Rolf Wouters Advocaat Hofstraat 16 Houthalen tel . 011/52 52 70
Inhoud blog
  • link naar nieuwe site
  • Lancering nieuwe website
  • PROJECT 91 IN THE USA
  • Patrik Gallati naar Fischli Bike
  • Freelance-fotograaf Danny Zelck wordt officiële 'teamfotograaf' van het Granville Factory Team
  • Bike Inn 2014
  • Pascal Hossay naar Hard’n Bikers
  • Esther Süss denkt niet aan stoppen
  • Bart Brentjens komt ten val
  • Stop and Go
  • Velofollies 2014
  • Orange Monkey team
  • Zilver voor Mark Verloo
  • 24 u Finale Ligure
  • Winst voor Yorben Van Tichelt
  • Eva Lechner derde in Rome
  • Fietssportief Cup Landgraaf
  • Jonas Wellens pakt Limburgse titel
  • Todd Wells papa
  • Wereldbeker CX Rome
    Zoeken in blog

    Categorieën
  • Belgian GP (218)
  • BK (126)
  • BMX (744)
  • Crocodyle Trophy (53)
  • cross country (5668)
  • Downhill (728)
  • EK (141)
  • Eliminator (75)
  • Enduro (74)
  • Evenementen (919)
  • Flanders Cup (192)
  • Freeride (143)
  • Interview (71)
  • Kalender 2014 (248)
  • KIDS (348)
  • LMTB (170)
  • Marathon (1083)
  • meerdaagsen (593)
  • Nederland (54)
  • Olympische Spelen (90)
  • Produkten (201)
  • reglementen (40)
  • Strandraces (134)
  • Te Koop (17)
  • Trial (304)
  • varia (493)
  • veldrijden (379)
  • video (3)
  • Wallonia Cup (1)
  • WK (220)
  • World Cup (533)
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    MTB-LILY
    alles over mountainbiken en BMX
    met Lily en Chantal
    14-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cornèrcard met Nino Schurter in zee
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Cornèrcard  heeft na   Fabian Cancellara , Ariella Kaeslin en turnster Giulia Steingruber ook Nino Schurter onder contract. De voormalige wereldkampioen en vice wereldkampioen  2011  wordt ambassadeur van de  Zwitserse bank.

    Sinds 2003 behoort Schurter tot de  wereldtop ; met brons op de Olympische Spelen in Peking ,  goud op het WK 2009 en  zilver op het WK 2011 in Champery is hij ongetwijfeld de beste mountainbiker van Zwitserland.
    Schurter, geboren in 1986  is tot nu toe ook   de enige Zwitser die een ticket voor Londen 2012 op zak heeft.
    Als sinds 2003 maakt hij deel uit van het Scott Swisspower team van  de  legendarische Thomas Frischknecht.

    De bank , bekend voor het uitgeven  van creditcards en prepaid kaarten heeft ook de bestaande samenwerking met  de Zwitserse Turn Federeatie  en de Zwitserse Wielerbond ( Swiss Cycling)  verlengd.
    Cornèrcard  wordt officiele sponsor van  het Zwitserse  weg en  MTB Team.

    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Milka Superior Team
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Trainingskamp  Milka Superior team in Sospel , Frankrijk

    http://www.youtube.com/watch?v=RoPJ_i98UlE

    http://www.youtube.com/watch?v=Y3izasv6ldU&feature=youtu.be

    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MTB Trainingen voor 11 tot 16 jarigen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wielerbond Vlaanderen  komt naar de provinciale afdelingen voor MTB training en infomoment voor 11-16 jarige mountainbikers.

     

     

    Wielerbond Vlaanderen gaat gebruik maken van het Krokus verlof om in elke provinciale afdeling een training en infomoment te organiseren.

    Doel: training en nadien informatie over het MTB programma van WBV 2012.

    Doelgroep: U17 (nieuwelingen), U15 en U13-11 (dus alle 11-16 jarigen). Alle renners uit deze doelgroep die aan de mountainbikecompetitie 2012 gaan deelnemen worden uitgenodigd. Indien iemand door omstandigheden niet aan het trainingsgedeelte kan deelnemen kan hij/zij zich steeds melden voor het informatief deel. Ook renners die willen informatie bekomen zijn welkom op het informatief deel.

    Timing.

    13u00: start training

    15u00-16u00: hiertussen einde van de training en omkleden.

    16u00-17u00: info MTB programma 2012.

     

    Programma.

    Maandag 20 februari. Vlaams-Brabant.

    Kortenberg. Sporthal Colomba Wijngaardstraat 1

     

    Dinsdag 21 februari. Limburg.

    Zolder. Circuit-Zolder (ingang aan BMX parcours)

     

    Donderdag 23 februari. Antwerpen.

    Herentals. Bloso Domein

     

    Vrijdag 24 februari. Oost en West-Vlaanderen.

    Plaats nog te bepalen.


    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kristien Nelen in Blankenberge
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zondag stond Kristien  Nelen  na een kwakkel periode  en  in de bittere koude aan de start van haar eerste mountainbikewedstrijd.
    De dame van het Windose Houffalize team  nam  in Blankenberge de strandrace van 50km voor haar rekening, maar dat liep niet goed af.

    " Bij de start vond ik aansluiting bij Fien Lammertyn  en Githa Michiels  die als eerste door het mulle zand waren geraakt. Er vormde zich een groepje met nog Kim Saenen en Pauline Delhaeye. Net voor het keerpunt moesten we richting dijk draaien en daar werd ik verrast door een brede strook van ijs en sneeuw. Githa en Fien kwamen er zonder problemen door, maar ik hoorde Kim achter mij vallen en maakte dan zelf ook een slipper. Ik zette de achtervolging in maar het gat was geslagen, ik besloot er gewoon een training van te maken.
    Aan het andere keerpunt zag ik dan dat Fien en Githa eigenlijk helemaal niet zo ver waren als ik dacht en dat gaf me weer wat hoop. Echter na één volledige ronde sloeg het noodlot toe, ik begrijp het nog altijd niet. Ik was gewoon op't besneeuwde strand richting Zeebrugge aan het rijden toen plots mijn achterwiel volledig wegklapte en ik tegen de grond ging. Ik voelde dat iemand op mij in reed en over mij viel. Een hevige pijn ging door mijn onderrug. Ik kon niet meer recht, dan zijn er jeeps gekomen en hebben ze mij opgeladen en naar het ziekenhuis gebracht. Foto's van de rug brachten geen breuken, barstjes of verschoven wervels aan het licht. Een echo sloot schade aan de buikorganen uit.
    Jaja, deze mannen gingen niet over één nacht ijs (en maar goed ook). Ik mocht zelfs niet naar het toilet toen ik op de uitslag lag te wachten "want we weten nog niet of je wel mag rechtstaan"... Als je dat te horen krijgt dan gaan er toch allerlei gedachten door je hoofd. En dan duurt het wachten héél lang!
    Gelukkig liep alles dus goed af. Zwaar gekneusde spieren en een week rust was het verdict. Ik was blij dat Robke, mijn verzorger  erbij was, hij was mijn fiets nog gaan terugzoeken. Blijkbaar had de organisatie hem afgespoten en netjes aan de inschrijving gezet! Fantastisch toch. 's Avonds nog een telefoontje van organisator Geert Bernaert om te vragen hoe het was, hoeveel doen er dat?
     
    Geen podium dus maar een dagje ziekenhuis. Een dikke pluim voor de organisatie en zijn medewerkers om zo snel ter plaatse te zijn en mij de beste zorgen te geven.
    Volgende zondag vertrekken we met het team op stage naar Spanje, hopelijk kan ik daar terug trainen." aldus de bikester uit Essen.

    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Restaurantweekend Kevin Pauwels
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De supportersclub van  Kevin Pauwels organiseert een restaurantweekend.
    Zaterdag 3 maart & zondag 4 maart 2012.

    WAAR

    In feestzaal “ De Kievit” Korte Heuvelstraat 14 te Kalmthout
    Zaterdag en zondag van 12.00 u tot 20.00 u. voor een menu naar uw keuze.


    INSCHRIJVEN

    • Joos & Conny Beyers – Pauwels Bezemheidelaan7 Kalmthout. Tel: 03/666.53.10 // gsm:0497/51.97.17
    • Erik & Christel Risbourg – Ribbens Vijverlaan 43 Wildert. Tel: 03/677.20.75 // gsm: 0475/49.82.75


    Categorie:Evenementen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lego Bike Race
    waarschuwing : 
    een helm dragen want  veiligheid gaat  voor alles!


    http://www.youtube.com/watch?v=ujd6d1e8lcE

    Categorie:varia
    13-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Burry Stander opent in stijl
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Burry Stander en  Yolande Speedy hebben nog maar eens bewezen bij  de internationale top te behoren.
    Zaterdag wonnen ze beiden de eerste manche van de Zuid Afrikaanse MTB reeks in Durbanville , nabij Kaapstad.

    Specialized biker Burry Stander is  op eigen bodem   niet meer verslagen sinds 2003 en ook nu won hij  met anderhalve minuut voorsprong op Phillip Buys.

    Yolande Speedy  pakte de XC draad weer op en won afgetekend bij de vrouwen.

    Normaal gezien zijn marathons en meerdaagsen  populairder  in Zuid Afrika, maar 167 dagen voor de Olympische Spelen in Londen en vier weken voor de start van de World Cup in Pietermaritzburg  , trok de cross country wedstrijd veel volk.

    Stander en  Buys  trokken er al in de eerste ronde  vandoor.  4 ronden van 4,6 km bleef het duo samen , maar dan vond Stander het welletjes en reed solo naar de zege.
    Twee minuten laten werd er gestreden voor de derde plaats.
    Marc Bassingthwaighte pakte die derde podiumplaats voor Matthys Beukes en  Rourke Croeser van het Orange Monkey Cannondale team, die  met zijn vijfde plaats de reeks  U23 won.

    " Dit is één van de mooiste wedstrijden in eigen land.  Het was een mooie omloop, met veel variatie en met  een goede balans tussen stenen, zand ,beklimmingen en afdalingen. De omloop is zeer  publieksvriendelijk en er was heel veel volk . Ik ben vooral met voeding, drinken enz bezig geweest. Meer met mezelf dus , dan met de fiets." zei de wereldkampioen U23 van 2009 en huidig nummer 6 in de UCI ranking.


    heren :
    1 Burry Stander (Specialized USN)
    2 Phillip Buys (Contego)
    3 Marc Bassingthwaighte (Merida Adidas)
    4 Matthys Beukes ( MTB Destination.com)
    5 Rourke Croeser (Orange Monkey Cannondale)

    dames :
    1 Yolande Speedy
    2 Sara Muhl
    3 Samantha Sanders
    4 Nedene Cahill
    5 Julia Colvin


    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MTB-stage & Cyprus Sunshine Cup
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Sporttechnische Commissie bevestigde de door bondscoach Rudy De Bie geselecteerde renners om deel te nemen aan de MTB-stage en de Cyprus Sunshine Cup, die zullen plaatsvinden van woensdag 8 februari tot woensdag 29 februari 2012 in Cyprus:

    Heren :
    Sébastien CARABIN
    Jeff LUYTEN
    Jens SCHUERMANS
    Kevin VAN HOOVELS

    Programma :
    - 19/02: Cyprus Sunshine Cup # 1 – Voroklini (Larnaca)
    - 24-26/02: Cyprus Sunshine Cup # 2 – Afxentia stage race (Macheras Forest)

    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lance Armstrong werkt verder aan comeback

    De 41 jarige Lance Armstrong startte in de IRONMAN 70,3 in Panama. Deze triathlon was de eerste in een reeks op weg naar het Ironman finale in Kona.
    De zevenvoudigde Tour de France winnaar kwam als 11 de uit het water en schoof halfweg de fietsnummer op naar de 5 de stelling.
    Hij reed zich gezwind naar de tweede stelling en begon met Chris Lieto en Bertrand Billard aan het loopnummer.
    Ook op het loopnummer kwam de Amerikaan sterk voor de dag, en pas in de laatste kilometers werd hij voorbij gelopen door een bijzonder sterke  Bevan Docherty .

    top5
    IRONMAN 70,3 Panama

    1. 3:50:13  Bevan Docherty Santa Cruz  NZL
    2. 3:50:55 , 0:42 Lance Armstron Austin USA
    3. 3:52:59,  2:46  Richie Cunningh Boulder  AUS
    4. 3:53:38,  3:25  Rasmus Henning Tuineje DOM
    5. 3:54:44,  4:31  Romain Guillaum Montmorot FRA


    Categorie:varia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paul Van Der Ploeg 2de in Canberra
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Paul van Der Ploeg bevestigde met 3 podiumplaatsen zijn goede vorm  in Stromlo Canberra.
    In de Australische All Mountain Cup werden  afgelopen weekend 3 wedstrijden verreden  en telkens speelde de Felt Otztal X Bionic biker vooraan mee.
    Chris Jongewaard won de Super D, waar Van der Ploeg derde werd.

    Dan Mc Connell heerste in de cross country en  in de marathon  en schreef  het klassement achter zijn naam
    De lange Australier legde na een derde en een tweede plaats beslag op  de 2 de plaats in de eindafrekening.
    Van der Ploeg steekt zijn ambitie voor de komende weken niet onder stoelen of banken. De driedaagse in Canberra was de laatste test voor het Australisch kampioenschap  in het Eagle Mountainbike Park in Adelaide van 22 tot 27 februari.
    Als tweevoudig kampioen bij de beloften hoopt hij,  als eerstejaars elite ,  op een medaille in Adelaide.



    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blancs Gilets 2012
    Zaterdag werden  in Grez-Doiceau de Blancs Gilets voorgesteld.
     " Een zeer impressionante groep waar er nog zo'n  28 tal renners ontbraken." aldus Laurent Saublens .





    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fien Lammertyn tweede

    Gisteren stond de Blankenbergse Strandrace op het programma voor MTBabe Fien!
    De week voor de strandrace twijfelde Fien Lammertyn  wel om te van start te gaan. De dievriestemperaturen leken haar niet de ideale omstandigheden om er een risicoloze wedstrijd van te maken maar zaterdag, de dag voor de wedstrijd, besliste ze toch van start te gaan en met succes.
    Fien werd tweede achter Githa Michiels.

     

    MTBabe Fien:
    " Heel veel twijfel of ik wel of niet zou starten maar Geert, de organisator, verzekerde me dat ze alles in het werk hadden gesteld om het parcours zo veilig mogelijk en ijs en sneeuw vrij te maken. Natuurlijk zit het gevaar soms achter een klein hoekje zoals in De Panne het geval was en waarbij ik een zware crash had gehad. Maar bon, ik besloot zaterdag toch om van start te gaan en gewoon voorzichtig mee te rijden. Ik had al gezien dat Githa Michiels, Kristien Nelen en Kim Saenen aan de start stonden, dus in theorie was de 4de plaats het hoogst haalbare voor mij.

     

    En toen werd het zondagmorgen.. Alsof de diepvriestemperaturen al niet genoeg waren, begon het nog eens te sneeuwen op de koop toe.. Het beloofde een memorable editie te worden!

    Wij, vrouwen, mochten zo'n 5 min voor de mannen van start gaan. Het startschot werd gegeven en knal, ik schoot vooruit.. iets teveel want ik had al al vlug een gat geslagen van zo'n 20 meter. Zo vroeg in een wedstrijd op kop, komt nooit goed en dus besloot ik maar te wachten op de andere dames. Afwisselend namen Pauline Delhaye en ik de kop, gevolgd door de rest vh dames peloton. Hoe dichter we bij het keerpunt in Zeebrugge kwamen, hoe meer ik begon te beseffen dat ik beter vlug doorreed om in de duinen te geraken voor de mannen eraan kwamen. Want als die je inhalen voor het trechter effect, wat de duinen teweeg brengen, riskeer je om in een opstopping te geraken.

    Githa had dit blijkbaar ook begrepen en ging er als een speer vandoor, met ik in de achtervolging. Al heel vlug hadden we een groot gat geslagen! Na de eerste ronde kwam de samensmelting met Githa en begon onze race.. De 2de ronde slaagde ik er zelfs in om weg te rijden van haar. Welgeteld 1 ronde duurde mijn “triomftocht”, ik, Fien de roze scampi, op kop in een wedstrijd met 3 ex Belgisch Kampioenes aan de start.. een mens zou er wel van gaan vliegen .

    Maar na de 2de ronde deed Githa een schitterende remonte en kwam terug aansluiten. Al snel zag ik dat ze veel soepeler door het losse zand reed dan ik .Normaal kan ik dit ook goed, maar had besloten voor de wedstrijd om mijn banden iets harder te zetten dan gewoonlijk omdat 95% vh parcours keihard lag en daardoor was het moeilijk voor mij om snel door het losse zand te racen.
    Dus op die stroken nam ze telkens voorsprong en moest ik extra kracht inzetten om de schade te beperken. En haar cyclocross ervaring had haar geen windeieren gelegd.
    Aan het keerpunt in de haven van Blankenberge moesten we over 2 pijpleidingen. Githa sprong er heel gezwind over als een sierlijke gazelle, bij mij leek het eerder als een bejaarde Milka koe .

    En in die fase werd de wedstrijd beslist: Githa nam voorsprong na die 2 pijleidingen en kort erna moesten we een bergje omhoog. Mijn ketting haperde en op een helling is dit niet echt interessant. Githa neemt meter per meter voorsprong, kan vlug het strand terug oprijden en kan aansluiting vinden in een groepje en tegen dat ik terug op het strand was, was het kwaad geschied, ik kwam alleen te zitten op het strand. Ik probeerde wel om dichter te komen maar het enigste wat ik bereikte, was dat ik aan het leeglopen was. De tank bijvullen was geen optie want ik had geen drank meer, had mn bus al na 1 ronde weg gegooid, ze was helemaal bevroren en was enkel maar extra gewicht dat ik niet nodig had.

    Toen maar besloten om de inhaalstrijd te staken en gewoon mn 2de plaats veilig te stellen. Maar hoe zat dat nu, waar zaten Kim, Kristien en Pauline?

    Ik speurde nog rond maar vond Kim en Kristien niet meer terug in de race.

    Na 2u12 en op 2min30 van Githa, bolde ik uitermate tevreden over de finish, olé, ik had het volbracht zonder kleerscheuren én met een podiumplaats!

    Blijkbaar was het Kristien  Nelen en Kim  Saenen niet zo goed vergaan en werden zij het slachtoffer van een valpartij en moesten zij uit koers stappen. Bij deze veel beterschap voor hen.

     

    Helaas moet ik ook vaststellen dat het strandrace seizoen erop zit voor mij.
    De strandrace in Knokke moet ik aan mij voorbij laten gaan daar ik dan op stage ben naar Gran Canaria. Daar nog even de puntjes op de i gaan zetten met mijn Cape Epic partner in crime Sara Mertens en dan in rechte lijn naar de Cape Epic!

     

    Bij deze wens ik alle supporters te bedanken die  zondag de sneeuw en koude getrotseerd hebben om mij aan te moedigen! Ook al lijkt het dat ik jullie niet hoor supporteren, toch hoor ik jullie roepen hoor .

    Hartelijk dank daarvoor!" besluit  MTBabe Fien Lammertyn uit Aalter tevreden.









    Categorie:Strandraces
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jarigen 13/2/2012
    Jens Schuermans 19 jaar
    Steffi Derveaux 20 jaar
    Niels Emonds 29 jaar

    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Githa Michiels heeft eerste zege binnen
    Wie  hoopte op  positieve temperaturen aan zee, had het mis.  Het  werd  als snel duidelijk dat de barre winteromstandigheden een serieuze tegenstander  zou worden tijdens de strandrace in Blankenberge.
    Bij de start begon het zelfs te sneeuwen  en dat was er vooral bij de vrouwen teveel aan.
    Githa Michiels  ( Trek KMC) was het beste gewapend tegen het barre koude en kon in 2u09:55  de 50 km rond maken. Fien Lammertyn kwam als tweede binnen, terwijl Pauline Delhaye goed was voor de derde podiumplaats in Blankenberge.

    Githa Michiels :

    " Na bijna een ganse winter cyclocrossen en zware trainingsweken nam ik  deel aan de beachrace in Blankenberge.
    Ik was niet van plan om voorbarig te werk te gaan en bekeek de start  van op de tweede rij , van bij begin voelde ik dat ik geen superdag 
    had vandaag . Toen we bij het keerpunt kwamen reed ik vlot door het losse zand en  kwam zo op kop , toen de eerste heren voorbij kwamen probeerde ik mee  te schuiven waarbij ik mezelf een beetje tegenkwam en zo gas terug  moest nemen .
    In de tweede helft van de wedstrijd kwam ik er weer terug door zodat  ik van de tweede plaats weer naar de eerste plaats kon schuiven om dan 
    mijn voorsprong verder uit te bouwen en als eerste de finish kon  behalen .
    Wegens sponsor problemen ben ik op het laatste moment genoodzaakt ,  mijn jaarlijkse deelname aan de Cyprus Sunshine cup aan me voorbij te  laten gaan en mijn seizoen te starten tijdens de Belgische  mountainbike wedstrijden .
    De eerste overwinning van 2012 is reeds een feit en dat geeft me moed  om de laatste voorbereidingsweken vol overgave in te zetten."aldus de Trek KMC bikester uit Antwerpen.




    Categorie:Strandraces
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Strandrace Blankenberge
    http://www.focus-wtv.tv/video/strandrace-blankenberge

    Categorie:Strandraces
    12-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rockanje voor Rob van der Niet
    Rob van der Niet  ging  op het strand van Rockanje met de zege aan de haal.
    In de 13 de editie van de Nederlandse strandrace  stonden 300 deelnemers aan de start onder winterse omstandigheden;  het sneeuwde, waaide en  er lag behoorlijk wat  ijs .
    Bram Imming werd 2de en werd  op 10 cm na  geklopt door Rob van der Niet.
    Ramses Bekkenk moest dit keer vrede nemen met de derde plaats.

    top 10
    1 Rob van der Niet Leiden  1:06:05,0
    2 Bram Imming Egmond Binnen  1:06:05,0
    3 Ramses Bekkenk Broek op Langedijk  1:06:10,0
    4 Sven Broekaart Den Helder 1:08:00,0
    5 Robert de Nijs Warmenhuizen  1:08:30,0
    6 Ad de Brabander Wateringen  1:10:02,0
    7 Jaap de Man Spijkenisse  1:10:59,0
    8 Pim de Waard Heiloo  1:10:59,0
    9 Melvin Bos Sint Pancras 1:11:15,0
    10 Hidde Bos Heemstede 1:11:25,0


    Categorie:Strandraces
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duatlon Bolderberg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zaterdag was  TTHZ Bolerberg   toe  aan de twintigste editie van de Limburgse Mountainbike Duatlon en de tiende editie van onze Bolderbergse Mountainbike Wedstrijd.

    Met Tim Van Hemel mocht  de organisatie in Bolderberg een mooie winnaar bijgeschreven worden op het palmares.
    Al tijdens de inleidende loopproef over 3 km kon hij zich afscheiden samen met Pieter Rijnders. Eenmaal op de mountainbike moest Rijnders al snel de rol lossen en stond even later zelfs met pech aan de kant.

    Iets verderop trachtte het tweetal Micha Van Den Eynde ( Bike Inn)  en Roel Cristael  ( Kriekel Cycling team) tevergeefs het gaatje te dichten op Van Hemel. Geen probleem voor Van Hemel want in de afsluitende loopproef kon hij zijn voorsprong terug verder uitdiepen om uiteindelijk met grote voorsprong te zegevieren voor Van Den Eynde en Cristael.

    Bij de veteranen won de Heusdense "ironman" Erik Thijs nipt het pleit van Wim De Waele. 

    De Nederlandse Rikka Vreeswijk-Kelja was bij de dames sterker dan Kim Nulens. Bij de duo's tenslotte waren Davy en Gunther Huygers met voorsprong de besten.  


    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5u Halle-Zoersel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren stonden Dimitri  Vanhove en  Wouter Wuilmus aan de start van de ingekortte 6u van Halle. Omwille van het slechte weer moest er  “maar” 5u gereden worden.

    "Omdat het zo koud was, moesten we ons goed aankleden maar met onze top LevHel kledij was dit geen probleem. "aldus de biker van het van het  Cyco Endurance team .
     "Je moet in de wedstrijd ook 2u in het donker rijden dus kwam een goede lampenset van pas.
    De omloop lag bijzonder snel en af en toe erg glad. DimitriVH en ik vertrokken en wilden graag samen rijden. Maar het was aanschuiven in een bochtje na de start. Ik zag Dimitri niet meer terug in de wedstrijd. Ondertussen wilde ik vooral heel slim trainen. Ik reed de eerste 3u nogal rustig om dan te versnellen. Wat doe je ondertussen ? Vooral veel eten en drinken ! Dankzij de super bevoorrading van Zoef en Lien konden we steeds eten krijgen en nieuw drinken. Bij temperaturen rond -7°C vriezen de toppen van de drinkbussen nogal snel vast waardoor er geen drinken meer door kan ….
    Zowel Dimitri als ik bereiken de finish heelhuids en hadden er een erg goede training van gemaakt. Dimitri eindigde voor mij,  maar tot op heden is er nog geen uitslag van deze wedstrijd bekend. Wat me opviel, was dat er al erg hard gekoerst werd. Vorige jaren reed ik dit ook als training en met de zelfde indeling maar toen eindigde ik toch meer naar voren in het klassement. De eerste marathon van het Cyco Endurance team is een feit ! Dat er nog vele mooie dingen mogen volgen dit seizoen. " zei Wouter Wuilmus .

     Nick Heyns won de solo reeks voor Elias Van Hoeydonck ; Dimitri Vanhove werd 11 de solo en Wouter Wuimus 12 de.

    uitslag :


    http://www.bibtiming.be/site/6-uren-halle


    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fabrice Mels scoort in Istanbul
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Salcano MTB Cup  voor beloften in  het Turkse Istanbul werd gewonnen door  onze landgenoot Fabrice Mels.
    De 19 jarige  Oost Vlaaming uit Sinaai,  die dit jaar de overtap waagde naar het Salcano team  won het in 1 u 37:09,  en dat was bijna 5 minuten sneller dan zijn teamgenoot Aleska Maric .

    Bij de eliten was  Klaus Nilsen de betere. De Deen haalde het voor de Pool Piotr Brzorka.


    top 3 U23

    1. Fabrice Mels Salcano Factory Team
    2. Aleksa Maric Salcano Factory Team
    3. Bayram Eroğlu Salcano Arnavutköy

    Categorie:cross country
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Standrace Blankenberge
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op het strand van Blankenberge vond deze middag de vijfde editie plaats van de 'Blankenbergse Strand- en Duinenrace'. Mountainbiker Joris Massaer rekende af met wegrenner Davy Commeyne.
    De Pepingenaar ( Los Pedalos CT)  rekende pas in de slotfase af met wegrenner Davy Commeyne (Landbouwkrediet), met wie
    hij bijna de ganse wedstrijd op kop heeft gereden. Op anderhalve minuut van de winnaar vervolledigde de Nederlander Bram Rood (Mitsubishi MTB Team) het podium. Voor Massaer is het al zijn derde zege in een strandrace deze winter. Eerder zegevierde hij al in de Infinity Classic en de DuoRace, twee wedstrijden die in Bredene plaatsvonden.
    Bij de dames ging de zege naar Githa Michiels (Trek-KMC). Kristien Nelen ( Windose Houffalize ) kwam ten val en  werd afgevoerd naar het ziekenhuis. De dame uit Essen hield er slechts gekneusde rugspieren,  blauwe plekken en een mooie rode afdruk op de  rug aan over.

    Jens Berckmans was de sterkste bij de juniores. De jonge biker uit Balen klopte Nicolas Klee en Boris Cara.
    Op de 25 km was Frederik Devolder de sterkste elite.

    Top 10

    1. MASSAER Joris  1:43.30   PEPINGEN
    2. COMMEYNE Davy   1:44:01  DADIZELE
    3. ROOD Bram  1:45:01 NLD 
    4. VANDEN BON Jurgen  LINGIER VERSLU 1:48:19  OOSTENDE
    5. CHAMON Thomas  1:48:32  DE PANNE
    6. VANDENBOGAERDE Robin  1:47:56  VERSLUYS EVENZ GISTEL
    8. VERMEULEN Nicolas  NOMADESK-NARVIF 1:49:00 VILVOORDE
    9. VANDOUSSELAERE Sven  PROV. AFD. WEST 1:49:10  EERNEGEM
    10.  MEUL Robby  TEAM NOMADESK-N 1:50:18 SINT PAUWELS

    volledige uitslag : www.chronorace.be

    Categorie:Strandraces


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Mijn favorieten
  • MTB foto's

  • Blog als favoriet !

    Archief per jaar
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 1973
  • 1972
  • 1971
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs