Mijn langverwachte knieoperatie
MPFL + Fulkerson, volledige reconstructie
09-10-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2weeks post op
Vandaag is het twee weken geleden dat ik geoppereerd ben. 
De pijn is ondertussen nog steeds onder controle, hoera! 

Afgelopen zondag was het zo’n lekker weer en mijn ouders waren beide thuis. Ze hadden me warm gemaakt om eens naar buiten te gaan. Ik wou heel graag maar ik dacht ‘hoe zelfs?’ Vermits de trap tot nu toe nog niet gelukt was. Bon; mezelf aangekleed en er volledig voor gegaan.
Mijn brace aan, suggel suggel de rolstoel in tot aan de trap. Daar hield mama mijn been ter ondersteuning en m’n stiefpapa hielp me aan de linkerkant me te ondersteunen zodat ik op mijn poep kon gaan zitten bovenaan de trap. En zo op het gemakske de trap af op mijn poep ;-)
Eens onder, wat vrij snel ging, ging ik de rolstoel in opnieuw met wat gesuggel en ondersteuning van mijn been. Lekker ingedoffeld met een dekentje en zo op pad. Een lekkere wandeling gemaakt en nadien een warme chocomelk gaan drinken, ZALIG! Ik heb er echt van genoten! 

Nadien opnieuw op mijn poep de trap op naar boven. Dit ging iets moeilijker omdat mijn brace telkens bleef hangen aan de treden van de trap. Ochja, ook weer vrij snel boven ;-) 
Ik was wel uitgeput van de wandeling, Ik heb zelf niks moeten doen maar die goede buitenlucht heeft me echt moe gemaakt, zeker na 11dagen binnen te hebben gezeten. 
Ik had dan ook geen zin meer om me in de rolstoel te heisen waardoor ik van aan de trap tot aan mijn ziekenhuisbed me op mijn poep heb verplaatst. Een geweldig grappig zicht, maar toch ;-) 

Een dag later kwam de kinesist opnieuw langs. Het eerste wat ik kon vertellen was dat ik naar buiten was geweest en dat me dat enorm deugd had gedaan. De kinesist was ook enorm tevreden hiermee, zeker met het mooie weer. 
De kinesist vroeg me nadien om mijn bovenbeenspieren aan te spannen, hij voelde dan. Vorige week lukte me dit nog niet maar nu sinds een paar dagen begon het stilletjes te lukken. Ook hiervan was de kinesist tevreden dat hij mijn spieren kon voelen aanspannen. 

Opnieuw op de rand van het bed gezeten en opnieuw mijn benen laten afhangen. Het ging vlotjes en met minder druk dan de vorige keer. De kinesist had zelfs mijn been kunnen loslaten waardoor ik eigenlijk zelfstandig op de rand van het bed zat. Dit deed niet 100% goed, maar de trots nam het over ;-) 

Nadien nog wat spierverstevigende oefeningen en op het laatste kon ik zelfs mijn gestrekte been in bed naar me toe plooien; de enkel op het bed en zo naar me toe schuiven. Ikzelf was ook verrast, maar wauw! Dit deed zelfs echt goed, ook al was het enorm zwaar. 
Dit zijn nu dus mijn nieuwe huiswerkoefeningen ... 

Diezelfde avond zo blij en wou ik dit aan iedereen die thuiskwam laten zien. Op een gegeven moment had ik er genoeg van en heb ik mezelf in de rolstoel gehezen. Ik moest naar het toilet en ik zou dat op het toilet gaan doen ipv op de bedpan. En ja hoor, opnieuw na veel gesuggel toch gelukt! ;-) 

Vandaag opnieuw mijn wondjes verzorgt door de verpleging en donderdag gaan de hechtingen eruit, spannend!!! 


Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail *
URL
Titel *
Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (0)



Inhoud blog
  • Bijna 2jaar geleden
  • 5mnd postoperatief
  • Two months post op
  • Postoperatieve controle
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Archief per week
  • 17/08-23/08 2020
  • 30/09-06/10 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 10/12-16/12 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 11/06-17/06 2018

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs