Natalie Portman heeft getekend voor de hoofdrol in Pride and Prejudice and Zombies, een film naar de gelijknamige bestseller van Seth Grahame-Smith en Jane Austen. Portman zal de film ook zelf produceren.
Het boek wordt omschreven als een uitgebreide versie van de - meerdere malen verfilmde - klassieker Pride and Prejudice van Jane Austen, en vertelt het tijdloze verhaal van een vrouw die op zoek gaat naar liefde en onafhankelijkheid terwijl een dodelijk virus de ondoden in gevaarlijke moordenaars transformeert.
Portman kruipt in de huid van Elizabeth Bennet, de uitbundige heldin die door de komst van de arrogante Mr. Darcy wordt afgeleid van haar doelstelling om de zombies uit te roeien.
Nadat we verleden week al de posters van Iron Man (Robert Downey Jr.) en Iron Man / Warmachine (Don Cheadle) voorbij zagen komen, is het nu de beurt aan de villain Whiplash, gespeeld door Mickey Rourke. Nu is het alleen nog wachten op de karakterposter van Scarlett Johansson als de Russische superspion Natasha Romanoff, beter bekend als Black Widow.
De derde poster van Iron Man 2, die vanaf 29 april in de bioscoop draait:
Wanneer een konvooi van circuskabouters door het bos rijdt, valt er een mandje van één van de aanhangwagens. Het mandje komt in een beek terecht en drijft weg van het konvooi. In het mandje ligt de baby van de kabouterclowns... Even later vindt Kabouter Lui het mandje. Hij is meteen dol op de baby en wil voor hem zorgen, dus hij trekt ermee naar zijn kaboutervrienden. Plop is echter heel fanatiek bezig met het maken van een nieuwe soort Plopkoek. Binnenkort komt de proefkabouter immers naar het Kabouterbos, en Plop wil door hem erkend worden als 'fijnproefkabouter'. Plop wil daarom nu vooral met rust gelaten worden en heeft geen oren naar het verhaal van Lui. Door een paar misverstanden denkt Plop dat Lui ook zijn eigen koeken aan het maken is. Lui denkt op zijn beurt dat Plop kabouterbaby's in zijn koeken wil verwerken. Daarom houdt Lui de baby zoveel mogelijk verborgen voor Plop. Hij zal zelf wel voor de baby zorgen, wat de nodige hilarische toestanden met zich meebrengt. Krijgt Plop het getuigschrift van de fijnproefkabouter? Blijft de baby bij onze kaboutervienden? En wordt Lui niet moe van de Kabouterbaby? Vragen die hun antwoord krijgen in de 8ste Plopfilm "Plop en de Kabouterbaby".
Jonathan Vincent Voight (Yonkers, New York, 29 december 1938) is een Amerikaans filmacteur. Hij won in 1979 een Academy Award voor zijn hoofdrol in Coming Home. Daarnaast werden hem meer dan vijftien andere acteerprijzen toegekend, waaronder een BAFTA Award voor Midnight Cowboy en Golden Globes voor zowel Midnight Cowboy, Coming Home als Runaway Train.
Voight is de vader van filmactrice en voormalig fotomodel Angelina Jolie.
Biografisch
Voight trouwde in 1962 met actrice Lauri Peters. Hij deed zelf mee in diverse televisieprogramma's. In 1967 scheidde het paar. Voights filmdebuut volgde in dat zelfde jaar in de film Fearless Frank. Zijn doorbraak kwam in 1969 door zijn rol als Joe Buck in Midnight Cowboy. In de jaren '70 groeide Voight uit tot een van de succesvolste acteurs en werden hem onder meer verscheidene Golden Globes en een Oscar toebedeeld.
In 1973 hertrouwde Voight, met fotomodel Marcheline Bertrand. Met haar kreeg hij zoon James Haven en dochter Angelina Jolie in 1975. Beide zijn inmiddels actief in de filmwereld. In de jaren 80 nam het aantal films waarin Voight speelde af, hoewel hij in 1985 nog voor de derde keer werd genomineerd voor een Oscar door de film Runaway Train. In de jaren 90 speelde hij onder meer in de blockbuster Mission:Impossible. In 2001 speelde hij samen met dochter Jolie in de film Lara Croft: Tomb Raider. Voight en zijn dochter hebben privé geen contact meer.
Voight werd in 1970, 1979 en 1986 genomineerd voor een Oscar voor beste hoofdrol, die hij met zijn rol in Coming Home daadwerkelijk won. In 2002 volgde een vierde Oscarnominatie, ditmaal voor een bijrol in Ali.
Filmografie
Four Christmases (2008) - Creighton
An American Carol (2008) - George Washington
Pride & Glory (2008) - Francis Tierney Sr
National Treasure 2 (2007) - Patrick Gates
Transformers (2007) - Secretary of Defence
Bratz (2007) - Principal Dimly
The Legend of Simon Conjurer (2006) - Dr. Crazx
Glory Road (2006) - Adolph Rupp
September Dawn (2006) - Jacob Samuelson
Pope John Paul II (2005) - Paus Johannes-Paulus II (televisiefilm)
National Treasure (2004) - Patrick Gates
The Manchurian Candidate (2004) - Senator Thomas Jordan
SuperBabies: Baby Geniuses 2 (2004) - Bill Biscane / Kane
Holes (2003) - Marion 'Mr. Sir' Sevillo Roosevelt
Lara Croft: Tomb Raider (2001) - Lord Richard Croft
Ali (2001) - Howard Cosell (genomineerd voor Oscar)
Pearl Harbor (2001) - President Franklin D. Roosevelt
The Prince and the Surfer (1999) - Presentator
A Dog of Flanders (1999) - Michel La Grande
Varsity Blues (1999) - Coach Bud Kilmer
Enemy of the State (1998) - Thomas Brian Reynolds
The General (1998) - Inspector Ned Kenny
Anaconda (1997) - Paul Sarone
The Rainmaker (1997) - Leo F. Drummond
Most Wanted (1997) - Gen. Adam Woodward/Lt. Col. Grant Casey
U Turn (1997) - Blinde man
Rosewood (1997) - John Wright
Mission: Impossible I (1996) - Jim Phelps
Heat (1995) - Nate
The Rainbow Warrior (1992) - Peter Willcox
Eternity (1989) - Edward/James
Desert Bloom (1986) - Jack Chismore
Runaway Train (1985) - Oscar Manheim (genomineerd voor Oscar)
Table for Five (1983) - J. P. Tannen
Lookin' to Get Out (1982) - Alex Kovac
The Champ (1979) - Billy Flynn
Coming Home (1978) - Luke Martin (won Oscar)
Der Richter und sein Henker (1975) - Walter Tschanz (aka The Judge and His Hangman)
The Odessa File (1974) - Peter Miller
Conrack (1974) - Pat Conroy
The All-American Boy (1973) - Vic Bealer
Deliverance (1972) - Ed Gentry
The Revolutionary (1970) - A
Catch-22 (1970) - 1st Lt. Milo Minderbinder
Out of It (1969) -Russ
Midnight Cowboy (1969) - Joe Buck (genomineerd voor Oscar)
HET VERHAAL: --------------------- Een traditioneel Amerikaans gezin uit het Richmond van de jaren 70 krijgt op een dag bezoek van een onbekende man die hen een doos voorzien van een rode drukknop overhandigt. Daaraan is echter een nogal ongewoon voorstel verbonden: druk op de knop, ontvang 1 miljoen dollar belastingvrij, en ergens op deze aardbol zal een voor jullie onbekende persoon het leven laten. Het koppel krijgt hiervoor 24 uur bedenktijd. Als de knop niet wordt ingedrukt, zal de man de doos gewoon weer komen oppikken, herprogrammeren en vervolgens aanbieden aan een ander gezin. Maar eens het spel in werking is gesteld, zijn de regels onverbiddelijk: breng hiervan niemand op de hoogte, houd de oorsprong van het geld geheim, en ga vooral zelf geen vervelende vragen stellen. Je voelt de bui al hangen.
BESPREKING: --------------------
Het eerste half uur van The Box is niets meer maar zeker ook niets minder dan een oerdegelijke en vakkundig opgebouwde klassieke set-up van een intrigerend thrillerconcept. Maar of je als toeschouwer al dan niet zal opgaan in het daaropvolgend, anderhalf uur durend psychologisch spelletje, wordt volledig bepaald door je inlevingsvermogen. Aan de schitterende Frank Langella zal het in elk geval niet gelegen hebben. Als box-brenger Arlington Steward rijgt hij op een creepy en tegelijk ijzig kalme manier de zwaarste morele dilemmas en meest raadselachtige boodschappen zonder een spatje emotie aan elkaar. Cameron Diaz en James Marsden als Norma en Arthur Lewis, het couple in trouble, balanceren dan weer op de grens tussen regelrechte miscasting en interessante carrièrewending. Beide acteurs brengen het er best overtuigend vanaf, maar hun aanwezigheid in dit bovennatuurlijk horror-thrilleruniversum voelt gewoon niet helemaal geloofwaardig aan. Je kan je nu wel afvragen wat dit ogenschijnlijk samenraapsel van SF, horror en thriller in godsnaam allemaal te betekenen heeft, maar wie zich laat overdonderen door het mysterie van The Box en de verstandsknop in filosofische overdrive zet, zal de film ervaren als een cyclische parabel over moraliteit, schuld en boete. Dat de finale climax hierbij eerder logisch dan verrassend is, heeft alles te maken met het centraal stellen van de finaliteit van het menselijk gedrag binnen een steeds terugkerend vast patroon, waarbij begin en einde worden gelijkgesteld.
Regisseur: Richard Kelly Acteurs: Cameron Diaz, James Marsden, Frank Langella, James Rebhorn, Holmes Osborne
Deze week kwam Peter Jackson met het nieuws naar buiten dat de casting voor The Hobbit momenteel gaande is. Tegenover MTV neemt hij alvast een voorschot op een paar namen die we goed kennen uit de LOTR-trilogie.
"Gandalf, being a 2,000-year-old wizard, is still around and plays a major role in 'The Hobbit,' and we're having Ian McKellen reprise," explained the filmmaker, who is executive-producing the flick and writing the screenplay. "There's a couple of other characters: Elrond, who was played by Hugo Weaving [in the original films], and there's a possibility of Galadriel, who was played by Cate Blanchett."
Het gehele interview met Peter Jackson kan je hier lezen
Begin dit jaar werd bekend dat Columbia Pictures een derde Men in Black film hoog op de agenda heeft staan. In oktober kwam het nieuws dat Tropic Thunder-schrijver Etan Cohen een script moest gaan schrijven voor Men in Black III. Columbia heeft er klaarblijkelijk zin in, want volgens de Los Angeles Times Hero Complex Blog heeft de filmmaatschappij Josh Brolin op het oog voor een belangrijke rol.
Het is nog onduidelijk om welke rol het precies gaat. Ook is het nog niet zeker of Tommy Lee Jones terugkeert als "K". Will Smith keert hoogstwaarschijnlijk wel terug als "J".
De eerste twee delen waren enorme successen. In 1997 haalde deel 1 wereldwijd bijna $600 miljoen op en in 2002 was deel 2 goed voor $425 miljoen. Een tweede sequel spreekt voor zich. Deze moet in 2011 uitkomen.
Volgens een tweet op Twitter van Production Weekly is regisseur James Cameron bezig met zijn volgende film na Avatar. Dit zou een Sci-Fi film worden die gebaseerd is op een script geschreven door Shane Salerno (script Armageddon, 1998) voor 20th Century Fox. Het moet een soort avonturenfilm worden die zich afspeelt in de toekomst.
Volgens Comingsoon.net komt deze omschrijving overeen met het script Doomsday Protocol, welke al een jaar geleden werd aangekondigd. Het is nog niet duidelijk of Cameron ook daadwerkelijk in de regiestoel gaat zitten of optreedt als producent.
Chud komt met het gerucht dat Fox geïntersseerd is in de diensten van het schrijversduo achter Zombieland, Rhett Reese en Paul Wernick. Fox zou graag willen dat het tweetal het script gaat schrijven voor X-Men Origins: Deadpool.
Naast Zombieland werkten Reese en Wernick al samen aan televisieprojecten als The Joe Schmo Show en Invasion Iowa. Het eerste deel uit de X-Men Origins reeks, gebaseerd op Wolverine, werd geschreven door David Benioff (25th Hour) en Skip Woods (Swordfish, Hitman).
Hoofdrolspeler Ryan Reynolds heeft heel veel passie voor het project en het personage Deadpool. Een tijdje terug zei hij dat Deadpool zich tot het publiek zal gaan richten (de vierde muur doorbreken), iets wat ook veelvuldig in de comics gebeurt.
Reynolds sprak onlangs ook over zijn droomregisseur voor de film. Hij zou heel graag zien dat Quentin Tarantino plaats neemt op de regiestoel. Tegen MTV zei Reynolds het volgende:
You think directors for a movie like this and you immediately picture [Quentin] Tarantino or somebody like that.Obviously Tarantino is a guy that likes to direct his own material, so theres a good chance he wouldnt be the guy. We all have our lists of dream directors.
Het lijkt er dus niet op dat Tarantino Deadpool zal overwegen. Zoals Reynolds al zegt, verfilmt Tarantino liever geen werk van andere mensen (zoals in het geval van Jackie Brown).
Nu dat de Twilight saga zo'n enorm financieel succes is gebleken, kunnen andere producers/studios uiteraard niet wachten om ook van de vampierhype mee te snoepen.
Zo verscheen onder andere ook The Vampire's Assistant, wordt er gewerkt aan een Amerikaanse remake van Let The Right One In en er komt een vervolg op 30 Days of Night.
Ook de production company van Brad Pitt (Plan B) heeft een vampierfilm op het oog. Het plan is om een film te gaan maken over het leven van Vlad the Impaler, uiteraard beter bekend als Dracula. Op dit moment bestaat er reeds een script met de titel Vlad, geschreven door Charlie Hunnam. Als regisseur wordt alvast Anthony Mandler genoemd, die videoclips maakte voor onder andere Eminem en 50 Cent.
Het script is opgekocht door Summit Entertainment (die ook Twilight uitbrachten) en volgens de blog van Heat Vision zal het een film worden die het levensverhaal van Vlad the Impaler documenteert in een stijl zoals Zack Snyder's 300. Dit doet denken aan bijvoorbeeld de Russische film Mongol, die het verhaal van Genghis Khan vertelde. Of een dergelijke aanpak te verwachten valt is echter nog ongewis
Een brutale moord op een spilfiguur van de Albanese maffia in Antwerpen zet een onontkoombare clanoorlog in gang. Volgens de wetten van de Kanun, een eeuwenoude erecode uit de onherbergzame bergen van Albanië,moet bloed worden gewroken met bloed, en het is dan ook een kwestie van tijd voor er meer slachtoffers vallen. Erik Vincke en Freddy Verstuyft worden meegesleurd in een noodlottige spiraal waaruit niemand nog lijkt te kunnen ontsnappen. 'Dossier K.' is een meeslepende politiethriller over passie, verraad, wraak, blinde ambitie en de onontkoombaarheid van het noodlot.
Goran Vinjić (ibenik (Kroatië), 9 september 1972) is een Kroatisch acteur, die ook in Amerikaanse films en televisieseries speelt.
Vinjić was parachutist in het Kroatische leger voordat hij acteur werd. Van 1993 tot 2000 was hij de jongste Hamlet ooit, in het gelijknamige toneelstuk van Shakespeare.
In 1995 speelde hij voor het eerst in een Amerikaanse productie, de televisiefilm Night Watch met Pierce Brosnan in de hoofdrol. Zijn doorbraak kwam echter met zijn rol in de film Welcome to Sarajevo uit 1997.
In 1998 speelde hij niet alleen naast Nicole Kidman en Sandra Bullock in de film Practical Magic, maar zoende hij ook Madonna in de videoclip bij haar hit The Power of Good-bye.
De grootste bekendheid verwierf Vinjić echter als Dr. Luka Kovač in de televisieserie E.R..
In 2004 speelde hij de hoofdrol in de miniserie Spartacus. Daarna was hij te zien in Elektra naast Jennifer Garner.
Variety zegt dat David Maisel opstapt als algemeen directeur van Marvel Studios wanneer de verkoop van Marvel aan Walt Disney Studios geheel is afgerond.
Op zich geen wereldnieuws, ware het niet dat Maisel verantwoordelijk was voor het verkrijgen van de $525 miljoen voor het opzetten van Marvel Studios, dat uiteindelijk verantwoordelijk is voor de productie van films als Iron Man en The Incredible Hulk.
Maisel blijft nog wel betrokken als uitvoerend producent bij de aankomende drie Marvel films Iron Man 2, Thor en The First Avenger: Captain America. Zijn opvolger wordt Kevin Feige, Marvels huidige productiebaas. De invloed van Disney wordt dus steeds meer zichtbaar
Het gerucht ging al een tijdje dat er een verfilming aan zit te komen van de jaren '60 vampieren soap opera Dark Shadows. Johnny Depp en zijn bedrijf kwamen in 2007 al aan boord om het project te gaan produceren (het hoofdpersonage Barnabas Collins was één van Depp's jeugdobsessies).
In 2008 viel de naam van Tim Burton als regisseur en het script zou geschreven gaan worden door John August. Deze zomer bevestigde Depp dat hij de hoofdrol voor zijn rekening zal gaan nemen. Dit wordt alweer de achtste samenwerking tussen Burton en Depp; momenteel is het duo nog druk bezig met Alice in Wonderland.
Volgens producer Graham King is het project eindelijk klaar om van start te gaan. Toen SciFi Wire hem vroeg hoe het zat met Dark Shadows, zei King het volgende: "Were actually going to shoot that film next September/October with Tim Burton and Johnny."
Volgens King gaat Dark Shadows voorbij aan de Twilight wereld van emo vampieren. Verder valt er weinig over het script te zeggen, aangezien John August's laatste versie momenteel herschreven wordt.
Dark Shadows was van 1966 tot en met 1971 te zien op ABC. De soap introduceerde het populaire personage Barnabas Collins pas na een jaar. Naast de komst van Collins werd de show beroemd door de introductie van vele supernatuurlijke elementen in de reeds ingeburgerde soap-formule. De 1200 afleveringen vertelden verhalen, die verder reikten en meer vernieuwden dan de meeste middagtelevisie van toen. Het gaat hier om elementen als tijdreizen, parallelle universa en vele monsters.
Paramount heeft Taylor Lautner ingehuurd voor de hoofdrol in Max Steel, de verfilming van de gelijknamige speelgoedlijn en tekenfilmreeks. Lautner is bekend uit Twilight en Twilight: New Moon, waarin hij de rol van weerwolf Jacob speelt.
Volgens LA Times is Lautner momenteel in de positie, om tussen meerdere projecten te kiezen. Zijn vertegenwoordigers zien het idee uiteraard wel zitten, om hem wederom in een nieuwe mega-franchise te plaatsen. Deze plotselinge populariteit voor de acteur komt een klein beetje uit het niets; Lautner's personage werd nota bene bijna uit Twilight: New Moon geschreven, omdat ze het niet meer zo in hem zagen zitten.
Het hoofdpersonage uit Max Steel heet Josh McGrath, een 19 jaar oude extreme-sports atleet, die per ongeluk wordt blootgesteld aan de losgebarste krachten van nanotechnologische machines. Deze krachten worden vervolgens deel van hem en geven hem veel kracht, bijna-onsterfelijkheid en het vermogen om van gedaante te verwisselen.
Verder zal Lautner ook gewoon weer te bewonderen zijn in Twilight: Eclipse.
Regisseur McG nam gisteren deel aan een BD-Live chat die via de Terminator Salvation Blu-Ray te raadplegen was. Tijdens deze chat zei hij dat hij nog steeds verwacht dat hij een vijfde en zesde Terminator gaat regisseren.
De eigenaren van The Halcyon Group, die voor 1 februari 2010 de rechten van Terminator verkopen, meldden deze week nog dat er geen enkele verband meer zal zijn tussen Terminator Salvation en het mogelijk nieuwe Terminator-project dat gemaakt wordt door de nieuwe rechthebbenden. Halcyon: "Over the past few weeks, Halcyon and its professionals have engaged in in-depth discussions and negotiations with numerous serious potential buyers, including several major movie studios."
Het is dus onduidelijk waarop de uitspraken van McG zijn gebaseerd. Misschien probeert hij via de media zijn stoeltje veilig te stellen. Overigens bracht Salvation niet bepaald veel op. Het productiebudget van Salvation bedroeg $200 miljoen en uiteindelijk bracht de film $371 wereldwijd op. Het lijkt erop dat ze hiermee net uit de kosten zijn gekomen, want naast de productiekosten zijn er ook nog de kostbare distributie- en marketingkosten aanwezig voor de betrokken maatschappijen.
Ain't It Cool News heeft een nieuwe karakterposter online geplaatst van Kick-Ass, een harde superheldenfilm onder regie van Matthew Vaughn naar de gelijknamige comic van Mark Millar. Op de poster zien we Christopher Mintz-Plasse als Red Mist.
Klik op de poster voor een grotere versie.
De film vertelt het verhaal van Dave Lizewski (Aaron Johnson), een sul op de middelbare school die een superheld wil worden. Hij lijkt evenwel gedoemd om te mislukken, aangezien zijn spierballen enkel aan het rollen gaan als hij met echte gewapende criminelen te maken heeft. Op zijn pad ontmoet hij enkele medestanders, waaronder de 11-jarige zwaardvechtster Hit Girl (Chloe Moretz), haar vader Big Daddy (Nicolas Cage), en de mysterieuze Red Mist (Christopher Mintz-Plasse).
Het Amerikaanse mediabedrijf Halcyon, de productiemaatschappij achter Terminator Salvation, laat in een persmededeling weten dat er in februari 2010 duidelijkheid zal komen over de toekomst van de Terminator-franchise. Er zijn twee mogelijkheden: ofwel worden de rechten met succes verkocht, ofwel volgt er een recapitalisatie (een herstructurering van de aandelen en schulden) bij Halcyon .
Het volledige persbericht:
When Halcyon announced the bidding process for the Terminator franchise last month, we indicated that in addition to an outright sale of the property, we would also consider other strategic options, including a recapitalization of the company. Over the past few weeks Halcyon and its professionals have engaged in in-depth discussions and negotiations with numerous serious potential buyers, including several major movie studios. In addition, a number of attractive refinancing alternatives have also been presented. In order to maximize the value of a transaction for all of the companys creditors and stakeholders, we are fully analyzing all these options. As a result, we will not be committing to a stalking horse bid at this time. Nonetheless, given the significant positive interest in the Terminator franchise, we expect to be in a position to announce a successful sale or recapitalization no later than February 1, 2010.
Vorige maand meldden we al dat er verschillende geïnteresseerden zijn om de rechten op de Terminator-franchise over te kopen: Platinum Equity (The Lost City), Summit Entertainment (Twilight), Media Rights Capital (Brüno), en alle grote Amerikaanse filmmaatschappijen met Sony Pictures op kop.
In afwachting van de beslissing, is Halcyon aan een grote uitverkoop begonnen van zowat alle denkbare rekwisieten en accessoires uit Terminator Salvation, zoals de volledige garderobe van Sam Worthington, een chain gun en een verouderde microgolfoven.