Mrs Knit Crochet
Inhoud blog
  • YARN DIVA PARTY 3, deel 2
  • Yarn Diva Party 3, deel 1
  • Sorbetcardigan
  • SANTA
  • MARCIA ALPACA
    Over mijzelf
    Ik ben Debusschere Christa, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Mrs. Knit Crochet.
    Ik ben een vrouw en woon in Belsele (België) en mijn beroep is .
    Ik ben geboren op 04/09/1966 en ben nu dus 57 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Breien, Haken, Confituur maken, Culinair genieten.
    WELKOM, HIER IS EEN YARN DIVA CREATIEF BEZIG
    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.


    Zoeken in blog

    Laatste commentaren
  • Leuk verslag (Sofie)
        op YARN DIVA PARTY 3, deel 2
  • Mooi (Sofie)
        op Sorbetcardigan
  • Geweldig (Ingrid)
        op Sorbetcardigan
  • Thx (Sofie)
        op YARN DIVA's GAAN WOL VERVEN
  • Geweldig (Ingrid)
        op KANTSTOLA KAL 2019
  • Creatief met breinaald en haakpen
    Kom verder, hier is het creatief plezant vertoeven.
    12-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PONY NEEDLES


    Het begon allemaal met een mooie foto op de FB pagina van G. Brouwer & Zn.

    Daar zag ik de prachtige Pony Flair breinaald en was op slag verliefd.

    Bij Ajour in St.-Michiels kocht ik mijn eerste paar en startte onmiddellijk een

    breiproject. Man, wat breien die naalden goed. Wat voelen ze licht aan en glijden de steken mooi van de naald.

    Ik contacteerde de firma met de vraag of ze ook sponsoring deden voor haakfeestjes. Het telefonisch contact was

    zo aangenaam en de klik was er onmiddellijk.

    De Yarn Diva's op de Yarn Diva Party 2 zouden de primeur krijgen om met de Pony Flair haakpen te mogen werken.

    Met de kerstperiode in zicht, kreeg ik van Pony Needles een prachtig Kerstcadeau. Ik mocht als Belgische Blogster

    Ambassadeur worden voor hun breinaalden en haakpennen.

    Wat een eer, wat een appreciatie, wat een goed gevoel. Ik was zo aangenaam verrast dat ze mijn foto's wisten te smaken en

    mijn inzet om hun product in de spotlights te zetten, wisten te waarderen.

    Maar het moet gezegd, de Pony Flair breinaalden zijn dan ook een must in je verzameling. Ze worden gemaakt in gehard hout,

    zonder chemicaliën en met de hand gekleurd. Dus het milieu is belangrijk.

    Ook de rondbreinaalden liggen goed in de hand. De draad krult niet tijdens het breien. Wat ik toch wel een belangrijk pluspunt vind.

    De overgang draad - naald is heel vloeiend en zelfs een strakke breister, zoals ik, heb er geen last van dat de steken  niet schuiven.

    Ook de haakpennen zijn super. De Pony Flair houten haakpen is wat wennen in het begin. Maar zijn uiterlijk is zo mooi.

    De ergonomische, platte of gekleurde metalen haakpen. Ze zijn allemaal zo mooi afgewerkt en met zorg voor het milieu gemaakt.

    Maar mijn voorkeur gaat uit naar de prachtige Pony Bamboo haakpen. Echt een pareltje.

    Maar nu genoeg gepraat, want ik zou nog uren kunnen doorgaan over de mooie collectie.

    Nu is het aan jullie om ze te leren kennen. Ga zeker eens kijken op hun website, want ze hebben nog zoveel

    meer in hun gamma.

    Ik ga nog wat foto's plaatsen van hun mooie collectie. En hopen worden jullie ook fan.




    Bijlagen:
    http://www.huisjevankatoen.nl   
    http://www.langyarns.com   
    http://www.ponyneedles-europe.de   
    http://www.werkstatteisinger.nl   
    http://www.wooladdicts.com   

    12-03-2019, 12:06 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (2)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Breien
    Tags:Mrs. Knit Crochet, Pony Needles Europe, Pony Flair haakpen, Pony Flair breinaald, Huisje van Katoen, Langyarns, Wooladdicts, Bamboo haakpen, Ambassadeur, wolmonster,
    11-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAPPINESS MOBIUS SJAAL

    What's in a name?

    Wel als je garen de naam Happiness krijgt, dan weet je dat je project een big smile op je gezicht brengt.

    Met de o, zo zachte Wooladdicts Happiness (65% katoen en 35% polyamide) heb ik me gewaagd aan een Möbius sjaal.

    Ik had het nog nooit gebreid of gehaakt, maar al zo vaak bewonderd. Het is en blijft een leuke uitdaging om vanuit

    een wiskundige formule een mooie sjaal, wrap, poncho te creëren.

    En het resultaat is verbluffend, al zeg ik het zelf. Ik ga zeker nog een Möbius sjaals, wrap, poncho haken en breien.

    Het begin is best spannend. Pas na een aantal rijen breien, begint de vorm van de oneindige cirkel zichtbaar te worden.

    Voor de meer technische kant van hoe het werkt, verwijs ik graag naar filmpjes op YouTube. Ik heb mij gebaseerd op

    Knitaholics. How to knit Möbius shawl.

    Mijn versie heb ik gebaseerd op een model uit de gratis Drops patronen.

    De steek die ik voor mijn project gebruikt heb, is een variant op de dubbele gerstekorrelsteek. En door een foute berekening

    van mezelf heb ik bij toeval die mooie, schuin verlopend patroon, gebreid.

    In totaal had ik 415 steken op mijn rondbreinaalden. Als je dan 2 rechts en 2 averechts continue wil door breien, kom je in de problemen.

    Ik kwam dus niet uit in mijn volgende rij.

    Maar het engeltje in mijn hoofd zei dat ik verder moest breien. Het resultaat was mooi en nu ben ik blij dat ik toen een foute telling had.

    De schuin verlopende lijn oogt mooi en doordat je zowel aan de boven als de onderkant werkt, krijg je in het midden

    een mooie tekening.

    Ik ben fier op mijn eigen creatie.

    Ditmaal heb ik de rondbreinaalden van Lang gebruikt. Die glijden super goed en de draad bleef mooi in vorm. Wat wel belangrijk is

    als je 415 steken op je naalden hebt.


    Het patroon geef ik jullie hier gratis:

    Benodigdheden:

    4 bollen Wooladdicts Happiness. Ik gebruikt hier kleur 1013.0034

    Rondbreinaalden nr 6, 80 cm

    Hoogte ± 38 cm

    Omtrek ± 130 cm

    Patroon:

    Zet 208 steken op volgens de methode Möbius die je zelf kiest.

    In de eerste rij verdubbel je de steken tot 415 steken. Het filmpje zal meer duidelijk geven.

    Zet een steekmarkeerder bij het begin van je naald en brei nu continu 2 steken rechts en 2 steken averechts.

    Je zal zien dat je in de ene helft mooi gelijk loopt en in de andere helft een steek opschuift in patroon. Dat maakt het

    juist zo mooi.

    In het begint zie je nog niet goed wat je breiwerk nu precies wordt. Maar dat komt, vertrouw op je kunnen.

    Na 31 cm brei je bij het begin van je rij, de 1steek dubbel. Je houdt je patroon gewoon verder aan. Je hebt dan 416 steken.

    Brei na deze rij de boord van je Möbius. Dat doe je door 2 rechts - 2 averechts aan te houden tot je 3 cm in dit patroon hebt gebreid.

    In je laatste rij, brei je elke 4 steek dubbel (voor en achterwaarts) zo bekom je een mooie losse boord. In totaal heb je dan 520 steken.


    Los alle steken heel losjes af.

    Blocken is wat moeilijk. Je krijgt het werk nooit mooi plat door de Möbius krul.

    Geniet nu van een prachtige warme sjaal, poncho, wrap.


    Mrs. Knit Crochet

    Bijlagen:
    http://www.knitaholics.com   
    http://www.langyarns.com   
    http://www.wooladdicts.com   

    11-03-2019, 15:19 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Breien
    Tags:Mrs. Knit Crochet, Wooladdicts, Happiness, , Find your inner knitter, zomercollectie, Langyarns, Langyarns rondbreinaalden, Möbius.
    Archief per week
  • 09/03-15/03 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018




    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Categorieën
  • Breien (24)
  • Haken (13)
  • Yarn Diva gadget (1)
  • Yarn Diva party (2)
  • Yarn Diva's op bezoek bij (1)

  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Wooladdicts
  • Lang Yarns
  • Sunny Designs
  • Fie bakt, haakt en breit!
  • de Haakhelden
  • Atelier Valerie
  • Crochets4u
  • Werkstatt Eisinger
  • Pony Needles


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs