Rolf Wouters Advocaat Hofstraat 16 Houthalen tel . 011/52 52 70
Inhoud blog
  • link naar nieuwe site
  • Lancering nieuwe website
  • PROJECT 91 IN THE USA
  • Patrik Gallati naar Fischli Bike
  • Freelance-fotograaf Danny Zelck wordt officiële 'teamfotograaf' van het Granville Factory Team
  • Bike Inn 2014
  • Pascal Hossay naar Hard’n Bikers
  • Esther Süss denkt niet aan stoppen
  • Bart Brentjens komt ten val
  • Stop and Go
  • Velofollies 2014
  • Orange Monkey team
  • Zilver voor Mark Verloo
  • 24 u Finale Ligure
  • Winst voor Yorben Van Tichelt
  • Eva Lechner derde in Rome
  • Fietssportief Cup Landgraaf
  • Jonas Wellens pakt Limburgse titel
  • Todd Wells papa
  • Wereldbeker CX Rome
    Zoeken in blog

    Categorieën
  • Belgian GP (218)
  • BK (126)
  • BMX (744)
  • Crocodyle Trophy (53)
  • cross country (5668)
  • Downhill (728)
  • EK (141)
  • Eliminator (75)
  • Enduro (74)
  • Evenementen (919)
  • Flanders Cup (192)
  • Freeride (143)
  • Interview (71)
  • Kalender 2014 (248)
  • KIDS (348)
  • LMTB (170)
  • Marathon (1083)
  • meerdaagsen (593)
  • Nederland (54)
  • Olympische Spelen (90)
  • Produkten (201)
  • reglementen (40)
  • Strandraces (134)
  • Te Koop (17)
  • Trial (304)
  • varia (493)
  • veldrijden (379)
  • video (3)
  • Wallonia Cup (1)
  • WK (220)
  • World Cup (533)
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    MTB-LILY
    alles over mountainbiken en BMX
    met Lily en Chantal
    08-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fitlab Nottebohm MTB
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zondag  stonden 80 renners aan de start in Brecht  voor de wedstrijd van Fitlab Nottebohm over 5 ronden van ongeveer 6km.
    Het was een snel maar  best lastig parcours, waar de harde wind op sommige plaatsen goed huishield. 

    Vincent Meyvis  was bij de solorenners  als 4 de weg en keek de kat wat uit de boom. Samen met Stijn Van Maldeghem maakte de 23 jarige biker uit Westmalle de MTB wedstrijd hard en bouwde een voorsprong van 50 sec uit. In de vijfde ronde kon hij Van Maldgehem achterlaten en reed  solo naar de zege.
     
    " Ik was goed weg,  maar  had me voorgenomen om  niet op kop te rijden in het begin."  vertelde Meyvis na afloop.
    " Dit lukte me wonderwel en ik kon met enige reserve vooraan blijven. In de tweede ronde reed ik dan weg met Stijn Van Maldeghem, die volgend jaar mijn ploegmaat wordt. Samen reden we de tegenstand op ruime achterstand en halverwege wedstrijd hadden we al 50 sec voorsprong. In de allerlaatste ronde kon ik wegrijden van Stijn en solo mijn 7 de overwinning binnenhalen. Ik durf te zeggen dat ik mijn beste benen van het jaar had. Ik was niet moe na de aankomst en onderweg heb ik ok altijd met wat overschot kunnen rijden. Hopelijk blijft dit zo nog een tijdje duren." aldus Meyvis.

    Bij de dames ging de zege naar Nele Van Maldgehem. De Fuji dame uit  Pulderbos klopte Lieve De Meuter  en Annelies Dom.

    uitslag
    heren :

    1 Vincent Meyvis 55' 03"
    2 Stijn Van Maldeghem 55' 38"
    3 Chris Driessens 56' 25"
    4 Stijn Claes 56' 46"
    5 Jelle Lambrecht 57' 01"
    6 Bart Van Looveren 57' 28"
    7 Tomas Van Nimmen
    8 Lennard De Rooy
    9 Joost Van Gils 
    10 Jasper Van Nimmen
    11 Tom de Meyer
    12 Christophe Smolderen
    13 Steven Bogaerts
    14 Koen Van Dijck
    15 Kenneth Speltings

    dames :
    1 Nele Van Maldeghem 53' 24"
    2 Lieve De Meuter 53' 41"
    3 Annelies Dom 54' 37"
    4 Kristien Achten 54' 44"
    5 Karen Steurs 56' 13"


    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reus van Wetteren

    Zondag stond Wouter Wuilmus  aan de start van de long distance off road duathlon ‘ Reus van Wetteren’.  Op het programma : 12 km off road lopen , 55km  mountainbiken en als afsluiting 8 km off road lopen. Met  toppers als Jim Thijs  aan de start , was het voor de 27 jarige Wuilmus een  goede test. 

    " Aangezien ik nog maar sinds 3 maanden terug aan het lopen ben, zou ik dus vooral goed moeten indelen om het tot een goed einde te brengen. 
    Door een verkeerde beweging in de week voordien had ik serieus wat last van mijn lies. Gelukkig kon kiné Paul Van Loon het ergste voorkomen. Ik had me voorgenomen het eerste loopgedeelte niet te stel te lopen uit schrik om nadien veel tijd te verliezen doordat ik een klop van de hamer zou krijgen. Achteraf bekeken, was dit misschien een foute beslissing en had ik van in het begin al iets dieper moeten gaan. In het eerste loopgedeelte verloop ik al iets meer dan 5 minuten op de eersten.  Deze achterstand heb ik gedurende de gehele wedstrijd niet meer kunnen inhalen, maar gelukkig had ik in deze eerste 12 km niet al te veel energie verlorenIk sprong op mijn mountainbike en kon een voordeel halen uit de eerdere verkenning die ik kwam maken. Ik reed steeds mijn eigen tempo en op de lastige stukken trok ik extra door. Op de lange stukken met tegenwind probeerde ik een beetje te recuperen. Buiten Jim Thijs haalde niemand mij in en kon ik naar een 9de plaats rijden. Doordat ik steeds alleen reed, diende ik me extra in te spannen. Het lastige en modderige parcours was voor mij een voordeel. Het parcours was leuk en afwisselend, maar best wel zwaar!
    Na de laatste wissel voelden mijn benen niet meer fris maar toch haalde ik er het maximum nog uit. Enkel de snelse loper van de eerste run liep mij nog voorbij in de laatste 8 km. Op die manier kon ik met een geruime voorsprong op nummer 11 nog in de top 10 komen.
    Ik ben ontzettend tevreden met deze uitslag. Deze 10e plaats heeft voor mij zelfs meer waarde dan mijn overwinning in Rotem. Het was een uitdaging om deze wedstrijd tot een goed einde te brengen en ik heb veel geleerd. Ik kom zeker en vast nog tekort in het lopen en zal daar nog hard aan moeten werken. Ik vermoed dat ik de goede beslissing heb genomen om in het begin niet alles op alles geze te hebben voor het lopen want zou dit anders toch bekocht hebben in het fietsen. In ieder geval staan we een stap dichter bij de Ironman van Nice in 2014 !"


    Categorie:varia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Braine l’Alleud
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voor aanvang van de laatste Wallonia Cup stond Kenneth Coomans 1ste in het klassement bij de nieuwelingen. 
    De opdracht voor de Trek KMC biker was het podium  halen in Braine l'Alleud  en zo het 3de klassement  van het seizoen binnen halen. 

    " Het parcours was nogal raar en leek de dag er voor nogal op een wildernis. Op zondag was alles toch al verbeterd en was het niet meer zo veel lopen. Ik was slecht weg omdat ik niet in mijn pedaal raakte , maar zat binnenkant bocht en kon van 8 naar 3 schuiven.

    Op het gras bleef ik aan de buitenkant waar geen modder was en zo ging ik  als eerste het bos in. Toen ik er  2 minuten later  terug uit kwam,  zaten enkel Tomas Coudré en Louis Jamin nog in het wiel.
    Op een kort klimmetje met rotsen schoof mijn voet van een steen en viel ik er  met mijn knie recht op.  De eerste minuten deed het toch wat pijn maar na een tijdje was het ook weer weg. In de single-tracks kon ik telkens enkele meters nemen,  maar even snel zat Thomas weer op het wiel.
    Louis was even uit beeld, maar kwam snel terug aansluiten. In de 2de van 4 ronden zat ik op kop bij één van de vele boomstronken.
    Ik wist dat alleen de eerste zou kunnen springen en versnelde even . Meteen had ik 10 seconden op Louis. In de mooiste afdaling ging het bijna mis, de fiets wou eens een alternatief pad proberen… maar alles kwam in orde en  ik had bijna of geen tijd verloren. In de volgende 2 ronden kon ik mijn voorsprong uitbouwen en won ik zo mijn laatste wedstrijd van het jaar en dus zo ook het eindklassement van de Wallonia Cup 2012." aldus de Vlaamse kampioen  uit Schaffen.

    VOLLEDIGE UITSLAG

    https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0At-H2OvHKCB3dG1YVnZMNW53M0phdmNJaTEwTFA4cXc


    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cameron Zink
    http://extreme.com/mountainbike/1024347/cameron-zink-canyon-gap-jump-at-red-bull-rampage-2012

    Categorie:Freeride
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JIM THIJS IS REUS VAN WETTEREN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Jim Thijs heeft er een druk weekend opzitten. Gisteren mocht hij zich tot ‘Reus van Wetteren’ kronen na winst van de duatlon in Wetteren. Zaterdag zakte heel wat volk af naar De Rank in Maleizen voor het jaarlijkse Jim Thijs-spaghettifestijn.

    Zondag  verscheen Jim aan de start van de long distance off-road duatlon in Wetteren. Op het programma: 12 km lopen, 55 km moutainbiken en opnieuw 8 km lopen. Halverwege de wedstrijd had Jim een afstand van 9 min op de koplopers maar van zodra Jim op dreef kwam maakte hij zijn achterstand snel goed. Op minder dan 2 km van de aankomst passeerde hij Nick Baelus om zo als eerste de finish te overschrijden.

    Schitterend weekend!

    Jim Thijs:
    “Dankzij mijn overwinning in Wetteren houd ik een fantastisch gevoel over aan  dit weekend. Zaterdag daagden enorm veel supporters op voor mijn jaarlijks spaghettifestijn. Langs deze weg wil ik iedereen nog eens van harte bedanken voor de steun. Ook zij die geholpen hebben met de voorbereiding en bediening. Ik draag mijn overwinning in Wetteren op aan iedereen die mij ondersteunt en in mij blijft geloven.”

     


    Categorie:varia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. ALB-GOLD Trophy Trochtelfingen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Alle regen die de Lage Landen  vrijdagavond en zaterdagochtend te verwerken kregen,  trok in de loop van zaterdag richting Zuid Duitsland.

    Dat hebben ze geweten tijdens de 16e editie van de Alb Gold Trophy! Voor het Nederlandse  Mitsubishi MTB Team stonden Karen Brouwer en Ramses Bekkenk aan de start, met dank aan de nieuwe casual kledingsponsor Dare2B die tevens sponsor is van de Alb Gold Trophy.

    De race bij de vrouwen werd gewonnen door Birgit Söllner (Team Firebike Drössiger), voor Gabi Stanger (Team Centurion Vaude) en de Nederlandse  Karen Brouwer.

    Karen Brouwer: “Ik startte vandaag op de lange afstand , 93 km. Het was een snel parcours en niet alleen de hoge snelheid was een uitdaging, ook de weersomstandigheden! De regen en wind waren een factor die het extra zwaar maakten. In het begin had ik moeite om het juiste ritme te vinden maar na een half uurtje ging het beter. Ik ben gedurende deze wedstrijd een paar levens verloren! Schakelen, remmen en eten was er het laatste stuk niet meer bij…..door de kou zat ik op de fiets met het verstand op nul. Na 93 km en 3,50 uur kwam ik als derde vrouw en 53ste algemeen over de finish, moe, koud maar voldaan.”

    Kou, regen, wind en een snel parcours, het lijken wel de ingrediënten voor een strandrace.
    Hoe dacht Bekkenk  daarover?

    Ramses Bekkenk:
    “Weinig strand , wel veel bagger… De wedstrijd begon met een grote kopgroep waarbij er steeds meer renners “afwaaiden” door het hoge tempo. Uiteindelijk waren we nog met z’n vieren en op een lange klim zette ik een demarrage in die niemand kon volgen. In het laatste uur wist ik mijn voorsprong verder uit te bouwen en finishte ik als eerste in 3.09h met een voorsprong van 6 minuten op Matthias Pfrommer (Team Haico Racing) en 8 minuten op Matthias Gaertner (Black Tusk Racing). Een mooie overwinning en tevens een prima prelude voor volgend weekend (NK Marathon in Limburg)."

     


    Categorie:Marathon
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Braine l 'Alleud
    Uitslag : Wallonia Cup

    Nieuwelingen : Kenneth Coomans - Louis Jamin -Niels Derveaux
    Dames jeugd : Alicia Franck - Clémence Baude - Annelies Derveaux
    Juniores : Kevin Panhuyzen - Boris Cara - Florian Trigo
    Dames : Steffi Derveaux, suivie d'Alexandra Marchal
    Beloften :  Pieters Geluykens - Jonas De Backer - Quentin Winandy
    Elites : Sébastien Carabin - Joris Massaer - Elen Sander
    Masters 1 : Kris Janssens - Tom Geeraerts - Mark Donné
    Masters 2 : Kurt Temps - Ronny Geerts - Filip Van Hecke
    Fun A : Nick De Vries - Jef Beyens - Gert Cools
    Fun B : Yordi Brouckmans - Bart Goudeseune - Koen Van Kerckoven

    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WK marathon Ornans - Frankrijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Zondag 7 oktober 2012 nam Frans Claes (Eco MTB Team) deel aan het wereldkampioenschap mountainbike marathon in het Franse Ornans (Jura). Ondaks de uitstekende resultaten die Frans neerzette de voorbije maanden kwam Frans niet verder dan de 60ste plaats. Door de extreme
    weersomstandigheden (regen, modder) werd Frans halfweg wedstrijd teruggeslagen door onderkoeling en materiaalpech.

    Reactie Frans:
    " Vooraf had ik gehoopt op droog weer. Zonder nattigheid is het parcours al een huzarenstukje en bij de meest veeleisende van Europa (3300 hm, 84km). Nu regende het de hele nacht en ook tijdens de wedstrijd regende het nog pijpenstelen.

    Gevolg was dat het parcours werd herschapen in één grote modderpoel.
    Bij de start voelde ik me nochtans uitstekend en op de eerste helling kon ik nog gelijke tred houden met de kop van de wedstrijd. Door de onophoudende regen, het opspattend vocht en slijk werd ik gaandeweg de wedstrijd geveld door onderkoeling met symptonen van hoofdpijn en hoestbuien totgevolg.
    Niet veel later kende ik ook nog eens pech toen mijn zool van mijn fietsschoen - als gevolg van
    het vele lopen over rotsen en trappen- in tweën brak. Ik kon de wedstrijd gelukkig verder zetten maar dat was allesbehalve een pretje. De laatste 30km waren dan ook een echte lijdensweg. Renner na renner passeerde me en hoe zeer ik ook probeerde het ging alleen maar slechter. Zoals vele renners dacht ik er dan ook aan om er op 15km van de meet de brui aan te geven, maar mijn talrijke meegereisde supporters en begeleiders pompte me nieuwe moed in om de wedstrijd alsnog uit te rijden.
    Ik moet zeggen dat ik me dit achteraf zeer beklaagd heb. De laatste lange helling reed ik zwalpend over de weg tegen amper 4km/u, oplopende modderstukken door de weide en het bos deed ik noodgedwongen te voet. Ik telde de kilomteres af en ondertussen bleef de modder en het water maar komen.
    Aan de meet was het afzien nog niet voorbij want modder, nattigheid en koude had mijn hele lijf ingepalmpt.
    Ik moet eerlijk zijn dat ik mijn seizoenseide wel even anders had voorgesteld. Vooraf had ik me tot doel een plaats bij de eerst 20 gesteld maar mede door de apolacyptische omstandigheden geraak ik niet verdere dan plaats 60 en mag ik nog blij zijn dat ik de wedstrijd kan uitrijden. Op de weg hebben ze een Hel met Parijs-Roubaix ;  nu viel ons dit te beurt.
    Wel, voor mij kunnen ze de wedstrijd van zondag omdopen tot de Hel van Ornans: naar boven laveren over nate stenen en wortels, naar beneden slalommen tussen bomen en over rotsen….en voor het overige veel lopen.
    Van de 150 starters waren er dan ook maar 91 finishers, allen geveld door materiaalpech of fysieke problemen. Elke deelnemer die hier de wedstrijd uitrijdt mag zich wat mij betreft met recht en rede een beetje een winnaar voelen.
    Nu volgt er een rustperiode om vanaf november de voorbereiding aan te vatten op het nieuwe seizoen.
    Na een zwaar seizoen en een afsluitende wedstrijd als deze komt deze rustperiode geen moment te vroeg." aldus de biker van het ECO MTB team uit Heverlee.

    Categorie:Marathon
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Githa Michiels duikt opnieuw het veld in
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na 2 weken rust is Githa Michiels in september alweer begonnen aan een nieuwe opbouw periode. Zoals vorig winter wil de belgische MTB kampioene  in deze lange winter maanden de sleur doorbreken door te cyclocrossen.

    " Vorig jaar nam ik voor het eerst deel aan deze wedstrijden en dit is me zeker bevallen.Na een succesvol mountainbike seizoen wil ik de komende maanden buiten mijn trainingsprogramma voor de mountainbike opnieuw het veld induiken voor een beperkte cyclocross campagne.
    Een doel heb ik me niet gesteld , hiervoor is het momenteel nog te vroeg , de focus zal liggen op ervaring opdoen in deze dicipline , al start ik natuurlijk steeds met volle inzet.
    Langs deze weg had ik graag een woord van dank uitgesproken voor de mensen die me ook deze winter volop steunen , fietsen De Zwaluw uit Reet , Ridley bikes , CS wheels & bikeparts , Michelin , Adidas eyewear en Sponser Sport food.
    Door deze sponsors kan ik ook in het veld beschikken over topmateriaal en sportvoeding.
    De start van mijn cyclocross campagne zal onder normale omstandigheden zijn op 1 november in de “ koppenbergcross “.
    De andere wedstrijden waaraan ik zal deelnemen zullen steeds zware omlopen zijn met het oog op mijn hoofddoel “ mountainbike “.
    Op deze manier zal ik toewerken naar een nieuwe mountainbike seizoen in 2013." aldus de dame uit Geel.


     


    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Providence Cyclocross Festival
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op dag 2 van het Providence Cyclocross Festival speelde de regen zeker in het voordeel van onze landgenood Ben Berden. 
    Onder het motto  'hoe meer modder , hoe liever '   legde de Belg beslag op de tweede plaats.
    De zege ging onverwacht naar Zach McDonald.
    Ryan Trebon ging tegen de vlakte en moest opgeven en de Amerikaanse kampioen Jeremy Powers kwam niet verder dan de vijfde plaats.

    Bij de vrouwen is de Britse Helen Wyman ongenaakbaar. Ze pakte dit keer de zege voor Gabrielle Day en  de Amerikaanse mountainbikester Mary McConneloug

    top 5

    heren :

    1. Zach McDonald, Rapha-Focus, 1:03:51
    2. Ben Berden, Raleigh-Clement, 1:03:56
    3. Tim Johnson, Cannondale-Cyclocrossworld, 1:04:07
    4. Ian Field, Hargroves Cycles-Specialized, 1:05:08
    5. Jeremy Powers, Rapha-Focus, 1:05:30
    6. Yannick Eckmann, Cal Giant-Specialized, 1:05:40

    dames :
    1. Helen Wyman, Kona Factory Racing, 42:34
    2. Gabrielle Day, Rapha Focus, 42:52
    3. Mary Mcconneloug, Team Kenda-Seven, 44:14
    4. Andrea Smith, Ladiesfirst Racing, 44:30
    5. Caroline Mani, Raleigh-Clement, 44:48


    Categorie:veldrijden
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Redd Bull Rampage 2012

    Niet Brandon Semenuk of Darren Berrecloth, maar de Canadees Kurt Sorge heeft de 7 editie van de Red Bull Rampage in Utah gewonnen. Zowel Strait als Berrecloth gingen in hun tweede ronde tegen de stoffige vlakte en ook Semenuk ontgoochelde.

    Sorge leverde 2 perfecte runs af en verbaasde het publiek en de jury met zijn tricks en het showgehalte.
    De Fransman Antoine Bizet kreeg iedereen op zijn hand  in de 2 ronde en verzamelde daar punten genoeg voor de tweede plaats. De Amerikaan Logan Binggeli werd derde.
    De absolute topper was zonder enige twijfel Kurt Sorge. In de eerste ronde scoorde hij 82 puntenen dat bracht hem aan de leiding . In de tweede ronde overtrof hij zichzelf  en pakte zelfs nog meer punten. Met 86,75 en een aantal backflips versloeg hij de beste freeriders van de wereld.

    Onze landgenoot Nico Vink zette Belgie in de Rampage uitslag. Nadat  Thomas Genon de finale in Utah  niet haalde , was downhiller  Nico Vink onze enige hoop.
    Met een snelle eerste run, zonder veel tricks pakte hij  63,50 punten en de 8 ste plaats. Ook in de tweede ronde  haalde Vink zijn trukkendoos niet boven en moest hij het met 58 punten stellen . Na 2 runs  verhuisde hij  naar de 13 de plaats tussen de wereldtoppers. Niet slecht voor zijn eerste deelname in een specialiteit die de zijne niet echt is.


    De Canadees Brandon Semenuk won het klassement in de  FMB World Tour voor de Zweed Martin Söderström  en onze langenoot  Thomas Genon.

    top 10 Red Bull Rampage

    1. Kurt Sorge Can
    2. Antoine Bizet Fr
    3. Logan Binggeli USA
    4. Andreu Lacondeguy Sp
    5. Tyler McCaul USA
    6. James Droefing Can
    7. Cameron McCaul USA
    8. Thomas Vanderham Can
    9. Kyle Strait USA
    10.  Kyle Norbraten Can

    13. Nico Vink Bel





    Categorie:Freeride
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Guiyang China
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Of China  in 2013 een World Cup zal toegeweze krijgen , wordt  eerdaags bekend gemaakt.
    Het testevenement in Guiyang  in de provincie  Guizhou kon alvast  op veel bijval rekenen,  en werd zowel bij de renners , de teams als  bij de toeschouwers op gejuich onthaald.
    Van 26 tot 29 september ontving Guiyang , de enige UCI wedstrijd op de Chinese kalender,  de internationae scene  met de bedoeling om volgend jaar een World Cup toegewezen te krijgen.
    Onder de 80 bikers uit 30 landen bevonden zich deelnemers uit Indie, Aruba en Ecuador.

    Het geheel lokte veel volk en het werd uitgezondne op de nationale TV.

    Met een  short track demonstratie opende het Chinese evenement  , terwijl de cross country wedstrijd het hoogtepunt van het weekend werd.
    De Zwitser Fabian Giger en de Sloveense Blaza Klemencic  drukten met de zege  hun stempel op deze testwedstrijd C1.
    Het idee om een mountainbikewedstrijd te organiseren omstond bij het bestuur van de  snelgroeiende  stad Guiyang .  De miljoenen stad heeft immers nood aan milieuvriendelijke en sportieve activiteiten.

    UCI MTB Coordinator Mélanie Leveau : "  De reacties zijn positief,  zowel bij de renners als bij de teams. De UCI is tevreden met de gang van zaken . Het testevenement  in Azie was zeker een succes. Als er in 2013  een World Cup komt , dan zullen er enkele aanpassingen aan de omloop nodig zijn. Ook zal er een  parcours voor de Eliminator  moeten voorzien worden . We zullen samen moeten werken om aan ieders wensen en aan de UCI normen  te voldoen . De organisatoren in Guiyang hebben schitterend werk geleverd en het event is voortreffelijk verlopen. " 

    De wedstrijd en de openingsceremonie waren  op een groot scherm in de stand te volgen. Kosten nog moeite werden gespaard om het iedereen naar zijn zin te maken.


     


    Categorie:cross country
    07-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kids Challenge : mooie afsluiter in Hechtel

    Ondanks de vele regen van de voorbije dagen en de regenachtige zaterdag lag het parcours van Hechtel er perfect bij.  De omloop lag volledig in de bossen van het Militair Domein Hechtel.

    Leuke singel tracks en pittige hellingen wat resulteerde in een superleuk parcours ondanks de fysieke moeilijks graad.
    Ondanks de regen kwamen 103 renners het beste van zichzelf geven (89 met vergunning en 14 dagvergunningen). Omdat bij gelijke stand in het eindklassement de uitslag van de laatste wedstrijd bepalend is bij gelijke stand in het eindklassement was iedereen verplicht te strijden voor elke plaats. Hetgeen resulteerde in enkele bijzonder spannende wedstrijden.

    EINDHAPPENING 20 OKTOBER IN EKSEL.

    Iedereen die aan minstens 9 wedstrijden deelnam wordt verwacht op de eindhappening zaterdag 20 oktober in Eksel.
    Voor het eindklassement worden de 8 beste resultaten opgeteld. Bij gelijke punten is de uitslag van de laatste wedstrijd bepalend.
















    Categorie:KIDS
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wallonia Cup
    podia Braine L'Alleud


    Fun A : Jef Beyens-Nick De Vries- Gert Cools


    Dames : Steffi Derveaux


    nieuwelingen : Kenneth Coomans-Niels Derveaux


    juniores : Boris Cara-Kevin Panhuyzen- Florian Trigo


    beloften : Jonas De Backer-Pieters Geluykens

    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Merdia Wallonia Cup
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met Nick de Vries in de Funklasse A en Alicia Franck bij de dames jeugd, kregen we in Braine l 'Alleud de verdiende winnaars op het podium.
    Moozes bikers Jef Beynes en Gert Cools vervolledigden  het podium in de Fun A.

    Zowel De Vries als Franck pakte de eindzege in het klassement van de Wallonia Cup 2012 .

    Bij de nieuwelingen  won Vlaams kampioen Kenneth Coomans de finale van de Wallonia Cup en daarmee ook het klassement. 
    Super Biker Louis Jamin werd tweede voor Niels Derveaux ( Dream team) .  Wout Alleman, die  met een tak in zijn ketting  in de eerste ronde wat werd opgehouden,  viel naast het podium. Met zijn vierde plaats in Eigenbrakel werd  Alleman tweede in de eindstand.

    De overwinning van Trek KMC biker  Kevin Panhuyzen bij de juniores was geen verrassing. De Limburger klopte Boris Cara en Florian Trigo.

    Bij de dames legde Steffi Derveaux beslag op de eerste plaats.

    Kris Janssens was de beste bij de masters 1, hij ging Tom Geeraerts van MTB Langdorp en de Limburger Mark Donné (Trek KMC)  vooraf.

    Sebastien Carabin ( Versluys Pro)  haalde het bij de eliten voor Joris Massaer en  Sander Elen.
    Pieter Geluykens uit Aarlen werd derde algemeen en  won daarmee de laatste manche bij de beloften voor Jonas De Backer.

    " Het parcours was niet echt speciaal, het leek meer een cyclocross parcours. Maar het was wel heel lastig. Na 1 ronde kwam ik als eerste over de meet samen  met Joris Massaer , Seba  Carabin en Jonas De Backer in mijn wiel. Na 2 ronden waren we nog altijd met 4. Daarna versnelden Carabin en Massaer en hebben Jonas en ik ons eigen wedstrijd gereden. Jonas had al een paar keer een klein gaatje moeten laten en in de laatste ronde ben ik van hem kunnen wegrijden i in de lastigste klim. Eindelijk nog eens gewonnen, dat doet deugd. " besluit de 19 jarige Geluykens.

    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Extrem Loue Ornans
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nico Berkcmans rijdt Depolim in de kijker

    Nico Berckmans uit Balen maakte in Ornans  er een soort comeback.
    In de Open reeks ,  een nevenwedstrijd tijdens het WK marathon werd onze landgenoot mooi  2de algemeen , wat goed was voor de overwinning bij de veteranen. Parick Wouters werd 12 de , Willy Moons werd 20 ste en Bob Hannes  finishte  als  21 ste in het Franse Ornans.

    Gestolen

    Samen met het goede nieuws  werden we weer wakker geschuld door een diefstal.

    Deze morgen werden  tijdens de Wereldkampioenschappen Marathon  in Ornans  3 Belgen bestolen .
    Mtbikers Ludwig Stevens , Nathalie Vanderdonkt en Kris Cornil  waren de slachtoffers.
    Uit de  garage van hun  hotel verdwenen  een Specialized S-Works Fully Carbon zwart/rood, Specialized faith expert 29r carbon zwart 15 inch en een Scott Scale carbon groen zwart met ZTR Crest wielen.
    Geen wedstrijd  dus voor de onfortuinlijke bikers en volgende week  derhalve ook geen de Roc d'Azur.


    Wie kan een oogje in het zeil houden en een tip geven ?

    Categorie:Marathon
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMX Flanders Cup 2012
    Uitslagen  en eindstand na Wilrijk

    Bijlagen:
    Daguitslag blok 2 Flanders Cup 6 Wilrijk.pdf (116.3 KB)   
    daguitslag FC6 Wilrijk.pdf (124.4 KB)   
    Eindklassement Flanders Cup 2012.pdf (385.2 KB)   


    Categorie:BMX
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ilias Periklis volgt Christoph Sauser op
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    LIVE
    Met 138 mannen en 51 dames stonden ze vanmorgen  aan de start van het WK marathon in  Ornans. Door de regen van de afgelopen dagen was het een kolfje naar de hand van de modderspecialisten.

    Aanvankelijk geen Belgen bij de 20 eersten  .
    De Griek Ilias Periklis  voerde  vroeg in de wedstrijd de leiding voor de Duitser Jochen KaB en de Tsjechen Jiri Novak en Kristian Hynek.
    Johnny Cantaneo,  Moritz Milatz , Martin Gujan , Thomas Dietsch en Christoph Sauser maakte verder deel uit van  de top 10 .

    Bij de dames domineerde  de Noorse Gunn Rita Dahle.
    In het begin  van de 63 km leidde ze samen met  titelverdedigster Annika Langvad, Lisa Brandau en de Franse  Helene Marcouyre.

    Na 26  km  had de Europsese XC kampioene 20 sec op de Deense Langvad en 2min50 op Esther Suss en Irina Kalentieva.  De Britse Sally Bigham volgde op 3 minuten, daarachter  zat de Duitse Elisabeth Brandau.

    De voorsprong van de 39 jarige Dahle vergrootte aanvankelijk  ,  maar op 30 km van het einde kwam de Deense Annika Langvad bij de Noorse Multivan Merida bikester en pakte de leiding. De Zwitserse  Esther Suss bleef op 3 zitten,  voor de Russische Kalentieva ,  Sally Bigham en Lisa Brandau.
    Sabine Spitz , de Duitse kampioene zat in 9 de stelling.

    Langvad ( FujiBikes Rockets ) trok alle registers open en  wist haar voorsprong op Gunn Rita Dahle op te voeren tot meer dan 1 minuut.

    Bij de heren speelde de Griek Ilias Periklis  ' Cavalier Seul '  en pakte 7 minuten op de Tsjech  Kristian  Hynek.
    Martin Gujan en Thomas Dietsch waren  de eerste achtervolgers, gevolgd door titelverdediger Christoph Sauser, Alexander Moos en Lukas Buchli.

    Aan de voorsprong van Periklis werd geknabbeld... de achtervolgers met Hynek voorop , aasden nog steeds op goud.
    Na 68  van de 83 km had de Griek  nog 2 minuten voorsprong op Hynek . Op 5 minuten volgden Jiri Novak en Canondale biker Martin Gujan; op 6 minuten streden Dietsch en Milatz voor een plaats in de top 5.

    Het werd nog spannend als Thomas Dietsch en Moritz Milatz bij Jiri  Novak en  Martin Gujan kwamen. Het goud was zo goed als buiten schot , maar voor brons en zilver was nog alles mogelijk. De Tsjech Hynek had het even  moeilijk om zijn tweede plaats vast te houden en voelde de hete adem van Jiri Novak en Moritz Milatz in de nek.

    Op 10 km van het einde leek het goud voor Ilias Periklis. De sterke Griek ging  Kristian Hynek met 2min30 vooraf . Jiri Novak, Martin Gujan, Moritz Milatz en Thomas Dietsch streden voor het brons.

    Op goed 5 km van het einde  werden de kaarten nog eens geschud en scheen Moritz Milatz ( BMC) goed op weg naar het brons. Novak en Gujan moesten terrein prijs geven en ook Christoph Sauser kwam nog sterk opzetten.

    Bij de dames pakte de Deense Annika Langvad haar tweede wereldtitel op rij. Ze ging de Noorse Gunnn Rita Dahle en Esther Suss vooraf.
    Onze landgenote Inne Gantois werd 22ste dame op het WK marathon. Door mechanische strubbelingen miste ze net de top 20. Kristien Nelen finishte als 38 ste, terwijl Kim Saenen  er vroegtijdig de brui aan moest geven als gevolg van haar val in de Trans Zollernalb.


    Ilian Periklis reed met de Griekse vlag als winnaar over de streep. Een sterke Moritz Milatz behaalde het zilver en het brons in Ornans was voor de Tsjech Kristian Hynek .

    Volgens de eerste berichten werd onze landgenoot Kevin Van Hoovels 17 de,  ondanks een lekke band in de laatste 2 km.
    Robby De Bock kende pech en verdween  met een gebroken trapas helemaal uit de wedstrijd.

    heren :
    1. Ilias Periklis Gr
    2. Moritz Milatz D
    3. Kristian Hynek Tsj
    4. Christoph Sauser Zwi
    5. Jiri Novak  Tsj
    6. Martin Gujan Zwi
    7. Thomas Dietsch Fr
    8. Alexey Medvedev Rus
    9. Tim Bohme D
    10 Alexander Moos Zw

    dames :
    1. Annika Langvad D
    2. Gunn Rita Dahle N
    3. Esther Suss Zwi
    4. Irina Kalentieva Rus
    5. Sally Bigham Gr Br

    volledige uitslag : http://www.orion-timing.com/results.htm


    Categorie:Marathon
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kids Challenge Hechtel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tot net voor de start  van de Kids Challenge werden in Hechtel  de hemelsluizen goed opengezet. De omloop was met 600 m vrij kort , en dat zorgde voor de nodige verwarring.

    Yentl Seynave ( Vanomobil) gaf er op Limburgse bodem, direkt een knal op en reed van start tot finish alleen aan de leiding.

    Seynaeve uit Wervik won  de  reeks U9 , Yordi Corsus eindigde tweede, Thomas Soetens (Toka Team)  finishte als derde. De jonge Seynaeve pakt na deze zege ook de eindoverwinning in de Kids Challenge U9.

    Bij de meisjes U13 sloot Rune Debremaeker het seizoen andermaal af met een zege.

    Tom Van Ingelgom (La Bicycletta)  zette  in Limburg de kroon op het werk en haalde  het bij de 14 jarige aspiranten  voor Yenzy  Anthuenis en Emile Verhulst.


    http://www.youtube.com/watch?v=0sz3jH2evxY&feature=youtu.be


    Categorie:KIDS
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kids in Braine l'Alleud
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ondanks de concurrentie van de Kids Challenge in het Limburgse Hechtel en de lichte regen , beleefden de  deelnemertjes een mooie , sportieve dag  tergelegenheid van de finale van de Wallonia Cup in Braine  d'Alleud .



    uitslagen



    Poussins :  Noa Friob,  Florent Gueuning , Alex Vermeulen.
    meisjes : Edwige De Lie
     
    Pupilles : Arnaud De Lie ,Ibe Delbaere ,Clément Malevez

    Benjamins: Mathis Gilson , Lukas Teller
    meisjes : Laurine Boidequin

    Minimes : Remy Cara ,Noé Jacquet , Florent Hain


    Categorie:KIDS


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Mijn favorieten
  • MTB foto's

  • Blog als favoriet !

    Archief per jaar
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 1973
  • 1972
  • 1971
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs