Chicago Hope was een Amerikaanse ziekenhuisserie die in zes seizoenen liep van 1994 tot 2000 met 141 afleveringen. De serie speelde zich af in het fictieve privéziekenhuis Chicago Hope.
De sterren in de serie Mandy Patinkin als Dr. Jeffrey Geiger, een chirurg die een emotionele lading heeft over de psychiatrische toestand van zijn vrouw, (Kim Greist) die haar zoon had verdronken. Adam Arkin speelt Patinkin's collega en beste vriend. Peter MacNicol en Héctor Elizondo treden op als consulent en directeur van het ziekenhuis. Christine Lahti kwam in het tweede seizoen van de serie als de getalenteerde chirurg Dr. Kate Austin het medische team versterken.
De meeste opnamen voor de serie werden gemaakt bij de studios van Twentieth Century-Fox Film in Los Angeles.
Op ComingSoon.net verscheen een eerste officiële poster van Clash of the Titans. Onlangs zagen we al de eerste teaser trailer, waaruit blijkt dat de actiefilm vol zit met spectaculaire CGI effecten. De 2009 versie heeft filmsterren aan boord als Ralph Fiennes als Hades, Sam Worthington als Perseus, Gemma Arterton (Io), Danny Huston (Poseidon), Mads Mikkelsen (Draco), Jason Flemyng (Acrisius), Alexa Davalos (Andromeda) en Liam Neeson als Zeus.
Clash of the Titans van Louis Leterrier draait vanaf 1 april 2010 in de bioscoop. De eerste officiële poster, die we al eerder zagen in deze reeks:
Door de talloze vertragingen, heropnames, montageveranderingen, test screenings en Danny Elfmans vertrek, leek het er niet op dat The Wolfman de geplande releasedatum van 12 februari 2010 ooit zou gaan halen. Nu blijkt dat de film, die geregisseerd wordt door Joe Johnston, zo goed als af is.
Universal bericht dat The Wolfman een rating heeft ontvangen van de MPAA. Het gaat hier om een R-rating: bloody horror, violence and gore. Universal heeft gekozen voor de versie, die langer, bloederiger en (naar het schijnt) beter is dan de andere versies van de film.
Lawrence Talbot (Benicio Del Toro) wordt na de verdwijning van zijn broer door diens verloofde Gwen (Emily Blunt) gevraagd hem op te sporen. Talbot keert voor het eerst sinds de dood van zijn moeder terug naar zijn ouderlijk huis, waar hij wordt herenigd met zijn vader (Anthony Hopkins). Wanneer hij zijn broers verdwijning onderzoekt hoort hij van een eeuwenoude vloek waardoor mensen, wanneer de maan vol is, in weerwolven veranderen. Om deze vloek te verbreken moet hij de wolven in het bos van Blackmoor vermoorden. Tijdens zijn jacht komt hij er achter dat ook hij dierlijke instincten bezit
AVATAR,DUURSTE FILM OOIT LIJKT VERWACHTINGEN IN TE LOSSEN
Avatar, duurste film ooit, lijkt verwachtingen in te lossen
In Londen is Avatar, de duurste film die ooit gemaakt werd, in première gegaan. Regisseur James Cameron, de Canadees die ondermeer Titanic maakte, spendeerde de jongste vijf jaar maar liefst 541 miljoen dollar (366,5 miljoen euro) om zijn droomfilm, een sci-fi-sprookje dat zich afspeelt op een andere planeet, te realiseren.
Tot nu was de duurste productie Pirates of the Carribean: At Worlds End, een film die 300 miljoen dollar (202 miljoen euro) kostte om te maken. Maar, terwijl James Cameron een notoir overschrijder van budgetten is, maken ze zich bij filmmaatschappij 20th Century Fox niet echt zorgen. Titanic kostte bijvoorbeeld 200 miljoen, meer dan dubbel het geplande budget, maar bracht wereldwijd 1,7 miljard op. Fox schat dat Avatar tijdens de kerstvakantie alleen al 250 miljoen dollar gaat opbrengen in de VS en Canada.
"Tour de force" En afgaande op de eerste reviews en de eerste reacties: het zit wel snor met Avatar. De film lijkt de immense hype en de enorme verwachtingen in te lossen. Empire geeft Avatar vier sterren in 2D en vijf in 3D. De film is immers ook te zien in een driedimensionale versie. "Avatar heeft z'n gebreken, maar is uiteindelijk een fantastische tour de force", schrijft het toonaangevende filmtijdschrift. Andere filmgoeroes schrijven: "Twaalf jaar voorbereiding en vier jaar productie hebben er voor gezorgd dat geen enkel detail in de film onbelangrijk is. Cameron's team excelleert. Te beginnen met de acteurs. Of ze nu mensen spelen of aliens: iedereen brengt fantastische vitaliteit in z'n rol."
"Geen enkele van de 161 minuten verspild" Of: "Cameron heeft alles doordacht. Met elk beschikbaar middel leidt hij de kijker door de film als een meestertacticus. De film duurt 161 minuten, maar daarvan is er geen één verspild, there is no downtime. Cameron, Stephen Rivkin en John Refoua hebben Avatar een ademloos tempo opgelegd, eentje dat voortdurend opwindt en nooit vermoeit."
Blauwe aliens Straffe woorden voor een film waarvan het verhaal velen de wenkbrauwen zal doen fronsen. Jake Sully (gespeeld door de Australiër Sam Worthington) is een gewonde oorlogsveteraan in de toekomst, die onvrijwillig met enkele anderen naar de planeet Pandora wordt gebracht om deze te koloniseren voor de mensheid op Aarde. Daarvoor neemt hij de gedaante aan van de levensvormen op de planeet Pandora. De planeet wordt bewoond door de Na'vi, een mens/machine-achtig ras met hun eigen taal en cultuur. Die hebben een blauwe huid, een staart en zijn veel langer dan de mens. De Na'vi doen er alles aan hun volk te beschermen tegen de mensen en Sully raakt betrokken bij hun vrijheidsstrijd, en wordt ook verliefd op één van hen. 60 procent computer De film bestaat voor meer dan 60 procent uit computergegeneerde objecten. Het Nieuw-Zeelandse bedrijf Weta Digital, bekend van The Lord of the Rings van Peter Jackson, staat voor de meeste daarvan in. De muziek voor de film werd, net als voor de films Aliens en Titanic, gemaakt door James Horner. "Geen film voor critici" Cameron zelf anticipeerde neergesabeld te worden door de critici. "'t Is niet echt een film voor filmcritici", zei hij enkele maanden geleden, "het is een populistisch stukje science-fiction, en de pers omarmt dat soort films nu eenmaal niet graag." Maar dat lijkt nu toch wel te gaan gebeuren.
De gelukkige "gewone bioscoopbezoekers" die de première in Londen bijwoonden, waren alvast lyrisch: "Briljant", "Zo goed als de hype", "Het verhaal is net zo goed als de special effects" en "Opmerkelijk, zoiets heb ik nog nooit gezien". Avatar is vanaf volgende week ook te zien in Belgische zalen. (mvl)
The Greatest Show on Earth is vooral een onschuldige film. Dit zorgt ervoor dat de film prima wegkijkt en over de gehele speelduur wel enigzins vermaakt, maar tegelijkertijd zal denk ik niemand de film kunnen roemen om zijn geweldige durf. Iedereen heeft een verhaal als deze inmiddels wel eens gehoord. Het is een typisch backstageplotje met verschillende artiesten en managers die allemaal jaloers zijn op elkaar. Soms omdat de een meer talent heeft dan de ander, soms omdat de een verliefd is op iemand anders, maar het liefst toch allebei. De verschillende haat-liefde-verhoudingen zijn afgezaagd, maar houden wel een soort empo en afwisseling in de film, te midden van de iets te grote hoeveelheid aan circusvoorstellingen.
De film zelf is goed gemaakt, . De acteerprestaties Betty Hutton en James Stewart doen het goed, de gehele speelduur onder clownsmake-up). Ik weet niet wat het met Heston is. Een groots acteur is het niet, zeker niet in dramatische scènes, maar toch overtuigd hij altijd wel. Het weet er op een bepaalde manier voor te zorgen dat je geloofd dat hij dat circus al jaren managed.
HET VERHAAL: _________________ 'The Greatest Show on Earth' is als een magiër die mensen van alle leeftijden van zes tot zestig van de alledaagse sleur naar de wereld van spanning, humor en uitdagende schoonheid haalt. Maar achter dit decor schuilt een leven van dicipline, talent en moed. Één ding is zeker: het circus presenteert de grootste show op aarde.
geregisseerd door Cecil B. DeMille met Charlton Heston, James Stewart en Betty Hutton 1952
Betty Hutton, geboren als Elizabeth June Thornburg was een Amerikaanse actrice en zangeres.
GEBOREN: ----------------- 26 februari 1921
OVERLEDEN: ------------------ 11 maart 2007
Hutton werd in Michigan opgevoed, maar bezocht New York City in de hoop een rol te krijgen in een stuk op Broadway. Ze werd echter afgewezen. Niet veel later werd ze ontdekt door Vincent Lopez. Hij zorgde er voor dat Hutton rollen kreeg in twee korte films van Warner Brothers. Ook kreeg ze een rol in de Broadway shows Panama Hattie en Two for the Show.
Hutton was in de jaren '40 in veel films te zien. Dit waren vooral komedies en musicals. Haar meest bekende rol speelde ze in 1950 in de film Annie Get Your Gun. De rol van Annie Oakley in deze musical was oorspronkelijk bedoeld voor Judy Garland maar die kon de rol vanwege gezondheidsproblemen niet aan. Ze speelde in 1952 een van de hoofdrollen in The Greatest Show on Earth. Deze film van Cecil B. DeMille over het circusleven won de Academy Award voor Beste Film.
Vervolgens was Hutton vooral in nachtclubs in Las Vegas te zien en deed ze veel televisiewerk. Zo had ze in 1959 voor een jaar lang haar eigen show; The Betty Hutton Show.
In de jaren '70 ging Hutton sterk achteruit. Ze kreeg geen rollen meer en haar zangtalent vervaagde. Ze vluchtte naar de alcohol en probeerde ook zelfmoord te plegen. Ze had tevens een zenuwinzinking. Ze overleed op 11 maart 2007 aan de gevolgen van darmkanker. Het nieuws van haar overlijden werd op haar verzoek pas na de begrafenis bekend gemaakt.
DERDE HOOFDROLSPELER VAN NIEUWE CLINT EASTWOOD BEKEND
Bryce Dallas Howard (Terminator Salvation) zal één van de drie hoofdrollen vertolken in Hereafter, de aankomende bovennatuurlijke thriller van Clint Eastwood. De 28-jarige Amerikaanse actrice sluit zich aan bij de eerder gecaste Matt Damon en Cécile de France.
Hereafter verhaalt over een Franse journaliste (De France) die na een bijna-doodervaring samen met een drugsverslaafde moeder (Howard) op zoek gaat naar antwoorden bij een man (Damon) die contact heeft met de doden.
Hereafter is gebaseerd op een origineel scenario van Peter Morgan (Frost/Nixon) en wordt geproduceerd door o.a. Steven Spielberg, Frank Marshall en Kathleen Kennedy. De film moet vanaf december volgend jaar in de bioscopen draaien.
Natalie Portman heeft getekend voor de hoofdrol in Pride and Prejudice and Zombies, een film naar de gelijknamige bestseller van Seth Grahame-Smith en Jane Austen. Portman zal de film ook zelf produceren.
Het boek wordt omschreven als een uitgebreide versie van de - meerdere malen verfilmde - klassieker Pride and Prejudice van Jane Austen, en vertelt het tijdloze verhaal van een vrouw die op zoek gaat naar liefde en onafhankelijkheid terwijl een dodelijk virus de ondoden in gevaarlijke moordenaars transformeert.
Portman kruipt in de huid van Elizabeth Bennet, de uitbundige heldin die door de komst van de arrogante Mr. Darcy wordt afgeleid van haar doelstelling om de zombies uit te roeien.
Nadat we verleden week al de posters van Iron Man (Robert Downey Jr.) en Iron Man / Warmachine (Don Cheadle) voorbij zagen komen, is het nu de beurt aan de villain Whiplash, gespeeld door Mickey Rourke. Nu is het alleen nog wachten op de karakterposter van Scarlett Johansson als de Russische superspion Natasha Romanoff, beter bekend als Black Widow.
De derde poster van Iron Man 2, die vanaf 29 april in de bioscoop draait:
Wanneer een konvooi van circuskabouters door het bos rijdt, valt er een mandje van één van de aanhangwagens. Het mandje komt in een beek terecht en drijft weg van het konvooi. In het mandje ligt de baby van de kabouterclowns... Even later vindt Kabouter Lui het mandje. Hij is meteen dol op de baby en wil voor hem zorgen, dus hij trekt ermee naar zijn kaboutervrienden. Plop is echter heel fanatiek bezig met het maken van een nieuwe soort Plopkoek. Binnenkort komt de proefkabouter immers naar het Kabouterbos, en Plop wil door hem erkend worden als 'fijnproefkabouter'. Plop wil daarom nu vooral met rust gelaten worden en heeft geen oren naar het verhaal van Lui. Door een paar misverstanden denkt Plop dat Lui ook zijn eigen koeken aan het maken is. Lui denkt op zijn beurt dat Plop kabouterbaby's in zijn koeken wil verwerken. Daarom houdt Lui de baby zoveel mogelijk verborgen voor Plop. Hij zal zelf wel voor de baby zorgen, wat de nodige hilarische toestanden met zich meebrengt. Krijgt Plop het getuigschrift van de fijnproefkabouter? Blijft de baby bij onze kaboutervienden? En wordt Lui niet moe van de Kabouterbaby? Vragen die hun antwoord krijgen in de 8ste Plopfilm "Plop en de Kabouterbaby".
Jonathan Vincent Voight (Yonkers, New York, 29 december 1938) is een Amerikaans filmacteur. Hij won in 1979 een Academy Award voor zijn hoofdrol in Coming Home. Daarnaast werden hem meer dan vijftien andere acteerprijzen toegekend, waaronder een BAFTA Award voor Midnight Cowboy en Golden Globes voor zowel Midnight Cowboy, Coming Home als Runaway Train.
Voight is de vader van filmactrice en voormalig fotomodel Angelina Jolie.
Biografisch
Voight trouwde in 1962 met actrice Lauri Peters. Hij deed zelf mee in diverse televisieprogramma's. In 1967 scheidde het paar. Voights filmdebuut volgde in dat zelfde jaar in de film Fearless Frank. Zijn doorbraak kwam in 1969 door zijn rol als Joe Buck in Midnight Cowboy. In de jaren '70 groeide Voight uit tot een van de succesvolste acteurs en werden hem onder meer verscheidene Golden Globes en een Oscar toebedeeld.
In 1973 hertrouwde Voight, met fotomodel Marcheline Bertrand. Met haar kreeg hij zoon James Haven en dochter Angelina Jolie in 1975. Beide zijn inmiddels actief in de filmwereld. In de jaren 80 nam het aantal films waarin Voight speelde af, hoewel hij in 1985 nog voor de derde keer werd genomineerd voor een Oscar door de film Runaway Train. In de jaren 90 speelde hij onder meer in de blockbuster Mission:Impossible. In 2001 speelde hij samen met dochter Jolie in de film Lara Croft: Tomb Raider. Voight en zijn dochter hebben privé geen contact meer.
Voight werd in 1970, 1979 en 1986 genomineerd voor een Oscar voor beste hoofdrol, die hij met zijn rol in Coming Home daadwerkelijk won. In 2002 volgde een vierde Oscarnominatie, ditmaal voor een bijrol in Ali.
Filmografie
Four Christmases (2008) - Creighton
An American Carol (2008) - George Washington
Pride & Glory (2008) - Francis Tierney Sr
National Treasure 2 (2007) - Patrick Gates
Transformers (2007) - Secretary of Defence
Bratz (2007) - Principal Dimly
The Legend of Simon Conjurer (2006) - Dr. Crazx
Glory Road (2006) - Adolph Rupp
September Dawn (2006) - Jacob Samuelson
Pope John Paul II (2005) - Paus Johannes-Paulus II (televisiefilm)
National Treasure (2004) - Patrick Gates
The Manchurian Candidate (2004) - Senator Thomas Jordan
SuperBabies: Baby Geniuses 2 (2004) - Bill Biscane / Kane
Holes (2003) - Marion 'Mr. Sir' Sevillo Roosevelt
Lara Croft: Tomb Raider (2001) - Lord Richard Croft
Ali (2001) - Howard Cosell (genomineerd voor Oscar)
Pearl Harbor (2001) - President Franklin D. Roosevelt
The Prince and the Surfer (1999) - Presentator
A Dog of Flanders (1999) - Michel La Grande
Varsity Blues (1999) - Coach Bud Kilmer
Enemy of the State (1998) - Thomas Brian Reynolds
The General (1998) - Inspector Ned Kenny
Anaconda (1997) - Paul Sarone
The Rainmaker (1997) - Leo F. Drummond
Most Wanted (1997) - Gen. Adam Woodward/Lt. Col. Grant Casey
U Turn (1997) - Blinde man
Rosewood (1997) - John Wright
Mission: Impossible I (1996) - Jim Phelps
Heat (1995) - Nate
The Rainbow Warrior (1992) - Peter Willcox
Eternity (1989) - Edward/James
Desert Bloom (1986) - Jack Chismore
Runaway Train (1985) - Oscar Manheim (genomineerd voor Oscar)
Table for Five (1983) - J. P. Tannen
Lookin' to Get Out (1982) - Alex Kovac
The Champ (1979) - Billy Flynn
Coming Home (1978) - Luke Martin (won Oscar)
Der Richter und sein Henker (1975) - Walter Tschanz (aka The Judge and His Hangman)
The Odessa File (1974) - Peter Miller
Conrack (1974) - Pat Conroy
The All-American Boy (1973) - Vic Bealer
Deliverance (1972) - Ed Gentry
The Revolutionary (1970) - A
Catch-22 (1970) - 1st Lt. Milo Minderbinder
Out of It (1969) -Russ
Midnight Cowboy (1969) - Joe Buck (genomineerd voor Oscar)
HET VERHAAL: --------------------- Een traditioneel Amerikaans gezin uit het Richmond van de jaren 70 krijgt op een dag bezoek van een onbekende man die hen een doos voorzien van een rode drukknop overhandigt. Daaraan is echter een nogal ongewoon voorstel verbonden: druk op de knop, ontvang 1 miljoen dollar belastingvrij, en ergens op deze aardbol zal een voor jullie onbekende persoon het leven laten. Het koppel krijgt hiervoor 24 uur bedenktijd. Als de knop niet wordt ingedrukt, zal de man de doos gewoon weer komen oppikken, herprogrammeren en vervolgens aanbieden aan een ander gezin. Maar eens het spel in werking is gesteld, zijn de regels onverbiddelijk: breng hiervan niemand op de hoogte, houd de oorsprong van het geld geheim, en ga vooral zelf geen vervelende vragen stellen. Je voelt de bui al hangen.
BESPREKING: --------------------
Het eerste half uur van The Box is niets meer maar zeker ook niets minder dan een oerdegelijke en vakkundig opgebouwde klassieke set-up van een intrigerend thrillerconcept. Maar of je als toeschouwer al dan niet zal opgaan in het daaropvolgend, anderhalf uur durend psychologisch spelletje, wordt volledig bepaald door je inlevingsvermogen. Aan de schitterende Frank Langella zal het in elk geval niet gelegen hebben. Als box-brenger Arlington Steward rijgt hij op een creepy en tegelijk ijzig kalme manier de zwaarste morele dilemmas en meest raadselachtige boodschappen zonder een spatje emotie aan elkaar. Cameron Diaz en James Marsden als Norma en Arthur Lewis, het couple in trouble, balanceren dan weer op de grens tussen regelrechte miscasting en interessante carrièrewending. Beide acteurs brengen het er best overtuigend vanaf, maar hun aanwezigheid in dit bovennatuurlijk horror-thrilleruniversum voelt gewoon niet helemaal geloofwaardig aan. Je kan je nu wel afvragen wat dit ogenschijnlijk samenraapsel van SF, horror en thriller in godsnaam allemaal te betekenen heeft, maar wie zich laat overdonderen door het mysterie van The Box en de verstandsknop in filosofische overdrive zet, zal de film ervaren als een cyclische parabel over moraliteit, schuld en boete. Dat de finale climax hierbij eerder logisch dan verrassend is, heeft alles te maken met het centraal stellen van de finaliteit van het menselijk gedrag binnen een steeds terugkerend vast patroon, waarbij begin en einde worden gelijkgesteld.
Regisseur: Richard Kelly Acteurs: Cameron Diaz, James Marsden, Frank Langella, James Rebhorn, Holmes Osborne
Deze week kwam Peter Jackson met het nieuws naar buiten dat de casting voor The Hobbit momenteel gaande is. Tegenover MTV neemt hij alvast een voorschot op een paar namen die we goed kennen uit de LOTR-trilogie.
"Gandalf, being a 2,000-year-old wizard, is still around and plays a major role in 'The Hobbit,' and we're having Ian McKellen reprise," explained the filmmaker, who is executive-producing the flick and writing the screenplay. "There's a couple of other characters: Elrond, who was played by Hugo Weaving [in the original films], and there's a possibility of Galadriel, who was played by Cate Blanchett."
Het gehele interview met Peter Jackson kan je hier lezen
Begin dit jaar werd bekend dat Columbia Pictures een derde Men in Black film hoog op de agenda heeft staan. In oktober kwam het nieuws dat Tropic Thunder-schrijver Etan Cohen een script moest gaan schrijven voor Men in Black III. Columbia heeft er klaarblijkelijk zin in, want volgens de Los Angeles Times Hero Complex Blog heeft de filmmaatschappij Josh Brolin op het oog voor een belangrijke rol.
Het is nog onduidelijk om welke rol het precies gaat. Ook is het nog niet zeker of Tommy Lee Jones terugkeert als "K". Will Smith keert hoogstwaarschijnlijk wel terug als "J".
De eerste twee delen waren enorme successen. In 1997 haalde deel 1 wereldwijd bijna $600 miljoen op en in 2002 was deel 2 goed voor $425 miljoen. Een tweede sequel spreekt voor zich. Deze moet in 2011 uitkomen.
Volgens een tweet op Twitter van Production Weekly is regisseur James Cameron bezig met zijn volgende film na Avatar. Dit zou een Sci-Fi film worden die gebaseerd is op een script geschreven door Shane Salerno (script Armageddon, 1998) voor 20th Century Fox. Het moet een soort avonturenfilm worden die zich afspeelt in de toekomst.
Volgens Comingsoon.net komt deze omschrijving overeen met het script Doomsday Protocol, welke al een jaar geleden werd aangekondigd. Het is nog niet duidelijk of Cameron ook daadwerkelijk in de regiestoel gaat zitten of optreedt als producent.
Chud komt met het gerucht dat Fox geïntersseerd is in de diensten van het schrijversduo achter Zombieland, Rhett Reese en Paul Wernick. Fox zou graag willen dat het tweetal het script gaat schrijven voor X-Men Origins: Deadpool.
Naast Zombieland werkten Reese en Wernick al samen aan televisieprojecten als The Joe Schmo Show en Invasion Iowa. Het eerste deel uit de X-Men Origins reeks, gebaseerd op Wolverine, werd geschreven door David Benioff (25th Hour) en Skip Woods (Swordfish, Hitman).
Hoofdrolspeler Ryan Reynolds heeft heel veel passie voor het project en het personage Deadpool. Een tijdje terug zei hij dat Deadpool zich tot het publiek zal gaan richten (de vierde muur doorbreken), iets wat ook veelvuldig in de comics gebeurt.
Reynolds sprak onlangs ook over zijn droomregisseur voor de film. Hij zou heel graag zien dat Quentin Tarantino plaats neemt op de regiestoel. Tegen MTV zei Reynolds het volgende:
You think directors for a movie like this and you immediately picture [Quentin] Tarantino or somebody like that.Obviously Tarantino is a guy that likes to direct his own material, so theres a good chance he wouldnt be the guy. We all have our lists of dream directors.
Het lijkt er dus niet op dat Tarantino Deadpool zal overwegen. Zoals Reynolds al zegt, verfilmt Tarantino liever geen werk van andere mensen (zoals in het geval van Jackie Brown).
Nu dat de Twilight saga zo'n enorm financieel succes is gebleken, kunnen andere producers/studios uiteraard niet wachten om ook van de vampierhype mee te snoepen.
Zo verscheen onder andere ook The Vampire's Assistant, wordt er gewerkt aan een Amerikaanse remake van Let The Right One In en er komt een vervolg op 30 Days of Night.
Ook de production company van Brad Pitt (Plan B) heeft een vampierfilm op het oog. Het plan is om een film te gaan maken over het leven van Vlad the Impaler, uiteraard beter bekend als Dracula. Op dit moment bestaat er reeds een script met de titel Vlad, geschreven door Charlie Hunnam. Als regisseur wordt alvast Anthony Mandler genoemd, die videoclips maakte voor onder andere Eminem en 50 Cent.
Het script is opgekocht door Summit Entertainment (die ook Twilight uitbrachten) en volgens de blog van Heat Vision zal het een film worden die het levensverhaal van Vlad the Impaler documenteert in een stijl zoals Zack Snyder's 300. Dit doet denken aan bijvoorbeeld de Russische film Mongol, die het verhaal van Genghis Khan vertelde. Of een dergelijke aanpak te verwachten valt is echter nog ongewis
Een brutale moord op een spilfiguur van de Albanese maffia in Antwerpen zet een onontkoombare clanoorlog in gang. Volgens de wetten van de Kanun, een eeuwenoude erecode uit de onherbergzame bergen van Albanië,moet bloed worden gewroken met bloed, en het is dan ook een kwestie van tijd voor er meer slachtoffers vallen. Erik Vincke en Freddy Verstuyft worden meegesleurd in een noodlottige spiraal waaruit niemand nog lijkt te kunnen ontsnappen. 'Dossier K.' is een meeslepende politiethriller over passie, verraad, wraak, blinde ambitie en de onontkoombaarheid van het noodlot.
Goran Vinjić (ibenik (Kroatië), 9 september 1972) is een Kroatisch acteur, die ook in Amerikaanse films en televisieseries speelt.
Vinjić was parachutist in het Kroatische leger voordat hij acteur werd. Van 1993 tot 2000 was hij de jongste Hamlet ooit, in het gelijknamige toneelstuk van Shakespeare.
In 1995 speelde hij voor het eerst in een Amerikaanse productie, de televisiefilm Night Watch met Pierce Brosnan in de hoofdrol. Zijn doorbraak kwam echter met zijn rol in de film Welcome to Sarajevo uit 1997.
In 1998 speelde hij niet alleen naast Nicole Kidman en Sandra Bullock in de film Practical Magic, maar zoende hij ook Madonna in de videoclip bij haar hit The Power of Good-bye.
De grootste bekendheid verwierf Vinjić echter als Dr. Luka Kovač in de televisieserie E.R..
In 2004 speelde hij de hoofdrol in de miniserie Spartacus. Daarna was hij te zien in Elektra naast Jennifer Garner.
Variety zegt dat David Maisel opstapt als algemeen directeur van Marvel Studios wanneer de verkoop van Marvel aan Walt Disney Studios geheel is afgerond.
Op zich geen wereldnieuws, ware het niet dat Maisel verantwoordelijk was voor het verkrijgen van de $525 miljoen voor het opzetten van Marvel Studios, dat uiteindelijk verantwoordelijk is voor de productie van films als Iron Man en The Incredible Hulk.
Maisel blijft nog wel betrokken als uitvoerend producent bij de aankomende drie Marvel films Iron Man 2, Thor en The First Avenger: Captain America. Zijn opvolger wordt Kevin Feige, Marvels huidige productiebaas. De invloed van Disney wordt dus steeds meer zichtbaar