Mrs Knit Crochet
Inhoud blog
  • YARN DIVA PARTY 3, deel 2
  • Yarn Diva Party 3, deel 1
  • Sorbetcardigan
  • SANTA
  • MARCIA ALPACA
    Over mijzelf
    Ik ben Debusschere Christa, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Mrs. Knit Crochet.
    Ik ben een vrouw en woon in Belsele (België) en mijn beroep is .
    Ik ben geboren op 04/09/1966 en ben nu dus 57 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Breien, Haken, Confituur maken, Culinair genieten.
    WELKOM, HIER IS EEN YARN DIVA CREATIEF BEZIG
    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.


    Zoeken in blog

    Laatste commentaren
  • Leuk verslag (Sofie)
        op YARN DIVA PARTY 3, deel 2
  • Mooi (Sofie)
        op Sorbetcardigan
  • Geweldig (Ingrid)
        op Sorbetcardigan
  • Thx (Sofie)
        op YARN DIVA's GAAN WOL VERVEN
  • Geweldig (Ingrid)
        op KANTSTOLA KAL 2019
  • Creatief met breinaald en haakpen
    Kom verder, hier is het creatief plezant vertoeven.
    11-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAPPINESS MOBIUS SJAAL

    What's in a name?

    Wel als je garen de naam Happiness krijgt, dan weet je dat je project een big smile op je gezicht brengt.

    Met de o, zo zachte Wooladdicts Happiness (65% katoen en 35% polyamide) heb ik me gewaagd aan een Möbius sjaal.

    Ik had het nog nooit gebreid of gehaakt, maar al zo vaak bewonderd. Het is en blijft een leuke uitdaging om vanuit

    een wiskundige formule een mooie sjaal, wrap, poncho te creëren.

    En het resultaat is verbluffend, al zeg ik het zelf. Ik ga zeker nog een Möbius sjaals, wrap, poncho haken en breien.

    Het begin is best spannend. Pas na een aantal rijen breien, begint de vorm van de oneindige cirkel zichtbaar te worden.

    Voor de meer technische kant van hoe het werkt, verwijs ik graag naar filmpjes op YouTube. Ik heb mij gebaseerd op

    Knitaholics. How to knit Möbius shawl.

    Mijn versie heb ik gebaseerd op een model uit de gratis Drops patronen.

    De steek die ik voor mijn project gebruikt heb, is een variant op de dubbele gerstekorrelsteek. En door een foute berekening

    van mezelf heb ik bij toeval die mooie, schuin verlopend patroon, gebreid.

    In totaal had ik 415 steken op mijn rondbreinaalden. Als je dan 2 rechts en 2 averechts continue wil door breien, kom je in de problemen.

    Ik kwam dus niet uit in mijn volgende rij.

    Maar het engeltje in mijn hoofd zei dat ik verder moest breien. Het resultaat was mooi en nu ben ik blij dat ik toen een foute telling had.

    De schuin verlopende lijn oogt mooi en doordat je zowel aan de boven als de onderkant werkt, krijg je in het midden

    een mooie tekening.

    Ik ben fier op mijn eigen creatie.

    Ditmaal heb ik de rondbreinaalden van Lang gebruikt. Die glijden super goed en de draad bleef mooi in vorm. Wat wel belangrijk is

    als je 415 steken op je naalden hebt.


    Het patroon geef ik jullie hier gratis:

    Benodigdheden:

    4 bollen Wooladdicts Happiness. Ik gebruikt hier kleur 1013.0034

    Rondbreinaalden nr 6, 80 cm

    Hoogte ± 38 cm

    Omtrek ± 130 cm

    Patroon:

    Zet 208 steken op volgens de methode Möbius die je zelf kiest.

    In de eerste rij verdubbel je de steken tot 415 steken. Het filmpje zal meer duidelijk geven.

    Zet een steekmarkeerder bij het begin van je naald en brei nu continu 2 steken rechts en 2 steken averechts.

    Je zal zien dat je in de ene helft mooi gelijk loopt en in de andere helft een steek opschuift in patroon. Dat maakt het

    juist zo mooi.

    In het begint zie je nog niet goed wat je breiwerk nu precies wordt. Maar dat komt, vertrouw op je kunnen.

    Na 31 cm brei je bij het begin van je rij, de 1steek dubbel. Je houdt je patroon gewoon verder aan. Je hebt dan 416 steken.

    Brei na deze rij de boord van je Möbius. Dat doe je door 2 rechts - 2 averechts aan te houden tot je 3 cm in dit patroon hebt gebreid.

    In je laatste rij, brei je elke 4 steek dubbel (voor en achterwaarts) zo bekom je een mooie losse boord. In totaal heb je dan 520 steken.


    Los alle steken heel losjes af.

    Blocken is wat moeilijk. Je krijgt het werk nooit mooi plat door de Möbius krul.

    Geniet nu van een prachtige warme sjaal, poncho, wrap.


    Mrs. Knit Crochet

    Bijlagen:
    http://www.knitaholics.com   
    http://www.langyarns.com   
    http://www.wooladdicts.com   

    11-03-2019, 15:19 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Breien
    Tags:Mrs. Knit Crochet, Wooladdicts, Happiness, , Find your inner knitter, zomercollectie, Langyarns, Langyarns rondbreinaalden, Möbius.
    03-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.YARN DIVA PARTY 2 @EETHUIS MINT ISM WOOLADDICTS

    Zaterdag 23 februari 2019.

    De dag dat ik dankzij Jan, vertegenwoordiger van Langyarns Ndl, mijn 2de YARN DIVA PARTY mocht organiseren.

    Bij Eethuis Mint in Jabbeke had ik 28 haakgekkies uitgenodigd voor een fantastisch haakfeest. Ik had alles tot in de puntjes voorbereid

    en het zou nog groter, mooier en leuker worden dan de 1ste party.

    De uitgenodigde Yarn Diva's waren alvast heel enthousiast en vol verwachting.

    De eerste Diva's arriveerden een half uur voor aanvang van het feest. Rudi en ik waren nog niet klaar met de aankleding van de zaal.

    Dus werd hun geduld nog even op de proef gesteld. Maar van zodra de tafels versierd waren met mooie bollen LANGYARNS en

    WOOLADDICTS garen en een mooie PONY FLAIR haakpen, mochten de Diva's beginnen aan het feestgedruis. En geloof me de

    decibels ging de hoogte in.

    Mijn nichtje Stéphanie had een lekkere stukje grietfilet in een zuiderse korstje met een geplette aardappel op de lunch gezet. En het

    werd gesmaakt, want tijdens het eten gingen de decibels naar beneden.

    Onze hoofdsponsor WOOLADDICTS had een date met PONY NEEDLES

    Ik werd door de Diva's overstelpt met mooie cadeau's die ze zelf gehaakt of gebreid hadden. Zo lief, zo waardevol. Ze krijgen allemaal een

    mooie plek in mijn craftroom.

    Tijdens het feest kon ik eindelijk mijn nieuwe ontwerp showen. De DIVA SUNSHINE SJAAL was het project op het feest.

    Uit de nieuwe collectie van WOOLADDICTS had ik het mooie SUNSHINE katoen garen uitgekozen. De mooie warme rode kleur

    werd door iedereen als wauwtastisch mooi gevonden.

    Veronique, onze nieuwe vertegenwoordigster voor België en ikzelf mochten elke Diva verwennen met 4 bolletjes Sunshine, het nieuwe zomer magazine in een prachtige strandtas.

    Ook konden de Diva's meteen aan de slag met het patroon dankzij de sponsoring van PONY NEEDLES. Zij hadden de houten

    PONY FLAIR haakpen geschonken.

    En het patroon, de garens en de haakpen werden getest en goedgekeurd.

    Tijdens het feest zat de sfeer goed. Er werd gebabbeld, gelachen, geplaagd, lekker gegeten en gedronken. Er werden

    nieuwe vriendschappen gesloten en het blije weerzien van gekende Diva's was zo hartverwarmend.

    Mijn dag kon niet meer stuk.

    Tijdens de middag had ik ook nog een verrassing voor ieder Diva. Ik had bij vele lieve mensen prijzen kunnen afdingen voor

    de tombola. Zo kregen de Diva's naast het WOOLADDICTS haakpakket, de PONY NEEDLES haakpen, een goed gevulde

    goodiebag, ook nog een zelf gekozen cadeau. Ik voelde me een echte cadeautjes madam.

    Lieve Diva's, uit de grond van mijn hart, wil ik jullie één voor één bedanken voor deze mooie dag met een

    gouden randje. Een dag waar ik heel veel energie en tijd ingestopt heb, waar ik mijn ziel in gestopt heb, mijn

    eigen visie van een haakfeest heb kunnen verwezenlijken.

    Dankzij jullie vriendschap is de YARN DIVA FAMILY een hechte groep geworden waar al veel mooie vriendschappen uitgegroeid zijn.

    En er staan nog mooie momenten, uitstappen en activiteiten op ons programma. 

    Eerstvolgende activiteit is bij WOLCAFE op zaterdag 11 mei;

    Dikke merci, OPPERDIVA


    Bijlagen:
    http://www.eethuismint.be   
    http://www.langyarns.com   
    http://www.ponyneedles_europe.de   
    http://www.wooladdicts.com   

    03-03-2019, 10:50 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:Haken
    Tags:Eethuis Mint, Wooladdicts, Langyarns, Pony Needles, Mrs. Knit Crochet, Yarn Diva Party,
    25-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DIVA SUNSHINE SJAAL

    Vandaag mag ik jullie mijn nieuwste ontwerp showen.

    Diva Sunshine sjaal.

    Deze sjaal is gehaakt in de wondermooie Sunshine van Wooladdicts. Het is een katoen dat super geschikt is om een zomerse sjaal te haken.

    De rode kleur werd door mij gekozen omdat ROOD mijn lievelingskleur is en ik op slag verliefd werd op deze mooie bol.

    Samen met Jan, de vertegenwoordiger van Langyarns, besliste ik om er een mooie sjaal in te haken als project voor de YARN DIVA PARTY 2.

    Over de party zelf vertel ik later in een andere blog wel.

    Voor het ontwerp  heb ik gekozen voor een eenvoudig patroon dat zich steeds herhaald. Zo kan je hem breed, smal, lang of kort maken, zonder

    verlies van design of vorm.

    Alsof het voorbestemd was, kwam ik toevallig in contact met de prachtige haakpennen van PONY NEEDLES EUROPE.

    Sabine schreef ik een lieve brief met de vraag of ze wou mede sponsor zijn op het feest. In ruil zou ik haar producten promoten met veel liefde.

    En ik moet zeggen, de PONY FLAIR haakpen, haakt goed en is bovendien nog mooi om naar te kijken. De haakpen en het katoengaren werden een

    perfect koppel om mijn zomerse sjaal te creëren.

    Dat WOOLADDICTS opnieuw een prachtige zomercollectie heeft gemaakt, moet ik velen onder jullie niet meer vertellen.

    Ik ben overtuigd en verliefd op de SUNSHINE en daarom mag iedereen van mij het patroon gratis krijgen. De link aanklikken, de wol aanschaffen en beginnen maar.

    De sjaal kan je op zoveel verschillende manieren dragen. Hij kan sportief, gekleed op elke outfit een meerwaarde uitstralen.


    Ook de andere modellen van sjaals, jasjes en truien in de Sunshine collectie zijn zo mooi. Ga zeker langs bij je favoriete

    wolwinkel.

    Mijn favoriete wolwinkel is BOLLEKE WOL DESIGN in Melle. Els heeft het volledige gamma van de Wooladdicts zomercollectie.

    Laat haar weten dat ik je gestuurd heb en ze zal gelukkig zijn met de vriendschapsreclame.


    Haak er lekker op los, vertel het verhaal van de Diva Sunshine sjaal verder.

    Post een foto met jouw versie en vergeet Mrs. Knit Crochet, Wooladdicts en Langyarns niet te taggen. En kijk ook eens of je

    niet te overhalen bent om fan te worden van Pony Needles. Ze hebben zoveel moois in het assortiment. Als ambassadeur voor België

    heb ik al veel mogen testen en ben ik er heel lovend over.



    Bijlagen:
    DIVA SUNSHINE.docx (204.1 KB)   
    http://www.bollekewoldesign.be   
    http://www.langyarns.com   
    http://www.ponyneedles-europe.de   
    http://www.wooladdicts.com   

    25-02-2019, 14:52 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Haken
    Tags:Mrs. Knit Crochet, LangYarns, Pony Needles Europe, Pony Flair haakpen, Sunshine, Yarn Diva sjaal, Wooladdicts, Bolleke Wol Design
    18-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MIJN HUISJE VAN KATOEN

    Mijn ontmoeting met Yvonne, HUISJE VAN KATOEN, op de breidagen in Zwolle was een aangenaam moment

    met een mooie samenwerking. Daar vertelde ik al over in een vorig blogverslag.

    Nu wou ik echt een ode brengen aan haar bedrijf en met de rest van de BARBANTE M garen besloot ik een

    mooi HUISJE VAN KATOEN te haken. Het patroon vond ik in het boek JOEKEDOE 2.

    Meteen ook het ideale moment om de haakpennen van PONY FLAIR NEEDLES te testen. De houten haakpen

    ligt goed in de hand, al was het wel wennen aan de vorm. De gele, met plat stuk gaf wat meer comfort. Maar

    bij beide had ik geen kramp in de vingers of pols. Dus test geslaagd.

    De dakpannen haken was echt een plezier. De golvende pannen sloten rij na rij mooi aan op elkaar.

    Maar toen deed er zich een praktisch probleem voor. Ik had niet genoeg garen voor de schrijnwerkerij.

    En een huis zonder ramen en deur, dat stond niet zo vermeld in het bestek.

    Dan maar heel lief vragen aan Yvonne, of ik nog wat extra garen kon krijgen. Die lieve schat stuurde

    met direct 2 tinten bruin op. Zo kon ik nog keuze maken in de afwerking.

    Eind goed, al goed.

    De eigenares van het huisje MRS. KNIT CROCHET, voelt zich er al helemaal thuis.

    Oog voor detail heeft die Diva ook wel. De naam plaque bestelde ze bij DE HAAKFABRIEK en

     de deurknop werd bij Ozizo aangekocht.

    De beplanting staat ondertussen ook al in knop of bloei. Dus laat de lente maar komen.

    Op de Knit en Knot beurs in April ga ik het huisje overhandigen aan Yvonne en mag het

    overal mee haar beursstand versieren.

    Dankjewel dat ik het garen mocht uitproberen. Reclame zal ik er heel graag voor maken.

    Bijlagen:
    http://www.dehaakfabriekwebshop.nl   
    http://www.huisjevankatoen.nl   
    http://www.joekedoe.be   
    http://www.ozizo.com   
    http://www.ponyneedles-europe.de   

    18-01-2019, 13:52 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Haken
    Tags:Huisje van Katoen, Pony Flair needles, Pony flair haakpen, Barbante M, Mrs. Knit Crochet, Joekedoe 2,
    16-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WOOLADDICTS FIND YOUR INNER KNITTER

    Vorige week kreeg ik de WACRAFTBOX toegestuurd.

    Jullie kregen via Facebook en Instagram al een glimp te zien en konden elke

    dag mee aftellen naar de lancering van de zomercollectie.

    Wel, ik mocht de nieuwe collectie al eens voelen en bewonderen.

    En ik weet nu al het wordt een topper in Wolland en een warme zomer.

    De modellen in het magazine zijn zo veel belovend en mooi.

    De WOOLADDICTS zomercollectie bestaat uit

    SUNSHINE,  een mooi glanzend 100% katoen in mooie kleuren.

    Iedere bol weegt 50 g en heeft ca 95 m.

    Met de groen tinten ga ik een zomer truitje ontwerpen.

    Het idee borrelt al in mijn hoofd en mijn handen jeuken al om er aan te beginnen.

    HAPPINESS, is zo zacht en bestaat uit 65% katoen en 35% polyamide.

    Hiermee ga ik een Möbius sjaal haken. De bol voelt nog zachter dan mijn lieveling

    fleece en zal me op die mooie zomers avonden, heerlijk warm houden.

    In de mooie craftbox zaten ook nog 2 paar rondbreinaalden van Lang. Ik heb ze nooit

    eerder gebruikt. Maar nu heb ik de ideale combinatie om ze te testen.

    De Marketing afdeling van Wooladdicts verdient van mij ook een pluim.

    De mooie postkaarten zijn altijd zo sprekend en de one-liners zijn perfect afgestemd

    op hun volgers.

    %%%FOTO7%

    Nu rest me nog een ding.

    Laat al je huishoudelijk werk links liggen, want vanaf vandaag is deze wondermooie

    collectie te bewonderen in jouw favoriete wolwinkel.






    Bijlagen:
    http://www.langyarns.com   
    http://www.wooladdicts.com   

    16-01-2019, 13:52 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Breien
    Tags:Mrs. Knit Crochet, Wooladdicts, Happiness, Sunshine, Find your inner knitter, zomercollectie, Langyarns, Langyarns rondbreinaalden, Wooladdicts #2 magazine.
    02-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ABALONE SHAWL, een sjaal met een YARN DIVA verhaal.

    Allereerst wil ik ieder van jullie een prachtig, creatief maar vooral gezond 2019 wensen.

    De Abalone shawl, ontwerp van Carle Dehning, is voor mij een sjaal met een YARN DIVA verhaal geworden.

    In de goodiebag, die iedere Yarn Diva op de 1ste YARN DIVA PARTY kreeg stak onder andere een TRUI MAGAZINE, een bolletje JAWOLL SUPERWASH

    van LANGYARNS.

    In het magazine stond een patroon waarvan ik wist dat ik die ooit zou breien.

    Onlangs volgde ik bij DRAADKRACHT een workshop wol verven. En daar kwam het idee om met de zelf geverfde wol en de item uit de goodiebag, mijn versie

    van de sjaal te breien.

    Het patroon begon met het opzetten van 5 steken en eindigde met 559 steken op de fantastische PONY FLAIR BREINAALDEN.

    Iedere steek, elke naald was een plezier om breien. En op het einde begonnen de steken zwaar te wegen op de rechte breinaalden, maar de ze gaven geen krimp. Dat in tegenstelling

    tot veel andere breinaalden die ik voor dit aantal steken, in het verleden gebruikt had.

    In 3 weken tijd had ik de 'KNIT THE ROAD' YAK bol en de JAWOLL SUPERWASH opgebreid en het resultaat is een verbluffend mooie, zachte

    sjaal geworden.

    De Yak wol bestaat uit 60% merino, 20% zijde en 20% Tibetaanse yak en breit zo lekker weg. En in combinatie met de Jawoll Superwash was het een plezier

    om te breien. Echt genieten.

    Het lace gedeelte in de contrastkleur is telkens anders en maakt de sjaal speciaal.

    Het was ook spannend om te breien omdat ik maar 1 bol ofwel 100 g zelfgekleurde Yak had. Maar het geluk stond aan mijn zijde.

    Ik heb het gehaald.

    Op 23 februari komt YARN DIVA PARTY 2.0. Ik beloof dat het een fantastisch haakfeest zal worden met heel wat mooie

    verrassingen en ontdekkingen. Ik ben nu volop bezig met het patroon en de voorbereidingen.

    En 2019 wordt ook het jaar waarin ik werk maak van een nieuwe groep YARN DIVA'S . Maar meer daarover

    in een volgende blog.



    Bijlagen:
    http://draadkracht.nu   
    http://langyarns.com   
    http://truimagazine.nl   
    http://www.ponyneedles-europe.de   

    02-01-2019, 14:30 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Breien
    Tags:Mrs. Knit Crochet, LangYarns, Pony Needles Europe, Draadkracht, Knit the Road Yak, Yak, Tibetaanse yak, wol verven, abalone sjaal, Carle Dehning, hiyahiya steekmarkeerder, Trui Magazine
    11-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAARBAND

    Zoek je nog een leuk Kerstcadeau voor je nichtje, dochter, mama of jezelf, dat bovendien super snel gebreid is?

    Dan heb ik het ideale cadeau project voor jou.

    Eén bol FIRE WOOLADDICTS en één paar PONY FLAIR breinaalden, een uurtje brei tijd en Klaar is Kees.

    Ze zijn zo super zacht, warm en comfortabel om te dragen.

    Voor Moetie en mezelf heb ik een kabel Haarband gebreid in een mooie grijstint (kleur nr. 1000.0096) en voor mezelf in oudroze (kleur nr. 1000.0029).

    Het patroon uit het magazine van WOOLADDICTS heb ik wat aangepast, door er een tweede kabel bij te breien. Extra breed en super warm.

    Mijn nichtje Stéphanie was zo vol lof over de breikunsten van tante Christa en keek me zo heel lief aan en vroeg:

    'Wil je er één voor mij breien met een swung in?'

    Et Voilà, mijn breiboeken door snuisteren en in het boekje 'Boven de Wolken 3, winter 2016' van Julija's Shop heb ik de inspiratie gehaald en

    het kindermodel aangepast naar een volwassen model.

    Ik heb de smaak te pakken en heb gisteren 2 prachtige patronen gekocht bij Nina Ruth.

    Daarover vertel ik meer in een volgend blogverslag.

    Heb ik je warm gemaakt om aan de slag te gaan?

    Dan heb je deze fantastische combinatie van doen.

    1 bol FIRE (100 g, ca 75 m; 98% Scheerwol & 2% Polyester) van WOOLADDICTS BY LANGYARNS

    1 paar PONY FLAIR breinaalden nr. 10

    1 WOLMONSTER van LESLIE EISINGER om het restje wol mooi te bewaren.

    Ik garandeer je dat je een prachtig Kerstcadeau met liefde gemaakt hebt en kan afgeven aan een echte fashionista.




    Bijlagen:
    http://www.julijasshop.be   
    http://www.langyarns.com   
    http://www.ponyneedles-europe.de   
    http://www.ponyneedles.com   
    http://www.werkstatteisinger.nl   
    http://www.wooladdicts.com   

    11-12-2018, 12:14 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Breien
    Tags:Wooladdicts, Langyarns, Fire, Wolmonsters, Pony Knitting Needles, Pony Flair, Haarband, Nina Ruth, Julija's shop, Mrs. Knit Crochet
    07-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WINTERSET HAARBAND EN COL

    Wat is er nu aangenamer dan een wandeling te maken op een zonnige winterdag en nadien in huis te komen en je te omringen

    door de warmte van een lekkere kop Chocomelk en goed gezelschap.

    Maar die koude winterdagen kunnen ook guur, ijzig en nat zijn. En daarom heb ik deze winterset gebreid.

    Voor de haarband koos ik het mooie roze uit de serie FIRE BY WOOLADDICTS.

    Het patroon uit hun 1ste Magazine heb ik wat aangepast.

    Ik heb er een dubbele kabel in gebreid, telkens gescheiden door 1 steek averecht.

    De col mocht nog iets breder uitvallen, zodat ik er alle warmte van zou kunnen benutten.

    Daarom  werd mijn versie er één met 3 kabels.

    Laat die koude, mooie, zonnige winterdagen nu maar komen. Ik ben er tegen gewapend.

    Mijn nichtje Stéphanie en Moetie waren zo lovend over de haarband, dat ik voor hun Kerst ook een haarband ga breien.

    Voor hun haarband heb ik de 2 chique grijstinten gekozen uit de kleurenkaart van de WOOLADDICTS FIRE. Chique en stijlvol.

    Onlangs ontdekte ik de breinaalden van Pony Needles. Wat een prachtige naalden zijn dat. En met hun flashy kleuren zijn ze bovendien

    super hip en mooi om naar te kijken. Elk paar is met de hand geverfd met natuurlijke kleurstoffen, vrij van chemische additieven en biologisch afbreekbaar.

    Vervaardigd in een Duits hardhout Ahorn uit duurzaam bosbouw, breien ze fantastisch.

    Ik kocht mijn naalden bij Ajour in Sint.-Michiels bij Brugge.

    Ik ga me zondag amuseren want YARN + KNITTING NEEDLES = ME HAPPY FEELING

    CAST ON IS BEING CREATIVE

    CAST OFF IS ENJOYING THE BEAUTY

    Bijlagen:
    http://www.ajour.be   
    http://www.langyarns.com   
    http://www.ponyneedles-europe.de   
    http://www.wooladdicts.com   

    07-12-2018, 10:33 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Breien
    Tags:Mrs. Knit Crochet, Fire, Wooladdicts, Langyarns, Pony Needles, Haarband, Col, Ajour,
    29-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WOL VERVEN WORKSHOP BIJ DRAADKRACHT

    Op 10 juni had ik afgesproken met Kim, Karin en Ingrid in Rotterdam. We zouden er samen Rotterdam ontdekken via de wandeling KNIT010 van Puk Vossen.

    Na het bezoeken van leuke wolwinkels, breien in het park en ontdekken van leuke straatjes in Rotterdam, besloten de 4 vriendinnen om nog een stukje aan

    deze zonovergoten dag te breien.

    Op een gezellig terras bij een Indisch restaurant konden we heerlijke gerechten proeven. En Kim kwam met het voorstel om nog eens een craftdate te organiseren.

    Ze vroeg of we interesse hadden in een workshop Wol verven bij Draadkracht.

    En zo vertrok ik vorige zaterdag met mijn breivriendin, Marina, richting Haarlem.

    De andere dames stonden ons al op te wachten.

    Geja gaf ons wat uitleg over de wol keuze en hoe het in zijn werk ging. Onze vingers begonnen te kriebelen en vol enthousiasme gingen we aan de slag.

    De mini strengen waren super mooi en terwijl ze op het droogrek konden drogen, waren we al aan het brainstormen welke kleuren onze grote

    streng zou krijgen.

     

    Geja en Ali gaven elk van ons een plastic bak zodat we volledig los konden gaan bij het kleuren van de grote streng.

    Iedereen begon te mengen, mixen, kladderen, verven, kneden en Kim zag dat haar vriendinnen het naar hun zin hadden.

    Sommigen onder ons kregen er maar geen genoeg van.

    Karin wou nog een extra roze versie verven, zo zou ze een mooi jasje kunnen breien voor haar kleindochter.

    Ingrid die wou een contrasterend tweede streng kleuren. En Geja, kon haar overtuigen om volledig los te gaan met het mixen van kleuren.

    Zelfs blindelings werd het een fantastische mooie kleurencombinatie.

    De eerste  Merino streng van mij werd er een die volledig buiten mijn kleurenpalet lag. De groentinten deden me als het ware al verlangen naar de lente.

    De tweede streng zou er een in Yak worden, in een contrasterend kleur. Ik wou er de Abalone shawl mee brengen. Patroon van Carle Dehning.

    Sandra, die wou wel eens zien het resultaat zien van twee verschillende wol soorten in eenzelfde kleurbad. En het werd een succes.

    Geja is een fantastische lieve dame die met kleuren kan toveren, je het vertrouwen kan geven dat je het kan, dat je uit je comfortzone kan

    stappen en toch tevreden naar huis kan met je eigen geverfde wol.

    En voor wie er nog aan mocht twijfelen, we hebben er een nieuwe hobby bij.

    Voor we heel tevreden terug huiswaarts gingen, kregen we van Kim nog een leuke attentie. Thee drinken uit deze mooi mok, zal me altijd doen

    herinneren hoe leuk de workshop Wol Verven was.

    Dankjewel Kim


    Bijlagen:
    http://www.craftlikekim.com   
    http://www.draadkracht.nu   
    http://www.nurturingfibes.com   

    29-11-2018, 17:12 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Breien
    Tags:wolverven, draadkracht, workshop, craftdate, IGvriendinnen, merino, sokkenwol, yak, abalone shawl, Carle Dehning, gratis patroon
    26-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WOOLADDICTS 'AIR' PONCHO

    Terwijl de Cranberry Chutney staat te pruttelen, ga ik jullie vertellen over het ontstaan van een prachtige poncho in Wooladdicts 'Air' by Langyarns.

    In september showde mijn lieve Nederlandse vriendin Ingrid aka Sunny Designs haar prachtige poncho in de Honinggraatsteek.

    Ik was op slag verkocht. Hij was helemaal mijn stijl.

    Dus zocht ik in de prachtige collectie mijn favoriete kleur.

    Het gratis patroon kon ik aanvragen op de site van Ingrid (http://www.sunnydesignscreative.blogspot.com) en ik kon beginnen aan de poncho in Honinggraatsteek.

    Wat een leuke steek om te breien en op naalden 8 ging het breien heel vlot vooruit. Enkele avonden goed doorbreien en klaar is de PONCHO.

    Het resultaat brengt een smile op mijn gezicht.

    En de positieve reacties op de poncho zijn lovend. Maar al die complimenten zijn bestemd voor mijn lieve vriendin.

    Want zij is de ontwerpster van deze prachtige, warme poncho.

    Afgelopen zaterdag had ik een craftdate met de lieve ontwerpster bij Draadkracht (http://draadkracht.nu) in Haarlem.

    Daar had Kim (http://craftlikekim.com) een workshop Wolverven voor ons georganiseerd.

    Maar daar vertel ik meer over in mijn volgend blogverslag.

    Ingrid en ik hadden dan ook het lumineuze idee om een mini fotoshoot te maken van onze poncho.

    En geloof het of niet. Onze outfit is volledig op elkaar afgestemd en helemaal niet afgesproken.

    Maar zoals al zo vaak voorgevallen is, Ingrid en ik hebben dezelfde smaak, voeling met de wereld en doen vaak hetzelfde op hetzelfde moment, ook al wonen we kilometers van elkaar tussen Ede en Belsele.

    Zeg nu zelf, een prachtige foto toch!





    Bijlagen:
    http://sunnydesignscreative.blogspot.com   
    http://www.craftlikekim.com   
    http://www.draadkracht.nu   
    http://www.langyarns.com   
    http://www.wooladdicts.com   

    26-11-2018, 16:17 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (2)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Breien
    Tags:Wooladdicts, Langyarns, air, sunny Designs, Mrs. Knit Crochet, gratis patroon, BFF, koude dagen, wolverven workshop, draadkracht, craftlikekim
    02-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SORRENTO sjaal voor Moetie


    In het voorjaar kwam het nieuwe boek van Joke Decorte uit.

    Joke Decorte, hoor ik je denken?

    Wel, misschien ken je haar beter als CROCHETS4U en haar prachtige kinderboeken JOEKEDOE & JOEKEDOE 2.

    Dit boek mocht niet ontbreken in mijn bibliotheek en werd dan ook in pre-order besteld.

    Ik mocht het op een zonnige donderdag bij haar thuis afhalen. Altijd leuk om de persoon achter het verhaal te leren kennen.

    Haar nieuwste boek: GEOMETRISCHE MOTIEVEN HAKEN is een prachtig boek met 20 geometrische motieven die elk een Italiaanse stad als naam dragen.

    Samen met Moetie zocht ik een patroon en de gepaste wol uit. Ik zou voor haar Moederdag een prachtige sjaal haken.

    We kozen voor de SORRENTO.

    De patronen zijn mooi uitgeschreven en voorzien van een goed uitgelegd telpatroon.

    En het leuke is, elk patroon kan je naar eigen wens maken en zo in een brede, smalle, grotere, kleine, lange of korte versie haken.

    De sjaal van Moetie werd uiteindelijk 1,80 lang en 40 cm breed. Ze draagt hem zo graag want de Merino van Adriafil is zo zacht en warm.

    En Moetie geeft mij nu het mooiste compliment door haar sjaal met veel liefde en trots te dragen.





    Bijlagen:
    http://WWW.CROCHETS4U.BE   

    02-11-2018, 14:51 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Haken
    Tags:Joke Decorte, Geometrische motieven, haken, Adriafil, merino, sjaal haken
    01-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LOVE NAPOLITANO SHAWL


    Wanneer je bolletjes wol in je handen zo zacht aan voelen als ze eruit zien en de kleuren zo'n romatische beelden opwekken, dan weet je dat je project een mooi eindresultaat zal geven.

    Wel dat gevoel kreeg ik toen ik de bolletjes LOVE uit de nieuwe lijn WOOLADDICTS van LANGYARNS voor het eerst zag en voelde.

    Er zat een model van een asymmetrische sjaal in mijn hoofd in 3 kleuren die mooi in balans lagen qua kleur.


    Nu maar hopen dat de steken ook mooi tot zijn recht zouden komen.

    Ik begon met volle moed en voelde al gauw dat het goed zat.

    De gerstekorrel aan de goede zijde en de rechte steek aan de verkeerde zijde, gaven een leuk patroon.

    En het mooie was, dat de beide zijden even mooi werden. Wat meestal een uitdaging is bij een gebreide sjaal.

    De achterzijde is meestal iets minder mooi dan de voorzijde. Hoe verder ik vorderde, hoe meer steken er op de naald kwamen, hoe gelukkiger ik me voelde.

    Oordeel zelf maar hoe leuk het is om 2 mooie zijden te krijgen in een gebreide sjaal.

    Hoe groot, lang mijn sjaal zou worden, wist ik niet toen ik begon.

    Ik had 9 bolletjes en bekeek het resultaat na elk bolletje.

    Omdat ik met 3 kleuren aan het breien was, besloot ik om toch 3 banden van 3 kleuren te creëren.

     

    Bij 296 steken waren mijn bolletjes verwerkt in een asymmetrische sjaal met 101 mogelijkheden om te dragen.

    Mijn XL werd uiteindelijk na blocken 2,16m op 1,66 m.

    Een super lange sjaal in warme en zachte Merino wol.

    En na een verwenbadje in Eucalan en 1 nacht drogen bij het blocken, voelt hij nu super zacht, warm en verder licht op mijn schouders.

    De naam die ik koos voor de sjaal heeft zo ook zijn eigen leuk verhaal.

    Op een avond was ik bezig met de 2de zwarte band toen mijn man een leuke opmerking gaf. Hij zei dat het patroon hem deed denken aan een Napolitano ijsje, zo met die 3 kleuren.

    Ik moest er eerst even om lachen, maar hij had een punt.

    De naam was vlug gevonden LOVE NAPOLITANO SHAWL

    Ik ben er zo fier op en deel dan ook graag het patroon met jullie.


    PATROON en BENODIGDHEDEN

    Garen: LOVE Wooladdicts by Langyarns, 25 g/125m

                3x 1002.0094 3x 1002.0070 3x 1002.0019

    Breinaalden: 4,5

    Gebruikte steken: R: recht

                                 Av: averecht

                                 O: omslag

                                 K: kantsteek

    Zet 5 steken op.

    1ste naald: 1 kantsteek - 3 steken recht - laatste steek meerderen (voor en achter)

    2de naald: 1 kantsteek - 1 steek recht - 1 omslag - *1 R, 1 AV*, *-* herhalen tot je nog 2 steken over hebt, laatste 2 steken samen breien.

    3de naald: 1 kantsteek - alle volgende steken + omslag recht breien, laatste steek meerderen (voor en achter)

    Herhaal naalden 2 & 3 tot de gewenste grootte voor je sjaal.

    Kant alle steken losjes af.

    Block de sjaal in Eucalan

    Bijlagen:
    http://langyarns.com   
    http://wooladdicts.com   

    01-11-2018, 16:41 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Breien
    Tags:Love, Wooladdicts, LangYarns, eigen ontwerp, merino, Mrs. Knit Crochet, breien, asymmetrische sjaal, eucalan
    28-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HUISJE VAN KATOEN

    Op 20 september kreeg ik van Yvonne het volgende bericht op Instagram:

    Hallo Christa, ik ben Yvonne van Huisje van Katoen.

    Ik ben sinds kort begonnen met Wholesale. Nu ben ik hiervoor op zoek naar 1 verkooppunt in België.

    Sta jij hiervoor open? Zo ja, dan neem ik telefonisch contact met je op om door te spreken wat dit inhoudt. Hartelijke groet. Yvonne.

    Wat een leuk bericht. Maar ik moest Yvonne ontgoochelen. Ik ben een wooladdict, maar heb geen winkel of webshop. In mijn dromen wel, maar mijn lichaam zou het niet aankunnen. Ik heb een Burn out gehad in 2011 met chronische stress en schildklierlijden.

    Maar ik ben wie ik ben, en iemand helpen, maakt me gelukkig. Dus ging ik op zoek naar een leuke wolwinkel in België met interesse voor dit mooie garen van Huisje van Katoen.

    Ik contacteerde Yvonne en we gingen er samen werk van maken.

    Op de Breidagen Beurs in Zwolle had ik afgesproken aan haar mooie kraam en de klik was er direct. We hadden een fijne babbel en als dank voor het aanbrengen van enkele mogelijke Wholesale adressen, mocht ik op het einde van de beurs 2 mooie bollen BARBANTE M mee nemen naar Belsele.

    Wat een stoer uitzicht hebben de bollen van gerecycleerd katoen en ander gerecycleerde vezels. Maar bij het haken krijg je een zacht aanvoelend garen in je handen, wat het haken heel aangenaam maakt.

    Ik moest niet lang denken wat ik er mee zou haken. Het mooie placemat/onderlegger patroon van mijn lieve Nederlandse vriendin Ingrid, Sunny Designs, ontworpen voor By Claire & Friends was het ideaal patroon.

    Het resultaat in de 2 aardetinten is zo mooi geworden. Het is een grote, mooie, stoere onderlegger die nu ligt te stralen op onze houten salontafel.

    Ik ben fan van dit garen en het is in zoveel mooie kleuren verkrijgbaar, ook in verschillende diktes van garen.

    En op de website van Huisje van Katoen zal Yvonne je met heel veel plezier verder helpen.

    Bijlagen:
    http://huisjevankatoen.nl   
    http://sunnydesignscreative.blogspot.com   

    28-10-2018, 19:14 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Haken
    Tags:Mrs. Knit Crochet, Huisje van Katoen, gerecycleerd garen, katoen, placemat, onderlegger, sunny designs, by Claired & friends
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WOOLADDICTS, I love your style

    Op een zonnige maandag belde de koerier van DPD aan, hij had een pakket van LANGYARNS bij voor Mevr. Debusschere.

    Ik keek verbaasd, want ik had niks besteld. Dus vlug de verpakking openen, want mijn curiositeit nam het over.

    Tot mijn verbazing mocht ik ontdekken dat ik de Little Box van de nieuwe lijn WOOLADDICTS ontvangen had. Amai, mijn dag kon niet meer stuk.

    Wat een prachtige bollen wol zag ik in de doos zitten, samen met een mooi magazine en een toffe rugtas.

     

    FIRE - AIR - WATER - LOVE

    Wat een mooie collectie. Ik had er al veel over gelezen. Maar de bollen wol aanvoelen, was pas echt geloven hoe mooi die collectie wel is. De veel belovende promotie had niet gelogen. Dit zou het wonderkind worden van LANGYARNS.

    Ik wou onmiddellijk mijn haakpen of breinaald grijpen en beginnen. Maar ik had andere klussen te klaren, de reiskoffer moest nog gepakt worden. Onze vakantie naar Toscane stond voor de deur. Gelukkig was er nog plaats in mijn koffer en kon ik de mooie bollen WATER, samen met enkele haakpennen en de haakbijbel meenemen.

    Bij een temperatuur van 40°C begon ik het prachtige fluffy, super zachte garen te testen. Na lang wikken en wegen over de juiste steek, begon ik aan mijn eigen ontwerp van de Loopsjaal in wafeleffect. Een ode aan de Brusselse wafel. Mijn man keek af en toe eens op van de spannende thriller die hij las, om te zien of ik nog niet gesmolten was, want ik kon niet meer stoppen met haken.  Na 2 dagen was mijn loopsjaal een prachtige project, waar ik best trots op was.

    Thuis zou ik nog een Baret Parisienne ontwerpen want dit garen was zo aangenaam licht om dragen en warm aanvoelend. Zo zou ik een mooi wintersetje hebben voor de komende koude dagen.

    De bollen AIR lagen ook te lonken en daar had ik het idee om een slofje te haken. Ik had het idee van de KIMONO Slofjes gezien op Pinterest. Ik nam het patroon van de kinderslofjes en paste de grootte aan mijn voetmaat.

    Deze winter zal ik geen koude voeten meer hebben.

    Met de prachtige chunky  FIRE bollen wist ik meteen wat ik zou breien. In het magazine stond een prachtige sjaal in ribbelsteek. De wol moest in de spotlights staan. De Rookies' Choice Scarf werd in een week gebreid en is meteen ook mijn favoriete wintersjerp.

    En dan was er nog de LOVE, een super zacht merino garen.

    Daar ben ik momenteel nog mee bezig. Het wordt een asymmetrische sjaal in 3 prachtige kleuren. Maar daar vertel ik jullie meer over in een volgend blogbericht. Maar ik wil jullie toch al een tipje van de sluier laten zien.


    28-10-2018, 17:56 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Haken
    Tags:Wooladdicts, Langyarns, air, fire, water, little box, haken, breien, eigen ontwerp, Mrs. Knit Crochet
    08-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan Wolcafé en meteen verliefd op de BIBI sjaal

    Toen Leonie van WOLCAFE me uitnodigde om aanwezig te zijn bij de opening van haar nieuwe pand, moest ik haar jammer genoeg teleurstellen. Op 1 september was ik aanwezig op het leuke 'Haak het met bloemen' feest van Martine en Saskia in het pittoreske Brielle.

    Maar ik beloofde om binnen de maand toch een bezoek te brengen aan het nieuwe pand.

    En op een zonovergoten dinsdag in september reed ik richting het romantische Schoonhoven. Het was een prachtige Indian Summer dag en ik begon mijn dag met een heerlijke cappuccino op het gezellige plein. Daarna wandelde ik nog wat langs de grachten en de mooie bloembinderderij De Kaardebol. Wat een prachtige zaak. Daar kocht ik een mooi plantje voor Leonie.

    En dan vol spanning richting Wal 36 waar ik binnenstapte in een wolwinkel met karakter en passie voor mooie wol. Leonie en Patricia waren blij verrast om mij terug te zien.

    De winkel straalt zoveel liefde uit, je voelt je er onmiddellijk thuis. Alles is er tot in de puntjes mooi verzorgd en de rust die het uitstraalt is zalig.

    Hier zou ik ogen te kort komen.

    Bij de inkom stond een paspop met een prachtige creatie van de BIBI streng van Borgo De Pazzi.

    Op de Yarn Diva Party hadden we een streng van deze prachtige kleurige BIBI gekregen. Het was voor mij liefde op het eerste zicht. Maar toen ik de creaties voorbij zag komen, vond ik het niet mijn ding. Tot ik dus het ontwerp van WOLCAFE zag. Ik wist het, dit wordt met BIBI creatie. Ik kocht een bolletje DROPS Alpaca en het patroon en was in de wolken.

    Het werd een leuke middag met het bewonderen, voelen en zien van heel wat mooie kwaliteitsvolle wol.

    Ik ging naar huis met nieuwe lading wol en kon met een goed gevoel beginnen aan de BIBI streng.

    Het eindresultaat is geslaagd. Het werd een mooie, fleurige sjaal die op een grijze, koude winterdag mijn dag kleur zal geven.


    08-10-2018, 09:45 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (2)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:Haken
    Tags:BIBI, wolcafé, Schoonhoven, drops alpaca, borgo de pazzi, haken, sjaal
    07-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 TINTEN GRIJS

    Kort na de YARN DIVA PARTY werd ik opgebeld door Jan, de vertegenwoordiger van LANG YARNS.

    De firma was mede sponsor op het 1ste HAAK EN BREIFEEST IN BELGIE, en had onze goodiebag voorzien van mooie bollen

    JAWOLL SUPERWASH, MILLE COLORI SOCKS & LACE LUXE, OSLO, STOCKHOLM.

    Maar jammer genoeg werden er alleen door mij foto's van deze kwaliteitsvolle wol gepost op IG en FB. Dat vond hij bijzonder jammer. 

    En hij had een punt. De goodiebag van Borgo De Pazzi was mega gevuld en daar werd dan ook volop over gepost en gedeeld.

    Maar na ons aangename telefoongesprek werd mij heel wat duidelijk.

    Kwantiteit staat hoog boven kwaliteit. Onze ogen werden verblind en  dat moest rechtgezet worden.

    Ik kreeg de kans om de super kwaliteit van LANG YARNS van dichtbij te leren kennen en mocht een project uitkiezen als dank voor mijn moeite, inzet en enthousiasme.

    Uit het mooie FAM magazine van de vorige wintercollectie koos ik voor de sjaal in 3 TINTEN GRIJS gebreid in de super zachte NOVA. Die stond hoog op mijn lijstje van mooie projecten.

    Wat een zachte aangename structuur heeft deze wol. Ik wist meteen dat het eindresultaat subliem zou worden.

    De nieuwe techniek die ik bij het breien aanleerde was ook een pluspunt.

    De sjaal wordt op rondbreinaalden gebreid en bij elke kleurwissel, verander je gewoon het naaldeinde.

    Zo krijg je geen gedoe met losse draadeindjes en zijn de beide zijden even mooi.

    Het eindresultaat is prachtig. De sjaal is zo lekker warm en zo'n lichtgewicht. Precies zoals ik het graag heb.

    De stijl is chique, sober maar voor tijdloos. Helemaal mijn stijl.

    Jan en LANG YARNS, mag ik jullie van harte bedanken voor deze mooie kans.

    Ik ben fan van LANG YARNS

    07-10-2018, 12:54 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (2)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Categorie:Breien
    Tags:Mrs. Knit Crochet, Lang Yarns, Yarn Diva Party, Nova, 3 tinten grijs
    01-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn blog is geboren

    Hallo,


    Groot nieuws, vanaf vandaag is er een nieuwe telg in Blog land.


    MRS KNIT CROCHET is geboren.

    Hier zal ik jullie af en toe op de hoogte brengen van mijn wol avonturen.

    Even mezelf voorstellen:

    Mijn  naam is Christa en ik ben nu 52 jaar jong. Ik haak en brei van kindsaf en leerde alles van mijn 2 oma's.

    In mei mocht ik het allereerste Haakfeest in België organiseren.

    YARN DIVA PARTY, was een feit en het zou niet bij dit enige feest blijven. Maar daarover meer in volgend blogbericht.


    Door de promotie van dit feest en het delen van de mooie foto's van een van de sponsors LANGYARNS, werd ik uitgenodigd om deel uit te maken van hun wol familie. Wat een eer en wat een wereld van mooie kwaliteitsvolle wol ging er voor mij open.

    De postbode bracht me een mooie box van hun nieuwe lijn en ik kon aan mijn eerste haakontwerp beginnen. Het werd een loopsjaal in het mooie garen ' AIR' by WOOLADDICTS





    01-10-2018, 18:42 Geschreven door Mrs Knit Crochet  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:Haken
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op https://www.bloggen.be/mrsknitcrochet

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar https://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar https://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op https://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    01-10-2018, 17:10 Geschreven door  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    Archief per week
  • 09/03-15/03 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018




    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Categorieën
  • Breien (24)
  • Haken (13)
  • Yarn Diva gadget (1)
  • Yarn Diva party (2)
  • Yarn Diva's op bezoek bij (1)

  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Wooladdicts
  • Lang Yarns
  • Sunny Designs
  • Fie bakt, haakt en breit!
  • de Haakhelden
  • Atelier Valerie
  • Crochets4u
  • Werkstatt Eisinger
  • Pony Needles


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs