Rolf Wouters Advocaat Hofstraat 16 Houthalen tel . 011/52 52 70
Inhoud blog
  • link naar nieuwe site
  • Lancering nieuwe website
  • PROJECT 91 IN THE USA
  • Patrik Gallati naar Fischli Bike
  • Freelance-fotograaf Danny Zelck wordt officiële 'teamfotograaf' van het Granville Factory Team
  • Bike Inn 2014
  • Pascal Hossay naar Hard’n Bikers
  • Esther Süss denkt niet aan stoppen
  • Bart Brentjens komt ten val
  • Stop and Go
  • Velofollies 2014
  • Orange Monkey team
  • Zilver voor Mark Verloo
  • 24 u Finale Ligure
  • Winst voor Yorben Van Tichelt
  • Eva Lechner derde in Rome
  • Fietssportief Cup Landgraaf
  • Jonas Wellens pakt Limburgse titel
  • Todd Wells papa
  • Wereldbeker CX Rome
    Zoeken in blog

    Categorieën
  • Belgian GP (218)
  • BK (126)
  • BMX (744)
  • Crocodyle Trophy (53)
  • cross country (5668)
  • Downhill (728)
  • EK (141)
  • Eliminator (75)
  • Enduro (74)
  • Evenementen (919)
  • Flanders Cup (192)
  • Freeride (143)
  • Interview (71)
  • Kalender 2014 (248)
  • KIDS (348)
  • LMTB (170)
  • Marathon (1083)
  • meerdaagsen (593)
  • Nederland (54)
  • Olympische Spelen (90)
  • Produkten (201)
  • reglementen (40)
  • Strandraces (134)
  • Te Koop (17)
  • Trial (304)
  • varia (493)
  • veldrijden (379)
  • video (3)
  • Wallonia Cup (1)
  • WK (220)
  • World Cup (533)
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    MTB-LILY
    alles over mountainbiken en BMX
    met Lily en Chantal
    22-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nut van electromagnetische velden

    Alfons Bertels las verleden week een boeiend artikel  in het gratis tijdschrift Bliss (inspireert mensen die keuzes durven maken).

    Het ging om een interview met  gerenomeerd celbioloog Bruce Lipton

    Hij bevestigd gewoon het nut van therapie met de magneetmat als ondersteuning voor Uw gezondheid.

    De belangrijkste punten uit zijn onderzoek en stelling zijn :
    -Een individueel mens is eigenlijk een hechte gemeenschap van ongeveer 50 biljoen cellen.
    -Elke cel functioneert als een integraal onderdeel van die gemeenschap.
    -Het lichaam wordt gecontroleerd door een trillingsenergie frequenties.
    -Electromagnetische energieën alle functies van het leven diepgaand beïnvloeden
    -Alles wat op microniveau plaatsvindt gelijk is aan dat wat op macroniveau gebeurt
    -Elke cel heeft, net als ieder mens, receptoren ingebouwd in zijn ‘huid’ zoadat het de omgeving kan ervaren
    -Cellen hebben percepties van hun omgeving en zijn zich zeer bewust van wat er gaande is in hun massieve
     biljoen-cellige gemeenschap

    Onderstaand de referentie waar je heel het verslag kan lezen ; het zal je meer
    inzicht geven dat je er verstandig aan doet door dagelijks de mat te gebruiken om de juiste ondersteuning te geven aan al je cellen om voor je gezondheid en die noodzakelijk harmonie in al je cellen te zorgen.

    http://www.bliss-magazine.be/nl/pagina/383/bruce-lipton_-revolutionair-celbioloog.html

    U kan ook de naam Bruce Lipton googelen


    Categorie:Produkten
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Urs Huber & Konny Looser in Transalp



     " We willen hem opnieuw winnen ! " zeggen de titelverdedigers volmondig. Urs Huber en Konny Looser hebben dus wel degelijk hun zinnen op de Craft Bike Transalp gezet. 
    De 15 de editie gaat door van  14  tot 21 juli.
    Naast bekende teams als Team Bulls, Topeak Ergon Racing en  Multivan Merida  komt dus ook  het  Zwitsers Stockli Pro Team  met Huber en Looser opnieuw aan de start.
    De jonge Zwitsers wonnen in 2011 vier van de acht etappes en schreven na 670 km en 21000 hm de einstand met 9 minuten voorsprong op hun conto.
    "Het doel is om hem opnieuw te winnen, anders zal het een ontgoocheling worden. "zegt de 26 jarige Urs Huber en dit kan zijn drie jaar jongere teamgenoot alleen maar beamen.
    Toch weet  Zwitsers marathon kampioen Urs Huber beter dan wie ook dat het een zware opdracht zal worden.
    " Dit jaar zullen ze ons in het oog houden en ons niet laten rijden. Vorig jaar dachten ze dat we het geen 8 dagen zouden volhouden, maar ze hadden het mis. " zegt Looser , die dit jaar de overstap naar de elites zette.
    Beiden zijn op schema en klaar voor de confrontatie , al heeft Huber wat trainingsachterstand opgelopen door een griep. De vorm is er nog niet, ze missen nog wat wedstrijdritme, maar  Huber en Looser hebben nog even tijd


    Op 14 juli vertrekt de Transalp in  het Duitse Oberammergau om via het Oostenrijkse Imst, Ischgl en  Nauders af te zakken naar Zwitserland.
    Van Scuol trekt de caravaan naar Italie en doet Livigno, Ponte di Legno en Madonna di Campiglio  aan,  en bereikt vervolgens het eindpunt aan het Garda meer. Na 8 dagen hebben de deelnemers er dan  600 km met 20000 hm op zitten.







    Categorie:meerdaagsen
    21-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooie resultaten voor Githa Michiels
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Githa Michiels blikt terug op de wereldbekers van Tsjechie en Frankrijk.
    Met een 50 ste in Nove Mesto  en een 49 plaats in La Bresse, en dat  tussen de internationale toppers , mag ze best tevreden zijn.

    "Na mijn mooie resultaat in Apeldoorn keek ik wel uit om naar de wereldbekers te trekken.
    De omloop van Tsjechie is eentje die me wel ligt , tijdens de verkenning op donderdag kwam ik ten val op een rotspartij , gelukkig bleek het bij wat schaafwonden en wat blauwe plekken her en der zodat ik zondag zonder veel hinder van start kon gaan.
    Na enkele honderden meters ging het fout , er was een valpartij net voor me waardoor ik bruut in de drang hekken geduwd werd en ik van mijn fiets vloog. Ik zocht verdooft door de klap mijn fiets die een eindje verderop lag en vertrok als laatste aan de wedstrijd. Ik voelde 
    al onmiddellijk dat mijn hand , arm en heup serieus pijn deden. Ik besloot om de wedstrijd verder te zetten en begon al snel weer 
    rensters in te halen.
    Om een heel mooi resultaat neer te zetten was het reeds te laat , maar op het einde van de wedstrijd had ik zo'n dertig rensters ingehaald en zo kon ik toch wel tevreden zijn met mijn 50ste plaats.
    Na de wedstrijd vertrokken we richting La Bresse voor de volgende wereldbeker wedstrijd.
    Tijdens de verkenning werd al snel duidelijk dat het een moeilijke en zware wedstrijd zou worden. De omloop bestond uit een hele lang en soms toch wel technische klim waarin je bijna geen kans had om voorbij te steken. Vanuit het hoogste punt daalde we dan weer af naar het centrum van La Bresse over single trails en rotspartijen.
    Ook hier  stonden weer heel wat rensters aan de start , in de start heb ik me met mijn val van voorbije week in gedachten wat afzijdig gehouden 
    zodat ik toch heel wat plaatsen verloor. Zodra het peleton wat op een lint kwam ben ik aan mijn wedstrijd begonnen en zo kon ik al snel wat 
    plaatsen goedmaken zodat ik na de startloop als 73ste aan de moordende klim kon beginnen. Het was aanschuiven en regelmatig voet aan grond 
    zetten door de vele rensters op de omloop , toch kon ik nog verder opschuiven. Jammer genoeg moest ik vroegtijdig de wedstrijd verlaten door de 80% regel die werd toegepast.
    Zo werd ik 49ste , ik verwachtte meer van deze wedstrijden en ik hoop op revanche in de volgende wedstrijden." aldus de Antwerpse van het Trek KMC team.

    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werelbeker "La Bresse"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vrijdag trok het Granville-Houffalize  team met oa Boris Cara, Florian Trigo en Kristien Nelen  naar de Vogezen.

    Kristien Nelen :
    " In de namiddag aangekomen en dus wou ik direct gaan verkennen, La Bresse is een nieuw parcours dus dan vereist de verkenning extra aandacht. Ik was met de teambus mee naar het centrum gereden, daar zouden we mijn nummer ophalen want zonder mag je niet op het parcours. Nadien zouden ze teamgenoot Boris Cara gaan ophalen aan het hotel van de Bond. Echter waren vele wegen afgesloten en we zijn dan beginnen omrijden, na een kwartier kon dit geen omrijden meer zijn en na een half uur kwamen we dan ook aan bij het hotel van Boris. Toen we terugkwamen was het al 17u en waren de inschrijving en de officiële verkenning afgesloten, ik was in alle staten en zag het even niet meer zitten. Uiteindelijk ben ik dan met Rob toch op het parcours geweest voor één rondje. Het was een zeer technisch parcours bezaaid met stenen, ik had nog nooit zo'n moeilijke dingen gezien of gedaan. 's Avonds werden we gemasseerd door onze kiné: super!
     
    Zaterdag wou ik direct op het parcours maar liefst met Eric Pondant,  de teamcoach zodat hij me wat tips kon geven. Eric wou wachten op Boris maar die daagde pas tegen 10u op, ondertussen had ik al wel het startrondje verkend, deze was bijna geheel anders dan de rest van het parcours. Dan eindelijk om 10u vertrokken maar er werd gewoon gereden zonder te stoppen bij de moeilijkste stukken. Ik ben dan zelf gestopt om dingen opnieuw te doen maar het was zo druk op het parcours dat je soms lang moest wachten aan bepaalde stukken. Na één rondje was het al bijna 11u en dan moest iedereen van het parcours want daarna begonnen de eerste wedstrijden. Ik zag het ook niet zitten om er toch nog een rondje uit te persen omdat ik het de dag voordien altijd op 1 rondje hou en me daar goed bij voel.
    Zondag met nr 78 op een 90-tal rensters gestart, op het offroadstuk stonden we al direct te voet en was het chaos. Na de korte aanloopronde kwam ik rond de 70e plek door, nu kon het pas echt beginnen, de langste klim bood zich aan. Ook daar moesten we al snel van de fiets en lang aanschuiven, het was er ook zo smal dat je amper voorbij kon. De rest van de ronde liep niet lekker, op de stomste stukken maakte ik fouten waarbij ik meermaals van de fiets moest. Bergop ging het anders wel heel goed. Ik kwam pas als 72 ste door, de beperkte verkenning liet zich voelen.
    De rondes erna begon het steeds beter te lopen op de technische stukken, ik kreeg er zelfs plezier in. De lange klim lag me wel en daar kon ik veel rensters inhalen. Ik kon nu eindelijk opschuiven en reed rond de 60e plaats, met nog steeds uitzicht op de 58e plaats, de Zwitserse hield ik de hele tijd in mijn vizier. Met nog 2 ronden te gaan werden we plots al uit koers genomen door de 80% regel, ik had dit helemaal niet verwacht omdat dit meestal rond plaats 70 of 80 ligt. Blijkbaar was het parcours zo veeleisend dat het verschil met de eersten zeer groot was waardoor die regel sneller in werking trad.
    Ik was ontgoocheld, de Italiaanse die ik in de klimmen er makkelijk afreed maar die zeer goed afdaalde was me net voorbijgegaan waardoor ik strandde op een 61e plaats, net buiten de punten. Daarbij had ik nog reserves omdat ik rekende op nog minstens 1 ronde, een rotgevoel! Anderzijds heb ik toch een mooie inhaalrace gereden.
     
    Ik hoop het goeie gevoel bergop mee te nemen naar Malmedy volgend weekend, een leuk parcours dat me wel ligt en dat qua klimmen vergelijkbaar is met La Bresse." aldus de voormalige Belgische kampioene.

    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwelingen in Eupen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Waal Jeremy Pip won de Merida Wallonia Cup in Eupen voor nieuwelingen . De Limburgers Kenneth Coomans en Nick Vanpol mochten mee naar het podium .

    Kenneth Coomans :

    " De startklim was in het begin heel steil en ging dan over in een slingerende vals plat stuk. De start volgorde klopte van geen kanten maar ik stond gelukkig nog op de eerste rij en was ong. als 3 weg. Het ging verrassend traag in het begin. Op het vals platte stuk ging ik wat versnellen en ging als 2 de het bos in. In de singletrack nam ik over en trok een beetje door. We waren met ong. 4-5 man aan het begin van de langere klim. Niels Vanpol. trok hier stevig door en na de afdaling waren we nog met 3  (Niels, Jeremy Pip  en ik). Op de steile klim gingen we bijna met 3 op een rij naar boven. Ik kon als eerste de afdaling in en op het gras nam Jeremy over. Hij trok zo hard door dat Niels  VP moest lossen en ik kon maar nipt volgen. Net voor de singletrack nam ik over en deed teken om samen te werken. Op de langere klim nam hij over en weer moest ik diep gaan om te volgen. De afdaling nam ik op kop maar op de asfalt klim nam hij over en reed enorm snel omhoog. Ik kon het wiel houden maar moest enorm diep gaan. In de eerst volgende klim moest ik hem laten gaan. In de volgende ronde moest ik even bekomen en kwam Niels VP. terug. In een afdaling wou een gedubbelde niet aan de kant gaan en zo kwam ook Nick Vanpol terug,  samen met de eerste FUN A.  Op de asfalt klim kwam deze ;  Nick De Vries erover (FUN A) we gingen alle drie in het wiel zitten en aan het einde van de 3 de ronde reed hij een beetje weg. Ik sprong snel op het wiel en bleef daar de laatste ronde op plakken. We reden beetje bij beetje weg van Niels en Nick, zo werd ik toch nog 2de.
    Volgende week Malmedy, NOG zwaarder maar VEEL mooier." aldus de Trek KMC biker.


    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BK Aspiranten
    VOLLEDIGE UITSLAGEN
    Eupen

    Bijlagen:
    CB 12 ans - Classement.XLS (75.5 KB)   
    CB 13 ans - Classement.XLS (73.5 KB)   
    CB 14 Ans - Classement.XLS (78.5 KB)   


    Categorie:KIDS
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ridley Factory MTB Test Team
    Klik op de afbeelding om de link te volgen John Soenen uit Maasmechelen heeft de wedstrijd om lid te worden van het Ridley MTB Test Team gewonnen.
    John heeft meer dan 15 jaar competitie ervaring en heeft dus al vele watertjes doorzwommen. Hij is momenteel vice Belgisch kampioen XC en Marathon bij de masters2. Hij doet zelf alle onderhoud en herstellingen aan z’n fiets, en is daardoor ook voldoende onderlegd om ons technische feedback te geven.

    Proficiat John.

    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 u van Kester voor S-Bikes

    Dit  weekend stond de  24 u  van Kester op het programma. Het Oost Vlaamse S-Bikes slaagde erin om maar liefst 3 teams bij elkaar te krijgen.
    Het a-team van S-Bikes slaagde erin om de  24u van Kester te winnen .
    Met 148 ronden  wonnen Bob Malfliet, Maxim Boulangier, David Motte , Dirk Rossignol, Davy Foubert, Stijn Fonck , Bart Tribout en Thomas Vandendaele de wedstrijd.
    Het  sterke team  had 2 ronden voor op het Paxx Global Cycling team en op de 3 de plek eindigde  S-Bikes team 2.
    Met 136 ronden werde Zomercafé vierde.
    Het 3 de team van S-Bikes finishte  op de 25ste plaats. 

    De 3 teams werden gesteund door S-Bikes ;de fietswinkel uit  Idegem nam alle zorgen en werk op  zich  en leverde prachtig werk voor de 3 teams .

    "  Met het a-team wisten we de snelste rondetijden neer te zetten. We hebben van bij  de start gestreden voor de overwinning met  het Paxx Global Cycling team . Het is 24u spannend geweest ; elke renner alsook de crew heeft zich de volledige 24u gegeven. We hadden niet alleen een sterk rennersveld , maar ook een fantastisch team achter ons, dat  alles tot in de puntjes verzorgde." zei Maxim Boulangier na afloop.








    Categorie:Marathon
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Team Nomadesk Narviflex
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na het desastreuze verslag op Sporza over de wereldbeker in La Bresse, is er dringend nood aan juist en goed nieuws. Dit keer komt dat  nieuws van Team Nomadesk Narviflex .
     
    Zondag werd er ook in eigen land gekoerst. Er stond een Wallonia Cup in Eupen op het programma, en bij de wedstrijd voor niet-vergunninghouders of FunB  ging Jeffry Goethals van GT zowaar met de bloemen lopen.

    Tijdens het komende Pinksterweekend trekt het hele Nomadesk Narviflex team met het mes tussen de tanden naar de BeMC, een zware en technische driedaagse met elke dag een marathon van 80 km in en rond La Roche.
    Alicia Franck start zondag in de grote Prijs van Europa in Malmedy. Drie dagen na de aankomst van de BeMC staan de Krissen Hendereickx en Hertsen en Robby Meul  aan de start van de Alpentour in Oostenrijk.
    Wedden dat hun beentjes pijn gaan doen?

     


    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La Bresse
    mooie beelden van  Eric Dominicus

    http://www.flickr.com/photos/eric_dominicus

    Categorie:World Cup
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WK BMX

    De Sporttechnische Commissie bevestigde de door bondscoach Chris Jacobs geselecteerde renners om deel te nemen aan de Wereldkampioenschappen BMX, die zullen plaatsvinden van donderdag 24 mei tot zondag 27 mei 2012 in Birmingham (Groot-Brittannië):

    Boys 16: Joffrey WOUTERS

    Elite Women: Elke VANHOOF

    Elite Men: Arnaud DUBOIS


    programma WK BMX Birmingham


    http://bmxworldchamps.co.uk/Schedule


    Categorie:BMX
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roel Paulissen keert terug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In Nove Mesto botste ik toevallig op een oude bekende. 
    Met Hubert Pallhuber , wereldkampioen van 1997  kon ik het hebben over  de terugkeer van zevenvoudig Belgisch kampioen  Roel Paulissen. 
    In november loopt de schorsing van 2 jaar af en kan de Limburger na de affaire van Verviers (2010)  weer terug  aan de slag.

     " Hij komt vast en zeker  terug! " wist de Italiaanse bondcoach." Hij traint iedere dag , zeker zoveel als vroeger en zijn vorm is zo goed als ooit. Als tweevoudig wereldkampioen marathon ligt het voor de hand dat hij terugkeert in deze discipline; hij is intussen ook al 36 geworden."

    De fietswinkel  ( MTB Tuning Shop) die Paulissen vorig jaar samen met vriend en trainingspartner  Hannes Pallhuber opstartte, loopt als een trein en de taken zijn goed verdeeld. RH Racing is het merk dat onder het goedkeurend oog en met de ervaring van  Paulissen en Pallhuber op de markt gebracht wordt.

    " Wedstrijden als de Cape Epic, die hij in 2008 gewonnen heeft samen met zijn Cannondale  teamgenoot Jacob Fuglsang  staan  hoog op zijn verlanglijstje." aldus de 46 jarige Italiaan.


    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IXS Dirt Masters Festival
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het zesde IXS Dirt Masters Festival lokte 1600 deelnemers naar Winterberg.

    De finale van het FMB World Tour  freedride event werd gewonnen door de Spanjaard  Andreu Lacondeguy .Hij haalde het  zaterdag   met een double blackflip van de Britten Sam Reynolds en Sam Pilgrim. Onze landgenoot Thomas Genon uit het Luikse leverde  andermaal een puike prestatie en eindigde als vijfde.

    Jerome Clementz was de beste in de  Sram X.0 Enduro.

    Zondag ging de eerste manche van de Schwalbe Euro Fourcross Serie van start . Winst in de  finale 4X  was er voor de voormalige  Tsjechische wereldkampioen  Thomas Slavik ( RSP Bike) die het haalde voor zijn landgenoot Michael Mechura en de Brit Scott Beaumont .
    Bij de vrouwen reed  de Britse Katy Curd het Rose Vaugany team naar de hoogste trede.

    De Australier Michael Hannah (Hutchinson United Ride)  won de DH. 
    Met  2:14 min was hij sneller dan  Sam Dale ( Transition Bikes)  de Duitser Johannes Fischbach (Ghost Factory Racing Team) .

     


    Categorie:Freeride
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Merida Wallonia Cup Eupen
    UISLAGEN

    dames jeugd
    1 BAUDE Clémence TEAM VERANDA WI
    2 DERVEAUX Annelies INTRASYS MTB DR
    3 VERSTREPEN Michelle GOEMAN SCOTT CY
    4 MARAITE Tamara CORRATEC-REUTER

    nieuwelingen
    1 PIP Jérémy CORRATEC-REUTER
    2 COOMANS Kenneth VZW TREK USA RA
    3 VANPOL Nick NODRUGS CONCEPT
    4 VANPOL Niels NODRUGS CONCEPT
    5 ALLEMAN Wout TREK-KMC MOUNTA
    6 DERVEAUX Niels INTRASYS MTB DR
    7 WENDELEN Robin LMTB GEDIMMO RO
    8 DE FROIDMONT Pierre ARDENNES MOUNTA
    9 LUYCKX Cedric MTB TEAM LANGDO
    10 BUSCHMANS Luca BSV PROFIL HÜRTGENWALD

    juniores
    1 SCHEERENS Jorgen MTB TEAM LANGDO
    2 MARYNS Loïc MJ CYCLES TEAM
    3 DE VOCHT Jochen NODRUGS CONCEPT
    4 VANDEN ABEELE Robin LINDOR UNLIMITED CUBE
    5 BYTEBIER Jay LINDOR UNLIMITE
    6 NYSSEN Kevin VELO-CLUB LA CA
    7 DUBOIS Jérémy TEAM VRV BIKE D
    8 LOQUET Alexander NODRUGS CONCEPT
    9 VAN MIEGHEM Jeffrey WAASLAND MOUNTA
    10 DILLMAN Nils CT ZANDEGIACOMO BONN

    Dames
    1 VANDEKINDEREN Ilse TRUST MTB TEAM
    2 DERVEAUX Steffi MTB DREAMTEAM 
    3 BECKERS Marlies VWB/ANTWERPEN8

    Beloften
    1 BRUWIERE Olivier MTB TEAM LANGDO
    2 HOFFMANN Henrik DJK GRAFSCHAFT/
    3 WULLNER Anselm DYK RS
    4 VAN WIJMEERSCH Bram INTRASYS MTB DR
    5 WINANDY Quentin TEAM VIPER GOOS
    6 MALMEDY Dorian TEAM VIPER GOOS
    7 BEECKMAN Dylan RSC DE ZUIDWEST
    8 MARYNS Samuel MJ CYCLES TEAM
    9 HOYAUX Arnaud TEAM VIPER GOOS
    10 PAUWELS Indy 

    Eliten
    1 TIELENS Jimmy DW BIKES
    2 BREMS Bjorn 
    3 CLAES Frans CONNECTIONS MTB
    4 VAN DEN EYNDE Micha VWB/WTC OEVEL
    5 WYNANTS Tim MILKA - BRENTJE
    6 LABIE Olivier 4Bikers
    7 HUPPERETZ Simon CORRATEC-REUTER
    8 LUCA Bert INTRASYS MTB DR
    9 BRUWIERE Nicolas MTB TEAM LANGDO
    10 RONDELEZ Björn  BeachBikers

    Masters1
    1 DELFOSSE Gerrit MTB-DREAMTEAM
    2 JACOBS Gody TRUST MTB TEAM
    3 VERSTRAETE Peter TEAM DW BIKES
    4 WINDMOLDERS Roan JANSSEN CYCLING
    5 DONNÉ Mark TREK-KMC MOUNTA
    6 DOUHA Peter VANOMOBIL MTB C
    7 DE VRIES Ronny TEAM DW BIKES
    8 THIJS Filip JANSSEN CYCLING
    9 DEBEYNE Aaron INTRASYS MTB DR
    10 BROUNS Emmanuel FREE BIKE TEAM

    Masters2
    1 TEMPST Kurt BIKE-INN TEAM HERENTALS
    2 DETAILLE Marc ARDENNES MOUNTA
    3 GEERTS Ronny WVWB/MTB PEER
    4 FEVRIER André ROYAL VELO SPOR
    5 VAN HECKE Filip VANOMOBIL MTB C
    6 MONFORT Jean-Mar ARDENNES MOUNTA
    7 DE BRUYN Gerry 4 BIKES MTB TEA
    8 NICHELE Gabriel FREE BIKE TEAM
    9 DERVEAUX Claude INTRASYS MTB DR
    10 CHEVAL Emmanuel SECTION HENNUYE

    FunA
    1 DE VRIES Nick TEAM DW BIKES
    2 BEYENS Jef ROCK WERCHTER-C
    3 NEIRYNCK Matthieu BLANCS GILETS
    4 JANSSENS Sven TEAM DW BIKES
    5 ADRIAENSEN Michael AFDELING ANTWERPEN - WBV
    6 ERNOULD Simon TEAM GRG
    7 DIERCKX Wouter MTB TEAM LANGDORP VZW
    8 COOLS Geert VWB/ANTWERPEN8
    9 VAN VLASSELAER Sven TEAM DW BIKES
    10 DILLEN Wim RS-BIKES RACING TEAM

    FunB
    1 GOETHALS Jeffrey
    2 AEUZLE Benjamin
    3 CLEMENS Kristof
    4 BROUCKMANS Domi
    5 DE WOLF Steven
    6 VANAUTGAERDEN Jo
    7 SCHUMACHER Jérôme
    8 VERMEIR Jochen
    9 BOTTIER Jérôme
    10 JACQUEMIN Axel

    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goossens Merida Trophy te Holten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Terwijl de internationale toppers aan het werk gingen in La Bresse werd in het Nederlandse Holten de 14 de editie van de  Goossens Merida  Trophy verreden.
    Bij de eliten won Irjan Luttenberg en haalde voor het Merida Bassa team zijn tweede zege binnen.
    Luttenberg uit  Berg en Dal  leverde een mooie strijd met Frank Schotman , die tweede werd voor Frank Beemer. Gerben de Knegt viel met zijn vierde plaats naast het podium.

    Net als vorig jaar ging Belgisch kampioene Joyce Vanderbeken in  Holten  van start. Voor de dame uit Zwevegem ging de start  volledig de mist in. Rozanne Slik ging met de zege aan de haal en klopte Sanne van Paasen. 

    Joyce Vanderbeken moest  vrede nemen met de derde plaats.
    "Ik  schoot uit mijn pedaal, werd achteraan aangereden en kon vanuit 20ste positie vertrekken...
    Gelukkig kon ik snel veel plekken goed maken en reed zo rond de 7de stelling. Vooraan waren er echter al 4 gaan vliegen...
    Maar 2 van hen waren ietwat te voortvarend geweest en in de 3de van 4 af te leggen  ronden had ik hen allebei te knippen. Zo werd ik alsnog 3de." 

    Beste junior was Bas van der Kooij , hij won het voor Robbert Keus  en Raymond van de Kruisweg

    Bij de nieuwelingen ging de overwinning naar Sjoerd Bax, voor Rik Jansen en Marvin Bovendorp.

    Christaan Last toonde zich de sterkste bij de Master 1 en Marcel Scheffer won  het in de reeks van de plus 40 jarigen.



     


    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pech nekt Sven Nys en Tom Meeusen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Drie dagen La Bresse en noch Sven Nys of Tom Meeusen gezien.

    Tom Meeusen ging al na 100 m onderuit en werd tot opgave gedwongen en Sven Nys  verdween  al in de aanloopronde uit de wedstrijd na een valpartij.
    De man uit Baal  had na Nove Mesto een betere startplaats en kon in de beginfase goed mee opschuiven.
    Hij zat net achter de top tien toen het noodlot toesloeg en hij onderuit verd gereden. Gelukkig kwam onze landgenoot er met wat schaafwonden  aan de arm vanaf.

    "Net bij het verlaten van de weg werd ik onderuit gekegeld. Ik kon me niet meer rechthouden, het hele peloton reed mij voorbij en mijn versnellingsapparaat was kapot. Ik kon niet meer schakelen. " vertelde hij aan Sporza.

    De Olympische droom van Sven Nys heeft  dus weer een flinke deuk en er rest Nys nog slechts één kans  om een ticket naar Londen  te bemachtigen. Op het EK in Moskou op 10 juni  zal hij in de top 12 moeten rijden.

     "  Het moet dan daar gebeuren. Het is een lange weg vol tegenslagen. De vorm is goed en ik rijd nog de Ronde van België als voorbereiding."

    Ook bondscoach Rudy De Bie geeft Nys de meeste kansen in Moskou ,al weet iedereen nu wel dat het geen simpele opgave zal zijn.


    Categorie:World Cup
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hans Planckaert derde in Schotter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mitsubishi renner Bram Rood is vorig weekend als tweede geëindigd in de 9e Schottener Vulkan MTB Marathon (D). Tevreden blikt Bram terug op de 106 km met 2090 hm.
     “Ik sukkel al 2 weken met mijn gezondheid, keelpijn die niet doorzet en niet echt over gaat. Hier als tweede finishen is daarom een prima resultaat. De eerste ronde verliep relatief rustig, maar bij het ingaan van de tweede ronde ontplofte de strijd in de kopgroep van 5. Op de beginklim van ruim 10 kilometer lengte en meer dan 400 hoogtemeters werden de verschillen gemaakt. " aldus de Nederlander.

    Winnaar werd de Deen Soren Nissen, de Duitser Stefan Danowski eindigde achter Bram Rood op een derde plaats.

    Onze landgenoot  Hans Planckaert (Smart Cycling Team) haalde een derde plaats  in zijn reeks en dit na een pechdag. Met zijn derde plaats algemeen werd Stefan Danowski  winnaar bij de masters 2 , Gunter Reitz ging  in Schotten voor de tweede plaats.

    Hans Planckaert : 
     " Nadat mijn seizoen, enkele weken geleden op gang werd geschoten, stond er op zondag 13 mei, terug een marathon, op mijn programma.
    Ik hoopte op het beste. De start, was om 10 u.  Niet veel volk trouwens, amper een biker of 60, op de lange afstand.  Maar toch wel wat toppers blijkbaar, mannen zoals Bram Rood,Stefan Danowski en enkele bikers van het Texpa Simplon Team.
    De start was direct een asfaltbaantje omhoog.  Het tempo schoot de hoogte in, en het was al direct puffen, om vooraan te blijven.

    Ik voelde dat mijn voorwiel alle moeite had, om rond te draaien.  Verdorie toch.  Bijna boven, stond ik ondertussen, al ferm kuchend verder te rijden.  De koele, ijle lucht, had mijn longen onveilig gemaakt.  Als dat maar goed afloopt.
    Ik moest de kopgroep van een man of 6 noodgedwongen laten rijden.  En kon me daarna in een 2de groepje(een biker of 7) vastzetten.
    Na de beklimmingen, veranderde het parcour, en kregen we daar een ellenlange singletrack onder onze bikes voorgeschoteld.  Ik moest ook hier het groepje laten rijden.
    Ja, die extra wattages, die ik moest ronddraaien, door mijn 'slepend' voorwiel begonnen hun tol te eisen.
    Halfweg de track, kon ik dan eindelijk wat adem halen en kregen we wat schotterpadjes voorgeschoteld.  Wat was ik gelukkig dat ik nu en dan een afdaling had.
    Ook hier moest ik ook nog blijven trappen, om niet 'stil' te vallen.
    Na 53 km, kwamen we dan terug in het dorpje Schotten terecht, waar we de 2de identieke ronde moesten aanvatten.
    Ik bleef rond plaats 14 ronddraaien.  Niemand veel voor en na me te zien.
    Even sloop er twijfel rond me heen.  Had het nog nut, dat ik zo bleef rondrijden?  Mijn benen stonden bij momenten op ontploffen, van al die wattage die ik moest zien rond te krijgen.
    Dan toch mijn moed wat bijeengeraapt, en er tegenaan gegaan.  Gevlogen, was hier niet van toepassing.
    Ik kon in het 2de gedeelte van het parcours, geen enkele biker remonteren, en bleef op mijn positie hangen.
    Wat ontgoocheld arriveerde ik dan als 14de algemeen  over de finish.  

    Ik had toch nog een 3de plaats in mijn reeks kunnen bemachtigen.Al bij al toch nog een troostprijs,voor al mijn miserie onderweg.
    Als ik nu goed recupereer, en mijn bike in orde is, dan moet ik weldra kunnen vliegen.  Laat ons hopen. " aldus de biker van het Smart Cycling team.


     


    Categorie:Marathon
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La Bresse dag 3
    De foto's van dag 3 in het zonnige La Bresse staan er op

    Klink hier rechts bij
    Mijn favorieten
    MTB Foto's

    2012 La Bresse dag 3 ( onderaan)






    Categorie:World Cup
    20-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMX Flanders Cup Ranst
    resultaten

    Bijlagen:
    Daguitslag blok 1 FL C Ranst.pdf (125.9 KB)   
    Daguitslag blok 2 FL C Ranst.pdf (119.5 KB)   
    Tussenstand FLC na Ranst.pdf (255.4 KB)   


    Categorie:BMX
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BK Aspiranten Eupen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Belgisch kampioenschap Aspiranten Eupen :






    jongens 12 jaar  :
    1 MASSOZ Nathan – Ardennes Mountain Bike Theux
    2 JANSSENS Dries – Off Road Club BMX 2000 Dessel
    3 JACQUEMIN Matisse – The Dirt Knights

    meisjes :
    1 DEBREMAEKER Rune – Los Pedalos Cycling Team
    2 SIEMONS Sara – RS BIKES RACING TEAM PULDERBOS
    3 MICHELS Laure – Young Schelde Cycling Team

    jongens 13 jaar :
    1 REX Laurenz – Radsportklub Eupen
    2 VERTONGEN Jens – VA-Cycling Team Zele
    3 PIJPERS Wouter – Off Road Club BMX 2000 Dessel

    meisjes :
    1 DETILLEUX Emeline – Super Bikers Ecole VTT
    2 BEECKMANS Sara – W.A.C. Team Hoboken (Kon) V.Z.W

    jongens 14 jaar  :
    1 VAN INGELGOM Tom – La Bicycletta
    2 VERHULST Emile – Waasland Mountainbike Team
    3 VOUNCKX Seppe – Waasland Mountainbike Team

    meisjes :
    1 STRUYF Lize – RUDYCO CYCLING TEAM –
    2 HOYAUX Ophélie – Red Bikers
    3 PONDANT Lara – Windose-Granville Team


    http://www.youtube.com/watch?v=jLA2XnN1xFM&feature=youtu.be


    Categorie:KIDS


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Mijn favorieten
  • MTB foto's

  • Blog als favoriet !

    Archief per jaar
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 1973
  • 1972
  • 1971
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs