (3)
  • Wallonia Cup (1)
  • WK (220)
  • World Cup (533)
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    MTB-LILY
    alles over mountainbiken en BMX
    met Lily en Chantal
    11-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Merida Bassa in Houffalize
    Klik op de afbeelding om de link te volgen https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rP0D3-gmhSM#t=12

    Categorie:Belgian GP
    08-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klassement Belgian Cup 2013
    De verbeterde  versie van de eindstand van de Belgian CUP (na Houffalize) 

    Bijlagen:
    FINAL RANKING BELGIUM CUP MTB AFTER Houffalize_FINAL.xls (171 KB)   


    Categorie:Belgian GP
    07-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgian CUP 2013
    In bijlage het eindklassement van de Belgian CUP MTB 2013  na Houffalize.

    Bijlagen:
    RANKING BELGIUM CUP MTB AFTER Houffalize.xls (169.5 KB)   


    Categorie:Belgian GP
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Houffalize MTB Kompressor Cup
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Dit weekend stond  voor de meesten de slotwedstrijd van dit seizoen op het programma in Houffalize. 
    Goeman Scott biker Bart De Vocht  nam bij de eliten / beloften een snelle start en reed zich meteen in de kijker.Hij weerde zich  vooraan als een duivel in een wijwatervat, maar moest uiteindelijk  vrede nemen met een 6 de plaats. Bij de beloften ging de zege naar Jens Schuermans, die het haalde voor Kevin Panhuyzen en  Belgische kampioen U23 Bart De Vocht.

    " De geruchten die ik hoorde over het parcours waren al bijna genoeg om vol motivatie aan de start te staan aan deze wedstrijd . Ook was het de eerste keer dat ik samen met Belgische MTB-legende Roel Paulissen aan de start stond , het was dus vanzelfsprekend dat ik gebrand was op een goed resultaat." verteld De Vocht. 
    " De parcoursverkenning bevestigde de geruchten en het bleek een echt top Waals parcours door een top Waalse organisatie te zijn.
    Van bij de start wilde ik direct mee zijn en ik had zowaar een goede start en ik kon de volledige start-loop in 2e positie rijden. Na de start loop nam ik dan over voor het ingaan van het technisch deel en ik voelde me goed dus ik kon direct een gaatje slaan. Achter mij ontstond er een achtervolgende groep met topfavoriet Van Hoovels en sterke Nederlander Frank Beemer . Ik was ondertussen een 10 tal seconden uitgelopen en voelde me super op de technische stroken die talrijk waren maar op de tussenstroken miste ik de 'power' . Even na half koers werd het gevoel wat minder en kwam de achtervolging terug maar ik was duidelijk aan het stilvallen en kon ook hun tempo niet meer volhouden. Het zware parcours eiste uiteindelijk wel zijn tol bij mij en ik zou uiteindelijk nog 6 de eindigen. Ik was wel een beetje teleurgesteld omdat dat ik mijn initieel tempo niet kon volhouden maar realistisch gezien, wist ik wel dat de frisheid na een lang en zwaar seizoen wat weg was. Uiteindelijk heb ik wel mijn kans gewaagt ook al kwam ik in het 2e deel tekort. Omdat we met Goeman-Scott een weekend hadden gemaakt van de wedstrijd in Houffalize  konden we zondag met het team nog een supermooie biketour maken rondom La Roche, waardoor we maximaal konden genieten van een geweldig herfstweekend." aldus de biker uit Emblem.

    Categorie:Belgian GP
    06-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kristien Nelen maakt balans van Houffalize
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Zaterdag  stond ook voor Kristien Nelen  de laatste manche van de Belgian GP in Houffalize op het programma.
    " Vrijdag moest ik nog werken en had ik nog een feestje. Ik ben met Rob 's avonds nog vertrokken zodat ik s' morgens nog goed zou kunnen verkennen." zegt de voormalige Belgische kampioene.
    " Het had veel geregend en het parcours lag er glad bij. De verkenning verliep stroef, ik vond het goeie gevoel niet, zelfs niet op de technische afdalingen die net mijn ding zijn. Door de modder hield ik het dan maar op 1 rondje.

    Tegen dat wij moesten starten was het wat droger geworden en ik besloot om mijn opwarming toch op het parcours te doen. Dat bleek een goed idee want stukje bij beetje kwam het goeie "terreingevoel" terug. Alleen kreeg ik bij het sprinten pijn op de longen, steken. Ik ben dan maar rustig gestart en zat achteraan op het eerste stuk asfalt.
    Na de offroad klim kon ik wel een Nederlandse passeren. Ik zat nu achter Steffi Derveaux maar aan het eerste technische stuk maakte ze een foutje en ging ik voorbij. Aan het laatste technische stuk: het worteltapijt, reed ik tot achteraan eraf en toen ik bijna de lus had gemaakt en aan het bruggetje was, kwam Steffi ineens te voet van rechts. Ze had hiermee een heel stuk afgesneden, dat was goed gezien van haar.  
    Dan passeerden we beiden een eerste maal aan de finish. Daarna reed ik haar weer voorbij net voor we het bos indoken. Op de lange vettige klim had ik het lastig en net toen ik boven was moest ik zodanig bekomen dat ik bijna stilstond. Steffi kon me voorbijgaan en dook als eerste de afdaling in. In het volgende stuk dat bestond uit een lastige smalle singletrail gleed ik van het paadje af en belandde een paar meter lager in de bosjes. Ik had gelukkig niets maar wel veel tijd verloren. Dit kon ik nooit meer goedmaken.
    Op het einde van die 2e ronde zag ik Petra ineens lopen maar ik kon haar net niet bijhalen, daarna reed ze weer van me weg.
    De laatste ronde kreeg ik last van krampen, vooral door het bergop lopen denk ik. Het beste was er af en Marlies Beckers kwam sterk opzetten. In de afdalingen was ik sneller,  maar bergop was zij beter. Net in het laatste stuk bergop moest ik haar laten gaan en zo werd ik 6 de.

    Met een knappe organisatie en een nog sjieker parcours was dit een mooie afsluiter van het XC-seizoen. Volgende week nog een laatste enduro in Zwitserland. Daarna rusten en de winter gebruiken om uit dit diepe dal te geraken want echt veel stelde mijn XC-seizoen niet voor...Daarentegen haalde ik dan weer mooie resultaten in mijn eerste endurojaar." aldus de dame uit Essen.


    Categorie:Belgian GP
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klassement Belgian Cup 2013
    eindklassement :

    eliten : Joans De Backer-Kevin Van Hoovels-Robby De Bock

    U23: Jeff Luyten- Jens Schuermans - Bart De Vocht


    Juniores : Bram Cools-Kenneth Coomans-Mathieu Dehaeze

    masters 2 :Kurt Tempst 

    dames : Steffi Derveaux-Petra Mermans-Inne Bertels
    Fun A : Michiel Bonneux-Jef Beyens-Jeroen Van de Vijver

    dames jeugd : Lize Struyf

    Categorie:Belgian GP
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kompressor Cup Houffalize
    De  foto's van Houffalize zijn er ondanks de hacker opgeraakt,
    Met dank aan iedereen die  me geholpen heeft en voornamelijk aan Pieter Lecompte die met de oplossing op de proppen kwam.

    klink hier rechts op
    MIJN FAVORIETEN
    MTB Foto's
    2013 Houffalize

    een voorsmaakje









    Categorie:Belgian GP
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kevin Van Hoovels primus in Houffalize
    De weergoden bleven Houffalize gunstig gezind en het regende geen druppel.
    41 eliten en beloften werden voor de aanloop en 5 ronden de Ardense bossen ingestuurd. De legendarische afdaling Ol Fosse d'Outh lag er in de late namiddag behoorlijk bij en in deze C2 wedstrijden stonden weer wat UCI punten op het spel.
    In de aanloop ontstond een kopgroep met daarin : Roel Paulissen, Jens Schuermans, Jeff Luyten, Kevin Van Hoovels, Bart De Vocht, Sebastien Carabin , Robby De Bock en de Nederlander Frank Beemer.
    In de 1 grote ronde liet  Bart De Vocht (Goeman Scott) zich opmerken en reed weg van Kevin Van Hoovels en Frank Beemer( MPL Specialized) .
    Een achtervolgend trio met Seba Carabin, Jens Schuermans en Roel Paulissen had het moeilijk om de koplopers te volgen.
    Verder op zaten Kevin Panhuyzen, Robin De Bock ,Jeff Luyten en Davy Huygens.
    Joris Massaer en Didier Bats streden voor een plaats in de top 10 . 
    Bart De Vocht  kon  ook in de 2 de ronde het achtervolgend duo met Van Hoovels en Beemer achter zich houden. 
    Halfkoers  moest De Vocht gas terug nemen en zagen de  Beemer en Van Hoovels hun kans .
    Seba Carabin maakte een goed indruk en ook de jonge  Kevin Panhuyzen stond zijn mannetje tussen het grote geschut. Jens Schuermans had het wat moeilijk en moest enkele plaatsen inleveren terwijl ook Roel Paulissen met zadelproblemen enkele plaatsen achteruit boerde.
    In de vijfde en laatste ronde toonde  Kevin Van Hoovels  zich de betere en nam afstand van Frank Beemer.

    De Versluys pro biker won in 1 u29 voor Frank Beemer en Sebastien Carabin.  Jens Schuermans die er nog een zeer snelle laatste ronde uitperste legde beslag op de vierde plaats en Kevin Panhuyzen ( Trek KMC) maakte de top 5 rond.

    Aan een 4 de plaats had Schuermans genoeg om de zege bij de beloften op zijn naam te schrijven. Kevin Panhuyzen werd mooi tweede in deze reeks, voor Bart De Vocht uit Emblem.
    Met zijn 10 de plaats sleepte Didier Bats nog  1 UCI puntje uit de brand.

    reacties :
    Kevin Van Hoovels : "In de laatste ronde liet Beemer mij overpakken en toen wist ik het . Hij was technisch wel iets beter.Nu staat de Bart Brentjens op het programma  en begin volgend jaar enkele strandraces. Het was een lang en zwaar seizoen en ik wil me opladen voor volgend jaar." 

    Bart De Vocht : " Ik ben stilgevallen. Het parcours lag me goed en ik wou goed rijden hier.  Ik was goed gestart en had snel een gaatje, maar halfkoers viel ik stil  en ik moest afhalen."

    Roel Paulissen : " Ik ben wel tevreden, ondanks de problemen met mijn zadel  in de 2 de ronde. Ik heb nog een zwaar programma af te werken; eerst de Roc d' Azur en dan de Brasil Ride met Pallhuber. Ook volgend jaar kom ik voor Torpado uit en daar ligt de focus op meerdaagsen en marathons. Het heeft geen zin meer om me nog op cross country toe te leggen, daar zijn jonge gasten genoeg voor.  Het was trouwens  meer dan 3 jaar geleden dat ik nog een XC gereden heb. Naar het BK marathon in Beringen kom ik normaal wel, want dat is een thuiswedstrijd voor mij."

    Jens Schuermans : "  Ik heb een heel zware trainingsweek achter de rug. De 1ste ronde ging het behoorlijk goed, en daarna niet meer. Toch kwam ik er terug door en heb nog een paar heel snelle ronden  gereden. Ik ben tevreden met de zege bij de beloften." 

    Sebastien Carabin( Merida Wallonie) :" Ik wist dat de vorm goed was en gokte op voorhand op de top 5. Met de derde plaats ben ik heel tevreden.
    Het was een mooi parcours ; de wortels , stenen en de regen  van vorig nacht maakte het technisch. Dit was nog eens echte MTB.

    Frank Beemer : " Kevin was sterker, al was het verschil niet groot. Hij klom beter . Het was een mooie organisatie en het was allemaal goed te doen. Nu staat de Bart Brentjens marathon op het programma en dan het Open  kampioenschap in Apeldoorn, dat openstaat voor iedereen. Voor het eerst ga ik ook cyclocross rijden."

    Robby De Bock  (Feenstra)  : " Ik was in het begin goed mee, maar de topconditie is stilaan weg. In de eerste helft streed op voor een plaats in de top 5, maar dan ben ik teruggezakt. Mijn kettingslotje was gebroken en ik heb wat moeten lopen, vandaar mijn 14 de plaats." 

    volledig uitslag : www.chronorace.be

    top 10 :
    1. Kevin Van Hoovels
    2. Frank Beemer NED
    3. Sebastien Carabin
    4. Jens Schuermans
    5. Kevin Panhuyzen
    6. Bart De Vocht
    7. Joris Massaer
    8. Roel Paulissen
    9. Davy Huygens
    10. Didier Bats






    Categorie:Belgian GP
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer Kurt Tempst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Geerts, Tempst, Janssens en Hertsens  waren bij de masters 2 het snelst weg.
    Al in de eerste ronde werden de kaarten geschud en had Kurt Tempst ( Bike Inn) de benen genomen.
    Kris Janssens kon nog enig weerwerk bieden , maar de gaten met Kris Hertsens en Ronny Geerts werden behoorlijk groot.
    De positie bij de +40 jarigen veranderden niet en in 1u24:24 won Tempst uit Lier de laatste manche van de Belgian GP en ook het eindklassement.
    39 sec na de winnaar kwam Kris Janssens als tweede over de meet en met 2min 21 werd Kris Hertsens(Nomadesk) derde.
    Ronny Geerts wist beslag te leggen op de vierde plaats , voor Eric Mimille die de top 5 vervolledigde.

    reactie :
    Kurt Tempst : " Het was redelijk technisch voor mij. In de 1 ste ronde had ik een  gaatje, maar ik kon nergens door. Vorige week in Meerhout ging het sneller vooruit. "



    Categorie:Belgian GP
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Masters in Houffa
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ook de masters kregen de aanloopronde rond Hotel Ol Foss d'Out en 4 pittige ronden voorgeschoteld.
    Bij de masters1 was Gody Jacobs het snelst weg.  Dat de Limburgse  Ridley biker zijn dagje niet had zagen we aan het feit dat Gerrit Delfosse hem in de 1 ronde  voorbij ging. 
    Kersvers wereldkampioen ( cyclo) Kristof Houben zat  in derde stelling voor Jurgen Van Vlasselaer en Tom Geeraerts.
    Delfosse toonde zich andermaal outstanding en Houben kon over Jacobs heen.

    De zege was voor Gerrit Delfosse . Hij klopte de Limburgers Kristof Houben en Gody Jacobs. Jurgen Van Vlasselaer werd vierde voor Tom Geeraerts.

    reacties : 
    Gerrit Delfosse " Ik heb tevreden want de top was hier toch aanwezig. Het bewijst toch dat de conditie nog goed is. Ik kon wegrijden op mijn eigen tempo.  Meerhout vorig week was niet echt mijn ding. Dus hier ben ik blij mee."

    Kristof Houben : " Ik heb te lang op de koersfiets gezeten,dat merkte ik .  Gerrit daalde beter dan ik, ik moest telkens lossen. Ik ben conten en ga nu rusten en feesten. Er staat van alles op touw na die tweede wereldtitel. Dit jaar was het MTB seizoen wat minder , maar ik ga daar volgend jaar verandering in brengen .Ik ben dit seizoen te dikwijls geklopt geweest ." 


     

    Categorie:Belgian GP
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dames in Houffalize
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Engelse  Kerry Macphee  trok er als een pijl uit een boog vandoor, doch die vroege ontsnapping hield niet lang stand.
    De Nederlandse Marquerite De Neve nam  bij de dames het commando over en Petra Mermans reed op de tweede plaats.
    In de tweede ronde kwam Mermans (Vanomobil) ten val . Stuur scheef, ketting vast en wiel los ;  Mermans zag haar tweede plaats in rook opgaan. Steffi Derveaux (Dream Team)  zat immers op vinkenslag en  pakte de 2 de plaats over.

    Na 3 ronden en 1u24 wedstrijd won de Nederlandse  Marqueritte De Neve ( Merida Bassa) deze zware koers voor Steffi Derveaux en de Engelse Kerry Macphee.
    Petra Mermans moest vrede nemen met de vierde plaats, maar wist met één wedstrijd minder gereden te hebben, nog beslag te leggen op de zege in het eindklassement. 
    De tweede plaats na 4 manches van de Belgian Cup was voor Steffi Derveaux , 3 de werd Inne Bertels.

    top 8 dames

    1. Marqueritte De Neve Ned
    2. Steffi Derveaux
    3. Kerry Macphee Gr Br
    4. Petra Mermans
    5. Marlies Beckers
    6. Kristien Nelen
    7. Alexandra Marchal
    8. Inne Bertels

    reactie : 

    Marqueritte De Neve ( Merida Bassa )  :" Het parcours lag me wel, het was echt gaaf. Dit is mijn eerste zege van het seizoen, zelfs het 1 ste podium. Ik ben laat in vorm; ik rij geen cyclocross vanwege te veel blessures. Maat ik ben echt blij met deze overwinning"  


    Categorie:Belgian GP
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fun Houffalize
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In de Fun A pakte Sam Malfliet ( Electromax) meteen de leiding voor Jef Beyens, Jeroen Van de Vijver , Jeffrey Goethals en Michiel Bonneux.
    In de 2 de ronde  kon Jef Beyens( Vanomobil) Sam Malfliet bijbenen en de voorsprong van dit duo liep uit. Jeroen Van de Vijver probeerde in zijn eentje  de schade de beperken en een verrassende Jeffrey Goethals kon zijn vierde plaats handhaven . Er vielen grote gaten, maar
    Beyens en Malfliet gingen samen de laatste ronde in. Halfweg de laatste ronde ging Malfliet aan de haal en pakte de zege voor Jef Beyenes en Jeroen Van de Vijver. Goethals eindigde op vier voor Michiel Bonneux.

    reacties :
    Jef Beyens : " In de laatste ronde ging Sam op het technisch stuk weg. Ik heb voor het klassement gereden. Het was een mooie omloop, maar het was beter geweest zonder de regen.  Dit was toch extreem. Gelukkig is het klassement binnen en mankeert enkel nog de Wallonia Cup .Daar gaat het tussen Nick De Vries en mij; wie de laatste manche wint, pakt ook de eindstand. "

    Jeffrey Goethals : " Ik kon niet mee met de 3 eersten. Het was wel een mooie omloop ."

    Sam Malfliet : " Dit is een mooie einde van het seizoen. Het is mijn eerste overwinning  dit jaar; Dit is een prachtige omloop , maar het had droog moeten blijven."
    ------------------------------------------------------------
    In de Fun B won Pieter Goethals het voor Geoffry Horiot en Bart Lodewijckx.

    reactie :
    Bart Lodewijckx ( Cyber 12)  : "  Ik rij normaal  de ATB crossen. Nu is dat gedaan vandaar dat ik hier van start ging. Het was behoorlijk  zwaar en met de regen van deze nacht  was het nog anders.

    Pieter Goethals ( Swooth)  : " In de start zat ik bijna als laatste. Maar na de Foss d' Outh zal ik de eerste rijden en dan heb ik mijn eigen tempo gereden. Het was heel technisch en   het ging  vanzelf."

    ----------------------------------------------------------------

    Bij de dames jeugd nam Eva Maria Palm aanvankelijk het commando, voor de Nederlandse Didi De Vries en Lize Struyf. Daarachter viel een groot gat dat door Clémence Baude en Lotte Van Thillo niet werd dicht gereden.
    Eva Maria Palm  leek weg, maar Lize Struyf ( Granville 650B) wist in de 1 ste ronde bij Didi De Vries aan te sluiten. Het kwam zelfs tot een wissel. Eva Maria Palm  kreeg last van haar schouder en verloor terrein;  Lize Struyf pakte de leiding over en Didi De Vries volgde. De zege ging naar Lize Struyf die het in 1uO1 haalde voor de Nederlandse Didi De Vries en Eva Maria Palm.

    reactie :
    Eva Maria Palm: " Ik had overal pijn en kon niets meer. Ik was niet zo goed gestart en in het begin ging het nog, maar dat speelde pijn in mijn schouder me parten .Ik ben erg ontgoocheld."

    Didi De Vries : " Ik zat bij Eva in het wiel en toen  ik voorbij wou, remde ze  en ik kwam in de problemen. Ik ben dan nog gevallen, maar heb haar toch nog kunnen pakken. Dit was echt geen normale wedstrijd. "






    Categorie:Belgian GP
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winst voor Kenneth Coomans
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 25 juniores ging aan Hotel Ol Foss d'Outh van start voor de aanloop en vier ronden.
    Het was Mathieu Dehaeze die de snelste van start ging en de rest op sleeptouw nam.
    Na de aanloop ronde had Dehaeze( Versluys Pro)  een behoorlijke voorsprong op Kenneth Coomans, Bram Cools en een duo met Wout Alleman en Robin Wendelen.
    In de eerste ronde toonde Kenneth Coomans zich van zijn beste kant en kwam bij Dehaeze . Wout Alleman was over Bram Cools geraakt en Robin Wendelen had  vroegtijdig de strijd moeten staken. De Limburger werd gehinderd en kwam ten val.
    Ook Jochen De Vocht was aan een sterke wedstrijd bezig en  zat in 5 de stelling voor Bram Creve en Rob Vanden Haesevelde.
    Coomans was outstanding en Mathieu Dehaeze  moet in de derde ronde een sterke Wout Alleman laten gaan.
    Na 1u20 won Trek KMC biker Kenneth Coomans het met 1min voor Wout Alleman en Mathieu Dehaeze.
    Jochen De Vocht (Goeman Scott)  klopte zijn teamgenoot  Bram Cools en werd vierde.

    Het eindklassement na 4 manches ging  naar Kenneth Coomans .

    top 10

    1. Kenneth Coomans
    2. Wout Alleman
    3. Mathieu Dehaeze
    4. Jochen De Vocht
    5. Bram Cools
    6. Kevin Nyssen
    7. Bram Creve
    8. Rob Vanden Haesevelde
    9. Jay Bytebier
    10. Jeremy Pip

    reacties :
    Kenneth Coomans : " Dit had ik niet verwacht. Ik zag Mathieu vertrekken en dit reed weg in de afdaling. Maar in de klim was ik sterker.
    Ik reed mijn eigen tempo tot Mathieu een fout maakte. Ik moest hier vijfde zijn om het klassement te winnen. Maar de overwinning is natuurlijk  nog veel mooier. Deze omloop ligt me wel, al had ik verwacht dat Mathieu hier ging  winnen. Ik ben dus heel tevreden. "

    Wout Alleman : " Ik ben erg tevreden. In het begin had ik het moeilijk en ik heb mijn eigen tempo gereden. Maar het ging steeds beter en ik kon over Mathieu gaan. Dit is goed voor de moraal, na mijn sleutelbeenbreuk toch wel een opsteker. Volgend jaar rij ik voor Goeman Scott, en ik zie het wel zitten."





    Categorie:Belgian GP
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kompressor cup Houffalize
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Kompressor Cup in Houffalize was meteen een schot in de roos; enkel regen en een hacker konden de pret bederven .
    De regen van de  afgelopen nacht  maakte het parcours  van 4,2 km nog technischer , nog specialer. Ongeveer 30  nieuwelingen  vertrokken voor de aanloop en 3 ronden op een zeer uitdagende omloop.
    Er  ontstond een kopgroepje van 4 met . oa. Niels Derveaux, Andries Baert en Pierre De Froidmont. Stijn Siemons en Emile Verhulst zaten in de achtervolging. In de tweede ronde pakte De Froidmont het heft in handen en probeerden Derveaux en Baert de schade te beperken.
    Verhulst was naar de 4 de plaats gereden gevolgd door Stijn Siemons. De zege in de laatste manche van de Belgian GP voor  nieuwelingen ging naar Pierre De Froidmont , die het haalde voor Niels Derveaux en Belgisch kampioen Andries Baert. Emile Verhulst kon zich tot het einde op 4 handhaven. Stijn Siemons vervolledigde de top 5.

    reacties :

    Pierre De Froidmont : "  Het was moeilijk ,maar plezant. Het was erg technisch, vooral door de regenval van deze nacht."

    Niels Derveaux : " Op de lange klim kon ik Pierre niet volgen.Ik was iets beter in de afdalingen, maar hij klom beter; Op de beklimming reed hij weg. Dit was het schoonste parcours van heel het seizoen; enkel jammer dat het nat was."

    Andries Baert : " Ik was slecht weg . Op de klim had ik al problemen met mijn ketting en alles stond stil. Toen ik terug bij kwam, was het beste er van af. Daarbij is Niels een goede afdaler en ik zat echt kapot."


    top 10

    1. Pierre De Froidmont
    2. Niels Derveaux
    3. Andries Baert
    4. Emile Verhulst
    5. Stijn Siemons
    6. Louis Jamin
    7. Tom Denayer
    8. Bart Pennings Ned
    9. Remi Cara
    10.Thor Geluykens




    Categorie:Belgian GP
    02-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kompressor Cup 5 oktober
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Belgian GP in Houffalize zal het zaterdag aanstaande zonder Wolfram Kurschat moeten stellen.
    De Duitse Topeak Ergon biker is al enkele dagen ziek en moet noodgedwongen forfait geven.

    " Het is echt niet mogelijk om te fietsen, ik zit al enkele dagen  met hoge koorts en moet dus passen." liet de 38 jarige Duitser  vanuit Neustadt weten.

    Roel Paulissen, Frank Beemer , de Fransman Pierre Geoffroy Plantet en de Brit  Paul Odham komen wel naar Houffa en nemen het in de laatste manche van de Belgian GP op tegen het kruim van de Belgische MTB scene met  oa. Kevin Van Hoovels, Jonas De Backer , Joris Massaer, Sebastien Carabin en Sander Elen.

    Bij de beloften zijn alle ogen gericht op Versluys bikers Jens Schuermans en Jeff Luyten, die in Houffalize zeker een omloop naar hun hand vinden en het de tegenstand met Didier Bats, Kevin Panhuyzen, Fabrice Mels, Pieter Geluykens en de Nederlander Robbert De Nijs niet gemakkelijk zullen maken.


    Programma:

    8.30 u opening inschrijving
    8.30 – 10.15 u training
    10.30 -11.45 u wedstrijd 1 ( nieuwelingen, dames jeugd, fun A , fun B,) podium 12 u
    11.45 – 13.15 u training
    13.30 – 15.15 u wedstrijd 2 ( dames elite, masters 1 , masters 2, junioren)
    15.30 – 17.30 u wedstrijd 3 ( elite heren )
    17.30 u podium




    Categorie:Belgian GP
    01-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgian Cup klassement
    Na veel  vijven en zessen werd uiteindelijk het klassement van de Belgian Cup na Beringen manueel  opgemaakt.

    Eventuele fouten dienen zo vlug  mogelijk gemeld te worden gemeld  en zeker VOOR de start van de laatste wedstrijd in Houffalize aan :

     

    Bijlagen:
    RANKING BELGIUM CUP MTB AFTER BERINGEN.xls (170 KB)   


    Categorie:Belgian GP
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MTB Kompressor Cup Houffalize
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    ZATERDAG 5 OKTOBER



    Programma:

    8.30 u opening inschrijving
    8.30 – 10.15 u training
    10.30 -11.45 u wedstrijd 1 ( nieuwelingen, dames jeugd, fun a , fun b,) podium 12 u
    11.45 – 13.15 u training
    13.30 – 15.15 u wedstrijd 2 ( dames elite, master1 , master2, junioren)
    15.30 – 17.30 u wedstrijd 3 ( elite heren )
    17.30 u podium


    18.30 – 20.00 u evaluatie seizoen, in hotel Ol Fosse d' Outh

    Vanaf 18.30 u pastaparty 
    pasta 3 keuzes a volonté, met gratis drankje en dessert.
    prijs  : volwassen 15 /persoon, kids tot 14 jaar 10/persoon

    Voor de pastaparty  : Inschrijven tot en met 4 oktober  : via vuylsteke.peter@gmail.com 

    20.00 u Huldiging Belgian Cup MTB eindklassement!
             -Het prijzengeld wordt cash uitbetaald
             -Voor iedere geklasseerde renner in het eindklassement is een aandenken voorzien

    21.00 u La Chouffe afterparty! 


    Categorie:Belgian GP
    29-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prijsuitreiking Belgian Cup
    Prijsuitreiking Belgian Cup 2013 in Houffalize op 5 oktober.

    Chouffe party zaterdagavond 5 oktober
    Plaats hotel Ol Fosse d' Outh, Houffalize
    aanvang vanaf 18.30 u

    Programma : 
     
    Pastaparty :  vanaf 18.30 u kan je aanschuiven aan het buffet.
    pasta 3 keuzes a volonté, met gratis drankje en dessert.
    prijs  : volwassen 15 /persoon, kids tot 14 jaar 10/persoon

    Inschrijven kan tot 4 oktober op :
    vuylsteke.p@gmail.com

    Te betalen aan de ingang of aan inschrijving wedstrijd.
    Op zaterdag kan NIET meer ingeschreven worden!

    Supporters, familie en  vrienden zijn welkom.

    Prijsuitreiking Belgian MTB cup 2013  : om 20 u

    Het prijzengeld van de Belgian GP  wordt cash uitbetaald

    iedere deelnemer die in het klassement voorkomt en die inschrijft voor de pastaparty , mag  daarenboven rekenen op een geschenk!
     
    Gezellig samen zijn:  vanaf 21 u 
    met de nodige ambiance en een gepast drankje.
     
     
    Voor teams die graag samen aan tafel willen,  kan dit gereserveerd worden
     
    te reserveren voor 3 oktober op mail vuylsteke.p@gmail.com
    graag aantal personen, en naam club ( enkel wel voor mensen die ook inschrijven voor de pastaparty)

    Categorie:Belgian GP
    28-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgian Cup 2013
    Klassement na Beringen

    Er nog geen  goedgekeurd klassement na Beringen .
     




    Categorie:Belgian GP
    16-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kompressor CUP Houffalize
    Betreffende de teamparking Belgian MTB GP:

    Wie nog geen bevestiging heeft gekregen voor een teamplaats op 5 oktober in Houffalize, gelieve nog een bericht te sturen naar  :
    vuylsteke.p@gmail.com 

    en niet op Hotmail, waar waarschijnlijk sommige aanvragen werden gepost.

    Categorie:Belgian GP


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Mijn favorieten
  • MTB foto's

  • Blog als favoriet !

    Archief per jaar
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 1973
  • 1972
  • 1971
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs